Modelism - RHC Forum: cheie dinamometrica - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

cheie dinamometrica ... de imprumut

#1 Useril este offline   aedrin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 267
  • Inregistrat: 02-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 23 March 2011 - 08:30 AM

Am nevoie de o cheie dinamometrica (cunoscuta si ca tensiometrica) cu ajutorul careia as vrea sa masor momentul de torsiune a unui motor termic.
Sa reformulez ca sa nu se inteleaga altceva : cu motorul oprit, vreau sa masor forta necesara pentru a trece pistonul de punctul maxim (punctul de compresie)
Daca cineva are date edificatoare sau daca are motor asemanator cu al meu si are si cheia in cauza poate face masuratoarea si ma lumineaza si pe mine.
Motorul meu este un GF26i de la ccrpro, si se accepta masuratori de la motoare 2T de 26-28 cc cu un singur segment pe cilindru.
A, posesorul cheii de imprumut ar trebui sa fie in Bucuresti.

Aceasta postare a fost editata de aedrin: 23 March 2011 - 08:31 AM


0

#2 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 23 March 2011 - 01:06 PM

Imi cer scuze, dar masuratoarea are vre-o valoare la tuaria, practic, zero? Normal ca va scapa aerul pe langa piston. Cu totul altfel se petrec lucrurile in regim dinamic...spun si eu.
0

#3 Useril este offline   aedrin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 267
  • Inregistrat: 02-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 23 March 2011 - 02:31 PM

Vezi postareadan_mitea, la 23 March 2011 - 01:06 PM, a spus:

Imi cer scuze, dar masuratoarea are vre-o valoare la tuaria, practic, zero? Normal ca va scapa aerul pe langa piston. Cu totul altfel se petrec lucrurile in regim dinamic...spun si eu.

ma mindresc cu doua motoare avind o compresie perfecta (evident aranjate de mine, ca in baza lu` ala cu ochii oblici...).
vreau sa stiu ce forta opun ca sa treaca de punctul maxim pentru ca vreau sa le schimb starerele ( si alea tot de mine adaugate) cu unele mai de doamne ajuta, pentru ca astea pot porni motorul doar daca pleaca dintr-un punct intermediar fata de PMS.
fiind vorba si de o competitie cu greutatea nu vreau sa pun cine stie ce starter de juma` de kil cind as putea gasi niste motoare care sa-mi dea un pic peste necesarul meu si care sa fie un pic mai grele decit actualele (astea au 140 gr).
asadar turatia zero ma intereseaza pe mine, pentru ca ele pornesc efectiv la prima, maxim a doua tura (pala, mina, spuneti cum doriti, oricum sunt mindru)

0

#4 Useril este offline   adyc 

  • Fly-Free DreamTeam
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 764
  • Inregistrat: 02-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 March 2011 - 03:07 PM

Pai te rezolv eu, sa nu te mai chinui cu dinamometrica, ca oricum nu are relevanta: motor periat seria 600 cu reductor 1:6. Da' la ce panarama de concurs ai nevoie sa opresti si sa repornesti motorul?
0

#5 Useril este offline   aedrin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 267
  • Inregistrat: 02-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 23 March 2011 - 03:19 PM

Vezi postareaadyc, la 23 March 2011 - 03:07 PM, a spus:

Pai te rezolv eu, sa nu te mai chinui cu dinamometrica, ca oricum nu are relevanta: motor periat seria 600 cu reductor 1:6. Da' la ce panarama de concurs ai nevoie sa opresti si sa repornesti motorul?


U.A.V. - pleaca din punctul X la momentul T1 urmareste traseul stabilit aterizeaza in punctul Z unde asteapta comanda noua sau pleaca dupa program stabilit la momentul T2.
o serie 600 folosesc si eu insa cu reductor 1:4.
folosirea reductoarelor genereaza doua probleme: 1) supratureaza electromotorul dupa secventa de pornire chestie care de obicei se lasa cu o uzura majora a lagarelor 2) motoarele au "inertie" in acceleratie si deceleratie.
punctul 1 se poate rezolva partial prin inlocuirea lagarelor cu rulmenti. decuplarea electromotoarelor nu este o solutie pentru ca ele intra in regim de generator (dinam) dupa secventa de start

Aceasta postare a fost editata de aedrin: 23 March 2011 - 03:20 PM


0

#6 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 23 March 2011 - 03:41 PM

Se si poate calcula aproximativ ce cuplu rezistent exercita.Ce diametru si ce cursa are pistonul?

Citeaza


2) motoarele au "inertie" in acceleratie si deceleratie.

Nu vad de ce ar fi asta o problema, la aero...

Aceasta postare a fost editata de Zen: 23 March 2011 - 03:41 PM

It's difficult to make things simple!
0

#7 Useril este offline   adyc 

  • Fly-Free DreamTeam
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 764
  • Inregistrat: 02-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 March 2011 - 04:02 PM

Vezi postareaaedrin, la 23 March 2011 - 03:19 PM, a spus:

U.A.V. - pleaca din punctul X la momentul T1 urmareste traseul stabilit aterizeaza in punctul Z unde asteapta comanda noua sau pleaca dupa program stabilit la momentul T2.
o serie 600 folosesc si eu insa cu reductor 1:4.
folosirea reductoarelor genereaza doua probleme: 1) supratureaza electromotorul dupa secventa de pornire chestie care de obicei se lasa cu o uzura majora a lagarelor 2) motoarele au "inertie" in acceleratie si deceleratie.
punctul 1 se poate rezolva partial prin inlocuirea lagarelor cu rulmenti. decuplarea electromotoarelor nu este o solutie pentru ca ele intra in regim de generator (dinam) dupa secventa de start



Daca vrei Direct Drive ai nevoie de motor cu turatie mica/cuplu mare, adica un motor greu. Poti concepe un reductor destept, folosind rulmenti unisens, care sa reduca si atunci cand motorul e pe post de electromotor si cand e pe post de dinam. Sau poti folosi un brushless care are rulmenti si care suporta 24.000 rpm in regim permanet (daca-i pui reductor 1/4). Exemplu:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2099

Sau, mai elegant: http://www.hobby-lobby.com/fema.htm
0

#8 Useril este offline   aedrin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 267
  • Inregistrat: 02-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 23 March 2011 - 04:40 PM

Vezi postareaadyc, la 23 March 2011 - 04:02 PM, a spus:


daaa, eleganta solutie... da` cam piparata. insa parca m-ar cam minca mina sa o aplic. am sa o cintaresc (si la figurat si la propriu)
motoarele mele in secventa de decolare se invirt pe la 7600 - 7800 rpm - asta insemnind ca starterele beneficiaza de 30000 rpm in reductor 1:4 . nu este cea mai sanatoasa treaba, si la momentul asta nici nu-si fac treaba corect.
multzam frumos de link-uri , stau sa le clocesc.

@ Zen: 34 x 28.6 mm 26cc

0

#9 Useril este offline   aedrin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 267
  • Inregistrat: 02-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 23 March 2011 - 04:55 PM

Vezi postareaaedrin, la 23 March 2011 - 04:40 PM, a spus:

@ Zen: 34 x 28.6 mm 26cc

pardon, 34 x 26,4

0

#10 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 23 March 2011 - 06:05 PM

Cuplul ar trebui sa fie de 1.6Nm sau 16kgcm, dar vorbesc prostii (aproximari grosolane...)
Pune un brat pe axul motorului(in echilibru) si muta o greutate spre unul din capete pana scapa. Stii greutatea,stii distanta la care ai pus greutatea deci afli cuplul rezistent si implicit cuplul electromotor necesar.(stiind raportul de simplificare)

Aceasta postare a fost editata de Zen: 23 March 2011 - 06:07 PM

It's difficult to make things simple!
0

#11 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 23 March 2011 - 06:12 PM

alt edit: cuplul necesar ca sa porneasca trebuie sa fie mai mare (cam 1,5 din cel "la rece") pentru ca, chiar daca o ia la o tura - compresia este rapida si sensibil adiabatica => presiunea maxima este mai mare.

5 minute de editare chiar este putin - mai sunt care s-au plans. As zice sa se faca la loc 10 minute, sau chiar 15...
It's difficult to make things simple!
0

#12 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 23 March 2011 - 06:29 PM

Practic cred ca o poti rezolva cu un bratz improvizat montat pe ax si cu un cantar cu carlig daca nu faci rost de cheie din.

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 23 March 2011 - 06:30 PM

0

#13 Useril este offline   aedrin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 267
  • Inregistrat: 02-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 23 March 2011 - 06:41 PM

Vezi postareaAG-74-HESS, la 23 March 2011 - 06:29 PM, a spus:

Practic cred ca o poti rezolva cu un bratz improvizat montat pe ax si cu un cantar cu carlig daca nu faci rost de cheie din.


bun, perfect, are cineva sa-mi imprumute un cintar cu cirlig ca sa-l folosesc pe post de dinamometru? ... ca nici de asta nu am!
iertare hess, da nu m-am putut abtine!

0

#14 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 23 March 2011 - 06:52 PM

Treci strada si cumpara unul. E 15 lei unul bun!
0

#15 Useril este offline   aedrin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 267
  • Inregistrat: 02-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 23 March 2011 - 07:52 PM

Vezi postareaadyc, la 23 March 2011 - 03:07 PM, a spus:

motor periat seria 600 cu reductor 1:6.

la nivel teoretic si cu incercare practica se pare ca ai dreptate, raportul 1:6 rezolva problema.
trebuie schimbat totul, dar cred ca va fi un lucru bun, si voi integra si rulmenti unisens pentru a proteja electromotoarele.
da` ma apuca damblaua cind ma gindesc ca trebuie iar sa caut nene care sa-mi faca roti dintate. la cel care le-a facut pe astea de acum nu ma mai duc ca ia pielea de pe mine
ma gindesc sa pun motoarele astea

Aceasta postare a fost editata de aedrin: 23 March 2011 - 07:55 PM


0

#16 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 24 March 2011 - 08:40 PM

Vezi postareaaedrin, la 23 March 2011 - 02:31 PM, a spus:

ma mindresc cu doua motoare avind o compresie perfecta (evident aranjate de mine, ca in baza lu` ala cu ochii oblici...).

1.Nu pot sa inteleg cum le-ai ``aranjat`` compresia si nu inteleg cum au ele ``compresie perfecta``????????????????
2.Ce inseamna ``compresie perfecta``?
PS. Deci omuletz-makeru` facu motorul dar lasa nearanjata compresia??? Ba ce bou; mai lua 1 $ in plus!
Astept iluminarea.

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 24 March 2011 - 08:44 PM

0

#17 Useril este offline   aedrin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 267
  • Inregistrat: 02-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 24 March 2011 - 09:28 PM

Vezi postareaAG-74-HESS, la 24 March 2011 - 08:40 PM, a spus:

1.Nu pot sa inteleg cum le-ai ``aranjat`` compresia si nu inteleg cum au ele ``compresie perfecta``????????????????
2.Ce inseamna ``compresie perfecta``?
PS. Deci omuletz-makeru` facu motorul dar lasa nearanjata compresia??? Ba ce bou; mai lua 1 $ in plus!
Astept iluminarea.

... ce ton... ce ai facut hess draga, te-ai sculat nervos si ai zis "ia sa musc pe cineva, poate-mi trece" si in drum spre baie te impiedici de calculator si cazi direct in forum.... arrrrgh!!!!
boon, lasind schimburile amicale deoparte, unul din motoare, scos din cutie , avea compresie aproape zero. cu bujia pusa invirteai axul motorului fara efort. stiai ca a ajuns in pms din cauza unui usor efort depus atunci. colegul lui (au fost cumparate impreuna de pe HiModel) avea ceva compresie, adica opunea rezistenta atunci cind incercai sa-l invirti, motiv pentru care a intrat in rodaj primul, iar la final am observat urme suspecte de ulei pe bancul de rodaj si pe axul elicei. Pus intr-un vas cu apa la pms bolborosea pe linga ax.
Asta a fost istoria. Motivatia pentru alegerea acestor motoare este un alt motor de la ei cel de 40cc care a functionat perfect din prima, fara reglaje, fara fite, dupa amorsarea carburatorului a pornit direct, si si-a pastrat obiceiul si in ziua de azi, la 3 ani de la prima pornire.
Ce am facut motoarelor astora ca sa aiba... "compresie perfecta"
in primul rind am schimbat pistoanele si pe noile pistoane sunt cite doi segmenti (unul in plus fata de original) - pistoanele au pastrat morfologia originalului exceptind cel de al doilea canal si ranforsarea aferenta
garniturile carterului au fost refacute
garniturile de presiune de la axul elicii au fost schimbate cu unele de la weber (cu tot cu rulmenti, s-au potrivit pur si simplu)
rezultatul este notabil - cu mina pe axul gol trebuie sa ai antecedente pe la sala de forta ca sa-l intorci complet, si comparativ cu cel de 40cc, cind e sa dai de elice la pornire opune rezistenta notabil mai mare (avind 26 cc)
ca sa te impiedic (partial) sa-ti bucuri caninii cu gluteus maximus din dotarea mea, tot ce am facut motoarelor astora a fost destul de ieftin, si a fost facut in ideea "ia sa vad daca mere asa..." pe ala ologit rau... cind am vazut rezultatul am aplicat schimbarile si la celalalt si daca nu patesc nimic vara asta si cel de 40cc va avea aceeasi soarta.
multumit? ceva intrebari ? mincarici pe canini sau incisivi?
ca idee generala, ce am de la omulcuochiioblici in general a trebuit aranjat ca sa fie fain

Aceasta postare a fost editata de aedrin: 24 March 2011 - 09:33 PM


0

#18 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 24 March 2011 - 10:43 PM

Stai ma calm, ca nu musc si nici nu am scris cu majuscule. Nici macar nu am marait. Deasemenea, gresit ti s-a parut intrebarea mea curioasa ostentativa. De unde a plecat? Pai ce draci de ghinion ai avut frate sa prinzi DOUA motoare rebut (adica fara compresie)?! Ma rog.... destinu` omului. :)
Deci puteai baga detalii secretosule, ca poate vor si altii (de ex eu pt v2) piston d`ala cu doi segmenti, nu sa dai cu jumatatea:``aranjate``.
Si acum ca te-am facut sa torni totul, ma fac ca am citit printre randuri si am omis ceva scris ``pe dos`` mai la subsol. :)
PS. Donc, mai baga, si cu poze daca ai.Cu aranjatu` am inteles acum, ca ai vorbit cu gura, dar cu compresia perfecta tot nu. Ai masurat-o? Hai baga!

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 24 March 2011 - 10:48 PM

0

#19 Useril este offline   aedrin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 267
  • Inregistrat: 02-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 25 March 2011 - 05:58 PM

Vezi postareaAG-74-HESS, la 24 March 2011 - 10:43 PM, a spus:

Stai ma calm, ca nu musc si nici nu am scris cu majuscule. Nici macar nu am marait. Deasemenea, gresit ti s-a parut intrebarea mea curioasa ostentativa. De unde a plecat? Pai ce draci de ghinion ai avut frate sa prinzi DOUA motoare rebut (adica fara compresie)?! Ma rog.... destinu` omului. :)
Deci puteai baga detalii secretosule, ca poate vor si altii (de ex eu pt v2) piston d`ala cu doi segmenti, nu sa dai cu jumatatea:``aranjate``.
Si acum ca te-am facut sa torni totul, ma fac ca am citit printre randuri si am omis ceva scris ``pe dos`` mai la subsol. :(
PS. Donc, mai baga, si cu poze daca ai.Cu aranjatu` am inteles acum, ca ai vorbit cu gura, dar cu compresia perfecta tot nu. Ai masurat-o? Hai baga!

Am icercat da-ti dau reply aseara dar cred ... forumul nu a functionat in jurul lu 12 noaptea.
Poze nu am, dar daca ai rabdare voi face publica transformarea lu 40cc publica, pas cu pas. Asta cu conditia ca transformarea sa se dovedeasca buna in timp. Si o voi face si pentru eventual musterii!
Deocamdata motoarele se comporta impecabil, insa nu au intrat in forje, doar au facut rodajul, si ceva acceleratii asa de distractie. (pour amusement seulement - ca sa fiu in ton cu tine...)
Vara asta vor avea de lucru si vedem cit rezista, mai ales ca vor functiona un pic calde)

0

#20 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 March 2011 - 06:37 PM

Vezi postareaaedrin, la 24 March 2011 - 09:28 PM, a spus:

Pus intr-un vas cu apa la pms bolborosea pe linga ax.


Hai ca ne aburesti! Pai cum sa scape nene pe langa ax la PMS, poate la PMI sa scape pe langa ax, ca atunci ai compresie in carter, la PMS ai fereastra de admisie deschisa!
Oricum, eu nu cred o iota din ce ai scris.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#21 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 25 March 2011 - 06:56 PM

Vezi postareaMLGore, la 25 March 2011 - 06:37 PM, a spus:

Pai cum sa scape nene pe langa ax la PMS


E foarte simplu: Aerul intra pe la celalat capat al ambielajului si bolborosea fericit la partea cu elicea. Se pare ca s-a rezolvat din segmenti... Un pic de teorie ,ce dreaq!

Aceasta postare a fost editata de rad_gaby: 25 March 2011 - 06:57 PM

0

#22 Useril este offline   aedrin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 267
  • Inregistrat: 02-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 25 March 2011 - 07:24 PM

Vezi postareaMLGore, la 25 March 2011 - 06:37 PM, a spus:

Hai ca ne aburesti! Pai cum sa scape nene pe langa ax la PMS, poate la PMI sa scape pe langa ax, ca atunci ai compresie in carter, la PMS ai fereastra de admisie deschisa!
Oricum, eu nu cred o iota din ce ai scris.

in punctul mort inferior nu ai suficient de mare presiune, mai ales la nivel de "invirtit cu mina" atfel incit sa bolboroseasca - poate doar prin gauri flagrante.
daca tu ma consideri sau nu credibil ... ce sa zic, este neinteresant cel putin din punctul meu de vedere. iar daca vei citi tot topicul vei vedea ca subiectul nu este ce am facut eu pistoanelor mele.
doar pentru restul publicului poate precizezi si de ce ma faci mincinos - asta asa, de politete.

0

#23 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 March 2011 - 07:32 PM

Vezi postarearad_gaby, la 25 March 2011 - 06:56 PM, a spus:

E foarte simplu: Aerul intra pe la celalat capat al ambielajului si bolborosea fericit la partea cu elicea. Se pare ca s-a rezolvat din segmenti... Un pic de teorie ,ce dreaq!



Ce ma ?!? Tu te-ai auzit cand ai scris asta?
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#24 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 March 2011 - 07:35 PM

Vezi postareaaedrin, la 25 March 2011 - 07:24 PM, a spus:

doar pentru restul publicului poate precizezi si de ce ma faci mincinos - asta asa, de politete.



Cred ca e dreptul meu sa cred sau nu ceea ce ne-ai spus. Nu te-am facut mincinos, e posibil ca tu sa fii convins de ceea ce ai scris, asta nu inseamna ca e si corect.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#25 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 25 March 2011 - 07:54 PM

Nu ma intereseaza ala de 40cc; doar cele de 26cc-- deci astept nerabdator poze cu ce si cum.
0

#26 Useril este offline   aedrin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 267
  • Inregistrat: 02-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 25 March 2011 - 08:02 PM

Vezi postareaMLGore, la 25 March 2011 - 07:35 PM, a spus:

Cred ca e dreptul meu sa cred sau nu ceea ce ne-ai spus. Nu te-am facut mincinos, e posibil ca tu sa fii convins de ceea ce ai scris, asta nu inseamna ca e si corect.

Respect drepturile tale, trec sub covor faptul ca ai spus ca va aburesc (adica ca mint conform unor dictionare) si intreb din nou, in speranta ca esti capabil sa argumentezi, de ce anume nu este posibil ceea ce am facut eu. (de dragul discutiei cu tine reformulez si scriu " sustin ca am facut " eu )

Aceasta postare a fost editata de aedrin: 25 March 2011 - 08:03 PM


0

#27 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 March 2011 - 08:13 PM

Vezi postareaaedrin, la 25 March 2011 - 08:02 PM, a spus:

Respect drepturile tale, trec sub covor faptul ca ai spus ca va aburesc (adica ca mint conform unor dictionare) si intreb din nou, in speranta ca esti capabil sa argumentezi, de ce anume nu este posibil ceea ce am facut eu. (de dragul discutiei cu tine reformulez si scriu " sustin ca am facut " eu )



Pt. ca e imposibil. La deplasarea de la PMI la PMS a pistonului unui motor in doi timpi, in carter se creeaza vacuum iar in cilindru presiune. Cand pistonul ajunge aproape de PMS, el deschide fereastra de admisie, iar presiunea aia de-i zici tu compresie si scapa pe langa segmenti iese bine-mersi pe fereastra de admisie, in nici un caz pe la etansarea arborelui cotit. Daca motorul era cu reed-valve, exista o sansa (mica ce-i drept) sa se intample fenomenul descris de tine, dar cum GF 26i e cu carburatorul pe lateral, adica pistonul joaca rol de supapa de admisie, e imposibil.
In al doilea rand, e normal sa nu ai cine stie ce compresie la un motor nou, nerodat.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#28 Useril este offline   aedrin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 267
  • Inregistrat: 02-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 25 March 2011 - 08:34 PM

Vezi postareaMLGore, la 25 March 2011 - 08:13 PM, a spus:

Pt. ca e imposibil. La deplasarea de la PMI la PMS a pistonului unui motor in doi timpi, in carter se creeaza vacuum iar in cilindru presiune. Cand pistonul ajunge aproape de PMS, el deschide fereastra de admisie, iar presiunea aia de-i zici tu compresie si scapa pe langa segmenti iese bine-mersi pe fereastra de admisie, in nici un caz pe la etansarea arborelui cotit. Daca motorul era cu reed-valve, exista o sansa (mica ce-i drept) sa se intample fenomenul descris de tine, dar cum GF 26i e cu carburatorul pe lateral, adica pistonul joaca rol de supapa de admisie, e imposibil.
In al doilea rand, e normal sa nu ai cine stie ce compresie la un motor nou, nerodat.

bun sa lasam partea cu bolborosit-ul (deocamdata) si explica daca e normal ca un motor de 26 cc cu bujia pusa sa se invirta aproape fara efort??? sa nu porneasca nici cu starterul??? asta in conditiile stiute - un motor cu benzina, chiar cu compresia varza, porneste daca are suficienta turatie! am mai avut si eu motoare termice pe mina, macar pe vremea cind eram pionier si umblam pe la cercul de aeromodelism...
discutia era in principal despre o afurisita cheie dinamometrica, si de rezultatul schimbarii pistoanelor celor doua motoare...
cu cheia m-am lamurit, un motor din seria 600 + reductor 1/6 si rulmenti unisens rezolva mai mult decit multumitor problema pentru care am descis acest topic - multumesc, adic !!!


0

#29 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 March 2011 - 08:50 PM

Vezi postareaaedrin, la 25 March 2011 - 08:34 PM, a spus:

bun sa lasam partea cu bolborosit-ul (deocamdata) si explica daca e normal ca un motor de 26 cc cu bujia pusa sa se invirta aproape fara efort??? sa nu porneasca nici cu starterul??? asta in conditiile stiute - un motor cu benzina, chiar cu compresia varza, porneste daca are suficienta turatie! am mai avut si eu motoare termice pe mina, macar pe vremea cind eram pionier si umblam pe la cercul de aeromodelism...
discutia era in principal despre o afurisita cheie dinamometrica, si de rezultatul schimbarii pistoanelor celor doua motoare...
cu cheia m-am lamurit, un motor din seria 600 + reductor 1/6 si rulmenti unisens rezolva mai mult decit multumitor problema pentru care am descis acest topic - multumesc, adic !!!




Evident ca nu e normal! Si drujba mea de 100E luata in promotie de la Brico pleaca la prima sfoara. Dar chiar sa nu aibe compresie deloc....... Ori nu avea segment, ori era cilindrul mai mare (cu vreo 1mm), ori ne aburesti...
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#30 Useril este offline   aedrin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 267
  • Inregistrat: 02-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 25 March 2011 - 09:05 PM

Vezi postareaMLGore, la 25 March 2011 - 08:50 PM, a spus:

Evident ca nu e normal! Si drujba mea de 100E luata in promotie de la Brico pleaca la prima sfoara. Dar chiar sa nu aibe compresie deloc....... Ori nu avea segment, ori era cilindrul mai mare (cu vreo 1mm), ori ne aburesti...

te rog renunta la acest "ne aburesti", pentru ca ma deranjeaza.
motorul care nu opunea efort la rotirea in gol avea o problema la piston - stiftul (cuiul) care trebuia sa centreze segmentul lipsea fizic si gaura lui era pina in interiorul pistonului (alt lucru aiurera). am cautat in cutia cu maimute si am pus un sift acolo - am obtinut o imbunatatire dar nu suficient comparativ cu celalalt motor. pentru ca aveam ideea in cap de pe vremea cind hiriiam un motor de la solo, am decis sa fac figura cu doi segmenti. pentru ca rezultatul a fost mai mult decit multumitor, am aplicat-o si celuilalt.

0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro