na am sa incerc sa povestesc fara sa incerc sa nu par snob dar nu cred ca am sa reusesc...
am plecat dimineatza de tot din arad, initial nici nu am avut de gand sa luam modele cu noi...ptr ca am crezut ca vom merge mai multi ... dar tozti au avut o problema si doar NUSH sa inscris. atat eu cat si nush am avut o noapte grea inainte , cu ore putine dormite dar am luat totusimodele cu noi...
am ajuns pe acolo la ora 10 ora lor, destul de obositi (cu toate ca am topit 2L cola)...am fost foarte bine intampinati de organizatori ...nu
ne cunoastem pe nume dar dupa fete ne-am adus aminte repede unde ne-am mai vazut. Ne-am inregistrat , dupa care am despachetat si am montat
modele, nu aveam de gand sa zbor din 3 motive.
1) eram obositi si simteam ca aveam reflexese slabite
2) oricum jetul meu nu se putea compara cu tehnica pe care o au ungurii
3) simteam ca e o zi proasta toate au mers aiurea, am uitat si stingatorul
am adus doar modele ptr a fi reprezentanta intr-un fel si Romania si evident a avea acces la Gulas , defapt cred ca mai mult ptr Gulas ;)
in fine, am expus modele si ca deobicei nici o atentie frate, zici ca erau invisibile...putea sa vina macar unul dintre ei si sa zica, bah ai un gunoi de model dar bine ai venit in comunitatea jeturilor...dar nimica ...dadeau aia zbor dupa zbor, cu jeturile fara nici o jena...zic na asta eeee nai ce face... intre timp am ramas placut surprins de urmatoarele
1) elita jeturilor din ungaria nu era prezenta
2) modele lor zburau relativ incet
3) zburau in stratophera
4) aveau turbine negalagiose (adica de firma care trebuie sa fie in conformitate cu legile europene/ americane)
asa ca m-am uitat la NUSH si i-am zis "ai chef sa dai la manivela"(sa bage combustibil), strangand din dinti o zis "daca ii musai".
a mers apoi NUSH si o facut rost si de un stingator de la unul din domni cu jeturi...care a spus ceva de genu "da voi aveti jet" ????
DAAAAAHHHHH
asa ca cu ajutorul lui NUSH l-am pozitionat am luat toate acesorile si ne-am pus pe pista , asteptand randul de a zbura , tot nu a fost interes nici acuma....
in sfarsit decolarea , fara peripetii tur de pista si din prima "low fast pass", urcat pe verticala tonouri, raversare lasat sa pice pana la nivelul pistei si din "low fast pass",am zburat full acrobatic iar galagia si viteza deja starneau comentarii...am tot continuat doar cu low fast si low slow flying. NUSH tot imi zicea nu asa de aproape , mai departe de spectatori....am zburat iresponsabil si deabia ieri mi-am dat seama ce idiot am putut fi... nu am sa mai zbor in veci asa in fata multimi , daca imi cedea un servo sau ceva omoram pe putin 3 oameni...si ptr ce doar ptr show off...o prostie nu atceva..ce face cola din om...+ ca eram si obosit si imi tremurau mainile pe stick de la emotii , cel putin asa zicea NUSH....
112.jpg (67.5K)
Number of downloads: 121
pe cat de spectaculos zborul... pe atat de proasta aterizarea ...mandria e un viciu ...am venit frumos la aterzare aliniat bine ...dar am vrut sa il aterizez frumos in dreptul meu din nou show off, era un pic sus si am stiut ca va trece de mine asa ca l-am lasat sa coboare (din prostia mea+oboseala +cola) am lasat swicthurile pe fast flying (aia inseamna elevator negativ mult si atacuri mici), cum i-am dat drumu sancoboare cum o luata direct in jos degeaba am tras de elevator ca nu s-a mai ridicat la timp si a lovit agresiv pista. pilot error pe scurt...si m-am si facut de kkt... chiar ziceam la NUSH inainte de zbor daca e ceva ne bagam in masina si plecam nu ne cunoaste nimeni...
am mers si am luat modelul....damageul a fost destul de superficial ...suport fata si dreapta smuls...
111.jpg (165.94K)
Number of downloads: 130
am lasat modelul la masina si am mers impreuna cu nush sa luam de pe pista accesorile, erau cam la 50 de m de masina...pe cand ne-am intors zice NUSH "no uite pana acuma nici un interes si uitate acuma cat ii puhoiu la model"....bine majoritatea au venit sa vada damage-ul, dar baietii de la jeturi au vrut sa il vada de aproape si au inceput sa il ridice sa vada cat e de greu ce dotari are (un lucru care cred ca nimenui nu ii place sa se puna cineva si sa se joace cu modelul tau fara aprobarea ta)...am ajuns in final la masina , au urmat cateva intrebari dupa care fraza care m-a umflat ficatul spusa de catre Iuhasz "al dracului de rapid zboara" , iuhasz fiind unul dintre domni cu jeturi care e sa zic asa mai "dificil"....
Avand-ul pe NUSH langa mine, care e un modelist exceptional , ne-am apucat sa reparam modelul , reparatie care nu se putea face decat cu ajutorul unuia dintre domni cu jeturi care a fost intradevar un adevart domn , si ptr asta ii multumesc . ne-a pus la dizpozitie standul lui, pile smirghel , epoxy si tot ce am avut nevoie...ptr al face "airworthy again" nu am retinut numele dar NUSH il va completa sigur.....oricum
atentia sa schimbat cu 180 de grade acum...
am lucrat cu NUSH , defapt NUSH a lucrat, si dupa ce raparatia a fost finalizata am decis impreuna sa dezmembram modelul si sa il verificam dupa "hidden damage".... surpriza unul din boomuri(pe interior) era fisurat si nu de la crash .. de la stresul la care a fost expus modelul...inca cateva treceri si eram acu la politie probabil....
am facut reparatiile necesare ... si a urmat al doilea zbor (oboseala disparuse dar aparuse un vant mai puternic)...le-am explicat ca voi zbura usor cu el acuma ca imi era frica si de vant si sa nu fie o problema structurala cu modelul....
decolarea aproape catastrofoala.... in timpul decolari am pierdut directia pe trenul din fata ... daca tine-am cont de postul 62 lui REAL DESIGN evitam problema (asa e in fiecare zi inveti cate ceva)....modelul a inceput sa o ia direct catre f-16 model de vreo 9000 de eur... am reusit la vreo 2m de acesta sa decolez.....pfoi ce noroc....tozti au crezut ca a fost o decolare proasta...nu mi-am facut deocamdata probleme caci aveam sa ard combustibil acum sa il fac usor ptr aterizare...l-am rugat pe NUSH sa se uita la ceas si sa imi spuna cand trec 5 min...
am zburat incet si sus am testat airframul si nu m-am ingajat la figuri...
113.JPG (75.02K)
Number of downloads: 134
cam dupa 3 minute au inceput ungurii sa urle dupa treceri in viteza langa la nivelul pistei , chemare ce a trezit Hulkul din mine, sa dus dracului instant ratiunea... am inceput si am dato din nou pe treceri ...una dupa alta fast and low ...a si venit aterizarea....acu acu m-am ganditcum dracu o sa fac. l-am adus incet jos si m-am jucat cu trottle sa il ti la firu ierbi pana ce era drept spre mine....acuma nu stiu cum s-a intamplat sunt sigur ca a fost mana la dumnezeu care ma salvat...modelul dupa touch down a rulat pe pista drept dupa care singur a inceput sa fac dreapta si sa vina direct spre mine....din pacate a venit hot spre mine cu vreo 30-40 la ora. am bagat mana sa il opresc iar datorita faptului ca sa oprit brusc toata forta sa descarcat in roata din fata care a rupt din nou suportul tren fata (defapt sa desprins lipitura anterioara)....si acum nu imi vine sa cred ce noroc am avut ....daca o lua drapta mai repede sau mai tarziu cine stie in ce model se oprea....am lipit suportul relativ repede ....si NUSH a pus silicon pe furci...
zborul 3 nu avut loc deorece in timpul cand a inceput sa ruleze jetul am pierdut din nou directia , siliconul nu a tinut si am renuntat la alte zboruri...NUSH a si facut rost intre timp deja de o solutie ptr directie...si apropo NUSH A PROMIS CA IN IARNA ASTA IMPREUNA FACE UN SUPORT NOU PTR TREN FATA B) DIN CARBON....in care vom integra si sistemul de franare
am plecat printre ultimii de acolo si puteam sa fac o tragedia ... nu mai zbor modelul agresiv decat la siria si cand sunt cu echipa mea ...ca e intradevar periculos....daca aveam frane evitam problemele de la zborul 2....frane care le am acasa pe masa ...dar ptr ce sa le instalez sa imi dau peste cap cg :) sa fim seriosi :(
au filmat destui de multi zborurile daca vor posta pe undeva o sa poztez aici sau postati voi daca le gasiti
numai scriu ca ma dor degetele...