Modelism - RHC Forum: pentru incepatori - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

pentru incepatori despre avion

#31 Useril este offline   frank 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 24-April 10
  • Gender:Male
  • Location:razboieni AB
  • Interests:avione . jeturi ducted fan .elicopter, speed boat rc

Postat 19 March 2011 - 03:37 PM

Vezi postareaPaunFD, la 03 March 2011 - 09:06 PM, a spus:

Tiang sheng, tot tiang sheng ramane si cu ferita si cu ne-ferita si lovita ... si de aproape si de departe, tot latra servo-urile ca apucate. In tocul unei usi de aluminiu, le comanda pe functia de eleroane ca si cum ai comanda statia sa intoarca modelul spre dreapta. Culmea este ca ... mereu face aceeasi treaba, nefiind ceva aletor, ca o ... ceva care sa sugereze interferente. Sau poate chiar in usa aia, interferentele devin de asemenea maniera ... mereu. Oricum, nu-mi mai bat capul cu ea si ... o voi scoate la "pensie", chiar daca sistemul de pensie ... se apropie de colaps, cum spune observatorul de serviciu, dom' ministru Botis!



nu stiu ce intelegi sub cuvintul :latrat ;
Dar stiu un fenomen care face ca toate servourile intra in stare de tremurat , cind radioul este oprit . Aceat tremurat este cauzata de diferite frecvente cu care este incunjurat ,radio,televizor.celular si multe altele .
problema este { receiver- ul } Dar poti sa faci urmatorul , cind pornest radioul tremuratul se opreste , te departez la vreo 150 , 200 metri cu antena trasa afara .incerci controalele daca reactioneaza , dapa care nu mai dai nici o comanda , ci urmarest servo urile din avion cu motorul pornit daca cind in cind apare mici tremuratori nu te mai poti folosi de acest receiver . daca nu apar tremuratur te poti folosi de ecest receiver , sa nu las avionul mai departe de 200 metri de unde este radioul.
Sint cazur cind numai un servo tremura , dar asta cind este pornita radioul si avionul . schimb pozitia [ adica schimb pozitia a mufei ] mufa servoului in receiver si daca tot acea tremura servoul este defect daca tremura cel care lai schimbat inseamna ca receive- rul este defect 'mult luck''
0

#32 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 19 March 2011 - 06:20 PM

Era statia de emisie in sine, care emitea intr-un mod tare ciudat. Am verificat-o pe un analizator spectrografic si ... avea o serie de pulsuri aleatoare, indiferent de distanta. Receptorul, n-avea chiar nimic, mai ales ca l-am incercat in diferite conditii.

Oricum, multumesc de intentie, problema s-a rezolvat cu una in 2.4ghz.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#33 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 23 March 2011 - 10:31 AM

Avand in vedere ca am invatat sa tin modelele in aer fara macar 5 min de simulator, zilele astea am avut parte de ceva destul de interesant, zic eu, pentru mine.
Un actual pasionat, viitor incepator, din C-ta, mi-a solicitat expertiza, dpdv incepator, sa-l ajut sa-si aleaga un model, care sa-i si zboare. Stiu ca extrem de multi dintre voi, cei care deja aveti oarece experienta, sunteti de parere ca ... easy-starul este modelul perfect pentru incepatori, insa, avand in vedere experientele proprii, l-am directionat pe viitorul nostru nou coleg spre un Esky-Nemo, in locul Easy-star-ului.
De ce am preferat asta?! Pai Easy-Starul, din putinele momente in care m-am cunoscut cu el, nu mi s-a parut a fi un aveon atat de rezistent, pe cat e pluta, adica ... la o tranta mai gospodareasca se mai rupe pe ici pe colo, prin partile esentiale, apoi dpdv de manevrabilitate, este ... nebadaios, comparativ cu aceeasi "pluta".
Al doilea mare motiv, a fost si este ... ca nu ma cunosc prea bine cu echilibratul, echiparea si comportamentul easystar-ului si deci n-as fi avut multe de spus si mai ales multe sa-l invat pe noul nostru viitor coleg.
Al treilea mare motiv, este ca Esky-Nemo-ul vine RTF la un pret extrem de bun si culmea, are in pachet, chiar si baterii pentru radio-comanda!!!! <_<

Evident ca vine cu un motor periat, "powerfull" care-i permite sa ... mai nimic, iar cum omul este incepator - incepator, are mari sanse sa bage avionul in limita de viteza extrem de repede, sansele ca motorul sa-l scoata din ... sunt nule, iar daca n-are suficienta altitudine sigur da cu el de mama terra. Contactul cu solul, nu e o problema pentru pluta, insa dupa ce ai rupt cele 3 elici cu care vine la pachet ... deja nu-l mai poti folosi decat pe post de DLG, aruncandu-l din mana si ... aterizandu-l, iar asta nu e incadreaza in destinatia de baza a modelului.

Intre timp, dupa ce sambata seara am stat de vorba cu omul discutand una/alta despre ce inseamna acest hobby/sport/pasiune, duminica dupa masa, ne-am intalnit la zbor unde dupa ce mi-am zburat gangania mea cea agitata, am ridicat in inaltul ceriului pluta mea, cu echiparea ei brushless capabila de 1kg de tractiune, la o altitudine suficienta cat sa-i permita omului toooate greselile posibile si i-am inmanat radio-comanda, plin de incredere!!! Eeeee, faptul ca am ridicat avionul atat de sus ... a fost o chestie extrem de inspirata din partea mea, pentru ca in mod cert, altfel, schimbam muuulte elici. Asa, am avut timpul necesar sa-i iau radio-comanda din mana si sa redresez pluta, s-o urc la loc si sa i-o dau din nou.
La finele a mai bine de 80min de zbor cu pluta si 3 pack-uri descarcate, Cosmin (caci asa se denumeste noul nostru viitor coleg), parea ca a inceput sa inteleaga cam cum e duda cu ... tinutul aveonului in aer.
Luni, l-am lasat sa-si perfectioneze deprinderile pe simulator, explicandu-i ca ... pana una alta, o treaba destul de importanta este sa tina aripile paralel cu solul in timpul zborului si ca ... le inclina intr-o parte sau in cealalta in timpul virajului. Ieri seara, adica marti, ne-am intalnit din nou pe camp si ... putin temator, i-am inmanat din nou radio-comanda. Am constatat cu aceasta ocazie ca ... intr-adevar, simulatorul face minuni, in sensul in care ... a reusit sa-l invete sa tina aveonul in aer.
Totusi, cei care sustineti simulatoarele, ca fiind mama si tata invatarii tainelor pilotarii modelelor, nu sariti prea sus de bucurie, pentru ca ... nu este intocmai asa! De ce?! Pai aaaa, odata, vantul desi scazuse sub 11kmh, tot mai intorcea aveonul si ... tot era nevoie de corectat, iar colegul nostru, parea destul de surprins de treaba asta, pentru ca ... pe simulator, vantul nu ... facea nimic la aveon. Apoi ... sa nu uitam nici o secunda ca simulatorul nu te invata sa-ti echilibrezi aveonul ... si muuulte altele necesar a fi facute, inainte sa ridici aveonul de la mama terra.

Oricum, cu ... cate stiam eu, cu putin simulator, Cosmin al meu, a inceput sa tina pluta in aer in ... cca 160min. Cum era timorat de gandul aterizarii, i-am taiat "gazul", cand pluta era pe o traiectorie potrivita si ... l-am lasat sa faca si o aterizare, care s-a dovedit ca a iesi chiar bine.

Azi sau joi ii vine omului aveonul, pe care va trebui sa-l si montam, astfel ca mi-am propus sa merg si sa-l ajut si cu montarea, iar vineri dupa masa, daca timpul permite sa iesim la camp si sa verificam daca am reusit echilibrarea acestuia bine si sa corectam eventualele greseli, pe cat posibil la fata locului.

Eu zic ca ... asta-i rolul unuia care are oarece experienta intr-ale zburatacirii modelelor, relativ la un posibil viitor coleg, cel putin la primul model. In functie de nivelul tau de cunostinte, il ajuti pe om sa nu dea un vapor de bani, pe ceva care are mari sanse sa-l tranteasca din prima de sa-l gaseasca dracii si sa-l adune cu farasul, apoi il ajuti sa invete sa tina un model in zbor chiar daca asta inseamna sa-i dai propriul tau model si sa-l lasi faca cateva greseli, eventual chiar daca risti o tranta ... iar apoi, cand il vezi pe om ca ... isi tine in aer propriul lui model, atunci chiar ca ai satisfactia muncii si stradaniilor tale.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#34 Useril este offline   draude80 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 273
  • Inregistrat: 25-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:Aero, FPV

Postat 23 March 2011 - 12:36 PM

Vezi postareaPaunFD, la 23 March 2011 - 10:31 AM, a spus:

Avand in vedere ca am invatat sa tin modelele in aer fara macar 5 min de simulator, zilele astea am avut parte de ceva destul de interesant, zic eu, pentru mine.
Un actual pasionat, viitor incepator, din C-ta, mi-a solicitat expertiza, dpdv incepator, sa-l ajut sa-si aleaga un model, care sa-i si zboare. Stiu ca extrem de multi dintre voi, cei care deja aveti oarece experienta, sunteti de parere ca ... easy-starul este modelul perfect pentru incepatori, insa, avand in vedere experientele proprii, l-am directionat pe viitorul nostru nou coleg spre un Esky-Nemo, in locul Easy-star-ului.
De ce am preferat asta?! Pai Easy-Starul, din putinele momente in care m-am cunoscut cu el, nu mi s-a parut a fi un aveon atat de rezistent, pe cat e pluta, adica ... la o tranta mai gospodareasca se mai rupe pe ici pe colo, prin partile esentiale, apoi dpdv de manevrabilitate, este ... nebadaios, comparativ cu aceeasi "pluta".
Al doilea mare motiv, a fost si este ... ca nu ma cunosc prea bine cu echilibratul, echiparea si comportamentul easystar-ului si deci n-as fi avut multe de spus si mai ales multe sa-l invat pe noul nostru viitor coleg.
Al treilea mare motiv, este ca Esky-Nemo-ul vine RTF la un pret extrem de bun si culmea, are in pachet, chiar si baterii pentru radio-comanda!!!! :help:

Evident ca vine cu un motor periat, "powerfull" care-i permite sa ... mai nimic, iar cum omul este incepator - incepator, are mari sanse sa bage avionul in limita de viteza extrem de repede, sansele ca motorul sa-l scoata din ... sunt nule, iar daca n-are suficienta altitudine sigur da cu el de mama terra. Contactul cu solul, nu e o problema pentru pluta, insa dupa ce ai rupt cele 3 elici cu care vine la pachet ... deja nu-l mai poti folosi decat pe post de DLG, aruncandu-l din mana si ... aterizandu-l, iar asta nu e incadreaza in destinatia de baza a modelului.

Intre timp, dupa ce sambata seara am stat de vorba cu omul discutand una/alta despre ce inseamna acest hobby/sport/pasiune, duminica dupa masa, ne-am intalnit la zbor unde dupa ce mi-am zburat gangania mea cea agitata, am ridicat in inaltul ceriului pluta mea, cu echiparea ei brushless capabila de 1kg de tractiune, la o altitudine suficienta cat sa-i permita omului toooate greselile posibile si i-am inmanat radio-comanda, plin de incredere!!! Eeeee, faptul ca am ridicat avionul atat de sus ... a fost o chestie extrem de inspirata din partea mea, pentru ca in mod cert, altfel, schimbam muuulte elici. Asa, am avut timpul necesar sa-i iau radio-comanda din mana si sa redresez pluta, s-o urc la loc si sa i-o dau din nou.
La finele a mai bine de 80min de zbor cu pluta si 3 pack-uri descarcate, Cosmin (caci asa se denumeste noul nostru viitor coleg), parea ca a inceput sa inteleaga cam cum e duda cu ... tinutul aveonului in aer.
Luni, l-am lasat sa-si perfectioneze deprinderile pe simulator, explicandu-i ca ... pana una alta, o treaba destul de importanta este sa tina aripile paralel cu solul in timpul zborului si ca ... le inclina intr-o parte sau in cealalta in timpul virajului. Ieri seara, adica marti, ne-am intalnit din nou pe camp si ... putin temator, i-am inmanat din nou radio-comanda. Am constatat cu aceasta ocazie ca ... intr-adevar, simulatorul face minuni, in sensul in care ... a reusit sa-l invete sa tina aveonul in aer.
Totusi, cei care sustineti simulatoarele, ca fiind mama si tata invatarii tainelor pilotarii modelelor, nu sariti prea sus de bucurie, pentru ca ... nu este intocmai asa! De ce?! Pai aaaa, odata, vantul desi scazuse sub 11kmh, tot mai intorcea aveonul si ... tot era nevoie de corectat, iar colegul nostru, parea destul de surprins de treaba asta, pentru ca ... pe simulator, vantul nu ... facea nimic la aveon. Apoi ... sa nu uitam nici o secunda ca simulatorul nu te invata sa-ti echilibrezi aveonul ... si muuulte altele necesar a fi facute, inainte sa ridici aveonul de la mama terra.

Oricum, cu ... cate stiam eu, cu putin simulator, Cosmin al meu, a inceput sa tina pluta in aer in ... cca 160min. Cum era timorat de gandul aterizarii, i-am taiat "gazul", cand pluta era pe o traiectorie potrivita si ... l-am lasat sa faca si o aterizare, care s-a dovedit ca a iesi chiar bine.

Azi sau joi ii vine omului aveonul, pe care va trebui sa-l si montam, astfel ca mi-am propus sa merg si sa-l ajut si cu montarea, iar vineri dupa masa, daca timpul permite sa iesim la camp si sa verificam daca am reusit echilibrarea acestuia bine si sa corectam eventualele greseli, pe cat posibil la fata locului.

Eu zic ca ... asta-i rolul unuia care are oarece experienta intr-ale zburatacirii modelelor, relativ la un posibil viitor coleg, cel putin la primul model. In functie de nivelul tau de cunostinte, il ajuti pe om sa nu dea un vapor de bani, pe ceva care are mari sanse sa-l tranteasca din prima de sa-l gaseasca dracii si sa-l adune cu farasul, apoi il ajuti sa invete sa tina un model in zbor chiar daca asta inseamna sa-i dai propriul tau model si sa-l lasi faca cateva greseli, eventual chiar daca risti o tranta ... iar apoi, cand il vezi pe om ca ... isi tine in aer propriul lui model, atunci chiar ca ai satisfactia muncii si stradaniilor tale.



Am mai vazut la o postare facuta de mine un adevarat articol scris de catre tine ca si replica.

Sincer nu inteleg de ce trebuie sa fi cu pareri contra mai ales pentru unele subiecte foarte discutate.
Easy Star-ul nu iti pare rezistent si simulatorul nu este cea mai buna cale!!!
Este ok si felicitari pt faptul ca nu ai folosit simulatorul nici macar 5 min si tii aeromodele in aer!!! Cred ca totusi poate este o intamplare fericita caci noul coleg care a apelat la ,,expertiza'' ta a reusit rapid sa tina un avion in aer.
Stau si ma intreb de ce unii piloti experimentati de pe forum folosesc inca simulatorul pentru exersarea figurilor noi si cum au capatat aceasta experienta??

Bafta!
0

#35 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 23 March 2011 - 01:44 PM

Pai sunt cu pareri diferite, pentru ca ... gandesc si analizez lucrurile, din punctul meu de vedere! Daca toata lumea ar avea acelasi pareri, despre aceleasi lucruri ... mmmm, naspa! Nu stiu daca iti aduci aminte, insa n-au trecut decat 21 de ani de cand am renuntat la principiul "unanimitatii", prin congese, adunari sau ... aiurea!
Adevarul este ... acel adevar care ti se aplica ... tie si realitatii tale!

Daca nu vedeam cu ochii mei, aripi rupte la easy-star, daca nu citeam prin diferite forumuri, tot felul de patanii care au avut la baza rezistenta scazuta a acestuia raportat la dimensiune si greutate ... in nici un caz, nu-mi permiteam sa deschid subiectul, sau sa scriu ceva despre asta. Cand am deschis subiectul, am avut in vedere ca termen de comparatie, propriu-mi Esky Nemo si propriile mele patanii cu acesta, care cum am mai spus, l-am trantit in toooaaate pozitiile posibile si imposibile (in bot, in coada, pe spate/coada, pe-o aripa, a facut roata bot-aripa-coada-aripa, direct in bot in plina viteza, etc.) si in afara de elici si un ax motor ... n-am avut ce altceva repara la el. Practic, dupa fiecare tranta si nu usoara, care ar fi rupt aripa unui easy-star, cel putin, uratenia asta de Nemo ... a continuat sa zboare si sa zboare bine!

Acuma, revenind la ... parerea ca easy-starul este cel mai bun trainer: ai zburat vre-odata Nemo?! Raspuns: probabil ca ... nu! Atunci, de unde poti sti daca e sau nu mai bun ca easy-starul?! Daca toata lumea a mincat si maninca tot timpul friptura de porc, da' n-a incercat niciodata sa manince ... moluste prajite cu shaworma, de unde va sti daca le vor place sau nu?!
Apoi, daca nu ma insel, Nemo nu prea a fost comercializat p-aci, pe meleagurile mioritice si daca nu ma insel foarte mult, nu cred sa existe 4 - 5 buc, in toata tara! Iar fata de easy-startul care beneficieaza de reclama din gros, Nemo este cvasi-necunoscut, deci ... pot sa spun despre el ca zboara si supersonic ... face tucahara intinsa cu surub si spagat pe doua scaune ... n-ai de unde sa stii daca e macar posibil sau nu ... darmite daca e adevarat ...

Revenind la ... simulator: n-am spus ca nu este bun, spun doar ca nu trebuie sa-l ridicati la rang de ... Dumnezeu pe pamint, in ceea ce priveste efectiv zborul unui model in aer, in conditii reale. Ca sa nu vorbesc in totala necunostinta de cauza, azi, inainte de a posta, am instalat si folosit Realflihgt 4.5 si ClearView flight sim. Buuun!!! N-am gasit nicaieri prin meniuri, conditii meteo cu vant de peste 18kmh, n-am gasit nicaieri cum sa echilibrezi modelul, n-am gasit nicaieri cum sa-ti echipezi modelul cu ... motorizarea standard, care in multe cazuri este sub-motorizata, am gasit ... doar conditii ideale de zbor! Poate vine ca o surpriza, da' ... cel putin acilea, in marginea Constantei, vantul bate mai tot timpul cu cel putin 11kmh, iar din septembrie anul trecut, pana azi inclusiv, am prins doar o singura zi cu vant la 4-5kmh!!!! Nu mai vorbesc de efectul curentilor de aer, care creeaza tot felul de turbulente, asupra modelului la decolare cand ... la juma' de metru deasupra solului, face de zici ca-i apucat de streche.
Poate ca o-r fi si simulatoare care sa "simuleze" si asa ceva, da' cum spunem, eu nu le-am gasit si ... cum deja am invatat sa ma bucur de Nemo pe cerul patriei in conditii de vant de pana la 29kmh, ba chiar si cu un inceput de ploaie (uneori) chiar daca cu fata in vant fiind imi curg lacrimile de cat de puternic este ... si am invatat ... trantindu-l.
Poate ca o-r fi simulatoare care sa simuleze si ... montarea gresita a firelor in receptor si inversarea eleroanelor, da' n-am gasit asa ceva!!!
Poate ca o-r fi simulatoare care ... sa-ti arate cum se echilibreaza un anumit model ,da' iarasi vin si spun ... eu nu le-am gasit!

Dat fiind cele spuse de mine mai sus, de ce trebuie sa fiu de acord ca simulatoare e ... "sfinte"???? Sau de ce sa aduc elogii lui easy-star, daca dupa parerea mea, raportat la Nemo, nu le merita?! Doar asa, de dragul de ii reinvia amintirea "tovarasului secretar general al partidului comunist roman"?! Ghinion, in cazul asta ... pentru ca eu, personal, n-am sa fac asta, desi ... si eu am fost comunist, la vremea respectiva!!!

Apoi, cred ca nici un simulator, nu-ti vorbeste si mai ales nu te atinge pe umarul pe care trebuie sa actionezi stick-ul, pentru a indrepta avionul. Iar ca ultim argument, impotriva simulatorului, cel putin la nivel de absolutizare, cred ca inca nu s-a produs acel simulator care sa invete pe un viitor sofer, cum sa conduca o masina reala ... Adica ... bagi simulator auto si ... cand "te simti pregatit" te urci la volanul masinii, iei politaiul cu tine si dai examenul de obtinere a permisului de conducator auto ... Cand se va inventa duda asta, atunci, foarte multi instructori auto vor trebui sa se reprofileze ...

In postul meu anterior, am scris totusi, ca unic plus, pentru simulator, ca ... Cosmin/invatacelul, dupa ce a bagat o seara intreaga simulator, a doua zi, a reusit sa zboare modelul frumos, iar cu putin ajutor sa-l si aterizeze. Asta nu inseamna ca ... eu n-am facut nimic si doar m-am uitat la el cum plimba avionul pe cer ... ci doar ca, am avut mai putin de lucru si doar o singura data mi-a dat impresia ca a scapat modelul de sub control si s-a dezorientat.

Apoi, postarea mea anterioara nu a fost facuta ca raspuns la ... ce ai scris tu, ci doar s-a vrut a fi o povestire a unor lucruri reale, din viata reala, care le-am trait eu, personal, cu ... sistemul meu senzorial si care le-am analizat cu ... neuronul meu propriu si personal. Postul acesta insa, se vrea a fi un raspuns direct pentru tine @draude80 si ... pentru eventualii cititori. De asemenea, cred ca aportul meu in reusita lui Cosmin ... nu cred ca se incadreaza la capitolul ... noroc chior. Nu vreau sa ma laud, da' (lauda-ma mana, ca de aia-ti dau sa maninci) din septembrie si pana azi, in fiecare saptamana bag cel putin 5 ore de zbor ... in conditii reale, uneori chiar mai mult, iar asta zic eu ca aduce ceea ce se numeste experienta. Evident, ca pentru a ajunge la performante (care sincer, nu imi doresc) mai am mult de invatat, da' iarasi ... simulatorul nu ma invata cum sa fac, de ex. "cutitul"!!!! Nu scrie nicaieri si nu-ti arata nicaieri cum sa dai din stick-uri ca sa faci chestia asta!!! Daca scrie ... spune-mi unde scrie si ... ma conformez!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#36 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 23 March 2011 - 04:12 PM

Vezi postareaPaunFD, la 23 March 2011 - 01:44 PM, a spus:

Esky Nemo...l-am trantit in toooaaate pozitiile posibile si imposibile...si in afara de elici si un ax motor... n-am avut ce altceva repara la el

Nu te-ai gandit totusi, ca probabil nu ai fi trantit de atat de multe ori un EasyStar ? :girl_devil:
Ma rog, nu sunt adeptul EZului, dar sunt convins ca se piloteaza mai usor decat o ganganie cu anvergura mica.


Cat despre simulator, nu-l ridica nimeni in slavi, dar nu ar trebui sa ignori niste fapte deja dovedite. Nu trebuie sa avem cu totii aceeasi parere, intr-adevar, dar cand e vorba de 1+1, pentru toata lumea face 2. :db:

Vezi ca in Aerofly ai si optiunea de turbulente, si crede-ma ca daca le dai la maxim e greu.
It's difficult to make things simple!
0

#37 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 23 March 2011 - 04:34 PM

Sincer nu m-am gandit ca n-as fi trantit de tot la fel de multe ori easy-star-ul, pentru ca ... cu siguranta l-as fi trantit de l-ar fi gasit toate alea, ca si pe "minunatul" A10 ... . Apoi, nu te gandi ca nenea Nemo are avengura prea mica ... pentru ca are si el un respectabil (zic eu) 87cm anvergura aripii, iar "ucenicia" intr-ale zborului cu acesta mi-am facut-o pe ... un terent de fotbal, marginit de tot felul de obstacole, in care nu odata, l-am proptit si care genereaza turbulente, care mai de care mai ciudate si mai aleatorii.
Apoi, easy-star-ul, cel putin asa ... la prima vedere, pentru un zbor in conditii "safe" necesita spatiu ceva mai mare decat ... un terent de fotbal, sau, cum spuneam, asa mi se pare mie.
Cat am "pipait" easy-star-ul, mi s-a parut a fi mult mai responsiv pe partea de eleroane, in vreme ce Nemo e extrem de lent. Colegii cunoscatori din C-ta, care l-au vazut la zbor, au spus despre el ca-i foarte "linistit/cuminte", fiind foarte responsiv doar pe partea de deriva si profundor.

Nu am incercat Aerofly asta, o a-l caut pe net si o sa mi-l instalez. Cand ma gandesc insa la simulator, nu stiu de ce, in scurta-mi experienta cu celelalte doua variante, imi par ca sunt departe de realitate si ca ... nu sunt chiar atat de sigur ca-i de genul 1+1=2. Ca s-a vazut un salt calitativ in cunostintele si deprinderile lui Cosmin, dupa o seara de simulator si ... cca 2 ore de zbor cu mine langa el, asta-i clar!

Cum spuneam, adevarul ... se poate aplica la o persoana, intr-un fel, iar la alta ... in alt fel.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#38 Useril este offline   draude80 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 273
  • Inregistrat: 25-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:Aero, FPV

Postat 23 March 2011 - 05:44 PM

Vezi postareaPaunFD, la 23 March 2011 - 04:34 PM, a spus:

Sincer nu m-am gandit ca n-as fi trantit de tot la fel de multe ori easy-star-ul, pentru ca ... cu siguranta l-as fi trantit de l-ar fi gasit toate alea, ca si pe "minunatul" A10 ... . Apoi, nu te gandi ca nenea Nemo are avengura prea mica ... pentru ca are si el un respectabil (zic eu) 87cm anvergura aripii, iar "ucenicia" intr-ale zborului cu acesta mi-am facut-o pe ... un terent de fotbal, marginit de tot felul de obstacole, in care nu odata, l-am proptit si care genereaza turbulente, care mai de care mai ciudate si mai aleatorii.
Apoi, easy-star-ul, cel putin asa ... la prima vedere, pentru un zbor in conditii "safe" necesita spatiu ceva mai mare decat ... un terent de fotbal, sau, cum spuneam, asa mi se pare mie.
Cat am "pipait" easy-star-ul, mi s-a parut a fi mult mai responsiv pe partea de eleroane, in vreme ce Nemo e extrem de lent. Colegii cunoscatori din C-ta, care l-au vazut la zbor, au spus despre el ca-i foarte "linistit/cuminte", fiind foarte responsiv doar pe partea de deriva si profundor.

Nu am incercat Aerofly asta, o a-l caut pe net si o sa mi-l instalez. Cand ma gandesc insa la simulator, nu stiu de ce, in scurta-mi experienta cu celelalte doua variante, imi par ca sunt departe de realitate si ca ... nu sunt chiar atat de sigur ca-i de genul 1+1=2. Ca s-a vazut un salt calitativ in cunostintele si deprinderile lui Cosmin, dupa o seara de simulator si ... cca 2 ore de zbor cu mine langa el, asta-i clar!

Cum spuneam, adevarul ... se poate aplica la o persoana, intr-un fel, iar la alta ... in alt fel.


Te rog sa imi spui cat a costat Nemo si daca a venit RTF!?

multumesc,
0

#39 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 23 March 2011 - 08:15 PM

300 lei.si da, a venit RTF

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 23 March 2011 - 08:16 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#40 Useril este offline   draude80 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 273
  • Inregistrat: 25-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:Aero, FPV

Postat 24 March 2011 - 12:31 AM

Vezi postareaPaunFD, la 23 March 2011 - 08:15 PM, a spus:

300 lei.si da, a venit RTF



super.....ce tip de rc?
0

#41 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 24 March 2011 - 12:00 PM

E-Sky 404T parca, in 35Mhz. Aseara si ... cam toata saptamana asta, vad ca a cam avut ea ceva dracusori pe ea, pentru ca ... latrau servourile, asa putin, ceea ce n-a mai facut de multa vreme. In schimb, cam pe la 18:00 - 18:10, interferentele se potoleau binisor.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#42 Useril este offline   draude80 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 273
  • Inregistrat: 25-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:Aero, FPV

Postat 24 March 2011 - 01:08 PM

voodoo

Da este interesanta jucarica......am si 404 si pe cea in 6 ch..care la mine mere super-bine. Vezi sa nu ai contact imperfect la antena sau quartz.
0

#43 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 24 March 2011 - 06:58 PM

Mai, ceva ... pe undeva, are ea, ca nu am reusit sa-i dau de cap. Am desfacut-o, am verificat conectica la antena si cel putin la nivel ... vizual nu pare sa aibe contacte imperfecte. Am observat ca daca pun mana pe antena ... "interferentele" dispar.

De cand o am, a mai avut perioade in care, cum spuneam, cerea dusa la ... "exorcist", da' si perioade in care ziceai ca-i cel putin "fata bisericeasca" sau ... ceva asa de linistita era.

Daca ma mai tine macar cateva luni (minim 3) o voi trece la o bin-meritata "pensie", iar locul il va lua un receptor in 2,4hgz, care sa fie compatibil cu ... turnigy-ul 9x cu care duc Epo parkjet-ul.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#44 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 26 March 2011 - 11:34 AM

Ce-a de-a doua pluta din zona Dobrogei, cea a lui Cosmin, pe un vant de 29kmh (spun astia pe site-urile meteo) a primit botezul aerului. Fiind perfect echilibrata (culmea), pe vantul asta s-a comportat ... nu prea frumos, pentru ca se toot ridica, iar motorul brushed (stock) n-avea suficienta vlaga sa traga modelul impotriva vantului. Aterizarea a fost oarecum ok, pentru conditiile date, apoi celelalte "incercari" s-au soldat, invetibabil cu ruperea elicii.
Cand mi-a venit mintea la cap si m-a "sagetat" ideea sa-i pun o greutate in bot, sa-l fac mai greu de acesta, sub forma unui acumulator AA nimh, pluta lui Cosmin chiar s-a comportat decent pentru conditiile date, insa mizeria de "cutie de viteze" a facut de asemenea maniera incat roata dintata mare, a fugit de roata dintata mica si ... motorul, evident, se invartea in gol. Aterizarea a fost cumva ok. Urmatoarele incercari de a folosi pluta, pe post de DLG (aruncat din mana, fara pic de tractiune) pe vantul asta ... a fost chiar ok. Aterizarile insa ... unele au fost mai dure (tumbe pe spate, "roata"-bot aripa - coada) nu s-au soldat cu nici un fel de defectiuni, cum era de asteptat la acest model. Trebuie sa mentionez ca incercarile de tip DLG, au fost multe, iar Cosmin, a fost la comenzi la majoritatea din ele!

N-am cum sa nu ma declar multumit de maiden-ul plutei lui Cosmin!

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 26 March 2011 - 11:35 AM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#45 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 29 March 2011 - 06:03 PM

Azi, primul zbor al lui Cosmin, cu avionul lui/Esky Nemo, cu 2 acumulatori, da' si prima tranta gospodareasca, soldata cu elice rupta si cu axul de la "gear box", cel pe care se prinde elicea indoit!
Cauza?! Contact imperfect la mufa de alimentare a ESC-ului, care a dus ca acesta, in zbor, sa ramana fara alimentare! Tranta, de pe la 15m intr-un picaj ajutat de vantul de cca 24kmh (cat zic astia pe site-urile meteo ca este/era).

Rezultatul final?! Cosmin, cu un zambet in jurul capului, noroc ca are urechi, ca altfel ... i se vedea cerebelul! :lol:
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#46 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 18 April 2011 - 11:35 PM

Vezi postareaPaunFD, la 29 March 2011 - 06:03 PM, a spus:

Azi, primul zbor al lui Cosmin, cu avionul lui/Esky Nemo, cu 2 acumulatori, da' si prima tranta gospodareasca, soldata cu elice rupta si cu axul de la "gear box", cel pe care se prinde elicea indoit!
Cauza?! Contact imperfect la mufa de alimentare a ESC-ului, care a dus ca acesta, in zbor, sa ramana fara alimentare! Tranta, de pe la 15m intr-un picaj ajutat de vantul de cca 24kmh (cat zic astia pe site-urile meteo ca este/era).

Rezultatul final?! Cosmin, cu un zambet in jurul capului, noroc ca are urechi, ca altfel ... i se vedea cerebelul! :lol:

Nu poti fi incepator daca nu indoi o aripa sau o elice:)
Cine nu face asa ceva trece direct in grupa mare:))
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#47 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 14 May 2011 - 10:32 AM

Zilele astea am observat urmatoarul aspect, referitor la avansati:
De-a lungul timpului, au experimentat tot felul de lucruri, in materie de modelism, evident, caci despre acesta este vorba, unele din ele au (le-au) mers mai bine, altele mai putin bine, astfel ca ei, au invatat si au ajuns la punctul la care ... ce merge/functioneaza bine este real, celelalte care nu merg/functioneaza bine ... nu exista.
Astfel, cand vine vorba de ex. de acumulatori, desi ei folosesc acumulatori de calitate, capabili sa dea descarcari sustinute la 50C, au uitat ca pe piata mai sunt si alte tipuri de acumulatori.

De ce am adus in discutie acest aspect?! Pai pentru faptul ca o buna parte din "ei"/avansati, atunci cand posteaza ca raspuns la intrebarile unui incepator, ei vad lucrurile si fac analiza asupra acestor intrebari, din prisma lor/punctul lor de vedere, punct de vedere care eludeaza din start anumite variabile. Acest fapt, poate duce la o analiza mai mult sau mai putin eronata si mai departe la un raspuns/sfat care aplicabil la cazul concret al incepatorului ... sa nu dea chiar rezultate bune.

Ca exemplu: eu am un model X, echipat cu ESC de S-pe Amperi + motor de n-spe Amperi capabil de tractiune maxima Ygrame + elicea D. Cant citesc o intrebare a unui incepator, eu consider ca (mai mult sau mai putin voluntar/constient) ca acest incepator are in mare parte cunostintele si deprinderile practice pe care le am si eu, iar confirguratia modelului respectivului incepator se comporta aproape identic cu ... ce am eu in dotare. Astfel, fac o analiza pornind de la ... ce am eu in casa, care se comporta cum stiu eu ca se comporta, apoi presupun ca ... respectiva persoana are cunostinte similare cu ale mele si ... ii trantesc un sfat/solutie/ceva ... care aplicabila in cazul concret al incepatorului ... s-ar putea sa nu functioneze sau sa functioneze defectuos.

Doresc cu acest post, sa atrag atentia tuturor avansatilor, ca atat pentru incepatorii care intra frecvent pe acest site in cautare de informatii, cat si pentru eventualii cititori neinitiati sau chair avansati ... este bine sa coboare nivelul discutiilor cat mai jos posibil si ... in functie de situatie sa incerce sa-si reaminteasca cat mai fidel posibil intamplarile traite de ei, pe vremea cand incercau din toate puterile lor sa ... tina un model in aer, incepatori fiind la randul lor.
Ca sa fiu mai specific, incercati sa tratati soferii incepatori din trafic cu respectul cuvenit situatiei si sa nu uitati ca si voi la randul vostru a-ti fost "dude" la volan, pana a-ti invatat sa conduceti autovehiculul bine. Iar cand vi se cere parerea si expertiza ... de catre un incepator, amintiti-va ca nici dvs., cand erati incepatori ... n-ati fi inteles explicatiile savante ale unui sofer profesionist cu ... 20 de ani de covrig si milioane de km rulati.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro