Tokai, la 22 September 2011 - 09:15 AM, a spus:
Fitilul l-am facut din prosop de hartie imbibat in apa in care am dizolvat KNO3. Am ars cateva fitile, asa, de placere. Fumul scos, insa m-a facut sa iesim afara din bucatarie si din casa...
Ai folosit un fitil ca acum 400ani.Fitil din bumbac imbibat in solutie de KNO3 era folosit in trecut la muschete.
Se folosea deoarece ardea f.lent.Cam 0,5mm/sec.De aceea a durat atat de mult aprinderea.
Dar folosirea unui fitil la rachete nu este o solutie prea buna.Exista riscul ca,combustibilul sa se aprinda undeva pe drum inainte de ajunge in partea superioara.Nu ca s-ar produce vreo explozie dar modifica parametrii motorului.
De preferat ar fi metoda electrica.Pentru asta trebuie o rezistenta 1...2ohm din crom-nichel cu un diametru fi=(0,1...0,2)mm.Lungimea rezistentei este de:(8...16)mm pentru diametrul fi=0,1mm si (30...60)mm pentru diametrul fi=0,2mm.Unii mai folosesc becuri de tensiune mica incalzite pe foc si bagate in apa rece.Daca filamentul de wolfram nu se rupe metoda este OK.Problema folosirii filamentelor tine de dulia becului.La motoare mici gatuitura ajutajului se poate infunda sau mari presiunea,ducand la o explozie.Compozitii de aprindere se gasesc destule.Numai NAKKA are cateva.
Citeaza
Ei, recomnad fitile serioase. desi astea din hartie ard incet si tot astepti, cred ca un fitil bun face treba buna.
despre zbor...a pornit greu. Cred ca din cauza core-ului de 3 mm (prea mic)a fost si startul pe masura, adcia greoi. a pornit abia a 5 oara, dupa ce am curatit core-ul de ramasitele de hartie acre nu arsesera (sunt de acord, e cam periculos).
Cand a luat-o, a fost foarte frumos, desi se cam inserase. S-a ridicat de la pamant cam 10 m, dupa care (din cauza greutatii motorului cred si a prsarii superficiale)a avut o traiectorie curba.
Ce sa spun...n-a explodat, a zburat. Pt mine, asta e o reusita.
Bineinteles ca diametrul mic(extrem de mic=3mm?,asa putin?)ale core-ului a dus ca racheta in prima parte a zborului sa aiba performante asa proaste.Volumul de gaz si presiunea initiala sunt direct proportionale cu dimetrul core-ului.Diametrul lui trebuie sa fie intre(0,3...0,5)din diametrul exterior al combustibilului.
Greutatea este o problema.
Un tub gros inseamna siguranta sporita dar performante mediocre.
Pana la urma totul se reduce la un compromis intre performante si siguranta.
Citeaza
Vreau s afac motor topit cu zahar, batoane turnate, cu core-ul deja facut din etapa de turnare.
Poate cineva sa ma ajute cu etapele, construirea rachetei, modul de prindere al motorului (batonului) de corpul rachetei...etc?
Pleaseeee!
Multumesc.
Daca ne dai parametrii materialelor,tipul combustibilului rachetei etc,te putem ajuta cu dimensionarea,modul de prindere...
Aceasta postare a fost editata de RL10: 22 September 2011 - 06:43 PM