Modelism - RHC Forum: conversie metanol - benzina - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

conversie metanol - benzina se poate

#1 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2648
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 31 March 2011 - 10:48 AM

Am descoperit subiectul (nu scriu unde)dar intins pe ani de observatie si cam o suta de pagini de comentarii. L-am urmarit cu interes. Va prezint urmatorul rezumat (pe privat va dau link-ul original):

1: se poate ?
- da se poate. Simplu, fara aprindere electronica, fara bujii speciale, la majoritatea motoarelor, fara nimic.

2: ce amestec ?
- benzina ordinara + ulei pentru 2 timpi (10/1). Fara metanol, fara ricin, fara nimic, desi s-au incercat mixuri la greu.

3: probleme specifice?
- carburatie specifica: din cauza ca este alt amestec carburant/oxidant, se poate utiliza carburatorul normal dar nu la toate si la limita
- degajare mai multa de temperatura si energie
- trebuie alimentata continuu bujia

4: observatii:
- oamenii par foarte convinsi si multumiti de rezultate
- nu s-au studiat uzurile pe termen lung (ani)
0

#2 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 31 March 2011 - 11:54 AM

D-nul de la Suceava, nitrometan a facut cateva conversii si fix aceleasi explicatii le-a dat. Nu e nimic nou, dar e bine ca s-a facut un topic separat sa se vada mai bine.

Apropo, garniturile, mai toate de la metanol, nu rezista la benzina, parca, deci ar trebui si ele schimbate.

Aceasta postare a fost editata de protheus: 31 March 2011 - 11:56 AM

 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#3 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 March 2011 - 08:53 PM

Merge facut, dar merge prost si se incinge de-l ia dreacu.
Asta e rezumatul meu la ceea ce am incercat si eu si altii.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#4 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 01 April 2011 - 06:32 AM

Nu inteleg, Vlad spune sa schimbi, doar combustibilu? Asa interpretez frazele "fara aprindere electronica, fara bujii speciale, la majoritatea motoarelor, fara nimic" si "trebuie alimentata continuu bujia".
"se poate utiliza carburatorul normal dar nu la toate si la limita", adica carburatorul de la motoarele pentru metanol?

Ceea ce a facut Nitrometan este cu totul altceva.
Oricum sunt de parere ca fiecare motor trebuie utilizat cum a fost gandit...parea mea.
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 01 April 2011 - 06:34 AM

0

#5 Useril este offline   furios 

  • RAPTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1172
  • Inregistrat: 30-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bragadiru
  • Interests:Heli

Postat 01 April 2011 - 06:53 AM

Nu am raspuns pe privat pentru ca nu am timp sa detaliez(am sa incerc diseara sa raspund aici)...pe scurt,motorul merge si fara aprindere continua....de exemplu la al meu de heli nu am nevoie decat ca sa stea la relantiu,in turati nu are nevoie si nici nu simte diferenta,de incins se incinge dar cred ca la heli cu un ventilator bun face servici...oricum la mine promitea foarte mult si cred ca am sa revin la proiect mai ales ca acum am o aprindere electronica ce poate fi pusa pe model fara sa atarne greu la cantar.Chiar facusem o chestie cu un intrerupator RC pe un canal auxiliar care era mixat cu gazul si cand trecea mansa de20% intrerupea bujia sau o pornea daca scadea sub 20%,amestecul era destul de exact si bogat in ulei...nu mai stiu cat doar ca e foarte important(nu mergea bine decat cu acel amestec)..aaa,inca ceva,imi aducaminte ca jiglerul de gaz era sugrumat la minim si dupa 40 de min de mers la 50-60% forta consumasem cam 70-80g de benzina.
T-REX 500 PRO
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!

---------Alexe Gabriel----------
0

#6 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 April 2011 - 07:13 AM

....si heli-ul nu zbura. Merge facut doar de dragul experimentului, nu o sa spui acum ca mergea bine. Fara aprindere prin scanteie merge in regim de autoaprindere (ca motoarele cu calamina multa) + ca se duc toate garniturile de cauciuc din carburator in scurt timp, ca sa nu mai vorbim de faptul ca puterea e sub jumatate.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#7 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2648
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 02 April 2011 - 07:11 AM

Impreuna cu radulp, am reusit sa pornim si sa reglam un .28. L-am adus pina la 'foarte bine' in toate regimurile de turatie, pe stand. Testele vor continua.
0

#8 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 02 April 2011 - 09:27 PM

Nu orice motor pe metanol poate fi convertit.Din cele care pot fi convertite doar citeva vor trai mai mult de citeva minute.Daca vrei sa ai si putere atunci trebuie sa ai un motor bun pentru asta.Cum zicea si MLGore,daca nu ai un motor potrivit,singurul rezultat va fi ca motorul se va incinge si eventual va crapa.
Eu am convertit Super Tigre si am ajuns la punctul in care ,cu aprinderea perfect reglata,carburator adecvat si ulei de calitate extrema,am reusit sa obtin performante mai bune decit pe metanol.Daca faci acest lucru cu OS 91 FX,acesta va tine zic eu 15 maxim 30 de minute,deoarece el lucreaza foarte fierbinte pe metanol,nu mai zic de benzina.
Lasind la o parte eventualele discutii metanol versus benzina si rezumindu-ma strict la conversia unui ST 3000,am reusit sa obtin 7700 rpm cu elice 18X10 Menz S si 8300 cu 18X10 Gsonic.Toate astea cu toba borcanas.Cu rezonator nereglat fin din lipsa de timp,am crescut cu aproximativ 250 rpm.Temperatura masurata in apropierea bujiei si a portului de evacuare dupa 2 min de gaz in plin cu termometru Turnigy nu a depasit 120 grade.Tin sa precizez ca pe metanol nu am obtinut aceste turatii,max 7600 cu Gsonicul,dar temperatura a fost de maxim 105 grade.(carburator de 9,10,12mm ST si 10% ulei,fara nitro)
Motoarele pe metanol lucreaza mult mai reci datorita caldurii latente de evaporare a metanolului si a procentului mare de ulei din combustibil.
Tin sa precizez ca daca se foloseste un carburator de calitate foarte buna si un sistem de evacuare rezonant,metanolul surclaseaza in marea majoritate a cazurilor benzina,neajunsul fiind cresterea exponentiala a consumului fata de putere,acesta fiind si motivul pentru care se recurge la conversie.
Parerea mea e ca sub 30 cc metanolu rulz ,dar peste nu se renteaza,sunt benzinare o gramada.
Apropo,ST3000 al meu are peste 15 kile de gaz ars si nu are nici o urma de uzura si are aceeasi bujie miniatura de la inceput.Are putere mai mare decit orice DL 30 sau 32in orice conditii,pe probate.
0

#9 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 02 April 2011 - 09:55 PM

@nitrometan, asta o stim, dar te rog sa citesti primul post. Spune ca merge fara aprindre, cu bujia alimentata tot timpul (deci cujie cu filament), are carburatorul original, etc. De fapt el nu vorbeste despre nici o conversie. A schimbat, doar, combustibilul. Poate sa mearga asa?
0

#10 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 02 April 2011 - 11:19 PM

Benzina se autoaprinde destul de greu,de aceea se foloseste un amestec de metanol,benzina si ulei.Filamentul bujiei catalizeaza doar aprinderea metanolului,iar acesta la rindul sau aprinde benzina.Se poate sa functioneze si cu benzina,fara metanol,dar aprinderea se face neregulat,greu controlabil,iar amestecul este critic,depinzind puternic de sarcina si turatie.Benzina detoneaza la compresie,de aceea ma indoiesc de utilitatea folosirii regimului semidiesel cu acest combustibil(benzina pura plus ulei).Ca sa nu mai zic de faptul ca un carburator destinat dozarii amestecului aer metanol nu va functiona bine pe benzina.Cei ce au folosit amestecul mai sus amintit au folosit ac de dozaj cu unghi diferit fata de cel destinat dozarii metanolului.
Tema e dezbatuta pe larg in 2 topicuri pe RC universe in Glow-gas section,iar mie cel putin rezultatele nu mi se par concludente,chiar daca sunt si citiva care afirma ca au reusit un reglaj bun.
Intradevar asta nu e o conversie,ci mai degraba o schimbare de combustibil.
Pentru mine o conversie reusita trebuie sa fie trecuta de stadiul de experiment iar motorul trebuie sa aiba dupa aceea o functionare fiabila,sigura.Eu dupa ce am reglat totul pornind de la 0 am ajuns la stadiul in care motorul porneste dupa soc la a treia pala maxim iar dupa ce a pornit o data in acea zi,porneste fara soc la 2-3 pale de fiecare data,tine relantiul stabil la 1800-1900 rpm,nu se bilbiie sau alte alea.
Nu zic ca e imposibil ca un motor sa functioneze un timp in modul descris mai sus,dar ca sa fie si fiabi,am pina la proba contrara indoieli.
Carburatia e totul la un motor pe benzina,chiar si cu o aprindere de top,daca ai un carburator prost,motorul nu merge.
Eu am achizitionat un motor SV 50,o chinezarie quasinecunoscuta ca defect,ca nu mergea.Am aruncat direct clona chinezeasca de Walbro la gunoi,am montat un Walbro WT 540 original pe care am dat 45 usd in state,am reglat aprinderea la unghiul optim intre putere si relanti si am reusit sa obtin un motor care merge mai bine decit orice alt chinez,sau daca vrei,ca orice 50cc benzinar care se respecta.
0

#11 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2648
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 03 April 2011 - 08:11 AM

Merge, merge foarte bine. Nu e cu nimic mai cald, chiar din contra, l-am masurat si pe stand e mai rece. Am folosit ulei 10/1, deci mai mult decit folosesc carburantii auto si complet fara nitro.

Povestea este cam asa:
- am citit in romaneste despre existenta unor experimente si reusite. Din pacate complet nedetaliate, dar incitante.
- am studiat pe www
- am citi si incercat sa intelegem mii de mesaje, fiecare cu aportul lui
- am gindit un experiment in trepte:

1: am asezat un motor magnum XL.28 nou pe stand
2: am preparat un carburant deliberat cu ulei suficient
3: ne-am propus sa vedem daca reusim sa-l pornim.
- fara furtune, cu elicie, demaror, bujie asistata, doar cu sprit in carburator
- porneste normal, merge bine cam 2-3 secunde
4: ne-am propus sa gasim o carburatie de sustinere
- cu carburatorul la maxim, l-am pornit alimentat, cu sprit, carburant si bujie alimentata
- destul de greu am reusit sa obtinem o turatie buna
- l-am lasat sa mearga mult in turatie mare, sa studiem elementele termice
- am obtinut carburatie buna de sustinere. Porneste usor la rece si la cald, sustine turatia pe termen nedefinit
5: ne-am propus sa obtinem turatie joasa si carburatia respectiva
- fara sa mai lucram din jiglorul de maxim, am obtinut turatie/carburatie sustinuta de relanti
- am lucrat numai din jiglorul de minim, si din temperatura bujiei
6: am incercat optimizarea carburatiei
- am lucrat destul de mult din jigloare sa obtinem 'repriza'
- am obtinut un motor, care porneste usor, functioneaza si carbureaza foarte bine

7: mai sunt probleme de rezolvat:
- carburatia este extrem de precisa (un click) si merge coplet aiurea
- temperatura bujiei este mare si critica
- variatia presiunii pe admisie in carburator (inertie si supra presiune) incurca motorul
- sunt momente cind trebuie decalaminata bujia

Mi-as fi dorit sa pot dialoga cu cineva care a trecut prin asta, nu doar sa anunt ce am facut si ce am obtinut, doar suntem pe forum.
0

#12 Useril este offline   furios 

  • RAPTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1172
  • Inregistrat: 30-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bragadiru
  • Interests:Heli

Postat 03 April 2011 - 08:53 AM

Pe mine nu ma interesat decat 2 aspecte. 1.sa a am un relantiu stabil si 2 sa am o turatie mare(constanta).Motorul fiind de heli (cu aripioare mai mari si bineinteles cu rezonator) cred ca va avea succes...poate se va incinge in sarcina....dar asta nu am de unde sti pana nu probez.
T-REX 500 PRO
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!

---------Alexe Gabriel----------
0

#13 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 03 April 2011 - 10:44 AM

Si eu fac parte din ctegoria celor pe care ii maninca des in partea dorsala sa experimentez lucruri noi,mai ales in domeniul motoare.Dar un experiment care nu duce la obtinerea de rezultate concrete ramine din pacate un experiment.
Eu vad o conversie reusita,fie ea si de combustibil,atunci cind obtin fiabilitate,siguranta in exploatare si putere macar asemanatoare cu puterea initiala.
Acuma nu vad cum ar putea fi acest experiment reusit din mai multe motive:
1)Necunoasterea dinamicii de ardere a amestecului benzina-aer.
2)Necunoasterea raporturilor optime de amestec.
3)Folosirea unui motor neadecvat pentru conversie.
A converti un motor nu inseamna a lua o zeama care arde,a adauga ceva ulei si de a porni motorul ci asa cum spuneam inainte rezultatele trebuie sa fie solide si repetabile.
Amestecul aer-metanol e de 5:1 cu toleranta in functionare de 3,8-6,2:1.Asta inseamna un amestec tolerant.Daca se adauga si nitrometan in amestec,care are raport de 3:1,atunci obtinem o intoleranta si mai buna a amestecului.La benzina,din pacate raportul e de 14:1 cu toleranta de maxim 13-15:1,ceea ce inseamna o intoleranta mare la amestec.
De aceea carburatoarele folosite pentru metanol nu merg pentru benzina decit la turatii punctuale.Daca arderea metanolului nu lasa in urma compusi de carbon,benzina la ardere incompleta lasa reziduuri ABRAZIVE de carbon,reziduuri ce le vedeti voi pe bujie si care nu le vedeti,intre piston si cilindru,ceea ce vor duce la uzura definitiva si sigura a motorului de tip ABC fara segment pe care il folositi.
Nu vreau sa fiu gica contra,dar ceea ce fateti voi cu motorul ala se numeste crima cu premeditare.
Ca functioneaza s-a demonstrat de nspe ori si nu sunteti voi primii,ca nu e fiabil si sigur iar se stie demult si o veti afla si voi curind.
Solutia de compromis a fost gasita de ceva vreme de baietii de peste ocean dar benzina e amestecata cu metanol si nitrometan plus ulei,in proportii care variaza de la motor la motor.Carburatoarele folosite au fost originale sau modificate iar aplicatiile au fost nepretentioase(total exclus heli,3D si altele de genul)
De altfel adaugarea de 5 % de benzina in combustibilul obisnuit de metanoale nu strica si nici nu ajuta dpdv termodinamic,avind un avantaj colosal totusi:Daca vin baietii de la militie pe cimp sa intrebe ce gaz folosim,noi zicem ca benzina,ca aza miroase,iar daca ulterior intreaba de ce are in componenta mai mult metanol,zicem ca nu stim domle ca asa am cumparat-o de la PECO.
Eu apreciez experimentarea de noi solutii dar prefer sa merg pe niste baze concrete si pe cai batatorite,altfel se numeste pierdere de timp si bani.
0

#14 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2648
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 03 April 2011 - 01:56 PM

Cu privire la bujie:

Intrucit arderea difera intre cele doua extreme (maxim si minim), s-a ajuns la concluzia (experimental) ca temperatura bujiei variaza substantial (la extreme). Diferind temperatura filamentului difera substantial si aprinderea (sa nu uitam, nu discutam de aprindere electronica). Diferind aprinderea, parametrii motorului sunt afectati rau (negativ). Pastrind bujia alimentata se elimina problema.
De asemenea, pastrind filamentul electric cald, se si curata depunerile de pe filament. Se arde benzina nu alchool. S-a experimentat la greu amestecuri de benzina si metanol, delibetat pentru a pastra bujia (aprinderea) intr-o plaja folosibila, singurele rezultate bune le-au obtinut cu metanol pur, carburantii comerciali amestecati cu benzina au probleme specifice.
Bujia trebuie sa fie (pentru rezultate bune) foarte calda.
0

#15 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2648
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 03 April 2011 - 02:09 PM

Cu privire la carburant:

Benzina (cu atit mai mult amestecata cu ulei care este ars), are un BTU (degajare de energie) dublu fata de metanol. De asemenea are alte rapoarte de ardere (oxidare). Din acest motiv, carburatorul 'RC standard' functioneaza efectiv aproape la minim (complet inchis). Consumul este infinitezimal fata de metanol, si toleranta de reglare este efectiv 'un clic'.
Se pare ca anumite componente din supa pe care o cumparam cu titlu de benzina, reactioneaza cu uleiuri existente in carburantul de modelism. Rezultatul.... se stratifica. Desi inainte de zbor, se poate amesteca mecanic temeinic (de nu se vede), totusi rezulta o inconstata a carburantului (fluctueaza in densitate), care afecteaza rau carburatorul RC care oricum este aproape inchis, precum si depuneri in carburator (unde se amesteca cu aerul).
Au fost gasite solutii (diluant,acetona...), dar mai scumpe. Cele mai bune rezutate s-au obtinut cu benzina (chiar slab aditivata), amestecata cu ulei pentru motoare in 2 timpi. Aceste uleiuri contin ce le trebuie (anti oxidant, decalaminant, detergent, colorant.....)

Intrucit am dorit o ungere deliberat 'exceptionala', eu am folosi 11% ulei, adica mai mult decit se foloseste la carburantul de auto (9%), si oricum mult mai mult ulei decit folosesc motoarele pe benzina de fabrica.
0

#16 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 03 April 2011 - 02:15 PM

 vlad1, la 03 April 2011 - 01:56 PM, a spus:

Cu privire la bujie:

Intrucit arderea difera intre cele doua extreme (maxim si minim), s-a ajuns la concluzia (experimental) ca temperatura bujiei variaza substantial (la extreme). Diferind temperatura filamentului difera substantial si aprinderea (sa nu uitam, nu discutam de aprindere electronica). Diferind aprinderea, parametrii motorului sunt afectati rau (negativ). Pastrind bujia alimentata se elimina problema.
De asemenea, pastrind filamentul electric cald, se si curata depunerile de pe filament. Se arde benzina nu alchool. S-a experimentat la greu amestecuri de benzina si metanol, delibetat pentru a pastra bujia (aprinderea) intr-o plaja folosibila, singurele rezultate bune le-au obtinut cu metanol pur, carburantii comerciali amestecati cu benzina au probleme specifice.
Bujia trebuie sa fie (pentru rezultate bune) foarte calda.


Bun,si atunci totusi ce vrei pina la urma sa ne spui/demonstrezi:
Ca functioneaza stim,ca nu e fiabil si asta stim,ca nu produce rezultate repetabile si asta stim,felicitari din partea mea pentru timpul pierdut si pentru entuziasm,
sau ce??
Ca nu vad legatura,cel putin eu,care-i conversia?
0

#17 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2648
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 03 April 2011 - 02:21 PM

Cu privire la carburator:

Am dorit sa vedem ce se intimpla. Reglajul este efectiv aproape la minim, pentru ca se amesteca foarte putina benzina cu foarte mult aer. Am reusit, dar:
Carburatoarele normale de modelism, sunt practic doua regulatoare de debit. Avem un jigler la minim, alt jigler la maxim (puncte in care controlam amestecul). si carburatorul se plimba intre cele doua extreme. Aceste carburatoare nu ofera functia 'regulator de presiune', din acest motiv s-ar putea sa mearga la elicoper, dar nu la avion. Practic la avion, se modifica presiunea hidrostatica pe admisie carburant, fapt ce s-ar putea sa deranjeze radical motorul. La elicopter s-ar putea sa mearga daca nu aveti pretentii 3D. Experimental, s-a reusit la avion doar la motoare mai mari (peste 10 cmc), mult mai tolerante la variatia de presiune, si cu carburator walbro, (cu camera de nivel constant, supapa de presiune, membrana) si cu un control mult mai precis al carburantului. Chiar si asa, la motoare mari cu carburator normal, au avut nevoie de jiglere cu alte conicitati.
0

#18 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 03 April 2011 - 02:25 PM

 vlad1, la 03 April 2011 - 02:09 PM, a spus:

Cu privire la carburant:

Benzina (cu atit mai mult amestecata cu ulei care este ars), are un BTU (degajare de energie) dublu fata de metanol. De asemenea are alte rapoarte de ardere (oxidare). Din acest motiv, carburatorul 'RC standard' functioneaza efectiv aproape la minim (complet inchis). Consumul este infinitezimal fata de metanol, si toleranta de reglare este efectiv 'un clic'.
Se pare ca anumite componente din supa pe care o cumparam cu titlu de benzina, reactioneaza cu uleiuri existente in carburantul de modelism. Rezultatul.... se stratifica. Desi inainte de zbor, se poate amesteca mecanic temeinic (de nu se vede), totusi rezulta o inconstata a carburantului (fluctueaza in densitate), care afecteaza rau carburatorul RC care oricum este aproape inchis, precum si depuneri in carburator (unde se amesteca cu aerul).
Au fost gasite solutii (diluant,acetona...), dar mai scumpe. Cele mai bune rezutate s-au obtinut cu benzina (chiar slab aditivata), amestecata cu ulei pentru motoare in 2 timpi. Aceste uleiuri contin ce le trebuie (anti oxidant, decalaminant, detergent, colorant.....)

Intrucit am dorit o ungere deliberat 'exceptionala', eu am folosi 11% ulei, adica mai mult decit se foloseste la carburantul de auto (9%), si oricum mult mai mult ulei decit folosesc motoarele pe benzina de fabrica.

Pai asta am scris eu mai inainte in esenta,iar chestia cu benzina amestecata cu ulei care este si ars eu nu o pricep deloc.Nu vad ce ai vrut sa spui.
Ungerea nu e exceptionala,toate benzinarele care au ca baza de functionare un motor pe metanol bun merg cu de la 12:1 ulei in jos in functie de calitatea uleiului.Asta e cam de la 8% in jos.
0

#19 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 03 April 2011 - 02:32 PM

 vlad1, la 03 April 2011 - 02:21 PM, a spus:

Cu privire la carburator:

Am dorit sa vedem ce se intimpla. Reglajul este efectiv aproape la minim, pentru ca se amesteca foarte putina benzina cu foarte mult aer. Am reusit, dar:
Carburatoarele normale de modelism, sunt practic doua regulatoare de debit. Avem un jigler la minim, alt jigler la maxim (puncte in care controlam amestecul). si carburatorul se plimba intre cele doua extreme. Aceste carburatoare nu ofera functia 'regulator de presiune', din acest motiv s-ar putea sa mearga la elicoper, dar nu la avion. Practic la avion, se modifica presiunea hidrostatica pe admisie carburant, fapt ce s-ar putea sa deranjeze radical motorul. La elicopter s-ar putea sa mearga daca nu aveti pretentii 3D. Experimental, s-a reusit la avion doar la motoare mai mari (peste 10 cmc), mult mai tolerante la variatia de presiune, si cu carburator walbro, (cu camera de nivel constant, supapa de presiune, membrana) si cu un control mult mai precis al carburantului. Chiar si asa, la motoare mari cu carburator normal, au avut nevoie de jiglere cu alte conicitati.

Carburatoarele WALBRO nu au camera de nivel constant,iar debitele nu se regleaza din conicitatea suruburilor.Asta denota cunoastere doar aproximativa a subiectului de aceea eviti furnizare de date concrete.
Iar chestiuni de genul: s-ar putea sa mearga si s-a reusit/s-a constatat,ma fac sa cred ca din ceea ce citesti postat pe alte forumuri nu faci decit sa reproduci aici fara acuratetea si explicatiile necesare.
Sorry daca gresesc,dar asta e impresia mea.
0

#20 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2648
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 03 April 2011 - 02:37 PM

- ne-am propus sa vedem daca se poate. Se poate.
- ne-am propus sa gasim un carburant mai ieftin, si 'neinterzis'. Am gasit.
- ne-am propus sa incercam cu ungere mult, mult mai mare decit la motoarele pe benzina de fabrica. Am reusit, merge si nu face calamina.
- am dorit un carburant alternativ, nu neaparat mai bun.

Pina acum l-am facut sa mearga fara nici o modificare la motor, cu amestec ieftin. Intrucit il folosim sub 100% din parametrii pe metanol, cu ungere exceptionala, nu se incalzeste si nu se uzeaza nici macar ca si la utilizarea normala 'a la carte'.
0

#21 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2648
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 03 April 2011 - 02:42 PM

nitrometan: sa stii ca poti sa scrii la subiect. Fii amabil, dezvolta subiectul cu experientele tale, sa avem si noi ce comenta.
0

#22 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 03 April 2011 - 03:03 PM

 vlad1, la 03 April 2011 - 02:37 PM, a spus:

- ne-am propus sa vedem daca se poate. Se poate.
- ne-am propus sa gasim un carburant mai ieftin, si 'neinterzis'. Am gasit.
- ne-am propus sa incercam cu ungere mult, mult mai mare decit la motoarele pe benzina de fabrica. Am reusit, merge si nu face calamina.
- am dorit un carburant alternativ, nu neaparat mai bun.

Pina acum l-am facut sa mearga fara nici o modificare la motor, cu amestec ieftin. Intrucit il folosim sub 100% din parametrii pe metanol, cu ungere exceptionala, nu se incalzeste si nu se uzeaza nici macar ca si la utilizarea normala 'a la carte'.

1)Bravo si felicitari!Dar multi dintre noi stiau asta chiar daca nu au experimentat practic,de aceea inca o data felicitari pentru timpul acordat experimentului.
2)Carburantul gasit de voi e disponibil de cam 150 de ani.
3)dar ce,e vreun motor pe benzina de fabrica la care sa nu-i placa ulei sau ce?
Cite ore de functionare are motorul vostru si dupa citi litri de benzina afirmi ca nu face calamina?Ca din cite stiu si DA care merg cu 1% Amsoil Saber dupa 50 de ore de functionare se curata de...calamina.
4)atunci folositi motorina...
Concluzionind, daca folosesti motorul sub 100%(as indrazni sa avansez undeva la 30%)atunci de ce ma mai chinui?Motorul meu ASP 28 invirtea o elice graupner de 9X6 cu 11000 rpm,motorul vostru cite rpm face cu o elice similara?
Daca am un motor la care tre sa adaug si acumulator care sa tina bujia calda,si care nici putere nu scoate,la ce sa il folosesc,la planor?
Pai nu,mai bine iau 3 celule de 4000 mAH,motor si ESC,cintaresc mai putin decit ce aveti voi acolo,nu face galagie,nu pute,si ceea ce e important are de 10 ori mai multa putere.
Asta se numeste CONVERSIE LA ANTRENARE ELECTRICA :)
Si functioneaza :drinks:
0

#23 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 03 April 2011 - 03:13 PM

 vlad1, la 03 April 2011 - 02:42 PM, a spus:

nitrometan: sa stii ca poti sa scrii la subiect. Fii amabil, dezvolta subiectul cu experientele tale, sa avem si noi ce comenta.

Am scris destul la subiect,deoarece azi ploua si nu pot zbura,de obicei nu sunt atit de generos cu scrisul,iar despre experimentele mele trebuie doar sa citestipe forum.Intre timp am facut si altele mai interesante si atunci cind voi avea mai mult timp le voi face si cunoscute.
Motoarele mele au fost vazute de o gramada de lume si nu ma pling de credibilitate.
Se pare ca am fost totusi inteles gresit.
APRECIEZ EXPERIMENTUL VOSTRU!!!!
Si eu am dat de atitea ori cu capul si cu picioarele in bara incit acuma prefer sa ma documentez la maxim din surse credibile inainte de a incerca orice,altfel pierzi timp si bani degeaba.

Aceasta postare a fost editata de nitrometan: 03 April 2011 - 03:16 PM

0

#24 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2648
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 03 April 2011 - 03:31 PM

In momentul de fata, am trei elicoptere, doua aeromodele si un automodel, pe metanol. Pentru mine este un subiect care merita atentia. Mi-ar fi placut sa gasesc informatia sintetizata. Am gasit ceva referinte despre experimentele altora, am intrebat, si cu atit m-am ales.
Data fiind situatia, un pic am studiat, dezvoltat, si am experimentat subiectul. Am, scris despre asta in speranta ca-i vor fi utile vre-unui coleg.

Acum serios, rog pe cei care au mai facut incercari la subiect sa scrie. Mi-ar place sa pot citi si eventual comenta.

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 03 April 2011 - 03:32 PM

0

#25 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2648
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 05 April 2011 - 09:28 AM

04.04.2011

Peste o ora de mers pe benzina pe stand. Diverse regimuri de turatie. Nu sunt probleme deosebite.
0

#26 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2648
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 11 April 2011 - 08:00 PM

11.04.2011

Inca o ora de mers:
- carburatia: foarte buna. Tine bine ralanti-ul, turatie 'mare', intermediare. Repriza buna. Se poate si mai bine, dar zburabil in conditii de siguranta.
- temperatura: cca 90 la ralanti constant, 157 in maxim prelungit. Probabil i-ar place un radiator suplimentar cum se folosesc la auto sau heli. Chiar asa, 157 grade pe stand la +20 grade celsius, inseamna ca in zbor va fi mai putin.

Problema:
A aparut joc pe biela. Din cauza ca detonatia este mai puternica decit la metanol (mai multa putere), motorul vibreaza mai tare. A aparut un joc (deocamdata se simte numai la cald) intre biela si vibrochen. Am procedat la demontare completa a motorului, unde am constatat urmatoarele:
- bujia - ireprosabila
- camasa si pistonul - oglinda (ABC) fara urme de uzura sau depuneri.
- camera de ardere - ok
- charter - curat, uns, fara depuneri sau urme de nici un fel
- motorul Magnum 28XL nu are biela bucsata. Avem de ales intre rulmentare si bucsare (ca la motoarele de marca). Am hotarit s-a o bucsam.
0

#27 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 11 April 2011 - 08:55 PM

Devine interesant;niste filme, poze?
0

#28 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 11 April 2011 - 09:02 PM

Eu nu cred ca pe benzina ai putere mai mare. Asta ar insemna ca aia de la dragstere (de exemplu) sunt cu capu' , daca la topfuel folosesc alcool cu nitro. Sau topicul e la misto si eu nu m-am prins...
0

#29 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 12 April 2011 - 03:14 AM

Si cei cu motociclete dirt track, tot metanol folosesc si tot din cauza puterii sporite. Este adevarat ca alcoolul are putere calorica mai mica, dar motorul poate arde de patru ari mai mult alcool decat benzina, deci, in final, alcoolul ofera mai multa putere. Faptul ca ai detonatii nu este un lucru care sa te bucure...zic si eu.
Multa bafta.
0

#30 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2648
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 12 April 2011 - 08:08 AM

Si eu sunt intrigat de punctul in care au aparut semne de uzura. Cauzele ar putea fi:

- motor nou, pornit cu 11% ulei fara ricin si nerodat 'a la carte'. Recunosc ca nu am respectat rodajul.
- calitate 'china' biela din aluminiu nebucsata ! (.28XL). Biela bruta n-am mai vazut de la MK-17 roicum benzinarele sunt bucsate, rulmentate sau pe cuzineti.
- aprindere prematura, motorul parca vibreaza mai tare ca pe metanol. S-au slabit de mai multe ori suruburile de la batiu.
- detonatie mai puternica/rapida. Imi imaginez ca benzina are alti parametrii de ardere decit metanolul.

Observatii:
- uzura /ovalizarea pare in axul bielei. Nu o pot masura dar dupa semnele de uzura.
- in regim maxim, charterul este stabil cam la +80 grade


Am sa-l bucsez ca pe un motor normal, si am sa reiau testele.

Etapele urmatoare ar fi:
- readucerea motorului in conditie 'ireprosabil'
- trecerea bujiei pe acumulator
- avionizarea
- teste sustinute de zbor efectiv la avion
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro