motorizare Cuirasatul Bismark recomandari motorizari
#332
Postat 03 October 2011 - 11:43 PM
M-am decis sa cumpar motoarele de la conrad dar inca nu stiu care dintre acestea doua.
In afara de diferenta de pret, turatie si ca unul e pe 6V si celalalt pe 12V nu prea sunt. Poate puteti sa imi dati un sfat.
http://www.germanele...ucts&pid=244457
http://www.germanele...ucts&pid=244475
Va multumesc.
Numai bine.
#333
Postat 04 October 2011 - 09:47 AM
Aceasta postare a fost editata de andoman: 04 October 2011 - 09:49 AM
#334
Postat 04 October 2011 - 09:55 AM
andoman, la 04 October 2011 - 09:47 AM, a spus:
Salut!
Eu l-as folosi pe primul. Nu iti face griji din cauza diametrului sau greutatii. Trei motoare incap cu brio.
Spor la treaba!
Emil
#335
Postat 04 October 2011 - 11:18 AM
#336
Postat 04 October 2011 - 11:43 AM
andoman, la 04 October 2011 - 11:18 AM, a spus:
Consumul depinde de incarcare si de turatie, adica de sarcina la care este supus motorul si de tensiunea la care este alimentat. Nu cred ca vei merge cu ele tot timpul la putere maxima. La primul motor este specificat 1.7A consum mediu dar nu se precizeaza in ce conditii (sarcina si tensiune) la fel banuiesc si pentru al doilea. Daca vrei sa te tina bateria mai mult folosestel pe al doilea. Pare destul de robust. Va trebui sa cauti in schimb cuplaj pe 2.3mm.Cu stima!
Emil
#337
Postat 08 October 2011 - 03:37 PM
Ce avantaje aveti cu asa ceva? Pai aveti ax, tub, batiu motor si cuplaj direct intr-un singur ansamblu, la un pret excelent si extrem de usor de montat pe vapor. Nici nu stiti ce putina bataie de cap o sa aveti, singua grija este ca sa-i asigurati pozitia finala pana se intareste rasina. Am lucrat cu de astea (facute de Robbe) si era o placere. Astea sunt facute de MPjet, niste cehi, nu cred sa fie mai proaste.
Tot pe acolo am dat si de niste carme http://www.mpjet.com...s/54050_en.html dar care iarasi nu stiu care v-ar fi buna voua. Costul uneia medii este de 22 ron.
Cuplajele rigide pentru cei ce deja au achizitionat axele pentru elici sunt http://www.mpjet.com...s/53020_en.html cu mentiunea ca unul de 2,3/4 mm 9 mm diametru total si 18 mm lungime costa 9 ron pe siteul romanesc unde l-am gasit.
Daca va e de folos si altceva de pe siteul ala cehesc sa-mi spuneti, chiar si pe PM. Am sa va comunic si locul din Ro daca nu l-ati gasit deja cu gogu cautand "Shaft Compact 400 52151"
si am sa vorbesc sa fie aduse. Daca aveti si alte propuneri nu ezitati sa le faceti.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 08 October 2011 - 03:43 PM
#339
Postat 09 October 2011 - 09:15 AM
Primul intr-adevar se potriveste bine, consumul este bun si dimensiunile optime.
Al doilea este este o serie prea mica, nu are cuplu.
Chiar daca are consum mic, in sarcina va creste mult.
Primul motor are la 6V rotatiile suficiente pentru o nava la scara cu elice metalica de diametru 30-32 pas 1/1.
andoman, la 03 October 2011 - 11:43 PM, a spus:
M-am decis sa cumpar motoarele de la conrad dar inca nu stiu care dintre acestea doua.
In afara de diferenta de pret, turatie si ca unul e pe 6V si celalalt pe 12V nu prea sunt. Poate puteti sa imi dati un sfat.
http://www.germanele...ucts&pid=244457
http://www.germanele...ucts&pid=244475
Va multumesc.
Numai bine.
#340
Postat 09 October 2011 - 10:38 AM
Numai bine!
Catalin
#341
Postat 09 October 2011 - 11:47 AM
postez pentru prima data dar va citesc de ceva timp. experienta personala numai navomodelism, pe vremea impuscatului, cand eram in generala. foarte putin timp la casa pionierilor in rest de capul meu. cateva modele medii, motorizate dar radiocamandate rudimentar. dupa liceu am schimbat scara la care am lucrat, am trecut la provocari tehnice la scara 1:1 . in ultimul timp ma ocup de remotorizarea barcii proprii de pescuit (motor diesel, in linie, in board, arbore intermediar si arbore portelice cu tunel cu lagar de impingere si de sprijin) totul dupa carte.
cand a iesit Bismarck-ul pe piata nu m-au prea mancat degetele dar vazind la un prieten ce iese am fost impresionat. de ziua mea am primit toate numerele din urma pana la zi si astfel am fost "fortat" sa revin la inceputuri. alta scara, alte tehnologii, alta tehnica de lucru, altceva. nu pot singur asa ca voi trage cu ochiul si voi intreba. sper sa ma tolerati. daca pot ajut si eu. ma vreti? pentru ca eu va vreau, si nu sunt Lapusneanu. astept feedback.
va multumesc.
#342
Postat 09 October 2011 - 03:15 PM
Am mai zis ca la acest Bismarck constructia corpului este deosebita deoarece s-au folosit materiale ce trebuiau sa se incadreze ca dimensiuni in pachetul revistei. De asta ti se pare altceva.
De ne-am fi intalnit acum 20 de ani cand am luat impreuna cu un prieten o carapace de salupa Sport de la un atelier de produse de fibra de sticla din galati Galati si pe care vream s-o echipam cu un inboard, dar pana la urma am gasit un outboard de 22 cp si i-am construit sistemul de directie cu volan, cablu si scripeti, cutia cu manetele de comanda si intrerupatorul de siguranta, ba ca sa nu avem bordul gol i-am facut si un turometru electronic cu instrument analog dar si un vitezometru.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 09 October 2011 - 03:16 PM
#343
Postat 09 October 2011 - 04:36 PM
Bismarck C., la 09 October 2011 - 10:38 AM, a spus:
Numai bine!
Catalin
SALUT CATALIN.
SI EU MI-AM LUAT TUBURILE ACELEA DE PE SIERRA SI MI-AM LUAT SI UPLAJELE ASTEA http://www.sierra.ro...4-mm-p454p.html RUGAMINTEA MEA ESTE SA-MI SPUI SI MIE CE MOTOARE SA-MI IAU CARE SA AIBA AXUL DE 3.2 SAU 4MM. MULTUMESC CATALIN
#344
Postat 09 October 2011 - 07:58 PM
#345
Postat 10 October 2011 - 05:16 AM
bobo88, la 09 October 2011 - 07:58 PM, a spus:
nu am gasit altele. cred ca si eu tot dfe la sierra imi iau. Spune-mi si mie ce radiocomanda ti-ai luat. pune si tu poze cu camera motoarelor sa vad si eu cum le-ai prins. stima
#346
Postat 10 October 2011 - 12:21 PM
edit.: Nu e voie chiar asa, in direct. Dar au fost puse niste indicii spre acesta cat si spre unul din Bucuresti. Fiecare alege ce-i convine. Deci daca citesti ceva mai sus sunt doua referiri la google.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 10 October 2011 - 01:37 PM
user vechi:stamy
#347
Postat 10 October 2011 - 01:43 PM
stamy, la 10 October 2011 - 12:21 PM, a spus:
edit.: Nu e voie chiar asa, in direct. Dar au fost puse niste indicii spre acesta cat si spre unul din Bucuresti. Fiecare alege ce-i convine. Deci daca citesti ceva mai sus sunt doua referiri la google.
eu nu gasesc pe site-ul ala nici un detaliu despre motorizare
#348
Postat 10 October 2011 - 06:51 PM
nicutzzu, la 10 October 2011 - 05:16 AM, a spus:
inca nu mi-am luat telecomanda..de acum urmeaza sa o cumpar si ma gandeam la ceva de genulhttp://sierra.ro/Sistem-radiocomanda-E-FLY-B62-2-4GHz-cu-6-canale-p3820p.html
Aceasta postare a fost editata de bobo88: 10 October 2011 - 06:52 PM
#349
Postat 10 October 2011 - 07:01 PM
bobo88, la 10 October 2011 - 06:51 PM, a spus:
Buna radiocomanda, dar nu vei folosi toate canalele asa ca mai bine limiteaza-te la 4 canale.... restul sunt bani aruncati in vant.
Numai bine!
Catalin
#350
Postat 10 October 2011 - 07:03 PM
#351
Postat 10 October 2011 - 07:12 PM
nicutzzu, la 09 October 2011 - 04:36 PM, a spus:
SI EU MI-AM LUAT TUBURILE ACELEA DE PE SIERRA SI MI-AM LUAT SI UPLAJELE ASTEA http://www.sierra.ro...4-mm-p454p.html RUGAMINTEA MEA ESTE SA-MI SPUI SI MIE CE MOTOARE SA-MI IAU CARE SA AIBA AXUL DE 3.2 SAU 4MM. MULTUMESC CATALIN
http://www.germanele...ucts&pid=244475, am inteles ca sunt bune chiar daca interiorul la cuplajele tale e ceva mai mare ( la motorul asta zice ca axul are 2,3mm ) nu e nici o problema schimbi suruburile de strangere a cuplajelor ( cumperi suruburi mai lungi ) sau poate merge si fara sa le schimbi.
Numai bine!
Catalin
Aceasta postare a fost editata de Bismarck C.: 10 October 2011 - 07:13 PM
#352
Postat 10 October 2011 - 07:36 PM
cine ma orienteaza intr-o problema de dimensionare, calcul si optimizarea propulsiei si guvernarii?
v-am "citit" pe toti si am ajuns la concluzia ca "cea mai buna motorizare" a fost aleasa in urma unui laborios proces de selectie: pentru ca asa a facut unul sau altul sau in baza raportului pret caracteristici tehnice. poate gresesc dar atat reiese din text. dar sa formulez cateva intrebari directe, pe subiect.
-pentru navomodele se aplica aceleasi principii si baze de calcul ale motorizarii ca la orice ambarcatiune?
-a incercat cineva sa calculeze motorizarea bismarck-ului?
-informatii de baza despre modelul finit exista? deplasament (greutatea modelului gata de mars si lupta), pescajul modelului( este suficient pentru ca elicile sa nu ventileze), pasul elicelor si diametrul lor este ales intro corelatie matematica cu performantele motorului?
-centrul de greutate cred ca se afla la linia de plutire sau chiar deasupra (stiu ca se poate cobora)
prieteni, aceste intrebari nu au sursa sau cauza de natura patologica sunt numai abordarea mea sistematica a problemei, daca vreti fac parte din placerile nevinovate ale unui coleg cu aceleasi pasiuni ca si voi.
va multumesc pentru rabdare.
PS: mai am intrebari grele despre guvernare dar le pastrez pentru data viitoare.
#353
Postat 11 October 2011 - 09:30 AM
Citeaza
Citeaza
Daca esti dispus si ai timp sa calculezi si sa ne spui rezultatele te rog s-o faci.
#354
Postat 11 October 2011 - 09:30 AM
Ma intreb cam ce lungime optima ar trebui sa aibe arborii in cazul motorizarii cu doua elici active, 200 mm sau mai mult?
As dori sa aflu mai multe pareri, eventual cu argumente.
Aceasta postare a fost editata de cristi_olteanu: 11 October 2011 - 09:31 AM
#355
Postat 11 October 2011 - 11:38 AM
navigator, la 11 October 2011 - 09:30 AM, a spus:
Daca esti dispus si ai timp sa calculezi si sa ne spui rezultatele te rog s-o faci.
Chiar nu ma incurajez deloc si nici nu am nevoie de incurajari, eu mi-am terminat motorizarea si asa cum am mai spus merge. (punct)
Nu am citit pe forum despre barcile de innadit si nici nu am de gand, in schimb am citit unele prostii spuse de cineva pe aici legate de greutate prea mare s.a.m.d.
Cuplajele alea sunt elastice, si omul poate improviza. ( punct)
Radiocomanda din link-ul dat de acel utilizator este cu 6 canale si e mai scumpa fata de una cu 4 canale. ( punct )
SI TOTUSI PLUTESTE ...... EVRIKAAAA. Asa cum vedeti eu am raspuns PUNCTUAL la postarea dumneavoastra, nu am luat niste citate dintr-un context pe care sa le rastalmacesc dupa cum am eu chef. ( PUNCT )
Aceasta postare a fost editata de Bismarck C.: 11 October 2011 - 11:41 AM
#356
Postat 11 October 2011 - 11:51 AM
In + ( plus ) nu am recomandat folosirea motoarelor mele [ pt. ca am inteles ca nu sunt bune, sunt grele, sunt mari, ...... ( puncte, puncte, puncte )] :angel:
Si ca sa ne folosim de matematica trebuie sa spun : Q.E.D. ( pt. cei care nu inteleg QED vine din limba latina " Quod erat demonstrandum ")
Aceasta postare a fost editata de Bismarck C.: 11 October 2011 - 11:51 AM
#357
Postat 11 October 2011 - 05:39 PM
l.e. Eu de exemplu la vedeta S100 care are 3 motoare (axe/ elici), am epuizat cele patru canale de pe sticuri doar cu comanda acestor motoare si a carmelor. Stickul dreapta: un canal pentru carme, un canal pentru motorul central; stickul stanga: doua canale mixate in x pentru motoarele laterale. Din celelalte 4 canale pe care le mai are statia, un canal il folosesc la asa zisul "efect Luersen". Mai am de comandat inchiderea-deschiderea capacelor tuburilor lanstorpile, miscarea pe orizontala si verticala a 3 tunuri (as fi vrut independent la fiecare tun dar nu se poate din cauza limitei de 8 canale), aprinderea-stingerea luminilor, sirena, generator de ceata si cine stie, poate chiar lansarea torpilelor. Deja trebuie sa folosesc module electronice de multiplicare a canalelor.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 11 October 2011 - 06:57 PM
#358
Postat 11 October 2011 - 06:37 PM
Multumesc.
Aceasta postare a fost editata de bobo88: 11 October 2011 - 06:38 PM
#359
Postat 11 October 2011 - 06:40 PM
bobo88, la 11 October 2011 - 06:37 PM, a spus:
Multumesc.
Eu din aia am si pe apa merge pana la 150 de metri. Nu stiu sa postez poze, spuneti-mi cum se face si postez.