Aripa zburatoare template aripa si planuri
#1
Postat 21 April 2011 - 03:37 PM
Are cineva un template pentru a putea taia o aripa zburatoare (as fi interesat de o aripa pana intr-un metru, pentru a putea fi usor de transportat cu masina) , eventual un plan complet pentru aripa zburatoare?
Un template cum este in cel din filmul de mai jos ar fi ideal:
Tnx,
#4
Postat 21 April 2011 - 09:42 PM
Sabloane poti sa-ti faci si singur din placaj de 2mm (de aviatie), dar trebuie sa fie foarte bine finisate si date cu putin superglue pe cant, apoi finisat din nou. Firul trebuie sa alunece foarte usor.
#5
Postat 21 April 2011 - 10:58 PM
Dragos Avramescu, la 21 April 2011 - 09:42 PM, a spus:
Sabloane poti sa-ti faci si singur din placaj de 2mm (de aviatie), dar trebuie sa fie foarte bine finisate si date cu putin superglue pe cant, apoi finisat din nou. Firul trebuie sa alunece foarte usor.
Multumesc pentru sfaturi. Eu ma gandisem sa tai o fasie de 3 mm de folie de aluminiu, si sa o lipesc pe marginea interioara, dupa finisarea placajului, ca sa nu se arda placajul si sa alunece nichelina mai usor. Legat de wahshout, probabil o sa tai mai multe perechi de aripi, si sa incerc diferite metode de taiere.
#6
Postat 22 April 2011 - 07:24 PM
#9
Postat 28 April 2011 - 09:28 PM
#10
Postat 28 April 2011 - 10:38 PM
Dragos Avramescu, la 28 April 2011 - 09:28 PM, a spus:
Am de la un avion mai vechi partea de rc, servo, am luat decat o elice.. vreau s-o fac motorizata. Aripa are 100 cm. Am vrut s-o fac mai mica , este mai usor de transportat.
inca o poza..
Fisiere atasate
-
IMG_0119.JPG (301.57K)
Number of downloads: 242 -
IMG_0122.JPG (352.65K)
Number of downloads: 252
#11
Postat 28 April 2011 - 10:39 PM
Fisiere atasate
-
IMG_0123.JPG (316.04K)
Number of downloads: 114
#12
Postat 28 April 2011 - 10:54 PM
Aceasta postare a fost editata de iulian_1o: 28 April 2011 - 10:56 PM
#13
Postat 29 April 2011 - 05:26 PM
Greutatea cred ca e in regula, poti sa scazi numai daca pui un pack lipo si un motor brushless, fara reductor. Daca motorul are macar 250 de grame tractiune, e ok.
#14
Postat 29 April 2011 - 06:48 PM
Dragos Avramescu, la 29 April 2011 - 05:26 PM, a spus:
Greutatea cred ca e in regula, poti sa scazi numai daca pui un pack lipo si un motor brushless, fara reductor. Daca motorul are macar 250 de grame tractiune, e ok.
Da, denivelarile sunt putin cam mari, am facut taierea dupa modelul din primul post cu fir incins tensionat si negativ. Negativul l-am facut din placaj de traforaj, dar nu era bine finisat. Intre timp am dat cu superglue pe marginea interioara dupa care am refacut finisajele, este mult mai bine acum, o sa tai zilele astea inca un set de aripi.
Totusi o sa finalizez si aripa asta cu valuri, asa pentru experienta, in caz ca ceva iese nasol sa nu le stric pe cele taiate bine. in seara asta o sa incerc sa le lipesc, am luat un bizon (nu am gasit altceva aici la noi) din cel pentru lemn. Am facut un test pe zi cu 2 bucati de poliester si pare ca lipeste bine, doar ca are timp de uscare ceva mai mare, o sa le las 24 de ore sa se usuce calumea, dupa care incep decuparea pentru electronica... o sa pun si ceva poze.
#15
Postat 29 April 2011 - 06:51 PM
#16
Postat 29 April 2011 - 08:00 PM
Si BTW, se scrie polistiren, nu poliester. Aia e altceva, nu cred ca tu ai taiat poliester cu firul incins.
#17
Postat 29 April 2011 - 08:22 PM
Dragos Avramescu, la 29 April 2011 - 08:00 PM, a spus:
Si BTW, se scrie polistiren, nu poliester. Aia e altceva, nu cred ca tu ai taiat poliester cu firul incins.
Ok , merci pentru spelling. Legat de partea a 2-a din pacate am luat bison alb. Cate ore ar trebui sa-l las sa se usuce bine si in mijloc? Deja aripa este lipita si exteriorul se usuca bine.
#19
Postat 29 April 2011 - 09:42 PM
DDaniel, la 29 April 2011 - 09:29 PM, a spus:
I-mi este greu sa explic partea teoretica pentru ca nu o stiu chiar bine, dar pozele de mai jos exemplifica destul de bine termenul.
http://www.aerospace...twist/twist.jpg
http://www.laborator...hin-washout.png
Aceasta postare a fost editata de iulian_1o: 29 April 2011 - 09:43 PM
#20
Postat 30 April 2011 - 07:15 AM
In alta ordine de idei... bison`ul alb inca nu este uscat complet dupa 11 ore.. se pare ca va trebui lasat 2 3 zile ca sa se usuce complet :drinks:
O sa caut bison din celalalt de care mi-a zis colegul nostru experimentat mai sus...
Aceasta postare a fost editata de iulian_1o: 30 April 2011 - 07:16 AM
#21
Postat 30 April 2011 - 11:37 AM
DDaniel, la 29 April 2011 - 09:29 PM, a spus:
E bine ca varfurile aripii sa se angajeze mai tarziu decat centrul. Asa, aripa e stabila chiar daca nu mai produce suficienta portanta. Altfel, exista riscul sa plece brusc intr-o parte. O varianta comoda este acest washout. Alta varianta este un profil diferit in capatul aripii.
Mai e un aspect.
La orice profil asimetric, apare un moment de rotatie. Asta inseamna ca avionul are tendinta de a pica botul.
La o aripa zburatoare, neavand ampenaj, momentul de rotatie nu poate fi combatut decat prin doua variante: varianta 1 e sa ai un profil reflex (adica bordul de fuga sa fie ridicat). Cealalta varianta, buna pentru aripile cu sageata (cum e aripa din dicutie), e ca varfurile sa aiba washout. In loc sa produca portanta (adica forta produsa sa fie in sus), varfurile produc o portanta negativa, insa fiind mai departe in spatele centrului de masa, portanta asta negativa ajuta la ridicarea botului. E adevarat ca se pierde din randament, dar e mai bine pentru stabilitate.
Aceasta postare a fost editata de Dragos Avramescu: 30 April 2011 - 11:38 AM
#22
Postat 30 April 2011 - 11:43 AM
iulian_1o, la 30 April 2011 - 07:15 AM, a spus:
In alta ordine de idei... bison`ul alb inca nu este uscat complet dupa 11 ore.. se pare ca va trebui lasat 2 3 zile ca sa se usuce complet :p
O sa caut bison din celalalt de care mi-a zis colegul nostru experimentat mai sus...
Curata aracetul cu niste apa calda, lasa sa se usuce bine, si lipeste fie cu bison universal hobby, fie cu poliuretanic.
#23
Postat 30 April 2011 - 01:25 PM
Daca are cineva vro sugestie pentru un motor si vrea sa o imparta cu noi e binevenit
Cu aripi de la minutul 7.30
#24
Postat 30 April 2011 - 06:02 PM
Cum fac rost de material pentru flapsuri m-a apuc sa montez motoru pe aripa!
Intrebare pentru Dl, Dragos Avramescu. Cum fac sa calculez cg-ul asa cum trebuie? Si.. banui ca in functie de asta stabilesc pozitia la acumulator/receptor/motor, nu ?
Va astept cu ceva sfaturi, am nevoie!
Tnx
#25
Postat 01 May 2011 - 10:08 AM
Dupa ce calculezi MAC, CG trebuie sa fie la 25% din el, sau mai in fata (la 15-20%)
Mai vezi si:
http://www.rcfoamcra...com/fwcalc.html
#26
Postat 01 May 2011 - 07:20 PM
Dragos Avramescu, la 01 May 2011 - 10:08 AM, a spus:
Dupa ce calculezi MAC, CG trebuie sa fie la 25% din el, sau mai in fata (la 15-20%)
Mai vezi si:
http://www.rcfoamcra...com/fwcalc.html
Am salvat in linkul de mai jos calculul. Ce nu stiu sunt urmatoarele, cand fac calculele trebuie sa "prind" si dimensiunea eleronului in calcule?
dimensiuni(fara eleron):
Wing span = 100 cm
Root chord = 25 cm
Tip chord = 14,5 cm
Sweep = 29,5 cm
CG position = 20% => 17,14 cm
http://www.rcfoamcra...how_mac_lines=1
A 2-a problema, ce dimensiuni ar trebui sa aibe eleronul?
Aceasta postare a fost editata de iulian_1o: 01 May 2011 - 07:22 PM
#27
Postat 01 May 2011 - 09:25 PM
Cand calculezi CG, trebuie sa iei in calcul si eleronul, ca parte integranta a aripii. Micile zone lipsa (rotunjire la capatul aripii, lipsa eleronului in centru etc) poti sa le umpli cand faci calculul, si consideri aripa ca fiind un trapez.
#28
Postat 07 May 2011 - 03:08 PM
Poti te rog sa pui si planul dupa care ai taiat? ca vreau sa imi fac si eu o aripa de asta. Merci mult!
#29
Postat 12 May 2011 - 09:24 PM
Aceasta postare a fost editata de z_dorin: 12 May 2011 - 09:26 PM
#30
Postat 13 May 2011 - 05:38 AM
z_dorin, la 12 May 2011 - 09:24 PM, a spus:
Da de ala de 100mm nu ai auzit? acela care pune lumea pe ..bloc..