Modelism - RHC Forum: Despre acumulatori - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Despre acumulatori Incarcare, descarcare, egalizare si pastrare

#91 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 16 August 2012 - 06:57 PM

Eu i-as da fara frica un lipo 2S, iar un lipo 3s cam cu oarecare strangere de inima. Ce m-as asigura inainte sa-i dau lipo 3s, ar fi daca ESC-ul are suficienta ventilatie/aerisire ... ceva!

Daca ESC-ul e racit cu apa ... atunci e in regula si pentru 3s, fara frica, daca insa nu e racit cu apa ... si doar are un radiator de aluminiu pe el, m-as asigura ca am indepartat orice plastic de pe radiator - pentru o racire mai buna.

(La aero, ESC-urile cu radiator - fie sub forma unei placute de aluminiu, fie sub forma unui ... radiator cu ... dinti, de regula sunt "imbracate" intr-o folie destul de groasa termocontractila. Eu, de regula, prefer sa tai cu un cutter bucata de material termocontractil, astfel incat sa dezvelesc cat mai mult posibil din radiator si sa-l expun aerului - fara insa a permite foliei termocontractile sa se desfaca de pe ESC. Adica - daca radiatorul/placuta de aluminiu are o forma patrata, indepartez de pe ea folia termocontractila astfel incat sa mai ramana cca 2-3mm de folie pe marginile placutei. - Sper sa ma fi facut inteles.)

(Daca e cu radiator cu dinti ... dezvelesc cat mai mult posibil dintii din folia termocontractila - astfel asigura o racire mai buna ESC-ului si evit arderea acestuia in sarcina.)

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#92 Useril este offline   h'air man 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 261
  • Inregistrat: 27-December 10
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:tot (sau aproape tot) ce poseda motor... :)

Postat 16 August 2012 - 11:32 PM

Vezi postareaPaunFD, la 16 August 2012 - 06:57 PM, a spus:

Eu i-as da fara frica un lipo 2S, iar un lipo 3s cam cu oarecare strangere de inima. Ce m-as asigura inainte sa-i dau lipo 3s, ar fi daca ESC-ul are suficienta ventilatie/aerisire ... ceva!

Daca ESC-ul e racit cu apa ... atunci e in regula si pentru 3s, fara frica, daca insa nu e racit cu apa ... si doar are un radiator de aluminiu pe el, m-as asigura ca am indepartat orice plastic de pe radiator - pentru o racire mai buna.

(La aero, ESC-urile cu radiator - fie sub forma unei placute de aluminiu, fie sub forma unui ... radiator cu ... dinti, de regula sunt "imbracate" intr-o folie destul de groasa termocontractila. Eu, de regula, prefer sa tai cu un cutter bucata de material termocontractil, astfel incat sa dezvelesc cat mai mult posibil din radiator si sa-l expun aerului - fara insa a permite foliei termocontractile sa se desfaca de pe ESC. Adica - daca radiatorul/placuta de aluminiu are o forma patrata, indepartez de pe ea folia termocontractila astfel incat sa mai ramana cca 2-3mm de folie pe marginile placutei. - Sper sa ma fi facut inteles.)

(Daca e cu radiator cu dinti ... dezvelesc cat mai mult posibil dintii din folia termocontractila - astfel asigura o racire mai buna ESC-ului si evit arderea acestuia in sarcina.)



ESC-ul e cu radiator de Al si e pus in coca barcutei, inchis bine, sa nu intre apa la el... asa ca nu as risca cu un accu prea mare... :angry2:
Aero : Aripa Swift2(90cm), BETA1400(Pelikan, 140cm), Arcus Sport(Robbe, 257cm);
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;

Heli : Blade MCX;

Navo : Pacific Qeen(Robbe);

Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;

Tx : Spektrum DX6i.
0

#93 Useril este offline   h'air man 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 261
  • Inregistrat: 27-December 10
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:tot (sau aproape tot) ce poseda motor... :)

Postat 16 August 2012 - 11:50 PM

Am efectuat cele trei cicluri descarcare/incarcare. La final am avut urmatoarele date:
DCHG1 - 0028 mAh
CHG1 - 2816 mAh

DCHG2 - 1199 mAh
CHG2 - 2815 mAh

DCHG3 - 1183 mAh
CHG3 - 1740 mAh

Imi poate traduce si mie cineva situatia?

Mentionez ca am avut delta peak la 5 mV, curent descarcare 1A, curent incarcare 1,5A, tensiune descarcare 6,3V.
Acumulatorul are dupa incarcare 9,2V.
In alta ordine de idei, am constatat ca barcuta se opreste cand acumulatorul ajunge la 8,2V... O fi bine?!?! :angry2:

Aceasta postare a fost editata de h'air man: 16 August 2012 - 11:51 PM

Aero : Aripa Swift2(90cm), BETA1400(Pelikan, 140cm), Arcus Sport(Robbe, 257cm);
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;

Heli : Blade MCX;

Navo : Pacific Qeen(Robbe);

Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;

Tx : Spektrum DX6i.
0

#94 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 17 August 2012 - 03:03 AM

Nu ma pot pronunta la rezultatele ciclurilor de incarcare/descarcare, dar imi permit sa-ti sugerez sa nu ... ii dai ESC-ului 3s, in conditiile in care este inchis ermetic in coca barcutei - intocmai cum spui - sa nu intre apa la el.
In asemenea conditii, ESC-ul nu prea are racire mai deloc, astfel ca un pack lipo 2s ar fi mai pretabil decat pack-ul LiFe (parerea mea). Bine acuma si NiMh-ul are sanse sa rezolve/arda ESC-ul daca se insista cu acceleratia la blana. Nu stiu din cate celule sunt pack-urile tale NiMh, daca sunt din 6 sau din 8 celule. Daca sunt din 8 celule atunci ar echivala cu lipo 3s, daca sunt din 6 atunci ar fi lipo 2s, dar oricum ar fi ... faptul ca ESC-ul are ca racire doar o foita de aluminiu si e inchis ermetic ... nasol, nasol cu racirea.

Un coleg dobrogean, si-a tot batut capul o perioada buna cu ESC-uri cu radiator de tabla de al in barcute, ESC-uri de diferite puteri 30, 40, 50A care se tot ardeau din simplul motiv ca ... se aflau inchise mai mult sau mai putin ermetic in coca barcutei/barcutelor, iar proprietarii exagerau fie cu acceleratia fie cu regimurile tranzitorii (acceleratie maxima, stop, acceleratie minima ...).

Acuma insa Robbbe se vrea a fi firma de renume si se poate presupune ca a testat combinatia accumulator + ESC + motor in interiorul barcutei si ... a fost multumit de rezultat. Cum insa suntem in economia de piata, iarasi se poate presupune ca ... si Robbe astia au calculat o durata de viata a componentelor din barcuta astfel incat sa nu dea ei ca firma ... faliment, in sensul in care daca tot vand barcute la toata lumea si ele nu se mai strica in veci ... la un moment dat nu vor mai avea cui vinde ... barcute sau piese pentru acestea ... (e o exagerare, desigur, o presupunere la absurd, dar ... pretabila cazului de fata - zic eu)

Foloseste-o asa cum o ai, bucura-te de ea la maxim cat poti si ... cand se duce ... se duce, ori ESC-ul, ori accumulatori, ori motorul ... ca doara n-ai s-o tii pe post de bibelou (pescarul chinezesc, pestele de sticla de pe stergarul de pe televizor, setul de pahare de cristal, etc. ) si presupun ca nici nu ti-ai propus sa o ai s-o dai mostenire/zestre/ceva.

Sanatate si bafta!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#95 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 August 2012 - 07:12 AM

[quote name='h'air man' timestamp='1345153820' post='590164']
Am efectuat cele trei cicluri descarcare/incarcare. La final am avut urmatoarele date:
DCHG1 - 0028 mAh = prima descarcare, nu a stors din ea nimic, era de asteptat, ca orice Nimh care a stat mai mult de o luna, era deja descarcata
CHG1 - 2816 mAh = prima incarcare. a bagat prea putin, 5mV e prea mic pragul

DCHG2 - 1199 mAh = a doua descarcare, aici incepe nasoleala... nu a dat inapoi nici jumatate cat a bagat, poate fi si din cauza incarcarii incomplete, dar si ca e pack-ul nou... sau dus
CHG2 - 2815 mAh = a doua incarcare, identica cu prima

DCHG3 - 1183 mAh = si a doua descarcare la fel... inclin sa cred ca e din incarcare insuficienta
CHG3 - 1740 mAh = asta precis a fost o declansare falsa, putea fi si o fluctuatie in priza sau contact in mufe, e clar ca 5mV e prea jos, se declanseaza si daca stranuti

Imi poate traduce si mie cineva situatia?

Mentionez ca am avut delta peak la 5 mV, curent descarcare 1A, curent incarcare 1,5A, tensiune descarcare 6,3V.
Acumulatorul are dupa incarcare 9,2V.
In alta ordine de idei, am constatat ca barcuta se opreste cand acumulatorul ajunge la 8,2V... O fi bine?!?! :huh:
[quote]

In concluzie, repeta distractia cu 8mV delta peak, asa cum ti-am zis din prima. Chiar si default-ul de 7mV e prea jos.

Oprirea barcii poate fi dintr-o protectie ESC de low battery, esti sigur ca la barca asta trebuia pack de 7 celule si nu mai mult ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#96 Useril este offline   h'air man 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 261
  • Inregistrat: 27-December 10
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:tot (sau aproape tot) ce poseda motor... :)

Postat 17 August 2012 - 07:50 AM

Vezi postarearenatoa, la 17 August 2012 - 07:12 AM, a spus:

Oprirea barcii poate fi dintr-o protectie ESC de low battery, esti sigur ca la barca asta trebuia pack de 7 celule si nu mai mult ?


Recomandarea de la Robbe este: acumulator NiMh 7 celule 8,4V 3500mAh.

Multumesc pentru sfaturi/ajutor!
Aero : Aripa Swift2(90cm), BETA1400(Pelikan, 140cm), Arcus Sport(Robbe, 257cm);
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;

Heli : Blade MCX;

Navo : Pacific Qeen(Robbe);

Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;

Tx : Spektrum DX6i.
0

#97 Useril este offline   SerjuRO 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 23-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Familia, aero, navo...

Postat 17 August 2012 - 08:05 AM

Pe langa ridicarea pragului DeltaV, eu as reduce mult curentii de incarcare-descarcare si i-as da macar 2-3 cicluri, desi va dura ceva...I-an sa in jur de 4-500mA la incarcare si sub 1A la descarcare...
Eu asa fac ca sa readuc la viata acumulatorii NiMh care au stat nefolositi mai mult timp...
Spor.
0

#98 Useril este offline   h'air man 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 261
  • Inregistrat: 27-December 10
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:tot (sau aproape tot) ce poseda motor... :)

Postat 17 August 2012 - 11:44 AM

Am efectuat cele trei cicluri descarcare/incarcare la cel de al doilea acumulator. La final am avut urmatoarele date:

Accu 1 / Accu 2
DCHG1 - 0028 mAh / 0048
CHG1 - 2816 mAh / 2819

DCHG2 - 1199 mAh / 1199
CHG2 - 2815 mAh / 2817

DCHG3 - 1183 mAh / 1184
CHG3 - 1740 mAh / 1724

Mentionez ca la Accu 2 am modificat delta peak de la 5mV la default care este de 7mV, curent descarcare 1A, curent incarcare 1,5A, tensiune descarcare 6,3V.
De ce am obtinut aproape aceleasi rezultate? :huh:

Aceasta postare a fost editata de h'air man: 17 August 2012 - 11:44 AM

Aero : Aripa Swift2(90cm), BETA1400(Pelikan, 140cm), Arcus Sport(Robbe, 257cm);
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;

Heli : Blade MCX;

Navo : Pacific Qeen(Robbe);

Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;

Tx : Spektrum DX6i.
0

#99 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 August 2012 - 11:55 AM

O asemenea coincidenta este imposibila, vezi ca nu operezi tu bine chargerul si au ramas rezultateale de la primul ciclu.
Sau are chargerul ceva.. :huh:

Cat de cald era la terminare ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#100 Useril este offline   h'air man 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 261
  • Inregistrat: 27-December 10
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:tot (sau aproape tot) ce poseda motor... :)

Postat 17 August 2012 - 12:05 PM

Vezi postarearenatoa, la 17 August 2012 - 11:55 AM, a spus:

O asemenea coincidenta este imposibila, vezi ca nu operezi tu bine chargerul si au ramas rezultateale de la primul ciclu.
Sau are chargerul ceva.. :huh:

Cat de cald era la terminare ?


Dupa cum vezi, cifrele nu sunt identice. Am verificat la final setarile, si eu fiind uimit de asemanare... singura diferenta fiind delta peak, de la 5mV cat am pus la primul, la default, cat am pus la al doilea. Singura explicatie ar fi ca default=5mV si nu 7mV cum scrie in carte...
Nu stiu cat de cald era la terminare pentru ca nu eram langa el... dar nu cred ca s-a incalzit prea tare. Eu am mai urmarit pe parcurs si era foarte putin incalzit, aproape deloc. In schimb chargerul frigea bine de tot...
Aero : Aripa Swift2(90cm), BETA1400(Pelikan, 140cm), Arcus Sport(Robbe, 257cm);
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;

Heli : Blade MCX;

Navo : Pacific Qeen(Robbe);

Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;

Tx : Spektrum DX6i.
0

#101 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 August 2012 - 12:21 PM

lol prima oara nu ai postat cu / nu bagasem in seama a doua coloana si eram socat.
Chiar si asa...

Daca nu era cald de loc asta inca odata inseamna ca nu si-a facut incarcarea, terminarea este clar insotita de incalzire, cum vezi din imaginea de mai jos:

http://batteryuniversity.com/_img/content/nickel1.jpg

De asemenea, as creste curentul de incarcare. NiMh nu ii place incarcare lenta peste 3 ore, cu 1.5A esti chiar la acea limita. As baga 2A sau chiar C/2 adica 2.3A. Fabricantul pack-ului nu recomanda nici un curent, doar delta peak ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#102 Useril este offline   SerjuRO 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 23-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Familia, aero, navo...

Postat 17 August 2012 - 12:45 PM

H'airman, te rog fa 1-2 cicluri cu incarcare 500-800mA si descarcare 1-1,5A, asa, pt mine...
Oricum e ultima mea postare pe acest forum.
Spor.
0

#103 Useril este offline   SerjuRO 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 23-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Familia, aero, navo...

Postat 17 August 2012 - 12:59 PM

Hai, a fost penultimul meu post, precizez, la curenti asa mici (500-800ma), incarcarea trebuie urmarita pt a evita o supraincarcare desi eu zic ca la 800ma , chargerul va decupla automat si oricum nu ar trebui sa apara o supraincarcare catastrofala.
Primul ciclu macar urmareste ce se intampla.
Gata !
0

#104 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 August 2012 - 01:02 PM

Ok, vad ca a postat inaintea mea :huh:

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 17 August 2012 - 01:03 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#105 Useril este offline   h'air man 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 261
  • Inregistrat: 27-December 10
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:tot (sau aproape tot) ce poseda motor... :)

Postat 17 August 2012 - 01:11 PM

Vezi postarearenatoa, la 17 August 2012 - 12:21 PM, a spus:

Fabricantul pack-ului nu recomanda nici un curent, doar delta peak ?

Fabricantul recomanda 1C adica 4,6A curent incarcare.
In cartea chargerului e un tabel in care am gasit 5A.
Aero : Aripa Swift2(90cm), BETA1400(Pelikan, 140cm), Arcus Sport(Robbe, 257cm);
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;

Heli : Blade MCX;

Navo : Pacific Qeen(Robbe);

Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;

Tx : Spektrum DX6i.
0

#106 Useril este offline   h'air man 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 261
  • Inregistrat: 27-December 10
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:tot (sau aproape tot) ce poseda motor... :)

Postat 17 August 2012 - 01:13 PM

Vezi postareaSerjuRO, la 17 August 2012 - 12:59 PM, a spus:

Hai, a fost penultimul meu post, precizez, la curenti asa mici (500-800ma), incarcarea trebuie urmarita pt a evita o supraincarcare desi eu zic ca la 800ma , chargerul va decupla automat si oricum nu ar trebui sa apara o supraincarcare catastrofala.
Primul ciclu macar urmareste ce se intampla.
Gata !

In manual zice 4,6A, tu zici 0,5-0,8A... Voi incerca si asa si asa. Am doi acumulatori...
Aero : Aripa Swift2(90cm), BETA1400(Pelikan, 140cm), Arcus Sport(Robbe, 257cm);
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;

Heli : Blade MCX;

Navo : Pacific Qeen(Robbe);

Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;

Tx : Spektrum DX6i.
0

#107 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 August 2012 - 01:20 PM

Scuze pentru ca ma bag in seama. As face ca in manual, as renunta la atatea cicluri, care iti reduc numarul de evolutii pe apa si m-as bucura de barca pana cand ceva se va strica. Atunci as trece la LiPo sau LiFe.
Multa, multa bafta.
0

#108 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 August 2012 - 01:27 PM

Sper, din toata inima, ca ai glumit cand ai spus de ultimul post. Ar fi mare pacat.
Multa, multa bafta.
0

#109 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 August 2012 - 01:30 PM

Vezi postareah, la 17 August 2012 - 01:11 PM, a spus:

Fabricantul recomanda 1C adica 4,6A curent incarcare.
In cartea chargerului e un tabel in care am gasit 5A.


Daca manualul zice 4.6A inseamna ca este acumulator special care suporta fast charge, asa ca da-i in cap !
Dar daca ar fi al meu, as porni mai cu mila cu C/2 intai, adica 2.3A, si in functie de cat s-a incalzit as creste. Si, delta peak 8mV pus manual, dupa cum vezi pe default nu te poti baza.

Serju nu iti recomanda o procedura normala de incarcare, de urmat de acum inainte pentru totdeauna, ce zice el este un regim de "trezit din somn" acumulatorul, care se pare ca a stat cam mult in depozit, concluzie trasa de amandoi pe baza modului cum se incarca, si mai ales cat da inapoi.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 17 August 2012 - 01:31 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#110 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 17 August 2012 - 01:40 PM

Aia ma gandeam si eu ... prea multa teorie, prea multa bataie de cap si ... prea putina folosinta a barcutei.
Oricum, pana una-alta nu s-a ajuns la o concluzie ... comuna, iar acumulatorii astia NiMh ... se vor duce/strica la un moment dat (ca va fi mai devreme, ca va fi mai tarziu ... ), dar de dus sigur se vor duce. Pana atunci insa ... las-o naibi de teorie si pune-te si bucurate de barcuta ... c-acu trece vara, trece toamna, trece ... si tu tot cu incarcatu' acumulatorilor te chinui!!!

Eu am incarcat multa vreme NiMh-urile cu incarcatorul lor cu care i-am cumparat si care nu-i incarcau nici cu ... 250mAh. Stateam cu ei la incarcat si ... 20 de ore, ca deh, doar asa zicea in instructiuni. Proasta idee - timp aiurea pierdut.
Intr-o zi m-a sagetat sa-i incarc cu un ... adaptor din ala cu mai multi volti care dadea 800mAh, pana s-a ars ... adaptorul. Apoi am trecut la un "fratior mai mare" capabil de 1Ah. Metoda era aproape simpla: cand ii simteam ca frig la mana, ii scoteam de la incarcat. Asa, m-au tinut cca 4 ani si ma mai tin si acum, dar niciodata (nici in incarcatorul lor cu care venisera, nici cu ... adatoarele/alimentatoarele de la 220v la 12v) nici macar odata nu am reusit sa incarc un pack de 8 celule la mai mult de 12,6V.
In schimb, i-am incarcat cu un incarcator Accucel 6 lasand valoarea Delta peak aia care a pus-o fabricantul incarcatorului si incarcandu-i cu 0,8A. Rezultatul a fost ca la sfarsitul incarcarii vedeam destul de des tensiune de peste 12,6V. Acumulatorii in cauza mai sunt si acum inca buni de folosit, chiar daca nu mai tin atat de mult timp curentul in ei.

Acuma toti NiMh care ii mai am ii incarc la accucel cu setarile lui de accucel din fabrica si ... vad ca nimh-ii se simt bine ... cat s-or simti. Cand o-r muri ... altii!
Alege-ti un mod de a-i incarca, tine-te de el, vezi cum se comporta si ... daca esti multumit bine, daca nu ... schimba-l.

Esentialul este inca ... barcuta sa fie pe apa si tu sa te bucuri de ea! Restul e ... poveste!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#111 Useril este offline   SerjuRO 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 23-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Familia, aero, navo...

Postat 17 August 2012 - 01:47 PM

Sa traiti, Dl.Mitea,

Rectific, era ultima mea postare pana Hairy man (LOL) nu incearca si sfatul meu, mai ales ca e incepator si e la nivelul de ,,steep learning curve"...
Apoi, daca sfatul meu nu da randament si nu incarca si scoate mai mult din Accu, ma retrag............
Desi LRP se lauda in fel si chip cu ,,fast charge enabled" totusi acumulatorul este din cadrul ,,budget line"..........I rest my case.
Pe final, parerea mea este ca aceata recomandare de incarcat Nimh cu 1C este cam ca si Nanotechul de la TGY............un fel de lauda de marketing mai mult.
NU CRED CA NIMH ASTA VA MERGE INCARCAT IN MOD CONSTANT CU 4,6A...........
Si hai sa fi seriosi, daca 1C ar fi real, ce rost ar mai avea acumulatorii LIPO pe care in mod safe ii incarci tot cu 1C?
Asta cu Nimh este o fundatura in domeniul RC unde e nevoie de curenti mari de incarcare-descarcare si densitate mare de energie, etc.
0

#112 Useril este offline   h'air man 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 261
  • Inregistrat: 27-December 10
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:tot (sau aproape tot) ce poseda motor... :)

Postat 17 August 2012 - 01:55 PM

Va multumesc tuturor pentru sfaturi!
In concluzie, ca sa tragem si o concluzie, data viitoare voi incarca cu 4A si 8mV, pe un accu. Dupa aceea voi incerca si cu 0,8A, pe celalalt. Pana atunci, consum ce am bagat in ei cu ajutorul barcutei pe lac. Asa am facut si pana acum. Dupa ce am scos un pack de la charger, hop cu el in coca si la apa... :D

Aceasta postare a fost editata de h'air man: 17 August 2012 - 01:57 PM

Aero : Aripa Swift2(90cm), BETA1400(Pelikan, 140cm), Arcus Sport(Robbe, 257cm);
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;

Heli : Blade MCX;

Navo : Pacific Qeen(Robbe);

Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;

Tx : Spektrum DX6i.
0

#113 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2257
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 17 August 2012 - 02:15 PM

Cateva impresii despre cei mai longevivi acumulatori pe care i-am avut:

Acumulatori:

NiCd:
- cele mai longevive pana acum: Texas Instruments AA 500mAh din 06.1976 -> 07.2010. Acumulator cu trei elementi de la un calculator stiintific Texas Instruments, doar doi elementi au murit, al treilea inca mai traieste dar si el este pe duca.
- locul al II -lea pana acum: niste acumulatori frantuzesti format D , 4000mAh din 1984. Am avut 4 bucati intr-o lanterna, doi au murit in 2006, doi inca sunt buni si ocazional ii mai folosesc la un incalzitor de bujie mai vechi (cu clema).
- locul al III -lea pana acum: Robbe AA 700mAh din 1995. De la bun inceput au alimentat statia de radiocomanda de la buggy. Inca merg si mai au in jur de 450mAh.

LiPo:
- cel mai longeviv pana acum: 3S1P 1300mAh , 10C , de la Kele luat in 01.2007 si folosit pe Piper. Mai are cam 1100mAh desi e busit si deformat ca vai de el.
- locul al II -lea pana acum: 3S1P 2200mAh , 15C , o varianta mai ciudata cu spatii si tampoane intre celule, no name , luat de la Botosani in 03.2007 si folosit intens pe motoplanor si barca. Mai are cam 2000mAh si inca pare ok, desii fratii lui au murit de cativa ani buni.

LiIon:
- cel mai longeviv pana acum: 3S3P 3750mAh , celule Panasonic de la laptop. Fabricat in 12.2005 inca mai are 3100mAh la un curent de descarcare de 500mA. Laptopul trage mai mult curent si autonomia este de doar 1,5 ore.

NiMh:
- cei mai longevivi pana acum: GP AA 1600mAh luati in 08.2004 si folositi in doua aparate foto digitale. Inca mai tin 1300mAh. Incarcati la 450mA pentru 4 ore.

Pb:
- cea mai longeviva pana acum: Magnetti Marelli , acumulator auto 50Ah 1990 -> 2000.
- locul II pana acum: un noname de 44Ah made in Germany din 02.2006 si inca mai invarte demarorul.


Baterii:

- cea mai longeviva pana acum: EverReady R6 (AA) din decembrie 1979 -> iunie 2010. A fost instalata intr-un aparat de alungat tantarii si a functionat peste 200 ore. Le-am scris in anul 2000 celor de la EverReady ca sa le spun ce baterie minunata au fabricat. Raspunsul lor a fost cam la misto: "Credem ca ar fi timpul sa va cumparati o baterie noua..." si a mai mers inca 10 ani dupa acest raspuns.
- locul II pana acum: Varta Alkaline R6, made in Germany, 2 buc. cumparate din Spania in 2002 si folosite in aparatul foto cu film si prin lanterne. Am pus una in ceasul de perete (14 iulie) si deocamdata (17 august) inca merge.


Toti satelitii, militari si nu numai, au acumulatori NiCd. Unii sunt inca in functiune dupa 40 de ani sau chiar mai mult.

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 17 August 2012 - 02:20 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#114 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 August 2012 - 02:21 PM

Vezi postareaERASER, la 17 August 2012 - 02:15 PM, a spus:

Cateva impresii despre cei mai longevivi acumulatori pe care i-am avut:
...


Nu stiu de ce sa ma minunez... de performantele lor, sau de modul cum le tineti socoteala asa riguros :D

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 17 August 2012 - 02:21 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#115 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2257
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 17 August 2012 - 02:24 PM

Vezi postarearenatoa, la 17 August 2012 - 02:21 PM, a spus:

Nu stiu de ce sa ma minunez... de performantele lor, sau de modul cum le tineti socoteala asa riguros :D


Din 2002 de cand mi-am luat primul incarcator inteligent ( pana atunci aveam unul facut de mine cu un circuit Max713 ) am inceput sa le tin evidenta intr-o agenda: numar de cicluri, capacitate / curent de descarcare.
Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#116 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 17 August 2012 - 03:26 PM

Da-i foarte bun max713. Ca deltaV este, intrare pentru senzor de temperatura este, watchdog timer este, schema in comutatie daca nu vrei un radiator cit china este, placerea de a-l face cu mina ta este.

Si eu zic jucati-va si nu va mai stresati atita de cum sa bibiliti acumulatorii. Incarcare de 0.5-1C (nimh), 1C (lipo) daca nu-i urgent si afara la joaca. Zau ca la cit costa un acumulator nu merita timpul pierdut cu avutul de grija (ar mai lipsi doar recomandarea sa nu accelerati brusc, ca-i virf de curent si ii stresati).
USER BANNED BY ADMIN
0

#117 Useril este offline   SerjuRO 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 23-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Familia, aero, navo...

Postat 17 August 2012 - 04:33 PM

Dragilor, eram pe picior de plecare la tara dar m-ati intors cu replicile voastre. LOL
Hai sa o luam pe rand :
- accu NICD sunt longevivi intr-adevar, fratele lui maica-mea intra in pesteri in anii 70 cu niste celule ramase de la nemti din WW2........
- generatia LIPO, jucati-va cat vreti fara sa stiti un minim de teorie, este pt p r o s t a l a i si pt ciudati dar NU huliti pe restul care au tinut evidenta si au avut grija de acumulatori pe vremea cealalta cand erau bunuri rare si de mare pret.
- pt cunoscatori, cum de recomandati curenti mari de incarcare vazand faptul ca tipul nu reuseste nici sa bage macar daramite sa scoata decat jumatate din capacitatea nominala a respectivului accu.
- se pare ca sunt printre singurii care vad in acest caz NECESITATEA incarcarii pe durata a mai multe cicluri cu un curent redus ( pai daca cu 1,5A nu baga decat jumatate din C, cu 1C cum credeti ca poate baga mai mult ?)
- trebuie crescut cat de mult pragul de DeltaV.
- Hair'man, tu fa ce vrei, ia-te dupa cine crezi si apoi fa ce am zis eu, de curiozitate.
- eu as trece intr-adevar pe un accu lipo, fie cu atasarea pe model a unui voltmetru /lipo guard care sa iti arate cand se descarca, fie as schimba macar ESC ul cu unul lipo-enabled si neaparat cu racire pe apa.

WEEKEND PLACUT TUTUROR
0

#118 Useril este offline   h'air man 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 261
  • Inregistrat: 27-December 10
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:tot (sau aproape tot) ce poseda motor... :)

Postat 17 August 2012 - 05:36 PM

Vezi postareaSerjuRO, la 17 August 2012 - 04:33 PM, a spus:

- se pare ca sunt printre singurii care vad in acest caz NECESITATEA incarcarii pe durata a mai multe cicluri cu un curent redus ( pai daca cu 1,5A nu baga decat jumatate din C, cu 1C cum credeti ca poate baga mai mult ?)
- trebuie crescut cat de mult pragul de DeltaV.
- Hair'man, tu fa ce vrei, ia-te dupa cine crezi si apoi fa ce am zis eu, de curiozitate.
- eu as trece intr-adevar pe un accu lipo, fie cu atasarea pe model a unui voltmetru /lipo guard care sa iti arate cand se descarca, fie as schimba macar ESC ul cu unul lipo-enabled si neaparat cu racire pe apa.

WEEKEND PLACUT TUTUROR


Spune-mi, te rog, cat sa setez la delta peak? Curentul il pun la 0,5A? Trei cicluri? E problema daca nu pot supraveghea procedura pe toata durata ei(dat fiind faptul ca va dura, probabil, foarte mult)?

Multumesc pentru sfaturi!
Aero : Aripa Swift2(90cm), BETA1400(Pelikan, 140cm), Arcus Sport(Robbe, 257cm);
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;

Heli : Blade MCX;

Navo : Pacific Qeen(Robbe);

Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;

Tx : Spektrum DX6i.
0

#119 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 18 August 2012 - 08:43 AM

He he, imi place "generatia lipo"

Stiu ca eu fost vremuri (nu-s chiar asa de tinar) cind un acumulator era ceva costisitor si trebuia bibilit cu multa grija ca n-aveai bani sa-ti cumperi altul. Dar au trecut, si ele si acumulatorii NiCd

Si uite asa am ramas cu LiPo (care nu face parte din discutie) si NiMh (pentru cine e pe buget / nu se simte confortabil cu un LiPo linga el / nu are nevoie de virfuri de curent, doar plimba o barcuta pe lac sau un silver can de 27T in fata blocului - no offense dar si un "amarit" de 18T brushed are peste 150W, adica peste 20A in sarcina maxima, ceea ce e deja cam stresant pentru un NiMh)

NiMh sint mai ieftini, au numar limitat de cicluri de incarcare (vreo 500, si se pune orice incarcare partiala), nu au memorie, nu trebuie descarcati complet. Un incarcator serios ar trebui sa monitorizeze si temperatura lor, ca daca detectia dV da gres se lasa cu un acumulator pe care poti sa faci un gratarel. Generatiile vechi le formatam de le inebuneam si le incarcam la C/10 timp de 13-14 ore, a trecut si asta, acuma bagam C/3 ... 1C.

Cit intra in ei... pai depinde de cit de descarcati erau, nu? si de cit de reala e cifra de pe ei - in functie de producator poate sa fie intre aproape reala si abia jumatate.

Bottom line: e super ok sa bibilesti acumulatorii by the book, rau nu le face, dar la ora asta nu prea merita sa pierzi timpul in felul asta in loc sa iesi afara sa te joci.

Aceasta postare a fost editata de DanB: 18 August 2012 - 08:44 AM

USER BANNED BY ADMIN
0

#120 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 18 August 2012 - 03:01 PM

Vezi postareaDanB, la 18 August 2012 - 08:43 AM, a spus:

He he, imi place "generatia lipo"

....
Bottom line: e super ok sa bibilesti acumulatorii by the book, rau nu le face, dar la ora asta nu prea merita sa pierzi timpul in felul asta in loc sa iesi afara sa te joci.


Asta si ce a spus ca a facut colegul nostru in postul #112 sunt de fapt cele mai importante lucruri, parerea mea! :good:
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro