Modelism - RHC Forum: motorizare Cuirasatul Bismark - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 29 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

motorizare Cuirasatul Bismark recomandari motorizari

#181 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 01 September 2011 - 02:10 PM

Vezi postareaFullMetalJacket, la 01 September 2011 - 01:40 PM, a spus:

Salut!

Sunt mari! Reciteste cele postate mai sus de catre Navigator!

Cu stima!

Emil

Or fi ele mari =@ , dar sunt cumparate deja, daca nu o pluti Bismarckul atunci le schimb sau le pilesc pentru ca carcasa este foarte groasa, pana atunci nu :mellow: , chiar o sa il pun la apa si sa vad cat balast suporta, pentru ca unii zic ca accu PbAc ar fi buni la 6v si au 1800g.
Pana nu testez sa vad ce si cum merg toate nu am nici o sansa :)
keep it simple stupid
0

#182 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 September 2011 - 10:47 AM

Vezi postareanavigator, la 01 September 2011 - 10:51 AM, a spus:

... Motoare bune voua sunt in imprimante, eu am scos din doua imprimante Lexmark ieftine la care ne-a lasat cartusul (pe mine si pe un prieten) dupa cateva zeci de reincarcari. Problema e ca sa nu fie diferente mari de uzura dar daca ati sti cat au mers ambele (sau toate trei ptr cei ce pun 3 motoare), ar fi bine. Eu cu prietenul meu le-am cumparat in acelasi timp si am tiparit cam la fel (se pare ca acele cartuse nu rezistau la mai mult de 20-30 de reincarcari fara sa se arda ceva in ele)...

Excelenta idee!!! Am la serviciu vrei 2-3 HP-uri InkJet casate, care tocmai s-au oferit voluntare pentru o donatie de motoare. :good:
Multam de idee!

Emil
0

#183 Useril este offline   razvan.niculae 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 31
  • Inregistrat: 20-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 September 2011 - 06:23 PM

Salutare !

Dupa muuuulte cautari pe net nu am gasit un tub port elice potrivit pentru aceasta minunata nava, asa ca dupa ce am citit pe acest forum am decis sa le fac singur. Am gasit la Hornbach teava/tub de alama cu lungimea 1 m, diametru ext 4 mm, int 3mm, grosime material 0.5 mm si tije filetata de 1 m lungime, 3 mm diametru. Eu unul voi incerca sa le fac din aceste materiale si voi vedea ce iese :rofl:

P.S multumesc Emil pentru sugestie :drinks: Fisier atasat  CIMG4039.JPG (244.33K)
Number of downloads: 138

Aceasta postare a fost editata de razvan.niculae: 02 September 2011 - 06:24 PM

0

#184 Useril este offline   sapla 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 26-July 11

Postat 02 September 2011 - 06:45 PM

Buna tuturor.

Am si eu o sugesrie pentru servouri. In faruri la masinile relativ mai tinere sunt niste motorase cu un mecanism care inpinge sau retrage reflectorul farului (la servisuriile care fac reparati de tinichigerie deseori se arunca farurile sparte cu tot cu motorase.
Ce parere aveti se pot folosi pentru cirme?
0

#185 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 September 2011 - 06:51 PM

Vezi postareasapla, la 02 September 2011 - 06:45 PM, a spus:

Buna tuturor.

Am si eu o sugesrie pentru servouri. In faruri la masinile relativ mai tinere sunt niste motorase cu un mecanism care inpinge sau retrage reflectorul farului (la servisuriile care fac reparati de tinichigerie deseori se arunca farurile sparte cu tot cu motorase.
Ce parere aveti se pot folosi pentru cirme?



O parere proasta.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#186 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 September 2011 - 06:58 PM

Vezi postareasapla, la 02 September 2011 - 06:45 PM, a spus:

Buna tuturor.

Am si eu o sugesrie pentru servouri. In faruri la masinile relativ mai tinere sunt niste motorase cu un mecanism care inpinge sau retrage reflectorul farului (la servisuriile care fac reparati de tinichigerie deseori se arunca farurile sparte cu tot cu motorase.
Ce parere aveti se pot folosi pentru cirme?


Se pot folosi astfel: cumperi un ESC pt periate pt a transforma impulsurile receptorului de telecomanda in tensiune 0-12V ca sa comanzi actuatorul de far sau cumperi un servo de modelism pe care il pui sa actioneze cursorul unui potentiometru de 1kOhm legat ca divizor de tensiune si la cursorul caruia vei lega firul de comanda al actuatorului. Daca dai o bere , iti fac si o schema.

Aceasta postare a fost editata de MLGore: 02 September 2011 - 06:58 PM

Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#187 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 02 September 2011 - 07:23 PM

Vezi postareasapla, la 02 September 2011 - 06:45 PM, a spus:

Buna tuturor.

Am si eu o sugesrie pentru servouri. In faruri la masinile relativ mai tinere sunt niste motorase cu un mecanism care inpinge sau retrage reflectorul farului (la servisuriile care fac reparati de tinichigerie deseori se arunca farurile sparte cu tot cu motorase.
Ce parere aveti se pot folosi pentru cirme?

Un servo e 34,80 lei http://www.sierra.ro...0-mm-c187c.html , nu cred ca merita efortul de a face improvizatii :D Toate cele bune !! Catalin

Aceasta postare a fost editata de Bismarck C.: 02 September 2011 - 07:23 PM

keep it simple stupid
0

#188 Useril este offline   sapla 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 26-July 11

Postat 02 September 2011 - 07:25 PM

Nu am prea inteles.
Eu am vrut sa inlocuiesc servo cu un asfel de actuator.Credeam ca si pentru un servo de navo trebuie ESC.
Bere dau ca nu ma doare tastaturahttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/drinks.gifhttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/drinks.gif
0

#189 Useril este offline   sapla 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 26-July 11

Postat 02 September 2011 - 07:35 PM

Citeaza


Bismarck C. http://www.rhcforum.ro/public/style_images/master/user_popup.png
Un servo e 34,80 lei http://www.sierra.ro...0-mm-c187c.html , nu cred ca merita efortul de a face improvizatii :D Toate cele bune !! Catalin



A fost doar o sugestie.
Dar de motorasele din actuatori resprctivi ce parere aveti ,merg pentru propulsie?
0

#190 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 September 2011 - 08:10 PM

Tot nu inteleg de ce munciti 3 ani la o macheta RC si vreti sa umblati cu improvizatii exact acolo unde nu trebuie. Mai cititi si voi despre echipamentul RC, veniti intr-un loc unde se aduna modelisti (auto navo sau aero) ca sa va faceti o idee asupra echipamentului folosit in modelismul RC. S-au dus vremurile cand se foloseau motoare de aeroterma de Dacie , servouri facute pe genunchi si baterii "patrate" de 4 volti jumate!

Eu am o solutie pt. Bismark, ieftina, usoara si silentioasa, aveti rabdare vreo doua saptamani ca trebuie sa-mi ajunga o comanda din China si o voi expune.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#191 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 September 2011 - 10:57 PM

Vezi postareaBismarck C., la 01 September 2011 - 02:06 PM, a spus:

Genial Neamtul asta in special informatiile :

" Some folks were concerned about putting too much weight into the hull using those 9000mAh cells."
"draft with 6 kilogrammes is approx. 4cm - rudders just below the waterline"

"I think for the size of the ship 2 motor's will be fine. I like the look of the gear Markus is selling, but 3 motors might be overkill in the speed department. I have another radio controlled boat that is 152cm long and it is over 10 kg's, it has two 540 motor's and is to fast (for scale) when at full speed. The bismarck is smaller, so 2 motor's will be ok. "

I tested with 3motors, 6 cells, complete rc and partly superstructure and had to add another 2 kilos of ballast to give a good draft "


Asta legat de greutate ... :D


Daca asa a spus neamtul, atunci nu trebuie sa va faceti griji cu greutatea motoarelor, a acumulatorului si a altor electrice. Singura problema cu motoarele mari ar fi cu diametrul acestora si deci necesitatea de a schimba un pic unghiul pe care il face fiecare tub cu orizontala, eventual jonglati si cu lungimea axelor, in caz ca nu prea au loc de bordaj. Solutia adoptata de cineva de aici in care le-a scos un pic in afara bordajului mi s-a parut...hmm, sa zicem extrema. Si cred ca in premiera mondiala.

In acest caz, motorul 540 pe care il indica Tom Cat si care se gaseste la "Conradul din Romania" este foarte bun, ba daca mai si schimbati un pic unghiurile axelor, poate va incap si elici de 30mm (am inteles de la voi ca cele care or sa vina in kit ar fi de cca. 25mm).

Razvane, sa nu pui ax filetat pe toata lungimea in tub de 4/3mm ca nu-i bine. Se uzeaza repede tubul, axul ala e dintr-un otel ce rugineste usor si ce-i mai important, intotdeauna macar unul din axe iti va baga apa in barca, in functie sensul de rotatie (va actiona ca axul de la masinile de tocat carne si va transporta apa spre interiorul barcii). Plus ca ax introdus direct in tub nu se prea obisnuieste decat la chinezarii ieftine si proaste. Se pune un tub cu diametrul interior mai mare decat axul tocmai ca sa incapa si niste lagare (bucse) puse in capete (si eventual la mijloc in cazul tuburilor foarte lungi). In acest caz se reduce frecarea care ar aparea cand tubul sau/si axul nu sunt perfect drepte.

Graupner face si ax de 2mm cu tub (cred ca) de 4 sau 5 mm, dar daca greutatea nu conteaza, puneti domnilor axe de 4mm cu tub de 6,5 de la Sierra ca sunt excelente. Mai ales ca merg direct cu elicile ce au gaura filetata cu M4. Vorba lui MLGore : "nu inteleg de ce munciti 3 ani la o macheta RC si vreti sa umblati cu improvizatii exact acolo unde nu trebuie" se aplica si la fiare, nu numai la electrice. Adica bagati atatia bani si timp si va incurcati cu solutii copilaresti?

In final, pentru cei care vor sa fixeze tuburile, ganditi bine, masurati de cateva ori si apoi lipiti. Solutia cea mai sigura este sa aveti motoarele, batiurile si cuplajele rigide montate la axe si sa pozitionati cu grija totul si abia apoi sa preparati si sa turnati rasini, silicoane, sau ce cleiuri mai aveti. Nu stiu daca orificiile date in coaste de catre Amati or sa se potriveasca cu motoarele si batiurile voastre.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 02 September 2011 - 10:58 PM



0

#192 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 September 2011 - 07:19 AM

Axele si elicele pt. bismark sunt chiar sub nasul vostru :
elice- http://www.autorc.ro...5x256-r-m2.html
arbore + tub pupa- http://www.autorc.ro...pupa-230mm.html
servomecanism carma: http://www.hobbyrc.r...roducts_id/1354

Aceasta postare a fost editata de MLGore: 03 September 2011 - 07:23 AM

Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#193 Useril este offline   razvan.niculae 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 31
  • Inregistrat: 20-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 September 2011 - 09:19 AM

Vezi postareanavigator, la 02 September 2011 - 10:57 PM, a spus:

Razvane, sa nu pui ax filetat pe toata lungimea in tub de 4/3mm ca nu-i bine. Se uzeaza repede tubul, axul ala e dintr-un otel ce rugineste usor si ce-i mai important, intotdeauna macar unul din axe iti va baga apa in barca, in functie sensul de rotatie (va actiona ca axul de la masinile de tocat carne si va transporta apa spre interiorul barcii). Plus ca ax introdus direct in tub nu se prea obisnuieste decat la chinezarii ieftine si proaste. Se pune un tub cu diametrul interior mai mare decat axul tocmai ca sa incapa si niste lagare (bucse) puse in capete (si eventual la mijloc in cazul tuburilor foarte lungi). In acest caz se reduce frecarea care ar aparea cand tubul sau/si axul nu sunt perfect drepte.



Salutare !

Nu intentionez sa folosesc neaparat aceea tija filetata pe post de ax decat daca nu gasesc un ax dedicat. Dar in cazul in care o voi folosi, partea cu filet care intra in tub se da jos si va ramane filet doar in capat unde intra elicea. Ca si etansare, tubul il umplu cu vaselina siliconica, la capete doua saibe de bronz si pe post de lagar cred ca se poate folosi un tub varnish cauciucat (de la un conductor electric rezistent la caldura) In felul asta nu cred ca mai are cum sa intre apa in nava.
Pe vremuri cand eram eu elev tubul il faceam din mina de pix metalica parker, axul dintr-o spita de bicicleta iar pe post de cuplaj elastic foloseam un arc de pix pe care il cositoream de axul motorului :pardon: Si sa vezi ce mai mergeau barcile pe la concursuri de draci le luau si nu intra pic de apa in ele.
Si ar mai fi o solutie, pe post de ax se poate folosi un spic de antena CB care este facut din sarma otelita ffffff rezistenta. Se gaseste la magazinele de profil, separat, fara bobina si nu costa mult.

Fisier atasat  CIMG4040.JPG (244.75K)
Number of downloads: 115
0

#194 Useril este offline   razvan.niculae 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 31
  • Inregistrat: 20-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 September 2011 - 09:43 AM

Vezi postareaMLGore, la 03 September 2011 - 07:19 AM, a spus:

Axele si elicele pt. bismark sunt chiar sub nasul vostru :
elice- http://www.autorc.ro...5x256-r-m2.html
arbore + tub pupa- http://www.autorc.ro...pupa-230mm.html
servomecanism carma: http://www.hobbyrc.r...roducts_id/1354


Parerea mea, nu arucati cu pietre :pardon:

Elicele de pe deansmarine cu toate ca sunt putin mai scumpe cu vreo 60 lei in plus/3 buc par mai potrivite, estetic, deoarece nu au conul taiat.
Arborele + tub pupa de pe autorc, eu unul cred ca este cam scurt, atat tubul cat si axul si in plus este cam gros in diametru, 6 mm si nu da bine pe Bismarck. Eu mi-am comandat astea : http://sierra.ro/Arb...4-mm-p422p.html doar asa sa vad ce si cum dar nu intentionez sa le folosesc.

Sa auzim de bine.
0

#195 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 03 September 2011 - 01:12 PM

...motorizarea ideala pt coca asta ar putea folosi motoare seria 480 ,axe de 26-30 cm plus elici cu un diametru cuprins intre 30 si 35mm ,pt varianta motoarelor in paralel ca regulator recomand un 25-35A pe 7,2-8,4V ,fie el si rockie, dar exista si variante mult mai bune si ieftine prin alte magazine carora nu le pot da numele pe forum, restul componentelor se gasesc la sierra.ro !!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#196 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 03 September 2011 - 05:32 PM

Vezi postareaipsihi, la 03 September 2011 - 01:12 PM, a spus:

...motorizarea ideala pt coca asta ar putea folosi motoare seria 480 ,axe de 26-30 cm plus elici cu un diametru cuprins intre 30 si 35mm ,pt varianta motoarelor in paralel ca regulator recomand un 25-35A pe 7,2-8,4V ,fie el si rockie, dar exista si variante mult mai bune si ieftine prin alte magazine carora nu le pot da numele pe forum, restul componentelor se gasesc la sierra.ro !!!



Nu inteleg de ce nu puteti da pe forum numele acelor magazine ???, macar postati niste linkuri. Forumul este un loc public in care cei care cunosc si cei care nu cunosc ( asa cum e si cazul meu ) vin sa se informeze :yahoo:
Altfel nu isi atinge scopul :)


In alta ordine de idei continuand cu experimentul meu trebuie sa va spun celor care doresc sa citeasca ca azi am facut experimentul sa vad cata greutate suporta Bismarck -ul.

Am pus in el 5 kg si sta bine pe apa, deci nu imi mai fac probleme exagerate legate de greutate inca ar mai fi suportat + :excl:


Numai bine !
Catalin
keep it simple stupid
0

#197 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 September 2011 - 08:01 PM

Asta este regulamentul si ori nu l-ai citit ori l-ai citit si nu esti de acord cu el dar trebuie sa-l respecti sau... sa cauti alte forumuri. Dar te rog nu insista prea mult cu astfel de discutii ca nu ai sa schimbi ceva ci doar o sa ne facem mai multi nervi. Sincer, si mie mi-ar fi mai simplu sa pun un link decat sa scriu "Conradul romanesc" sau "magazinul de la cuiul hartii, etc..


Daca ai mai pus 5kg. este clar ca nu o sa fiti prea constransi de greutate. Zic "prea" ca acumulatori cu Pb. tot n-o sa puteti pune insa nu-i o pierdere mare, cei Nimh si mai ales Lifepo sunt mult mai buni.


0

#198 Useril este offline   tom cat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 828
  • Inregistrat: 01-July 10
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelismul

Postat 03 September 2011 - 08:38 PM

Vezi postareanavigator, la 03 September 2011 - 08:01 PM, a spus:

.............
Daca ai mai pus 5kg. este clar ca nu o sa fiti prea constransi de greutate. Zic "prea" ca acumulatori cu Pb. tot n-o sa puteti pune insa nu-i o pierdere mare, cei Nimh si mai ales Lifepo sunt mult mai buni.

Totusi, de ce nu poate merge pe PbAc ??? Chiar nu vad unde este dilema, daca un pak de 2 accu PbAc de 6V- 4,5A cantareste 1,5 Kg...... intreaga electronica care mai este adaugata si suprastuctura cantareste 5 Kg (dar nu cred) ....eu consider ca ete OK.
La al meu Bis , pe langa toata tarasenia si accu de pe el am mai adaugat lest de aproape 2 Kg.

Aceasta postare a fost editata de tom cat: 03 September 2011 - 08:42 PM

Imagine postata
......si poate totusi
0

#199 Useril este offline   vasia 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1049
  • Inregistrat: 26-April 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:navomodelism

Postat 03 September 2011 - 09:05 PM

Vezi postareatom cat, la 03 September 2011 - 08:38 PM, a spus:

Totusi, de ce nu poate merge pe PbAc ??? Chiar nu vad unde este dilema, daca un pak de 2 accu PbAc de 6V- 4,5A cantareste 1,5 Kg...... intreaga electronica care mai este adaugata si suprastuctura cantareste 5 Kg (dar nu cred) ....eu consider ca ete OK.
La al meu Bis , pe langa toata tarasenia si accu de pe el am mai adaugat lest de aproape 2 Kg.


poti sa pui ce acumulatori vrei, diferenta este in :
timpul de incarcare ,
cicluri de incarcare
ceva greutate
mod de prindere in nava

etc.


eu prefer sa-mi incarc acumulatorul in timpi de ordinul minutelor, nu orelor - asa ca folosesc LiPO

spor
0

#200 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 September 2011 - 11:39 PM

Uau!!! Actuatoare auto in loc de servo, baterie de PbAcid (12V, 7Ah minim), motoare de stergator de parbriz.... In cazul acesta va sugerez domnilor sa etansati bine vasul si sa il dotati cu periscop caci acesta este submarinul Bismark!!! Eu inteleg ca multi dintre stimatii nostri colegi de forum nu au experienta intr-ale modelatului, dar nu pricep de ce nu vor sa asculte deloc sfaturile celor care se pricep si ii sfatuiesc de bine. Aceste exagerari nu vor face decat sa creeze o vasta flota de "submarine Bismark".

Cu stima!

Emil

PS. In cazul organizarii vreunei reuniuni de Bismark-uri la sfarsitul constructiei, fac un apel la eventualii organizatori sa angajeze o echipa completa de scafandri recuperatori. Se ofera recompensa!

Aceasta postare a fost editata de FullMetalJacket: 03 September 2011 - 11:42 PM

0

#201 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 04 September 2011 - 12:21 AM

Vezi postareanavigator, la 03 September 2011 - 08:01 PM, a spus:

Asta este regulamentul si ori nu l-ai citit ori l-ai citit si nu esti de acord cu el dar trebuie sa-l respecti sau... sa cauti alte forumuri. Dar te rog nu insista prea mult cu astfel de discutii ca nu ai sa schimbi ceva ci doar o sa ne facem mai multi nervi. Sincer, si mie mi-ar fi mai simplu sa pun un link decat sa scriu "Conradul romanesc" sau "magazinul de la cuiul hartii, etc..


Daca ai mai pus 5kg. este clar ca nu o sa fiti prea constransi de greutate. Zic "prea" ca acumulatori cu Pb. tot n-o sa puteti pune insa nu-i o pierdere mare, cei Nimh si mai ales Lifepo sunt mult mai buni.


Eu nu sunt nervos deloc, nu am stiut ca nu se poate discuta despre asta si imi cer scuze, in continuare nu voi mai discuta aici despre altceva, voi spune doar ce am facut pentru mine si voi citi foarte atent ce a scris neamtul ala , foarte util link-ul acela :pardon: + testarea pe care am facut-o pentru a ma convinge.
Nu voi mai veni cu sugestii legate de alte mag online, mersi de "...... romanesc" ;)

In ce ma priveste tocmai am comandat 2 accu PbAc de 6V- 4,5A au 1,5 Kg.

Este foarte buna ideea lui Full Metal Jacket sa organizam o reuniune si sa chemam si scafandri :drinks: :lol: Eu m-am hotarat deja ca prima data cand il bag la apa merg la strand in bazinul de copii, unde nu-i apa asa de mare :lol: In rest voi spune doar ce solutii am adoptat eu si ce a rezultat, macar pentru a folosi ca model "negativ". Ha ! si cand te gandesti ca toate astea se intampla pt. ca cei de la Hachette nu pun la dispozitie kitul de motorizare si pt. "Romanica". Numai bine si spor !
Catalin

Aceasta postare a fost editata de Bismarck C.: 04 September 2011 - 12:23 AM

keep it simple stupid
0

#202 Useril este offline   sapla 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 26-July 11

Postat 04 September 2011 - 07:48 AM

Buna tuturor.

Bine zis Catalin.Sunt deacord cu tine.NU cred ca e mare filozofie sa faci sa se invirta o elice si sa se miste o cirma,si nu ma prea pricep nici eu la modelism dar ca sa scufunzi ditamai barca de 1m cred ca iti trebuie o greutate destul de mare.Nu cred ca componentele de propulsie si cirmuire pot depasi 3Kg
0

#203 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 September 2011 - 08:45 AM

Catalin, am vrut sa zic ca o sa ne enervam mai multi oameni, adica tu, eu, adminii, proprietarul forumului, inca cativa care impartasesc aceleasi idei. De la discutiile lungi care in final nu vor duce la nimic. Iti spun din experienta. Pot fi puse linkuri directe catre magazinele ce colaboreaza cu AutoRC. In rest ne descurcam noi, dam indicii pentru google. Sa stii ca poti sa-ti faci o baza de date cu magazinele de modelism din Romania cautand cate un termen consacrat modelismului sau un brand anume pe pagini scrise in limba romana si/sau pe siteuri ro. Unele magazine au cont pe com dar sunt scrise in romaneste, altele au pe ro dar pot fi scrise exclusiv in englezeste (snobism, lene de a traduce?). Ai sa fii placut surprins de cate o sa gasesti. Cateva sunt de apartament si n-ai lua mai nimic de la ele, pur si simplu revand cateva lucruri cumparate de la altii sau ce-i prisoseste momentan proprietarului si mizeaza pe lipsa de experienta si cunostinte ale vizitatorului. Dar sunt si magazine demne de luat in seama. Totul este sa le "cantaresti" pe toate. Insa dupa parerea mea, cele care sunt autorizate sa-si faca reclama aici sunt si cele mai serioase, cu preturi bune si fara marfa dubioasa.


Cu acumulatorii de plumb nu ma inebunesc deoarece ei sunt pur si simplu facuti pentru alte scopuri: surse UPS, lanterne. In modelism ii incarci o zi intreaga ca sa te dai odata. Nici nu pot furniza curenti mari dar asta nu mai conteaza la motoare ce consuma putin. Majoritatea se incarca in 12 ore, pe cativa (branduri obscure chinezesti) scrie ca se pot incarca in 6 ore dar n-as conta pe asta. Si nu vad ce avantaje ofera fata de Nimh si Lifepo altele decat ca sunt ei insusi balast. Eu prefer insa sa-mi iasa nava mai usoara ca sa pot pune cit, unde si cum imi doreste inima balastul necesar echilibrarii si aducerii la linia de plutire.



p.s. am uitat sa va reamintesc de greutatea suprastructurii.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 04 September 2011 - 08:48 AM



0

#204 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 September 2011 - 10:20 AM

Morala celor scrise mai sus:

A. Motoarele
- Trebuie sa aiba puterea si turatia adecvata scopului ales.
- Turatie sub 5000 rpm (eventual se poate pune reductor).



B. Servomecanismele


- Exista servomecanisme standard (20mm) destul de ieftine (35Ron).
- Folosirea de actuatoare auto nu rezolva problemele. Acestea pot fi chiar mai scumpe decat un servo si apare problema folosirii lor cu o statie RC, deci o cheltuiala in plus pentru achizitionarea unui ESC pentru motoare cu perii.
- Nu este nevoie sa va aruncati la achizitionarea unor servouri gen: metal gear, cu motor brushless sau cu puteri mari de sustinere (10Kg/cm). Cel mai "amarat" servo standard poate servi cu brio la dirijarea carmelor Bismark-ului.



C. Acumulatorii


- Exista solutii moderne cum ar fi acumulatorii NiMh, LiPo, LiIon sau LiFePo care pot fi folositi in locul celor PbAcid.
- Acesti acumulatori au o serie de avantaje fata de cei pe baza de PbAcid cum ar fi:
a. timp mic de incarcare - sub 1h la LiPo, LiIon si chiar de sub 30min la LiFePo.
b. greutate mica - desi nu este vorba de un aeromodel unde fiecare gram conteaza, este de preferat sa folosim acesti acumulatori usori din motive pe care le voi enunta la punctul D.
c. rata de descarcare mare - 2C (de doua ori capacitatea; ptr. LiIon) pana la 30C (in cazul LiFePo). Se pot folosi astfel acumulatori de capacitate ceva mai mica (si deci mai ieftini) care sa suporte ratele de descarcare impuse de motoare (desigur se reduce timpul de functionare).
- Pretul unor acumulatori PbAcid nu este cu mult mai mic decat a celor de tip LiPo (de ex.). Un acumulator de 6V 12A este de 67Ron iar un acumulator LiPo 11.1V 1200 mA/20C costa exact la fel.
- Este drept ca pentru acumulatori LiPo\LiFePo veti avea nevoie de un incarcator special, dar acesta va va oferi avantajul portabilitatii, acumulatorii putand fi incarcati pe malul baltii direct de la bateria masinii.



D. Greutatea


- Chiar daca deplasamentul modelului (deplasament= greutatea volumului de apa dislocuit) este destul de mare (sa zicem 5Kg), nu trebuie sa ne incadram exact in aceasta valoare cu greutatea modelului + echipamente electrice. Putem adauga oricad lest.
- Daca ne bazam pe greutatea echipamentelor electrice pentru a lesta modelul, putem avea surpriza ca aceasta greutate nu este bine distribuita iar modelul mostru va avea (sa zicem) pupa mai scufundata in apa decat prova. Cel mai bine ar fi sa adaugam noi cam 2-3 Kg de lest pe care sa il distribuim in corpul navei in asa fel incat sa avem aceiasi linie de plutire ca cea indicata in planuri.

Cu stima!

Emil
0

#205 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 04 September 2011 - 11:12 AM

...la o greutate estimata de 6-7 kg minim si motoare sub 5000 rpm pe elici de 25mm cat ar insemna executia aproximativa la scara ,modelul devine static , recomand totusi acumulatorii cu plumb, 6V-10A ,oricum trebuie lestat datorita inaltimii suprastructurii , nu vad de ce as plimba 3 kile de plumb mort cand am la indemana lest activ !!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#206 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 September 2011 - 11:39 AM

Vezi postareaipsihi, la 04 September 2011 - 11:12 AM, a spus:

...la o greutate estimata de 6-7 kg minim si motoare sub 5000 rpm pe elici de 25mm cat ar insemna executia aproximativa la scara ,modelul devine static , recomand totusi acumulatorii cu plumb, 6V-10A ,oricum trebuie lestat datorita inaltimii suprastructurii , nu vad de ce as plimba 3 kile de plumb mort cand am la indemana lest activ !!!


E vorba de distributia lestului! Si apoi de ce as astepta 12h sa se incarce un acumulator pe cand pot incarca un LiPo in 1h?!?!?!?!?!


Emil
0

#207 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 04 September 2011 - 12:18 PM

Pentru a pune punctul pe I, ar trebui precizat ca e foarte probabil ca unii dintre noi sa nu doreasca sa plimbe Bismarck-ul ore intregi pe apa, probabil ca unii dintre noi vor doar sa il plimbe 10 - 15 minute pe zi si gata :) :blink:

In ce priveste distributia greutatii, cred ca avand 2 accu e mai usor de distribuit pe logica unul mai in fata si celalalt mai in spate ^_^ teoretic asa ar trebui sa fie.

Asa cum am mai spus eu accu am comandat si imi vin saptamana viitoare, de asemenea chiar azi am comandat elici, carme si regulator cu BEC inclus.
Nu am comandat arborii pentru ca trebuie sa vad cum stau elicile pe exterior si ce marime trebuie sa aiba axele.
Ar fi util daca cineva ar posta o poza cu elici montate, eventual niste precizari despre distante fata de elicea centrala, eu am inteles ca cele doua elici trebuie sa fie mai in spate fata de elicea centrala :)
Numai bine !
Catalin
keep it simple stupid
0

#208 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 September 2011 - 01:14 PM

Vezi postareaBismarck C., la 04 September 2011 - 12:18 PM, a spus:

...Ar fi util daca cineva ar posta o poza cu elici montate, eventual niste precizari despre distante fata de elicea centrala, eu am inteles ca cele doua elici trebuie sa fie mai in spate fata de elicea centrala :)
Numai bine !
Catalin

Vrei sa spui in fata adica spre prova! Vezi in planurile navei.

Emil
0

#209 Useril este offline   gabibaghera 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 11-June 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti(Berceni)

Postat 04 September 2011 - 01:18 PM

Vezi postareaBismarck C., la 04 September 2011 - 12:18 PM, a spus:

Pentru a pune punctul pe I, ar trebui precizat ca e foarte probabil ca unii dintre noi sa nu doreasca sa plimbe Bismarck-ul ore intregi pe apa, probabil ca unii dintre noi vor doar sa il plimbe 10 - 15 minute pe zi si gata :) :blink:

In ce priveste distributia greutatii, cred ca avand 2 accu e mai usor de distribuit pe logica unul mai in fata si celalalt mai in spate ^_^ teoretic asa ar trebui sa fie.

Asa cum am mai spus eu accu am comandat si imi vin saptamana viitoare, de asemenea chiar azi am comandat elici, carme si regulator cu BEC inclus.
Nu am comandat arborii pentru ca trebuie sa vad cum stau elicile pe exterior si ce marime trebuie sa aiba axele.
Ar fi util daca cineva ar posta o poza cu elici montate, eventual niste precizari despre distante fata de elicea centrala, eu am inteles ca cele doua elici trebuie sa fie mai in spate fata de elicea centrala :)
Numai bine !
Catalin

Scuze pt post gol.De unde ti-ai comandat acumulatorii?Dca anu poti spune da-mi mesaj pe pm te rog
Gabitu
0

#210 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 04 September 2011 - 02:52 PM

Vezi postareaFullMetalJacket, la 04 September 2011 - 01:14 PM, a spus:

Vrei sa spui in fata adica spre prova! Vezi in planurile navei.

Emil





...asta da revelatie, nu stiam ca eliciile sunt in prova !!!
http://www.bismarck-...propellers.html
...tabula crasa, mortua est!
0

Arata acest topic


  • 29 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro