Bismarck C., la 01 September 2011 - 02:06 PM, a spus:
Genial Neamtul asta in special informatiile :
" Some folks were concerned about putting too much weight into the hull using those 9000mAh cells."
"draft with 6 kilogrammes is approx. 4cm - rudders just below the waterline"
"I think for the size of the ship 2 motor's will be fine. I like the look of the gear Markus is selling, but 3 motors might be overkill in the speed department. I have another radio controlled boat that is 152cm long and it is over 10 kg's, it has two 540 motor's and is to fast (for scale) when at full speed. The bismarck is smaller, so 2 motor's will be ok. "
I tested with 3motors, 6 cells, complete rc and partly superstructure and had to add another 2 kilos of ballast to give a good draft "
Asta legat de greutate ... :D
Daca asa a spus neamtul, atunci nu trebuie sa va faceti griji cu greutatea motoarelor, a acumulatorului si a altor electrice. Singura problema cu motoarele mari ar fi cu diametrul acestora si deci necesitatea de a schimba un pic unghiul pe care il face fiecare tub cu orizontala, eventual jonglati si cu lungimea axelor, in caz ca nu prea au loc de bordaj. Solutia adoptata de cineva de aici in care le-a scos un pic in afara bordajului mi s-a parut...hmm, sa zicem extrema. Si cred ca in premiera mondiala.
In acest caz, motorul 540 pe care il indica Tom Cat si care se gaseste la "Conradul din Romania" este foarte bun, ba daca mai si schimbati un pic unghiurile axelor, poate va incap si elici de 30mm (am inteles de la voi ca cele care or sa vina in kit ar fi de cca. 25mm).
Razvane, sa nu pui ax filetat pe toata lungimea in tub de 4/3mm ca nu-i bine. Se uzeaza repede tubul, axul ala e dintr-un otel ce rugineste usor si ce-i mai important, intotdeauna macar unul din axe iti va baga apa in barca, in functie sensul de rotatie (va actiona ca axul de la masinile de tocat carne si va transporta apa spre interiorul barcii). Plus ca ax introdus direct in tub nu se prea obisnuieste decat la chinezarii ieftine si proaste. Se pune un tub cu diametrul interior mai mare decat axul tocmai ca sa incapa si niste lagare (bucse) puse in capete (si eventual la mijloc in cazul tuburilor foarte lungi). In acest caz se reduce frecarea care ar aparea cand tubul sau/si axul nu sunt perfect drepte.
Graupner face si ax de 2mm cu tub (cred ca) de 4 sau 5 mm, dar daca greutatea nu conteaza, puneti domnilor axe de 4mm cu tub de 6,5 de la Sierra ca sunt excelente. Mai ales ca merg direct cu elicile ce au gaura filetata cu M4. Vorba lui MLGore : "nu inteleg de ce munciti 3 ani la o macheta RC si vreti sa umblati cu improvizatii exact acolo unde nu trebuie" se aplica si la fiare, nu numai la electrice. Adica bagati atatia bani si timp si va incurcati cu solutii copilaresti?
In final, pentru cei care vor sa fixeze tuburile, ganditi bine, masurati de cateva ori si apoi lipiti. Solutia cea mai sigura este sa aveti motoarele, batiurile si cuplajele rigide montate la axe si sa pozitionati cu grija totul si abia apoi sa preparati si sa turnati rasini, silicoane, sau ce cleiuri mai aveti. Nu stiu daca orificiile date in coaste de catre Amati or sa se potriveasca cu motoarele si batiurile voastre.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 02 September 2011 - 10:58 PM