Modelism - RHC Forum: Cessna EP 400 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Cessna EP 400 Ceva bun pentru inceput.

#31 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 31 May 2011 - 12:59 PM

Fisier atasat  IMG_35971.jpg (402.81K)
Number of downloads: 60 Aici e montat si gata de probe.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#32 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 12 June 2011 - 03:35 PM

Bun gasit, am vazut ca vremea de azi nu mai e asa turbata, am iesit la un zbor de dezmortire a degetelor, ca pauza a fost cam lunga. Terenul de zbor e acelasi lan de grau inconjurat de copaci si tufe de tot felul. Are cam 100/ 100m. Am decolat ca de obicei, aruncat cu nasul in vant( vant nu prea nervos, dar in rafale cu directii diferite). A luat inaltime repede si ajuns in limita de siguranta, am redus din turatie si am inceput distractia. Cateva ture in cerc sa vad cam ce reactii are la schimbarea directiei vantului, apoi vazand ca nu sunt riscuri de trante, am zbnurat cam 10 minute la inaltime peste copaci, tufe, si apoi am inceput sa fac apropieri de aterizare pe vant(nu mai zburasem pe vant asa de tare pana acum). Cam la 60% motor, ajungea sa stea la punc fix :lol: :) Am facut mai multe incercari sa vad cam cum se comporta si apoi aterizare foarte lina in grau. Am mai facut cateva lansari si aterizari, pana cand am experimentat si primul bruiaj :D :lol: : accelerari necontrolate, zbor haotic, ce sa mai, parca era un taur la rodeo. Totul a durat cam 10 secunde, iar apoi si-a revenit. Am aterizat cu bine, am verificat comenzile si era totul ok.
Cauza???
Rc e cel original, in FM 35MHz, 4ch.
Un posibil raspuns ar putea fi o motocicleta ce a trecut la cateva zeci de metri de mine in acele clipe, iar cand s-a indepartat totul a revenit la normal. Cel putin eu asa cred.
Pana la urma totul s-a sfarsit cu bine, doar vantul s-a intetit, dar noi suntem in casa asa ca....
Bafta si aterizari frumoase.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#33 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 11 September 2011 - 09:16 PM

Bun gasit, am revenit din concediu si azi am avut primul zbor cu cessna dupa 2 luni si jumate de pauza. La prima impresie: soc!! Zbura ca o frunza in bataia vantului. Am primit emitatorul schimbat in garantie 6CIID, l-am pus pe model, am pus elice noua 8040 si la prima lansare era ca la rodeo. L-am adus cu greu la sol, am trimat profundorul si am dat EPO cam la 70% la canalele 1,2,4 si 50%la DR. Apoi la a doua lansare a fost aproape perfect. Acasa am zburat un alt model: Wing Tiger. E mult mai docil, mai prevazator si are si viteza minima sensibil mai mica decat cessna desi e mult mai greu si nu cu mult mai mare.
La cessna am de corectat unghiul eleroanelor care pe neutru sunt putin in sus gen spoiler si sper sa-si mai modifice putin tinuta de zbor.
Comparativ cu celalalt, este mult mai ager in manevre si trebuie sa fii destul de bun in reflexe sa-l tii sub control. Azi l-am vazut zborand si echilibrat si neechilibrat si am inteles mai bine ce inseamna setarile facute cum trebuie inainte de zbor si centrul de greutate respectat.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#34 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 14 September 2011 - 09:13 PM

Vezi postareaalex g, la 22 May 2011 - 02:11 PM, a spus:

Acesta pozitie a eleroanelor este asa de la inceput, aripa avea totul montat. Diferenta dintre eleronul stang si cel drept dispare prin trimare. Faza e ca eleroanele in pozitia neutra sunt putin ridicate fata de planul aripii, ceva gen spoiler. Nu am cum sa reglez aceasta pozitie.
Multumesc.

Salve, am reusit pana la urma, in seara asta, sa ajustez pozitia eleroanelor, si acum sunt aproape, aproape de pozitia normala. Sunt cu cateva grade in pozitie de flaps, o pozitie abia vizibila in jos fata de pozitia ideala. Urmeaza ca prin teste sa gasesc pozitia care e potrivita in evolutia modelului. In curand ceva foto cu modificarile facute.
Bafta si numai bine.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#35 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 15 September 2011 - 08:01 PM

Salutare, am reusit sa ies la zbor dupa modificarea facuta eleroanelor si parca are viteza mai mica la aterizare.
Oricum am reusit cea mai frumoasa aterizare de cand am inceput acest hobby: AM PRINS CESSNA IN MANA!! :clapping: :yahoo: :yahoo:
Bafta tuturor si aterizari line!
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#36 Useril este offline   Ice9 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1361
  • Inregistrat: 06-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC Helicopters

Postat 15 September 2011 - 09:56 PM

Vezi postareaalex g, la 15 September 2011 - 08:01 PM, a spus:

Salutare, am reusit sa ies la zbor dupa modificarea facuta eleroanelor si parca are viteza mai mica la aterizare.
Oricum am reusit cea mai frumoasa aterizare de cand am inceput acest hobby: AM PRINS CESSNA IN MANA!! :D :yahoo: :yahoo:
Bafta tuturor si aterizari line!

Ai grija totusi cu prinsul in mana...chiar si o elice mica poate produce pagube serioase. Nu stii, cum iti scapa degetul pe throtle cand incerci sa-l prinzi si...
Ajunge sa-l aduci "la picior" pentru a-ti demonstra maiestria.
In rest bafta si aterizari line!:)
0

#37 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 16 September 2011 - 09:36 AM

Vezi postareaIce9, la 15 September 2011 - 09:56 PM, a spus:

Ai grija totusi cu prinsul in mana...chiar si o elice mica poate produce pagube serioase. Nu stii, cum iti scapa degetul pe throtle cand incerci sa-l prinzi si...
Ajunge sa-l aduci "la picior" pentru a-ti demonstra maiestria.
In rest bafta si aterizari line!:)

Multumesc pentru avertizare, a fost o chestie intamplatoare, incercam sa-l aduc cat mai aproape, in general de la 10-15m inaltime il las fara motor. Elicea se opreste si modelul planeaza frumos pana la pamant. Inaltimea potrivita si traiectorie lui m-au determinat sa intind mana si l-am prins. La capitolul maiestrie mai am mult de lucru, acum cam 50% di aterizari sunt la 1-3m de mine. Nici modelul nu e tocmai stabil, chiar si pe adieri usoare, joaca ca o frunza. E cam usor, dar in rest e super.
Numai bine.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#38 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 07 November 2011 - 04:11 PM

Vezi postareaalex g, la 14 September 2011 - 09:13 PM, a spus:

Salve, am reusit pana la urma, in seara asta, sa ajustez pozitia eleroanelor, si acum sunt aproape, aproape de pozitia normala. Sunt cu cateva grade in pozitie de flaps, o pozitie abia vizibila in jos fata de pozitia ideala. Urmeaza ca prin teste sa gasesc pozitia care e potrivita in evolutia modelului. In curand ceva foto cu modificarile facute.
Bafta si numai bine.

Initial nu era nici o posibilitate de a regla pozitia eleroanelor, dar pana la urma:Fisier atasat  IMG_381801.jpg (251.39K)
Number of downloads: 38
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#39 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 10 November 2011 - 12:01 AM


Asa apare un model cu CG prea in spate, a fost cam dificil sa-l aduc inapoi la sol intreg. Am pus bateria mai in fata ca 2 cm si am trimat profundorul mai in jos si surprizele au fost mari. Parca era alt model.
Cum as putea sa filmez de la sol si sa pilotez in acelasi timp?
Stima.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#40 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 10 November 2011 - 08:17 AM

Vezi postareaalex g, la 10 November 2011 - 12:01 AM, a spus:

http://www.youtube.c...h?v=INfGMK0LRnw
Asa apare un model cu CG prea in spate, a fost cam dificil sa-l aduc inapoi la sol intreg. Am pus bateria mai in fata ca 2 cm si am trimat profundorul mai in jos si surprizele au fost mari. Parca era alt model.
Cum as putea sa filmez de la sol si sa pilotez in acelasi timp?
Stima.


Am incercat eu..cu camera lipita cu scoci de cap...chestia e sa nu-ti cada :D,sau sa uiti sa ii dai drumul...
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#41 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 10 November 2011 - 02:05 PM

M-am gandit sa caut o casca chiar pentru ciclism si sa incerc sa-i fac un suport cumva.
Cand va fi gata dau poze.Stima.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#42 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 15 November 2011 - 11:41 PM

Salutare, am venit nu demult de la zbor si dupa cateva teste am ajuns la o concluzie in ceea ce priveste planarea spre aterizare cu motorul la zero sau invartindu-se la minim( 5%)
Cu motorul la 0, planeaza frumos si se duce mult peste zona de aterizare, dar cu elicea invartindu-se la minim, franarea este mai mult decat evidenta, distanta pana la locul de aterizare scade vertiginos. Nu am avut pana acum nici un model cu flapsuri pentru a vedea diferentele intre aterizarile cu flapsuri si cele fara.
Comparativ cu Pico Cub, Cessna are viteza minima ce putin dubla.
Legat de filmarea evolutiei modelului, m-am gandit sa fac un suport pe o casca de protectie, pe care sa montez camera. Cand va fi gata voi pune si foto.
Aterizari line tuturor.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#43 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 20 November 2011 - 07:11 PM

O dupamiaza linistita, camera video prinsa pe cap si iata ce a iesit:

Bafta si aterizari line tuturor.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#44 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 27 November 2011 - 10:53 PM

O tura scurta facuta azi, mai avem de lucrat la sincronizarea pilotului cu cameramanul:)

Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#45 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 22 December 2011 - 12:24 AM

Bun gasit, dupa un an de scoala in aeromodelism cu Cessna Ep 400,am ajuns la concluzia ca daca as fi la primul zbor si as sti ce stiu acum n-as alega Cessna ca primul model. Este frumos, zboara bine( in maini cu ceva experienta), poate face cateva figuri mai indraznete, dar acum cred ca nu este potrivit pentru incepatori. Viteza minima este destul de mare, se angajeaza repede si fara sa lase timp de reactie daca e aproape de sol, asa ca aterizarile sunt putin cam rapide, mai ales daca u este trimat bine si CG nu este potrivit.
Cred ca acest model a oferit destule raspunsuri la problemele mele ca incepator si cum nu mai are secrete pentru mine acest topic se termina aici si vom vedea ce modele mai apar in viitor.
Cessna va ramane modelul meu de suflet, acesta (ep400) va ramane in flota de agrement asteptant si sperand ca juniorul meuFisier atasat  IMG_4002.JPG (149.44K)
Number of downloads: 10
sa-mi urmeze peste cativa ani hobby-ul.
SARBATORI FERICITE TUTUROR MODELISTILOR SI CELOR DRAGI LOR!!!
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#46 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 22 April 2012 - 03:12 PM

Bun gasit, dupa ce am scos de la naftalina acest model, am avut ceva surprize dupa penultimul zbor. La aterizarea mai brutala reusita acum ceva zile, am reusit sa rup clema de plastic ce prinde aripa de fuselaj in partea anterioara.Fisier atasat  IMG_3556.JPG (117.4K)
Number of downloads: 35
Problema asta s-a remediat prin inlocuirea clemei cu alta la fel.
In aceiasi aterizare s-a rupt si "balamaua" de pe extrema dreapta a profundorului.(profundorul si deriva sunt dintr-un fel de depron de 2-3mm cu o folie ciudata peste). Aceste balamale sunt de fapt o strangulare a profundorului pe linia de indoire.
Am separat partea mobila de cea fixa, am eliminat surplusul de material ramas in urma taieturii si am montat 4 balamale. In acest fel partea mobila se misca mult mai usor decat inainte.
O alta problema am intampinat-o cand am vrut sa fixez aripa de fuselaj dupa montarea bateriei. In mod normal aripa se fixeaza cu clema de plastic in partea anterioara, iar in partea posterioara de prindea cu un surub M3, intr-o piulita lipita pe o intarirura diin plastic in interiorul fuselajului.Fisier atasat  IMG_3421.JPG (108.32K)
Number of downloads: 35
Cu timpul adezivul folosit s-a desprins si nu am mai reusit sa prind surubul in piulita. Pe camp am rezolvat problema cu scotch in 2 straturi si la zbor linistit a tinut.
Acasa am montat o piulita captiva M4intr-o bucata de placaj pe care am lipit-o in interiorul fuselajului in dreptul orificiului pentru surub. Am largit gaura din aripa si cea din fuselaj, apoi am prins aripa de fuselaj cu surub pana s-a intarit adezivul.
Ieri am fost la zbor mai pe seara cu noi reglaje si sper sa nu fie adevarat, dar am un sentiment ciudat legat de regulator.....parca motorul nu mai trage ca inainte si modelul oboseste cam repede desi a supt doar 500mAh din 1250 cat are bateria :wacko::wacko:
Vom vedea......oricum este in asteptare un BL 3015/21 cu ESC de 30A si LI-PO de 1800mAh, daca astea originale se duc.....<_<
Tot la zborul de ieri am constatat ca ESC are si programare pentrua fi utilizat cu frana sau fara. Am nimerit din greseala, incercand sa calibrez stick-ul pentru motor, setarea ESC-ului in care elicea continua sa se invarta liber dupa ce opresti motorul din statie. In acest mod elicea se oprea la aterizare doar in iarba dupa ce modelul ateriza. La inceput nu mi-am dat seama despre ce e vorba, am incercat sa remediez problema din trim dar numic. Mi-am amintit apoi, ca sunt ESC cu acesta functie si cand am refacut operatiunea de calibrare, totul a revenit la normal, adica motorul se opreste cu stick-ul la 0 si modelul planeaza liber pana la sol.
Cam astea sunt ultimele modificari facute la acest model.
Cu stima,
Alex g.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#47 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 11 October 2012 - 01:13 AM

Dupa multe chinuri pe frontul incepatorilor,.... acest model a iesit la pensie.
A fost inlocuit de alt model dintr-o grupa mai mare...:good:
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro