Cessna EP 400 Ceva bun pentru inceput.
#1
Postat 17 April 2011 - 02:42 PM
Am intrat si eu in final in randul aeromodelistilor si am nevoie de ceva experienta pentru a reusi sa mentin modelele in stare de funcionare cat mai mult. Am inceput cu o chestie care vroia a fi P51. L-am vazut intr-o vitrina si costa doar 39 € RTF. Nu am ezitat sa-l iau desi habar nu aveam de aero la acel moment.Ajuns acasa l-am pus pe roate si am iesit pe camp. Nu stiam nimic de CG sau cate alte reglaje. Avea anvergura cam de 90 cm, un motoras periat cu reductor acumulator 7,2 350mAh si un servo integrat in receptor. Primele tentative au fost de groaza, trante una dupa alta. Dupa multe tentative am reusit sa-l fac sa zboare cat de cat dar cu 2Ch era mai mult ora de alergari pe campuri. Am rupt aripa, am lipit-o cu banda, apoi ampenajele tot cu banda si pana la urma reductorul s-a dus si acum e la pastrare.
Am inceput sa urmaresc alti modelisti pe youtube si dupa o frumoasa galerie de filmulete, am vazut in alta vitrina,de data asta magazin de modelism, alt avion: Cessna EP 400. L-am luat dupa ce am disscutat cu omul vreo 30 min. in care mi-a zis in mare cam de toate. Acum stiam de CG si alte cateva setari inainte de zbor. Ajuns acasa l-am pregetit si pe acesta de zbor cu toate ca am avut ceva probleme fiind primul aeromodel. In primul rand emitatorul avea comenzile pe dos pentru mine, apoi setarile canalelor pe revers sau normal si reglarea trim-urilor. Am iesit la aer. La prima incercare s-a dua cativa metri si s-a oprim in iarba cu rotile iesite din fuselaj. Iarba era cam mare. Dupa alte 2 incercari, l-am inaltat si dupa vreo 5 minute incep emotiile cele mari: cum il aduc la sol?????
Norocul e tot iarba mare.
Avea rc in 35Mhz si mergea pana la 2-300 metri. Am schimbat comenzile pe emitator pana la urma, apoi am inceput sa-l tin mai bine pe sus, desi cum zicea cineva pe forum, ma cam zbura el pe mine si ma chinuiam sa nu-l pierd din raza vizuala sau de semnal. A mai luat cateva bufuri mai mult sau mai putin tari si inevitabil au aparut probleme cu spuma in zonele de prindere. Am folosit banda adeziva si l-am mai intarit pe unde era necesar.
Am vazut apoi la Botosati sistemul in 2,4 Ghz E.FLY ETC62, pe care l-am luat si dupa multe batai de cap l-am pus in locul celui original. Am pierdut ceva timp cu setarile emitatorului pentru ca era prima data cand aveam asa ceva in fata si termenii din meniu sunt prescurtati si trebuie sa-i cam ghicesti sa faci ceva calumea. In final am redus cursa servo-urilor la cat am considerat ca e necesar si dupa mai multe teste pe masa la rece am iesit.
Este cu totul alt model, se comporta mai calm, manevre mai line si mai previzibile. Apoi si cateve ore petrecute pe FMS au contat in formarea reflexelor la redresarea din viraje mai stranse sau aterizari.
Acum pot spune ca il ghidez mai bine de 80% din zbor.
Are toata electronica lui cu exceptia receptorului, motor brushless outrunner, regulator 25A, 11,1 li-pol 1250mAh 3 servo mini. In afara de asta are multa banda si un scut facut din folie de plastic pe "burta" pentru aterizari. Trenul de aterizare e pus la pastrare pentru cand voi ajunge sa zbor cu el in locuri care sa permita decolari si aterizari pe roti. Pana acum decoleaza doar lansat din mana si aterizeaza pe iarba pe "burta". In curand as vrea sa trec la un model ceva mai mare gen Cessna 182 500. Ce pareri aveti despre el?
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#2
Postat 17 April 2011 - 03:26 PM
Am reusit sa o tin intreaga la toate aterizarile pe sol, dar am rupt-o intr-un copac:) Am avut noroc de cea de rezerva.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#3
Postat 17 April 2011 - 03:54 PM
Fisiere atasate
-
IMG_34211.jpg (49.24K)
Number of downloads: 192 -
IMG_34191.jpg (50.53K)
Number of downloads: 211
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#4
Postat 17 April 2011 - 04:37 PM
Fisiere atasate
-
IMG_3420.JPG (391.89K)
Number of downloads: 86
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#5
Postat 18 April 2011 - 09:52 PM
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#7
Postat 20 April 2011 - 07:58 AM
Ice9, la 19 April 2011 - 09:33 PM, a spus:
Multumesc mult. :drinks: :lol:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#8
Postat 23 April 2011 - 03:14 PM
Am o intrebare: la avionul meu, ca sa incarc bateria trebuie sa scot aripa si apoi sa scot acumulatorul, care se prinde pe o banda de scai, si poti regla in acest fle CG-ul. Nu am acces la baterie in alt fel si dupa multe scoateri pentru incarcare acel scai nu va mai avea priza necesara. Ar fi mai bine sa-i fac o cutie la care sa am acces pe dedesupt, ceva ca la wing tiger sau cessna 182-500?
Avand in vedere ca nu a fost prevazut de nou cu asa ceva nu ii slabesc rezistenta fuselajului? Alta problema, dupa mine, asa cum e acum, in interior este ca un "tunel" prin care trece un curent de aer ce raceste motorul, regulatorul si acumulatorul. Daca as pune o cutiuta cu acces pe dedesupt, as obtura in mare parte acest "tunel".
Daca cineva are vreo idee mai buna, ii multumesc anticipat.
Fisiere atasate
-
IMG_3164.JPG (430.16K)
Number of downloads: 94
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#9
Postat 23 April 2011 - 05:16 PM
alex g, la 23 April 2011 - 03:14 PM, a spus:
Am o intrebare: la avionul meu, ca sa incarc bateria trebuie sa scot aripa si apoi sa scot acumulatorul, care se prinde pe o banda de scai, si poti regla in acest fle CG-ul. Nu am acces la baterie in alt fel si dupa multe scoateri pentru incarcare acel scai nu va mai avea priza necesara. Ar fi mai bine sa-i fac o cutie la care sa am acces pe dedesupt, ceva ca la wing tiger sau cessna 182-500?
Avand in vedere ca nu a fost prevazut de nou cu asa ceva nu ii slabesc rezistenta fuselajului? Alta problema, dupa mine, asa cum e acum, in interior este ca un "tunel" prin care trece un curent de aer ce raceste motorul, regulatorul si acumulatorul. Daca as pune o cutiuta cu acces pe dedesupt, as obtura in mare parte acest "tunel".
Daca cineva are vreo idee mai buna, ii multumesc anticipat.
Si eu am un avion similar,un Starter care a avut prevazuta cutia de care spui tu din fabricatie.Ea are niste gauri de aerisire ,iar rezistenta nu va fi slabita deoarece va fi transmisa cutiei care va veni lipita de fuselaj.Si eu as face o astfel de cutie dar care va trebui sa aiba gauri de aerisire pt racirea acumulatorului.
bafta
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#10
Postat 23 April 2011 - 06:26 PM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#11
Postat 23 April 2011 - 07:09 PM
Va multumesc.. -_- :pardon:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#12
Postat 24 April 2011 - 04:52 PM
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#13
Postat 24 April 2011 - 04:58 PM
Motorul nu are nimic inscris pe el, doar pe cutia modelului si in instructiuni: motor Brushlles speed 400.
Va rog spuneti-mi si mie ce caracteristici au ca eu sunt cam in ceata
Multumesc din suflet.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#14
Postat 28 April 2011 - 09:53 PM
Alta intrebare, pe care o am: Este obligatoriu ca axul motorului sa fie putin deviat fata de axa longitudinala a modelului?
Fiind vorba de cateva grade e cam greu de vazut " la ochi". La modelul meu motorul e fixat pe o bagheta din lemn ce trece prin panoul de foc si nu prea sunt posibilitati de reglaj, are un singur surub ce trece prin radiatorul motorului si prin bagheta.
Multumesc.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#15
Postat 29 April 2011 - 09:53 PM
pilo, la 23 April 2011 - 06:26 PM, a spus:
Salut, legat de problema cu cutiuta, e mai complicat, pentru ca am tija de comanda a rotii din fata.
M-am gandit la alta varianta ca sa nu mai scot acumulatorul. As incerca sa prelungesc mufa de egalizare, dar mai intai as vrea sa stiu daca afecteaza in vreun fel incarcarea si egalizarea firele mai lungi.
Multumesc.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#16
Postat 29 April 2011 - 09:59 PM
alex g, la 29 April 2011 - 09:53 PM, a spus:
M-am gandit la alta varianta ca sa nu mai scot acumulatorul. As incerca sa prelungesc mufa de egalizare, dar mai intai as vrea sa stiu daca afecteaza in vreun fel incarcarea si egalizarea firele mai lungi.
Multumesc.
Asta nu mai e arf rewiew...incearca sa iti pui intrebarie intr-un topic la coltul incepatorul.
Poti prelungi mufa aia,dar exista sansa sa nu se lipeasca bine si sa faca scurt=>booom pack-ul.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#17
Postat 02 May 2011 - 09:50 PM
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#18
Postat 14 May 2011 - 10:53 AM
Number of downloads: 76
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#19
Postat 14 May 2011 - 10:55 AM
Number of downloads: 72
Ultima foto cu motorul IMG_3524.JPG (413.05K)
Number of downloads: 76
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#20
Postat 14 May 2011 - 11:01 AM
Number of downloads: 58
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#21
Postat 16 May 2011 - 03:24 PM
Number of downloads: 61
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#22
Postat 17 May 2011 - 11:01 AM
Number of downloads: 51
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#23
Postat 17 May 2011 - 11:07 AM
Number of downloads: 34
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#24
Postat 17 May 2011 - 11:09 AM
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#25
Postat 17 May 2011 - 11:10 AM
Number of downloads: 40, O metoda mai buna de a fixa aripa de fuselaj in partea anterioara
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#26
Postat 21 May 2011 - 07:58 PM
alex g, la 17 May 2011 - 11:07 AM, a spus:
Din punct de vedere aerodinamic modifici forma profilului in sensul in care vei avea portanta mai mica si rezistenta la inaintare mai mare (eleroane in pozitie spoileron)
Eleronul stg este mai ridicat decat dr deci va genera si o rotire pe semiplanl stang.
NOTA: Nu exista decat o singura aripa oricate plane (biplan triplan etc) sau semiplane!
Numai bine
Aceasta postare a fost editata de Horja: 21 May 2011 - 08:02 PM
#27
Postat 21 May 2011 - 08:06 PM
Nu numai haiduceste baga un avion , arunca-l si vezi ce sa intampla.
Nici o referire la cazul de fata ci doar mici ganduri utopice.
Numai bine Alex
#28
Postat 22 May 2011 - 02:11 PM
Horja, la 21 May 2011 - 07:58 PM, a spus:
Din punct de vedere aerodinamic modifici forma profilului in sensul in care vei avea portanta mai mica si rezistenta la inaintare mai mare (eleroane in pozitie spoileron)
Eleronul stg este mai ridicat decat dr deci va genera si o rotire pe semiplanl stang.
NOTA: Nu exista decat o singura aripa oricate plane (biplan triplan etc) sau semiplane!
Numai bine
Acesta pozitie a eleroanelor este asa de la inceput, aripa avea totul montat. Diferenta dintre eleronul stang si cel drept dispare prin trimare. Faza e ca eleroanele in pozitia neutra sunt putin ridicate fata de planul aripii, ceva gen spoiler. Nu am cum sa reglez aceasta pozitie.
Multumesc.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#29
Postat 24 May 2011 - 05:54 AM
Multa bafta.
#30
Postat 31 May 2011 - 12:47 PM
Number of downloads: 75
O foto mai buna cu motorul si modul de fixare pe model. Se vede ca firul rosu are izolatia foarte scurta iar in timp s-a strapuns si stratul de lac, si motorul a inceput sa sughita si sa intrerupa urat de tot. Initial am crezut ca nu mai am ce face, dar la teste am gasit buba, si cu putina banda izolatoare si ceva lac de unghii peste problema s-a remediat.
Aceasta postare a fost editata de alex g: 31 May 2011 - 12:51 PM
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R