Pagina 1 din 1
Motor cu aburi nr. 3 pentru remorcherul Sf. Sisoe
#1
Postat 07 March 2011 - 08:43 PM
Cateva poze cu un "nou" motor cu aburi pe care l-am asamblat pentru remorcherul Sf. Sisoe. Pe scurt, motorul nr. 2 s-a dovedit a fi totusi putin prea greu (boilerul de cupru gros cantareste foarte mult), asa ca m-am decis sa-l inlocuiesc.
Pentru asta am luat un motor englezesc marca Stuart, tot oscilant cu doi cilindri ca nr. 2 si cu a ceeasi capacitate (cursa si alezaj 11 mm). Este un model foarte vechi (ar putea avea peste 50 de ani), care acum se mai produce numai intr-o forma modificata. Cand l-am cumparat isi cam arata varsta:
http://farm5.static.flickr.com/4061/4579276576_b146fe31cc.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4016/4579276856_08479a0f0e.jpg
Pentru asta am luat un motor englezesc marca Stuart, tot oscilant cu doi cilindri ca nr. 2 si cu a ceeasi capacitate (cursa si alezaj 11 mm). Este un model foarte vechi (ar putea avea peste 50 de ani), care acum se mai produce numai intr-o forma modificata. Cand l-am cumparat isi cam arata varsta:
http://farm5.static.flickr.com/4061/4579276576_b146fe31cc.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4016/4579276856_08479a0f0e.jpg
#2
Postat 07 March 2011 - 08:49 PM
Primul pas a fost sa dezasamblez motorul si sa curat vopseaua veche (cu un gel de curatat vopseaua, merge mult mai usor decat cu smirghel sau perie de sarma). Dupa aceea am degresat piesele.
http://farm4.static.flickr.com/3306/4591154675_dae6c3ed8b.jpg
Pregatirea pentru vopsire - am mascat zonele in care nu trebuie sa ajunga vopseaua. Banda adeziva am taiat-o pe forma pieselor cu o pila mica, se vede si in poza.
http://farm5.static.flickr.com/4069/4591154809_6fd4f5a8cf.jpg
Dupa primul strat de grund:
http://farm5.static.flickr.com/4067/4591154917_c8eb7168cd.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3306/4591154675_dae6c3ed8b.jpg
Pregatirea pentru vopsire - am mascat zonele in care nu trebuie sa ajunga vopseaua. Banda adeziva am taiat-o pe forma pieselor cu o pila mica, se vede si in poza.
http://farm5.static.flickr.com/4069/4591154809_6fd4f5a8cf.jpg
Dupa primul strat de grund:
http://farm5.static.flickr.com/4067/4591154917_c8eb7168cd.jpg
#3
Postat 07 March 2011 - 08:52 PM
Am vopsit piesele turnate cu verde.
http://farm4.static.flickr.com/3417/4592807692_909d869087.jpg
Dupa care am slefuit fin fetele cilindrilor ca sa etanseze bine.
http://farm2.static.flickr.com/1270/4592807502_750cb8e00d.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3417/4592807692_909d869087.jpg
Dupa care am slefuit fin fetele cilindrilor ca sa etanseze bine.
http://farm2.static.flickr.com/1270/4592807502_750cb8e00d.jpg
#4
Postat 07 March 2011 - 09:01 PM
Aici se vede motorul gata asamblat, cu piesele de alama lustruite putin. Pe parcursul restaurarii am vazut ca unele piese mai erau in cea mai buna stare asa ca le-am inlocuit. Am mai facut urmatoarele modificari (din pacate nu am poze):
- Tijele originale ale pistoanelor erau din otel si au ruginit, din care cauza au capatat o suprafata neregulata, care strica etansarea. Mi-a facut cineva tijele noi din inox care se vad in poza, ca sa nu mai rugineasca.
- Pistoanele vechi erau de tipul cu 2 canale subtiri pentru ulei, fara simering sau garnitura. La dimensiunile mici ale motorului nu au cum sa etanseze perfect, scapa abur orice le-ai face si scade eficienta motorului. Asa ca am cerut sa-mi faca si pistoane noi cu canal pentru garnitura (o-ring), care acum etanseaza foarte bine. Acum etansarea e asa de buna ca nu mai poti roti arborele cand robinetul e inchis.
http://farm5.static.flickr.com/4019/4657326166_013d48ebc9.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4045/4656704805_8714120073.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4026/4656705107_e83c6a4c3e.jpg
- Tijele originale ale pistoanelor erau din otel si au ruginit, din care cauza au capatat o suprafata neregulata, care strica etansarea. Mi-a facut cineva tijele noi din inox care se vad in poza, ca sa nu mai rugineasca.
- Pistoanele vechi erau de tipul cu 2 canale subtiri pentru ulei, fara simering sau garnitura. La dimensiunile mici ale motorului nu au cum sa etanseze perfect, scapa abur orice le-ai face si scade eficienta motorului. Asa ca am cerut sa-mi faca si pistoane noi cu canal pentru garnitura (o-ring), care acum etanseaza foarte bine. Acum etansarea e asa de buna ca nu mai poti roti arborele cand robinetul e inchis.
http://farm5.static.flickr.com/4019/4657326166_013d48ebc9.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4045/4656704805_8714120073.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4026/4656705107_e83c6a4c3e.jpg
#5
Postat 07 March 2011 - 09:05 PM
Acum vine partea cu asamblarea "uzinei". Primul pas a fost sa construiesc o baza potrivita, care sa incapa in remorcher. Am indoit-o din tabla de alama si am gaurit-o ca sa fixez motorul si boilerul.
http://farm5.static.flickr.com/4053/4714788153_9f906f08cf.jpg
Aici sunt cateva piese pregatite pentru a construi serpentina de supraincalzire a aburului (care intra pe cosul boilerului) si condensatorul.
http://farm5.static.flickr.com/4071/4714788303_197daec399.jpg
Condensatorul dupa cositorire:
http://farm5.static.flickr.com/4028/4714788427_29585f9026.jpg
Condensatorul terminat, cu serpentina si alte tevi pentru abur:
http://farm5.static.flickr.com/4022/4714788537_14ca784d3e.jpg
Pregatirea pieselor pentru vopsire:
http://farm5.static.flickr.com/4068/4715429946_66f6c1d8a8.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4053/4714788153_9f906f08cf.jpg
Aici sunt cateva piese pregatite pentru a construi serpentina de supraincalzire a aburului (care intra pe cosul boilerului) si condensatorul.
http://farm5.static.flickr.com/4071/4714788303_197daec399.jpg
Condensatorul dupa cositorire:
http://farm5.static.flickr.com/4028/4714788427_29585f9026.jpg
Condensatorul terminat, cu serpentina si alte tevi pentru abur:
http://farm5.static.flickr.com/4022/4714788537_14ca784d3e.jpg
Pregatirea pieselor pentru vopsire:
http://farm5.static.flickr.com/4068/4715429946_66f6c1d8a8.jpg
#6
Postat 07 March 2011 - 09:08 PM
Si pozele cu "uzina" gata asamblata. Boilerul este Saito (Japonia) iar rezervorul de gaz e Regner (Germania). Am vopsit boilerul negru si l-am invelit cu un strat de pasla si apoi cu unul de baghete de mahon, pentru izolare.
http://farm5.static.flickr.com/4052/4715476100_989d6a72ab.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4063/4714834813_3759e532c0.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4029/4714834427_e68472dc54.jpg
Un video cu masinaria in functiune:
http://farm5.static.flickr.com/4052/4715476100_989d6a72ab.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4063/4714834813_3759e532c0.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4029/4714834427_e68472dc54.jpg
Un video cu masinaria in functiune:
Aceasta postare a fost editata de kno3: 07 March 2011 - 09:10 PM
#7
Postat 07 March 2011 - 10:27 PM
Foarte eleganta lucrarea, imi place, este modelism adevarat.
Felicitari
Felicitari
#13
Postat 14 April 2011 - 12:37 AM
Pe nr. 1 l-am dat, iar nr. 2 sta cuminte pe raft.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1