Dundrum BAY Remorqueur portuaire
#1
Postat 26 April 2011 - 04:02 PM
Sper sa finalizaz acest proiect, voi avea nevoie de sfaturile voastre asa ca va rog sa nu va retineti de la comentarii.
Sa incepem cu planurile, este vorba de un remorcher maritim la scara 1:200 - Dundrum BAY, exista doua variante, varianta englezeasca si varianta americana.
Structura osaturii este identica, difera doar suprastructura.
#5
Postat 26 April 2011 - 04:19 PM
Din neatentie si graba am intampinat ceva probleme. Dupa ce am taiat coastele dupa plan am constatat ca sunt ceva diferente la inaltimea acestora, (3-5 mm) mai mici sau mai mari, la cele mai inalte nu-i bai ca am de unde scurta insa la cele mai scurte nu gasesc o modalitate de a rezolva problema asa ca, va rog sa-mi dati ceva sfaturi.
Aceasta postare a fost editata de Florin NAE: 26 April 2011 - 04:20 PM
#9
Postat 26 April 2011 - 05:03 PM
De problema subliniata de tine ma izbesc de fiecare data.Chiar daca fac dupa plan coastele,cand le prind sus imi iese o diferenta.Solutia mea a fost sa le pilesc pe cele mai inalte.Cat despre cele mai mici nu este asa mare problema daca nu prinzi baghetele de fiecare coasta in parte.Dupa ce o sa pui baghetele o sa observi ca sunt cateva coaste"principale" care iti da forma caracteristica a barcii.Restu sunt mai mult pentru rigidizare.Mai asteapta si alte pareri.Eu unu asa procedez.Spor la construit.
#10
Postat 26 April 2011 - 05:59 PM
La cele mai joase completezi cu o bagheta subtire sau o fasie de lemn, vezi tu cat lipseste. Dar ele sunt corect asezate pe chila, ca inaltime? Ca daca la punte corectezi mai usor, la bordaje... Poate au fost gresit desenate decuparile pentru chila la coaste sau cele din chila unde intra coastele si tu ai decupat dupa contur. Aceeasi problema o au si constructorii galionului de la DeAgostini.
Ai grija si de locasurile pentru curenti. Varifica cu o bagheta subtire, daca nu o sa stea serpuita. Daca si aici e problema, tare cred ca au fost gresite decupajele de care ziceam mai sus. Nu-ti ramane decat sa dezlipesti si sa relipesti dar corectand pozitiile coastelor.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 26 April 2011 - 06:09 PM
#11
Postat 26 April 2011 - 08:59 PM
Impingator de 2400 CP
Nava de pasageri Tudor Vladimirescu
R.N.L.B. Ruby &Artur Reed 2
Yaht Milla - in lucru .
bobo shipyard
"Do not be a prisoner of his own style "- Armin van Buuren
#12
Postat 27 April 2011 - 02:10 PM
...multam pentru ajutor, am descoperit unde este greseala;
in planul longitudinal inaltimea coastelor este ok
- C 0,5 = 119
- C 1 = 119
- C 2 = 113
- C 3 = 98
- C 4 = 94
- C 5 = 92
- C 6 = 92
- C 7 = 92
- C 8 = 93
- C 9 = 80
- C 10 = 12
...in planul cu forma coastelor exista o mica diferenta, eu am decupat jumatati de coasta dupa acel plan si am folosit metoda "oglinda" pentru a fi simetrice insa m-am grabit si nu am masurat toate variantele posibile
acum nu-mi ramne decat sa dezlipesc ce este scurt si sa tai altele
apropos, o metoda de dezlipire stie cineva?
planul cu problema
#13
Postat 01 May 2011 - 03:54 PM
...activitate slabuta, freza de la proxon ma pus pe tusa cateva saptamani bune, a muscat dint-un tendon de la degetul aratator mana stanga si a mai retezat si nervul de parca nu-i ajungea lemnul, ma rog, concluzia; atentie sporita si fara treaba in zilele de sarbatoare
sa trecem la ale noastre...
am reusit sa dezlipesc toate coastele pentru a fi modificate/refacute
daca am reusit sa dezlipesc toate coastele am refacut si etamboul si coasta nr 09
#16
Postat 01 May 2011 - 08:36 PM
Florin NAE, la 01 May 2011 - 03:54 PM, a spus:
...activitate slabuta, freza de la proxon ma pus pe tusa cateva saptamani bune, a muscat dint-un tendon de la degetul aratator mana stanga si a mai retezat si nervul de parca nu-i ajungea lemnul, ma rog, concluzia; atentie sporita si fara treaba in zilele de sarbatoare
sa trecem la ale noastre...
............
IMG01030-20110501-1537.jpg
M-ai intristat tare mult.
#17
Postat 01 May 2011 - 08:53 PM
navigator, la 01 May 2011 - 08:36 PM, a spus:
asta este, trece (sper mai repede), am suferit o interventie chirurgicala si peste doua saptamani incep recuperarea
mercic pentru griji :blush:
...acum vreau sa mai strang ceva detalii despre nava, orice fotografie mi-ar fi de ajutor, in special cu detaliile de pe punte, ambele variante
varianta englezeasca
Aceasta postare a fost editata de Florin NAE: 01 May 2011 - 08:53 PM
#18
Postat 04 May 2011 - 05:47 PM
...astazi am mai crosetat, mi-am facut 4 coltare din aluminiu sa ma ajute la asezarea coastelor pe chila
am reusit sa fixez doua coaste si sa remediez inca trei, am lipit o fila pe traversa coastelor pentru a ajunge la dimensiunea reala
#24
Postat 11 May 2011 - 11:22 AM
Florin NAE, la 01 May 2011 - 08:53 PM, a spus:
mercic pentru griji :)
...acum vreau sa mai strang ceva detalii despre nava, orice fotografie mi-ar fi de ajutor, in special cu detaliile de pe punte, ambele variante
varianta englezeasca
110420115643836326.jpg
...sper sa aiba mai multa flotabilitate varianta romaneasca !!!
#29
Postat 05 June 2011 - 10:20 AM
Doar o parere...
Aceasta postare a fost editata de Dan Stroie: 05 June 2011 - 10:22 AM
#30
Postat 05 June 2011 - 01:22 PM
Dan Stroie, la 05 June 2011 - 10:20 AM, a spus:
la rasina epoxidica m-am oprit si eu momentan pentru interior, pentru exterior inca nu stiu pentru ca voi folosi chit auto si nu stiu ce aderenta are chitul dat peste rasina, asa ca, apelez tot la experienta voastra, este ok strat de chit peste rasina epoxidica?
Multumesc pentru sfaturi!