Modelism - RHC Forum: Despre acumulatori - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »

Despre acumulatori Incarcare, descarcare, egalizare si pastrare

#61 Useril este offline   pinti2d 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 501
  • Inregistrat: 20-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti.
  • Interests:0727620967

Postat 02 June 2012 - 07:59 PM

Vezi postarearenatoa, la 02 June 2012 - 07:46 PM, a spus:

NiCd aveau memorie, la NiMh nu mai e chiar asa evidenta.
Curentul de incarcare, daca este 0.5A, si nu 0.5mA cum ai scris :) este bun, adica putin sub C/3. Merge si 0.4A, adica C/4, va dura 4-5 ore incarcarea.

Ca sa judeci daca iti baga in el suficient sau nu, ar fi doua intrebari:
- de descarcat ii aduci pana la sub 1V / celula ? ca multe din aparatele electrocasnice enumerate poate ca sunt sensibile la tensiune, si la 1.2V deja fac scandal ca s-a terminat bateria, cand ea mai are cam 30%. Atunci ar trebui continuata descarcarea in charger, folosind un program de ciclare, cum scriu si mai jos.
- cat este tensiunea "delta peak" la care se considera ca s-a terminat incarcarea? daca este pe default, schimba pe 10mV/cell si vezi daca la sfarsitul incarcarii acumulatorii sunt calzi. Daca s-au incalzit bine, peste 40 grade, mai scade, la 8mV. Daca nu sunt nici macar calduti, si in continuare nu ia curent, creste spre 15mV.

Pentru astfel de situatii chargerul are un recim special de ciclare descarcare/incarcare. I-as da vreo 3 cicluri (va dura o zi ! ) si vezi la final cat a dat si cat a luat in fiecare ciclu. Ciclarea sub controlul chargerului iti asigura o descarcare corecta, sub 1V/cell.


Deci inseamna ca m-am inselat in privinta "memoriei". Curentul de incarcare intr-adevar este de 0.5A, ce am scris eu mai sus este gresit. Durata actuala de incarcare este de aproximativ 2 - 2,5 ore. Mai inainte ii incarcam cu 0.2A si dura undeva pe la 4 - 4,5 ore. In ceea ce priveste descarcarea, cred (desi nu am masurat) ca tensiunea intra destul de mult sub 1V/celula. Spun asta deoarece incarcatorul ueneori nici macar nu recuoaste acumulatorii, imi zice NO BATERY DETECTET. Conform manualul tensiunea "delta" trebuie pentru acest tip de acumulatori sa fie intre 5 - 10mw, eu in incercarea de a scoate mai mult din ei am pus-o la 11. Chiar si asa, la sfarsitul incarcari acumulatori sunt destul de calzi. O sa tin minte ceea ce mi-ati spus dvs cu relatia dintre temperatura si mw, o voi face la urmatoarea incarcare. Daca nu vad imbunatatiri o sa incerc sa fac si ciclul resepectiv. Multumesc mult pentru raspunsul prompt.
0

#62 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 03 June 2012 - 10:28 AM

Daca's in serie cum pricep eu din forma suportului, incarcatorul ii vede ca o singura celula de 2.4V/800mAh

Daca a baga in ei 750mAh e rezonabil de aproape
USER BANNED BY ADMIN
0

#63 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 June 2012 - 10:39 AM

Prin legarea in serie a mai multor acumulatori (de aceasi capacitate) capacitatea rezultanta este aceasi cu a fiecaruia din pachet. Numai energia creste.
Prin legarea in paralel capacitatea creste de n ori.
La incarcarea unui pachet de oricate celule NiMh in serie, incarcatorul nu "vede" cate sunt, grija lui este sa mentina curentul constant.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#64 Useril este offline   pinti2d 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 501
  • Inregistrat: 20-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti.
  • Interests:0727620967

Postat 03 June 2012 - 07:13 PM

Vezi postarearenatoa, la 03 June 2012 - 10:39 AM, a spus:

Prin legarea in serie a mai multor acumulatori (de aceasi capacitate) capacitatea rezultanta este aceasi cu a fiecaruia din pachet. Numai energia creste.
Prin legarea in paralel capacitatea creste de n ori.
La incarcarea unui pachet de oricate celule NiMh in serie, incarcatorul nu "vede" cate sunt, grija lui este sa mentina curentul constant.


Sa inteleg (deh sunt mai greu de cap) ca incarcatorul meu vede o singura celula de 800ma? Desi eu l-am setat la fiecare incarcare pe 2 celule de capacitate adunata, adica 1600ma. Cum ar trebui sa fac, 1s cu 800ma sau 2s cu 1600ma?
0

#65 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 June 2012 - 08:35 PM

Im arati si mie poza a ecranului incarcatorului unde setezi "s" la un pack nimh ?
Sau link la manual...

Doua nimh de 800mAh puse in serie rezulta un accumulator de 2.4V 800mAh, nu 1600.
Daca iti ia 750 e prea bine, acum mi-a picat si mie fisa, initial am crezut ca ii incarci in paralel.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#66 Useril este offline   pinti2d 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 501
  • Inregistrat: 20-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti.
  • Interests:0727620967

Postat 03 June 2012 - 08:56 PM

Vezi postarearenatoa, la 03 June 2012 - 08:35 PM, a spus:

Im arati si mie poza a ecranului incarcatorului unde setezi "s" la un pack nimh ?
Sau link la manual...

Doua nimh de 800mAh puse in serie rezulta un accumulator de 2.4V 800mAh, nu 1600.
Daca iti ia 750 e prea bine, acum mi-a picat si mie fisa, initial am crezut ca ii incarci in paralel.


Imi cer scuze, greseala mea cu acel "s", oricum ma refeream la numarul de celule. Pai in cazul asta in loc de 2 celule sa setez pentru una singura si sa scad amperajul pana la 800ma in loc de 1600ma, nu?
0

#67 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 June 2012 - 09:52 PM

de ce amperaj vorbesti ?
Curentul de incarcare ?
Chargerul Gena Ace din cate i-am vazut ecranul pare inca o clona B6, nu stiu la ce te referi...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#68 Useril este offline   pinti2d 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 501
  • Inregistrat: 20-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti.
  • Interests:0727620967

Postat 04 June 2012 - 10:23 AM

Vezi postarearenatoa, la 03 June 2012 - 09:52 PM, a spus:

de ce amperaj vorbesti ?
Curentul de incarcare ?
Chargerul Gena Ace din cate i-am vazut ecranul pare inca o clona B6, nu stiu la ce te referi...


Ma refeream la amperajul setat in invcarcator drept limita, acum este setat la 1600ma, sa il scad la 800ma? Curentul de incarcare este cat mi-ti spus dvs mai inainte, adica 0.4A.
0

#69 Useril este offline   h'air man 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 261
  • Inregistrat: 27-December 10
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:tot (sau aproape tot) ce poseda motor... :)

Postat 15 August 2012 - 09:46 AM

Ziua buna la toata lumea,

Am marea rugaminte sa ma ajutati cu sfaturi, ca pentru un incepator nepriceput, pentru incarcarea unui acumulator ca acesta:
http://www.lrp.cc/en...tecker/details/
cu un incarcator ca acesta:
http://phoenixmodels...icd-p-1135.html

Multumesc anticipat!
Marius

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: prv_prd_390x349_71154.jpg
  • Imagine atasata: imaxb6_2.jpg

Aero : Aripa Swift2(90cm), BETA1400(Pelikan, 140cm), Arcus Sport(Robbe, 257cm);
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;

Heli : Blade MCX;

Navo : Pacific Qeen(Robbe);

Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;

Tx : Spektrum DX6i.
0

#70 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 15 August 2012 - 10:35 AM

Din pacate nu putem da noi din butoane pentru tine. :) dar cateva dude care nu sunt in manual putem avea...

Primul lucru care trebuie sa il faci este sa schimbi valoarea delta peak de la Default la 8mV
Apoi alegi programul NiMh, si il incarci cu 1-1.5A. Va stii el cand sa se opreasca. Ar fi bine ca prima incarcare sa fie precedata de o descarcare "la blana"

Daca acumulator e nou, eu as face vreo 3 cicluri de incarcare/descarcare la un curent de 1.2A (dureaza o zi !) Dupa ce se termina cele 3 cicluri o sa vezi pe ecran cat a bagat si cat a descarcat la fiecare, si iti faci o imagine despre capacitatea reala a pack-ului.
Daca este mult sub 4A, atunci as creste pragul delta peak de la 8mV la 10 si as mai da odata, urmarind ca acumutorul sa nu devina fierbinte, doar atata cat sa poata fi tinut in mana, asta insemnand cam 40-45 grade.

Sub nici o forma nu ventila fortat acumulatorul in timpul incarcarii !!!
... cu picioarele pe pamant ...
0

#71 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 15 August 2012 - 11:57 AM

Vezi postarearenatoa, la 15 August 2012 - 10:35 AM, a spus:

...
Sub nici o forma nu ventila fortat acumulatorul in timpul incarcarii !!! ...


Ups!!! De ce nu-i sa ventilezi fortat acumulatorul Ni-Mh?! Intreb pentru ca in extrem de mult randuri am ventilat fortat astfel de acumulatori si ... desi n-am observat nimic nici rau, da' nici bine, insa sunt curios cam ce le-am facut ventilandu-i fortat.

Nu stiu daca va mai amintiti, odata pe acest forum s-a pus problema stocarii acumulatorilor Lipo in congelator. De atunci incoace, procedez la stocarea acumulatorilor lipo 2s, 3s si 4s in congelator incarcati full, fara absolut nici un efect advers pentru acestia. Sunt acumulatori de diferite tipuri/fabricanti (LRP, Nanotech, Zippy, Rhino, Gens, etc.) si sunt suspusi folosirii zilnice cel putin 2 cicluri/zi. Sunt si unii acumulatori (tot asa stocati full in congelator) care ii descarc mai rar, undeva pe la o data/luna, fara nici un fel de efect advers - cel putin pana in prezent.
Ce evit sa fac, pentru a le mentine viata cat mai lunga, este ca evit sa-i descarc mai jos de 3,75v/celula. Accumulatorii de tipul Gens sunt cei mai sensibili la descarea maxima (3v/celula) - umflandu-se chiar de la prima descarcare de acest tip. Nu evit sa-i descarc insa, tragand din ei maxim curentul pe care il pot furniza in unitatea de timp, adica daca-s proiectati sa dea 45Ah ... asa-i folosesc.
Ma gandesc eu ca informatia privind stocarea acumulatorilor lipo ... va poate ajuta sa evitati cheltuieli cu ... inlocuirea acumulatorilor umflati!

Aterizari line, multa sanatate si bafta!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#72 Useril este offline   h'air man 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 261
  • Inregistrat: 27-December 10
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:tot (sau aproape tot) ce poseda motor... :)

Postat 15 August 2012 - 12:09 PM

Vezi postarearenatoa, la 15 August 2012 - 10:35 AM, a spus:

Din pacate nu putem da noi din butoane pentru tine. :) dar cateva dude care nu sunt in manual putem avea...

Primul lucru care trebuie sa il faci este sa schimbi valoarea delta peak de la Default la 8mV
Apoi alegi programul NiMh, si il incarci cu 1-1.5A. Va stii el cand sa se opreasca. Ar fi bine ca prima incarcare sa fie precedata de o descarcare "la blana"

Daca acumulator e nou, eu as face vreo 3 cicluri de incarcare/descarcare la un curent de 1.2A (dureaza o zi !) Dupa ce se termina cele 3 cicluri o sa vezi pe ecran cat a bagat si cat a descarcat la fiecare, si iti faci o imagine despre capacitatea reala a pack-ului.
Daca este mult sub 4A, atunci as creste pragul delta peak de la 8mV la 10 si as mai da odata, urmarind ca acumutorul sa nu devina fierbinte, doar atata cat sa poata fi tinut in mana, asta insemnand cam 40-45 grade.

Sub nici o forma nu ventila fortat acumulatorul in timpul incarcarii !!!


Ce inseamna o descarcare "la blana"? La meniul "discharge" setez curent la 1.0A (nu vrea mai mult) si la tensiune 6.3V (cum scrie in manula la LRP)?
Tot in manual la LRP scrie ca "delta peak (per pack)" sa fie de 25mV. Ce sa inteleg? Ca "per pack" inseamna 25/7=3,57mV, sau ca delta peak trebuie setat la 25mV? Sau sa inteleg ca e ceva gresit la ei?

Multumesc!
Marius

Aceasta postare a fost editata de h'air man: 15 August 2012 - 12:14 PM

Aero : Aripa Swift2(90cm), BETA1400(Pelikan, 140cm), Arcus Sport(Robbe, 257cm);
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;

Heli : Blade MCX;

Navo : Pacific Qeen(Robbe);

Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;

Tx : Spektrum DX6i.
0

#73 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 15 August 2012 - 12:12 PM

Stie incarcatorul ce inseamna "descarea la blana". De asemenea, vezi ca incarcatorul tau "stie" si cicluri de incarcare/descarcare.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#74 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 15 August 2012 - 12:15 PM

pentru ca detectia terminarii bazata pe o variatie negativa a tensiunii acumulatorului se bazeaza pe niste procese chimice care apar exact la momentul cand e plin, si din acel moment incolo acumulatorul incepe sa produca caldura, in loc sa se incarce.
Pe intelesul tau mai clar, este momentul cand da laptele in foc :)
O ventilare fortata a acumulatorului face mai greu de detectat acest moment, si duce la supraincarcare.

Acumulatorilor tai le merge bine nu din motiv de congelator, ci ca ii folosesti zilnic si nu ii descarci in exces, desi 3.75 e cam sus, poti merge pana la 3.5V la fel de bine.
Congelatorul ma indoiesc sincer ca are vreun rol, ba as zice chiar ca nu le prieste alternanta asta zilnica de la -18 la + 35... wow, 50 grade ! dar probabil ca ai deja parerea bine insurubata si nu incerc sa ti-o schimb.
Cica piramidele de asta se fac nisip ;) ca ziua este +xx isr noaptea -yy grade in desert.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#75 Useril este offline   h'air man 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 261
  • Inregistrat: 27-December 10
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:tot (sau aproape tot) ce poseda motor... :)

Postat 15 August 2012 - 12:18 PM

Vezi postareaPaunFD, la 15 August 2012 - 12:12 PM, a spus:

Stie incarcatorul ce inseamna "descarea la blana". De asemenea, vezi ca incarcatorul tau "stie" si cicluri de incarcare/descarcare.


By default, meniul "discharge" vine setat cu 0,1A si 0,1V. Banuiesc ca nu trebuie sa las acesti parametri asa...

Voi proceda la 3 cicluri descarcare/incarcare, dar nu mai am timp azi sa-i pazesc... las pe maine.

Multumesc!

PS: Vorbesc de un accu NiMh de 8,4V (7 celule) cu 4600mAh.

Aceasta postare a fost editata de h'air man: 15 August 2012 - 12:21 PM

Aero : Aripa Swift2(90cm), BETA1400(Pelikan, 140cm), Arcus Sport(Robbe, 257cm);
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;

Heli : Blade MCX;

Navo : Pacific Qeen(Robbe);

Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;

Tx : Spektrum DX6i.
0

#76 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 15 August 2012 - 12:21 PM

Vezi postareah, la 15 August 2012 - 12:09 PM, a spus:

Ce inseamna o descarcare "la blana"? La meniul "discharge" setez curent la 1.0A (nu vrea mai mult) si la tensiune 6.3V (cum scrie in manula la LRP)?
Tot in manual la LRP scrie ca "delta peak (per pack)" sa fie de 25mV. Ce sa inteleg? Ca "per pack" inseamna 25/7=3,57mV, sau ca delta peak trebuie setat la 25mV? Sau sa inteleg ca e ceva gresit la ei?

Multumesc!
Marius


La blana = 0.9V per cell * 7 = 6.3V, aici manualul e bun
1A descarcare e in regula.

Cu delta peak ... e ciudat rau in toate cazurile... chargerul are minim 5mV per cell din cate imi amintesc, deci 35mV per pack, si parerea mea ca asa jos nu o sa intre nici 3000 in el... dar pot gresi, nu am avut de-a face cu pack-uri din astea auto.
Nu ai decat sa incerci, fa 3 cicluri cu delta peak minim, si vezi cat baga si cat da inapoi la descarcare si ne tii la curent.
Prea mare nu e bine sa fie, ca il supraincalzesti, prea mica nu ii face nimic, doar nu il incarca complet.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#77 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 15 August 2012 - 12:22 PM

Am inteles. Multumesc!

Relativ la ... congelator, pot spune cu mana pe inima ca reduce umflatura acumulatorilor umflati. E drept ca dupa prima folosire ... se umfla din nou, dar nu la fel de mult cat erau inainte de a fi intro-bagati in congelator.

E drept ca pe majoritatea ii folosesc ... zilnic, dar mai am si cativa care nu ii folosesc decat odata sau de doua ori pe luna si ... cel putin deocamdata se simt bine, desi sunt destul de vechi (au 3, respectiv 4 ani).

Daca descarc acumulatorii la 3,5V am observat ca incarcatorul meu se chinuie mult sa-i echilibreze dupa aia ... uneori sare si de o ora ... ceea ce devine enervant.

Desertul s-a format in mai mult de ... 4 ani, cred. :)
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#78 Useril este offline   SerjuRO 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 23-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Familia, aero, navo...

Postat 15 August 2012 - 12:23 PM

Vezi ca la incarcarea Ni-Mh tb setat curentul in jur de 0,3-0,4 A minim, daca ii dai mai putin, nu o sa-it detecteze DeltaV ul corect si vei supraincarca acumulatorul sau in cel mai bun caz va dura 2 zile si 2 nopti......

Aceasta postare a fost editata de SerjuRO: 15 August 2012 - 12:26 PM

0

#79 Useril este offline   h'air man 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 261
  • Inregistrat: 27-December 10
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:tot (sau aproape tot) ce poseda motor... :)

Postat 15 August 2012 - 12:25 PM

Vezi postarearenatoa, la 15 August 2012 - 12:21 PM, a spus:

La blana = 0.9V per cell * 7 = 6.3V, aici manualul e bun
1A descarcare e in regula.

Cu delta peak ... e ciudat rau in toate cazurile... chargerul are minim 5mV per cell din cate imi amintesc, deci 35mV per pack, si parerea mea ca asa jos nu o sa intre nici 3000 in el... dar pot gresi, nu am avut de-a face cu pack-uri din astea auto.
Nu ai decat sa incerci, fa 3 cicluri cu delta peak minim, si vezi cat baga si cat da inapoi la descarcare si ne tii la curent.
Prea mare nu e bine sa fie, ca il supraincalzesti, prea mica nu ii face nimic, doar nu il incarca complet.


Scuze ca insist!
Deci setez delta peak la 3,57? Si ii dau 3 cicluri incarcare/descarcare sau descarcare/incarcare, pentru ca si asta se poate selecta din incarcator.
Multumesc!
Aero : Aripa Swift2(90cm), BETA1400(Pelikan, 140cm), Arcus Sport(Robbe, 257cm);
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;

Heli : Blade MCX;

Navo : Pacific Qeen(Robbe);

Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;

Tx : Spektrum DX6i.
0

#80 Useril este offline   h'air man 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 261
  • Inregistrat: 27-December 10
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:tot (sau aproape tot) ce poseda motor... :)

Postat 15 August 2012 - 12:31 PM

Vezi postareaSerjuRO, la 15 August 2012 - 12:23 PM, a spus:

Vezi ca la incarcarea Ni-Mh tb setat curentul in jur de 0,3-0,4 A minim, daca ii dai mai putin, nu o sa-it detecteze DeltaV ul corect si vei supraincarca acumulatorul sau in cel mai bun caz va dura 2 zile si 2 nopti......


In manualul acumulatorului zice sa-l incarc cu 1C. Adica cu maxim 4,6A. @renatoa mi-a spus sa-l incarc cu 1,5A. Tu imi spui de 0,3-0,4A. Ce concluzie sa trag?

Multumesc!
Aero : Aripa Swift2(90cm), BETA1400(Pelikan, 140cm), Arcus Sport(Robbe, 257cm);
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;

Heli : Blade MCX;

Navo : Pacific Qeen(Robbe);

Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;

Tx : Spektrum DX6i.
0

#81 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 15 August 2012 - 12:39 PM

MINIM 0,3 - 0,4V!!! Cel mai bine e sa-l incarci cu 1A, chiar si 1,5A nu-i gresit.
Delta peak il setezi la minim 35mili volti (35m/V)
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#82 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 15 August 2012 - 12:44 PM

Ce e aia "m/V" ?
Nea Paun, iar bagi dude ? :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#83 Useril este offline   SerjuRO 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 23-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Familia, aero, navo...

Postat 15 August 2012 - 12:47 PM

Revin, nu e gresit nici ce am zis eu si nici Renato.
Eu personal as incarca cu minimul de curent posibil astfel incat incarcatorul sa detecteze totusi DeltaV ul dar SE POATE incarca si cu 1,5A cand esti grabit sau ai uitat sa il pui la incarcat cu 1 noapte in urma....
Incarcarea cu curent mai mic are dezavantajul timpului mare de incarcare dar ajuta la obtinerea unei viete utile mai lungi..........
Alta informatie, cand ii dai curent mic da incarcare, poti seta DeltaV ul la o valoare mai mica pt ca variatia tensiunii cu starea de incarcare va fi mai mica si cand ii dai curent mare, poti seta un DeltaV mai ridicat, sa nu decupleze incarcatorul inainte de vreme.........
Sper ca m-am facut inteles.
Spor!
0

#84 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 15 August 2012 - 12:47 PM

Vezi postareah, la 15 August 2012 - 12:25 PM, a spus:

Scuze ca insist!
Deci setez delta peak la 3,57? Si ii dau 3 cicluri incarcare/descarcare sau descarcare/incarcare, pentru ca si asta se poate selecta din incarcator.
Multumesc!


3,57 ? nu vad cum ai putea asta.
Nu am zis 5mV in meniu charger, care 5 inmultit cu 7 celule face 35mV pentru tot pack-ul

Ciclurile sa fie cu descarcare inainte intotdeauna !

Paun a zis 0.4A MINIM, nu obligatoriu ! Si are dreptatea lui, dar iti va lua 12 ore.
Cu 1.5A va dura 3-4 ore, ceva mai relaxant.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 15 August 2012 - 12:48 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#85 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 15 August 2012 - 12:50 PM

Ca o paranteza... nu stiu la ce naiba mai folositi nimh !!!
Cu lipo toate astea sunt povesti de speriat copii, se incarca intr-o ora si nu mai trebuie bibilit atata...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#86 Useril este offline   SerjuRO 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 23-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Familia, aero, navo...

Postat 15 August 2012 - 12:59 PM

Ori folosesc Ni-Mh pt ca sunt setati pe scoala veche, cu tot felul de explicatii fantasmagorice ori pt ca sunt incepatori si nu stiu inca cu ce se mananca treaba.........
0

#87 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 15 August 2012 - 02:30 PM

Cred ca cel mai bine, pana se dumireste fiecare cum e cu incarcarea NiMh-urilor, cred ca cel mai bine ar fi ca Delta Peak-ul sa fie lasat by default.
Sfatul cu ne-ventilatia acumulatorilor insa, cu tensiunea de incarcare (1 - 1,5A) si cu descarcarea, cred ca e cel mai bine sa fie urmate.
Parerea mea!

Si da, buna intrebarea lui Renatoa: la ce mai folositi NiMh-urile??? (in afara celor care ... in momentul vorbirii nu au posibilitatea sa-si cumpere un pack lipo) - fara nici un fel de ironie
Au atatea dezavantaje NiMh-urile astea incat ... daca ar fi dupa mine, i-as scoate de pe piata si din folosinta oricarui sistem care foloseste acumulatori.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#88 Useril este offline   h'air man 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 261
  • Inregistrat: 27-December 10
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:tot (sau aproape tot) ce poseda motor... :)

Postat 16 August 2012 - 08:45 AM

Recent am primit o barcuta cadou impreuna cu 2 buc accu NiMh. Cel ce mi-a facut cadoul a cumparat din astia pentru ca asa era trecut in specificatiile barcutei: accu NiMh 3500mAh. A luat putin mai mari la recomandarea vanzatorului. Asta s-a intamplat la un magazin in Belgia, acum vreo doua-trei saptamani.

Acum vin eu si intreb ca un incepator: pot schimba acumulatorul NiMh cu LiPo pur si simplu? Mentionez ca barcuta are controler Robbe Rookie 35. Pe el scrie undeva: NC/NiMh 35A.
Aero : Aripa Swift2(90cm), BETA1400(Pelikan, 140cm), Arcus Sport(Robbe, 257cm);
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;

Heli : Blade MCX;

Navo : Pacific Qeen(Robbe);

Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;

Tx : Spektrum DX6i.
0

#89 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 August 2012 - 09:03 AM

ESC-ul are o plaja suficient de larga: Zellenzahl: 5-10 NC/NiMH oder 6-12 V Bleiakkus
2s lipo este perfect echivalent cu 6Nimh, dar vei avea putere mai mica fata de 7Nimh.
Iar 3s lipo depasteste un pic, nu stim cat suporta motorul...
3s LiFe ar fi un compromis bun, asa ceva ar fi cam fix ce ai tu acum:
http://www.hobbyking...FePo4_Pack.html
va furniza si putere mai mare 9.6V fata de 8.4V.
Depinde de spatiu si daca ai charger care stie LiFePo4

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 16 August 2012 - 09:07 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#90 Useril este offline   h'air man 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 261
  • Inregistrat: 27-December 10
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:tot (sau aproape tot) ce poseda motor... :)

Postat 16 August 2012 - 09:21 AM

Vezi postarearenatoa, la 16 August 2012 - 09:03 AM, a spus:

ESC-ul are o plaja suficient de larga: Zellenzahl: 5-10 NC/NiMH oder 6-12 V Bleiakkus
2s lipo este perfect echivalent cu 6Nimh, dar vei avea putere mai mica fata de 7Nimh.
Iar 3s lipo depasteste un pic, nu stim cat suporta motorul...
3s LiFe ar fi un compromis bun, asa ceva ar fi cam fix ce ai tu acum:
http://www.hobbyking...FePo4_Pack.html
va furniza si putere mai mare 9.6V fata de 8.4V.
Depinde de spatiu si daca ai charger care stie LiFePo4


Motorul cred ca este un BL seria 540. Nu scrie nimic pe el. Nici in specificatii nu scrie. Pe forumuri, unii zic ca Robbe a vandut barcuta asta cu doua tipuri de motorizare: unul 540 si altul 700. Dupa cum se misca, eu cred ca e un 540.
Spatiu pentru acumulatorul recomandat de tine este.
Charger-ul meu l-am prezentat mai sus. Nu stiu daca stie LiFePo4. Voi verifica. Acum l-am pus la treaba cu cele 3 cicluri la NiMh.

Multumesc!
Aero : Aripa Swift2(90cm), BETA1400(Pelikan, 140cm), Arcus Sport(Robbe, 257cm);
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;

Heli : Blade MCX;

Navo : Pacific Qeen(Robbe);

Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;

Tx : Spektrum DX6i.
0

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro