Masina de frezat proxxon mers sacadat
#1
Postat 12 May 2011 - 01:45 PM
Problema 1.Vibratii nasoale in frezatul diverselor aliaje, inclusiv in cele relativ moi (duraluminiu,alama etc).Dupa destula munca de debitat si sudat
http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_1-2.jpg
,si confectionatul la un alt atelier a unei bride de fixare :
http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_3-2.jpg
a rezultat asta:
http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_2-3.jpg
Problema 2. La reglarea transformatorului pe turatii mici, motorul frezei prezinta un mers sacadat in sarcina.Adica functioneaza cu socuri, ca si cand cineva ar taia pentru o fractiune de secunda tensiunea.Nu stiu cum sa explic mai clar, sper sa se inteleaga.La mers in gol, motorul merge perfect, iar la mers in sarcina, in prima jumatate a plajei de turatii merge sacadat, cu intreruperi si pierderi de putere(turatie)
Nu mai intru in detalii plicticoase despre neseriozitatea importatorului din Sibiu si incapacitatea lui de a rezolva problema legata de functionarea defectuoasa a transformatorului.Nici despre raspunsul fabricantului care mi-a transmis prin importator ca" daca merge rau la turatii mici s-o las sa mearga doar la turatii mari"Nu mai comentez idiotenia raspunsului nici cretinismul salariatului ala plictisit din Germanistan.Vreau sa stiu ce as putea sa-i fac transformatorului ca sa functioneze corect.Mentionez ca tensiunea masurata la turatia minima este de 18.5 V iar la turatie maxima 39 V.Am mai facut un test in care am incercat inlocuirea transformatorului original cu un autotransformator de putere mare+punte redresoare.Mersul sacadat a disparut dar la putere mica nu are putere motorul frezei.Transformatorul original are ceva chestie de compensare a sarcinii.
poze cu transformatorul desfacut:
http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_Imagine0353.jpg http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_Imagine0352.jpg http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_Imagine0354.jpg
Multumesc anticipat celor care vor avea amabilitatea sa-mi dea o mana de ajutor.Daca mai trebuie masurat /pozat ceva, ma execut.
#2
Postat 12 May 2011 - 08:29 PM
#3
Postat 13 May 2011 - 10:14 AM
Sper sa primesc o solutie pentru transformator, totusi.
#6
Postat 14 May 2011 - 01:07 PM
#7
Postat 14 May 2011 - 02:06 PM
#8
Postat 14 May 2011 - 06:32 PM
Bogdan
0742 796 172
#9
Postat 14 May 2011 - 08:31 PM
#10
Postat 15 May 2011 - 01:32 PM
#12
Postat 15 May 2011 - 03:19 PM
Bogdan
0742 796 172
#13
Postat 17 May 2011 - 10:57 AM
Bughy, la 15 May 2011 - 03:19 PM, a spus:
Subscriu la cele spuse nu poti rezolva problema puterii constante la turatii scazute decat cu un variator comandat de un taho de pe motor.Freza ta are un motor cu colector asa zisul motor universal care are o mare problema de functionare din insasi sistemul de actionare direct de pe axul lui.Caracteristica cuplului la ax este puternic influientate de turatie si de tensiunea de alimantare si este destul de greu de tinut constanta .
Concluzia este ca trebuie neaparat un regulator cu cale de reactie.
#14
Postat 17 May 2011 - 12:55 PM
Multa bafta.
#15
Postat 17 May 2011 - 04:47 PM
Astazi am facut la strung o flansa din duraluminiu pt consolidarea prinderii motorului in partea de sus.Sa imbunatatit foarte mult tinuta de lucru, au disparut o parte din vibratii.Motorul era prins doar in partea de jos iar anasamblul nu era suficient de rigid.O sa pun niste poze cu ultima adapatare, asa de fun.Oricum mersul sacadat e prezent...
Multumesc pentru raspunsuri,macar mi-am lamurit dilema
Aceasta postare a fost editata de alin 105: 17 May 2011 - 04:49 PM
#16
Postat 23 May 2011 - 05:12 PM
http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_Imagine0357.jpg
pe care l-am taiat folosind un accesoriu utilizat de obicei pe masini de frezat.
http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_Imagine0360.jpg
dar in final piesa nu s-a potrivit asa cum as fi vrut, asa
ca am facut un alt fel de colier mult mai solid, din doua bucati.Alezarea la cota potrivita motorului am facut-o tot pe strung.Cele doua profile patrate de duraluminiu le-am ansamblat cu 2 suruburi M6 (gaura filetata) dupa care le-am fixat pe fata universalului cu bride de fixare si le-am alezat impreuna.
Semicolierul din spate este prins cu suruburi (gauri filetate M5) de patina axei Z .In final , ansamblul se potriveste la fix, o parte din vibratiile initiale ale masinii de frezat au disparut.
http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_Imagine0365.jpg
Deocamdata povestea ramane asa, cand o sa am timp liber (si chef...) o sa fac un ax cu 3 rulmenti pe care il voi monta in locul actualului motor.In partea de sus o sa fac o fulie cu 3 canale pentru turatii diferite.Pe motor o fulie identica cu cea de pe ax, intoarsa cu 180 grd.Ca motor inca nu stiu exact, in nici un caz cel actual.Cel mai probabil unul pe curent continuu pentru varierea turatiei si cuplu relativ stabil.
#17
Postat 23 May 2011 - 06:03 PM
Multa, multa bafta.
#18
Postat 23 May 2011 - 06:04 PM
Ar fi trebuit ca inainte sa cumperi sa pui niste intrebari pe aici, ca mai sunt dintre noi care stiu despre ce este vorba.Motorul este pt uz strict hobby si este optimizat sa ruleze la viteze mai mari si cu freze de diametru mic, si asta pe table si alte chestii si aliaje moi si bineinteles cu un avans destul de mic.Ca sa te apuci sa construiesti un spindle separat vei pierde avantajul penselor elastice cu care vine motorul, iar parerea mea ca este o complicatie inutila si in conditiile actuale nu isi prea are rostul, plus ca ai coloana rotunda pe care eu personal nu o vad prea bine si nici nu o recomand.Cu multi ani in urma am avut intentia sa cumpar aceiasi masina de frezat, dar cand am vazut-o in realitate m-am linistit rapid.Nu vreau sa te dezamagesc, dar parerea mea este ca abordezi gresit problema.
Bafta.
#19
Postat 23 May 2011 - 07:43 PM
CNC77hobby-stiu ca nu trebuia sa cumpar scula asta, dar acuma nu mai am ce sa fac cu ea decat sa o imbunatatesc.Sincer , fata de faza la care am luat-o cand efectiv se dezmembra la frezarea in metal acum pot sa zic ca se comporta mai bine.Pot sa tai de exemplu placi de duraluminiu de 10 mm cu freza de 6 mm, ceea ce in faza initiala nici nu se punea problema.Niciodata insa nu o sa o pot executa operatii ca pe masini de frezat "normale", va trebui sa ma limitez la operatii mai mici.
Axul viitoarei freze va putea prinde si pensetele elastice originale.Sper sa pot cumpara la un moment dat o masina de frezat decenta, eventual second-hand si pe asta s-o pun in vitrina.
#20
Postat 23 May 2011 - 08:21 PM
cnc77hobby, la 23 May 2011 - 06:04 PM, a spus:
Ar fi trebuit ca inainte sa cumperi sa pui niste intrebari pe aici, ca mai sunt dintre noi care stiu despre ce este vorba.Motorul este pt uz strict hobby si este optimizat sa ruleze la viteze mai mari si cu freze de diametru mic, si asta pe table si alte chestii si aliaje moi si bineinteles cu un avans destul de mic.Ca sa te apuci sa construiesti un spindle separat vei pierde avantajul penselor elastice cu care vine motorul, iar parerea mea ca este o complicatie inutila si in conditiile actuale nu isi prea are rostul, plus ca ai coloana rotunda pe care eu personal nu o vad prea bine si nici nu o recomand.Cu multi ani in urma am avut intentia sa cumpar aceiasi masina de frezat, dar cand am vazut-o in realitate m-am linistit rapid.Nu vreau sa te dezamagesc, dar parerea mea este ca abordezi gresit problema.
Bafta.
sunt de aceiasi opinie , '' freze de diametru mic '' !