Modelism - RHC Forum: motorizare Cuirasatul Bismark - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 29 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

motorizare Cuirasatul Bismark recomandari motorizari

#121 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 July 2011 - 08:44 AM

Vezi postareaija61, la 02 July 2011 - 07:25 PM, a spus:

Salut dragi tovarasi si prieteni.

Am o MARE problema.

Eu am luat decizia de a face modelul cu motorizarea cu 3 elici dupa ce am lipit chila. Acum m-am apucat sa dau gauri cu un burghiu si o bordmasina dar m-am oprit ca nu o sa am sorti de izbanda.

A mai facut cineva greseala mea si a reusit sa o scoata la capat?

Intrebarea este cum dau o gaura de 10mm prin piesa centrala de la pupa?
Sau exista vreo metoda prin care pot sa dezlipesc piesa si sa o pot pune la loc dupa aceea?

Chiar am nevoie de ajutor la asta.

Va multumesc anticipat


Nu cunosc exact situatia deoarece nu lucrez la aceasta nava dar cu rabdare si ceva scule se poate. Iti trebuie spirale mai lungi, cele de matriterie, cat si o mandrina sa o ti in mana, pentru ca vei da gaura cu mana si nu cu masina electrica. As incepe cu un spiral mai subtire de cei 10 mm finali, sa zicem un 3-5 mm, ca sa mearga mai usor. Atentie la spiralele mai subtiri, de ex. de 3mm, sa nu le rupi. Dai gaura cu rabdare si te uiti mereu din diferite pozitii/directii ca sa fie spiralul aliniat cum trebuie. Eventualele corectii de directie merg mai usor la inceput. Dupa ce ai strapuns, incepi sa largesti la 10 mm. Direct cu un spiral de 10, daca prima gaura ti-a iesit perfect, ori cu pile rotunde ca sa mai "ovalizezi" si apoi re-rotunjesti in cazul ca ai deviat totusi un pic la prima gaurire. Poti folosi si un spiral (2-3 spirale) intermediar (e). Pile rotunde de la 4 la 10mm se gasesc prin "bricostoare" la diverse granulatii. Eu folosesc si cele de ascutit lantul de drujbe (am intre 4 si 6mm din 0,25 in 0,25 mm) dar sa le cumperi cu granulatie mai mare daca ai posibilitatea de ales, caci sunt de doua feluri. Astea pentru drujbe, daca sunt "de marca", sunt perfect drepte si au diametrul constant pe toata lungimea, nu sunt conice. Spirale de matriterie am luat din targul de la capatul b-dului. Timisoara (Militari) dar cred ca se gasesc si la Obor.

Am dat astfel de gauri atat in lemn cat si in plastic, in situatii considerate aproape imposibile, nu cred ca la acest Bismarck sa nu mearga. Totul e sa ai rabdare, incredere si sculele descrise. Nu incerca cu o masina electrica deoarece o mica greseala de pozitionare daca faci, ai ruinat piesa gaurita. Plus ca poate sa-ti "fuga" spiralul. Manual ai timp sa vezi si sa corectezi daca gaurirea e imperfecta. Daca piesa de lemn ce trebuie gaurita iti permite, poti face gaura un pic mai mare de 10mm de ex. 11 sau 12mm si umpli cu rasina epoxidica sau mai bine siliconic de instalatii, spatiul ramas, avand grija ca pe perioada intaririi sa pozitionezi perfect tubul.

Dar de ce pui un tub atat de gros, de 10mm? unul de 6,5mm de la Sierra nu e bun? Unul de 10 mm mi se pare foarte mare pentru nava aceasta.


Eu imi pozitionez tuburile de elice DOAR cu ajutorul motorului montat pe batiu si cuplat RIGID cu axul. Chiar daca nu voi folosi la final cuplaj rigid ci unul elastic, macar la fixarea tubului vreau ca axul sa fie perfect aliniat cu motorul. Improvizez un cuplaj rigid din tub de metal cu eventuale straturi de hartie intermediare intre ax si tub. In acest mod nu mai am grija decat de o eventuala pozitionare a capatului dinspre elice, daca este cazul, cat astept sa se intareasca rasina sau siliconicul. Cauciucul siliconic are avantajul ca absoarbe din vibratii micsorand zgomotul, dar ATENTIE, se intareste mai greu in orificii lungi deoarece are nevoie sa se evapore acidul acetic din el. Plus ca nu stiu cat de nociv este pentru lemn, eu il folosesc in general la coci de plastic. La lemn ar fi bun cel bicomponent ca cele dentare, care se si intareste in orice conditii, precum rasina epoxidica si nu are acid acetic in componenta.

p.s. Poate ca poti da gauri si cu spirale normale (ca lungime), nu stiu cum arata piesa respectiva si cum e fixata acolo, asa ca scapi de grija gasirii spiralelor lungi de matriterie.Mandrina poti sa-ti iei tot din "bricostoruri", se vand ca piese de schimb. Eu am luat una buna si ieftina, cu strangere rapida (nu cu cheie) din Hornbach.


p.p.s. Acum am vazut postarea http://www.rhcforum....post__p__497840 a lui FullMetalJacket si daca despre piesa aia e vorba, nu cred ca o sa ai mari dificultati. Cred ca ajung spirale obisnuite si merge si siliconicul de instalatii, piesa fiind de plastic.

Succes!

Aceasta postare a fost editata de navigator: 07 July 2011 - 09:05 AM



0

#122 Useril este offline   nicutzzu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 29-June 11
  • Gender:Male
  • Location:rm sarat

Postat 07 July 2011 - 01:12 PM

Vezi postareaFullMetalJacket, la 28 June 2011 - 05:18 PM, a spus:

Etansarea unu arbore de elicie se face (repet pentru cine vrea sa auda) prin amplasarea unui lagar cu frictiune la capatul dinspre elicie , eventual a unei presetupe cu oring de cauciuc. In cazul folosiri unui lagar cu rulment presetupa devine obligatorie deoarece nu cred ca exista rulmenti cu etansare asa mici.


Axul si lagarul de frictiune formeaza un ajustaj, toleranta acestuia fiind suficienta sa impiedice intrarea apei la presiuni mici. Axele de navo sunt din otel si sunt finisate foarte bine. Spitele de bicicleta se folosesc doar la rotile de bicicleta. Sa nu incepem sa aberam cu astfel de solutii inovatoare.

Daca nu stiti cu arata din punct de vedere constructiv un arbore de navomodel, mergeti si cumparati unul si apoi vedeti daca se poate inlocui cu spite de bicicleta, andrelele bunicii sau cu vreo sarma gasita pe la gunoi.

Think real!

Emil



am si eu o intrebare: daca am acasa 4 rulmenti cu diametrul interior de 4mm a-si putea face dintr-un electrod de la aparatul de sudura un ax? Poate gasesc si tuburi care sa se potriveasca cu diametrul rulmentilor la exterior. Intrebarea este: ce anume trebuie sa pun la capatul spre elicee ca sa fie etans si sa nu intre apa. Cine poate sa-mi spuna exact piesele necesare si din ce a-si putea face un tub
0

#123 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 July 2011 - 01:54 PM

Vezi postareanicutzzu, la 07 July 2011 - 01:12 PM, a spus:

am si eu o intrebare: daca am acasa 4 rulmenti cu diametrul interior de 4mm a-si putea face dintr-un electrod de la aparatul de sudura un ax? Poate gasesc si tuburi care sa se potriveasca cu diametrul rulmentilor la exterior. Intrebarea este: ce anume trebuie sa pun la capatul spre elicee ca sa fie etans si sa nu intre apa. Cine poate sa-mi spuna exact piesele necesare si din ce a-si putea face un tub


Salut!


Problema este ce diametru exterior are rulmentul tau. Daca nu ma insel la un diametru de 4mm interior, pe exterior ar trebui sa aiba cam 8mm, deci tubul tau ar avea cel putin 9mm pe exterior. Nu crezi ca e cam mare. Ai putea sa ii faci la strung o piesa care sa tina rulmentul si sa se imbine cu tubul extern de cel putin 5 mm (cu 4mm interior). Dar piesa e cam masiva pentru scara la care este nava.

Asta e problema cu rulmentii (cei standard nu cei speciali) este mare diferenta intre diametre (ext si int). Exista arbori cu rulmenti dar acestea sunt pentru modele la scari mai mari. La astfel de arbori etansarea se face cu un semering sau o presetupa, adica o garnitura o-ring de cauciuc plasata intr-un locas special.

Nu vreau sa te dezamagesc dar cum nu tot ce zboara se mananca, asa nici orice tija, spita sau electrod e bun ptr ax. Axele, de orice diametru trebuie sa fie din otel dur rectificat la exterior pentru a se incadra intr-o anumita toleranta atat in ceea ce priveste diametrul cat si cilindricitatea. Acest lucru este necesar pentru a obtine etanseitatea la unul din capete (cum am zis : prin semering, presetupa sau chiar lagarul de bronz grafitat). Tija ta de la electrod poate fi lustruita si finisata bine cu niste smirghel, dar in fond si la urma urmei ea nu este decat o banala sarma obtinuta prin trefilare si deci nu are tolerante corespunzatoare.

Daca nu vrei sa cumperi arbori de elicie de-a gata, poti incerca sa construiesti unul dar cel putin eu as achizitiona totusi axul de la un magazin de specialitate. Sa zicem ax de 3x270mm si un tub de alama (de la Hornbach sau Bricostore) de 4mm exterior cu 3mm interior. Mai procuri lagare de bronz grafitat de 3mm (interior) (vezi la Raboesch) si apoi gasesti o metoda de a prinde lagarul la unul din capetele tubului.

E mai greu dar asa poti obtine un arbore destul de OK.




Cu stima!

Emil
0

#124 Useril este offline   nicutzzu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 29-June 11
  • Gender:Male
  • Location:rm sarat

Postat 07 July 2011 - 02:32 PM

Vezi postareaFullMetalJacket, la 07 July 2011 - 01:54 PM, a spus:

Salut!


Problema este ce diametru exterior are rulmentul tau. Daca nu ma insel la un diametru de 4mm interior, pe exterior ar trebui sa aiba cam 8mm, deci tubul tau ar avea cel putin 9mm pe exterior. Nu crezi ca e cam mare. Ai putea sa ii faci la strung o piesa care sa tina rulmentul si sa se imbine cu tubul extern de cel putin 5 mm (cu 4mm interior). Dar piesa e cam masiva pentru scara la care este nava.

Asta e problema cu rulmentii (cei standard nu cei speciali) este mare diferenta intre diametre (ext si int). Exista arbori cu rulmenti dar acestea sunt pentru modele la scari mai mari. La astfel de arbori etansarea se face cu un semering sau o presetupa, adica o garnitura o-ring de cauciuc plasata intr-un locas special.

Nu vreau sa te dezamagesc dar cum nu tot ce zboara se mananca, asa nici orice tija, spita sau electrod e bun ptr ax. Axele, de orice diametru trebuie sa fie din otel dur rectificat la exterior pentru a se incadra intr-o anumita toleranta atat in ceea ce priveste diametrul cat si cilindricitatea. Acest lucru este necesar pentru a obtine etanseitatea la unul din capete (cum am zis : prin semering, presetupa sau chiar lagarul de bronz grafitat). Tija ta de la electrod poate fi lustruita si finisata bine cu niste smirghel, dar in fond si la urma urmei ea nu este decat o banala sarma obtinuta prin trefilare si deci nu are tolerante corespunzatoare.

Daca nu vrei sa cumperi arbori de elicie de-a gata, poti incerca sa construiesti unul dar cel putin eu as achizitiona totusi axul de la un magazin de specialitate. Sa zicem ax de 3x270mm si un tub de alama (de la Hornbach sau Bricostore) de 4mm exterior cu 3mm interior. Mai procuri lagare de bronz grafitat de 3mm (interior) (vezi la Raboesch) si apoi gasesti o metoda de a prinde lagarul la unul din capetele tubului.

E mai greu dar asa poti obtine un arbore destul de OK.




Cu stima!

Emil





multumesc pt sfat. Spune-mi si mie de unde pot cumpara exact ce imi trebuie pt bismarck. Adica de unde iau tubul cu tot ce trebuie dar sa fie de-agata sa nu mai stau eu sa le fac. Eu am luat mai demult 3 elicii de pe sierra cu diametrul de 40 si filetul interior de 6 si nu cred ca le voi putea folosi pt bismarck. Inca o data iti multumesc si ast rasp la intrebarea mea. P.S: poate imi dai vreo sugestie pt tub dar care sa nu coste o avere. MS
0

#125 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 July 2011 - 04:46 PM

Vezi postareanicutzzu, la 07 July 2011 - 02:32 PM, a spus:

multumesc pt sfat. Spune-mi si mie de unde pot cumpara exact ce imi trebuie pt bismarck. Adica de unde iau tubul cu tot ce trebuie dar sa fie de-agata sa nu mai stau eu sa le fac. Eu am luat mai demult 3 elicii de pe sierra cu diametrul de 40 si filetul interior de 6 si nu cred ca le voi putea folosi pt bismarck. Inca o data iti multumesc si ast rasp la intrebarea mea. P.S: poate imi dai vreo sugestie pt tub dar care sa nu coste o avere. MS


Eu o sa folosesc elicii Raboesch seria 162 - 25mm diametru filet M3 (arata perfect pentru Bismark).


Desi nu intentionam sa motorizez Bismark-ul o sa il echipez cu arbori "just in case". Arborii o sa ii fac eu asa ca atunci cand o sa imi fac idee cum, o sa postez niscaiva poze.
www.autorc.ro
Ai pe link-ul de mai sus adresele unor magazine de modelism din romania unde poti gasi ce iti doresti.

Cu stima!

Emil
0

#126 Useril este offline   spike 2 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 96
  • Inregistrat: 07-May 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti(Militari)

Postat 07 July 2011 - 09:19 PM

Vezi postareaija61, la 02 July 2011 - 07:25 PM, a spus:

Salut dragi tovarasi si prieteni.

Am o MARE problema.

Eu am luat decizia de a face modelul cu motorizarea cu 3 elici dupa ce am lipit chila. Acum m-am apucat sa dau gauri cu un burghiu si o bordmasina dar m-am oprit ca nu o sa am sorti de izbanda.

A mai facut cineva greseala mea si a reusit sa o scoata la capat?

Intrebarea este cum dau o gaura de 10mm prin piesa centrala de la pupa?
Sau exista vreo metoda prin care pot sa dezlipesc piesa si sa o pot pune la loc dupa aceea?

Chiar am nevoie de ajutor la asta.

Va multumesc anticipat

Sugestia mea ar fi:
In piesa de ceramica da o gaura de 1-2mm cu un spiral lung apoi cu piesa pozitionata cit mai corect fa un semn in coasta 43.Inainte de a incepe gaurirea lipeste cite 2 placute de placaj pe fiecare parte a piesei 36-37,inte coastele 39-40 si 40-43.Va trebui sa tai si o parte din piesa 37.
Vezisi aici:http://buildthebismark.proboards.com/index.cgi?board=rc&action=print&thread=67
0

#127 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 08 July 2011 - 01:11 PM

Ai putea sa faci un jig. Am avut o situatie, sa-i spunem asemanatoare, aici:
http://www.rhcforum....post__p__205271
Multa, multa bafta.
0

#128 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 July 2011 - 03:46 PM

Vezi postareadan_mitea, la 08 July 2011 - 01:11 PM, a spus:

Ai putea sa faci un jig. Am avut o situatie, sa-i spunem asemanatoare, aici:
http://www.rhcforum....post__p__205271
Multa, multa bafta.

Imi place tehnica ta de indoire! E o idee buna cu calapodul de indoit baghete.


Cu Stima!

Emil
0

#129 Useril este offline   tom cat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 828
  • Inregistrat: 01-July 10
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelismul

Postat 10 July 2011 - 08:28 PM

Cu scuzele de rigoare, dar....... am postat unde nu trebuie, asa ca ...... atasez si aici parerea mea legata de motorizarea pentru Bismarck.
.........
Salutare. Nu vreau sa ma bag ca musca in lapte, dar...... i-mi mai arunc si eu cate un ochi pe acilea. Acum..... daca tot m-am bagat in seama, legat de motorizarea pentru Conu' Bismarck eu i-mi expun parerea pe care am probat-o in urma cu 2 saptamani pe Bismarck-ul de constructie proprie ( http://www.rhcforum....200-de-la-zero/ ).
Am ales varianta cu 2 motoare, din comoditate dar si datorita faptului ca nu vad de ce ar trebuii echipat cu 3 motoare, dar..... asta este parerea mea.
Deci....... motoarele sunt IGARASHI SP3650-65 (cele mai bune de pana acum ) legate de elici cu reductor de 3,7 la 1 . Elicile sunt in 3 pale de 35 mm diametru. Regulatorul este de 35 A (merge lejer si unul de 25 A) iar ca accu am folosit doi PbAC de 6 V si 4,5 A.
Concluzie....... modelul s-a comportat nesperat de bine, motoarele ....... excelente, putere mare, consum redus , nu se incalzesc ....., regulatorul ..... IDEM, autonomia....... dupa doua ore jumate incontinu, cu pauza de maxim 10 min. ..... de zapaceala si manevre de tot felul .........potentialul accu era de inca cel putin o ora jumate de barcit pe garla. Viteza....... excelenta pentru natia asta de model, aproape ....scale 1:200 fata de cel real.
Pana la asemenea rezultate am incercat nenumarate variante de motorizare, asa ca...... motoarele din seria Power-600 sunt mult prea puternice, dar..... sunt bune. Seria 400 ...... exclus ( fara racire se incing de le ia nevoia) Seria 480 consuma enorm de mult plus se incing. Seria Power-540.... mai bine NU. Motorasele de ....casetofon....... mai bine o lasati balta si renuntati la motorizare, recomand numai pentru folosirea la vreo antena radar, ca in rest.......
De restu motoarelor ( inca v'o 6 natii) nu mai are rost se specific, mai multe dezavantaje decat avantaje, asa ca...... ganditiva bine inainte de a face o alegere de care sa fiti dezamagiti ulterior.
Varianta elicilor........ la toate tipurile de motoare daca se folosesc elici cu diametru mai mic sau egal cu 30 mm .....se incing motoarele , chiar daca se merge pe varianta reductoarelor , in plus suprasolicita motoarele si regulatorul. Daca totusi se doreste folosirea elicelor de 25-30 mm atunci obligatoriu sistem de racire pentru motoare si regulator(are), dar...... se iroseste energie si timp de functionare de pomana.
Acum..... ce am avut de spus ...am spus, cine considera informatiile utile si crede ca se poate folosi de ele.....bine, cine considera ca am poluat topikul..... sa scuze impertinenta de care am dat dovada.
Saluate si spor la pigulit navalistilor.
Imagine postata
......si poate totusi
0

#130 Useril este offline   valy120396 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 90
  • Inregistrat: 27-December 09
  • Gender:Male
  • Location:targoviste

Postat 10 July 2011 - 10:13 PM

Vezi postareatom cat, la 10 July 2011 - 08:28 PM, a spus:

Cu scuzele de rigoare, dar....... am postat unde nu trebuie, asa ca ...... atasez si aici parerea mea legata de motorizarea pentru Bismarck.
.........
Salutare. Nu vreau sa ma bag ca musca in lapte, dar...... i-mi mai arunc si eu cate un ochi pe acilea. Acum..... daca tot m-am bagat in seama, legat de motorizarea pentru Conu' Bismarck eu i-mi expun parerea pe care am probat-o in urma cu 2 saptamani pe Bismarck-ul de constructie proprie ( http://www.rhcforum....200-de-la-zero/ ).
Am ales varianta cu 2 motoare, din comoditate dar si datorita faptului ca nu vad de ce ar trebuii echipat cu 3 motoare, dar..... asta este parerea mea.
Deci....... motoarele sunt IGARASHI SP3650-65 (cele mai bune de pana acum ) legate de elici cu reductor de 3,7 la 1 . Elicile sunt in 3 pale de 35 mm diametru. Regulatorul este de 35 A (merge lejer si unul de 25 A) iar ca accu am folosit doi PbAC de 6 V si 4,5 A.
Concluzie....... modelul s-a comportat nesperat de bine, motoarele ....... excelente, putere mare, consum redus , nu se incalzesc ....., regulatorul ..... IDEM, autonomia....... dupa doua ore jumate incontinu, cu pauza de maxim 10 min. ..... de zapaceala si manevre de tot felul .........potentialul accu era de inca cel putin o ora jumate de barcit pe garla. Viteza....... excelenta pentru natia asta de model, aproape ....scale 1:200 fata de cel real.
Pana la asemenea rezultate am incercat nenumarate variante de motorizare, asa ca...... motoarele din seria Power-600 sunt mult prea puternice, dar..... sunt bune. Seria 400 ...... exclus ( fara racire se incing de le ia nevoia) Seria 480 consuma enorm de mult plus se incing. Seria Power-540.... mai bine NU. Motorasele de ....casetofon....... mai bine o lasati balta si renuntati la motorizare, recomand numai pentru folosirea la vreo antena radar, ca in rest.......
De restu motoarelor ( inca v'o 6 natii) nu mai are rost se specific, mai multe dezavantaje decat avantaje, asa ca...... ganditiva bine inainte de a face o alegere de care sa fiti dezamagiti ulterior.
Varianta elicilor........ la toate tipurile de motoare daca se folosesc elici cu diametru mai mic sau egal cu 30 mm .....se incing motoarele , chiar daca se merge pe varianta reductoarelor , in plus suprasolicita motoarele si regulatorul. Daca totusi se doreste folosirea elicelor de 25-30 mm atunci obligatoriu sistem de racire pentru motoare si regulator(are), dar...... se iroseste energie si timp de functionare de pomana.
Acum..... ce am avut de spus ...am spus, cine considera informatiile utile si crede ca se poate folosi de ele.....bine, cine considera ca am poluat topikul..... sa scuze impertinenta de care am dat dovada.
Saluate si spor la pigulit navalistilor.

salut! si scuze de off-topic... posteaza si tu poze cu bismarkul construit de tine sa il vedem si noi .... am urmarit topicul cu constructia lui de la 0 , dar nu ai mai postat poze cu rezultatul final... sunt tare curios sa vad cum va arata si al meu peste cativa ani...
0

#131 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 July 2011 - 02:00 PM

Deoarece linkul lui Tom cat nu merge (a fost copiat cu copy/paste de pe o alta postare si asa se altereaza; trebuia pus din nou cel original), il pun eu din nou: http://www.rhcforum....200-de-la-zero/ .
In plus, am raspuns aici http://www.rhcforum....200#entry498755 si nu mai vreau sa repet si pe acest topic cam care-i treaba cu motoarele astea.

Doar va atrag atentia ca s-ar putea sa fie o diferenta de flotabilitate si de pozitie a axelor eliciilor intre cele doua machete: cea a editurii Hachete si cea construita de la 0 dupa alte planuri. Deci fiti atenti la detalii.


0

#132 Useril este offline   nicutzzu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 29-June 11
  • Gender:Male
  • Location:rm sarat

Postat 15 July 2011 - 07:59 AM

eu mi-am luat doi arbori de la sierra de 6/4 m. Oare trebuie sa-l mai etansiesez sau merge asa cum este el?
0

#133 Useril este offline   nicutzzu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 29-June 11
  • Gender:Male
  • Location:rm sarat

Postat 16 July 2011 - 11:18 PM

fratilor eu am dat gauri in nava k sa scot arbori. Intrebarea mea este: cum fac si eu sa fie etans pe akolo pe und a iesit arborele si sa mai fie si frumos

fratilor eu am dat gauri in nava k sa scot arbori. Intrebarea mea este: cum fac si eu sa fie etans pe akolo pe und a iesit arborele si sa mai fie si frumos
0

#134 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 July 2011 - 02:16 PM

Vezi postareanicutzzu, la 16 July 2011 - 11:18 PM, a spus:

fratilor eu am dat gauri in nava k sa scot arbori. Intrebarea mea este: cum fac si eu sa fie etans pe akolo pe und a iesit arborele si sa mai fie si frumos

fratilor eu am dat gauri in nava k sa scot arbori. Intrebarea mea este: cum fac si eu sa fie etans pe akolo pe und a iesit arborele si sa mai fie si frumos


Nu te grabi cu etansarea pana nu lipesti al doi-lea strat de file!


Cu stima!

Emil
0

#135 Useril este offline   gabibaghera 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 11-June 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti(Berceni)

Postat 25 July 2011 - 06:46 PM

Vad ca santeti foarte multi in masura sa realizati o motorizare de la 0 pentru orice fel de nava.Eu unul sant paralel si chiar daca citesc pe aici cum e cu motorase cu etansare si cu restul poate totusi cineva sa ma ia si pe mine de mana si sa ma duca la magazin si sa mai si cumpar ce trebuie pentru aceasta motorizare care se pare ca intarzie sa vina de-a gata sau nu mai vine deloc?Lasand gluma la o parte cu luatul de mana si plimbatul are cineva rabdare sa spuna tot ce trebuie pt acest model?Va rog in numele meu si al tuturor celor necunoscutori in domeniu dar care ar vrea totusi sa plimbe Bismark-ul pe apa.Multumesc anticipat!
Gabitu
0

#136 Useril este offline   gabibaghera 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 11-June 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti(Berceni)

Postat 26 July 2011 - 02:39 PM

Azi am sunat la editura care distribuie Bismark la noi in tara si mi s-a spus ca deocamdata producatorii din Italia nu au de gand sa puna in vanzare si kit-ul de motorizare asa ca va trebui ori sa-l comand in afara dar deocamdata nu prea am bani(vine concediul)ori sa mi-l fac eu ajutat de voi bineinteles(VA ROOOOOOG!!!).
Gabitu
0

#137 Useril este offline   theodore_008 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 42
  • Inregistrat: 14-June 11
  • Gender:Male
  • Location:alexandria/bucuresti

Postat 26 July 2011 - 06:52 PM

salut,

nu vreau sa ma bag si eu ca musca...am doar cateva mici precizari. ultimul comentariu al lui tom cat mi se pare cel mai folositor se vede ca are exp. si chiar l as ruga sa ne mai dea cate o mana de ajutor si in alegerea celorlalte componente.
si inca o chestie...mi am facut un calcul, am intrat pe un site de profil care se ocupa cu modelismul...nu dau nume ca nu asta e imp...si din calculul respectiv daca vrei sa motorizezi nava te cam costa aprox 10mil. asta in conditiile in care cumperi tot. si am vazut pe aici...de ce va cumparati ce acum si vi le montati? ca mai sunt cam 120 de nr pana se termina. eu zic ca pana la motorizare o sa mai vina al 2 strat de bordaj, smilgheruire, chit pe acolo pe unde e nevoie, 2-3 straturi de vopsea(min), 1-2 de lac. apropo daca vreti sa respectati planul in totalitate bismarck-ul avea un model pe el. apoi suprastructura care trebuie sa fie vopsita fiecare piesa in parte.
si apoi cred k ca putem sa zicem de motorizare. ca fara o izolatie buna, cam degeaba.
pt ca si eu ma gandesc serios sa motorizez...dar deocamdata ma cncentrez pe constructie. si cei care chiar se pricep ii rog sa posteze orice chestie...pt ca e destul de complicat si ne pot ajuta enorm
sper sa nu ma luati in nume de rau...asta e parerea mea...
bafta
0

#138 Useril este offline   ija61 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 23-June 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 July 2011 - 03:37 PM

Vezi postareatheodore_008, la 26 July 2011 - 06:52 PM, a spus:

salut,

nu vreau sa ma bag si eu ca musca...am doar cateva mici precizari. ultimul comentariu al lui tom cat mi se pare cel mai folositor se vede ca are exp. si chiar l as ruga sa ne mai dea cate o mana de ajutor si in alegerea celorlalte componente.
si inca o chestie...mi am facut un calcul, am intrat pe un site de profil care se ocupa cu modelismul...nu dau nume ca nu asta e imp...si din calculul respectiv daca vrei sa motorizezi nava te cam costa aprox 10mil. asta in conditiile in care cumperi tot. si am vazut pe aici...de ce va cumparati ce acum si vi le montati? ca mai sunt cam 120 de nr pana se termina. eu zic ca pana la motorizare o sa mai vina al 2 strat de bordaj, smilgheruire, chit pe acolo pe unde e nevoie, 2-3 straturi de vopsea(min), 1-2 de lac. apropo daca vreti sa respectati planul in totalitate bismarck-ul avea un model pe el. apoi suprastructura care trebuie sa fie vopsita fiecare piesa in parte.
si apoi cred k ca putem sa zicem de motorizare. ca fara o izolatie buna, cam degeaba.
pt ca si eu ma gandesc serios sa motorizez...dar deocamdata ma cncentrez pe constructie. si cei care chiar se pricep ii rog sa posteze orice chestie...pt ca e destul de complicat si ne pot ajuta enorm
sper sa nu ma luati in nume de rau...asta e parerea mea...
bafta


Ai perfecta dreptate, dar eu unul am descoperit partea cu motorizarea foarte tarziu, cam pe la primul numar cu bordaj si mi-am dat seama ca daca as fi aflat mai devreme as fi facut modificarile la timpul lor si atunci mi-ar fi fost mult mai usor, eu unul am sistat toate lucrarile pana nu rezolv problema cu motorizarea, sau cel putin cu motoare, arbori, tub si elice. Am facut asta pe ce dupa ce am montat toate astea apoi pot sa ma apuc linistit de facut toate reparatiile ca nava sa arate bine(smirghel.. etc). Daca construiesc in continuare si smirgheluiesc, dau cu chit, eventual si un grund apoi dupa ce dau gaurile pentru elici cred ca o sa am mari sanse sa trebuiasca sa fac iar reparatii si asta inseamna sa muncesc de 2 ori.

Oricum piesa centrala prin care trece elicea din mijloc este praf, datorita incompetentei mele de a da gauri si dupa ce pun arborele si elicea o sa am o gramada de reparat pe acolo.
0

#139 Useril este offline   Nimeni 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 07-July 11

Postat 28 July 2011 - 09:37 PM

Salut,

Vreau si eu sa motorizez jucaria (mai exact varianta cu 2 motoare, cea cu trei presupune pre mare bataie de cap). Problema e ca deocamdata nu dispun de banii necesari si inca nu m-am documentat sa vad exact ce motoare ar corespunde la scara fata de ce avea nava reala.
In momentul de fata sunt la nr 13 si as dorii sa stiu eventual daca sunt anumite modificari ce ar trebui facute acum inainte sa continui sa aplic filele de bordaj. Am vazut ca un coleg a precizat mai sus ca nu mai continua constructia pana nu rezolva cu motorizarea......totusi as dori sa continui constructia.

Deocamdata singura problema cred ca ar fi faptul ca am lipit acea piesa 47. Nu intentionez sa lipesc puntea cel putin pana nu termin motorizarea.

Multumesc anticipat pentru ajutor.
0

#140 Useril este offline   Nimeni 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 07-July 11

Postat 30 July 2011 - 04:05 AM

Sal,

Ce parere aveti de motorasul asta?
motoras

Nu am cine stie ce pretentii, preferabil cat mai aproape de a avea la scara puterea navei reale.

Am vazut de asemenea in urmatoarea varianta kit cu eventuala schimbare a elicelor.

Astept impresiile voastre deoarece ar fi o varianta foarte ieftina.
0

#141 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 July 2011 - 08:10 AM

Vezi postareaNimeni, la 30 July 2011 - 04:05 AM, a spus:

Sal,

Ce parere aveti de motorasul asta?
motoras

Nu am cine stie ce pretentii, preferabil cat mai aproape de a avea la scara puterea navei reale.

Am vazut de asemenea in urmatoarea varianta kit cu eventuala schimbare a elicelor.

Astept impresiile voastre deoarece ar fi o varianta foarte ieftina.



Hehe , din partea mea poti sa-l folosesti pentru ca sigur al meu o sa fie cel mai incet Bismark de pe balta . Si bineinteles in caz ca nu-ti place ai putea sa le schimbi mai incolo. Tocmai am ajuns la concluzia ca am ales gresit sa ingrop motorul central in chila cu totul , nu o sa pot sa-l schimb daca se arde . Daca pastram ideea cu antrenarea prin fulie era mai bine , se putea schimba si motorul + se putea alege si alta motorizare in caz de plictiseala. Oricum daca ma iau dupa istoria vechiului Bismark o sa iasa de 2 ori pe balta si apoi o sa stea 15 de ani in vitrina .
Daca dati de o sursa de axe de 4mm diametru exterior spuneti :pardon:
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#142 Useril este offline   nicutzzu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 29-June 11
  • Gender:Male
  • Location:rm sarat

Postat 30 July 2011 - 08:18 AM

eu mi.am luat 2 axuri de 4mm cu tubul d 6mm. O sa.mi fie greu sa aliniez cum treauie axul cu motorul dar vad eu cum fak
0

#143 Useril este offline   shefanu 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 9
  • Inregistrat: 27-July 11

Postat 30 July 2011 - 09:47 PM

am si eu o nelamurire....
eu vreau sa fac motorizarea doar cu 2 elice, pt ca nu vreau sa gauresc piesa acea de la pupa.
acum, daca fiecare isi face singur motorizarea, stiti ca piesa acea are forma pt elice, daca tu pui inca 2, un la babord si una la tribord, cum faci?
dupa cate imi dau eu seama ne-ar trebui 2 piese de lemn ,care vin numai cu setu de rc, acelea unde intra axu de la fiecare elica.
asta cum o faceti? de unde luati voi piesele astea? cum faceti voi carma?
asta ar fi problema mea, restu cu ce fel de tip de motor, etc mi se par simple si fiecare cum crede de cuviinta, dar eu personal nu stiu cu piesele de lemn ce sa fac?
0

#144 Useril este offline   nicutzzu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 29-June 11
  • Gender:Male
  • Location:rm sarat

Postat 31 July 2011 - 12:55 AM

mai shefanu cand intrebipe cineva ceva pune.i si numele sa stie si el. Eu unu nu pun piesa aceea rotunda din lemn si doar una lunga d la iesirea tubului din barca si pana la capatul lui
0

#145 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 July 2011 - 06:58 AM

Vezi postareashefanu, la 30 July 2011 - 09:47 PM, a spus:

am si eu o nelamurire....
eu vreau sa fac motorizarea doar cu 2 elice, pt ca nu vreau sa gauresc piesa acea de la pupa.
acum, daca fiecare isi face singur motorizarea, stiti ca piesa acea are forma pt elice, daca tu pui inca 2, un la babord si una la tribord, cum faci?
dupa cate imi dau eu seama ne-ar trebui 2 piese de lemn ,care vin numai cu setu de rc, acelea unde intra axu de la fiecare elica.
asta cum o faceti? de unde luati voi piesele astea? cum faceti voi carma?
asta ar fi problema mea, restu cu ce fel de tip de motor, etc mi se par simple si fiecare cum crede de cuviinta, dar eu personal nu stiu cu piesele de lemn ce sa fac?

Vezi postareanicutzzu, la 31 July 2011 - 12:55 AM, a spus:

mai shefanu cand intrebipe cineva ceva pune.i si numele sa stie si el. Eu unu nu pun piesa aceea rotunda din lemn si doar una lunga d la iesirea tubului din barca si pana la capatul lui

Off Topic!!! :pardon: :unsure:


Salutare Domnii mei!


Pentru problemele semnalate mai sus va recomand la amandoi urmatoarele: Gramatica Limbii Romane (manual de clasa a 5-a); Dictionar Ortografic, Ortoepic si de Punctuatie al Limbi Romane (editie revizuita si adaugita).

O alta chestiune folositoare este butonul de "Edit" prezent imediat dupa postarea unui mesaj; acesta permitandu-va sa corectati eventualele greseli aparute.

De asemenea va recomand calduros in numele tuturor cititorilor acestui forum sa studiati asiduu si sa promovati examenul de Bacalaureat cu nota cat mai mare (in special la limba Romana).:good:

Revenind pe un ton mai serios; acesta este un forum cu niste reguli clare (atat scrise cat si nescrise). Din respect fata de ceilalti incercati sa sa va exprimati clar si corect fara a folosi un limbaj de tip "mesenger". Greselile gramaticale si de punctuatie sunt inevitabile si ne pot scapa ochiului la corectura. Sincer nu cred ca cineva poate intelege mare lucru din postarile de mai sus si daca nu intelege nu va poate ajuta.

Cu mult respect!

Emil

Aceasta postare a fost editata de navigator: 01 August 2011 - 07:32 AM

0

#146 Useril este offline   ija61 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 23-June 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 August 2011 - 02:39 PM

Buna ziua domnii mei ingineri.

Am o intrebare, in special pt cei care au optat pentru varianta cu 3 motoare,sau mai bine spus cu 3 elici functionale.

Ce arbori ati folosit, ce elici si ce motoare.

In principiu m-ar interesa o configuratie completa daca o are cineva, motor, sistem de prindere motor - ax, ax, elice.
Eventual si un link sau de unde ati achizitionat componentele.

Va intreb pentru ca ma chinui de ceva timp sa gasesc aceste componente dar inca nu am reusit sa iau o decizie.

Pana acum cea mai buna configuratie cred ca este aceasta (as ramane recunoscator daca v-ati spune parerea)

Arbore central:

350-69 Spare Shaft 4x450mm +M4x23
http://www.deansmari...roducts_id/2374

Arbori laterali:
2 x 350-62 Spare Shaft 4 x290 + M4x18
http://www.deansmari...roducts_id/1144

Tuburi:
3 x BT6M - Brass Tube 6 x 0.45 mm 305 mm long Pcs per sleeve 3
http://www.deansmari...roducts_id/2510

Bucse (pentru etansarea axului si a tubului)
3 x 358-02 Bronze bearings (2x) 4x8x8
http://www.deansmari...roducts_id/2395

Elici:(va rog sa imi spuneti daca decizia este buna vis-a-vis de directia de rotatie, va intreb asta pentru ca din cate am inteles la acest fabricant sensurile sunt invers)

Aceasta pentru elicea care se invarte in sens contrat acelor de ceasornic
1 x 162-11 Brass Propeller D-25-R-3bl-M4
http://www.deansmari...roducts_id/2096


Acestea pentru cele 2 care se invart in sensul acelor ce ceasornic
2 x 162-12 Brass Propeller D-25-L-3bl-M4
http://www.deansmari...roducts_id/2097

Pentru prinderea motorului de ax o sa folosec ceva de genul asta, nu stiu daca exact asta pentru ca nu stiu daca se potriveste dar oricum un cuplaj de tip cardanic, daca asta este denumirea lui corecta:

3 x 106-40-V Nylon Coupling 13x32mm
http://www.deansmari...products_id/784

Motoare:

3 x http://www.germanele...ucts&pid=244478

Sunt ceva mai grele dar cred ca isi fac treaba.

Acum va rog sa imi spuneti ce parere aveti de configuratia mea, eventual acolo unde credeti ca ati gasit ceva mai bun care s-ar potrivi sa imi spuneti ce.

Iar in primul rand sa imi spuneti ce componente ati ales voi.

Va multumesc mult si astept cu interes parerile voastre.

Aceasta postare a fost editata de ija61: 02 August 2011 - 02:43 PM

0

#147 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 August 2011 - 09:57 PM

Elicile sunt bune cu observatia ca e mai bine sa pui doua R si una L. La axe si tuburi nu-i mai bine sa le iei de-a gata pe cele facute de Robbe si vandute de Sierra ? Pentru bucuresteni se pot comanda articole Sierra la AutoRC care este distribuitor Sierra pe Bucuresti (parca ofera si 3% rabat plus transport gratis). Daca va strangeti mai multi, se onoreaza comanda mai repede. Motoarele alea sunt foarte mari si nu stiu daca macar incap in Bismarck-ul varianta Ed. Hachete.


0

#148 Useril este offline   tom cat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 828
  • Inregistrat: 01-July 10
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelismul

Postat 04 August 2011 - 06:25 PM

De ce nu mergi pe motorizarea asta http://www.germanele...ucts&pid=244457
Motoarele sunt mult mai bune, eu unul le-am probat si rezultatul m-a surprins in mod placut.
Pentru tuburile pupa si axele produse de ROBBE si comercializate de Sierra sau AutoRC nu pot spune decat ca sunt mai mult decat suficiente si ideale, atata ca..... 2 (DOUA) axe (cel din tribord si cel din babord v-or trebuii inlocuite cu unele mai lungi pe care le poti confectiona tu singur dintr-o tije de otel cu lungimea de 80 cm pe care o tai in doua.
Imagine postata
......si poate totusi
0

#149 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 August 2011 - 01:10 PM

Btw - Tomcat , cati amperi iti trage tie un motor in apa ? Cu nava imobila . Caci un tac de-ala de motor de-al meu cuplat la o elice de 20mm tripala nu a tras decat 100ma in plus la 4v .150ma frecarile si 100ma absorbiti de elice. Mirobolant .Nu ma mir de ce ai pus elice de 35mm din cat apreciez eu la motoare cu acelasi rpm/v ar trebui sa absoarba cam de 5 ori mai multa putere . Iar daca tu ai 12v ar trebui cubat din nou ... adica x9 -> 4.5A .Asta subliniez ,la acelasi rpm/v .

Am sa testez cu doua baterii sa vedem daca se pupa cu teoria .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#150 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 August 2011 - 07:12 PM

Cu doua baterii , la 8v cam 0.6 0.8A
Aceeasi elice , tripala de 20mm

Deci nu e o problema , la tensiuni mai mari chiar si elicele astea mici pot absorbi puterea motoarelor
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

Arata acest topic


  • 29 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

14 useri citesc topicul
0 membri, 14 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro