Despre acumulatori Incarcare, descarcare, egalizare si pastrare
#121
Postat 19 August 2012 - 06:12 PM
Eu as face exact cum ti-am zis, adica as incarca cu 0,5 spre 0,8A si deltaV default. Va dura in jur de 10 ore plus sau minus, deci peste noapte.
Nu te stresa ca nu va decupla pt ca in meniu la charger ai doua ,,sigurante'', adica poti seta maximul de mA introdusi in acumulator si poti seta si timpul maxim de incarcare......, asa ca poti seta 5000mA maxim la curent si 10-12 ore maxim ca timp.
Aceste setari le gasesti la pagina 12 din manualul chargerulul.
Descarcarea sa o faci cu 1A pana la 6,3v sau cat permite acumulatorul sau chiar ai l-ai putea consuma cu barca.(apropo, nu dai niste info despre ea?).
Din xperienta, iti garantez ca vei putea incarca mai mult acumulatorii cu setarile astea.
PS in orice caz, dupa ce vei vedea ca in acumulatori intra curent la o valoare apropiata de 4600mA, adica dupa cateva cicluri, vei putea incerca sa cresti curentul de incarcare
ca sa reduci durata si eventual vei creste si deltaV ul, ca sa maresti capacitatea incarcarii finale.
Spor!
#122
Postat 27 August 2012 - 10:37 AM
SerjuRO, la 19 August 2012 - 06:12 PM, a spus:
Eu as face exact cum ti-am zis, adica as incarca cu 0,5 spre 0,8A si deltaV default. Va dura in jur de 10 ore plus sau minus, deci peste noapte.
Nu te stresa ca nu va decupla pt ca in meniu la charger ai doua ,,sigurante'', adica poti seta maximul de mA introdusi in acumulator si poti seta si timpul maxim de incarcare......, asa ca poti seta 5000mA maxim la curent si 10-12 ore maxim ca timp.
Aceste setari le gasesti la pagina 12 din manualul chargerulul.
Descarcarea sa o faci cu 1A pana la 6,3v sau cat permite acumulatorul sau chiar ai l-ai putea consuma cu barca.(apropo, nu dai niste info despre ea?).
Din xperienta, iti garantez ca vei putea incarca mai mult acumulatorii cu setarile astea.
PS in orice caz, dupa ce vei vedea ca in acumulatori intra curent la o valoare apropiata de 4600mA, adica dupa cateva cicluri, vei putea incerca sa cresti curentul de incarcare
ca sa reduci durata si eventual vei creste si deltaV ul, ca sa maresti capacitatea incarcarii finale.
Spor!
Scuze pentru intarziere... Am fost plecat tot plecat in ultima vreme...
Multumesc pentru sfaturi. Le voi urma intocmai zilele astea. Trebuie sa-mi fac timp sa-i descarc mai intai... pe lac. :rolleyes:
Sper sa am pe cineva cu mine la urmatoarea iesire sa filmeze barcuta, sa o vedeti si voi.
Toate cele bune!
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;
Heli : Blade MCX;
Navo : Pacific Qeen(Robbe);
Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;
Tx : Spektrum DX6i.
#123
Postat 31 August 2012 - 08:23 AM
SerjuRO, la 19 August 2012 - 06:12 PM, a spus:
(apropo, nu dai niste info despre ea?).
Barca mea se numeste Pacific Queen, e de la Robbe. Are motor BL 540 series racit cu apa (aici m-am pacalit, pt ca ulterior am aflat ca s-au configurat si 700 series), coca deep V din plastic ABS, 850mm/245mm, 2.4 GHz doua canale, controler Rookie 35 cu radiator din aluminiu lamelar si care se incinge rau de tot, astfel incat ultima data am pus barca pe apa fara capac la coca, elice cu doua pale si carma din plastic...
http://youtu.be/0EpqSAmTjsg
Aceasta postare a fost editata de h'air man: 31 August 2012 - 08:25 AM
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;
Heli : Blade MCX;
Navo : Pacific Qeen(Robbe);
Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;
Tx : Spektrum DX6i.
#124
Postat 03 September 2012 - 11:02 AM
SerjuRO, la 19 August 2012 - 06:12 PM, a spus:
Eu as face exact cum ti-am zis, adica as incarca cu 0,5 spre 0,8A si deltaV default. Va dura in jur de 10 ore plus sau minus, deci peste noapte.
Nu te stresa ca nu va decupla pt ca in meniu la charger ai doua ,,sigurante'', adica poti seta maximul de mA introdusi in acumulator si poti seta si timpul maxim de incarcare......, asa ca poti seta 5000mA maxim la curent si 10-12 ore maxim ca timp.
Aceste setari le gasesti la pagina 12 din manualul chargerulul.
Descarcarea sa o faci cu 1A pana la 6,3v sau cat permite acumulatorul sau chiar ai l-ai putea consuma cu barca.(apropo, nu dai niste info despre ea?).
Din xperienta, iti garantez ca vei putea incarca mai mult acumulatorii cu setarile astea.
PS in orice caz, dupa ce vei vedea ca in acumulatori intra curent la o valoare apropiata de 4600mA, adica dupa cateva cicluri, vei putea incerca sa cresti curentul de incarcare
ca sa reduci durata si eventual vei creste si deltaV ul, ca sa maresti capacitatea incarcarii finale.
Spor!
Domnu' Serju, mare meserias, am aplicat in acest weekend sfaturile primite. Super rezultat! Mii de multumiri! Acumulatorii mei au acum in ei, conform datelor de pe incarcator, cate 4700mAh fiecare. Cu cate doua cicluri descarcare/incarcare la parametrii recomandati de tine. Acum urmeaza sa-i descarc pe lac, sper cat de curand, si apoi sa cresc curentul si deltaV-ul, sa vedem ce se intampla... Multumesc inca o data!
Toate cele bune!
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;
Heli : Blade MCX;
Navo : Pacific Qeen(Robbe);
Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;
Tx : Spektrum DX6i.
#126
Postat 04 September 2012 - 09:39 AM
SerjuRO, la 03 September 2012 - 11:17 AM, a spus:
Bag mare... da.
Mai spune-mi ceva, te rog! Eu acum am limitat incarcarea la 4700mAh. Acumulatorul are 4600. Se incarca cu 4700. Daca urc limita la 5000, se va incarca cu 5000? Pot fi probleme? Merci!
Aceasta postare a fost editata de h'air man: 04 September 2012 - 09:43 AM
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;
Heli : Blade MCX;
Navo : Pacific Qeen(Robbe);
Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;
Tx : Spektrum DX6i.
#127
Postat 04 September 2012 - 10:00 AM
Totodata, nu ai spus daca decuplarea incarcarii s-a facut datorita limitarii introduse in formula sau datorita faptului ca incarcatorul a simtit deltaV ul...( din cifre banuiesc ca a decuplat datorita limitarii impuse).
La incarcarea cu curent mic va apare intotdeauna falsa impresie ca poti baga mai mult decat scrie pe acumulator pt ca chargerul continua sa numere chiar peste capacitatea nominala...
Va trebui sa jonglezi cu valoare curentului de incarcare ( trebuie crescut acum) si cu valoarea DeltaV pana ajungi la un compromis la care sa se faca decuplarea automata cu detectia Delta V, nu pe baza de timp sau valoare limitade miliamperi...
Deci creste curentul de incarcare in jur de 1A sau 1,2A si lasa DeltaV pe default si vezi cat incarca...Daca decupleaza inainte de 4700ma bagati, curentul trebuie redus un pic, daca decupleaza peste 4800-4900ma, trebuie crescut curentul.
Vezi sa mergi in pasii cei mai marunti posibili, adica 0,1A...
PS - bonusul la aceasta metoda empirica este determinarea curentului C de incarcare REAL, nu cel dat de LRP.............
- ca sa poti pune baza pe aceasta metoda trebuie neaparat descarcate celulele pana la 0,9 sau 1V per bucata, atfel chargerul va introduce in acumulator mai putin de cei 4700ma nominali...
- dupa ce vei determina curentul REAL de incarcare corecta,vei putea face si descarcari -incarcari partiale ( ca in viata de zi cu zi pe apa) si atunci nu te vei mai speria ca nu intra in pack 4700ma.......ci mai putin, cum e si normal dar macar vei fi aflat deja curentul optim de incarcare al acestui acumulator..
SPOR !
#128
Postat 04 September 2012 - 10:39 AM
#129
Postat 04 September 2012 - 01:24 PM
PS: Descarcarea s-a facut cu barca pe lac... pana s-a oprit motorul. Deci nu o descarcare completa, cred.
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;
Heli : Blade MCX;
Navo : Pacific Qeen(Robbe);
Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;
Tx : Spektrum DX6i.
#130
Postat 04 September 2012 - 02:04 PM
E normal sa fie calzi (30-40 grade) dar nu asa incat sa nu poti tine mana pe ei....Incearca acum cu 1,3A sa zicem si vezi. Urmatoare tura urca la 1,5A si tot asa.
Daca decupleaza cu Delta V inainte sa bage ~4600ma, stii care e curentul potrivit, adica cel anterior...
PS - lasa active capacity cutoff si time switch...
- cel mai sigur acumulatorii ,,isi dau drumul", adica incep sa accepte din ce in ce mai mare curent de incarcare.
Aceasta postare a fost editata de SerjuRO: 04 September 2012 - 02:05 PM
#131
Postat 04 September 2012 - 06:15 PM
Multa, multa bafta.
#133
Postat 05 September 2012 - 08:30 AM
Apropos de ramas in pana... pe mine ma tine un accu din asta pe barcuta cu motorul, in marea majoritate a timpului petrecut pe apa, la maxim, cam 20 min (aproximativ). O fi bine? Eu, din pacate, nu am cu cine sa ma compar, deoarece nu am reusit sa ma gasesc cu nimeni pe lac. Pe la noi pe la Ploiesti ies mai greu barcutele pe afara...
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;
Heli : Blade MCX;
Navo : Pacific Qeen(Robbe);
Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;
Tx : Spektrum DX6i.
#134
Postat 07 September 2012 - 10:03 AM
Ce ma sfatuiti? Cum sa fac sa-i "revigorez"?
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;
Heli : Blade MCX;
Navo : Pacific Qeen(Robbe);
Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;
Tx : Spektrum DX6i.
#135
Postat 10 September 2012 - 10:24 AM
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;
Heli : Blade MCX;
Navo : Pacific Qeen(Robbe);
Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;
Tx : Spektrum DX6i.
#137
Postat 20 September 2012 - 06:45 PM
Multa, multa bafta.
#138
Postat 28 October 2012 - 07:13 PM
Îl dau jos, îl măsor și toate celulele sunt în regulă.
Am o filmare care arată cum se manifestă:
Sunt buni de aruncat ?
Mulțumesc anticipat !
#139
Postat 28 October 2012 - 07:19 PM
Daca pentru o celula arunci packul, e alegerea ta. Cu putina indeminare si multa atentie, poti indeparta acea celula si ramii cu cele bune.
Altfel, poate deveni pack de probe la "stand".
Oricum, masoara tensiunea pe fiecare celula, in sarcina ! fara elice! sau intr-un montaj mecanic zdravan.
Succes
#141
Postat 28 October 2012 - 07:41 PM
bizu, la 28 October 2012 - 07:19 PM, a spus:
Daca pentru o celula arunci packul, e alegerea ta. Cu putina indeminare si multa atentie, poti indeparta acea celula si ramii cu cele bune.
Altfel, poate deveni pack de probe la "stand".
Oricum, masoara tensiunea pe fiecare celula, in sarcina ! fara elice! sau intr-un montaj mecanic zdravan.
Succes
Pai exact asta arata acel display, ca o celula se descarca mult mai rapid ca celelalte, si e cat se poate de "in sarcina"...
Poate numai sa fie display-ul defect, asa am avut o bazaitoare la quad si semnala fals.... :pardon:
#142
Postat 28 October 2012 - 08:00 PM
renatoa, la 28 October 2012 - 07:41 PM, a spus:
Poate numai sa fie display-ul defect, asa am avut o bazaitoare la quad si semnala fals.... :pardon:
Am schimbat două bâzâitori ...
#145
Postat 28 October 2012 - 08:31 PM
renatoa, la 28 October 2012 - 07:41 PM, a spus:
Poate numai sa fie display-ul defect, asa am avut o bazaitoare la quad si semnala fals.... :pardon:
Masoara = multimetru... chiar si din piata, de 10 lei
O astfel de masuratoare indica clar fie celula defecta, fie monitorul defect sau defectuos.
Chiar si egalizorul poate fi verificat daca exista o suspiciune.
#146
Postat 28 October 2012 - 08:31 PM
renatoa, la 28 October 2012 - 08:24 PM, a spus:
Combinat cu o exploatare necorespunzatoare, ar fi suficient pentru un verdict: "pai ce mai vrei nene de la ei"...
Nu am văzut pe nicăieri numărul de cicluri recomandat de producător ...
#147
Postat 28 October 2012 - 08:35 PM
bizu, la 28 October 2012 - 08:31 PM, a spus:
O astfel de masuratoare indica clar fie celula defecta, fie monitorul defect sau defectuos.
Chiar si egalizorul poate fi verificat daca exista o suspiciune.
Am identificat celula defectă cu check-ul ăsta. În sarcină, voltajul celulei cu probleme scade vertiginos.
Mulțumesc pentru informații !
#148
Postat 28 October 2012 - 09:12 PM
Mihai Oprescu, la 28 October 2012 - 08:31 PM, a spus:
50 zic unii... textul de mai jos este o compilatie din diverse surse, iar partea cu 50 cicluri este luata mot-a-mot de pe hartiutza care insoteste orice accu Graupner.
http://www.sws-store...ls/LiPo-Warning
#149
Postat 28 October 2012 - 10:37 PM
Renato are dreptate cu cele 50 cicluri. Pe vremuri cand Poliquest producea pakuri pentru RC punea fise tehnice detaliate (nu abureli).
In principiu ei ziceau ca pakul tine 50 cicluri (la curentul nominal de descarcare, de ex. 20C) cu o pierdere de capacitate de 20%.
PolyQuest_20C_data.pdf (745.55K)
Number of downloads: 129
Acum nimeni nu mai risca sa dea astfel de fise. Doar abureli.
Mihai Oprescu, la 28 October 2012 - 08:31 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#150
Postat 06 December 2012 - 10:52 AM
"MaxAmps.com brings you the exclusive "Green Series" LiFePO4(LFP) battery packs... . These new Green Series packs will not catch fire or explode from over-charging. In addition to being safer than lipos, they are more robust.They provide 1000+ usable cycles(4 times longer than lipos) under the same discharge conditions which makes these new packs the ultimate in performance and value. The new 1050mah 6.6V pack can be safely charged extremely fast using our Hyperion line of balance chargers."
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;
Heli : Blade MCX;
Navo : Pacific Qeen(Robbe);
Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;
Tx : Spektrum DX6i.