E-fly B 62 ETC
#1
Postat 16 January 2011 - 05:31 PM
#2
Postat 16 January 2011 - 06:11 PM
leutu, la Jan 16 2011, 05:31 PM, a spus:
salut!
am gasit E-FLY B62 si E-FLY ETC62
ca cea din titlu nu am gasit
de care ai..... pune o poza
bafta
#4
Postat 16 January 2011 - 07:49 PM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#5
Postat 02 March 2011 - 03:10 PM
Multumesc
#6
Postat 20 April 2011 - 08:18 AM
Am unn model cu statia asta E-FLY ETC 62, dar as vrea sa mai iau unul la care sa folosesc aceiasi statie. Pot pune pe modelul nou un alt receptor 2,4Ghz compatibil cu emitatorul si sa folosesc ambele modele cu un singur emitator? Bineinteles ca nu ambele simultam...
Apoi, ce inseamna 10C sau 15C sau 20C de pe acumulatorii li-pol? Cum trebuie facuta egalizarea intre celule si de la ce apar diferentele intre ele?
Multumesc anticipat.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#7
Postat 20 April 2011 - 08:35 AM
Acum lipo.Ce e 10c?10 c inseamna ca acel acumulator poate oferi de 10 ori capacitatea lui.25 c inseamna ca ofera de 25 de ori capacitatea lui.
De ex:avem un aculumator de 1000 mah.Daca e de 10 c inseamna ca pot scoate din el maxim 10 A.
Daca e de 25c inseamna ca pot scoate 25 de A s.a.m.d.Dar cu cat scot mai multi ''c'' din baterie cu atat se va descarca mai repede.Ideal este sa nu depasesti acest curent,pentru a prelungi viata bateriei.
La incarcare e aceiasi poveste.Doar ca nu vorbim de 25 c,ci maxim 4c-5c.Sa zicem ca avem un pak de 1000 mah.Il incarcam la 2 c,inseamna curent de incarcare de 2 A.4 c=4 A s.a.m.d.
Egalizari si incarcari.
Un charger destept stie sa egalizeze celulele si sa incarce in mod egal.Nu e ceva ce faci tu,depinde exclusiv de charger.Daca la finalul incercarii celulele nu sunt incarcate perfect sau cu 0.1 mai mic sau mai mare(diferentele de tensiune
atunci e o problema cu chargerul.La descarcare daca iarasi nu sunt egale celulele inseamna ca una sau mai multe sunt pe moarte.Poate fi rezultatul supra-descarcarii sau calitatea slaba a celulelor.
Sper ca te-am lamurit.
Aceasta postare a fost editata de pilo: 20 April 2011 - 08:36 AM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#8
Postat 20 April 2011 - 09:02 AM
Dati un pm si v-il trimit pe mail.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#9
Postat 20 April 2011 - 04:25 PM
pilo, la 20 April 2011 - 08:35 AM, a spus:
Acum lipo.Ce e 10c?10 c inseamna ca acel acumulator poate oferi de 10 ori capacitatea lui.25 c inseamna ca ofera de 25 de ori capacitatea lui.
De ex:avem un aculumator de 1000 mah.Daca e de 10 c inseamna ca pot scoate din el maxim 10 A.
Daca e de 25c inseamna ca pot scoate 25 de A s.a.m.d.Dar cu cat scot mai multi ''c'' din baterie cu atat se va descarca mai repede.Ideal este sa nu depasesti acest curent,pentru a prelungi viata bateriei.
La incarcare e aceiasi poveste.Doar ca nu vorbim de 25 c,ci maxim 4c-5c.Sa zicem ca avem un pak de 1000 mah.Il incarcam la 2 c,inseamna curent de incarcare de 2 A.4 c=4 A s.a.m.d.
Egalizari si incarcari.
Un charger destept stie sa egalizeze celulele si sa incarce in mod egal.Nu e ceva ce faci tu,depinde exclusiv de charger.Daca la finalul incercarii celulele nu sunt incarcate perfect sau cu 0.1 mai mic sau mai mare(diferentele de tensiune
atunci e o problema cu chargerul.La descarcare daca iarasi nu sunt egale celulele inseamna ca una sau mai multe sunt pe moarte.Poate fi rezultatul supra-descarcarii sau calitatea slaba a celulelor.
Sper ca te-am lamurit.
Multumesc din suflet. Acum am mai inteles cate ceva, sper. Deci pe viitor daca vreau sa iau un acumulator separat, ideal ar fi sa aiba "C"-ul cat mai mare? C-urile astea au legatura cu capacitatea lor? Adica cu cat au capacitatea mai mare au si C-ul mai mare sau ...??
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#10
Postat 20 April 2011 - 04:59 PM
Exemplu clar:motor ce consuma in maxim 15 A.Avem baterie de 2000 mah.Un minim absolut e 10 c(adica da maxim 20 A)iar maxim...cat te tine buzunarul.
In orice caz o baterie cu multi C traieste mai mult decat o baterie cu putin C.Bateriile de statie au de ex 2 C(la descarcare),deoarece statiile nu consuma mult curent.Daca am pune acea baterie pe un avion atunci s-ar umfla si chiar exploda.
Numai bine.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#11
Postat 20 April 2011 - 05:54 PM
pilo, la 20 April 2011 - 04:59 PM, a spus:
Exemplu clar:motor ce consuma in maxim 15 A.Avem baterie de 2000 mah.Un minim absolut e 10 c(adica da maxim 20 A)iar maxim...cat te tine buzunarul.
In orice caz o baterie cu multi C traieste mai mult decat o baterie cu putin C.Bateriile de statie au de ex 2 C(la descarcare),deoarece statiile nu consuma mult curent.Daca am pune acea baterie pe un avion atunci s-ar umfla si chiar exploda.
Numai bine.
Multumesc mult de informatii, am sa tin cont de acest sfat la primul acumulator ce va urma. Acum am un 11,1V 1250 mAh 10C, ma duce cam 20 minute cu cessna 182 cu anvergura 96 cm si cam 500g.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#12
Postat 20 April 2011 - 06:11 PM
Multa bafta.
#13
Postat 20 April 2011 - 10:17 PM
dan_mitea, la 20 April 2011 - 06:11 PM, a spus:
Multa bafta.
Tocmai am luat o sursa de incarcare pt2-4 celule cu egalizare si cu trei trepte de curent 500 -1000 -2000mAh, cu detectia incarcarii. Deci la incarcare ar trebui sa marg pe 1000mAh?
Daca apar diferente da 0,1V pe celule, pot fi corectate cu aceasta sursa? ex: prima si a doua 4,01 iar a treia 4,02, asta la 2 zile de la incarcare, fara nici o utilizare.
Cum pot afla fara sa descarc excesiv bateria daca regulatorul de pe model are BEC? In instructiuni nu am gasit nimic.
Multumesc de sfaturi
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#14
Postat 21 April 2011 - 01:15 AM
Diferentele dintre celule, spune eu, ca sunt acceptabile.
Daca receptorul functioneaza fara alta sursa de alimentare, decat conectat la controler, inseamna ca susnumitul are BEC.
Multa bafta.
#16
Postat 21 April 2011 - 01:07 PM
protheus, la 21 April 2011 - 07:56 AM, a spus:
Se poate la le fi incurcat, Scuze dar la inceput nu toti termenii sunt clar explicati nici macar in manualele de utilizare ale produselor. Cut-off inteleg acum ce e, dar BEC ce ar putea fi?
Un acumulator 11,1V 1250mAh poate avea 10C sau 15, sau 20C la acelasi amperaj?
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#17
Postat 21 April 2011 - 01:40 PM
alex g, la 21 April 2011 - 01:07 PM, a spus:
Un acumulator 11,1V 1250mAh poate avea 10C sau 15, sau 20C la acelasi amperaj?
DA.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#18
Postat 21 April 2011 - 02:18 PM
alex g, la 21 April 2011 - 01:07 PM, a spus:
Circuit de eliminare baterie pe romaneste, abrevierea e de la denumirea in engleza, practic scade voltajul cat sa il suporte receptorul, servourile si uneori chiar si partea logica a ESC-ului in sine (multe ESC-uri au separat un integrat care se ocupa de acest lucru). Receptorul si servourile in general suporta doar maxim 6 V*, pe cand bateriile pentru alimentarea motorului pot ajunge si pe la 37 V sau chiar mai mult la cele mai mari modele electrice.
*exista si versiuni HV (high voltage), dar inca sunt destul de rare pe piata, si de multe ori destul de piperate pentru buzunar.
#19
Postat 21 April 2011 - 10:43 PM
protheus, la 21 April 2011 - 02:18 PM, a spus:
Multumesc frumos de explicatie, ca nu aveam de unde sa stiu astea si vad ca sunt colegi draguti care iti explica ce si cum si altii care dau cu parul de parca nu am fi la coltul incepatorului.
Alta BUBA: am luat sursa cu egalizare pentru 2-4 celule li-pol, curent de la 500 -1000 2000 mAh. Eu am 11,1 V 1250mAh 3 celule 10C.
Diferenta intre celule este 0,01V, diferenta aleatorie, doua 4,01 una 4,02 sau una 3,79 una 3,78. Am pus la treaba sursa cu egalizare si indiferent de curentul de incarcare intre 500-1000mAh, dupa 2-5 min imi da eroare pe celula 2.
Care-i buba?????
Pe sursa din kit, dupa cam 2 ore de incarcare cand decupleaza tensiunile pe celule sunt cam 4,02 plus minus 0,01V. Iar in zbor stau lejer peste 20-25 minute fara sa ajung la sol pe zero... Sa fie ceva cu sursa noua???
*exista si versiuni HV (high voltage), dar inca sunt destul de rare pe piata, si de multe ori destul de piperate pentru buzunar.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#20
Postat 23 April 2011 - 02:55 PM
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#21
Postat 28 April 2011 - 10:53 AM
Alta intrebare, pe care o am: Este obligatoriu ca axul motorului sa fie putin deviat fata de axa longitudinala a modelului?
Fiind vorba de cateva grade e cam greu de vazut " la ochi". La modelul meu motorul e fixat pe o bagheta din lemn ce trece prin panoul de foc si nu prea sunt posibilitati de reglaj, are un singur surub ce trece prin radiatorul motorului si prin bagheta.
Multumesc.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#23
Postat 29 April 2011 - 07:24 PM
Este noul model??
Multumesc.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#24
Postat 29 April 2011 - 07:38 PM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#26
Postat 02 May 2011 - 09:50 AM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#27
Postat 02 May 2011 - 11:33 AM
Oricum poate ca cea mai simpla metoda de a asigura eficienta razei de actiune e sa asiguri o sursa de energie buna, adica sa ai cat mai mult timp, eventual mereu, voltajul maxim acceptat. Solutia ar fi un acumulator Li-po, sau sunt celule li-ion care au dimensiunea unei baterii AA, li-ion 14500 se numesc. In cazul asta pui 3. Cred ca ar asigura mai mult curent decat acumulatorii ni-xx.
#28
Postat 02 May 2011 - 02:02 PM
Lev, la 02 May 2011 - 11:33 AM, a spus:
Oricum poate ca cea mai simpla metoda de a asigura eficienta razei de actiune e sa asiguri o sursa de energie buna, adica sa ai cat mai mult timp, eventual mereu, voltajul maxim acceptat. Solutia ar fi un acumulator Li-po, sau sunt celule li-ion care au dimensiunea unei baterii AA, li-ion 14500 se numesc. In cazul asta pui 3. Cred ca ar asigura mai mult curent decat acumulatorii ni-xx.
Salva, deci ar insemna 3 celule, 11,1V?
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R