Goldern Hind - incepator
#1
Postat 24 May 2011 - 11:18 AM
O sa postez poze la fiecare etapa , intentonez sa folosesc baghete de pin la bordaj , din planurile care le am nu reiese de nicaieri cat de groase sa fie.. ma poate ajuta cineva?
O zi buna si spor la modelat
Lucian
#4
Postat 24 May 2011 - 12:43 PM
inceputul este bun si promitator.grosimea baghetelor este data in plan.daca ai nevoie de ajutor,ma poti contacta pe mess.adresa ti-o trimit prin pm,daca esti interesat.spor la munca mai departe.
#5
Postat 24 May 2011 - 01:25 PM
jeli, la 24 May 2011 - 12:43 PM, a spus:
inceputul este bun si promitator.grosimea baghetelor este data in plan.daca ai nevoie de ajutor,ma poti contacta pe mess.adresa ti-o trimit prin pm,daca esti interesat.spor la munca mai departe.
da, planul este de la kit nu stiu cat e de complet ( l-am gasit pe net) , multumesc pentru sfat ! fiecare piesa va fi verificata si slefuita.. mai am de taiat 3 piese si trec la slefuit si verificat imbinarile si simetria .. nu sunt lipite sunt doar asezate de proba
cateva piese le-am taiat manual, apoi am reusit sa gasesc un traforaj eletric si m-a ajutat mult .. am ceva de slefuit la ele pana capat experienta la taiat :D
Aceasta postare a fost editata de Lucianus: 24 May 2011 - 01:27 PM
#6
Postat 25 May 2011 - 10:33 AM
#7
Postat 26 May 2011 - 09:30 PM
Hai sa iti spun cateva chestii de care m-am lovit pe parcurs , si pe care ar fi fost bine sa le fac (daca stiam...) de la inceput !
Indiferent de metoda de prindere a filelor de bordaj , cu cuisoare sau lipite , ideal ar fi daca pe ambele parti ale coastelor , in prelungirea liniei puntii , sa faci de pe acum un mic canal...o sa te ajute cand o sa fie nevoie sa le desprinzi , ca puntea sa fie curata..
Partea de sus a coastelor , peste linia puntii , o sa dispara astfel...pe mine m-a lamurit Jeli, si dupa ce am cercetat mai bine planurile , am vazut ca avea dreptate...
Tot el m-a invatat sa umplu spatiul dintre coaste , sub linia puntii principale , cu baghete de lemn...a fost cam greu , dar m-a ajutat enorm cand am inceput sa pun filele...
Nu te zgarci cu mmaterialele...mai bine mai scump , dar mai bun , decat mult si prost...valabil si la adezivi , vopsele , baghete , furnir , etc...Daca iti face placere , nimic nu e scump...:)
Nu te chinui cu catargele...la magazinele de profil se gasesc baghete de lemn rotunde , de orice diametru , de la 3 la 12...
Dar cel mai important sfat e altul...
Daca barcuta ta nu e chiar conforma cu planurile , desi ai incercat aproape totul ,nu incerca sa faci modificari substantiale doar ca sa asculti de sfaturile altora...daca tie iti place , e cea mai frumoasa barca din lume , si , oricum , orice martor ocular a murit de mult , deci nu are cine sa iti spuna daca ai respectat planul perfect...:)
Pune poze cat mai multe , si , neaparat , fa-le pe parcurs , cam din acelasi unghi...ca sa vezi , cum a evoluat lucrarea in timp...o sa te unga pe suflet..:)
#8
Postat 26 May 2011 - 10:05 PM
Peste doua zile o sa am placaj de 1.5 pentru punti, dupa asta probabil ca ma apuc de lipit si pus intaritoare .. oricum daca nu iese perfect acum nu voi avansa , la nevoie mai tai coaste inca o data numai sa fie perfect.
Din cate am citit pe aici si prin alte parti aceasta etapa e foarte importanta , simetria.. precizia etc. ... pana la filele de bordaj cred ca mai am de tras. Pentru catarge am gasit cateva pensoane vechi de cand eram la liceu mi se par potrivite daca slefuiesc un pic, am de toate marimile :) catargele nu sunt o problema se gasesc baghete rotunde la magazine , urmatorul hop mare o sa fie tipul de lemn pentru file.. deocamdata numai pin este probabil va trebui sa caut alte surse decat la magazinele de profil.
#9
Postat 26 May 2011 - 10:39 PM
http://cgimpact.com/wp-content/uploads/2011/05/DSC_2708.jpg
http://cgimpact.com/wp-content/uploads/2011/05/DSC_2696.jpg
#11
Postat 27 May 2011 - 08:20 PM
#12
Postat 29 May 2011 - 02:54 PM
Aceasta postare a fost editata de Lucianus: 29 May 2011 - 02:57 PM
#13
Postat 30 May 2011 - 09:23 AM
#14
Postat 30 May 2011 - 11:29 AM
Intre timp cred ca incep si un kit de-a gata am cumparat Black Prince 1:57 .. cred ca m-ar ajuta un pic sa vad cum e unul (aproximativ)complet in construcția unuia de la zero cum e asta inceput aici.
Aceasta postare a fost editata de Lucianus: 30 May 2011 - 11:30 AM
#17
Postat 30 May 2011 - 08:35 PM
cind ai sa lipesti coastele de chila falsa ,iti recomand sa iti trasezi pe cantul chile in partea de sus,axa de simetrie pe toata lungimea chilei false si pe coaste trasezi axa de simetrie. la lipire te ajuta mult aceste linii ca sa fixezi coastele drept.
#18
Postat 30 May 2011 - 09:43 PM
#20
Postat 03 June 2011 - 10:50 PM
un alt sfat ar fi sa umbpli golul dintre coaste cu lemn de balsa sau daca nu ai poti folosi lemn rasinos(pin,brad,molid)chiar daca muncesti punti acum in pluis,vei vedea ce usor merge la pus baghetele iar rezistenta navei creste foarte mult.
inca nu ai scapat de verificarea simetriei.eu fixez nava pe o placa dreapta de pal iar chila sta perpendiculara pe bucata de pal.cu ajutorul unui subler trasez pe ambele parti ale navei cotele de care am nevoie.in cazul tau poti verifica daca puntea este la acelasi nivel pe fiecare parte in dreptul fiecarei coaste.in cazul in care nu ai subler,iti poti confectiona un dispozitiv de trasat cu ajutorul unui echer gradat cu talpa,si de care fixezi ceva drept.
acestea sint doar niste sfaturi pe care le urmezi doar daca ai chef si vrei.in cazul in care te deranjeaza sfaturile mele ,te rog sa imi spui si ma opresc.
spor la munca mai departe.
#21
Postat 03 June 2011 - 11:11 PM
#22
Postat 04 June 2011 - 12:48 AM
nu mai stiu daca pe acest forum am spus ca planurile de kit nu sint pt a face o nave dupa ele.desenele din planuri sint de fapt pt indentificarea pieselor din kit( ma refer strict la plansele cu piesele navei,si nu la plansele in care se arata oridnea si modalitatea de montaj)daca vrei un plan bun,iti poti alege unul de concurs,sau daca vrei un plan adevarat poti opta pt planurile de la Ancre sau Anatomy of the ship.daca despre planurile de concurs,incepatorii spun ca sint doar niste "schite",nu pot spune acelasi lucru despre planurile de la Ancre.aici de obicei spun ca "isi prind urechile".o nava facuta dupa un plan de la Ancre poate avea si 70 de coaste,iar fiecare coasta poate avea si 24 de componente.
nu stiu despre ce hirtie autocolanta vorbesti,dar daca esti dispus sa ne spui si noua despre ce este vorba,eu personal chiar sint interesat.pina acum eu am folosit doar carton pt verificarea simetriei si desenarea pieselor pe lemn.
spor la munca mai departe.
#23
Postat 04 June 2011 - 07:37 AM
Partea buna este ca e hartie, se aplica la fel ca orice autoadeziv, adera foarte bine si direct pe placaj sau alte materiale si se poate tipari in orice imprimanta.
Singurul neajuns este ca aderenta e asa de buna incat dezlipirea de pe obiectul taiat poate deveni dificila. Daca obiectul permite, eu folosesc diluant D358 (white spirt) pentru dezlipire.
Aceasta postare a fost editata de Dan Stroie: 04 June 2011 - 07:38 AM
#24
Postat 04 June 2011 - 09:01 AM
jeli, la 04 June 2011 - 12:48 AM, a spus:
nu mai stiu daca pe acest forum am spus ca planurile de kit nu sint pt a face o nave dupa ele.desenele din planuri sint de fapt pt indentificarea pieselor din kit( ma refer strict la plansele cu piesele navei,si nu la plansele in care se arata oridnea si modalitatea de montaj)daca vrei un plan bun,iti poti alege unul de concurs,sau daca vrei un plan adevarat poti opta pt planurile de la Ancre sau Anatomy of the ship.daca despre planurile de concurs,incepatorii spun ca sint doar niste "schite",nu pot spune acelasi lucru despre planurile de la Ancre.aici de obicei spun ca "isi prind urechile".o nava facuta dupa un plan de la Ancre poate avea si 70 de coaste,iar fiecare coasta poate avea si 24 de componente.
nu stiu despre ce hirtie autocolanta vorbesti,dar daca esti dispus sa ne spui si noua despre ce este vorba,eu personal chiar sint interesat.pina acum eu am folosit doar carton pt verificarea simetriei si desenarea pieselor pe lemn.
spor la munca mai departe.
Hartia autocolanta sau autoadeziva o lipesc pe placaj ( in prealabil imprimi formele pe ea, pe calculator e relativ usor sa faci simetria perfect (important e sa nu calci cand tai linia mai degraba sa mergi mai in exterior sa ai de unde slefui) in felul asta si vezi exact cat sa slefuiesti hartia ramanand lipita pana te asiguri ca simetria e perfecta ) . E un pic mai greu la dezlipire ( unii aleg sa mai domoleasca din lipiciul autocolant lipind intai putin pe ceva si dezlipind repede sau adaugand praf de rumegus ). Eu am gasit A4 la 50 de bani coala la un magazin unde au xerox/copiator , legatorie, papatarie etc.
Aceasta postare a fost editata de Lucianus: 04 June 2011 - 09:04 AM
#25
Postat 04 June 2011 - 09:03 AM
Aceasta postare a fost editata de Lucianus: 04 June 2011 - 09:07 AM
#27
Postat 04 June 2011 - 09:45 AM
jeli, la 04 June 2011 - 09:07 AM, a spus:
cu placere , si eu am "furat" metoda cautand pe forumurile cu traforaj .. am gasit in general doua metode din care se zice ca cea cu hartie autoadeziva e cea mai precisa (unii incearca sa lipeasca hartie normala dar problema e la tipul de adeziv ca nu cumva sa se deformeze hartia)
Unii slabesc un pic puterea adezivului de la autocolanta lipind usor pe o alta suprafata repetat sau adaugand praf de rumegus , eu prefer sa tina si sa ma chinui la dezlipire decat sa risc sa se miste, la dezlipit eu m-am ajutat de o dalta dreapta ( tocita nu ascutita )
Aceasta postare a fost editata de Lucianus: 04 June 2011 - 09:49 AM
#28
Postat 04 June 2011 - 10:02 AM