Flamingo
#1
Postat 19 May 2011 - 09:18 AM
Am trecut din nou la constructia lui,binenteles ca acum stiu de existenta multor materiale.Printre altele, fibra de sticla (tesatura)asteapta,vinciul de navigatie este pe "vine"ca fostul nu avea,iar in privinta rasinii am sa incerc cu o productie de Timisoara cu care se fac reparatii la componente auto.Constructia va fi clasica conform schemei.Primul model se comporta superb pot spune chiar "zbura" pe luciul apei mai putin cu vint din pupa.
Poate spune cineva unde era greseala de constructie sau vreun reglaj? As dori sa-l elimin din start.
Voi cauta fotografii cu vechiul si voi posta cu ce am in lucru in curind.
#2
Postat 19 May 2011 - 11:40 AM
In ce priveste materialele, exista rasini epoxidice sau poliesterice care sunt mult mai ieftine (presupun) decat un compus special destinat reparatiilor auto.
Intrebare: modelul va fi doar pentru distractie?
Daca nu, un model care sa se incadreze in una din clasele de concurs (F5-E, F5-M sau F5-10) ar fi mai potrivit, facand posibila si participarea la concursurile federatiei. Poate ne mai inmultim la regate...
Oricum, succes!
#3
Postat 19 May 2011 - 06:43 PM
http://www.veliere.rc.go.ro/plan/plan.gif
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#4
Postat 20 May 2011 - 07:47 AM
Gyula, la 19 May 2011 - 06:43 PM, a spus:
http://www.veliere.rc.go.ro/plan/plan.gif
Buna.Catre Gyula :da acesta este modelul; Dan Stroie :n-am facut fotografii in timpul constructiei,iar cele facute cu el la apa au plecat odata cu toate informatiile din p.c.stimabili care au resetat aparatul cu ocazia unei virusari nu au salvat datele ,dar mai am o speranta la cineva care a facut ceva filmari atunci.Seara voi pune primele foto care urmeaza sa le fac astazi.
#5
Postat 20 May 2011 - 11:08 AM
cand l-ai recuperat ce ai gasit dezlipit, rupt, etc....
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#6
Postat 20 May 2011 - 02:23 PM
#11
Postat 20 May 2011 - 06:03 PM
Imbracatul in epoxy (sau poliester) si fibra de sticla e foarte utila. Pe vremuri, cand nu aveam acces la astfel de materiale, imbracam barca in ciorap de nylon si lac si asta tot tinea barca etansa. Rasina pt reparatii auto e probabil poliester, fibra de sticla poate fi ceva foarte subtire, eu folosesc de 50 g/mp, se gaseste in magazinele de modelism.
Velele au ramas de la barca veche sau vor fi noi? Ce fel de servo vei folosi la manevrarea lor?
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#12
Postat 20 May 2011 - 07:08 PM
Daca nu m-a inselat vederea, "fratele" lui inca in stare de functiune, a evoluat la sfarsitul saptamanii trecute la Galati sub comanda proiectantului.
Cred ca suporta si vele mai mari decat in plan pentru vant slab.
Asta inseamna ca la clasa F5-10 vom fi mai multi?
Spor la treaba.
#13
Postat 20 May 2011 - 10:38 PM
Gyula, la 20 May 2011 - 06:03 PM, a spus:
Imbracatul in epoxy (sau poliester) si fibra de sticla e foarte utila. Pe vremuri, cand nu aveam acces la astfel de materiale, imbracam barca in ciorap de nylon si lac si asta tot tinea barca etansa. Rasina pt reparatii auto e probabil poliester, fibra de sticla poate fi ceva foarte subtire, eu folosesc de 50 g/mp, se gaseste in magazinele de modelism.
Velele au ramas de la barca veche sau vor fi noi? Ce fel de servo vei folosi la manevrarea lor?
La momentul respectiv dispuneam de foarte putine informatii.Inainte cu citiva ani am asistat la o prelucrare cu fibra de sticla dar uitasem in totalitate de ea.Anul trecut dupa ce am invatat pe propria piele fara simulator si citeva aparate de zbor disruse am intrat in legatura cu un domn profesor de modelism care mi-a spus despre ciorapii de nylon(prin intermediul nepotului meu).Momentan dispun de doua pungi200*100cm bu
cata 80g/mpsi una de 140 g/mp din vremuri mai bune,anul trecut cind imi permiteam mult mai multe.Servoul va fi acelasi 5010 care a facut baita iar vinciul 785 care va sosi dupa data de 24 luna curenta.Atasez una bucata foto cu fostul:
#15
Postat 20 May 2011 - 10:56 PM
Dan Stroie, la 20 May 2011 - 07:08 PM, a spus:
Daca nu m-a inselat vederea, "fratele" lui inca in stare de functiune, a evoluat la sfarsitul saptamanii trecute la Galati sub comanda proiectantului.
Cred ca suporta si vele mai mari decat in plan pentru vant slab.
Asta inseamna ca la clasa F5-10 vom fi mai multi?
Spor la treaba.
Nici catargul nu era pe masura.Un timplar al carui frate produce suporturi pt draperii sa oferit sa ma ajute,dar a fost si maigros si mai scurt:25mm diametru 200cm lungime si cum calul de dar ...l-am folosit ca atare.N-am lucrat niciodata cu rasini si fibra de sticla,am tras cu ochiul si pe forum si altundeva dar cred ca trebuie sa-mi iau inima in dinti cind ma voi apuca de lucru cu ea.Si inca o foto:
#17
Postat 21 May 2011 - 09:22 AM
Vad locatia Sfantu Gheorghe in datele personale. In perioada 17 - 19 iunie avem etapa de veliere la Miercurea Ciuc, pe lacul de acumulare de la Frumoasa. Daca esti interesat sa vezi modele functionale si ai timp si dorinta poti face o deplasare in zona.
#18
Postat 21 May 2011 - 10:01 AM
Dan Stroie, la 21 May 2011 - 09:22 AM, a spus:
Vad locatia Sfantu Gheorghe in datele personale. In perioada 17 - 19 iunie avem etapa de veliere la Miercurea Ciuc, pe lacul de acumulare de la Frumoasa. Daca esti interesat sa vezi modele functionale si ai timp si dorinta poti face o deplasare in zona.
Multumesc frumos pt informatie,voi face tot posibilul sa fiu prezent.T.C.
#19
Postat 23 May 2011 - 08:55 PM
Astazi am reusit sa termin de acoperit coca,pina miine se usuca si voi trece la slefuire.Va trebui sa iau taurul de coarne si anume; trecerea la aplicarea rasinii si a tesaturii din fibra de sticla.Am tras cu ochiul la RG.65.ul lucrat de Lego_Man(apropo nimic nou la aceasta lucrare?) si totusi am o nelamurire.Dupa slefuire anumite mici denivelari, care vor fi, sunt sigur,se scot prin aplicarea unui strat de chit sau ulterior peste fibra de sticla inainte de vopsire? Marginile cocii, zona in care ulterior se lipeste puntea daca nu este protejata, cu ce adeziv se lipeste?
#20
Postat 23 May 2011 - 09:15 PM
Acolo unde cutele nu pot fi evitate eu tai excesul si las marginile sa se petreaca putin urmand sa le slefuiesc dupa intarirea rasinii.
#21
Postat 24 May 2011 - 12:42 PM
Foloseste pinzica de fibra de 80 grame , pune-o direct pe model( e bine ca modelul sa fie doar slefuit fara nici un alt tratament ) si apoi dai cu rasina epoxi .Impregnarea se face mai usor asa decit sa uzi mai intii suparafata si apoi sa pui pinzica . Vei observa ca sint zone in care lemnul suge mai repede rasina - acolo intervii cu inca o pensulare fina cu rasina .Lasi totul sa se usuce pina a doua zi cind slefuiesti usor si mai dai o miina de rasina -mai groasa de data asta .
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
#22
Postat 24 May 2011 - 01:59 PM
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#23
Postat 25 May 2011 - 04:17 PM
#24
Postat 25 May 2011 - 07:30 PM
Barca din imagine l-am facut din balsa, acoperit cu poliester, atunci asta aveam numai, si tesatura de 50 grame. Prima data l-am dat doar cu rasina, slefuit, dupa aceea panza si rasina peste. Poate merita facut ceva probe inainte sa vezi cum trebuie sa-l amesteci sa ai ceva timp de lucru. Daca barca va fi vopsita, nu conteaza, poti lucra chiar si din bucati, unde se suprapun bucatile de panza il vei slefui ulterior. Bineinteles trebuie dat cu rasina si pe interior (poti incepe acolo, si te familiarizezi cu rasina), mai toate barcile iau ceva apa, daca altundeva nu, prin orificiile unde ies sforile ce misca velele. Si partea de jos a puntii ar fi bine de dat cumva cu rasina.
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#25
Postat 30 May 2011 - 09:09 PM
Multumesc pt suportul psihologic,astfel am prins un pic de curaj.Momentan modelul este slefuit miine voi aplica tesatura .T.C.
#26
Postat 03 July 2011 - 08:49 PM
In vizita facuta la Frumoasa ,de la domnii Gyula,Ungureanu si Mitu ,am avut onoarea de al cunoaste pe insusi proiectantul acestui model,am primit o multime de sfaturi foarte bune,insa cele referitoare la coca modelului nu prea le-as aplica ,altele nu pot deoarece ar trbui sa tai in corpul navomodelului,din dorinta de a ramine in planurile originale.Din fericire lucrez(cine a fost atent a observat)la doua modele, unul pt nepotul meu,si la acesta voi introduce toate modificarile(sfaturile) primite de la specialisti.
Miine montez suporturile servourilor si vin cu inca citeva intrebari .O seara placuta in continuare tuturor.T.C.
#27
Postat 13 July 2011 - 08:28 AM
Daca cineva stie unde (sint ascunse,pt mine)rog frumos sa ma indrume spre ele.Multumesc T.C.
#28
Postat 13 July 2011 - 09:59 AM
Este o singura modificare, acel LWL nu se mai masoara, ci se calculeaza cu formula 0,8xlungimea totala.
Citeaza
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#30
Postat 13 July 2011 - 12:15 PM
teoretic e destul sa fie chiar numai varful barcii, cei 10 mm masurand in directia orizontala, practic e l-as pune inclinat, astfel fenderul e mai mare, se poate lipi pe o suprafata mai mare, si protejeaza mai bine barca lovita....
Aceasta postare a fost editata de Gyula: 13 July 2011 - 12:19 PM
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails