Modelism - RHC Forum: motorizare Cuirasatul Bismark - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 29 Pagini +
  • « Prima
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

motorizare Cuirasatul Bismark recomandari motorizari

#451 Useril este offline   olimpiu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 87
  • Inregistrat: 30-September 11
  • Gender:Male

Postat 13 December 2011 - 07:26 PM

Vezi postareabobo88, la 13 December 2011 - 07:08 PM, a spus:

salut mishulica. am si eu o intrebare..mi se pare mie sau nu. in prima fotografie ca vad tu folosesti un singur regulator pentru ambele motoare...este posibil ???

Buna seara.
Daca sunt motoare brushead (cu perii in traducere) se poate folosi un singur regulator (ESC), dar sa suporte puterea ambelor motoare, motoare care la randul lor sunt montate in paralel, la unul cu inversarea polaritatii - sau functie de pasul elicei - pe stanga sau pe dreapta.
Dar daca motoarele sunt brushless (fara perii in traducere), atunci sunt necesare cate un regulator (ESC) pe fiecare motor.
Sper ca te-am lamurit putin.

Cu respect,
Olimpiu
0

#452 Useril este offline   Mishulica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 124
  • Inregistrat: 12-September 11
  • Gender:Not Telling

Postat 13 December 2011 - 07:48 PM

Vezi postareaolimpiu, la 13 December 2011 - 07:26 PM, a spus:

Buna seara.
Daca sunt motoare brushead (cu perii in traducere) se poate folosi un singur regulator (ESC), dar sa suporte puterea ambelor motoare, motoare care la randul lor sunt montate in paralel, la unul cu inversarea polaritatii - sau functie de pasul elicei - pe stanga sau pe dreapta.
Dar daca motoarele sunt brushless (fara perii in traducere), atunci sunt necesare cate un regulator (ESC) pe fiecare motor.
Sper ca te-am lamurit putin.

Cu respect,
Olimpiu

Olimpiu, multumesc frumos de ajutor.......aceste mici detalii nu le-am avut in vedere.......avand in vedere ca am numai motoare brushead am ales varianta cu un singur regulator de 20 la care motoarele sunt legate in paralel, unul dintre ele avand polaritatea inversa.......la ce motorizare necesita nava noastra consider ca atat motoarele de 12v (cele recomandate de Navigator) cat si cele de 6v (cele carora am reusit sa le fac legaturile fiindca nu am inca un ESC achizitionat....tot mai sper ca o sa aibe cat de curand un proprietar) pot fi actionate de un singur esc.......in schimb cred ca am cam exgerat cu mufele acelea destul de groase.........daca colegii nostri au alta parere ii rog sa nu ezite sa ma contrazica........
Ape limpezi,
Mircea

Aceasta postare a fost editata de Mishulica: 13 December 2011 - 07:49 PM

0

#453 Useril este offline   Underteker04 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 23-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Tg-Mures

Postat 14 December 2011 - 08:40 PM

salutare. io folosesc doua axuri cu diametrul de 6mm la tub si 4mm axul rotativ. axurile trebuie sa aiba o inclinatie anume sau trebuie sa fie paralele? si ce elice recomandati?
0

#454 Useril este offline   Mishulica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 124
  • Inregistrat: 12-September 11
  • Gender:Not Telling

Postat 14 December 2011 - 09:08 PM

Vezi postareaUnderteker04, la 14 December 2011 - 08:40 PM, a spus:

salutare. io folosesc doua axuri cu diametrul de 6mm la tub si 4mm axul rotativ. axurile trebuie sa aiba o inclinatie anume sau trebuie sa fie paralele? si ce elice recomandati?

Salutare!
Daca citesti cu atentie pe acest topic, o sa afli ca elicea recomandata este cea de 25 mm........si eu folosesc aceleasi tipuri de tuburi de 6 mm cu axe de 4 mm.
Spor la treaba...
0

#455 Useril este offline   Mishulica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 124
  • Inregistrat: 12-September 11
  • Gender:Not Telling

Postat 14 December 2011 - 09:17 PM

Vezi postareaMishulica, la 14 December 2011 - 09:08 PM, a spus:

Salutare!
Daca citesti cu atentie pe acest topic, o sa afli ca elicea recomandata este cea de 25 mm........si eu folosesc aceleasi tipuri de tuburi de 6 mm cu axe de 4 mm.
Spor la treaba...

Salut!
Uite, astea sunt tuburile pe care le folosesc eu........inca nu am gaurit jucaria dar sper sa o fac zilele astea.
http://www.cornwallm...06#aRAB301_2d06
Spor la modelat!
Mircea
0

#456 Useril este offline   Mishulica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 124
  • Inregistrat: 12-September 11
  • Gender:Not Telling

Postat 17 December 2011 - 12:13 PM

Vezi postareaMishulica, la 11 December 2011 - 07:28 PM, a spus:

Salut!
Daca vrei sa mai cumperi un numar nu faci decat sa irosesti niste bani aiurea fiindca diferentele nu se vor vedea deoarece piesele vor fi montate pe laterale. Si eu am avut mici probleme cu anumite piese din placaj de 3 mm in sensul ca una din piesele simetrice de la punti era de 2 mm si am fost nevoit sa mai cumpar cate un numar.......eu unul astept toate piesele componente stratului doi de bordaj ca sa ma apuc de el dupa care o sa vreau sa dau gaurile ptr arbori....
Spor la treaba!
Mircea


Salutare tuturor!
Azi am reusit sa dau gaurile ptr arbori........am doua tipuri de tuburi.......datorita pozitiei tuburilor si cu putin efort se poate face in asafel incat tuburile sa fie paralele cu chila........atasez pozele din care se deduce faptul ca tubul 601-06 poate fi folosit paralel pe cand tubul 601-01 are o inclinatie oarecum sesizabila....
Spor la treaba,
Mircea

0

#457 Useril este offline   sapla 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 26-July 11

Postat 17 December 2011 - 02:34 PM

Salutare

Citeaza

<br style="font-size: 13px; line-height: 19px; background-color: rgb(250, 251, 252); ">Salutare tuturor!<br style="font-size: 13px; line-height: 19px; background-color: rgb(250, 251, 252); ">Azi am reusit sa dau gaurile ptr arbori........am doua tipuri de tuburi.......datorita pozitiei tuburilor si cu putin efort se poate face in asafel incat tuburile sa fie paralele cu chila........atasez pozele din care se deduce faptul ca tubul 601-06 poate fi folosit paralel pe cand tubul 601-01 are o inclinatie oarecum sesizabila....<br style="font-size: 13px; line-height: 19px; background-color: rgb(250, 251, 252); ">Spor la treaba,<br style="font-size: 13px; line-height: 19px; background-color: rgb(250, 251, 252); ">Mircea<br style="font-size: 13px; line-height: 19px; background-color: rgb(250, 251, 252); ">http://www.rhcforum.ro/uploads/monthly_12_2011/post-110252-0-77123700-1324116735_thumb.jpghttp://www.rhcforum.ro/uploads/monthly_12_2011/post-110252-0-48715900-1324116754_thumb.jpghttp://www.rhcforum.ro/uploads/monthly_12_2011/post-110252-0-01200600-1324116772_thumb.jpg



Spune-mi te rog Mishulica ce grosime sice lungime au tuburile si elicea.
0

#458 Useril este offline   Mishulica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 124
  • Inregistrat: 12-September 11
  • Gender:Not Telling

Postat 17 December 2011 - 03:29 PM

Vezi postareasapla, la 17 December 2011 - 02:34 PM, a spus:

Salutare



Spune-mi te rog Mishulica ce grosime sice lungime au tuburile si elicea.


Salut!
Grosime tub - 6 mm, ax - 4 mm iar elicea 25 mm.....
lungime 301-06 - 254 mm tub iar axul 290 mm
301-01 - 240 mm tub iar axul 290 mm
Intra pe topicul cu motorizarea ptr mai multe detalii........nu vreau sa fiu certat din nou.
http://www.rhcforum....smarck__st__450
Stima,
Mircea
0

#459 Useril este offline   sapla 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 26-July 11

Postat 17 December 2011 - 06:32 PM

Multumesc Mircea.Grosimea tubului si a axului, am inteles si marimea elicei la fel ,dar la lumgime mai bagat in ceata cu atitea cote.Scuze daca te stresezhttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/biggrin.gif
0

#460 Useril este offline   sapla 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 26-July 11

Postat 18 December 2011 - 08:56 AM

Scuze Mircea http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/smile.gif am gasit si eu ce inseamna cotele acelea pe autorc .ro
0

#461 Useril este offline   Mishulica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 124
  • Inregistrat: 12-September 11
  • Gender:Not Telling

Postat 18 December 2011 - 10:15 AM

Vezi postareasapla, la 17 December 2011 - 06:32 PM, a spus:

Multumesc Mircea.Grosimea tubului si a axului, am inteles si marimea elicei la fel ,dar la lumgime mai bagat in ceata cu atitea cote.Scuze daca te stresezhttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Salutare!
Nu este niciun stres......si pentru asta suntem aici pe forum.......doar trebuie sa ne ajutam unii pe altii........
Spor la treaba!
Mircea
0

#462 Useril este offline   gabibaghera 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 11-June 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti(Berceni)

Postat 18 December 2011 - 01:49 PM

Vezi postareaMishulica, la 17 December 2011 - 12:13 PM, a spus:

Salutare tuturor!
Azi am reusit sa dau gaurile ptr arbori........am doua tipuri de tuburi.......datorita pozitiei tuburilor si cu putin efort se poate face in asafel incat tuburile sa fie paralele cu chila........atasez pozele din care se deduce faptul ca tubul 601-06 poate fi folosit paralel pe cand tubul 601-01 are o inclinatie oarecum sesizabila....
Spor la treaba,
Mircea
Atasament DSCN0229_resize.JPG Atasament DSCN0230_resize.JPG Atasament DSCN0231_resize.JPG

Pai si pana la urma cum ar fi mai corect din punct de vedere al navigatiei sa fie paralele sau inclinate?
Gabitu
0

#463 Useril este offline   Mishulica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 124
  • Inregistrat: 12-September 11
  • Gender:Not Telling

Postat 18 December 2011 - 08:12 PM

Vezi postareagabibaghera, la 18 December 2011 - 01:49 PM, a spus:

Pai si pana la urma cum ar fi mai corect din punct de vedere al navigatiei sa fie paralele sau inclinate?


Salut Gabi!
Dupa parerea unor colegi care sustin ca tuburile ar trebui sa fie paralele (citeste undeva in plansa 15) iar daca ar fi sa ne luam dupa nemti, unde din prezentarea lor, tuburile par a fi inclinate........in ambele cazuri ramane destul spatiu intre elice si corpul navei.......eu am doua tipuri de arbori si amandoua sunt ok ptr nava asta........dupa parerea mea arborii ar trebui sa fie putin inclinati (ma refer la varianta radiocomandata)........daca ne uitam pe nr 117 din revista se vede clar ca arborii laterali sunt inclinati.......eu am fortat un pic tuburile mai scurte si merg sa ii montezi paraleli, in schimb este delicat cu montarea motoarelor........in cazul asta trebuiesc achizitionate niste reductoare ca sa cobori nivelul axului motor la nivelul axului elicei, sau......sa o lungesti cu vreo 2-3 cuplaje cardanice..........
Ceva de genul asta

Spor la modelat,
Mircea

Aceasta postare a fost editata de Mishulica: 18 December 2011 - 08:14 PM

0

#464 Useril este offline   gabibaghera 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 11-June 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti(Berceni)

Postat 18 December 2011 - 08:42 PM

Vezi postareaMishulica, la 18 December 2011 - 08:12 PM, a spus:

Salut Gabi!
Dupa parerea unor colegi care sustin ca tuburile ar trebui sa fie paralele (citeste undeva in plansa 15) iar daca ar fi sa ne luam dupa nemti, unde din prezentarea lor, tuburile par a fi inclinate........in ambele cazuri ramane destul spatiu intre elice si corpul navei.......eu am doua tipuri de arbori si amandoua sunt ok ptr nava asta........dupa parerea mea arborii ar trebui sa fie putin inclinati (ma refer la varianta radiocomandata)........daca ne uitam pe nr 117 din revista se vede clar ca arborii laterali sunt inclinati.......eu am fortat un pic tuburile mai scurte si merg sa ii montezi paraleli, in schimb este delicat cu montarea motoarelor........in cazul asta trebuiesc achizitionate niste reductoare ca sa cobori nivelul axului motor la nivelul axului elicei, sau......sa o lungesti cu vreo 2-3 cuplaje cardanice..........
Ceva de genul asta
Atasament gearbox.jpg
Spor la modelat,
Mircea

Am inteles ideea dar ma gandesc ca acele reductoare se vor uza destul de repede si e chiar nasol sa nu trebuiasca sa schimbi nimic din piesele folosite la motorizare doar reductoarele(nu stiu daca asa le spune dar am vazut ca e un angrenaj din roti dintate)care mie imi par a fi din plastic.Multumesc pentru raspuns si spor la treaba.

Aceasta postare a fost editata de gabibaghera: 18 December 2011 - 08:42 PM

Gabitu
0

#465 Useril este offline   Mishulica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 124
  • Inregistrat: 12-September 11
  • Gender:Not Telling

Postat 19 December 2011 - 06:40 PM

Vezi postareagabibaghera, la 18 December 2011 - 08:42 PM, a spus:

Am inteles ideea dar ma gandesc ca acele reductoare se vor uza destul de repede si e chiar nasol sa nu trebuiasca sa schimbi nimic din piesele folosite la motorizare doar reductoarele(nu stiu daca asa le spune dar am vazut ca e un angrenaj din roti dintate)care mie imi par a fi din plastic.Multumesc pentru raspuns si spor la treaba.


Salutare!
Normal ca o sa se uzeze intr-un final.......doar e un plastic in fond........poti sa alegi varianta cu vreo doua sau trei cruci cardanice si in cazul asta tuburile mai scurte........asta daca nu ai alta varianta......eu unul o sa folosesc arborii mai lungi si o sa inclin tuburile oarecum.......
variante sunt destule........fiecare le alege in functie de ce are la dispozitie........
Tu la ce tuburi si elici te-ai orientat?
Spor la modelat,
Mircea

ptr. cei interesati oferta cu motorizarea ramane valabila mai ales acum ca mi-au sosit si suportii motor.

Aceasta postare a fost editata de Mishulica: 19 December 2011 - 06:41 PM

0

#466 Useril este offline   Mishulica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 124
  • Inregistrat: 12-September 11
  • Gender:Not Telling

Postat 19 December 2011 - 06:46 PM

Vezi postareaFullMetalJacket, la 05 November 2011 - 09:11 AM, a spus:

Salut!


Eu am o reclamatie! :angry: Batiul il puteai face din placaj asa cum au mai facut-o si altii pe forumurile straine. Batiurile din plastic rosu sunt pentru aeromodele din polistiren dar asta nu inseamna ca nu le poti folosi si aici. Cele din plastic negru in schimb, mi se par foarte interesante.

Am o intrebare: ce diametru exterior au cardanele de la Raboesch? Multumesc.

Cu stima!

Emil



Salut Emil!
Spune-mi te rog ce material de lipit recomanzi la fixarea tuburilor de corpul navei?
Vreo rasina mai smechera unde as putea sa o gasesc?
Stima,
Mircea
0

#467 Useril este offline   Mishulica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 124
  • Inregistrat: 12-September 11
  • Gender:Not Telling

Postat 19 December 2011 - 06:54 PM

Vezi postareaolimpiu, la 31 October 2011 - 06:29 PM, a spus:

Revin... cu ultimele poze.

Acum astept al doilea rand de bordaj, intentionez sa achizitionez si telecomanda...poate la sfarsit o sa iau si elicele...

Cu respect,
Olimpiu

Salut Olimpiu!
Vad din pozele tale ca arborii nu i-ai lipit inca.........nu te-ai hotarat inca?........fixarea motoarelor cum o faci?.......la motoare ai si acei condensatori?........daca nu, vezi cand o sa iti achizitionezi regulatorul cauta sa iti dea si acei condensatori........de exemplu eu la Rookie 20 am primit 3 bucati din care 2 i-am lipit la motoarele de 6V.
Spor la treaba si abia astept poze.....
Mircea


Aceasta postare a fost editata de Mishulica: 19 December 2011 - 06:55 PM

0

#468 Useril este offline   gabibaghera 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 11-June 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti(Berceni)

Postat 19 December 2011 - 07:40 PM

Vezi postareaMishulica, la 19 December 2011 - 06:40 PM, a spus:

Salutare!
Normal ca o sa se uzeze intr-un final.......doar e un plastic in fond........poti sa alegi varianta cu vreo doua sau trei cruci cardanice si in cazul asta tuburile mai scurte........asta daca nu ai alta varianta......eu unul o sa folosesc arborii mai lungi si o sa inclin tuburile oarecum.......
variante sunt destule........fiecare le alege in functie de ce are la dispozitie........
Tu la ce tuburi si elici te-ai orientat?
Spor la modelat,
Mircea

ptr. cei interesati oferta cu motorizarea ramane valabila mai ales acum ca mi-au sosit si suportii motor.

Salut pai la elicii mai mult ca sigur cele de 25 mm(am inteles ca nu incap mai mult de 30 sau 35 personal nu am masurat)dar la tuburi mai astept sa vad care varianta pare mai ok mai ales ca nu ma grabeste nimeni mai sant 2 ani de constructie si cine stie ce mai apare intre timp.Oricum multumesc pentru raspunsuri si spor la treaba in continuare!
Gabitu
0

#469 Useril este offline   olimpiu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 87
  • Inregistrat: 30-September 11
  • Gender:Male

Postat 19 December 2011 - 08:53 PM

Vezi postareaMishulica, la 19 December 2011 - 06:54 PM, a spus:

Salut Olimpiu!
Vad din pozele tale ca arborii nu i-ai lipit inca.........nu te-ai hotarat inca?........fixarea motoarelor cum o faci?.......la motoare ai si acei condensatori?........daca nu, vezi cand o sa iti achizitionezi regulatorul cauta sa iti dea si acei condensatori........de exemplu eu la Rookie 20 am primit 3 bucati din care 2 i-am lipit la motoarele de 6V.
Spor la treaba si abia astept poze.....
Mircea

Atasament rookie 20.jpg

Buna seara.
Asa este, arborii nu i-am lipit inca...astept si ma gandesc cum sa fac etansarea...acum ca a venit si al doilea strat de bordaj.Oricum, vreau sa folosesc reductoare 3:1, regulatorul ala 40 Navy pe care il dau ei la kitt, condensatoarele ale galbene (sunt cele mai mari) si am o rugaminte...contactati-ma pe PM pentru ca vreau detalii cum sa fac cardul pentru plata on-line, cati bani sa pun pe el (Euro sau lire sterline), etc.

Cu respect,
Olimpiu
0

#470 Useril este offline   Mishulica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 124
  • Inregistrat: 12-September 11
  • Gender:Not Telling

Postat 20 December 2011 - 10:46 AM

Vezi postareaolimpiu, la 19 December 2011 - 08:53 PM, a spus:

Buna seara.
Asa este, arborii nu i-am lipit inca...astept si ma gandesc cum sa fac etansarea...acum ca a venit si al doilea strat de bordaj.Oricum, vreau sa folosesc reductoare 3:1, regulatorul ala 40 Navy pe care il dau ei la kitt, condensatoarele ale galbene (sunt cele mai mari) si am o rugaminte...contactati-ma pe PM pentru ca vreau detalii cum sa fac cardul pentru plata on-line, cati bani sa pun pe el (Euro sau lire sterline), etc.

Cu respect,
Olimpiu

Salutare!
Eu nu am acest tip de card.....m-a ajutat un cumnat de al meu din Anglia cu cardul lui personal......ptr detalii cred ca te poate ajuta Leonard71 sau sa te duci efectiv la o banca si sa ceri detalii in acest sens
Cu respect,
Mircea
0

#471 Useril este offline   ciucanu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 07-May 11

Postat 20 December 2011 - 04:04 PM

Vezi postareaolimpiu, la 19 December 2011 - 08:53 PM, a spus:

Buna seara.
Asa este, arborii nu i-am lipit inca...astept si ma gandesc cum sa fac etansarea...acum ca a venit si al doilea strat de bordaj.Oricum, vreau sa folosesc reductoare 3:1, regulatorul ala 40 Navy pe care il dau ei la kitt, condensatoarele ale galbene (sunt cele mai mari) si am o rugaminte...contactati-ma pe PM pentru ca vreau detalii cum sa fac cardul pentru plata on-line, cati bani sa pun pe el (Euro sau lire sterline), etc.

Cu respect,
Olimpiu

Iti poti face un Master Card de debit la orice banca. Nu are importanta in ce-ti faci contul RON, USD sau GBP, conversia se va face automat
0

#472 Useril este offline   gvalentin 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 04-October 11
  • Gender:Male
  • Location:mangalia

Postat 20 December 2011 - 07:00 PM

salut modelisti.
ma bag si eu cu o parere legata de "paralelismul" axelor portelice:
PARALELISM CU CE ?
1. daca vorbim de paralelism intre ele OK, exista este adevarat si de necontestat un paralelism in plan vertical.in practica la scara 1:1 exista numai cateva cazuri de submarine care au axele divergente (din motive de spatiu- latime)
2. daca vorbim de paralelismul cu un plan orizontal sau orizontalitatea axelor portelice atunci iata discutie:
- BISMARCK-ul are axele orizontale, parerea mea,si la scara 1:1 si la scara 1:200. argumente sunt urmatoarele: carmele originale sunt scurte (daca vreti vorbim separat);despre model, incercati sa suprapuneti negativele coastelor 12a, 13a, 39a (partea care a ramas din placajele venite cu revista), aliniati linia corespunzatoare chilei si trageti singuri concluziile. orizontalitatea axelor permite folosirea elicilor patrate de 25mm (apropiate la scara de originale, cu tolerante corecte fata de bordaj).dezavantaje: cuplarea axelor la motoare cere o solutie tehnica mai complexa(pozitia inclinata a motoarelor,sau ax intermediar cu doua cuple cardanice care reduce unghiurile de transmitere a rotatiei,sau reductor pentru coborarea axei de transmitere a rotatiei).
- inclinarea axelor este impusa de folosirea elicilor de diametre mai mari (trebuie asigurate tolerantele fata de bordaj); dezavantaje: varful palelor coboara sub orizontala chilei, scade eficacitatea carmelor (manevrabilitatea) mai ales la varianta de motorizare cu doua motoare laterale, se departeaza de original; avantaje: usureaza cuplarea la motoare a axelor portelice (motoare in linie, cuplaje rigide,sau unghiuri mici, articulatii cardanice simple,sau cuplaje elastice).
repet: PAREREA MEA. daca aveti argumente contra as vrea sa le discutam.
libertate maxima in alegerea solutiei pentru fiecare. eu am simtit ca lipseste o explicatie clara pe forum pe acest subiect si incerc sa provoc discutii pentru clarificare.

salutare.
0

#473 Useril este offline   Mishulica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 124
  • Inregistrat: 12-September 11
  • Gender:Not Telling

Postat 20 December 2011 - 08:48 PM

Vezi postareagvalentin, la 20 December 2011 - 07:00 PM, a spus:

salut modelisti.
ma bag si eu cu o parere legata de "paralelismul" axelor portelice:
PARALELISM CU CE ?
1. daca vorbim de paralelism intre ele OK, exista este adevarat si de necontestat un paralelism in plan vertical.in practica la scara 1:1 exista numai cateva cazuri de submarine care au axele divergente (din motive de spatiu- latime)
2. daca vorbim de paralelismul cu un plan orizontal sau orizontalitatea axelor portelice atunci iata discutie:
- BISMARCK-ul are axele orizontale, parerea mea,si la scara 1:1 si la scara 1:200. argumente sunt urmatoarele: carmele originale sunt scurte (daca vreti vorbim separat);despre model, incercati sa suprapuneti negativele coastelor 12a, 13a, 39a (partea care a ramas din placajele venite cu revista), aliniati linia corespunzatoare chilei si trageti singuri concluziile. orizontalitatea axelor permite folosirea elicilor patrate de 25mm (apropiate la scara de originale, cu tolerante corecte fata de bordaj).dezavantaje: cuplarea axelor la motoare cere o solutie tehnica mai complexa(pozitia inclinata a motoarelor,sau ax intermediar cu doua cuple cardanice care reduce unghiurile de transmitere a rotatiei,sau reductor pentru coborarea axei de transmitere a rotatiei).
- inclinarea axelor este impusa de folosirea elicilor de diametre mai mari (trebuie asigurate tolerantele fata de bordaj); dezavantaje: varful palelor coboara sub orizontala chilei, scade eficacitatea carmelor (manevrabilitatea) mai ales la varianta de motorizare cu doua motoare laterale, se departeaza de original; avantaje: usureaza cuplarea la motoare a axelor portelice (motoare in linie, cuplaje rigide,sau unghiuri mici, articulatii cardanice simple,sau cuplaje elastice).
repet: PAREREA MEA. daca aveti argumente contra as vrea sa le discutam.
libertate maxima in alegerea solutiei pentru fiecare. eu am simtit ca lipseste o explicatie clara pe forum pe acest subiect si incerc sa provoc discutii pentru clarificare.

salutare.



Salut!
sunt de acord cu tine intrutotul........daca fortam tuburile sa le facem PARALELE cu chila (si aici ma refer la faptul sa le faci orizontale) iti trebuie un reductor 3:1 sau 2:1 ptr motoare de turatie sau 1:1 ptr motoare pana in 10000 rotatii, reductoare care nu stiu daca o sa iti permita sa le montezi dat fiind faptul ca spatiul intre ax si fundul navei nu prea o sa mai existe.......daca te uiti si in motorizarea postata pe site-ul de la nemti o sa vezi ca tuburile sunt oarecum inclinate (vezi nr 117)......daca motoarele le montezi pur si simplu fara reductor, cred ca o sa trebuiasca un sistem de 2 cuplaje cardanice si un ax intermediar sau un sistem de 3 cuplaje cardanice.....crede-ma ca m-am jucat un pic cu aceste combinatii.......eu unul am sa aleg sa le inclin ca in .......modelul 301-01 pe care il am pot sa il scurtez cat vreau in ideea in care folosind vreo 2-3 cuplaje cardanice sa nu ma lungesc prea mult cu axele pana la motoare
Spor la treaba
Mircea

P.S.: sau poti alege sistemul de transmisie prin curea dar cred ca este un pic delicat in a gasi acest sistem

Aceasta postare a fost editata de Mishulica: 20 December 2011 - 08:51 PM

0

#474 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 20 December 2011 - 11:10 PM

Vezi postareaMishulica, la 20 December 2011 - 08:48 PM, a spus:

Salut!
sunt de acord cu tine intrutotul........daca fortam tuburile sa le facem PARALELE cu chila (si aici ma refer la faptul sa le faci orizontale) iti trebuie un reductor 3:1 sau 2:1 ptr motoare de turatie sau 1:1 ptr motoare pana in 10000 rotatii, reductoare care nu stiu daca o sa iti permita sa le montezi dat fiind faptul ca spatiul intre ax si fundul navei nu prea o sa mai existe.......daca te uiti si in motorizarea postata pe site-ul de la nemti o sa vezi ca tuburile sunt oarecum inclinate (vezi nr 117)......daca motoarele le montezi pur si simplu fara reductor, cred ca o sa trebuiasca un sistem de 2 cuplaje cardanice si un ax intermediar sau un sistem de 3 cuplaje cardanice.....crede-ma ca m-am jucat un pic cu aceste combinatii.......eu unul am sa aleg sa le inclin ca in Atasament h117_2.jpg.......modelul 301-01 pe care il am pot sa il scurtez cat vreau in ideea in care folosind vreo 2-3 cuplaje cardanice sa nu ma lungesc prea mult cu axele pana la motoare
Spor la treaba
Mircea

P.S.: sau poti alege sistemul de transmisie prin curea dar cred ca este un pic delicat in a gasi acest sistem
...nu vad ce legatura de conditionalitate ar fi intre paralelismul axelor si reductoare, exista reductoare planetare de rezolutie axiala cu motorul(seria 400-480 sau 500-600), vezi sierra, totodata recomand folosirea cuplajelor fixe(keller) pt o cat mai buna aliniere a ansamblului de propulsie, cuplajele cardanice nu asigura o aliniere perfecta si oscilatiile ce apar duc la suprasolicitarea motorului, uzura lagarelor port-ax cat si la cresterea semnificativa a consumului ,montarea ansamblului de propulsie(batiu-motor-cuplaj-ax port-elice) se face simultan si solidar, nu se monteaza separat, totodata as opta pt motoare seria 480 !!!

Aceasta postare a fost editata de ipsihi: 20 December 2011 - 11:15 PM

...tabula crasa, mortua est!
0

#475 Useril este offline   Mishulica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 124
  • Inregistrat: 12-September 11
  • Gender:Not Telling

Postat 21 December 2011 - 09:01 AM

Vezi postareaipsihi, la 20 December 2011 - 11:10 PM, a spus:

...nu vad ce legatura de conditionalitate ar fi intre paralelismul axelor si reductoare, exista reductoare planetare de rezolutie axiala cu motorul(seria 400-480 sau 500-600), vezi sierra, totodata recomand folosirea cuplajelor fixe(keller) pt o cat mai buna aliniere a ansamblului de propulsie, cuplajele cardanice nu asigura o aliniere perfecta si oscilatiile ce apar duc la suprasolicitarea motorului, uzura lagarelor port-ax cat si la cresterea semnificativa a consumului ,montarea ansamblului de propulsie(batiu-motor-cuplaj-ax port-elice) se face simultan si solidar, nu se monteaza separat, totodata as opta pt motoare seria 480 !!!


Salut!
multumim frumos de ajutor......daca esti dragut si ai timp da-ne si noua link-ul celor de la sierra cu acel ansamblu de care vb.......eu unul nu m-am descurcat sa-l gasesc
Stima,
Mircea
0

#476 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 21 December 2011 - 12:26 PM

...un ansamblu gata format nu vei gasi dar este usor de format din componente separate:
...reductor planetar
...motor
...cuplaj rigid, evident vei cumpara un cuplaj de 4 cu 4 mm ,daca nu gasesti il poti face la orice strungar
...axe si batie vad ca ai , ramane sa montezi totul pe masa si sa le introduci in barcaz, succes !!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#477 Useril este offline   gvalentin 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 04-October 11
  • Gender:Male
  • Location:mangalia

Postat 21 December 2011 - 05:21 PM

salut tuturor.
mishulica esti "adevarat", "ai scanteie" :drinks: . pentru cei care nu au inteles din prima totul se rezuma la spatiul ramas pentru motoare(diferentele de inaltime dintre axul portelice si axul motorului in plan vertical).
pe scurt: axe portelice orizontale= spatiu mic, probleme la cuplajul motor-ax (solutii tehnice mai complexe care permit abateri mari de la alinierea axelor); axe inclinate= spatiu suficient, cuplarea directa, facila dar nu sunt garantate alinierile in plan vertical sau orizontal sau oricare(nu sunt excluse nici solicitarile suplimentare in axul motorului, nici uzurile,nici consumul ridicat).
raman valabile si celelalte argumente pro sau contra din ultimul mesaj.
libertate maxima in continuare, analizati si alegeti.
sarbatori fericite.
0

#478 Useril este offline   Mishulica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 124
  • Inregistrat: 12-September 11
  • Gender:Not Telling

Postat 21 December 2011 - 06:57 PM

Vezi postareagvalentin, la 21 December 2011 - 05:21 PM, a spus:

salut tuturor.
mishulica esti "adevarat", "ai scanteie" :drinks: . pentru cei care nu au inteles din prima totul se rezuma la spatiul ramas pentru motoare(diferentele de inaltime dintre axul portelice si axul motorului in plan vertical).
pe scurt: axe portelice orizontale= spatiu mic, probleme la cuplajul motor-ax (solutii tehnice mai complexe care permit abateri mari de la alinierea axelor); axe inclinate= spatiu suficient, cuplarea directa, facila dar nu sunt garantate alinierile in plan vertical sau orizontal sau oricare(nu sunt excluse nici solicitarile suplimentare in axul motorului, nici uzurile,nici consumul ridicat).
raman valabile si celelalte argumente pro sau contra din ultimul mesaj.
libertate maxima in continuare, analizati si alegeti.
sarbatori fericite.


Multumesc mult de ajutor Vali!
Imi plac vorbele tale.....ai fost pe subiect.......urasc vorbitul din tastatura......raman la varianta cu axele inclinate si cu batiurile mele cele negre plus crucile cardanice avand in vedere faptul ca nu am motoare de turatie care sa necesite o solicitare mare respectiv un consum ridicat
Spor la treaba tuturor
Mircea
P.S.: abia astept sa strang tot ce inseamna stratul 2 de bordaj si sa ma apuc de bismarckit
0

#479 Useril este offline   tom cat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 828
  • Inregistrat: 01-July 10
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelismul

Postat 21 December 2011 - 07:27 PM

Dragilor..... ce va mai chinuiti atata, de ce va mai bateti capul cu ..... ce motor sa pun ? cum sa fac sa fie bine? si alte multe intrebari.
Uitati-va atenti aici si plangeti. Eu nici acum nu-mi pot revenii...... si cand ma gandesc ca ne batem capul cu te miri ce chestii marunte ??!!
http://www.wimp.com/tiniestengine/ -asta e in 12 cilindri

-sau asta.... naval
Imagine postata
......si poate totusi
0

#480 Useril este offline   Mishulica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 124
  • Inregistrat: 12-September 11
  • Gender:Not Telling

Postat 22 December 2011 - 07:47 AM

Vezi postareatom cat, la 21 December 2011 - 07:27 PM, a spus:

Dragilor..... ce va mai chinuiti atata, de ce va mai bateti capul cu ..... ce motor sa pun ? cum sa fac sa fie bine? si alte multe intrebari.
Uitati-va atenti aici si plangeti. Eu nici acum nu-mi pot revenii...... si cand ma gandesc ca ne batem capul cu te miri ce chestii marunte ??!!
http://www.wimp.com/tiniestengine/ -asta e in 12 cilindri

-sau asta.... naval



Salut!
Multumim frumos de filmulet.......dar......in jucaria noastra........unde crezi ca o sa intre?...:):):rofl:
Stima,
Mircea
0

Arata acest topic


  • 29 Pagini +
  • « Prima
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro