gvalentin, la 20 December 2011 - 07:00 PM, a spus:
salut modelisti.
ma bag si eu cu o parere legata de "paralelismul" axelor portelice:
PARALELISM CU CE ?
1. daca vorbim de paralelism intre ele OK, exista este adevarat si de necontestat un paralelism in plan vertical.in practica la scara 1:1 exista numai cateva cazuri de submarine care au axele divergente (din motive de spatiu- latime)
2. daca vorbim de paralelismul cu un plan orizontal sau orizontalitatea axelor portelice atunci iata discutie:
- BISMARCK-ul are axele orizontale, parerea mea,si la scara 1:1 si la scara 1:200. argumente sunt urmatoarele: carmele originale sunt scurte (daca vreti vorbim separat);despre model, incercati sa suprapuneti negativele coastelor 12a, 13a, 39a (partea care a ramas din placajele venite cu revista), aliniati linia corespunzatoare chilei si trageti singuri concluziile. orizontalitatea axelor permite folosirea elicilor patrate de 25mm (apropiate la scara de originale, cu tolerante corecte fata de bordaj).dezavantaje: cuplarea axelor la motoare cere o solutie tehnica mai complexa(pozitia inclinata a motoarelor,sau ax intermediar cu doua cuple cardanice care reduce unghiurile de transmitere a rotatiei,sau reductor pentru coborarea axei de transmitere a rotatiei).
- inclinarea axelor este impusa de folosirea elicilor de diametre mai mari (trebuie asigurate tolerantele fata de bordaj); dezavantaje: varful palelor coboara sub orizontala chilei, scade eficacitatea carmelor (manevrabilitatea) mai ales la varianta de motorizare cu doua motoare laterale, se departeaza de original; avantaje: usureaza cuplarea la motoare a axelor portelice (motoare in linie, cuplaje rigide,sau unghiuri mici, articulatii cardanice simple,sau cuplaje elastice).
repet: PAREREA MEA. daca aveti argumente contra as vrea sa le discutam.
libertate maxima in alegerea solutiei pentru fiecare. eu am simtit ca lipseste o explicatie clara pe forum pe acest subiect si incerc sa provoc discutii pentru clarificare.
salutare.
Salut!
sunt de acord cu tine intrutotul........daca fortam tuburile sa le facem PARALELE cu chila (si aici ma refer la faptul sa le faci orizontale) iti trebuie un reductor 3:1 sau 2:1 ptr motoare de turatie sau 1:1 ptr motoare pana in 10000 rotatii, reductoare care nu stiu daca o sa iti permita sa le montezi dat fiind faptul ca spatiul intre ax si fundul navei nu prea o sa mai existe.......daca te uiti si in motorizarea postata pe site-ul de la nemti o sa vezi ca tuburile sunt oarecum inclinate (vezi nr 117)......daca motoarele le montezi pur si simplu fara reductor, cred ca o sa trebuiasca un sistem de 2 cuplaje cardanice si un ax intermediar sau un sistem de 3 cuplaje cardanice.....crede-ma ca m-am jucat un pic cu aceste combinatii.......eu unul am sa aleg sa le inclin ca in .......modelul 301-01 pe care il am pot sa il scurtez cat vreau in ideea in care folosind vreo 2-3 cuplaje cardanice sa nu ma lungesc prea mult cu axele pana la motoare
Spor la treaba
Mircea
P.S.: sau poti alege sistemul de transmisie prin curea dar cred ca este un pic delicat in a gasi acest sistem
Aceasta postare a fost editata de Mishulica: 20 December 2011 - 08:51 PM