Bateria de la masina 1/1 HELP
#1
Postat 08 December 2002 - 04:02 PM
Am o masina in curte (passat '99) care sta din cauza ca proprietarul e plecat.
Masina stind si afara fiind frig ,bateria se descarca.Masina are computer de bord.
Intrebarea mea este daca iau bateria in casa si o incarc si apoi o tin in casa pina la sosirea propritarului(taicamiu) se intimpla ceva cu computerul de bord.
Sper ca ati inteles ce am vrut sa spun si daca nu revin cuun alt mesaj.
Va rog cine stie dati un raspuns!!!
Bog
#2
Postat 08 December 2002 - 07:46 PM
ce se intampla cu un computer daca se taie curentul... mai pleaca a doua zi?
eu zic ca are 90% sanse sa porneasca si a doua zi. de ce? pentru ca memoria volatila
este folosita doar pentru operatii curente, memoria de baza este hdd-ul..
ok, computerul tau de bord nu e la fel ca cel de pe masa... nu are hdd. asta cred ca te-ai prins
si singuur. Dar are ceva, pe post de HDD, adica memorie non-volatila. Se numeste E-PROM sau
E-E-PROM mai degraba (Electrically Erasable Programabble Read Only Memory.. huh, l-am scris).
Deci, fii pe pace, daca scoti bacteria, computerul n-o sa sufere. Doar ca, dusa la service, va stii ca la
data de... ora... bateria a fost deconectata... SI va memora si coordonatele temporare ale reconectarii acesteia. Asta, daca e un computer tare-tare destept... Daca nu, nu va memora nimic, dar NU VA PIERDE NIMIC. Crede-ma pe cuvant. PEntru ca asa e normal sa fie...
SI daca tot o iei in casa, ar fi bine sa o pui pe redresor, nu doar sa-ti pui matzele sa-ti linga bornele.... sa tina bateria calda.
ATENTIE: ai alarma pe masina? Daca da, trebuie intai s-o dezactivezi. Computerul alarmei trateaza scoaterea bateriei drept efractie. Drept urmare, va urla alarma pana .... pui pateria la loc si anulezi, sau pana cand o sa moara si bateria alarmei. Asta, daca ai alarma care are si baterie- backup.
Precautia de mai sus este singura.. la scoaterea bateriei ..
am plecat, a inceput startreck
alexella
#3
Postat 08 December 2002 - 09:18 PM
#4
Postat 08 December 2002 - 10:25 PM
nene, ala nu-l tine computerul, ala se tine singur.
exista undeva in tabloul de bord, o baterie mica si meseriasa
conceputa sa dureze ANI de zile. E li-ion, dar are un consum foarte
mic si o conceptie mai speciala. vreo 10 ani tot te tine... chiar mai mult.
dar nu e imposibil ca sa ai un backup al valorii aceleia si in computer, in
cazul in care schimbi tabloul de bord.... dar ma opresc, sa nu bat campii..
concluzionez: kilometrajul va ramane si el la locul lui.
daca nu ma crezi pe mine, mai intreaba si pe altii, fa o medie si...actioneaza.
alexella
#5
Postat 08 December 2002 - 11:15 PM
Flickr - pozele mele
#6
Postat 09 December 2002 - 07:32 AM
Pai nu e mai simplu mai Bogdanele sa dai din cand in cand o cheie la sofisticata de masina, sa o lasi sa se incarce bateria, ocazie cu care se mai dezmortzesc maruntaiele bolidului, decat sa te complici cu luat bateria, anulat alarma, carat bateria, incarcat carat etc?
Big Battery
#7
Postat 09 December 2002 - 09:37 AM
Kilometrajele electronice au fost introduse deoarece mäsluirea kilomertajelor mecanice devenise modä. Bineinteles cä a fost läsatä o portitä.... ( steckerul de diagnosä ) :D
C4FU
#9
Postat 09 December 2002 - 02:01 PM
Bog
#10
Postat 09 December 2002 - 04:19 PM
Pai, hai ca-ti propun eu o afacere: car-sitter.
Dai si tu bani de 5 litri de motorina, si ti-o iau in weekend la plimbare.
Frumos, tipi-tipi, pe bulevard.. .fara gropane, fara derapaje... asa, de dezmortire.
Ce zici?
Si referitor observatia lu' Big, am si eu un comentariu: curentul extras din baterie la pornire nu se re-incarca din 20 min de relanti.... Asa ca, atentie......
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 09 December 2002 - 05:24 PM
#12
Postat 10 December 2002 - 07:58 PM
lasa copilu in pace, ca si asa are multe pe cap ! Mai bine du-i niste motorina, bagati-o in rezervor si porniti masina si gata.
Nu o mai dezmorti tu, ca va dezmorteste ta-su pe amandoi de nu va vedeti !!
Ba Bogdane,
nu uita ce ti-am zis cu Oltcitul !!!! Repet, daca mai pui mana pe masina iti rup eu oasele, pana sa afle taica-tu !!! Vorbesc serios !!
Revenind, daca masina ramane fara motorina e nasol, se dezamorseaza pompa. Fara baterie nu se pierd date importante (gen km. parcursii) dar s-ar putea sa o ia razna alarma. Parca Vw au si ceva coduri ? Ah, inca ceva, daca ai casteofon cu cod. Daca intrerupi alimentarea va trebui sa reintroduci codul. Ai cel mult 10(zece) posibilitati. Daca nu il stii ai dat de dracu, se blocheaza !!!
Parerea mea, intreaba-l pe taica-tu ce trebuie sa faci. El stie cel mai bine, e masina lui. Stie si codurile si va saluta si initiativa ca fiu-sau il intreba pe taica-su...!!!!
Asa copil.....mai rar !
Sa traiesti !
PiccoMaster
#14
Postat 10 December 2002 - 09:54 PM
Voi aveti dreptate dar daca eu o pornesc ea nu are timp sa se incarce nici in 20 minute.Ea tre plimbata cea ce nu se poate.
Asa ca cea mai buna varianta este incarcatul si stocatul in casa.
Lucian am inteles mesajul si asa cum am promis nu mai fac nici o prostie de genul asta.
Daca voi ziceti ca nu se pierde nimic ebine problema cea mai mare este scosul si pusul la loc a bateriei.
Bog
#15
Postat 10 December 2002 - 10:34 PM
demontarea si montatrea bateriei este la VW AUDI Chinu dracului. Deci deconecteazä bornele, intäi minusul !!! si conecteazä redresorul läsind bateria in masinä. Dacä o incarci din douä in douä zile cite o orä o metii bine. Bateria ar trebuii sä aibä cam 90 Ah asa cä nu se descarcä cu una cu douä mai ales cä are abia 3 ani !!!
Atentie la redresor: Bateria este cu sigurantä capsulatä deci gazele care se POT produce la incärcare nu se evacueazä. Pentru ca la incärcare sä nu se producä gaze ai nevoie de un redresor special !!!
Existä si baterii GEL cu care sint dotate unele turismele VW !!! Si aceste baterii au nevoie de redresor special. Acestea sin aspecte mult mai importante decit computerul de bord !!! Deci probabilitatea de a präpädi bateria este destul de mare. Incearcä sä afli ce baterie are masina.
Conectarea borenelor in ordine inversä, intäi plusul.
TDI cu 115 PS este motor PD fiecare injector are o pompä separatä de injectie, ( Pumpe-Düse ). Dacä rämii färä motorinä, motorul oprindu-se din lipsä de combustibil, acest tip de motor porneste poreste la cheie färä probleme, färä desamorsäri :mellow: amorsäri aerisiri s.a.m.d.
Cu toate acestea nu este indicat sä-l lasi färä motorinä.
#16
Postat 11 December 2002 - 05:45 PM
Intr-adevar scoaterea bateriei este cinulcel maimare la aceasta masina mai ales montarea ei.Redresorul cred ca este unul normal care a fost facut de taicamiu acu' nu stiu citi ani dar poti sa il setezi sa incarce cu ce tensiune vrei iar Intensitatea este cam de 5-8Ah.
Ma mir in leg cu desamorsatul pompei pentru ca lu taicamiu ii era tot timpul frica ca ramine fara motorina si de aceia avea cam tot timpul rezervorul plin.
Dar nu s-a intimplat nici odata sa ramina fara motorina asa ca nu a trait nici o experienta de genul asta cu masina asta.
Manual de VW sti cumva unde gasesc?
Bog
Daca mai ai ceva de spus in leg cu aceasta masina sau cu masini similare te rog sa te exprimi!!! Orice sfat e bine venit.
#17
Postat 11 December 2002 - 07:01 PM
Despre noile baterii am aflat intimplätor. Am un BMW vechi ( 23 de ani ) pe care il tin in garaj de vreo 11 ani. Intr-o zi o sä fie un Oldtimer. De douä -trei ori pe an i-l inscriu in circulatie pentru cite o säptäminä. Vara trecutä i-a murit bateria. Dacä tot a trebuit sä cumpär una nouä m-am gindit sä folosesc aceastä baterie si pentru modelism. Cind sä cumpär si redresor am obsevat cä esistä mici mari diferente. Rdresoare normale; pentru baterii färä aerisire; pentru batreii gel si dalea dästepte care le stiu pe toate. Toate sint siteme automate. In descrierea redresoarelor normale scrie in mod explicit a nu se incärca baterii inchise si gel - preicol de deteriorare a bateriei ! L-am cumpärat pe cel destept care a costat 44 Euro deoarece Audiul meu are baterie Gel, cel al sotiei are baterie normalä. Unul normal costä cam 25 Euro.
Am asistat la o "panä a prostului" cu un A3 Tdi. Dupä ce i-a pus motorinä a dat femeia B) de 3 - 4 ori la cheie si masina a pornit.
Sä träiesti Bog
#18
Postat 11 December 2002 - 07:58 PM
E o diferenta intre o masina cu motor pe motorina si audi A3 TDI. O mare diferenta..
La benzina merge pana prostului ca aia are pompa pe membrana si cu pastile si lucreaza si cu aer pana cand apuca sa suga din rezervor.
Dar la motorina, pompa e cu roti dintate, si daca alea nu au maglavais intre ele, freaca aer si nu sug aproape nimic. (desi, daca dai cheie vre-o juma de ora in continuu, poate apare si motorina pe tzeava. Dar totusi am dubii)
E, A3-u ala e foarte posibil sa fi avut o pompa electrica de amorsare, similara pompei de amorsare de la motoarele benzina pe injectie. E chiar probabil sa fi fost asa....
Dar, sa te puna dracu' sa ai ARO, rumaenische tractorishe auto....) si sa ramai fara motorina, ca dai manual la pompa aia pana-ti sar capacele. Dar POTI sa o pornesti, pentru ca toate pompele pot fi amorsate si manual.
Ce zici tu de baterii, ai dreptate. SI asta am uitat sa-l avertizez pe BOgdanel (care, intre noi fie vorba, a comis-o deja. A scos deja bateria de pe masina...), daca incarca bateria in casa, ori moare asfixiat ori aprinde artificiile mai devreme. Bateria degaja hidrogen, pute rau dar explodeaza si mai rau. AI GRIJA BOGDANELE. Daca o incarci, incarc-o in hol, sau incarc-o cu cateva sute de miliamperi, cat sa nu borboroseasca deloc.
Pe la noi COrsair nene, n-ai sa gasesti multe masini cu baterie pe gel. Ie scumpe... Abia am trecut la Calciu..
COpacel, copacel... Daca-mi vand Dacia, poate-mi raman bani de-o baterie jumate d-aia cu gel. Eventual..
gata, m-am bagat in seama.. m-am retras.
alexella
#19
Postat 11 December 2002 - 08:14 PM
Da Tdi-urile si in general motoarele noi Diesel au o pompä elecricä. Nu bag mina-n foc dar si Passatul cu pricina ar trebui sä aibä pompä electricä fiind din generatia nouä PD ( 115 CP )
Standard este bateria inchisä.
Salut
#20
Postat 11 December 2002 - 09:51 PM
Un prieten,mester mare, si-a cumparat Corvette busit.L-a reparat cu fibra de sticla ,a tras de lonjeron etc.
Mare i-a fost mirarea cand a vrut sa o porneasca dupa ce o tinuse fara baterie cateva luni: Acel computer destept de care vorbiti nu mai avea instalat nimic in el,nu mai pornea ,numai arata nimic.Foarte neplacut pt ca cel mai apropiat service de programat Cpu era in Ungaria. L-a facut pana la urma printr-o adaptare de alt soft dar stiu ca nu era prea multumit.A vandut-o repede.
Asa ca nu exagerati cu teoria ,practica ucide cate-odata!
#23
Postat 13 December 2002 - 12:00 PM
100000$+Vila+teren+Porsche=Buna afacere
Cind incheiem afacerea.
Eventual daca mai negociem poate mai adaugi si o fata.
Bog
#24
Postat 13 December 2002 - 12:01 PM
Bog