Modelism - RHC Forum: Masina de frezat proxxon - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Masina de frezat proxxon mers sacadat

#1 Useril este offline   alin 105 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 12 May 2011 - 01:45 PM

In topul celor mai proaste 500 de Euro investite de mine se numara http://www.proxxontools.ro/produs.php?id=42" masina de frezat proxxon cod 10000.Scula am luat-o cu ceva timp in urma, nu e o problema proaspata.
Problema 1.Vibratii nasoale in frezatul diverselor aliaje, inclusiv in cele relativ moi (duraluminiu,alama etc).Dupa destula munca de debitat si sudat
http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_1-2.jpg
,si confectionatul la un alt atelier a unei bride de fixare :
http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_3-2.jpg
a rezultat asta:
http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_2-3.jpg
Problema 2. La reglarea transformatorului pe turatii mici, motorul frezei prezinta un mers sacadat in sarcina.Adica functioneaza cu socuri, ca si cand cineva ar taia pentru o fractiune de secunda tensiunea.Nu stiu cum sa explic mai clar, sper sa se inteleaga.La mers in gol, motorul merge perfect, iar la mers in sarcina, in prima jumatate a plajei de turatii merge sacadat, cu intreruperi si pierderi de putere(turatie)
Nu mai intru in detalii plicticoase despre neseriozitatea importatorului din Sibiu si incapacitatea lui de a rezolva problema legata de functionarea defectuoasa a transformatorului.Nici despre raspunsul fabricantului care mi-a transmis prin importator ca" daca merge rau la turatii mici s-o las sa mearga doar la turatii mari"Nu mai comentez idiotenia raspunsului nici cretinismul salariatului ala plictisit din Germanistan.Vreau sa stiu ce as putea sa-i fac transformatorului ca sa functioneze corect.Mentionez ca tensiunea masurata la turatia minima este de 18.5 V iar la turatie maxima 39 V.Am mai facut un test in care am incercat inlocuirea transformatorului original cu un autotransformator de putere mare+punte redresoare.Mersul sacadat a disparut dar la putere mica nu are putere motorul frezei.Transformatorul original are ceva chestie de compensare a sarcinii.
poze cu transformatorul desfacut:
http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_Imagine0353.jpg http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_Imagine0352.jpg http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_Imagine0354.jpg
Multumesc anticipat celor care vor avea amabilitatea sa-mi dea o mana de ajutor.Daca mai trebuie masurat /pozat ceva, ma execut.
0

#2 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 May 2011 - 08:29 PM

Credeam ca doar modelul MF70 e atat de prost nu si asta mai scumpa. Intrigat de faptul ca MF70 se revinde foarte ieftin, chiar si la 50% din pretul de magazin, cu toate ca se specifica ca este noua sau folosita foarte putin si deoarece imi doream si eu una, am luat netul la cautat si am gasit ca oamenii se plangeau de aceleasi probleme ca cele enumerate de tine. Cineva a raspuns pe un forum de trenulete ca exemplarele vandute in Romania ar avea alimentatorul motorului mai prost decat cele vandute prin occident. Probabil ca acea compensare cu sarcina de care vorbesti n-o fi prea eficienta la "ale noastre". In tot cazul, ideea in sine cu varierea tensiunii de alimentare a motorului este proasta. Normal era sa prevada niste trepte de reductie mecanica cu roti dintate sau curele dar au vrut sa-i coste mai putin.


0

#3 Useril este offline   alin 105 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 13 May 2011 - 10:14 AM

Firma asta Proxxon face si produse mai bune, uneori.De exemplu am FBS 240 (microfreza de mana la 220 V)care e absolut OK.Am cumparat si flexishaft la ea, care e iarasi extrem de prost, cu rulmentii din capul de lucru montati cu ciocanul, deci reper defect din start .Galagie, se incalzeste in mana, etc.Mai am un slefuitor de mana de la ei (PS 13 ) care a fost ieftin si culmea, chiar functioneaza bine.Ma felicit ca am cumparat un strung pentru metal de la alta firma, dublu ca si dimensiuni a piesei prelucrate si nu cu mult mai scump.
Sper sa primesc o solutie pentru transformator, totusi.
0

#4 Useril este offline   alin 105 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 14 May 2011 - 10:51 AM

Nu stie nimnei? ;)
0

#5 Useril este offline   Dot 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 14-January 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 May 2011 - 12:15 PM

Este greu cu "stiutul" la distanta prin poze.
"Compensarea de sarcina" pare a fi un simplu variator - posibil sa ai o problema cu potentiometrul: contact imperfect la capat de cursa.
Incearca sa il schimbi.

Bafta.
0

#6 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 14 May 2011 - 01:07 PM

de o experienta proasta am avut parte si eu cu un fierastrau circular KS 230 , a carui putere este mica in comparatie cu ce scrie in cartea tehnica , care in final ....s-a ars ! era bun numai pt. taierea unor baghete sau placaj de maxim 3 mm grosime , nu 8 mm cum este precizat in documentatie........
0

#7 Useril este offline   alin 105 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 14 May 2011 - 02:06 PM

Fara sa ma pricep la electronica pot sa spun ca ceva compensare de sarcina ar fi...Ca dovada ca alimentand freza printrun autotransformator reglabil ca tensiune (care trasformator furnizeaza putere mult peste cat ar putea suge motorul frezei)dispare fenomenul de mers sacadat in sarcina...in schimb nu mai are putere aproape deloc la turatii mici.
0

#8 Useril este offline   Bughy 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 188
  • Inregistrat: 09-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Interests:Robotica, Electronica, Mecanica

Postat 14 May 2011 - 06:32 PM

Compensarea in sarcina cu care se lauda cei de la Proxxon e practic o chestie de abureala. Sa faci asa ceva ai nevoie de un feedback de turatie, ori el nu exista in motorul de frezare. Ceea ce este in schema e banalul variator cu tiristor, arhi-folosit de proxxon in toate aplicatiile micromot. Din pacate mersul sacadat nu o sa-l poti rezolva fara niste modificari mai serioase, care nu isi au rostul. Solutia cu autotransformator = win.
"I reject the reality and substitute my own"
Bogdan
0742 796 172
0

#9 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 May 2011 - 08:31 PM

Corect. In cazul de fata poate ca electronica sesizeaza curentul consumat de motor dar reactia nu este reglata (dimensionata in caz ca nu ai un element de reglare) corect. Cum erau stabilizatoarele de turatie ieftine de la casetofoanele vechi. Trebuie sa faci sau sa-ti faca cineva un alt alimentator, cel mai bine cu un senzor de turatie cuplat cu motorul.


0

#10 Useril este offline   alin 105 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 15 May 2011 - 01:32 PM

Solutia cu autotransformatorul nu prea win, dupa cum am mai scris de 2 ori deja.Reglat la tensiune mica(ca sa dea turatie mica) motorul nu are putere deloc , in comparatie cu mersul sughitat cu transformatorul original, situatie cand are putere dar cu mers defectuos si pagubos avand in vedere cat costa o freza cu 4 taisuri de 6 mm, de ex.
0

#11 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 15 May 2011 - 02:03 PM

nu ma pricep la electronica cum preciza si alt coleg dar ma intreb daca micsorarea tensiuni in trepte , respectiv cu 2 transformatoare , nu s-ar regla aceasta trepidatie ?
0

#12 Useril este offline   Bughy 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 188
  • Inregistrat: 09-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Interests:Robotica, Electronica, Mecanica

Postat 15 May 2011 - 03:19 PM

Nu cred ca are nimic de a face cu reglarea tensiunii in doua trepte. Ziceam ca e win doar din privinta mersului in "suturi". Pentru cuplu la turatii mici trebuie neaparat facut un regulator cu reactia de pe un senzor de turatie, dupa cum preciza si colegul navigator. Chiar si feedback-ul in curent nu stiu cat este de precis la ce are el nevoie. Scheme ar fi pe net, chiar si scheme de regulatoare PID implementate in micro-controlere uzuale.
"I reject the reality and substitute my own"
Bogdan
0742 796 172
0

#13 Useril este offline   mihaighe 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 460
  • Inregistrat: 29-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Bacau

Postat 17 May 2011 - 10:57 AM

Vezi postareaBughy, la 15 May 2011 - 03:19 PM, a spus:

Pentru cuplu la turatii mici trebuie neaparat facut un regulator cu reactia de pe un senzor de turatie, dupa cum preciza si colegul navigator. Chiar si feedback-ul in curent nu stiu cat este de precis la ce are el nevoie. Scheme ar fi pe net, chiar si scheme de regulatoare PID implementate in micro-controlere uzuale.

Subscriu la cele spuse nu poti rezolva problema puterii constante la turatii scazute decat cu un variator comandat de un taho de pe motor.Freza ta are un motor cu colector asa zisul motor universal care are o mare problema de functionare din insasi sistemul de actionare direct de pe axul lui.Caracteristica cuplului la ax este puternic influientate de turatie si de tensiunea de alimantare si este destul de greu de tinut constanta .
Concluzia este ca trebuie neaparat un regulator cu cale de reactie.
0

#14 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 May 2011 - 12:55 PM

Ideal ar fi o treapta de demultiplicare prin curea. Este dificil de realizat mecanic, dar, ar rezolva elegant toate problemele...zic eu.
Multa bafta.
0

#15 Useril este offline   alin 105 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 17 May 2011 - 04:47 PM

Mda, am inteles ca nu prea am ce face transformatorului si oricum prefer abordarea mecanica intrucat am strung si cam tot ce trebuie ca sa fac respectiva demultiplicare, mai putin timp (iar cunostintele de electronica apropiate de 0).Poate o sa ma apuc de munca insa e cam mult si dureaza...Iar daca ma apuc de munca probabil ca voi lua cu totul alt motor, mult mai puternic.Macar sa fiu sigur ca ansamblul motor nou+ fulii de demultiplicare o sa poate sa duca si freze uzuale de dimensiuni mai mari. (in momentul de fata cea mai mare penseta a frezei este de 6 mm).
Astazi am facut la strung o flansa din duraluminiu pt consolidarea prinderii motorului in partea de sus.Sa imbunatatit foarte mult tinuta de lucru, au disparut o parte din vibratii.Motorul era prins doar in partea de jos iar anasamblul nu era suficient de rigid.O sa pun niste poze cu ultima adapatare, asa de fun.Oricum mersul sacadat e prezent...
Multumesc pentru raspunsuri,macar mi-am lamurit dilema

Aceasta postare a fost editata de alin 105: 17 May 2011 - 04:49 PM

0

#16 Useril este offline   alin 105 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 23 May 2011 - 05:12 PM

Initial am facut un colier mai subtirel dintr-o singura bucata:
http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_Imagine0357.jpg
pe care l-am taiat folosind un accesoriu utilizat de obicei pe masini de frezat.
http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_Imagine0360.jpg
dar in final piesa nu s-a potrivit asa cum as fi vrut, asa
ca am facut un alt fel de colier mult mai solid, din doua bucati.Alezarea la cota potrivita motorului am facut-o tot pe strung.Cele doua profile patrate de duraluminiu le-am ansamblat cu 2 suruburi M6 (gaura filetata) dupa care le-am fixat pe fata universalului cu bride de fixare si le-am alezat impreuna.
Semicolierul din spate este prins cu suruburi (gauri filetate M5) de patina axei Z .In final , ansamblul se potriveste la fix, o parte din vibratiile initiale ale masinii de frezat au disparut.
http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_Imagine0365.jpg
Deocamdata povestea ramane asa, cand o sa am timp liber (si chef...) o sa fac un ax cu 3 rulmenti pe care il voi monta in locul actualului motor.In partea de sus o sa fac o fulie cu 3 canale pentru turatii diferite.Pe motor o fulie identica cu cea de pe ax, intoarsa cu 180 grd.Ca motor inca nu stiu exact, in nici un caz cel actual.Cel mai probabil unul pe curent continuu pentru varierea turatiei si cuplu relativ stabil.
0

#17 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 23 May 2011 - 06:03 PM

Va fi solutia finala. Dar, daca, zic si eu, in locul motorului cu perii ai folosi un motor BL cu controlerul respectiv? Au ajuns foarte ieftine si il poti controla usor cu un servo tester. Visand mai departe, ai putea sa prevezi din start antrenarea de catre axul principal al unui mic BL care sa-ti dea tensiunea necesara pentru a stabiliza turatia. Nu iti recomand aici un mic motor cu perii, cu toate ca ar parea mai simplu, deoarece, la tensiunile mici, periile se murdaresc si semnalul masurat va fi incorect. Am patit-o de multe ori.
Multa, multa bafta.
0

#18 Useril este offline   cnc77hobby 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 18-December 06
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi

Postat 23 May 2011 - 06:04 PM

Salut
Ar fi trebuit ca inainte sa cumperi sa pui niste intrebari pe aici, ca mai sunt dintre noi care stiu despre ce este vorba.Motorul este pt uz strict hobby si este optimizat sa ruleze la viteze mai mari si cu freze de diametru mic, si asta pe table si alte chestii si aliaje moi si bineinteles cu un avans destul de mic.Ca sa te apuci sa construiesti un spindle separat vei pierde avantajul penselor elastice cu care vine motorul, iar parerea mea ca este o complicatie inutila si in conditiile actuale nu isi prea are rostul, plus ca ai coloana rotunda pe care eu personal nu o vad prea bine si nici nu o recomand.Cu multi ani in urma am avut intentia sa cumpar aceiasi masina de frezat, dar cand am vazut-o in realitate m-am linistit rapid.Nu vreau sa te dezamagesc, dar parerea mea este ca abordezi gresit problema.
Bafta.
0

#19 Useril este offline   alin 105 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 23 May 2011 - 07:43 PM

Daca nu se iveste ceva mai potrivit voi folosi un demaror de Dacie, care il iau aproape gratis si la care ii voi monta rulmenti in locul bucselor.Alimentare -un autotransformator, pe care il am deja.
CNC77hobby-stiu ca nu trebuia sa cumpar scula asta, dar acuma nu mai am ce sa fac cu ea decat sa o imbunatatesc.Sincer , fata de faza la care am luat-o cand efectiv se dezmembra la frezarea in metal acum pot sa zic ca se comporta mai bine.Pot sa tai de exemplu placi de duraluminiu de 10 mm cu freza de 6 mm, ceea ce in faza initiala nici nu se punea problema.Niciodata insa nu o sa o pot executa operatii ca pe masini de frezat "normale", va trebui sa ma limitez la operatii mai mici.
Axul viitoarei freze va putea prinde si pensetele elastice originale.Sper sa pot cumpara la un moment dat o masina de frezat decenta, eventual second-hand si pe asta s-o pun in vitrina.
0

#20 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 23 May 2011 - 08:21 PM

Vezi postareacnc77hobby, la 23 May 2011 - 06:04 PM, a spus:

Salut
Ar fi trebuit ca inainte sa cumperi sa pui niste intrebari pe aici, ca mai sunt dintre noi care stiu despre ce este vorba.Motorul este pt uz strict hobby si este optimizat sa ruleze la viteze mai mari si cu freze de diametru mic, si asta pe table si alte chestii si aliaje moi si bineinteles cu un avans destul de mic.Ca sa te apuci sa construiesti un spindle separat vei pierde avantajul penselor elastice cu care vine motorul, iar parerea mea ca este o complicatie inutila si in conditiile actuale nu isi prea are rostul, plus ca ai coloana rotunda pe care eu personal nu o vad prea bine si nici nu o recomand.Cu multi ani in urma am avut intentia sa cumpar aceiasi masina de frezat, dar cand am vazut-o in realitate m-am linistit rapid.Nu vreau sa te dezamagesc, dar parerea mea este ca abordezi gresit problema.
Bafta.

sunt de aceiasi opinie , '' freze de diametru mic '' !
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro