2 motoare si un singur ESC???
#1
Postat 22 April 2011 - 02:33 PM
#2
Postat 22 April 2011 - 03:02 PM
daca motoarele sunt cu perii atunci va functiona DAR tinand cont de consumul celor 2 motoare sa nu depaseasca cat poate regulatorul.
#3
Postat 22 April 2011 - 03:26 PM
Daca e cu perii,legi + la + si - la -,iar curentul maxim suportat de esc sa nu fie mai mic decat consumul ambelor motoare la un loc.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#4
Postat 22 April 2011 - 03:48 PM
eu zic ca nu este chiar bine sa faci asa ceva motivul ar fi riscul destul de mare sa arzi escul...
Si daca tot incerci intradevar consumul celor doua motoare nu trebuie sa depaseasca consumul escului, dar mai degraba te-ai asigura sa nu fie nici aproape de limita, pt ca iar risti sa arzi escul.
Acum eu am zis nu ma pricep foarte bine dar astea ar fi niste chestii pe care le cam stie toata lumea
Traxxas slash ultimate 4x4 VXL
#5
Postat 22 April 2011 - 04:15 PM
Radio:Ansman W3 40MHz canal 58 For Sale
FlySky GT3B hacked and moded
#6
Postat 22 April 2011 - 06:13 PM
#7
Postat 22 April 2011 - 06:57 PM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#8
Postat 22 April 2011 - 07:37 PM
pilo, la 22 April 2011 - 06:57 PM, a spus:
Scuzati era sa mixeze cele 2 esc-uri..daca pune separat esc pe fiecare motor...daca nu carma...
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#9
Postat 22 April 2011 - 09:58 PM
#11
Postat 23 April 2011 - 08:43 AM
a) un singur regulator la cele doua motoarte legate in paralel, daca si numai daca acel regulator suporta sigur dublul curentului consumat de un singur motor legat la baterie, plus o rezerva de siguranta. Daca esti la limita sa nu risti. In acest caz iti trebuie neaparat un servo pentru o carma, legat pe al doilea canal.
b ) cate un regulator pe fiecare motor, daca regulator4ul nu suporta mai mult de un motor de tipul care il ai tu pe barca. Daca ai o statie simpla, doar cu 2 canale si fara mixare, legi intrarile celor doua regulatoare printr-o ramificatie Y la un canal al receptorului dar atentie!, la unul din regulatoare scoti firul rosu (central) si-l izolezi bine. Si in acest caz iti trebuie carma comandata de un servo.
c) cate un regulator pe fiecare motor dar legat fiecare la cate un canal al receptorului (tot cu izolarea "plusului" de la conectorul spre receptor al unui regulator !!! ), in cazul ca ai o statie cu mai multe canale. Acum pot fi si aici doua variante in ceea ce priveste folosirea comenzilor de la emitator. Poti folosi comenzile corespunzatoare miscarii pe verticala a fiecarui stick, sau poti folosi un singur stick dar doar in cazul ca emitatorul are mixare simetrica intre cele doua comenzi (mixare X, mixare incrucisata). Poate lipsi carma in acest caz dar prezenta ei ar fi benefica, mai ales daca e model de viteza, deoarece vei vrea sa nu pierzi mult din viteza cand iei viraje si in plus, la modelele de viteza cu coca in V si distanta mica intre cele doua elici vei vira mai greu doar din diferente de turatie intre cele doua motoare.
Punctul c) este folosit mai mult la unele modele "scale" sau barci de nadit si nu la "viteza".
p.s. sper sa nu te superi ca mut subiectul de la Automodelism la Navomodelism, caci acolo vei gasi mai multe informatii si despre marimea carmei. Oricum, o poza cu barca, care am retinut ca-i de cca. 80cm, ar fi benefica.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 23 April 2011 - 08:46 AM
#12
Postat 23 April 2011 - 08:39 PM
navigator, la 23 April 2011 - 08:43 AM, a spus:
a) un singur regulator la cele doua motoarte legate in paralel, daca si numai daca acel regulator suporta sigur dublul curentului consumat de un singur motor legat la baterie, plus o rezerva de siguranta. Daca esti la limita sa nu risti. In acest caz iti trebuie neaparat un servo pentru o carma, legat pe al doilea canal.
b ) cate un regulator pe fiecare motor, daca regulator4ul nu suporta mai mult de un motor de tipul care il ai tu pe barca. Daca ai o statie simpla, doar cu 2 canale si fara mixare, legi intrarile celor doua regulatoare printr-o ramificatie Y la un canal al receptorului dar atentie!, la unul din regulatoare scoti firul rosu (central) si-l izolezi bine. Si in acest caz iti trebuie carma comandata de un servo.
c) cate un regulator pe fiecare motor dar legat fiecare la cate un canal al receptorului (tot cu izolarea "plusului" de la conectorul spre receptor al unui regulator !!! ), in cazul ca ai o statie cu mai multe canale. Acum pot fi si aici doua variante in ceea ce priveste folosirea comenzilor de la emitator. Poti folosi comenzile corespunzatoare miscarii pe verticala a fiecarui stick, sau poti folosi un singur stick dar doar in cazul ca emitatorul are mixare simetrica intre cele doua comenzi (mixare X, mixare incrucisata). Poate lipsi carma in acest caz dar prezenta ei ar fi benefica, mai ales daca e model de viteza, deoarece vei vrea sa nu pierzi mult din viteza cand iei viraje si in plus, la modelele de viteza cu coca in V si distanta mica intre cele doua elici vei vira mai greu doar din diferente de turatie intre cele doua motoare.
Punctul c) este folosit mai mult la unele modele "scale" sau barci de nadit si nu la "viteza".
p.s. sper sa nu te superi ca mut subiectul de la Automodelism la Navomodelism, caci acolo vei gasi mai multe informatii si despre marimea carmei. Oricum, o poza cu barca, care am retinut ca-i de cca. 80cm, ar fi benefica.
ms fain pt idei si poza o sa o pun dupa paste ca deocamdata nici eu nu stiu cum arata. cand o primesc postez si o poza si o sa va tin la curent cu toate modificarile pe care le fac si varianta pe care am aleso. nu ma supar ca ai mutat topicul, ba chiar iti multumesc.
#13
Postat 26 April 2011 - 11:45 PM
Specification:
Working Voltage : 6 cells, 7.2v NiCd, Nimh or 2 cells, 7.4v Li-po battery
BEC Current : 5v/1A
Continuous Output Current : 150A forward, 75A backward
Reversion : Yes
No Siginal, Cut Electricity Protection : Yes
Dimension : 33.5 x 33.4 x 19.1mm
Net Weight : ~39g
Package Weight : ~64g
sa mai caut un esc sau se paote face varianta cu unu singur???
#15
Postat 20 June 2011 - 08:26 PM
pic33, la 20 June 2011 - 05:01 AM, a spus:
Poti sa-mi spui si mie navigator de ce se izoleaza +ul de la unul?
In cazul tau ai avut noroc ca cele doua BEC-uri ale regulatoarelor scoteau tensiuni egale. Dar de cele mai multe ori aceste tensiuni pot diferi cu sute de milivolti si pot aparea perturbatii in functionare sau cel mai rau sa se defecteze unul sau ambele ESCuri. Nu-i teoria mea ci a producatorilor si este scrisa in manualele de utilizare, dar sunt de acord cu ei.
#17
Postat 26 June 2011 - 08:29 PM
-TELECOMANDA model HobbyKing HK6DF 2.4Ghz FHSS 6 canale,Tx-Rx(Mode 1);
-1 servo Futaba S3003 pentru carma;
-2 buc de Servo Art-Tech AS-170 pentru fata;
-2 buc de Micro Servo SG90 pentru turele.
Motorase, ESC , BEc nu am luat pentru ca, sincer sa fiu, nu ma pricep prea bine la caracteristici, si cred ca totul pleaca de la motoarele pe care vreau sa fie pe nava. In principiu vreau motorase mai mici, de 300, maxim 600. Nava trebuie sa se miste incet (nu cu viteza).Mai departe va cer sfatul. Ideea este ca vreau sa am aceeasi turatie.
Intrebarile mele sunt:
- Pot folosi la 2 motoare de 300, un Regulator electronic ROOKIE 20-12V-20A? Sau fiecare cu regulatorul lui?
Am studiat diverse scheme de pe forum, dar cred ca sa va cer sfatul tot dvs.
Cu deosebit respect,
Radu
#18
Postat 11 November 2011 - 03:28 AM
ce parere aveti daca la 2 motoare 755 cuplez 2 regulatoare rokie 35 le unesc cu un cablu Y pt a obtine pe un singur canal directia de mers inainte si inapoi iar pentru carmirea navomodelului fac un dispozitiv compus dintr-un servo care actioneaza 2 electro switch-uri montate pe alimentarea regulatoarelor care atunci cand dau comanda stanga sau dreapta imi intrerupe alimentarea la motorul dorit si are loc carmirea
#20
Postat 11 November 2011 - 01:34 PM
#21
Postat 15 December 2011 - 01:26 PM
1.Cum stiu la cati Amp rezista un regulator de turatie?In fctie de tranzist?Adica,am un regulator pe care scrie doar made in china,care are 4 tranzistoare pe care scrie IRL3803.Asta inseamna ca tine la 120 A?Un distribuitor al tranzist spune:IRL3803PBF Tranzistor N-MOSFET LOGL 30V 120A 150W
2.Unele regulatoare au valori diferite ale Amp pt fata si spate(ex:50A fata,20A reverse).Daca regulatorul nu are led ,cum stiu care e mersul normal(fata).Daca barca merge cu fata,asta nu inseamna neaparat ca regulatorul e pe pozitia de mers inainte ,pt ca motorul poate are firele inversate la alimentare .
Multumesc anticipat si nu ma injurati(prea mult)-sunt la inceput