motorizare Cuirasatul Bismark recomandari motorizari
#31
Postat 23 June 2011 - 04:55 PM
@ ija61: Majoritatea suntem la inceputul modelismului, din acest motiv avem si topic de ajutot reciproc intitulat "Motorizare Bismarck", colegii mai experimentati au venit cu propuneri pentru motoare etc, a aparut si un link cu o radiocomanda ieftina, citeste tot ce s-a scris aici la Bismarck Hachette si alte topicuri intalnite pe forum. Si eu sunt in aceasi dilema dar forumul + situri de specialitate(pentru corelarea cu bugetul) te vor lamurii, cat de cat; mi-am dar seama ca nu exista o solutie perfect valabila, fiecare incearca, improvizeaza!
Nu cred ca ar avea nimeni curaj peste 3 ani sa arunce Bismarck-ul intr-o astfel de lupta, dar un model simplu de realizat/reparat ar fii o idee buna, daca tot suntem la "modele militare" sa avem si ceva tactica + adrenalina =@
Eu am oprit lucrul de la numarul 12 pana pe la numarul 16, lipsa de timp, sper sa va ajung din urma dupa 15 Iulie!
Spor!
#32
Postat 23 June 2011 - 05:17 PM
Multumesc
#33
Postat 23 June 2011 - 05:22 PM
ija61, la 23 June 2011 - 05:17 PM, a spus:
Multumesc
linkul catre topicul motorizari este acesta: http://www.rhcforum....asatul-bismark/
#34
Postat 24 June 2011 - 10:34 PM
Vreau sa incep prin a spune ca bismarck-ul este prima macheta asa ca sunt in stadiul de patru labe ca pana la primii pasi mai am.
Am citit pe aici discutii despre motorizare, unele utile altele nu, oricum concluzia mea a fost ca vreau sa-mi motorizez macheta, aleg varianta cu 3 motoare, dar nu vreau 3 motoare foarte puternice, nu sunt pe ideea e mare deci e bun. Asta cu atat mai mult cu cat vreau sa-mi motorizez macheta pentru a vedea ce inseamna asta, pt a fi complet functionala (avand in vedere detaliile este pacat sa nu fie si motorizata) desi nu cred ca o sa o lansez la apa de mai mult de 2-3 ori sa vad cum este pentru ca imi este mila de ea si nu cred ca participarea la un concurs de viteza este scopul acestei machete.
Ideea este ca vreau sa folosesc un sistem de motorizare si control potrivit pt acest tip de nava.
Experienta mea fiind minima in domeniu am zis sa incep cu motoarele si apoi pe parcurs ce mai invat sa aleg si celelalte componente ale sistemului.
Asadar acesta este motorul pe care vreau sa-l folosesc, sau mai bine zis motorele pentru ca o sa fie 3: http://www.sierra.ro...600-p2503p.html
Si as vrea parerea expertior, eventual o alta recomandare tot de la sierra, si daca nu cer prea mult si recomandari pentru celelalte componente.
Mentionez ca alegerea a fost facut doar pt faptul ca are putine turatii si un amperaj maricel(ceea ce din cate stiu eu este puterea motorului- dar este foarte posibil sa ma insel)
O alta intrebare este asupra faptului ca as dori sa fac o directie "dinamica" adica sa ajute si motoarele la directie ca sa ma exprim in cuvintele mele. Ce mi-ar trebui pt asta?
Si 3, am vazut ca la modelul original o elice se invarte in sens contrar celorlalte 2. Intrebare: care este scopul? crezi ca ar trebui si la mine sa intample la fel? Si daca da, cum fac asta inversez polaritatea motorului?
Imi cer scuze ca sunt stres dar vreau sa invat.
Va multumesc anticipat.
P.S. Astept sfaturi si pentru motorizarea turetelor.
Aceasta postare a fost editata de ija61: 24 June 2011 - 10:38 PM
#35
Postat 24 June 2011 - 10:39 PM
Vreau sa incep prin a spune ca bismarck-ul este prima macheta asa ca sunt in stadiul de patru labe ca pana la primii pasi mai am.
Am citit pe aici discutii despre motorizare, unele utile altele nu, oricum concluzia mea a fost ca vreau sa-mi motorizez macheta, aleg varianta cu 3 motoare, dar nu vreau 3 motoare foarte puternice, nu sunt pe ideea e mare deci e bun. Asta cu atat mai mult cu cat vreau sa-mi motorizez macheta pentru a vedea ce inseamna asta, pt a fi complet functionala (avand in vedere detaliile este pacat sa nu fie si motorizata) desi nu cred ca o sa o lansez la apa de mai mult de 2-3 ori sa vad cum este pentru ca imi este mila de ea si nu cred ca participarea la un concurs de viteza este scopul acestei machete.
Ideea este ca vreau sa folosesc un sistem de motorizare si control potrivit pt acest tip de nava.
Experienta mea fiind minima in domeniu am zis sa incep cu motoarele si apoi pe parcurs ce mai invat sa aleg si celelalte componente ale sistemului.
Asadar acesta este motorul pe care vreau sa-l folosesc, sau mai bine zis motorele pentru ca o sa fie 3: http://www.sierra.ro...600-p2503p.html
Si as vrea parerea expertior, eventual o alta recomandare tot de la sierra, si daca nu cer prea mult si recomandari pentru celelalte componente.
Mentionez ca alegerea a fost facut doar pt faptul ca are putine turatii si un amperaj maricel(ceea ce din cate stiu eu este puterea motorului- dar este foarte posibil sa ma insel)
O alta intrebare este asupra faptului ca as dori sa fac o directie "dinamica" adica sa ajute si motoarele la directie ca sa ma exprim in cuvintele mele. Ce mi-ar trebui pt asta?
Si 3, am vazut ca la modelul original o elice se invarte in sens contrar celorlalte 2. Intrebare: care este scopul? crezi ca ar trebui si la mine sa intample la fel? Si daca da, cum fac asta inversez polaritatea motorului?
Imi cer scuze ca sunt stres dar vreau sa invat.
Va multumesc anticipat.
P.S. Astept sfaturi si pentru motorizarea turetelor.
Am postat acelasi comentariu si pe topic-ul dedicat motorizarii dar m-am gandit (poate gresit, si daca da imi cer scuze) ca ar fi si aici utila o astfel de discutie.
#36
Postat 24 June 2011 - 11:18 PM
ija61, la 24 June 2011 - 10:39 PM, a spus:
Daca citeai topicul asta cap coada, ai fi aflat raspunsul..
1. daca il vrei cu 3 motoare, sensul de rotire va fi asa: Stanga / Stanga / Dreapta cum privesti din spate la elicii.
2. daca il vrei cu 2 motoare, sensul de rotire va fi asa: Stanga (mijloc lipsa sau fara motor) Dreapta cum privesti din spate la elicii.
Acest lucru' te ajuta pentru a nu avea o subvirare a ambarcatiunii spre stanga sau dreapta daca pui amble elicii pe un sens de rotire..
Sper ca ai inteles.
Bafta.
#37
Postat 25 June 2011 - 04:32 PM
ija61, la 24 June 2011 - 10:34 PM, a spus:
Si as vrea parerea expertior, eventual o alta recomandare tot de la sierra, si daca nu cer prea mult si recomandari pentru celelalte componente.
Mentionez ca alegerea a fost facut doar pt faptul ca are putine turatii si un amperaj maricel(ceea ce din cate stiu eu este puterea motorului- dar este foarte posibil sa ma insel)
Salut!
Motorul ales de tine de la siera este cam puternic si cu turatie mare; vezi ca are 3000 rpm/v turatie in gol, adica 3000 rotatii pe minut pe volt - 3000rpm/V *7.2V=21600 rpm in gol alimentat la 7.2V. O turatie cam ridicata asa ca iti trebuie un reductor tzapan caci la turatia asta sigur elicia caviteaza.
Eu as folosi asa ceva: http://www.hobbyrc.r...roducts_id/1204 cu reductor. (eu as fi tentat sa il iau pe asta http://www.sierra.ro...ia-400-(3-3---1)-p709p.html dar nu stiu daca este cea mai buna alegere, trebuie sa mai studiez problema)
O alta alegere ar fi: http://www.sierra.ro...---1-p415p.html
ija61, la 24 June 2011 - 10:34 PM, a spus:
O alta intrebare este asupra faptului ca as dori sa fac o directie "dinamica" adica sa ajute si motoarele la directie ca sa ma exprim in cuvintele mele. Ce mi-ar trebui pt asta?
Si 3, am vazut ca la modelul original o elice se invarte in sens contrar celorlalte 2. Intrebare: care este scopul? crezi ca ar trebui si la mine sa intample la fel? Si daca da, cum fac asta inversez polaritatea motorului?
Imi cer scuze ca sunt stres dar vreau sa invat.
Va multumesc anticipat.
P.S. Astept sfaturi si pentru motorizarea turetelor.
La intrebarea daca ajuta o directie dinamica cum ii zici tu nu stiu ce sa zic. Poate alti colegi mai experimentati ne pot raspunde. Ce pot sa spun este ca iti trebuie control separat pe motoare. Adica cate un ESC pentru fiecare; care sa fie conectat la cate un canal separat al RX-ului. Deci iti trebuie o statie RC cu cel putin 4 canale eventual cu computer (deci ceva mai desteapta si mai scumpa).
Directia de rotire la un motor de curent continuu cu perii se face inversand cele doua fire de alimentare intre ele. Simplu!
Motoarele brushless in ciuda faptului ca alimentam ESC-urile lor de la baterie nu sunt motoare de curent continuu ci sunt de fapt si de drept motoare "trifazate". Curentul trifazat este generat de ESC care variaza turatia prin modificarea frecventei (se poate dezvolta mai mult pe subiect dar retine asta ca principiu). Schimbarea sensului de rotatie la un brushless se face prin inversarea a doua din cele trei fire de legatura ale motorului.
De ce se invart eliciile laterale in sensuri diferite?!?!? Hmmm :huh:! Probabil ca sa comlenseze tendinta de rotire a corpului navei in sens invers. Nu stiu sa iti spun precis daca este corect. Poate ne ajuta cineva! :help:
Despre turele se poate deschide chiar un topic separat. Sunt multe de discutat, cum ar fi modificarele ce trebuiesc aduse modelului etc. Retine doar atat daca vrei ca turelele sa se miste independent ai nevoie de servouri pe fiecare turela in parte deci inca 4 canale in plus la RC.
Sper sa nu te fi bagat in ceata mai rau! :D
Cu stima!
Emil
#38
Postat 25 June 2011 - 05:15 PM
FullMetalJacket, la 25 June 2011 - 04:32 PM, a spus:
Motorul ales de tine de la siera este cam puternic si cu turatie mare; vezi ca are 3000 rpm/v turatie in gol, adica 3000 rotatii pe minut pe volt - 3000rpm/V *7.2V=21600 rpm in gol alimentat la 7.2V. O turatie cam ridicata asa ca iti trebuie un reductor tzapan caci la turatia asta sigur elicia caviteaza.
Eu as folosi asa ceva: http://www.hobbyrc.r...roducts_id/1204 cu reductor. (eu as fi tentat sa il iau pe asta http://www.sierra.ro...ia-400-(3-3---1)-p709p.html dar nu stiu daca este cea mai buna alegere, trebuie sa mai studiez problema)
O alta alegere ar fi: http://www.sierra.ro...---1-p415p.html
La intrebarea daca ajuta o directie dinamica cum ii zici tu nu stiu ce sa zic. Poate alti colegi mai experimentati ne pot raspunde. Ce pot sa spun este ca iti trebuie control separat pe motoare. Adica cate un ESC pentru fiecare; care sa fie conectat la cate un canal separat al RX-ului. Deci iti trebuie o statie RC cu cel putin 4 canale eventual cu computer (deci ceva mai desteapta si mai scumpa).
Directia de rotire la un motor de curent continuu cu perii se face inversand cele doua fire de alimentare intre ele. Simplu!
Motoarele brushless in ciuda faptului ca alimentam ESC-urile lor de la baterie nu sunt motoare de curent continuu ci sunt de fapt si de drept motoare "trifazate". Curentul trifazat este generat de ESC care variaza turatia prin modificarea frecventei (se poate dezvolta mai mult pe subiect dar retine asta ca principiu). Schimbarea sensului de rotatie la un brushless se face prin inversarea a doua din cele trei fire de legatura ale motorului.
De ce se invart eliciile laterale in sensuri diferite?!?!? Hmmm :huh:! Probabil ca sa comlenseze tendinta de rotire a corpului navei in sens invers. Nu stiu sa iti spun precis daca este corect. Poate ne ajuta cineva! :help:
Despre turele se poate deschide chiar un topic separat. Sunt multe de discutat, cum ar fi modificarele ce trebuiesc aduse modelului etc. Retine doar atat daca vrei ca turelele sa se miste independent ai nevoie de servouri pe fiecare turela in parte deci inca 4 canale in plus la RC.
Sper sa nu te fi bagat in ceata mai rau! :D
Cu stima!
Emil
Nu, nu, am inteles cate ceva.
Ce vroiam sa te intreb este, de ce vorbesti de motoare brushless, eu ma gandeam la brushed, si de ce alegi un motor cu turatii mari cu reductior cand poti alege unul cu rotatii mai putine.
Cam la cate rotatii ar trebui sa ma gandesc in alegerea unui motor?
La partea cu telecomanda m-ai pierdut, stiam ca am nevoie de una cu cel putin 4 canale dar nu stiu exact cum se folosesc canalele astea. Din ce imi imaginez eu fiecare canal are cate un buton si in functie de ce canal este activ telecomanda controleaza acea functie a modelului? Am inteles corect?
Ca daca da asta ar insemna ca trebuie sa controlez fiecare motor in parte? eu vazusem o schema prin care mai exista un modul care se pune pe motoarele din lateral si facea directia activa era ceva cu "V-.... nu stiu cum" dar o sa o caut si o postez sa imi ziceti ce idee aveti.
Multumesc
#39
Postat 25 June 2011 - 06:14 PM
Eu cred ca voi renunta in mod clar la varianta brushed.
Se gasesc motoare brushless care au 800-900 rpm/v.
Personal datorita formei navei nu stiu daca va ajuta foarte mult folosirea unui V-mixer pentru elicele laterale.
Inca analizez varianta de a folosi un reductor prin care dintr-un singur motor sa actionez toate cele 3 axe.
Aceasta postare a fost editata de MR-JW: 25 June 2011 - 06:17 PM
#40
Postat 25 June 2011 - 06:14 PM
ija61, la 25 June 2011 - 05:15 PM, a spus:
Ce vroiam sa te intreb este, de ce vorbesti de motoare brushless, eu ma gandeam la brushed, si de ce alegi un motor cu turatii mari cu reductior cand poti alege unul cu rotatii mai putine.
Cam la cate rotatii ar trebui sa ma gandesc in alegerea unui motor?
La partea cu telecomanda m-ai pierdut, stiam ca am nevoie de una cu cel putin 4 canale dar nu stiu exact cum se folosesc canalele astea. Din ce imi imaginez eu fiecare canal are cate un buton si in functie de ce canal este activ telecomanda controleaza acea functie a modelului? Am inteles corect?
Ca daca da asta ar insemna ca trebuie sa controlez fiecare motor in parte? eu vazusem o schema prin care mai exista un modul care se pune pe motoarele din lateral si facea directia activa era ceva cu "V-.... nu stiu cum" dar o sa o caut si o postez sa imi ziceti ce idee aveti.
Multumesc
De brushless-uri am vorbit asa in treacat, fara legatura cu subiectul (logoree la tastatura).
Eu zic ca 3000 - 5000 rpm ar fi de ajuns Poate chiar mai putin.
Cat despre RC iata varianta pesimista
1 canal - carma
3 canale - motoarele independente
4 canale rotatie turelele (control independent)
4 canale elevatie tunuri (control independent)
Modulul cu pricina o fi V-tail mixer? http://phoenixmodels...ail-p-3055.html
Acesta iti mai poate scuti un canal, doua de pe RX.
Daca vrei sa misti toate tunurile o data poti folosi ptr ele cabluri Y. http://www.sierra.ro...u-servo-(d-0-64)-15-cm-p4106p.html
Varianta optimista RC
1 canal - carma
1 canal - motoare cu v-tail mixer + 2 cabluri Y
1 canal rotatie turelele (toate turelele se misca deodata) cu 3 cabluri Y
1 canal elevatie tunuri (toate tunurile urca sau coboara deodata) cu 3 cabluri Y
(vezi ca nu e dracu' atat de negru)
Orice alta functie de comanda in plus necesita canal pe RX
Am sa ma gandesc si o sa incerc sa iti fac o schema de conectare pentru RC cu variante pentru RC computerizat si RC ieftin folosind mixere externe si cabluri Y.
Cu stima!
Emil
#41
Postat 25 June 2011 - 06:29 PM
http://buildthebisma...lay&thread=1234
Din cate am inteles eu tipul avea o telecomanda cu 3 sau 4 canale... prin 2008 nu cred ca existau cu mai multe canale sau daca erau cred ca erau extraordinar de scumpe.
Oricum pentru cine se pricepe putin la electronica nu cred sa fie prea greu sa descifreze schemele respective.
#42
Postat 25 June 2011 - 06:32 PM
MR-JW, la 25 June 2011 - 06:14 PM, a spus:
Eu cred ca voi renunta in mod clar la varianta brused.
Se gasesc motoare brushless care au 800-900 rpm/v.
Brushless-urile au probleme de control al turatiei la turatii mici. Credema si eu sunt fan brushless dar aici nu este cazul. Mai utile mi se par periatele.
Cu cat m-am gandit mai mult, V-tail mixerul mi s-a parut o varianta buna (ca sa nu spun ieftina) pentru a obtine mixajul dorit carma-motoare. Problema e ca nu poti folosi motoarele decat in conjunctie cu carma si nu le poti decupla decat printr-o reconfigurare a conexiunilor.
MR-JW, la 25 June 2011 - 06:14 PM, a spus:
Inca analizez varianta de a folosi un reductor prin care dintr-un singur motor sa actionez toate cele 3 axe.
Nava are o forma fusiforma iar folosirea independenta motoarelor pe post de carma nu stiu cat de eficienta poate fi. Problema nu este daca sa folosesti v-tail sau alt fel de mixare ci daca este util sa ai control independent pe motoare s-au nu.
Mai importanta mi se pare alegerea unui ESC cu functia reverse.
Da! Un motor care sa antreneze toti 3 arbori mi se pare o idee mult mai realista! Totul este sa gasesti o solutie simpla si eficienta.
Cu stima!
Emil
#43
Postat 25 June 2011 - 06:35 PM
FullMetalJacket, la 25 June 2011 - 06:14 PM, a spus:
Eu zic ca 3000 - 5000 rpm ar fi de ajuns Poate chiar mai putin.
Cat despre RC iata varianta pesimista
1 canal - carma
3 canale - motoarele independente
4 canale rotatie turelele (control independent)
4 canale elevatie tunuri (control independent)
Modulul cu pricina o fi V-tail mixer? http://phoenixmodels...ail-p-3055.html
Acesta iti mai poate scuti un canal, doua de pe RX.
Daca vrei sa misti toate tunurile o data poti folosi ptr ele cabluri Y. http://www.sierra.ro...u-servo-(d-0-64)-15-cm-p4106p.html
Varianta optimista RC
1 canal - carma
1 canal - motoare cu v-tail mixer + 2 cabluri Y
1 canal rotatie turelele (toate turelele se misca deodata) cu 3 cabluri Y
1 canal elevatie tunuri (toate tunurile urca sau coboara deodata) cu 3 cabluri Y
(vezi ca nu e dracu' atat de negru)
Orice alta functie de comanda in plus necesita canal pe RX
Am sa ma gandesc si o sa incerc sa iti fac o schema de conectare pentru RC cu variante pentru RC computerizat si RC ieftin folosind mixere externe si cabluri Y.
Cu stima!
Emil
Hmmm... daca tot te-ai apucat sa iti faci pomana si sa ajuti un prescolar in ale modelismului hai sa iti spun ce mari dileme am:)
1. Este corecta impresia mea ca atunci cand vreau sa controlez o functie a modelului (directie, acceleratie, turele, tunuri) trebuie sa schimb cananul. Sau daca ma gandesc mai bine, probabil directia este pe un canal, care este controlat de joystick-ul de directie, si acceleratia pe cel de acceleratie, apoi daca vreau sa ma joc cu turelel si elevatia tunurilor va trebui sa schimb canalul, si o sa le controlez tot cu joystick-ul.
2. Daca numarul 1 l-am presupus corect, atunci eu ma gandeam asa
2.1 Pun directia (carma + v-mixer) pe un canal
2.2 Acceleratia pe un canal
2.3 Turelele din fata (stanga dreapta + elevatie tunuri) pe un canal
2.4 Turelele din spate (stanga dreapta + elevatie tunuri) pe un alt canal
3 In primul rand ma gandeam la un RC poate nu neaparat ieftin dar simplu
4 Pana la schema as vrea sa imi dai un sfat cu o configuratie eventual si cu exemple de motoare + arbori si elici, ca sincer asta ma arde acum ca nu pot sa mai fac nimic la pupa pana nu fac modificarile pentru elicea din centru.
Multumesc mult si daca imi faci rost si de un pres unde sa dorm ar fi perfect ca am o presimtire ca o sa-mi trebuiasca in curand :help: stii tu cum este cu nevasta si modelismul:)
#44
Postat 25 June 2011 - 06:55 PM
Cam la asta ma gandeam si eu pentru motoare.
Si la asta pentru turele doar ca pe fiecare pereche de turele (fata/spate) sa am 2 servo una pt stanga dreapta, alta pt tunuri
http://i157.photobucket.com/albums/t75/marki53/4-chsetup.jpg
Aceasta postare a fost editata de ija61: 25 June 2011 - 06:56 PM
#45
Postat 25 June 2011 - 07:20 PM
ija61, la 25 June 2011 - 06:55 PM, a spus:
Cam la asta ma gandeam si eu pentru motoare.
Schema asta este excelenta. Exact de asa ceva vorbeam. A doua schema nu (sau nu inteleg eu ce voia autorul cu ea sau e o prostie).
ija61, la 25 June 2011 - 06:35 PM, a spus:
Multumesc mult si daca imi faci rost si de un pres unde sa dorm ar fi perfect ca am o presimtire ca o sa-mi trebuiasca in curand :help: stii tu cum este cu nevasta si modelismul:)
Este vorba despre canalele servourilor (ca sa zic asa) nu are legatura cu canalele de emisie ale statiei. Poti controla toate canalele (servourile) statiei fara sa schimbi "canalul" de emisie.
Pe fiecare joystik sunt doua canale. Cand il misti inainte-inapoi comanzi un canal, adica un servo se va misca de la o extrema la alta (sau un esc va comanda motorul de la 0 rpm la maxim). Cand misti joystik-ul lateral comanzi un alt canal, sa zicem carma.
Al doile-a joystik poate comanda turelele stanga dreapta + elevatia tunurilor. Alte canale suplimentare pot fi comandate de pe unele swich-uri si potentiometre aflate pe statie (asta daca ai mai mult de 4 canale). In principiu la statiile obisnuite primele 4 canale sunt alocate pe joystik-uri, astfel:
- Joystik dreapta - stanga,dreapta - canalul1 (folosit la aeromodele drept comanda eleroane)
- Joystik dreapta - inainte inapoi - canalul2 (folosit la aeromodele drept comanda profundor)
- Joystik stanga - inainte inapoi - canalul3 (folosit in general drept comanda motor)
- Joystik dreapta - stanga,dreapta - canalul4 (folosit in general drept comanda directie)
Spor!
Emil
#46
Postat 25 June 2011 - 07:45 PM
FullMetalJacket, la 25 June 2011 - 07:20 PM, a spus:
Este vorba despre canalele servourilor (ca sa zic asa) nu are legatura cu canalele de emisie ale statiei. Poti controla toate canalele (servourile) statiei fara sa schimbi "canalul" de emisie.
Pe fiecare joystik sunt doua canale. Cand il misti inainte-inapoi comanzi un canal, adica un servo se va misca de la o extrema la alta (sau un esc va comanda motorul de la 0 rpm la maxim). Cand misti joystik-ul lateral comanzi un alt canal, sa zicem carma.
Al doile-a joystik poate comanda turelele stanga dreapta + elevatia tunurilor. Alte canale suplimentare pot fi comandate de pe unele swich-uri si potentiometre aflate pe statie (asta daca ai mai mult de 4 canale). In principiu la statiile obisnuite primele 4 canale sunt alocate pe joystik-uri, astfel:
- Joystik dreapta - stanga,dreapta - canalul1 (folosit la aeromodele drept comanda eleroane)
- Joystik dreapta - inainte inapoi - canalul2 (folosit la aeromodele drept comanda profundor)
- Joystik stanga - inainte inapoi - canalul3 (folosit in general drept comanda motor)
- Joystik dreapta - stanga,dreapta - canalul4 (folosit in general drept comanda directie)
Spor!
Emil
Sincer acum parca au inceput sa se mai aprinda beculete si sa inteleg si eu cate ceva si sa-mi mai limpezesc ideile.
Multumesc mult Emil.
O sa merc pe prima schema si pasul urmator o sa fie sa-mi caut motor, brushead (3000- 5000 rpm sau cu reductor) arbore +elice.
Dupa ce o sa iau o decizie o sa iti cer iar o parere pt ansamblul asta, apoi trecem la ESC si V-Mixer.
Multumesc
#48
Postat 26 June 2011 - 12:03 AM
#49
Postat 26 June 2011 - 12:29 AM
Emil uite la ce m-am oprit eu in materie de motoare, elice si arbori.
Motoare
http://www.model-doc...EL360_14-1.html
http://www.model-doc...o_EL543_23.html
http://www.cornwallm.../mfa1114_1.html
http://www.cornwallm...upner_6372.html
elice
http://www.cornwallm...og/R162-M4.html
cea de 35mm
Arbore
http://www.cornwallm...Propshafts.html
Raboesch Waterproof Propshaft 290mm M4
Ce parere ai Emil de configuratia asta?
Si la ce motor zici sa ma opresc? Eu l-as alege pe al doilea dar nu prea gasesc adaptor de la 3.17mm la 4mm
Multumesc anticipat pt sfatul tau.
#50
Postat 26 June 2011 - 09:23 AM
ija61, la 26 June 2011 - 12:29 AM, a spus:
Emil uite la ce m-am oprit eu in materie de motoare, elice si arbori.
Motoare
http://www.model-doc...EL360_14-1.html
http://www.model-doc...o_EL543_23.html
http://www.cornwallm.../mfa1114_1.html
http://www.cornwallm...upner_6372.html
elice
http://www.cornwallm...og/R162-M4.html
cea de 35mm
Arbore
http://www.cornwallm...Propshafts.html
Raboesch Waterproof Propshaft 290mm M4
Ce parere ai Emil de configuratia asta?
Si la ce motor zici sa ma opresc? Eu l-as alege pe al doilea dar nu prea gasesc adaptor de la 3.17mm la 4mm
Multumesc anticipat pt sfatul tau.
Atentie elicea la scara trebuie sa aiba 25mm in diametru, cea aleasa de tine are 35mm.
#51
Postat 26 June 2011 - 09:32 AM
Arbore port-elice
Ca sa fie la scara ar trebui sa aiba tubul de 3mm diametru drept urmare ma gandesc la :
http://www.cornwallmodelboats.co.uk/acatalog/propss.jpg
180mm Propshaft with Tube M2
Shaft: Length 180mm, Diameter 2mm, Right Hand Thread M2
Stern Tube: Length 160mm, Outer Diameter 4mm
Brass Bushings.
Coupling insert required: 2mm Plain
Part No: G416
Price: £4.85 (Including VAT at 20%)
Euros: €5.36 (Inc VAT) / US Dollars: US$6.59 (Tax Free)
Quantity:
Customers who bought this item also bought:
1. 3 Bladed Propeller RH 25mm M2 (Ref: G2307.25)2. Plain Coupling Insert 2mm (Ref: C8004)3. Universal Joint (Ref: C8000)
Elice:
http://www.cornwallmodelboats.co.uk/acatalog/R162R.jpg
25mm M2 Threaded 3 Blade R/H Brass D-Type Propeller
Raboesch Brass D Type 3 Bladed Propeller RH
25mm Diameter M2 Thread
Pitch 25.6mm
Part No: RAB162-07
Price: £10.86 (Including VAT at 20%)
Euros: €12.02 (Inc VAT) / US Dollars: US$14.75 (Tax Free)
Quantity:
Customers who bought this item also bought:
1. 25mm M2 Threaded 3 Blade L/H Brass D-Type Propeller (Ref: RAB162-08)2. 150mm Propshaft with Tube M2 (Ref: G409)3. Universal Joint (Ref: C8000)http://www.cornwallmodelboats.co.uk/acatalog/theme_shim.gif http://www.cornwallmodelboats.co.uk/acatalog/R162L.jpg
25mm M2 Threaded 3 Blade L/H Brass D-Type Propeller
Raboesch Brass D Type 3 Bladed Propeller LH
25mm Diameter M2 Thread
Pitch 25.6mm
Part No: RAB162-08
Price: £10.86 (Including VAT at 20%)
Euros: €12.02 (Inc VAT) / US Dollars: US$14.75 (Tax Free)
Quantity:
Customers who bought this item also bought:
1. 25mm M2 Threaded 3 Blade R/H Brass D-Type Propeller (Ref: RAB162-07)2. Universal Joint (Ref: C8000)3. Plain Coupling Insert 2mm (Ref: C8004)
Aceasta postare a fost editata de MR-JW: 26 June 2011 - 09:34 AM
#52
Postat 26 June 2011 - 09:38 AM
http://www.cornwallmodelboats.co.uk/acatalog/prop_3_blade.jpg
3 Bladed Propeller RH 25mm M2
3 Bladed Propeller RH 25mm - Pitch 13mm
Plastic M2 Thread
Part No: G2307.25
Price: £1.86 (Including VAT at 20%)
Euros: €2.06 (Inc VAT) / US Dollars: US$2.53 (Tax Free)
Quantity:
Customers who bought this item also bought:
1. 3 Bladed Propeller LH 25mm M2 (Ref: G2307.25L)2. 3 Bladed Propeller RH 20mm M2 (Ref: G2307.20)3. Plain Coupling Insert 2mm (Ref: C8004)http://www.cornwallmodelboats.co.uk/acatalog/theme_shim.gif http://www.cornwallmodelboats.co.uk/acatalog/prop_3_blade.jpg
3 Bladed Propeller LH 25mm M2
3 Bladed Propeller LH 25mm - Pitch 13mm
Plastic M2 Thread
Part No: G2307.25L
Price: £1.86 (Including VAT at 20%)
Euros: €2.06 (Inc VAT) / US Dollars: US$2.53 (Tax Free)
Quantity:
Customers who bought this item also bought:
1. 3 Bladed Propeller RH 25mm M2 (Ref: G2307.25)2. Plain Coupling Insert 2mm (Ref: C8004)3. 180mm Propshaft with Tube M2 (Ref: G416)
#53
Postat 26 June 2011 - 10:57 AM
@ ija61 am o nelamurire, dc este o diferenta asa de mare intre cele 3 motoare alese de tine? primul are 52g si costa 6E urmatorul 380g si 35E si ultimul are 600g si costa 28E. de la 52g la 600g consider ca e o diferenta fantastica!
#54
Postat 26 June 2011 - 11:01 AM
MR-JW, la 26 June 2011 - 09:32 AM, a spus:
Arbore port-elice
Ca sa fie la scara ar trebui sa aiba tubul de 3mm diametru drept urmare ma gandesc la :
http://www.cornwallmodelboats.co.uk/acatalog/propss.jpg
180mm Propshaft with Tube M2
Shaft: Length 180mm, Diameter 2mm, Right Hand Thread M2
Stern Tube: Length 160mm, Outer Diameter 4mm
Brass Bushings.
Coupling insert required: 2mm Plain
Part No: G416
Price: £4.85 (Including VAT at 20%)
Euros: €5.36 (Inc VAT) / US Dollars: US$6.59 (Tax Free)
Quantity:
Customers who bought this item also bought:
1. 3 Bladed Propeller RH 25mm M2 (Ref: G2307.25)2. Plain Coupling Insert 2mm (Ref: C8004)3. Universal Joint (Ref: C8000)
Elice:
http://www.cornwallmodelboats.co.uk/acatalog/R162R.jpg
25mm M2 Threaded 3 Blade R/H Brass D-Type Propeller
Raboesch Brass D Type 3 Bladed Propeller RH
25mm Diameter M2 Thread
Pitch 25.6mm
Part No: RAB162-07
Price: £10.86 (Including VAT at 20%)
Euros: €12.02 (Inc VAT) / US Dollars: US$14.75 (Tax Free)
Quantity:
Customers who bought this item also bought:
1. 25mm M2 Threaded 3 Blade L/H Brass D-Type Propeller (Ref: RAB162-08)2. 150mm Propshaft with Tube M2 (Ref: G409)3. Universal Joint (Ref: C8000)http://www.cornwallmodelboats.co.uk/acatalog/theme_shim.gif http://www.cornwallmodelboats.co.uk/acatalog/R162L.jpg
25mm M2 Threaded 3 Blade L/H Brass D-Type Propeller
Raboesch Brass D Type 3 Bladed Propeller LH
25mm Diameter M2 Thread
Pitch 25.6mm
Part No: RAB162-08
Price: £10.86 (Including VAT at 20%)
Euros: €12.02 (Inc VAT) / US Dollars: US$14.75 (Tax Free)
Quantity:
Customers who bought this item also bought:
1. 25mm M2 Threaded 3 Blade R/H Brass D-Type Propeller (Ref: RAB162-07)2. Universal Joint (Ref: C8000)3. Plain Coupling Insert 2mm (Ref: C8004)
Multumesc mult pentru sfat.
Acum vin si intrebariele:
1. Am ales acel arbore pentru lungime. Si pentru ca este waterproof. Acum intrebarea este, arborele nu trebuie sa fie waterproof ca sa nu intre apa? Montarea luni nu trebue sa se faca astfel?
schema montare elice.jpg (30.27K)
Number of downloads: 106
2. Ce reprezinta indicativul "M2" la arbore si elice? Diametrul axului la arbore si cel al elicei?
3. De motoare ce parere ai?
Motoare
http://www.model-doc...EL360_14-1.html
http://www.model-doc...o_EL543_23.html
http://www.cornwallm.../mfa1114_1.html
http://www.cornwallm...upner_6372.html
Daca nu imi trebuie un ax waterproof atunci as opta pentru axul asta , pentru lungime:
350mm Propshaft with Tube M4
350mm Propshaft with Tube M4
Shaft: Length 350mm, Diameter 4mm, Right Hand Thread M4
Stern Tube: Length 305mm, Outer Diameter 8mm
Stainless Steel Shaft with Nickle Plated Brass Tube and Brass Bushings.
Coupling insert required: 4mm Plain
Part No: G408.1
Price: £9.60 (Including VAT at 20%)
Euros: €10.62 (Inc VAT) / US Dollars: US$13.04 (Tax Free)
Quantity:
Customers who bought this item also bought:
1. Plain Coupling Insert 4mm (Ref: C8007)
2. Universal Joint (Ref: C8000)
3. Plain Coupling Insert 3.2mm (Ref: C8016)
Si elicea asta ca sa se potriveasca cu axul si sa pastrez proportia:
Raboesch 25mm M4 Threaded 3 Blade R/H Brass D-Type Propeller
25mm M4 Threaded 3 Blade R/H Brass D-Type Propeller
Raboesch Brass D Type 3 Bladed Propeller RH
25mm Diameter M4 Thread
Pitch 25.6mm
Part No: RAB162-11
Price: £10.86 (Including VAT at 20%)
Euros: €12.02 (Inc VAT) / US Dollars: US$14.75 (Tax Free)
Quantity:
This item is temporarily unavailable. Please Click here for an expected delivery date.
Customers who bought this item also bought:
1. 25mm M4 Threaded 3 Blade L/H Brass D-Type Propeller (Ref: RAB162-12)
2. Mtroniks Viper Marine 15 (Ref: VIP15M)
3. Plain Coupling Insert 4mm (Ref: C8007)
Raboesch 25mm M4 Threaded 3 Blade L/H Brass D-Type Propeller
25mm M4 Threaded 3 Blade L/H Brass D-Type Propeller
Raboesch Brass D Type 3 Bladed Propeller LH
25mm Diameter M4 Thread
Pitch 25.6mm
Part No: RAB162-12
Price: £10.86 (Including VAT at 20%)
Euros: €12.02 (Inc VAT) / US Dollars: US$14.75 (Tax Free)
Quantity:
This item is temporarily unavailable. Please Click here for an expected delivery date.
Customers who bought this item also bought:
1. 25mm M4 Threaded 3 Blade R/H Brass D-Type Propeller (Ref: RAB162-11)
2. Mtroniks Viper Marine 15 (Ref: VIP15M)
3. Plain Coupling Insert 4mm (Ref: C8007)
5. Am citit pe aici, cred ca navigator spunea asta ca la aceasta firma sensul de rotatie este invers, adica daca scrie la sens right hand atunci sensul este spre stanga si daca este left hand atunci sensul este spre dreapta. Este corect ce am inteles?
Adica imi trebuiesc:
2 x 25mm M4 Threaded 3 Blade L/H Brass D-Type Propeller
1 x 25mm M4 Threaded 3 Blade R/H Brass D-Type Propeller
Va multumesc pentru ajutor.
#55
Postat 26 June 2011 - 11:04 AM
Arh_Teodor, la 26 June 2011 - 10:57 AM, a spus:
@ ija61 am o nelamurire, dc este o diferenta asa de mare intre cele 3 motoare alese de tine? primul are 52g si costa 6E urmatorul 380g si 35E si ultimul are 600g si costa 28E. de la 52g la 600g consider ca e o diferenta fantastica!
Raspunsul la aceasta intrebare este simplu--- nici nu m-am uitat la asta:)
Cand am ales motoarele m-am uitat doar la turatii, sa aiba cat de cat putine. Acum ca mi-ai sesizat chestia asta cred ca cel de 600g cade, sigur cade.
#56
Postat 26 June 2011 - 11:09 AM
Raboesch 25mm M4 Threaded 3 Blade R/H Brass D-Type Propeller
25mm M4 Threaded 3 Blade R/H Brass D-Type Propeller
Raboesch Brass D Type 3 Bladed Propeller RH
25mm Diameter M4 Thread
Pitch 25.6mm
Part No: RAB162-11
Price: £10.86 (Including VAT at 20%)
Euros: €12.02 (Inc VAT) / US Dollars: US$14.75 (Tax Free)
Quantity:
This item is temporarily unavailable. Please Click here for an expected delivery date.
Customers who bought this item also bought:
1. 25mm M4 Threaded 3 Blade L/H Brass D-Type Propeller (Ref: RAB162-12)
2. Mtroniks Viper Marine 15 (Ref: VIP15M)
3. Plain Coupling Insert 4mm (Ref: C8007)
Raboesch 25mm M4 Threaded 3 Blade L/H Brass D-Type Propeller
25mm M4 Threaded 3 Blade L/H Brass D-Type Propeller
Raboesch Brass D Type 3 Bladed Propeller LH
25mm Diameter M4 Thread
Pitch 25.6mm
Part No: RAB162-12
Price: £10.86 (Including VAT at 20%)
Euros: €12.02 (Inc VAT) / US Dollars: US$14.75 (Tax Free)
Quantity:
This item is temporarily unavailable. Please Click here for an expected delivery date.
Customers who bought this item also bought:
1. 25mm M4 Threaded 3 Blade R/H Brass D-Type Propeller (Ref: RAB162-11)
2. Mtroniks Viper Marine 15 (Ref: VIP15M)
3. Plain Coupling Insert 4mm (Ref: C8007)
ARBORE
350mm Propshaft with Tube M4
350mm Propshaft with Tube M4
Shaft: Length 350mm, Diameter 4mm, Right Hand Thread M4
Stern Tube: Length 305mm, Outer Diameter 8mm
Stainless Steel Shaft with Nickle Plated Brass Tube and Brass Bushings.
Coupling insert required: 4mm Plain
Part No: G408.1
Price: £9.60 (Including VAT at 20%)
Euros: €10.62 (Inc VAT) / US Dollars: US$13.04 (Tax Free)
Quantity:
Customers who bought this item also bought:
1. Plain Coupling Insert 4mm (Ref: C8007)
2. Universal Joint (Ref: C8000)
3. Plain Coupling Insert 3.2mm (Ref: C8016)
#57
Postat 26 June 2011 - 11:24 AM
adi_smd, la 26 June 2011 - 10:41 AM, a spus:
Multumesc!
lungime tub: 232mm
diametru tub: 6,5mm
diametru ax: 4,0mm
http://www.sierra.ro/
Spor la treaba!
#58
Postat 26 June 2011 - 02:00 PM
ija61, la 26 June 2011 - 12:29 AM, a spus:
Emil uite la ce m-am oprit eu in materie de motoare, elice si arbori.
Motoare
http://www.model-doc...EL360_14-1.html
http://www.model-doc...o_EL543_23.html
http://www.cornwallm.../mfa1114_1.html
http://www.cornwallm...upner_6372.html
elice
http://www.cornwallm...og/R162-M4.html
cea de 35mm
Arbore
http://www.cornwallm...Propshafts.html
Raboesch Waterproof Propshaft 290mm M4
Ce parere ai Emil de configuratia asta?
Si la ce motor zici sa ma opresc? Eu l-as alege pe al doilea dar nu prea gasesc adaptor de la 3.17mm la 4mm
Multumesc anticipat pt sfatul tau.
Salut!
Bucuros sa iti fiu de ajutor, dar sa sti ca eu nu sunt expert in navo. Sunt multi alti colegi de forum cu mult mai multa experienta. Asteptam sfaturile lor.
Dupa parerea mea (ideea este preluata de la @Navigator) motor din seria 400 (Permax 400 7.2V) ar fi cel mai potrivit dar complicatia consta in faptul ca ii trebuie reductor (alti bani - alta distractie - alte dureri de cap).
Primul motoras (Electronize 360/14 low drain Ref: EL360/14) pare putin cam anemic.
Din ce ai pus tu mai sus Graupner Speed 720BB Torque (6372) pare cel mai indicat datorita turatiei reduse si a faptului ca are destula putere ca sa fie pus fara reductor (direct drive).
Si varianta MFA Torpedo 800 Marine Electric Motor pare ok ca turatie , desi mi se pare cam mare. Diferenta de greutate dintre primul motor si celelalte doua este normala. Primul motor pare motoras de jucarie chinezeasca,
Adaptoare ptr axe ... hmm nu am cautat dar solutii exista. Oricum ca sa pui un motor din asta direct drive iti trebuie un cuplaj cardanic ca sa montezi motorul in unghi fata de arbore, sau un arbore flexibil cu biax.
Elicii si arbori gasesti si la http://www.navomodele.store.ro . Eliciile de aici sunt tot Raboesch.
MR-JW, la 26 June 2011 - 09:23 AM, a spus:
Corect ! O elicie la scara trebuie sa aiba 23.7 mm diametru. 25 mm e o aproximare buna.
Arborii trebuie sa fie Water Proof caci nu vrei sa-ti intre apa in nava. Arborii navo au de obicei la capatul dinspre elicie o "presetupa" (etansare pe ax) care impiedica apa sa patrunda pe langa ax.
Cu stima!
Emil
Aceasta postare a fost editata de FullMetalJacket: 26 June 2011 - 02:02 PM
#59
Postat 26 June 2011 - 08:44 PM
motor
http://www.hobbyrc.r...d6e8d4c61f9efab
reductor
http://www.cornwallm...er_1139_30.html
Acum nu stiu ce vor sa spuna prin asta:
"For prop shafts Sterntubes with 6 mm diameter" este vorba de tubul axului sau axul sa fie de 6mm?
Iar pana una alta o sa ma apuc sa fac o gaura de 10mm ca sa am o marja si sa pot continua constructia pana ma hotarasc eu la motorizare.
Acum am si eu o intrebare tu motorizezi macheta?
#60
Postat 26 June 2011 - 09:14 PM
sau cred ca este mai bun asta, acum trebuie sa vad daca se potriveste axul motorului.
Astep parerea ta, si a celorlalti. Si chiar daca nu esti expert in navomodele oricum ai mult mai multa experienta in modelism decat mine asa ca mai bine intreb:)
Aceasta postare a fost editata de ija61: 26 June 2011 - 09:15 PM