Modelism - RHC Forum: motorizare Cuirasatul Bismark - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 29 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

motorizare Cuirasatul Bismark recomandari motorizari

#211 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 04 September 2011 - 03:07 PM

Vezi postareaFullMetalJacket, la 04 September 2011 - 01:14 PM, a spus:

Vrei sa spui in fata adica spre prova! Vezi in planurile navei.

Emil



Vezi postareaipsihi, la 04 September 2011 - 02:52 PM, a spus:

...asta da revelatie, nu stiam ca eliciile sunt in prova !!!
http://www.bismarck-...propellers.html


Am vazut planurile.
Exact la distanta din planurile astea ma refeream, pe plan se vede cum elicea centrala nu e pe aceeasi linie cu celelalte doua :pardon: nu vreau sa scot elicile pe exteriorul navei, ar fi culmea.
Numai bine !
Catalin

Aceasta postare a fost editata de Bismarck C.: 04 September 2011 - 03:12 PM

keep it simple stupid
0

#212 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 04 September 2011 - 03:15 PM

Vezi postareagabibaghera, la 04 September 2011 - 01:18 PM, a spus:

Scuze pt post gol.De unde ti-ai comandat acumulatorii?Dca anu poti spune da-mi mesaj pe pm te rog


Message sent .
Bafta :pardon:
keep it simple stupid
0

#213 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 September 2011 - 03:51 PM

Vezi postareaipsihi, la 04 September 2011 - 02:52 PM, a spus:

...asta da revelatie, nu stiam ca eliciile sunt in prova !!!
http://www.bismarck-...propellers.html


Buna dimineata Ipsihi! :pardon:

Probabil ca n-ai prea inteles ce discutau Catalin si FullMetallJacket dar te asigur ca nici unuia nu i-a trecut prin gand ca vaporul ar avea vreo elice in prova.
Uite Catalin cum sunt elicile (ce a spus si FullMettalJacket):

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de navigator: 04 September 2011 - 04:11 PM



0

#214 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 September 2011 - 04:50 PM

Vezi postareaipsihi, la 04 September 2011 - 02:52 PM, a spus:

...asta da revelatie, nu stiam ca eliciile sunt in prova !!!
http://www.bismarck-...propellers.html

Mda ... pentru moment am crezut ca eliciile sunt deasupra iar Bismark-ul e de fapt elicopter!!! Mea culpa!!! :)Eu ziceam ca cele doua elicii laterale sunt ceva mai in fata celei centrale (spre prova deci) si nu mai in spatele ei (spre pupa). E vorba despre pozitionarea lor pe axa de ruliu.


Sincer nu stiu unde ai citit tu din cele scrise de noi cum ca ele s-ar afla la prova!!! Cu asta as fi revolutionat cu siguranta istoria inginereasca a Bismark-ului si a Marinei (nu , nu este vorba despre o fata pe nume Marina).

Funny!

Emil
0

#215 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 September 2011 - 05:01 PM

Vezi postareanavigator, la 04 September 2011 - 03:51 PM, a spus:

Buna dimineata Ipsihi! :pardon:

Probabil ca n-ai prea inteles ce discutau Catalin si FullMetallJacket dar te asigur ca nici unuia nu i-a trecut prin gand ca vaporul ar avea vreo elice in prova.
Uite Catalin cum sunt elicile (ce a spus si FullMettalJacket):

Sti ce mi se pare in neregula in poza Bismark-ului din postul tau de mai sus?! Acea nava arata veche, cu rugina scursa pe bordurile laterale, ce sa mai spun, are "patina de razboi". Efectul in sine e frumos realizat dar total neadevarat. Bismark-ul era o nava noua si bine intretinuta de catre marinarii germani, asa ca nu cred ca a apucat sa rugineasca. S-a scufundat de noua. Este o capcana pentru cei care vopsesc machete si fac abuz de pigmenti si patinatori fara sa tina cont ca in starea finala, machetele lor arata de parca au o zeci de ani petrecuti intr-un cimitir de fiare vechi.


Cu stima!

Emil
0

#216 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 September 2011 - 06:48 PM

Bismarck-ul ala e complet in neregula la elice (4 pale ?!) , axe port-elice - nu are stabilizatorul axului (shaft struts ) si configuratia corpului in zona axului central care deviaza fata de realitate . Pentru mine e un sacrilegiu sa folosesti elice diferite fata de cele reale .
Probabil chiar serveste multa plimbare pe apa nava aia de a meritat sa o optimizeze pt real life - exact pe dos fata de al meu , nu stiu cat va fi de reusit dar o sa fie static cu capacitate limitata de a se plimba pe balta.
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#217 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 September 2011 - 07:57 PM

De acord cu Emil si Ahernar. Dar lasati barca din poza, este un produs finit a lui Modelshipmaster pe care ca sa-l vanda cu 3900 $ or fi considerat necesar sa exagereze cu weathering. A fost o poza de pe google/imagini cu scopul de a arata lui Catalin ca elicile laterale sunt in fata celei centrale.


(Cu Ipsihi am lamurit-o pe privat :pardon: si in final am admis amandoi ca a fost o neintelegere. Acuma ne-am mai linistit :drinks: )

Aceasta postare a fost editata de navigator: 04 September 2011 - 08:08 PM



0

#218 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 05 September 2011 - 08:35 PM

Vezi postareanavigator, la 04 September 2011 - 03:51 PM, a spus:


Uite Catalin cum sunt elicile (ce a spus si FullMettalJacket):


:good: multumesc pentru poza, acea pozitionare ma interesa, acum ramane sa vad cum se incadreaza la mine, intentionez ca elicile mele sa fie mai apropiate de cea centrala ( in vedere de pe lateral )

Vezi postareaFullMetalJacket, la 04 September 2011 - 05:01 PM, a spus:

Sti ce mi se pare in neregula in poza Bismark-ului din postul tau de mai sus?! Acea nava arata veche, cu rugina scursa pe bordurile laterale, ce sa mai spun, are "patina de razboi". Efectul in sine e frumos realizat dar total neadevarat. Bismark-ul era o nava noua si bine intretinuta de catre marinarii germani, asa ca nu cred ca a apucat sa rugineasca. S-a scufundat de noua. Este o capcana pentru cei care vopsesc machete si fac abuz de pigmenti si patinatori fara sa tina cont ca in starea finala, machetele lor arata de parca au o zeci de ani petrecuti intr-un cimitir de fiare vechi.


Cu stima!

Emil


:lol: asa e " S-a scufundat de noua " :lol: :lol:


Vezi postareaAhernar, la 04 September 2011 - 06:48 PM, a spus:

Bismarck-ul ala e complet in neregula la elice (4 pale ?!) , axe port-elice - nu are stabilizatorul axului (shaft struts ) si configuratia corpului in zona axului central care deviaza fata de realitate . Pentru mine e un sacrilegiu sa folosesti elice diferite fata de cele reale .


In privinta elicilor asa e :rolleyes: trebuie cu 3 pale, doar ca eu nu am pastrat dimensiunea la scara si le-am "tunat" putin :) cele comandate de mine au 35 mm :ph34r:

Numai bine !
Catalin

Aceasta postare a fost editata de Bismarck C.: 05 September 2011 - 08:38 PM

keep it simple stupid
0

#219 Useril este offline   gabibaghera 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 11-June 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti(Berceni)

Postat 05 September 2011 - 08:42 PM

Vezi postareaBismarck C., la 04 September 2011 - 03:15 PM, a spus:

Message sent .
Bafta :rolleyes:

Multumesc pentru raspuns dar cum se incarca acel tip de acumulator?de asezat presupun ca il pui culcat pare cam inalt sau ai alte idee
?ma rog ii pui ca sant doi

Aceasta postare a fost editata de gabibaghera: 05 September 2011 - 08:42 PM

Gabitu
0

#220 Useril este offline   tom cat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 828
  • Inregistrat: 01-July 10
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelismul

Postat 05 September 2011 - 08:44 PM

Acuu poti sa-l asezi cum doresti tu , important este sa nu se miste. In principiu acuu de la Mikado vin incarcati in proportie de 60-80% iar de incarcat.... am sa-ti explic eu cum sa faci.
Imagine postata
......si poate totusi
0

#221 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 September 2011 - 09:51 AM

Vezi postareaBismarck C., la 05 September 2011 - 08:35 PM, a spus:

In privinta elicilor asa e :wacko: trebuie cu 3 pale, doar ca eu nu am pastrat dimensiunea la scara si le-am "tunat" putin :) cele comandate de mine au 35 mm :ph34r:

Numai bine !
Catalin


Uite ce am luat eu: http://www.deansmari...roducts_id/2095 Arata aproape la fel cu cele originale. Au 25mm diametrul si exista variante cu filet de M3 sau M4.

Nu cred ca este nevoie sa le "tunezi" la 35mm diametrul ca sa nu iti atinga de coca. (nu am masurat sa vad daca asa este, dar ma tem de aceasta posibilitate).

De altfel cred ca dimensiunile eliciilor si carmelor trebuiesc pastrate in interesul autenticitatii, "tuning-urile" de dimensiuni ne fiind bine venite. Aceasta este o macheta, iar interesul nostru este ca ea sa arate cat mai fidel dupa original, si nu sa imbunatatim performantele nautice ale ei. Este o macheta care , din intamplare, mai si pluteste si are motoare si nu este un navomodel care trebuie sa castige concursuri de viteza sau indemanare intr-ale pilotajului.

Cu stima!

Emil
0

#222 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 September 2011 - 07:27 PM

@Catalin.
Dat fiind experienta avuta in trecut pe acest forum si cu alti colegi, propun sa nu ne mai obosim sa-l lamurim pe Catalin ca ce a cumparat el nu-i bun. El face parte dintre cei ce actioneaza pripit cumparand gresit si deabia apoi cere parerea celorlalti, asteptandu-se doar la aprobari. La huidumele alea de motoare, este dat pe Sierra un tabel cu elici / acumulatori / curent consumat / tractiune ce porneste de la elici de 50 mm si ajunge la cele de 75mm. Cum elici de 50 mm era si el constient ca nu poate pune, o fi ales pe cele mai mici cu 3 pale si care se gaseau si pe stanga si pe dreapta pe acel site, care din pacate erau de 35mm (stiu ca mai sunt unele dar alea de 20 mm erau intradevar prea mici). Probabil ca o fi contat si pretul mult mai mic decat cele de metal de la AutoRC. Am dreptate Catalin? Fara suparare.

Tu da-i inainte, pune-le pe alea si vedem noi ce iese. Poate ca iese ceva si ne dai peste nas si lui TomCat si lui Ipsihi si lui FullMetalJacket si mie si celorlalti care au zis ca-s foarte mari.


@FullMetalJacket

Citeaza

Uite ce am luat eu: http://www.deansmari...roducts_id/2095 Arata aproape la fel cu cele originale. Au 25mm diametrul si exista variante cu filet de M3 sau M4.




Astea sunt "celebrele elici tip 162" pe care vi le tot recomand in 4-5 postari aici si pe celalalt topic. De gasit nu se gasesc la AutoRC in acest moment insa dupa cum il cunosc eu pe Florin, adica Flo234 = moderatorul de la Automodelism, cel care se ocupa si de magazin, e deajuns sa comandati mai multi aceste elici si o sa vi le aduca. Sau sa va exprimati dorinta pe acest topic si daca se strang destule cereri cu care sa-mi sustin comanda, ii fac eu propunerea. Dar sa masurati bine ce diametre merg, caci eu nu construiesc acest vapor si deci n-am cum s-o fac. Am inteles de la voi ca "la scara" ar fi 25mm, vedeti daca ar incapea si 30, insa rog s-o faca cineva cu simt tehnic, daca nu cu ceva experienta navo. Sa nu ne trezim apoi cu vreo boacana.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 06 September 2011 - 07:31 PM



0

#223 Useril este offline   gabibaghera 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 11-June 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti(Berceni)

Postat 06 September 2011 - 08:16 PM

Vezi postareanavigator, la 06 September 2011 - 07:27 PM, a spus:

@Catalin.
Dat fiind experienta avuta in trecut pe acest forum si cu alti colegi, propun sa nu ne mai obosim sa-l lamurim pe Catalin ca ce a cumparat el nu-i bun. El face parte dintre cei ce actioneaza pripit cumparand gresit si deabia apoi cere parerea celorlalti, asteptandu-se doar la aprobari. La huidumele alea de motoare, este dat pe Sierra un tabel cu elici / acumulatori / curent consumat / tractiune ce porneste de la elici de 50 mm si ajunge la cele de 75mm. Cum elici de 50 mm era si el constient ca nu poate pune, o fi ales pe cele mai mici cu 3 pale si care se gaseau si pe stanga si pe dreapta pe acel site, care din pacate erau de 35mm (stiu ca mai sunt unele dar alea de 20 mm erau intradevar prea mici). Probabil ca o fi contat si pretul mult mai mic decat cele de metal de la AutoRC. Am dreptate Catalin? Fara suparare.

Tu da-i inainte, pune-le pe alea si vedem noi ce iese. Poate ca iese ceva si ne dai peste nas si lui TomCat si lui Ipsihi si lui FullMetalJacket si mie si celorlalti care au zis ca-s foarte mari.


@FullMetalJacket




Astea sunt "celebrele elici tip 162" pe care vi le tot recomand in 4-5 postari aici si pe celalalt topic. De gasit nu se gasesc la AutoRC in acest moment insa dupa cum il cunosc eu pe Florin, adica Flo234 = moderatorul de la Automodelism, cel care se ocupa si de magazin, e deajuns sa comandati mai multi aceste elici si o sa vi le aduca. Sau sa va exprimati dorinta pe acest topic si daca se strang destule cereri cu care sa-mi sustin comanda, ii fac eu propunerea. Dar sa masurati bine ce diametre merg, caci eu nu construiesc acest vapor si deci n-am cum s-o fac. Am inteles de la voi ca "la scara" ar fi 25mm, vedeti daca ar incapea si 30, insa rog s-o faca cineva cu simt tehnic, daca nu cu ceva experienta navo. Sa nu ne trezim apoi cu vreo boacana.

exista cumva vreun moderator care construieste acest vas si stie despre ce vorbeste?
Gabitu
0

#224 Useril este offline   gabibaghera 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 11-June 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti(Berceni)

Postat 06 September 2011 - 08:17 PM

Vezi postareagabibaghera, la 06 September 2011 - 08:16 PM, a spus:

exista cumva vreun moderator care construieste acest vas si stie despre ce vorbeste?

sau moderator inseamna doar formator de opinii?
Gabitu
0

#225 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 06 September 2011 - 08:37 PM

[quote name='navigator' timestamp='1315330024' post='510184']
@Catalin.
Dat fiind experienta avuta in trecut pe acest forum si cu alti colegi, propun sa nu ne mai obosim sa-l lamurim pe Catalin ca ce a cumparat el nu-i bun. El face parte dintre cei ce actioneaza pripit cumparand gresit si deabia apoi cere parerea celorlalti, asteptandu-se doar la aprobari. La huidumele alea de motoare, este dat pe Sierra un tabel cu elici / acumulatori / curent consumat / tractiune ce porneste de la elici de 50 mm si ajunge la cele de 75mm. Cum elici de 50 mm era si el constient ca nu poate pune, o fi ales pe cele mai mici cu 3 pale si care se gaseau si pe stanga si pe dreapta pe acel site, care din pacate erau de 35mm (stiu ca mai sunt unele dar alea de 20 mm erau intradevar prea mici). Probabil ca o fi contat si pretul mult mai mic decat cele de metal de la AutoRC. Am dreptate Catalin? Fara suparare.

Tu da-i inainte, pune-le pe alea si vedem noi ce iese. Poate ca iese ceva si ne dai peste nas si lui TomCat si lui Ipsihi si lui FullMetalJacket si mie si celorlalti care au zis ca-s foarte mari.


Asa cum am mai spus nu ma supar deloc :(

Daca mergeam pe elici de 25, sigur puteam sa fac "gratare" pe motoare si regulator :D

Stiam ca nu pot sa pun de 50 :D

Am luat elici de 35 pentru a nu arde din prima motoarele ;)

In ce priveste pretul, mi se pare normal ca si el sa conteze, eu am crezut ca ma pot incadra in jurul a 800 de lei, si dupa ce am luat radiocomanda, servo, motoare, ( 389 lei ), accu 100 lei, carme, elici, regulator 210 lei, mai trebuie sa iau si tuburile pentru elici care sunt si ele cam 60 lei, apoi daca se incalzesc motoarele trebuie sa iau sistem de racire atat pt. ele cat si pt. regulator, inseamna ca daca mai iau si sistemele astea de racire trec linistit de 800 lei, sau poate iau reductoare pt. ele si tot aia e.
A !!! si am uitat ca trebuie sa mai iau si sistemele de cuplaj intre arborii motoarelor si axe, si burdufuri de etansare :)

Elicile comandate daca nu imi place cum arata le schimb ( cele care imi vin acum nu sunt scumpe ), dar prima data o sa vreau sa vad cum/daca merge pe apa :unsure:

Numai bine !
Catalin :)
keep it simple stupid
0

#226 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 06 September 2011 - 08:42 PM

Vezi postareaFullMetalJacket, la 06 September 2011 - 09:51 AM, a spus:

Uite ce am luat eu: http://www.deansmari...roducts_id/2095 Arata aproape la fel cu cele originale. Au 25mm diametrul si exista variante cu filet de M3 sau M4.

Nu cred ca este nevoie sa le "tunezi" la 35mm diametrul ca sa nu iti atinga de coca. (nu am masurat sa vad daca asa este, dar ma tem de aceasta posibilitate).

De altfel cred ca dimensiunile eliciilor si carmelor trebuiesc pastrate in interesul autenticitatii, "tuning-urile" de dimensiuni ne fiind bine venite. Aceasta este o macheta, iar interesul nostru este ca ea sa arate cat mai fidel dupa original, si nu sa imbunatatim performantele nautice ale ei. Este o macheta care , din intamplare, mai si pluteste si are motoare si nu este un navomodel care trebuie sa castige concursuri de viteza sau indemanare intr-ale pilotajului.

Cu stima!

Emil



Eu am inteles ca pentru a avea cat de cat control pe carme ele trebuiesc putin "tunate"

Numai bine !
Catalin :unsure:
keep it simple stupid
0

#227 Useril este offline   tom cat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 828
  • Inregistrat: 01-July 10
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelismul

Postat 06 September 2011 - 08:54 PM

Caline....... nu pricep la ce ai nevoie de burduf de etanseizare ?????? :unsure: :)
Imagine postata
......si poate totusi
0

#228 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 06 September 2011 - 08:57 PM

Vezi postareatom cat, la 06 September 2011 - 08:54 PM, a spus:

Caline....... nu pricep la ce ai nevoie de burduf de etanseizare ?????? :blink: :wacko:

De aia am pus :blink: ca nu inteleg la ce foloseste dar m-am tot uitat la accesorii si am vazut ca exista :lol: :lol:

Aceasta postare a fost editata de Bismarck C.: 06 September 2011 - 09:00 PM

keep it simple stupid
0

#229 Useril este offline   tom cat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 828
  • Inregistrat: 01-July 10
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelismul

Postat 06 September 2011 - 09:04 PM

Vezi postareaBismarck C., la 06 September 2011 - 08:42 PM, a spus:

Eu am inteles ca pentru a avea cat de cat control pe carme ele trebuiesc putin "tunate"

Numai bine !
Catalin :blink:

Acilea ai inteles bine. Ca si la aero, principiul mariri suprafetelor de comanda cu ...10% este valabil si la navo. Nu cere nimeni ca Bismarckul sa vireze la 180 grade in 2 metri, dar nici sa vireze 10grade in 100 metri. Stiu ca acest comentariu nu-si are rostul , dar eu sunt patit cu Remorcherul Ulise, din comoditate , am mers pe varianta carmei normale ca dimensiune, adica scale, ......surpriza, la full speed carma nu are nici un efect, datorita cavitatiei pe care o creaza elicea......dar.... sa intelegeti mai bine ce vreau sa spun, am sa postez un filmulet cu efectul..... dar in topikul meu, asta pentru a nu polua topikul dedicat Bismarckului.

Aceasta postare a fost editata de tom cat: 06 September 2011 - 09:06 PM

Imagine postata
......si poate totusi
0

#230 Useril este offline   raducindrea 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 10-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita, RO
  • Interests:modelism, origami, paper-crafting, goblen

Postat 06 September 2011 - 09:28 PM

Tavi - ce se mai aude cu arborii aia? :blink: ;:blink:
Imagine postata
0

#231 Useril este offline   gabibaghera 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 11-June 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti(Berceni)

Postat 06 September 2011 - 10:56 PM

Vezi postareaFullMetalJacket, la 06 September 2011 - 10:41 PM, a spus:

Tu ai nevoie de un guru, un mesia, o stea calauzitoare... sau ceva de genul acesta. Pe forumul asta nu o sa gasesti asa ceva. Sunt oameni cu experienta si bunavointa, care iti vor impartasi din experienta lor dar din tot ce vei afla aici, TU prietene, v-a trebui sa treci prin filtrul gandirii si sa decizi ce vei face cu aceste cunostiinte. Cum spuneam, pe acest forum nu o sa gasesti guru, mesia sau pe cineva pe care sa il urmezi orbeste, ci doar modelisti. E pacat ca cei cu experienta isi racesc gura de pomana.

Cu stima si maxim respect!

Emil

in momentul in care am vazut ca ai scri ceva de genul TU ai nevoie de guru si mai stiu eu ce am inteles ca deja ai o problema personala cu mine dar stai usor nu te aprinde sau nu va aprindeti asa tare ca eu unul personal nu stiu daca am jignit pe cineva de pe aici doar am ipus o intrebare
Gabitu
0

#232 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 September 2011 - 08:15 AM

@Bismask C.
Nu stiu cum se face ca doar pe acest topic se ajunge la discutii pe teme gramaticale, numai ca in disputele cu pricina nu este vorba de gramatica ci doar de ceva bun simt. Si cu asta basta.

Despre eliciile de 30mm versus 25mm, iata problema:
Fisier atasat  DSC_0032.JPG (105.16K)
Number of downloads: 179 Fisier atasat  DSC_0033.JPG (93.18K)
Number of downloads: 184 Fisier atasat  DSC_0034.JPG (84.26K)
Number of downloads: 202
Acestea sunt elicii Raboesch 160 de 25mm diametru. Intre pala eliciei si coca am masurat si sunt cam 4mm. Tinand cont ca mai este de adaugat un strat de bordaj de 1mm (hai sa zicem ca in urma smirgheluirii ramane 0.8mm) aceasta distanta va scadea la 3-3.2mm. O elicie de 30mm va incapea la fix dar cu riscul de a atinge coca. Eliciile de 35mm diametrul nu vor incape fara modificari majore.
Obesrva si tu forma si aspectul acestor elicii si compara-le cu cele din planurile navei. Este drept ca sunt cu 1.3 mm mai mari dar sunt cele mai apropiate de original. Nevoia de a pune elicii mai mari provine de la motorizarea puternica aleasa. Exista temerea ca aceste elicii mai mici vor intra in cavitatie atunci cand vor fi supuse la turatii mari. Cea ce este adevarat. Pana acum motoarele de la Conrad par a fi cele mai apropiate dar si pe acestea le-as folosii cu reductor.

Cu motoare din seria 700 speed cu elicii de 30-35mm Bismark-ul va salta vesel pe valuri cu tot lestul de rigoare. Neamtul ala care recomanda si dupa cate am inteles chiar vinde seturi de motorizare pe eBay recunoaste si el acest lucru.

S-a vorbit despre baterii si despre lest activ si pasiv (termenul trebuie brevetat) mergand tot de la recomandarea neamtului cu pricina. Remarc ca postul lui pe acel forum dateaza de prin martie 2007, pe cand cea mai la indemana solutie erau bateriile NiMh iar cea mai ieftina erau acumulatorii PbAcid. LiPo erau ceva mai scumpi ca astazi. Fara dubii pot sa afirm ca acumulatorii LiPo sunt pe departe cea mai buna alegere, fie si numai prin prisma faptului ca se incarca intr-o ora! Orice coleg de forum care a lucrat cu LiPo poate confirma acest lucru.

Sa aveti spor!

Emil
0

#233 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 September 2011 - 09:34 AM

Cataline, asta cu incinsul motorului daca are o elice mai mica ma lasa perplex. Eu credeam ca-i exact pe dos. Nu de alta dar in gol motorul consuma cel mai putin si pe masura ce-i pui o elice din ce in ce mai mare (diametru si/sau pas), sarcina lui creste, implicit curentul consumat si deci si caldura debitata de acel motor. Daca nu crezi studiaza atent tabelul dar fi atent si la tensiunile de alimentare care sunt diferite, deci urmareste mereu aceeasi tensiune. De ce s-ar incinge sa faci gratar pe el daca ar avea o elice mai mica? De la turatia crescuta si solicitarea lagarelor? Sa fim seriosi, tu singur ai spus ca are turatie medie spre mica in gol, adica sub 8000 rpm. Si te asigur ca nu s-ar intampla nici la un motor de peste 15000 rpm. Caldura degajata datorita frecarii in lagare sau rulmenti este mult mai mica decat cea datorata puterii electrice consumate de motor.

Catalin, chiar n-am vrut sa te superi ci am vrut sa-ti arat ca ti-am ghicit intr-o oarecare masura modul in care ai ajuns sa iei elicile alea. Cum in cazul "gratarului pe motoare cu elici mici" am o banuiala ca te-a "sfatuit" cineva la care am mai auzit aceasta perla. Problema reala cu motoarele alea mari (755-40) si o elice de 25 mm este ca nu sunt eficiente ca atunci cand ar fi avut elici mai mari. Ai vazut si tu in tabel ca aia discuta de la 50 mm in sus. In general, dar nu o lua drept lege, se zice ca diametrul motorului ar putea fi egal cu diametrul elicii. Asta ca punct de plecare in alegerea lor si nu inseamna ca nu pot exista diferente si de 50 % intre aceste doua dimensiuni, in special datorita faptului ca exista motoare de viteza mare si motoare de cuplu mare, iar elicile pot fi cu pas mic/mare si cu numar diferit de pale. Concret, la un motor de turatie mica si cuplu mare, cu diametrul de 46mm cum e al tau, se poate pune si o elice de diametru 75mm (ce-i drept se micsoreaza mult autonomia datorita cresterii curentului consumat). Invers, la un motor rapid (am mai zis ca sunt cele cu turatii peste 10000 la tensiuni mici de 6-7V) poti pune o elice mai mica in diametru decat al motorului dar atentie! nu orice elice deoarece cele pentru turatii mici incep sa se comporte ca un simplu disc daca sunt rotite repede si nu mai imping nava.


Cu carmele are dreptate Tomcat. Mai ales pentru cei ce adopta solutia mai ieftina de a pune motoarele pe un singur regulator si deci nu pot regla turatia si sensul independent la fiecare. Bismarckul are un corp alungit mult.

@gabibaghera, care ar fi problema ca sunt moderator si nu construiesc acest Bismarck? Tu crezi ca moderatorii trebuie sa construiasca toate modelele facute de membrii unui forum, vaporase, avioane, masinute, rachete? Saracii de ei, chiar si daca ar primi ca donatie kituri sau materiale de la vreun membru atat de pretentios ca tine si tot nu ar avea timp si energie. Eu credeam ca moderatorul trebuie sa aiba grija sa nu se derapeze de la subiectul de baza, sa pastreze o curatenie pe topice, sa atraga atentia cuiva ce da sfaturi eronate si/sau e urmat ca exemplu cand n-ar trebui. Iar cat priveste "greseala de gramatica" facuta de unul sau altul, nu e cazul sa te iei de o exceptie aparuta poate din cauza orei tarzii in care s-a postat sau a grabei. Mai uita-te si tu cum scrie in general acel coleg si mai trece si tu cu vederea. Vrei sa vezi postari scrise de adevarati semianalfabeti? Cauta la Navo. pentru nadit si ajuta-ma acolo sa-i aducem pe brazda.


Deci cu elicile este clar: 25 mm diametru. La cat de scurt iese arborele central nici nu vad cum ar fi simplu de pus una mai mare, fara sa alterati mult aspectul navei. Dar n-o luati ca o porunca ci ca un sfat, este treaba voastra ce puneti pe modelul vostru, eu am fost intotdeauna curios sa aflu diverse solutii la probleme.


0

#234 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 September 2011 - 10:38 AM

Hai sa discutam si despre viteza pe care ar trebui s-o aiba modelul pe apa, ca sa fie cat de cat "la scara". Conform Wikipedia ar fi avut o viteza maxima de 30,01 noduri, adica 55,58 km/h. Daca scara la care este acest model este 1:200, rezulta ca viteza modelului la scara ar fi de aproximativ 0,28 km/h adica 7,7 cm pe secunda, sa zicem 8 (0,28 x 1000 : 3600 = 0,07719 m/s) Sigur ca unuia care face barci de nadit si barci de viteza (foarte bune de altfel, trebuie sa recunosc) i s-ar parea ca deabia se taraie si m-ar contacta pe privat sa ma certe ca recomand motoare tip 370-400 si elici de 25mm la o asa barca ce va avea cateva kilograme bune deplasament. Ma astept. :drinks: Gresesc eu undeva? Sunt de acord si cu dublarea acestei viteze dar pana la 0,5-1ms cat ar vrea el sa aiba Bismarckul, mi se pare foarte mult.
Apropo de deplasament: cea reala avea unul de 50300 tone. Daca tinem cont din nou de scara 1:200, ridicata de data asta la cub (este vorba de masa si implicit de volum, deci ridicam scara la cub), rezulta ca deplasamentul la scara al modelului ar fi pe undeva la 6,28 kg. Daca n-am gresit pe undeva. Valoarea asta este orientativa, nu-o luati ca litera de lege.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 07 September 2011 - 11:19 AM



0

#235 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 07 September 2011 - 01:53 PM

@ Navigator, asa cum am mai spus si daca mi-ati citit postarile NU SUNT SUPARAT si nu ma supar pentru orice, dimpotriva am incercat sa calmez spiritele :pardon:

Acum pentru cine vrea sa ma ajute am niste intrebari:

1. Ca si radiocomanda asa cum am mai spus am asta: http://sierra.ro/E-F...ulk-p3015p.html , vreau sa stiu cum se fac legaturile la receptor ?

"Procesul de sincronizare a emitatorului cu receptorul (bind):
- Cuplati mufa scurt-circuitata in receptor pe pozitia BATT. Conectati regulatorul la receptor pentru alimentarea celui din urma. In acest moment LED-ul va palpai.
- Apasati butonul “BIND” de pe radiocomanda, dupa care deschideti emitatorul.
- Scoateti mufa scurtcircuitata din receptor, LED-ul va clipi mai rar.
- Apasati din nou butonul de bind pentru a aduce si radiocomanda in mod de lucru normal. LED-ul se va aprinde continuu indicand astfel functionarea normala."

Cum se face asta ??? explicati-mi va rog :pardon:

2. Mentionez ca regulatorul este asta : http://sierra.ro/Reg...0-A-p4550p.html ,
eu inteleg pe unde intra alimentarea de la accu, dar nu inteleg ce e cu butonul ala on/off ( e un buton ce iese din regulator ) si stiu ca pun mufa cealalta alb/rosu/negru in receptor dar unde ? La motoare e simplu unul leg + la + si - la -, iar pe celalalt il leg + la - si invers pentru a schimba directia de rotatie a celuilalt motor, totusi nu inteleg care dintre fire e + si care e - ( portocaliu = ? si albastru = ? )

Acumulatorii sunt de 6V/4.5A doua bucati pe care ii leg + cu +, - cu - apoi tensiunea intra in regulator.

3. O alta problema ar fi cum montez regulatorul in nava ? P.S. credeam ca are gauri de prindere cu suruburi, dar nu are , ce Dumnezeu fac cu el il lipesc ?


4. Servo-ul este asta : http://sierra.ro/Ser...dard-p607p.html ,
ok intra in receptor dar unde, pentru ca radiocomanda e cu 4 canale iar eu legand ambele motoare pe acelasi regulator inseamna ca imi raman 2 canale libere, vreau ca inainte/inapoi si dreapta/stanga sa fie pe o singura maneta de la radiocomanda deci pe 2 canale/ maneta din stanga.

Vreau doar sa fac aceste legaturi si bind-ul intre radiocomanda si receptor, pentru a vedea cum merge, nu le montez inca in Bismarck, le voi pune dupa al 2-lea strat de bordaj. Dar trebuie sa-i arat lu nevasta-mea cum merge :drinks:

Numai bine si multumesc anticipat pentru raspunsuri !

Catalin
keep it simple stupid
0

#236 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 September 2011 - 02:17 PM

Vezi postareaBismarck C., la 07 September 2011 - 01:53 PM, a spus:

@ Navigator, asa cum am mai spus si daca mi-ati citit postarile NU SUNT SUPARAT si nu ma supar pentru orice, dimpotriva am incercat sa calmez spiritele :)

Acum pentru cine vrea sa ma ajute am niste intrebari:

1. Ca si radiocomanda asa cum am mai spus am asta: http://sierra.ro/E-F...ulk-p3015p.html , vreau sa stiu cum se fac legaturile la receptor ?

"Procesul de sincronizare a emitatorului cu receptorul (bind):
- Cuplati mufa scurt-circuitata in receptor pe pozitia BATT. Conectati regulatorul la receptor pentru alimentarea celui din urma. In acest moment LED-ul va palpai.
- Apasati butonul “BIND” de pe radiocomanda, dupa care deschideti emitatorul.
- Scoateti mufa scurtcircuitata din receptor, LED-ul va clipi mai rar.
- Apasati din nou butonul de bind pentru a aduce si radiocomanda in mod de lucru normal. LED-ul se va aprinde continuu indicand astfel functionarea normala."

Cum se face asta ??? explicati-mi va rog :)

2. Mentionez ca regulatorul este asta : http://sierra.ro/Reg...0-A-p4550p.html ,
eu inteleg pe unde intra alimentarea de la accu, dar nu inteleg ce e cu butonul ala on/off ( e un buton ce iese din regulator ) si stiu ca pun mufa cealalta alb/rosu/negru in receptor dar unde ? La motoare e simplu unul leg + la + si - la -, iar pe celalalt il leg + la - si invers pentru a schimba directia de rotatie a celuilalt motor, totusi nu inteleg care dintre fire e + si care e - ( portocaliu = ? si albastru = ? )

Acumulatorii sunt de 6V/4.5A doua bucati pe care ii leg + cu +, - cu - apoi tensiunea intra in regulator.

3. O alta problema ar fi cum montez regulatorul in nava ? P.S. credeam ca are gauri de prindere cu suruburi, dar nu are , ce Dumnezeu fac cu el il lipesc ?


4. Servo-ul este asta : http://sierra.ro/Ser...dard-p607p.html ,
ok intra in receptor dar unde, pentru ca radiocomanda e cu 4 canale iar eu legand ambele motoare pe acelasi regulator inseamna ca imi raman 2 canale libere, vreau ca inainte/inapoi si dreapta/stanga sa fie pe o singura maneta de la radiocomanda deci pe 2 canale/ maneta din stanga.

Vreau doar sa fac aceste legaturi si bind-ul intre radiocomanda si receptor, pentru a vedea cum merge, nu le montez inca in Bismarck, le voi pune dupa al 2-lea strat de bordaj. Dar trebuie sa-i arat lu nevasta-mea cum merge :pardon:

Numai bine si multumesc anticipat pentru raspunsuri !

Catalin


1. "Binding-ul" a receptorului se face o singura data la inceput. Adica se imperecheaza receptorul cu emitatorul astfel incat acest receptor va "asculta" doar de emitatorul respectiv. Procedura este cea pe care ai spus-o chiar tu si este diferita de la producator la producator.
Servo-ul si regulatorul se leaga direct la receptor pe cate un canal diferit. De obicei regulatorul pe canalul 2 iar servoul pe 4, dar orice combinatie este posibila. In principiu atunci cand impingi una dintre manse in fata nava va merge inainte. De la regulator se leaga cablul acela cu 3 fire (alb, rosu, negru)

2. Un cablu portocaliu (probabil +) si un cablu albastru (probabil -) se conecteaza la un motor iar cealalta pereche la al doile-a motor (dar cu polaritatea inversata). Cablul cu mufa Tamiya este cablul la care se connecteaza bateria. Intrerupatorul acela este pentru pornit-oprit si va trebui sa il scoti undeva afara ca sa il ai la indemana (doar tija de comanda). Polaritatea firelor si deci sensul in care se misca motoarele se poate afla prin incercari. Nu are ce sa se strice.

3. Regulatorul il prinzi cu o bucatica de burete dublu adeziv sau cu o banda velcro (arici) cu adeziv (gasesti in magazinele de bricolaj).

4. Asa este, aceea este o radiocomanda cu 4 canale dar in configuratia aleasa de tine nu sunt necesare decat 2; motor si carma.
Sper sa iti fie de folos. Cu stima!

Emil

Aceasta postare a fost editata de FullMetalJacket: 07 September 2011 - 02:18 PM

0

#237 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 07 September 2011 - 07:08 PM

Multumesc, maine are loc marea incercare :pardon:

Pe canalele libere cred ca voi monta servouri pt. turele, dar vom vedea.

Numai bine !
Catalin
keep it simple stupid
0

#238 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 September 2011 - 07:29 PM

Vezi postareaBismarck C., la 07 September 2011 - 07:08 PM, a spus:

Multumesc, maine are loc marea incercare :pardon:

Pe canalele libere cred ca voi monta servouri pt. turele, dar vom vedea.

Numai bine !
Catalin

Mai exista solutia cu tractiune diferentiala pe cele doua motoare laterale. Pentru asta mai este necesar un V-tail mixer (asta pentru ca statia nu are computer ca sa isi faca propiile mixaje) precum si de inca un regulator. Poate ca asta ar fi o solutie in locul majorarii carmelor.


Bafta!

Emil
0

#239 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 07 September 2011 - 09:23 PM

V-tail mixer inseamna ca modifica turatia motoarelor in momentul in care sunt actionate carmele, asta am inteles :)

Eu mergand pe configuratia actuala nu o sa folosesc asa ceva pentru ca am regulatorul acela care duce 2 motoare si am si carmele B) dar mai am nelamuriri cu privire la niste aspecte:

Ce cuplaj motor arbore sa folosesc, am vazut ca sunt:
http://sierra.ro/Cup...4-mm-p454p.html

sau

http://sierra.ro/Nav...2-mm-p455p.html

Primul zice ca atenueaza vibratiile, dar eu nu prea am incredere in cauciucuri, avand in vedere "supradimensionarea" la motoare si elici.

Acum daca cineva de pe forum cunoaste existenta altor feluri de arbori, si nu se poate posta aici rog PM.

Arbori inca nu mi-am cumparat si nici cuplaje 8)

Partea in care se infileteaza elicea vreau sa fie cu filet M4.

Numai bine !

Catalin
keep it simple stupid
0

#240 Useril este offline   spike 2 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 96
  • Inregistrat: 07-May 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti(Militari)

Postat 07 September 2011 - 09:26 PM

Sunt pe dinafara rau de tot .
Ce inseamna "canal" la o radiocomanda?
Si inca ceva: daca pentru eliciile laterale se pot pune axe cu tuburi de 6mm,pentru cel central trebuie ax cu tub de 4mm; daca este cineva care a confectionat aceste axe (ax de 2mm se gaseste)cu tub de 4mm este rugat sa arate si celor care nu se prea pricep cum au confectionat si de unde au procurat materialele.
0

Arata acest topic


  • 29 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro