Despre acumulatori Incarcare, descarcare, egalizare si pastrare
#31
Postat 13 April 2012 - 06:37 AM
Plus ca nu este recomandata utilizarea bateriilor de propulsie in statii.
Referitor la cea de 3 celule, dar valabil in general, nu ai fost curios sa o masori cand a venit noua? Era un indiciu important daca e LiFe sau LiPo.
Acum nu mai conteaza, daca este LiFe este terminata daca s-a incarcat peste 10.8V. Daca este LiPo, as banui chargerul ca e prea pretentios.
#33
Postat 13 April 2012 - 01:04 PM
renatoa, la 13 April 2012 - 06:37 AM, a spus:
Plus ca nu este recomandata utilizarea bateriilor de propulsie in statii.
Referitor la cea de 3 celule, dar valabil in general, nu ai fost curios sa o masori cand a venit noua? Era un indiciu important daca e LiFe sau LiPo.
Acum nu mai conteaza, daca este LiFe este terminata daca s-a incarcat peste 10.8V. Daca este LiPo, as banui chargerul ca e prea pretentios.
Intra perfect. De aceea am si luat-o. A fost singura accesibila care intra acolo. Am subtiat buretele de pe capac (de fapt este din doua bucati lipite si am indepartat una) si taiat un pic din buretele din lateral. Am taiat cablul cu mufa de la vechea baterie si am utilizat o mufa Dean pentru a-l conecta la baterie. Asa nu mai scot mufa cea mica din radio.
Referitor la baterie....ce sa zic? Nu am masurat, dar pe ea scrie LiPo 11,1V. Treaba este ca si cea de doua celule, se comporta bizar.
Da, incarc prin mufa de putere. Eroarea este ca s-au depasit cele 90 de minute.
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 13 April 2012 - 01:06 PM
#34
Postat 14 April 2012 - 06:11 PM
DanB, la 13 April 2012 - 07:03 AM, a spus:
Ce eroare da?
Te rog sa-mi spui unde ai vazut ca se incarca pe la mufa de putere?
La bateriile pe care le am, Great Planes, au etichete clare pe mufe. Aici, nimic.
Multa, multa bafta.
PS. Am incercat si cu un IMAX, zicand ca se vor intelege mai bine. Acelasi rezultat: 12,6V si 0.2A pana trece timpul setat. Ce sa fie?
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 14 April 2012 - 06:13 PM
#35
Postat 14 April 2012 - 07:40 PM
Incarcatoarele de curent mai mare (peste 1-2A) nu incarca prin mufa de egalizare (firele sint orea subtiri), o folosesc doar pentru partea propriu-zisa de egalizare. Prima data se incarca acumulatorul la curentul setat prin mufa de putere; cind detecteaza ca o celula e gata, se trece in mod egalizare - baga curent (mult mai mic) prin mufa de egsalizare doar spre celulele care nu sint inca pline.
#36
Postat 15 April 2012 - 10:01 AM
Cred ca mai degraba prin mufa de egalizare acumulatorul este descarcat - mai precis celula respectiva, pana cand ajunge la nivelul celorlalte mai putin incarcate, apoi procesul de incarcare se reia tot prin firele mari.
Sau cel putin asa procedeaza incarcatoarele mai vechi de la robbe gen power peak lipoly-400 + robbe 8446 si din cate am inteles, se pare ca si Accucel 6 procedeaza la fel.
Ar fi fost o incarcare mult mai rapida si mai precisa daca se facea cum spui tu echilibrarea, dar ... poate ca incarcatoarele mai "destepte" si mai scumpe procedeaza cum spui tu, dar ma tem ca astea mai ieftine ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#37
Postat 15 April 2012 - 10:17 AM
Cind o sa am un incarcator mai serios il desfac si ma uit care din variante e folosita.
#38
Postat 15 April 2012 - 11:46 AM
#39
Postat 15 April 2012 - 12:54 PM
Varianta ai cu ce: un incarcator destept cu afisaj, care iti spune cit a bagat in ei / un incarcator si mai destept care face ciclu descarca/incarcare / un tester cu afisaj care face descarcare si iti spune capacitatea
Varianta n-ai cu ce, subvarianta ai un lipo alarm si un multimetru: ii incarci, dupa care ii pui pe o sarcina de gen bec (incandescent), lipo alarm conectat, masori ce curent trage, masori timpul pina suna alarma si faci un pic de matematica
Varianta n-ai cu ce, da' chiar n-ai cu ce: vezi cit timp merge chestia in care e acumulatorul, raportat la cit ar trebui sa mearga.
Varianta suna un prieten: cauti pe cineva cu varianta 1
... totul e sa fii creativ cu ce ai la-ndemina ...
#42
Postat 15 April 2012 - 07:28 PM
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 15 April 2012 - 07:28 PM
#44
Postat 15 April 2012 - 07:46 PM
O baterie de 5000mah o incarca in multe, multe ore.
Bateria aceea din poza este pentru un avionas care vine intr-un astfel de kit si asa au pus etichete pe ea: mufa de balancer la charger, mufa de putere la ESC, asta dedicat pentru cei cu chargerele de 5 USD din kit (ca sa nu ii dea in judecata)
Nu te impiedica nimeni sa o incarci la un charger destept de 30-300 USD folosind toate mufele. Povestea ta cu pakurile la care nu se mai termina incarcarea e stranie. Daca lucrezi corect asa ceva se intampla rarisim doar daca una din celule e dusa si chargerul nu o poate aduce la 4.2V
Avand in vedere ca e vorba de mai multe pakuri si de mai multe incarcatoare in mod sigur faci ceva gresit.
dan_mitea, la 15 April 2012 - 07:28 PM, a spus:
Multa, multa bafta.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#46
Postat 15 April 2012 - 10:02 PM
stiganas, la 15 April 2012 - 07:46 PM, a spus:
O baterie de 5000mah o incarca in multe, multe ore.
Bateria aceea din poza este pentru un avionas care vine intr-un astfel de kit si asa au pus etichete pe ea: mufa de balancer la charger, mufa de putere la ESC, asta dedicat pentru cei cu chargerele de 5 USD din kit (ca sa nu ii dea in judecata)
Nu te impiedica nimeni sa o incarci la un charger destept de 30-300 USD folosind toate mufele. Povestea ta cu pakurile la care nu se mai termina incarcarea e stranie. Daca lucrezi corect asa ceva se intampla rarisim doar daca una din celule e dusa si chargerul nu o poate aduce la 4.2V
Avand in vedere ca e vorba de mai multe pakuri si de mai multe incarcatoare in mod sigur faci ceva gresit.
Am avut tendinta sa fac asa. Singurul lucru care m-a impiedicat a fost ca mai am o serie de baterii de la Great Planes care au un circuit electronic in ele. Acolo este clar: Nu se incarca pe la mufa de forta ci la o mufa dedicata. Balancerul se conecteaza normal. Mi-a fost frica sa nu fie aceeasi situatie, doar ca au eliminat mufa dedicata. Ai idee cum as putea verifica, fara sa deschid bateria?
Multa, multa bafta.
#47
Postat 15 April 2012 - 10:42 PM
Americanilor le e frica de procese, daca are mufe standard inseamna ca e standard, poti sa o pui in orice incarcator.
Daca nu e asa fac eu cinste cu o baterie de la hobbyking care e cu siguranta mai buna (da nu are mufa microdeans)
Balanced pack performance for your budget!
The best choice for sport flying and Sunday fliers!
Wired in series for balancing and maximum voltage
Available in:
2-3S (7.4-11.1V) packs
15C or 20C discharge rates
capacities up to 3200mAh
All packs include a standard balancing connector and a Deans connector. (GPMP0700-GPMP0705 includes a micro connector. All others include an Ultra Plug connector.)
dan_mitea, la 15 April 2012 - 10:02 PM, a spus:
Multa, multa bafta.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#48
Postat 16 April 2012 - 02:09 AM
Multumesc pentru sprijin si nici vorba de alta baterie. O fac pe barba mea.
Multa, multa bafta.
#49
Postat 16 April 2012 - 05:04 AM
stiganas, la 15 April 2012 - 10:42 PM, a spus:
Americanilor le e frica de procese, daca are mufe standard inseamna ca e standard, poti sa o pui in orice incarcator.
Daca nu e asa fac eu cinste cu o baterie de la hobbyking care e cu siguranta mai buna (da nu are mufa microdeans)
Balanced pack performance for your budget!
The best choice for sport flying and Sunday fliers!
Wired in series for balancing and maximum voltage
Available in:
2-3S (7.4-11.1V) packs
15C or 20C discharge rates
capacities up to 3200mAh
All packs include a standard balancing connector and a Deans connector. (GPMP0700-GPMP0705 includes a micro connector. All others include an Ultra Plug connector.)
Merge perfect. Multumesc frumos.
#50
Postat 16 April 2012 - 11:26 AM
Incarcatorul e conceput sa incarce si prin mufa de descarcare (daca e de curent mare) sau doar prin mufa de egalizare (daca e de curent mic, din asta jucarie care scoate de gen 800mA). Motivul e cel pe care l-am mai pomenit, mufa de egalizare si firele aferente nu suporta curent mare.
In interiorul bateriei daca o desfaci o sa constati ca extremele mufei de egalizare sint legate la capetele bateriei impreuna cu firele de la mufa de descarcare.
#51
Postat 16 April 2012 - 01:05 PM
http://www.mirax.cl/...hp?codigo=68937
Dar astea ultimele, au firele legate direct.
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 16 April 2012 - 01:10 PM
#52
Postat 16 April 2012 - 09:21 PM
Cele uzuale cu mufa de balansare cu nr_elementi+1 contacte ma gindesc ca-s toate legate direct.
#53
Postat 17 April 2012 - 02:13 AM
Ma bucur ca am lamurit misterul. Inca o data am putut vedea cat de bun este acest forum.
Va multumesc tuturor si multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 17 April 2012 - 02:14 AM
#54
Postat 17 April 2012 - 08:36 AM
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 17 April 2012 - 08:37 AM
#55
Postat 17 April 2012 - 12:58 PM
Multa, multa bafta.
#56
Postat 17 April 2012 - 01:17 PM
#57
Postat 17 April 2012 - 01:22 PM
Comparand dimensiunile:
http://www.hobbyking...idProduct=16529
vad ca este o idee mai groasa. Intra in Futaba7?
Oricum o trec in memoria permanenta.
Multa, multa bafta.
PS. A mea are si mufa....
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 17 April 2012 - 01:25 PM
#58
Postat 22 April 2012 - 12:39 PM
Multa, multa bafta.
#59
Postat 02 June 2012 - 07:14 PM
#60
Postat 02 June 2012 - 07:46 PM
Curentul de incarcare, daca este 0.5A, si nu 0.5mA cum ai scris :) este bun, adica putin sub C/3. Merge si 0.4A, adica C/4, va dura 4-5 ore incarcarea.
Ca sa judeci daca iti baga in el suficient sau nu, ar fi doua intrebari:
- de descarcat ii aduci pana la sub 1V / celula ? ca multe din aparatele electrocasnice enumerate poate ca sunt sensibile la tensiune, si la 1.2V deja fac scandal ca s-a terminat bateria, cand ea mai are cam 30%. Atunci ar trebui continuata descarcarea in charger, folosind un program de ciclare, cum scriu si mai jos.
- cat este tensiunea "delta peak" la care se considera ca s-a terminat incarcarea? daca este pe default, schimba pe 10mV/cell si vezi daca la sfarsitul incarcarii acumulatorii sunt calzi. Daca s-au incalzit bine, peste 40 grade, mai scade, la 8mV. Daca nu sunt nici macar calduti, si in continuare nu ia curent, creste spre 15mV.
Pentru astfel de situatii chargerul are un recim special de ciclare descarcare/incarcare. I-as da vreo 3 cicluri (va dura o zi ! ) si vezi la final cat a dat si cat a luat in fiecare ciclu. Ciclarea sub controlul chargerului iti asigura o descarcare corecta, sub 1V/cell.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 02 June 2012 - 07:48 PM