Motor Aereo - identificarea lui !!! Cine cunoaste acest motor ?
#31
Postat 20 March 2011 - 11:17 PM
Am dat motorul jos si am inceput se desfac cu atentie la el ...
Suruburile ...toate incleiate de mama focului ...zici ca este prenadez intarit peste tot (am lucrat cu manusi chirurgicale )!!!
Cu greu am separat blocurile motor unul de altul - a trebuit sa folosesc multa forta, asa ca garniturile s-au cam stricat - no problem - facem altele sau o sa folosesc la ansamblare silicon rosu pentru chiuloase motor !
Totul este blocat la maximum - probabil ca uleiul de ricin depozitat acolo a facut toata tarasenia .
Nu se poate dizolva cu nimic ! Am incercat si cu acetona pura foarte puternica ...nimic ...cu diluant nimic ...asa ca va fi o serioasa problema sa il curat . Peste tot este blocat .
Ca sa pot debloca pistonul din cilindru am folosit flacara ca sa dilat putin ansamblul si cu toata caldura (creata cu bun simt) tot a trebuir sa bat pistonul cu un lemn ca sa iasa din cilindru ... ce lupta fratilor !
Motorul nu este gripat este in stare excelenta cilindru este brici nu are urma de uzura deloc doar ca INEVITABILUL S-A PRODUS cu toata atentia pe care am acordat-o operatiunii !
Segmentul pe cilindru era si el " beton " nu se misca in nici un fel! Clei intarit cat cuprinde !
L-am bagat in apa calda si i-am dat un mic clocot , s-a dezmortit am reusit sa il agat cu an ac sa il misc putin pe canal (sa il deblochez ), si bineintales ca s-a fisurat pe la mijloc !
Nu imi venea sa cred ochilor - si doar mi-ati SPUS SA FIU ATENT la segment !
S-a rupt cu o usurinta extraordinara .
Asa ca m-am oprit de nervi din executie si am venit sa va scriu voua . Ce mai pot sa fac acum ? Segmentul si asa rupt se aseaza foarte bine la locul lui dar nu pot sa cred ca va merge asa...ce ziceti ?
L-am compromis ?
Cine ma mai poate ajuta acum cu un piston sau cu un segement ca ala ....
Domnul PICCO sunteti speranta mea !
Tare nu as vrea sa il abandonez acum cand m-am apucat de el
Multumesc si astept un mare HELP !!!
Stima
#32
Postat 20 March 2011 - 11:29 PM
marius11, la 20 March 2011 - 11:17 PM, a spus:
NU folosi acel segment in continuare!!! ruptura are niste margini care pot zgiria oglinda cilindrului sau se pot sparge la rindul lor si produsul rezultat rascheteaza cilindrul pe interior...
scrie-mi te rog diametrul segmentului (strins) sau mai bine masoara canalul lui de pe piston si da-mi grosimea si lungimea lui.
Nu promit nimic, dar am niste segmenti trasi pe dreapta si poate s-o pupa ceva... daca ai noroc, platesti doar expeditia si te obligi sa postezi imagini din timpul lucrarilor pe forum
Aceasta postare a fost editata de aedrin: 20 March 2011 - 11:30 PM
#33
Postat 20 March 2011 - 11:55 PM
Pun niste foto cu operatia ...
Fisiere atasate
-
Motor.1.jpg (83.96K)
Number of downloads: 205 -
Motor.2.jpg (128.16K)
Number of downloads: 205 -
Motor.3.jpg (58.99K)
Number of downloads: 192 -
Motor.4.jpg (127.38K)
Number of downloads: 232
#34
Postat 21 March 2011 - 12:04 AM
marius11, la 20 March 2011 - 11:55 PM, a spus:
Pun niste foto cu operatia ...
cu niste WD40 ai incercat sa cureti?
ricinul ala a sicativat acolo din cite se vede in poze
#35
Postat 21 March 2011 - 11:48 PM
Am masurat diametrul cu subler electronic in canalul segmentului adica egal 22.8 mm . Deci cam atat ar trebui sa fie diametru interior al segmentului !
Pistonul are diam. de 25 precis si lungime de 23,5 mm.
Poate gasiti ceva pentru mine... multumesc !
P.S
Azi am pus cilindrul in metanol curat, parca da semne de ceva diluare rezidul ala maro depus in motor !
Maine o sa incerc si cu benzina - nu stiu de ce cred ca benzina ma va salva !
#36
Postat 24 March 2011 - 01:40 PM
Multumesc
#37
Postat 27 March 2011 - 09:13 PM
marius11, la 21 March 2011 - 11:48 PM, a spus:
Am masurat diametrul cu subler electronic in canalul segmentului adica egal 22.8 mm . Deci cam atat ar trebui sa fie diametru interior al segmentului !
Pistonul are diam. de 25 precis si lungime de 23,5 mm.
Poate gasiti ceva pentru mine... multumesc !
P.S
Azi am pus cilindrul in metanol curat, parca da semne de ceva diluare rezidul ala maro depus in motor !
Maine o sa incerc si cu benzina - nu stiu de ce cred ca benzina ma va salva !
Doar ca idee, motoarele se spala cu petrol lampant, gazul nostru cel de toate zilele. Nu are nici un sens sa-l speli cu alcool.
Pentru a inmuia uleiul de ricin se recomanda sa-l fierbi in apa.
Pentru segment, iti sugerez, sa faci o strigare aici:
http://www.marinaru.ro/forum
Multa, multa bafta.
#38
Postat 27 March 2011 - 09:30 PM
Cineva de pe forum a zis ca sa nu il fierb ...
Multumesc si de adresa pentru site-ul lui" Marinaru ", stiu ca dansul este "doctorul" !
O sa apelez si la dansul !
multumesc
#39
Postat 28 March 2011 - 01:36 PM
marius11, la 27 March 2011 - 09:30 PM, a spus:
Cineva de pe forum a zis ca sa nu il fierb ...
Multumesc si de adresa pentru site-ul lui" Marinaru ", stiu ca dansul este "doctorul" !
O sa apelez si la dansul !
multumesc
vina mea mam exprimat gresit...acum ca e desfacut poti sa fierbi diferite piese...nu se indica sal fierbi cand e intreg
#40
Postat 28 March 2011 - 08:08 PM
Noroc
#41
Postat 28 March 2011 - 08:12 PM
marius11, la 28 March 2011 - 08:08 PM, a spus:
Noroc
nu am facut chestia cu clocotitul niciodata, insa nu vad ce ar putea sa strice...in fond este metal nu coca!
sa nu lasi apa sa balteasca dupa
#42
Postat 12 April 2011 - 07:50 AM
are nevoie de un control al evacuarii gazelor si de recuperarea lor pentru a crea presiune in rezervor si problema e rezolvata.
alta problema e alegerea elicei. asta depinde de motorul folosit.
pune servouri noi.
verifica toate imbinarile, strange toate suruburile, pune pe ele adeziv.
trapa acestui model avea mai multe roluri: putea fi lanzata una sau mai multe parasute tinta
putea fi lansata pulbere sau fasii metalice pentru a imita sistemele defensive ale unui avion de lupta
in cala putea fi montata aparatura foto-video de nivelul anilor 70-80, pentru misiuni de recunoastere in teritoriul inamic
Acest gen de misiuni au fost executate in urma cu vre-o 30 de ani in spatiul aerian al Uniunii Sovietice (Ucraina, Insula Serpilor, RSS Moldoveneasca)
Numele acestui model ATM e prescurtarea de la Academia de Tehnica Militara-institutia care a ceeat zburatoarea.
Ar mai fi multe de spus, cel mai bine sa ne intalnim sa vad "pacientul" si sa ne cunoastem.
Daca il faci sa zboare va fi un model exotic intr-o lume de extre, yakuri si katane, un fel de masina de epoca.
Astept un semn de la tine
Bafta
#43
Postat 12 April 2011 - 07:58 AM
Bafta
#44
Postat 13 April 2011 - 10:43 PM
Toata stima
#45
Postat 09 August 2011 - 11:02 PM
Mai imi lipsesc cele doua bujii care tot un coleg care a postat mai sus mi le va trimite curand si sper sa il pornesc si sa " respire" !
Vreau doar sa va intreb cu bujiile montate (am montat doua de proba care erau intrerupte) sa vad cum stam cu compresia pe ambii cilindrii ... poate stiti voi mai bine la acest model care are segment pe piston trebuie sa fie mare sau nu prea !
Adica eu cu bujiile montate pot sa il dau peste cap fara prea mare efort ...e de bine sau de rau !
Parca la motorasele mele mai mici pe care le am tot cu metanol dar fara segment pe piston compresia mi se pare mult mai mare .
Gresesc ? Cum ar trebui sa fie
P.S Multumesc inca o data lui " MARINARU" pentru tot sprijinul !
stima
Fisiere atasate
#46
Postat 10 August 2011 - 12:03 AM
Spor la treaba si poate un filmulet cu motorul pornit.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#48
Postat 29 August 2011 - 09:46 PM
O sa documentam prin video START-ul !
Multumesc tuturor .
#49
Postat 03 September 2011 - 10:25 PM
Dupa truda si munca cu restaurarea motorului IPL TANDEM a sosit si rezultatul : am ramas inmarmurit cand am dat "prima cheie" cum a pornit acest motor dupa mai mult de 20 de ani !
Si cand ma gandesc cand l-am desfacut cum arata inauntru ...cat era de gripat si incleiat !
Nu credeam in acest rezultat spectaculos (dupa parerea mea) !
Ne-am pus ieri pe treaba cu domnul Radu Sangeorzan de la Bistrita care a venit special la mine la Fagaras sa dam START-ul la acest motor restaurat !
Rezultatul se vede in filmatul de mai jos ...
Multumesc inca o data tuturor !
#50
Postat 04 September 2011 - 12:02 AM
Multa, multa bafta.
#51
Postat 04 September 2011 - 12:43 AM
Sa ai grija de el, ca ai o bucatica de istorie cu aripi!
#52
Postat 04 September 2011 - 09:48 AM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#53
Postat 04 September 2011 - 09:00 PM
Am ars un litru de metanol (mai uns ca de obicei) fara sa il turezla maximum , si-a dat drumul foarte bine si mai spre sfarsit i-am tras de cateva ori carburatorul la maxim - se vede ca sunt doi cilindri se tureaza de te sperie !
Am pornit pe rand cilindrii sa verific daca ruleaza la fel, merg amandoi surprinzatori de bine sa speram ca vor tine la turatii asa de mari !
Daca pornesti primul cilindru merge fara probleme intreg motorul doar ca nu creste turatia iar cu acelasi starter poti sa pornesti si al doilea cilindru in timp ce ruleaza primul !
Deci am observat ca nu este necesar doua startere de bujie, pornesti cu un cilndru oricare si pe urma cu al doilea.
Elicea din dotare este mica, acest motor poate duce mult mai mult - am sa testez si alta elice mai "vanjoasa"!
Deja am inceput sa gandesc si sa montez un servo pentru acc.
Din pacate nu pot sa folosesc pe cel original VARIPROP pe care l-am modificat pentru rec. noastre deorece are cursele de miscare foarte mici iar tirantul pentru carburator are nevoie de cursa destul de lunga ....ma rog ... chestii care se rezolva!
Ideea este ca voi repune tot avionul pe picioare ...lustruit lacuit ...verificat si sa speram ca o sa pot da macar un zbor de salut cu el pentru succesul aeromodelistic romanesc din anii 80 !
Sunt foarte increzator ca va sta in aer ...
Va mai pun cateva de minute filmate cand am dat primul start la motor, vroiam sa vedem daca cilindri pot porni si singuri ...
Multumesc
#54
Postat 04 September 2011 - 09:59 PM
Ce ai tu acolo se vede clar ca este mica.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#55
Postat 05 September 2011 - 08:56 PM
Vin si eu cu o completare: fa-i o toba. Fara ea este foarte probabil ca in sarcina sa se opreasca cum ridica nasul.
#56
Postat 05 September 2011 - 10:16 PM
Cand il turezi la maximum si cu aceasta elice te vantuie de numa dar tot poti sa tii avionul cu mana - nu te prea trage dupa el !
Vezi un pic tu ce elice ai acolo ...
Referitor la tobe deocamdata imi ramane dificil sa le construiesc ... o sa il zbor asa in prima faza !
Parca evacuand asa liber mi e pare mai suparat cand il pisti di acc.
Cand l-am pornit pentru a-i face rodajul am ridicat tot avionul si l-am miscat in toate partile, si cu botul in sus si cu botul in jos ...etc , nu s-a oprit - acum era rezervorul plin !
Rezervorul este restaurat si el, a ramas acel ambalaj de plastic folosit la uleiurile de pe vremea lui Ceasca, doar ca i-am schimbat sita de aspiratie si l-am spalat plus ca i-am mai adaugat un sorb in partea opusa primului ca sa nu ramana fara gaz cumva cand se apropie de sfarsit !
Rezervorul este de aprox 800-900 ml de zeama deci cam merge 20 de minute bune turat destul de tare - dupa cum am am apreciat eu ...suficient deocamdata , in viitor se poate mari ca loc este destul .
Acest avion nu are control pe acceleratie din proiectare (cel putin al meu asa este facut ), asa ca azi i-am aplicat deja servo de control pentru gaz !
O sa pun niste foto , a iesit o treaba buna - doar ca servo-ul asta modern (tip nou) nu prea se integreaza acolo in arhitectura anilor 80 ' dar alta solutie nu am !
Mergem inainte ...
#57
Postat 07 September 2011 - 11:35 AM
bafta,
Mihai
#58
Postat 07 September 2011 - 09:37 PM
Apreciez mult aceasta tentativa romaneasca de a comanda un avion la distanta in vremurile alea, cand ma gandeam ca doar Robbe su Graupner existau pe vremea aia, dar iata marea surpriza ...foarte mare ...ca si noi am conceput un aeromodel asa cum era el cu minusurile lui , dar pentru acei ani si la acel nivel tehnologic eu personal il consider un succes !
Noroc
Aceasta postare a fost editata de marius11: 07 September 2011 - 09:38 PM
#59
Postat 08 September 2011 - 07:57 AM
marius11, la 07 September 2011 - 09:37 PM, a spus:
Apreciez mult aceasta tentativa romaneasca de a comanda un avion la distanta in vremurile alea, cand ma gandeam ca doar Robbe su Graupner existau pe vremea aia, dar iata marea surpriza ...foarte mare ...ca si noi am conceput un aeromodel asa cum era el cu minusurile lui , dar pentru acei ani si la acel nivel tehnologic eu personal il consider un succes !
Noroc
Ma, sa stii ca nu eram chiar in intuneric "pe vremea aia", pentru ca eu tin minte ca ma duceam cu taica-miu la un magazin in Bucuresti care avea raion de modelism. si stiu sigur ca erau servo-uri graupner la vinzare. Si tot "pe vremea aia" primul meu zbor radiocomandat (un esec total la aterizare) a fost facut cu o statie Kraft cu o antena imensa (ei asa o vedeam eu atunci)
Nu se gaseau cum se gasesc acum, o galeata de subansamble, pe vremea aia trebuia sa te descurci si sa le faci singur.
Electronica se gasea sau existau scheme si puteai oricind sa faci, planuri pentru aeromodele gaseai intr-o gramada de reviste, erau cercurile de aeromodelism la scoala (eu asa am inceput, ai mei stiau ca sunt la cercul de biologie si eu trageam la traforaj )... Cred mai degraba ca acum suntem in intuneric pentru ca exista o gramada de artf--isti sau rtf -isti care habar nu au cum functioneaza jucaria aia, spre deosebire de atunci cind construind trebuia sa inveti si sa-ti pui capul la munca...
#60
Postat 08 September 2011 - 08:53 PM
Si eu bagam la minciuni grupa mare casa ma pot duce la doua cercuri la Casa Pionierilor , eram si la navo dar in paralel ma duceam si la "Vanatoarea de Vulpi " cu pistolul GONIO daca va mai aduceti aminte de asa ceva ...
Eheheee... ce vremuri !
Aveam si eu bataturi de la traforaj si mainile albe de la aracet ...etc
Vremuri apuse , dar pline de glorie si satisfactie !