Modelism - RHC Forum: antidot pentru virus... - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 7 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

antidot pentru virus... parerea voastra face diferenta ...

#151 Useril este offline   Lev 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 187
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 April 2011 - 01:09 AM

S-a rezolvat pe moment dar problema s-ar putea sa persiste. Probabil o celula era prea descarcata, asta inseamna ca e uzata si ca dupa urmatoarea utilizare sa ai aceeasi problema. Iti trebuie un aparat de masura, dupa ce ai zburat modelul, sau consumat acumulatorul partial sau in intregime prin orice alta metoda (incarcator pe functia de descarcare...) masori prin mufa de egalizare voltajul la fiecare celula. Daca e pack cu 3 celule daca ai 2 celule de 3,6 v (de exemplu) si cealalta de 2,6 V inseamna ca acea celula e uzata si nu mai ai ce sa ii faci. (am dat un oarece exemplu, valorile pot sa difere...) Daca e pack de 3 celule poti desface packul si il transformi in 2 celule, nu e asa complicat, dar trebuie sa schimbi mufa de egalizare, eu am reusit odata sa tai mufa de egalizare de 3 celule in 2 cu un cutter si astfel a devenit utilizabila pt 2 celule... Adica am taiat un pin, ceva de genul, nu mai tin minte.
Ideea e ca daca ai o celula uzata intr-un pack de 3 o sa scada volatjul total pe pack prea repede iar regulatorul o sa opreasca, desi celelalte 2 nu sunt descarcate complet.
O celula lithium nu trebuie sa scada sub 3 v iar un pack ar trebui sa fie cat de cat egalizat dupa o descarcare, sa ramana cu 3 v +/- 0,4 v fiecare celula. La +/-4v deja e o diferenta mare si o sa cedeze acea celula in curand dar mai merge tras de ea. Incarcatorul egalizeaza la incarcare dar degeaba daca acea celula o sa moara repede, fiind uzata. Poti sa ai si mama incarcatoarelor ca celula aia tot moarta ramane...
Exista si cazuri fericite in care un pack dezechilibrat e readus la viata prin incarcare pe niMh sau niCd intr-adevar dar mai rar. Dar daca dupa asta apare iar problema nu mai merita incercat, e clar ca acea celula sau celule sunt moarte.
Pt a desface un pack se taie folia iar celulele sunt lipite intre ele, se trage de ele si se desfac. Se taie pur si simplu bornele, care sunt niste foite late de tablita. Apoi trebuie identificata celula uzata, se gaseste un circuit simplu in capatul acumulatorului, se masoara cu un multimetru fiecare ceula si se identifica cea uzata.
Ca sa masori fiecare celula prin mufa de egalizare incepi dintr-un "capat" al mufei si masori primele 2 contacte, va indica voltajul unei celule, apoi muti bornele aparutului un contact "mai incolo" si va indica voltajul celeilalte celule, si asa mai departe. Pt alte lamuriri se poate folosi aparatul si pt a masura curentul dar acumulatorul ar trebui sa fie destul de descarcat altfel da curent prea mare si multimetrul de obicei nu poate masura asa mult decat daca e unul performant si scump, asa ca mai rar. Celula obosita se observa ca da un curent ce "moare" fata de celelalte sanatoase care dau curent ca lumea si relativ constant.
Se poate masura eventual fiecare celula in parte in timp ce mototrul merge, in camera, pe podea, se observa cel mai bine celula uzata.
Oricum, daca chiar e uzata o celula s-ar putea sa mai tragi de pack destul ca modelul nu consuma mult si mai tine. La auto cand iti moare o celula moarta e...
0

#152 Useril este offline   Lev 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 187
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 April 2011 - 01:15 AM

Later edit. (fara buton de edit...)

Chestia ca regulatorul masoara curentul total pe pack si daca el simte 9,4 v la un pack de 3 nu taie curentul, desi 2 celule pot sa aiba 3,45 iar cealalta 2,5, ceea ce e mult prea putin si mai rau e distrusa fiind consumata in continuare pana se ajunge la 9 v, e de ajuns sa se dezechilibreze putin si de acolo e din ce in ce mai rau.
0

#153 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 18 April 2011 - 01:18 AM

Nu zice hop, acum trebuie sa afli de ce s-a descarcat atat de mult. Este de vina controlerul? Sau faptul ca l-ai lasat conectat la model prea mult?. Masurile de prim ajutor nu merg de multe ori. Trebuie sa le previi.
Multa, multa bafta.

PS. Am scris in acelasi timp cu Lev.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 18 April 2011 - 01:19 AM

0

#154 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 18 April 2011 - 07:57 AM

Daca ai metoda de cut-off prin reducerea motorului, cum s-a redus, direct aterizare si scos acumulatorul de pe avion.

Daca e cut-off total, acelasi lucru, aterizare si nu mai probezi motorul sau mai dai din servouri, ci direct scoti acumulatorul. El daca deja e foarte aproape de minimul de 9V, adica deja ti-a taiat motor, inseamna ca e la minim, daca mai dai din servo si mai lasi conectat cateva minute tot sistemul, exista sanse sa scada rapid sub cei 9 V.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#155 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 18 April 2011 - 08:04 AM

http://www.sierra.ro...iPo-p2962p.html

Asta iti trebuie,(daca nu vrei sa dai comanda) du-te intr-un magazin de electronice si cumpara(daca nu ai deja)un voltmetru.Il iei cu tine la camp si d dupa cam 10 minute aterizezi si pe mufa principala masori tensiunea.Daca are 12,6 V e full,daca are` 11,3 e cam 3 sferturi plin,daca are 10,5 v e jumate,daca are sub 10 volti eu iti recomand sa te opresti(pt a prelungi viata bateriei).Poti sa imparti mereu la 3 cat vezi pe aparat pt ca ai 3 celule.Daca iti da cam 3,2 gandeste-teca la 3 volti e minimul.4,20 e maximul
In zbor ii poti da maxim putin timp si vezi daca suna ca la inceput.Nu astepta sa iti taie regulatorul curentul.Apropo,a zburat bine?

Aceasta postare a fost editata de pilo: 18 April 2011 - 08:08 AM

Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#156 Useril este offline   pinti2d 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 501
  • Inregistrat: 20-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti.
  • Interests:0727620967

Postat 18 April 2011 - 09:57 AM

wow :o, va multumesc mult de tot pentru raspunsurile prompte si la subiect.

@ Lev. M-ai lamurit cu varf si indesat. Recunosc ca atat avionul cat si toata electrica de pe el sunt la mana a 2-a, deci nu m-ar mira ca bateria sa isi fi trait deja viata. Greseala mea, recunosc ca nu am intrebat pe cel care mi l-a vandut de cand il are. Sincer sa iti zic acum nu am bani de un multimetru, si asa traiesc ca un sinistrat de cateva saptamani :rofl: ca sa adun bani pentru RR. Dar dupa, in topul prioritatilor asta va fi, un 3s de 2500ma, un motor aut-runer de aproximativ 2000 kv si un apc sport 6x4 pusher (bine inteles si cele aferente cum ar fi si un multimetru).:good:

@ Dan. A fost vina mea in totalitate. Dupa cum am zis, am zburat cu el pana efectiv s-a oprit motorul singur dar am mai planat cateva minute folosind servourile ce inca se mai miscau. De frica sa nu ramana gol de tot l-am aterizat, atunci nu stiam ca o descare atat de completa imi va afecta bateria.:cray:

@ Protheus. Inca o data mii de multumiri ca m-ai scos din pestera.

@ Pilo. Prietene esti super amuzant. Ma crezi ca aseara cand inca mai incercam sa dezbat problema, dupa ce am aflat cauza ei am dat comanda de exact ce mi-ai recomandat si tu? Ce coincidenta stranie, asa-i? Miercuri sau joi cel tarziu ajunge, o montez si sper sa nu mai am probleme. Si da, pasarouil merge fara probleme atata timp cat nu e vant sau este doar o mica adiere.

Acum ca o paranteza pentru voi ceilalti, ce parere aveti despre acest dispozitiv de monitorizare a voltajului din baterie? Nu monitorizeaza fiecare celula in parte, dar cand voltajul scade sub 9.9v incepe un bec sa se aprinda si un bazait destul de iritant sa se auda. Ce ziceti de el? Numai bine. :good:
0

#157 Useril este offline   Lev 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 187
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 April 2011 - 11:27 AM

Eu zic ca nu e util, atata timp cat ai cut off la regulator nu ai nevoie si de el...
Nu e asa grav, adica nu e cazul sa intri in panica atunci cand simti ca s-a consumat acumulatorul si intra in actiune cut offul, o sa vezi ca daca ai acumulator nou n-ai treaba, nu e asa periculos, acumulatorul care il ai probabil e folosit mult. Oricum regulatorul simte 3v/celula in mers, pe urma cand scoti acumulatorul, in gol, o sa aiba voltaj destul peste 3v, n-are el treaba odata deconectat de la comnsumator. Cel mai important in topul prioritatilor in intretinerea acumulatorilor li-po e sa folosesti functia de storage daca tii acumulatorul mai mult degeaba,nu stiu daca incarcatorul tau are aceasta functie. Eu nu incarc acumulatorul/acumulatorii li-po decat de pe o zi pe alta, adica daca stiu ca maine poimaine ii folosesc ii incarc azi, in rest, daca ii tin degeaba mai mult de 3 zile ii pun la incarcat (sau descarcat, depinde de starea acumulatorului, asta o face incarcatorul automat) pe functia storage, aceasta aduce acumulatorul la 3,8v/celula, si daca tu il pui sa faca asta la 2 A curent de exemplu, sau orice alta vlaoare, el scade curentul din ce in ce mai mult cu cat se apropie de acea valoare a voltajului, astfel cand ajunge la aproape 3,8/celula el ajunge sa incarce (sau descarce) chiar si cu 200-100mAh.
Daca lasi acumulatorul descarcat sau incarcat nu e bine, iar daca il lasi incarcat exista riscul sa se umfle, citeam pe forum multe cazuri... O sa observi ca daca cumperi un acumulator nou acesta vine de la producator cu 3,8v/celula. Deci cand ai venit de la zbor pui acumulatorul la incarcator, nu il lasi asa zile la rand, asa e cu acumulatorii li-po.
La easy star nu e asa grav daca se taie curentul brusc pt ca stie sa planeze, la alte genuri de avioane iti faci un calcul,oricum, cand iei acumulator li-po e bine sa iei ceva bun de la bun inceput, decat multi acumulatori slabi si ieftini mai bine unul si zdravan, astfel ai si posibilitatea sa ii tii pe functia storage, daca ai 5 acumulatori mai greu sa ii ti pe storage ca trebuie sa te apuci sa ii incarci cu o satpamana inainte ca nu ai timp, dac ai 1-2 buni iti ajung si poti sa ii tii pe functia storage mai mult, ii incarci cu doar o zi inainte.
Daca incarcatorul tau nu are functia storage poti folosi multimetrul, daca ai timp mai masori din cand in cand packul in timp ce se incarca, sau descarca, si cand aunge la 3,8v/celula il opresti.

Aceasta postare a fost editata de Lev: 18 April 2011 - 11:31 AM

0

#158 Useril este offline   pinti2d 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 501
  • Inregistrat: 20-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti.
  • Interests:0727620967

Postat 18 April 2011 - 12:40 PM

Eheeeeeee, p-asta cu functia "storage" nu o stiam si intr-adevar incarcatorul meu nu are asa ceva. Eu procedez in urmatorul fel, pun acumulatoru incarcat pe model dar nu il conectez decat atunci cand il zbor, cand ajung acasa nu il dau jos sa il incarc asta daca nu am zburat mult, ca de obicei il conectez la incarcator si acesta imi indica voltajul per total fara sa incarce sau etc. E bine cum fac? Daca vad ca e intre 8-10 v il las sa se incarce. Ar trebui sa mai mentionez un lucru. Incarcatorul meu are o functie de balansare a celulelor fara sa incarce acumulatorul, si pentru fiecare celula are un mic led, am observat ca 1 si 3 se aprind de zor, dar celula 2 nu prea, uneori chiar deloc, sa fie ea cea afectata? Mersi mult inca o data. De acum incolo daca mai am o problema cu electrica de pe midel stiu la cine sa apelez. :good::good:
0

#159 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 18 April 2011 - 04:29 PM

Pe egalizare, el consuma din celulele care au mai mult, deci e clar ca cea slabutza e cea care nu se aprinde mai deloc.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#160 Useril este offline   Lev 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 187
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 April 2011 - 10:29 PM

Nu stiu cum e cu ledurile la tine, poate fi si invers, adica sa incarce cand egalizeaza, si sa se aprinda ledurile pe celulele pe care le incarca. Nu stiu. Eu am un incarcator chinezesc si sunt multumit de el, a fost ieftin, acum sunt si mai ieftine, si iti indica de toate si face de toate.
Un acumulator li-po nu ii pasa ca il incarci tu chiar daca el nu e descarcat complet. Poti sa ii faci ce vrei la capitolul asta, nu are memorie, sensibili sunt acumulatorii cu nichel, in special ni-cd. Li-po n-are treaba.
0

#161 Useril este offline   pinti2d 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 501
  • Inregistrat: 20-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti.
  • Interests:0727620967

Postat 18 April 2011 - 10:37 PM

Vezi postareaLev, la 18 April 2011 - 10:29 PM, a spus:

Nu stiu cum e cu ledurile la tine, poate fi si invers, adica sa incarce cand egalizeaza, si sa se aprinda ledurile pe celulele pe care le incarca. Nu stiu. Eu am un incarcator chinezesc si sunt multumit de el, a fost ieftin, acum sunt si mai ieftine, si iti indica de toate si face de toate.
Un acumulator li-po nu ii pasa ca il incarci tu chiar daca el nu e descarcat complet. Poti sa ii faci ce vrei la capitolul asta, nu are memorie, sensibili sunt acumulatorii cu nichel, in special ni-cd. Li-po n-are treaba.



Pai la al meu ledurile indica ceea ce se incarca, dar si ceea ce se egalizeaza in timp real. Ai putea sa imi dai ceva sfaturi, cum ar fi cel mai bine sa procedez cu acumulatorul? Daca nu il folosesc o anumita perioada de timp (si cat crezi tu ca ar fi aceasta) sa il incarc ca si cum ar fi desacarcat, sau sa il golesc pe model folosind motorul si apoi sa il incarc? Ideea este ca as vrea sa trag de acest acumulator cat mai mult posibil, spunemi cun pot face asta? :rofl:
0

#162 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 18 April 2011 - 11:53 PM

De 3 ani de cand am inceput cu aero, am un acumulator de 2 celule 1300 mAh, niciodata nu mi-am facut griji de stocare sau altele, si inca merge dupa aproximativ 300 cicluri. Desigur, nu mai intra 1300 in el nici indesat, asta e clar, dar inca merge aproximativ 800-900 mAh de fiecare data.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#163 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 19 April 2011 - 12:09 AM

Eu am vre-o trei, fara mufa de egalizare, de sapte ani. Au stat incarcati, la temperatura camerei si sunt mai mult decat ok. Dar sunt Great Planes.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 19 April 2011 - 12:10 AM

0

#164 Useril este offline   pinti2d 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 501
  • Inregistrat: 20-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti.
  • Interests:0727620967

Postat 19 April 2011 - 10:08 AM

:rofl: Nici in al meu nu mai intra 1300 abea daca baga vreo 850-900, dar voiam sa stiu de le voi cei mai experimentati niste reguli generale petru longevitatea acumulatorilor. Exista asa ceva, sau oricum te porti cu ei, e ok? :D

Aceasta postare a fost editata de pinti2d: 19 April 2011 - 10:09 AM

0

#165 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 19 April 2011 - 10:43 AM

Sunt cateva reguli, desigur:

1. Fara socuri, sunt destul de sensibile invelisurile celulelor la contact cu suprafete dure (se pot intepa, "zgaria", deforma etc). Avioanele fiind din materiale mai "moi" are sanse deseori sa scape nevatamate dupa cazaturi, dar o izbitura incasata la o cazatura din mana pe beton e cam grava pentru ele.

2. Fara descarcare sub 2.9 V - minim absolut - (3 V minim recomandat).

3. Fara supraincarcare.

4. Incarcare cu egalizare.

5. Niciodata incarcare cat timp sunt inca calde de la ultima descarcare.

Mai sunt unele recomandari, cum ar fi storage charge, supraveghere in timpul incarcarii, pusa intr-un spatiu/ container ignifug si altele.

Ultimele recomandari, dupa storage charge, nu sunt pentru bunastarea lor, ci pentru a ta, si chiar le recomand.

Aceasta postare a fost editata de protheus: 19 April 2011 - 10:44 AM

 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#166 Useril este offline   pinti2d 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 501
  • Inregistrat: 20-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti.
  • Interests:0727620967

Postat 19 April 2011 - 12:38 PM

Vezi postareaprotheus, la 19 April 2011 - 10:43 AM, a spus:

Sunt cateva reguli, desigur:

1. Fara socuri, sunt destul de sensibile invelisurile celulelor la contact cu suprafete dure (se pot intepa, "zgaria", deforma etc). Avioanele fiind din materiale mai "moi" are sanse deseori sa scape nevatamate dupa cazaturi, dar o izbitura incasata la o cazatura din mana pe beton e cam grava pentru ele.

2. Fara descarcare sub 2.9 V - minim absolut - (3 V minim recomandat).

3. Fara supraincarcare.

4. Incarcare cu egalizare.

5. Niciodata incarcare cat timp sunt inca calde de la ultima descarcare.

Mai sunt unele recomandari, cum ar fi storage charge, supraveghere in timpul incarcarii, pusa intr-un spatiu/ container ignifug si altele.

Ultimele recomandari, dupa storage charge, nu sunt pentru bunastarea lor, ci pentru a ta, si chiar le recomand.






Aham, buuuuun, pe asta cu socurile nu o stiam, estio o oaza de cunostinte, m-ai scos din pestera pentru a 2-a oara. :rofl::D Faza cu descarcarea am rezolvat-o, mi-am luat un dispozitiv ca acesta ce ma anunta cand curentul totale pa acumulator scade sub 10-9.9v, ca un apropo, ce parere ai despre el? E bun de ceva, sau nu prea? Incarcarea o pot face numai cu egalizare altfel nu imi porneste incarcatorul. Mersi mult de sfaturi, o sa incerc sa tin cont de ele. Numai bine si abea astept sa ne vedem la RR.
0

#167 Useril este offline   adioperator 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1356
  • Inregistrat: 12-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism

Postat 19 April 2011 - 12:51 PM

Monitorul pentru baterie e foarte bun cel putin pana te obisnuiesti cu regimul de functionare a acumulatorului, nu uita sa-l pozitionezi in exteriorul aeromodelului pe lateral. Totusi fa rost si de un multimetru, este foarte bine sa verifici chiar si la o aterizare intermediara acumulatorul.

P.S. Acel monitor de baterie pe mine ma ajutat sa recuperez EasyStar-ul dupa ce-l pierdusem din raza la o distanta de peste un kilometru, practic luminita de la monitor a fost vizibila noaptea si astfel a fost recuperat.
0

#168 Useril este offline   pinti2d 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 501
  • Inregistrat: 20-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti.
  • Interests:0727620967

Postat 19 April 2011 - 08:08 PM

Vezi postareaadioperator, la 19 April 2011 - 12:51 PM, a spus:

Monitorul pentru baterie e foarte bun cel putin pana te obisnuiesti cu regimul de functionare a acumulatorului, nu uita sa-l pozitionezi in exteriorul aeromodelului pe lateral. Totusi fa rost si de un multimetru, este foarte bine sa verifici chiar si la o aterizare intermediara acumulatorul.

P.S. Acel monitor de baterie pe mine ma ajutat sa recuperez EasyStar-ul dupa ce-l pierdusem din raza la o distanta de peste un kilometru, practic luminita de la monitor a fost vizibila noaptea si astfel a fost recuperat.



De data asta cred ca o sa te refuz, la mine inca mai este zapada si daca il pun pe esterior imi este frica sa nu se ude la o aterizare si sa se scurtcircuitez. La model nu uita ca nu am canopie, am o improvizatie dintr-o sticlade plastic, eventual o sa il lipesc cat mai aproape de aceasta incat sa il vad chiar si din aer. Mersi frumos de raspuns. :rolleyes:
0

#169 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 20 April 2011 - 07:42 AM

Pune-l undeva la exterior,ca no sa tina zapada la infinit.Eu zbor de cand are motor brushless cu esc-ul afara si nu are nimic,desi m-a prins ploaia odata. :drinks: :lol:
Intre timp incearca sa filmezi un zbor,sa vedem si noi daca zboara bine.
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#170 Useril este offline   pinti2d 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 501
  • Inregistrat: 20-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti.
  • Interests:0727620967

Postat 24 April 2011 - 12:03 AM

Vesti la cald din teren, daca sa poate zice asa ca e 1 dimineata in ziua de paste :rofl: . Va doresc tuturor un Paste fericit alaturi de cei dragi si numai bine, aruncand un ochi asa peste acest forum, observ cu mandrie ca am crescut si am fost ajutat de voi cei cu inima mare si cunostinete pe masura. Tin sa va multumesc inca o data pentru ceea ce ati facut si ce sa mai, tineti-o tot asa. Buuuuuu, dar sa revenim. Azi am iesit umpic, dar doar umpic ca batea vantul pe sus, la un zbor si am observat 2 lucruri de care nu aveam nici cel mai mic habar. O sa incep cu cel pozitiv, regulatorul meu de 20A este programabil, super tare, chiar m-am mirat. Cand am venit de la teren, repede pe gugu sa vedem ce si cum. Nu stie sa faca multe, dar destule si utile. Poate sa aleaga intre o baterie lipo sau una nimh, in cazul lipo identifica automat numarul de celule si activeaza protectia acestora, cut-off-ul intervenind la aproximativ 3v pe celula, in cazul nimh cut-off-ul intervine la 60% din voltajul initial si o a 3-a functie, frana. Si acum partea mai putin buna. Am observat ca elicia impreuna cu prop-saver-ul, cu carcasa motorului si cu axul acestuia se desprind efectiv fara nici o retinere de pe restul motorului, cu alte cuvinte daca trag umpic mai tare de elicie ansamblul mai sus descris iese nestingherit lasand la vedere bobinajul. Norocul meu ca elicia impinge in motor ca daca tragea nu stiu ce iesea :rofl: , as vrea sa va intreb daca e normal? Tin sa mentionez ca motorul este un out-runner. Bun, sasperam ca maine adica de fapt azi, va fi vremea mai buna. Mai vreau cateva zboruri pana la RR. Numai bine. :good:
0

#171 Useril este offline   ALEX2007_BZ 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 395
  • Inregistrat: 07-February 08
  • Gender:Male
  • Location:buzau

Postat 24 April 2011 - 12:17 AM

Motorul trebuia sa aiba o clema in spate sa tina rotorul sa nu zboare. Cred ca ai piserdut-o.Vezi ca e un sant unde iese axul in spate exact langa rulment. Pui una si gata.
Orice poate zbura..............DACA II PUI UN MOTOR DESTUL DE MARE
0

#172 Useril este offline   pinti2d 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 501
  • Inregistrat: 20-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti.
  • Interests:0727620967

Postat 24 April 2011 - 12:19 AM

Vezi postareaALEX2007_BZ, la 24 April 2011 - 12:17 AM, a spus:

Motorul trebuia sa aiba o clema in spate sa tina rotorul sa nu zboare. Cred ca ai piserdut-o.Vezi ca e un sant unde iese axul in spate exact langa rulment. Pui una si gata.



Intr-adevar, santul este acolo, mersi de lamurire. :good: O rezolvam maine pe lumina.
0

#173 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 24 April 2011 - 06:11 AM

Daca stiam ca imi iese rotorul eu nu numai ca nu zburam,nu dormeam bine pana nu era gata :) :) .Gandeste-te asa:il ridici sus,apoi picaj cu motor oprit.Daca iti iese elicea cu rotor cu tot de pe avion?Ca aterizari deadstick(adica fara posibilitatea de a porni motorul)nu cred ca poti sa faci,chiar si eu dupa 40 de ore de zbor pe ez inca mai am emotii la aterizari dead-stick.Cauta o saiba de siguranta si pune mai repede. :good: :rofl: :rofl:

Numai bine si Paste fericit!

Aceasta postare a fost editata de pilo: 24 April 2011 - 06:11 AM

Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#174 Useril este offline   ALEX2007_BZ 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 395
  • Inregistrat: 07-February 08
  • Gender:Male
  • Location:buzau

Postat 24 April 2011 - 07:08 AM

Pai el a zis ca e pusher ; deci nare probleme. Doar cand il pune invers incepe distractia. :good:
Orice poate zbura..............DACA II PUI UN MOTOR DESTUL DE MARE
0

#175 Useril este offline   aedrin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 267
  • Inregistrat: 02-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 24 April 2011 - 08:30 AM

Vezi postareapilo, la 24 April 2011 - 06:11 AM, a spus:

Gandeste-te asa:il ridici sus,apoi picaj cu motor oprit.Daca iti iese elicea cu rotor cu tot de pe avion?

bai ma lasi... el este la nivelul in care se straduieste sa prinda 5 minute fara vint ca sa poata zbura drept 100 de metri...
pune-i siguranta aia la locul ei si gata, nu e nici o catastrofa la orizont. vezi ca siguranta ar trebui sa fie cazuta pe undeva pe linga motor sau prinsa undeva in cimpul magnetic.
daca nu vei gasi acea siguranta cauta o sirma otelita care sa stea in (pe) canalul ala si stringe-o cu un patent. fiind pusher nu sunt mari sanse sa fuga elicea se acolo chiar cu tigania aia de sirma acolo. atita doar sa ai in minte sa o inlocuiesti cu prima ocazie, si sa verifici ca axul sa se miste la fel de liber ca inainte sa te sui cu patentul pe el

Aceasta postare a fost editata de aedrin: 24 April 2011 - 08:33 AM


0

#176 Useril este offline   pinti2d 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 501
  • Inregistrat: 20-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti.
  • Interests:0727620967

Postat 24 April 2011 - 08:47 AM

Va multumesc tuturor pentru raspunsurile date si un Paste fericit si voua.

@ Pilo: eu nu prea fac manevre e genul acesta, la mine un zbor este simplu, decolez, il urc in spirala pana unde zic eu ca e deajuns, motor 0 si in regim planat il mai invart umpic si il aterizez. Banuesc ca asta inseamna dead-stick, motor 0 adica efectiv planezi. Tot timpul si 90% din aterizari asa le-am facut, fara motor si in regim planat.

@ Aedrin:mai mult ca sigur asa o sa fac, caut ori o saiba mica de cauciuc, ori ceva sarma. Saiba nu exista, de la bun inceput motorul a fost asa, doar ca abea acum am observat. :good: Va multumesc inca o data si numai bine.
0

#177 Useril este offline   aedrin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 267
  • Inregistrat: 02-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 24 April 2011 - 08:52 AM

Vezi postareapinti2d, la 24 April 2011 - 08:47 AM, a spus:

caut ori o saiba mica de cauciuc, ori ceva sarma. Saiba nu exista, de la bun inceput motorul a fost asa, doar ca abea acum am observat. :good: Va multumesc inca o data si numai bine.


... sirma ar fi preferabil...

0

#178 Useril este offline   Huffy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 30-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Interests:Aeromodelism si automodelism...mai rar

Postat 24 April 2011 - 09:44 AM

Cam asa trebuie sa arate saiba respectiva si o gasesti prin magazinele de piese auto.Merge fara probleme si cu sirma,mai ales ca e pusher,dar e de preferat cu saiba.Zboruri placute si aterizari usoare in continuare.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: siguranta-elastica-arbore-tip-ra-din6799-643064_thumb.jpg

Bondar cu 4 elici
Discus
Easy Star 2
HEPTAD 2200
Easy Glider
Diamond 2500-resuscitat si zburat
0722.464.922. - 0744.100.626.
http://www.youtube.com/my_videos
http://www.vimeo.com...r2400545/videos
Resoftari Logan 1.4-1.6 si Solenza 1.4
Programari chei Logan
- http://www.rhcforum....970#entry476970
Poze Rapa Rosie 2012 - https://picasaweb.go.../RapaRosie2012#
Poze Rapa Rosie 2013 : https://picasaweb.go...7/RapaRosie2013
Poze Rapa Rosie 2014 : https://picasaweb.go...7/RapaRosie2014
0

#179 Useril este offline   pinti2d 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 501
  • Inregistrat: 20-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti.
  • Interests:0727620967

Postat 24 April 2011 - 10:00 AM

Vezi postareaHuffy, la 24 April 2011 - 09:44 AM, a spus:

Cam asa trebuie sa arate saiba respectiva si o gasesti prin magazinele de piese auto.Merge fara probleme si cu sirma,mai ales ca e pusher,dar e de preferat cu saiba.Zboruri placute si aterizari usoare in continuare.



Bingoooooo, chiar ma miram cum sa fac o saiba sa stea acolo, dar la acest model nu m-am gandit, asta e. Trebuie sa caut ca stiu ca mai aveam cateva de genul, mersi mult si numai bine. :good:
0

#180 Useril este offline   adioperator 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1356
  • Inregistrat: 12-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism

Postat 24 April 2011 - 06:00 PM

Daca stii exact tipul motorului cauta pe net ce diametru are axul acestuia pentru a sti ce siguranta sa cumperi. Oricum nu e nicio tragedie sa zbori fara ea cat timp motorul e pe pusher, eventual leaga-i o sarmulita asa cum au spus si colegii mai sus.
0

Arata acest topic


  • 7 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro