antidot pentru virus... parerea voastra face diferenta ...
#151
Postat 18 April 2011 - 01:09 AM
Ideea e ca daca ai o celula uzata intr-un pack de 3 o sa scada volatjul total pe pack prea repede iar regulatorul o sa opreasca, desi celelalte 2 nu sunt descarcate complet.
O celula lithium nu trebuie sa scada sub 3 v iar un pack ar trebui sa fie cat de cat egalizat dupa o descarcare, sa ramana cu 3 v +/- 0,4 v fiecare celula. La +/-4v deja e o diferenta mare si o sa cedeze acea celula in curand dar mai merge tras de ea. Incarcatorul egalizeaza la incarcare dar degeaba daca acea celula o sa moara repede, fiind uzata. Poti sa ai si mama incarcatoarelor ca celula aia tot moarta ramane...
Exista si cazuri fericite in care un pack dezechilibrat e readus la viata prin incarcare pe niMh sau niCd intr-adevar dar mai rar. Dar daca dupa asta apare iar problema nu mai merita incercat, e clar ca acea celula sau celule sunt moarte.
Pt a desface un pack se taie folia iar celulele sunt lipite intre ele, se trage de ele si se desfac. Se taie pur si simplu bornele, care sunt niste foite late de tablita. Apoi trebuie identificata celula uzata, se gaseste un circuit simplu in capatul acumulatorului, se masoara cu un multimetru fiecare ceula si se identifica cea uzata.
Ca sa masori fiecare celula prin mufa de egalizare incepi dintr-un "capat" al mufei si masori primele 2 contacte, va indica voltajul unei celule, apoi muti bornele aparutului un contact "mai incolo" si va indica voltajul celeilalte celule, si asa mai departe. Pt alte lamuriri se poate folosi aparatul si pt a masura curentul dar acumulatorul ar trebui sa fie destul de descarcat altfel da curent prea mare si multimetrul de obicei nu poate masura asa mult decat daca e unul performant si scump, asa ca mai rar. Celula obosita se observa ca da un curent ce "moare" fata de celelalte sanatoase care dau curent ca lumea si relativ constant.
Se poate masura eventual fiecare celula in parte in timp ce mototrul merge, in camera, pe podea, se observa cel mai bine celula uzata.
Oricum, daca chiar e uzata o celula s-ar putea sa mai tragi de pack destul ca modelul nu consuma mult si mai tine. La auto cand iti moare o celula moarta e...
#152
Postat 18 April 2011 - 01:15 AM
Chestia ca regulatorul masoara curentul total pe pack si daca el simte 9,4 v la un pack de 3 nu taie curentul, desi 2 celule pot sa aiba 3,45 iar cealalta 2,5, ceea ce e mult prea putin si mai rau e distrusa fiind consumata in continuare pana se ajunge la 9 v, e de ajuns sa se dezechilibreze putin si de acolo e din ce in ce mai rau.
#153
Postat 18 April 2011 - 01:18 AM
Multa, multa bafta.
PS. Am scris in acelasi timp cu Lev.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 18 April 2011 - 01:19 AM
#154
Postat 18 April 2011 - 07:57 AM
Daca e cut-off total, acelasi lucru, aterizare si nu mai probezi motorul sau mai dai din servouri, ci direct scoti acumulatorul. El daca deja e foarte aproape de minimul de 9V, adica deja ti-a taiat motor, inseamna ca e la minim, daca mai dai din servo si mai lasi conectat cateva minute tot sistemul, exista sanse sa scada rapid sub cei 9 V.
#155
Postat 18 April 2011 - 08:04 AM
Asta iti trebuie,(daca nu vrei sa dai comanda) du-te intr-un magazin de electronice si cumpara(daca nu ai deja)un voltmetru.Il iei cu tine la camp si d dupa cam 10 minute aterizezi si pe mufa principala masori tensiunea.Daca are 12,6 V e full,daca are` 11,3 e cam 3 sferturi plin,daca are 10,5 v e jumate,daca are sub 10 volti eu iti recomand sa te opresti(pt a prelungi viata bateriei).Poti sa imparti mereu la 3 cat vezi pe aparat pt ca ai 3 celule.Daca iti da cam 3,2 gandeste-teca la 3 volti e minimul.4,20 e maximul
In zbor ii poti da maxim putin timp si vezi daca suna ca la inceput.Nu astepta sa iti taie regulatorul curentul.Apropo,a zburat bine?
Aceasta postare a fost editata de pilo: 18 April 2011 - 08:08 AM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#156
Postat 18 April 2011 - 09:57 AM
@ Lev. M-ai lamurit cu varf si indesat. Recunosc ca atat avionul cat si toata electrica de pe el sunt la mana a 2-a, deci nu m-ar mira ca bateria sa isi fi trait deja viata. Greseala mea, recunosc ca nu am intrebat pe cel care mi l-a vandut de cand il are. Sincer sa iti zic acum nu am bani de un multimetru, si asa traiesc ca un sinistrat de cateva saptamani :rofl: ca sa adun bani pentru RR. Dar dupa, in topul prioritatilor asta va fi, un 3s de 2500ma, un motor aut-runer de aproximativ 2000 kv si un apc sport 6x4 pusher (bine inteles si cele aferente cum ar fi si un multimetru).:good:
@ Dan. A fost vina mea in totalitate. Dupa cum am zis, am zburat cu el pana efectiv s-a oprit motorul singur dar am mai planat cateva minute folosind servourile ce inca se mai miscau. De frica sa nu ramana gol de tot l-am aterizat, atunci nu stiam ca o descare atat de completa imi va afecta bateria.:cray:
@ Protheus. Inca o data mii de multumiri ca m-ai scos din pestera.
@ Pilo. Prietene esti super amuzant. Ma crezi ca aseara cand inca mai incercam sa dezbat problema, dupa ce am aflat cauza ei am dat comanda de exact ce mi-ai recomandat si tu? Ce coincidenta stranie, asa-i? Miercuri sau joi cel tarziu ajunge, o montez si sper sa nu mai am probleme. Si da, pasarouil merge fara probleme atata timp cat nu e vant sau este doar o mica adiere.
Acum ca o paranteza pentru voi ceilalti, ce parere aveti despre acest dispozitiv de monitorizare a voltajului din baterie? Nu monitorizeaza fiecare celula in parte, dar cand voltajul scade sub 9.9v incepe un bec sa se aprinda si un bazait destul de iritant sa se auda. Ce ziceti de el? Numai bine. :good:
#157
Postat 18 April 2011 - 11:27 AM
Nu e asa grav, adica nu e cazul sa intri in panica atunci cand simti ca s-a consumat acumulatorul si intra in actiune cut offul, o sa vezi ca daca ai acumulator nou n-ai treaba, nu e asa periculos, acumulatorul care il ai probabil e folosit mult. Oricum regulatorul simte 3v/celula in mers, pe urma cand scoti acumulatorul, in gol, o sa aiba voltaj destul peste 3v, n-are el treaba odata deconectat de la comnsumator. Cel mai important in topul prioritatilor in intretinerea acumulatorilor li-po e sa folosesti functia de storage daca tii acumulatorul mai mult degeaba,nu stiu daca incarcatorul tau are aceasta functie. Eu nu incarc acumulatorul/acumulatorii li-po decat de pe o zi pe alta, adica daca stiu ca maine poimaine ii folosesc ii incarc azi, in rest, daca ii tin degeaba mai mult de 3 zile ii pun la incarcat (sau descarcat, depinde de starea acumulatorului, asta o face incarcatorul automat) pe functia storage, aceasta aduce acumulatorul la 3,8v/celula, si daca tu il pui sa faca asta la 2 A curent de exemplu, sau orice alta vlaoare, el scade curentul din ce in ce mai mult cu cat se apropie de acea valoare a voltajului, astfel cand ajunge la aproape 3,8/celula el ajunge sa incarce (sau descarce) chiar si cu 200-100mAh.
Daca lasi acumulatorul descarcat sau incarcat nu e bine, iar daca il lasi incarcat exista riscul sa se umfle, citeam pe forum multe cazuri... O sa observi ca daca cumperi un acumulator nou acesta vine de la producator cu 3,8v/celula. Deci cand ai venit de la zbor pui acumulatorul la incarcator, nu il lasi asa zile la rand, asa e cu acumulatorii li-po.
La easy star nu e asa grav daca se taie curentul brusc pt ca stie sa planeze, la alte genuri de avioane iti faci un calcul,oricum, cand iei acumulator li-po e bine sa iei ceva bun de la bun inceput, decat multi acumulatori slabi si ieftini mai bine unul si zdravan, astfel ai si posibilitatea sa ii tii pe functia storage, daca ai 5 acumulatori mai greu sa ii ti pe storage ca trebuie sa te apuci sa ii incarci cu o satpamana inainte ca nu ai timp, dac ai 1-2 buni iti ajung si poti sa ii tii pe functia storage mai mult, ii incarci cu doar o zi inainte.
Daca incarcatorul tau nu are functia storage poti folosi multimetrul, daca ai timp mai masori din cand in cand packul in timp ce se incarca, sau descarca, si cand aunge la 3,8v/celula il opresti.
Aceasta postare a fost editata de Lev: 18 April 2011 - 11:31 AM
#158
Postat 18 April 2011 - 12:40 PM
#159
Postat 18 April 2011 - 04:29 PM
#160
Postat 18 April 2011 - 10:29 PM
Un acumulator li-po nu ii pasa ca il incarci tu chiar daca el nu e descarcat complet. Poti sa ii faci ce vrei la capitolul asta, nu are memorie, sensibili sunt acumulatorii cu nichel, in special ni-cd. Li-po n-are treaba.
#161
Postat 18 April 2011 - 10:37 PM
Lev, la 18 April 2011 - 10:29 PM, a spus:
Un acumulator li-po nu ii pasa ca il incarci tu chiar daca el nu e descarcat complet. Poti sa ii faci ce vrei la capitolul asta, nu are memorie, sensibili sunt acumulatorii cu nichel, in special ni-cd. Li-po n-are treaba.
Pai la al meu ledurile indica ceea ce se incarca, dar si ceea ce se egalizeaza in timp real. Ai putea sa imi dai ceva sfaturi, cum ar fi cel mai bine sa procedez cu acumulatorul? Daca nu il folosesc o anumita perioada de timp (si cat crezi tu ca ar fi aceasta) sa il incarc ca si cum ar fi desacarcat, sau sa il golesc pe model folosind motorul si apoi sa il incarc? Ideea este ca as vrea sa trag de acest acumulator cat mai mult posibil, spunemi cun pot face asta? :rofl:
#162
Postat 18 April 2011 - 11:53 PM
#163
Postat 19 April 2011 - 12:09 AM
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 19 April 2011 - 12:10 AM
#164
Postat 19 April 2011 - 10:08 AM
Aceasta postare a fost editata de pinti2d: 19 April 2011 - 10:09 AM
#165
Postat 19 April 2011 - 10:43 AM
1. Fara socuri, sunt destul de sensibile invelisurile celulelor la contact cu suprafete dure (se pot intepa, "zgaria", deforma etc). Avioanele fiind din materiale mai "moi" are sanse deseori sa scape nevatamate dupa cazaturi, dar o izbitura incasata la o cazatura din mana pe beton e cam grava pentru ele.
2. Fara descarcare sub 2.9 V - minim absolut - (3 V minim recomandat).
3. Fara supraincarcare.
4. Incarcare cu egalizare.
5. Niciodata incarcare cat timp sunt inca calde de la ultima descarcare.
Mai sunt unele recomandari, cum ar fi storage charge, supraveghere in timpul incarcarii, pusa intr-un spatiu/ container ignifug si altele.
Ultimele recomandari, dupa storage charge, nu sunt pentru bunastarea lor, ci pentru a ta, si chiar le recomand.
Aceasta postare a fost editata de protheus: 19 April 2011 - 10:44 AM
#166
Postat 19 April 2011 - 12:38 PM
protheus, la 19 April 2011 - 10:43 AM, a spus:
1. Fara socuri, sunt destul de sensibile invelisurile celulelor la contact cu suprafete dure (se pot intepa, "zgaria", deforma etc). Avioanele fiind din materiale mai "moi" are sanse deseori sa scape nevatamate dupa cazaturi, dar o izbitura incasata la o cazatura din mana pe beton e cam grava pentru ele.
2. Fara descarcare sub 2.9 V - minim absolut - (3 V minim recomandat).
3. Fara supraincarcare.
4. Incarcare cu egalizare.
5. Niciodata incarcare cat timp sunt inca calde de la ultima descarcare.
Mai sunt unele recomandari, cum ar fi storage charge, supraveghere in timpul incarcarii, pusa intr-un spatiu/ container ignifug si altele.
Ultimele recomandari, dupa storage charge, nu sunt pentru bunastarea lor, ci pentru a ta, si chiar le recomand.
Aham, buuuuun, pe asta cu socurile nu o stiam, estio o oaza de cunostinte, m-ai scos din pestera pentru a 2-a oara. :rofl::D Faza cu descarcarea am rezolvat-o, mi-am luat un dispozitiv ca acesta ce ma anunta cand curentul totale pa acumulator scade sub 10-9.9v, ca un apropo, ce parere ai despre el? E bun de ceva, sau nu prea? Incarcarea o pot face numai cu egalizare altfel nu imi porneste incarcatorul. Mersi mult de sfaturi, o sa incerc sa tin cont de ele. Numai bine si abea astept sa ne vedem la RR.
#167
Postat 19 April 2011 - 12:51 PM
P.S. Acel monitor de baterie pe mine ma ajutat sa recuperez EasyStar-ul dupa ce-l pierdusem din raza la o distanta de peste un kilometru, practic luminita de la monitor a fost vizibila noaptea si astfel a fost recuperat.
#168
Postat 19 April 2011 - 08:08 PM
adioperator, la 19 April 2011 - 12:51 PM, a spus:
P.S. Acel monitor de baterie pe mine ma ajutat sa recuperez EasyStar-ul dupa ce-l pierdusem din raza la o distanta de peste un kilometru, practic luminita de la monitor a fost vizibila noaptea si astfel a fost recuperat.
De data asta cred ca o sa te refuz, la mine inca mai este zapada si daca il pun pe esterior imi este frica sa nu se ude la o aterizare si sa se scurtcircuitez. La model nu uita ca nu am canopie, am o improvizatie dintr-o sticlade plastic, eventual o sa il lipesc cat mai aproape de aceasta incat sa il vad chiar si din aer. Mersi frumos de raspuns. :rolleyes:
#169
Postat 20 April 2011 - 07:42 AM
Intre timp incearca sa filmezi un zbor,sa vedem si noi daca zboara bine.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#170
Postat 24 April 2011 - 12:03 AM
#171
Postat 24 April 2011 - 12:17 AM
#172
Postat 24 April 2011 - 12:19 AM
ALEX2007_BZ, la 24 April 2011 - 12:17 AM, a spus:
Intr-adevar, santul este acolo, mersi de lamurire. :good: O rezolvam maine pe lumina.
#173
Postat 24 April 2011 - 06:11 AM
Numai bine si Paste fericit!
Aceasta postare a fost editata de pilo: 24 April 2011 - 06:11 AM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#174
Postat 24 April 2011 - 07:08 AM
#175
Postat 24 April 2011 - 08:30 AM
pilo, la 24 April 2011 - 06:11 AM, a spus:
bai ma lasi... el este la nivelul in care se straduieste sa prinda 5 minute fara vint ca sa poata zbura drept 100 de metri...
pune-i siguranta aia la locul ei si gata, nu e nici o catastrofa la orizont. vezi ca siguranta ar trebui sa fie cazuta pe undeva pe linga motor sau prinsa undeva in cimpul magnetic.
daca nu vei gasi acea siguranta cauta o sirma otelita care sa stea in (pe) canalul ala si stringe-o cu un patent. fiind pusher nu sunt mari sanse sa fuga elicea se acolo chiar cu tigania aia de sirma acolo. atita doar sa ai in minte sa o inlocuiesti cu prima ocazie, si sa verifici ca axul sa se miste la fel de liber ca inainte sa te sui cu patentul pe el
Aceasta postare a fost editata de aedrin: 24 April 2011 - 08:33 AM
#176
Postat 24 April 2011 - 08:47 AM
@ Pilo: eu nu prea fac manevre e genul acesta, la mine un zbor este simplu, decolez, il urc in spirala pana unde zic eu ca e deajuns, motor 0 si in regim planat il mai invart umpic si il aterizez. Banuesc ca asta inseamna dead-stick, motor 0 adica efectiv planezi. Tot timpul si 90% din aterizari asa le-am facut, fara motor si in regim planat.
@ Aedrin:mai mult ca sigur asa o sa fac, caut ori o saiba mica de cauciuc, ori ceva sarma. Saiba nu exista, de la bun inceput motorul a fost asa, doar ca abea acum am observat. :good: Va multumesc inca o data si numai bine.
#177
Postat 24 April 2011 - 08:52 AM
pinti2d, la 24 April 2011 - 08:47 AM, a spus:
... sirma ar fi preferabil...
#178
Postat 24 April 2011 - 09:44 AM
Discus
Easy Star 2
HEPTAD 2200
Easy Glider
Diamond 2500-resuscitat si zburat
0722.464.922. - 0744.100.626.
http://www.youtube.com/my_videos
http://www.vimeo.com...r2400545/videos
Resoftari Logan 1.4-1.6 si Solenza 1.4
Programari chei Logan - http://www.rhcforum....970#entry476970
Poze Rapa Rosie 2012 - https://picasaweb.go.../RapaRosie2012#
Poze Rapa Rosie 2013 : https://picasaweb.go...7/RapaRosie2013
Poze Rapa Rosie 2014 : https://picasaweb.go...7/RapaRosie2014
#179
Postat 24 April 2011 - 10:00 AM
Huffy, la 24 April 2011 - 09:44 AM, a spus:
Bingoooooo, chiar ma miram cum sa fac o saiba sa stea acolo, dar la acest model nu m-am gandit, asta e. Trebuie sa caut ca stiu ca mai aveam cateva de genul, mersi mult si numai bine. :good:
#180
Postat 24 April 2011 - 06:00 PM