Surse de energie neconventionale
#1
Postat 03 May 2011 - 09:47 AM
Brusc mi-a venit in minte urmatoarea idee..a incercat cineva vreodata sa utilizeze surse de energie neconventionale?
Ma tot gandesc la celule solare fotovoltaice...niste elici in plus care sa genereze energie eoliana..mi-a trecut prin cap pana si dinamul de bicicleta :clapping:)
Avantajele ar fi:
*Sursa de energie gratuita
*Timp de zbor nelimitat
Dezavantajele...chiar nu-mi vin in minte..in afara de faptul ca modelul ar putea lua in greutate destul de mult..si nu stiu daca exista tehnologia necesara ca sa incapa in model si sa furnizeze energia necesara...cu toate ca acele celule fotovoltaice par destul de promitatoare.
Este posibil sa alimentezi avionul folosind surse de energie neconventionale?
Cu siguranta ma voi documenta in continuare sa aflu mai multe despre subiectul asta dar vroiam sa aud si parerile voastre.
#2
Postat 03 May 2011 - 10:41 AM
Eoliana nu se poate,face rezistenta la inaintare foarte mare si in plus nu poate produce curent cat consuma motorul in plus sa traga si eoliana aia.
Solutia e sa ai mai multe pack-uri si zbori cat vrei.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#3
Postat 03 May 2011 - 10:55 AM
M4rCOS, la 03 May 2011 - 09:47 AM, a spus:
Avantajele ar fi:
*Sursa de energie gratuita
*Timp de zbor nelimitat
...
Este posibil sa alimentezi avionul folosind surse de energie neconventionale?
Cu siguranta ma voi documenta in continuare sa aflu mai multe despre subiectul asta dar vroiam sa aud si parerile voastre.
Bine ai mai reinventat inca odata una din variantele de perpetuum mobile care tot rasar din cand in cand... Ar fi ca si cum tu ai fi intr-o barca cu panze, fara vant, si ai sufla in panze ca sa misti barca.
Da, se poate, dar nu e asa simplu cum pare. Avionul trebuie sa fie ultrausor, celulele solare vor face parte din profilul aripii, si va fi un motoplanor, pentru ca randamentul de conversie soare-curent al tehnologiilor actuale inca nu este asa mare ca sa furnizeze o putere suficienta ca sa asigurea macar sustentatia celulei.
Pentru a usura documentarea, stadiul cel mai avansat in domeniu il gasesti aici: http://www.solarimpulse.com/
Pilo, pusul de pack-uri nu e o solutie, cei cu coptere o stiu mai bine, ca durata de zbor nu creste proportional cu marimea pack-ului, mai rau, nici macar logaritmic ! O quadruplare a capacitatii imbarcate nu aduce nici macar o dublare a timpului de zbor. Asta pentru ca mai mult de jumatate din energia unui pack se duce in sustinere propriei greutati.
Ca idee generala, un avion nu trebuie incarcat cu mai mult de 20% din greutatea proprie.
#4
Postat 03 May 2011 - 11:19 AM
Oricum nu ma gandesc sa pui celulele alea intr-un avion conventional, ar trebui un design cu totul nou destinat exclusiv acestei idei. Imi pare rau ca nu am mai multe cunostinte in domeniul celulelor solare.
Ma gandesc la un biplan sau ceva cu niste aripi foarte mari construite in intregime din celule solare.
Daca se pot alimenta case,sateliti si mai stiu eu ce nebunii...de ce nu ar merge sa alimentam o jucarie de cateva grame/kilograme? :-?
Sunt mai mult decat convins ca se poate cu putina ingeniozitate.
Is curios daca e vreun entuziast pe aici care sa vina cu niste idei pro :rolleyes:
Poate revolutionati industria :p
#5
Postat 03 May 2011 - 11:36 AM
M4rCOS, la 03 May 2011 - 11:19 AM, a spus:
Prin asta arati cat de paralel esti cu aeromodelismul.Avioanele nu sunt jucarii.Te pot rani si pot provoca daune serioase.
Renatoa:ziceam sa ai mai multe pack-uri,dar cand se duce unu pui altul...
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#6
Postat 03 May 2011 - 11:59 AM
La nivel de amator nu se poate face, celulele fotovoltaice dau curent mic de tot iar suprafata si capacitatea de a ridica greutate in plus a unui avion radiocomandat sunt mult prea mici pt asa ceva. Abia s-a facut la o scala mare avion din acesta si era o "aripa" imensa care abia zbura, pe vant minim si soare din plin, daca apar nori nu mai poate zbura. Si cred ca era tot rc.
Ar trebui foarte multe celule care nu au loc pe un avion rc.
Uita-te numai asa, ca fapt divers, cat curent si la ce tensiune furnizeaza o celula solara si ce dimensiuni are si fa un calcul cam de cate ai nevoie. O sa iti iasa o suprafata mult prea mare.
Daca se putea face asta se facea de mult, se spera la utilizarea a astfel de aparate de zbor ca sateliti (pt comunicatii), dar nu se poate tocmai pt ca obtinerea de energie prin celule solare necesita suprafata mare iar consumul unui avion este oricum mare.
Iar randamentul celulei fotovoltaice nu prea o sa creasca mai deloc in viitor, pur si simplu are un principiu de funtionare de baza si nu poate fi depasit/imbunatatit. Daca lumina solara ar avea atata energie ne-am parli la soare.
#7
Postat 03 May 2011 - 04:11 PM
Am gasit mai demult niste celule fotovoltaice de tip film (f. usoare), singurul tip pe care ai putea sa-l pui pe un model, insa nu mai vad, s-a dus link-ul de pe bizoo. Oricum era doar asa ca idee, pentru ca ofera mai nimic in comparatie cu pretul exorbitant.
Poate cu celule cu hidrogen sa mai fie o varianta( tot f. scumpa), am vazut o masinuta cu o astfel de instalatie si inca una comparabila cu cele LiPo/nitro nu doar un melc prototip.
#8
Postat 03 May 2011 - 08:01 PM
Specificatii date de producator, masurate in conditii de laborator, conditii care in viata reala este aproape imposibil de atins:
curent max. Imp 5.02 A
tensiune max. 0.514 v
5.02 A e un curent mare, dar Imp inseamna curentul pe metru patrat, deci ai nevoie de un metru patrat numai pt 5.02 A la 0,514 v, masurare in conditii de laborator.
Nici nu are rost sa faci calcule ca sa afli cati metri patrati ai nevoie pt atinge macar tensiunea dorita. :clapping:
#10
Postat 16 May 2011 - 01:43 PM
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;
Heli : Blade MCX;
Navo : Pacific Qeen(Robbe);
Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;
Tx : Spektrum DX6i.
#11
Postat 16 May 2011 - 03:07 PM
Era acolo trimitere la site-ul proiectului.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 16 May 2011 - 03:11 PM
#12
Postat 16 May 2011 - 06:18 PM
h, la 16 May 2011 - 01:43 PM, a spus:
Arunca, daca vrei, o privire si aici:
http://www.rhcforum....n/page__st__690
postul 718
Un pic descurajant este pretul de 90 000 000 euro si puterea de 10 kW la o anvergura de 63m. Asta a si facut sa necesite conditii atmosferice ideale, neputand infrunta miscari atmosferire, cat de cat, semnificative.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 16 May 2011 - 06:23 PM