Placa zburatoare Super Falcon 120 transformare edf->turbina
#1
Postat 26 February 2011 - 10:36 AM
In final m-am decis sa imi iau o placa zburatoare si sa m-a dau(tarai) cu ea pe cer. n-am rezistat pretului si am luat una
in prima faza o sa pun un edf pe ea apoi o turbina.
ptr edf va zbura de la 5.5 kg tractiune in sus decent
ptr turbina se zboara momentan de la 6k la 12 kg tractiune fara probleme
evolutia/inspiratie/copiere modelului arata cam asa P-38->vampire->Bobcat->falcon 120->super falcon 120->tornado
dimensiuni 1.6m/1.95m
o sa am o gramada de modificari de facut asa ca apelez la ajutorul vostru. ca eu sunt mai la inceput de drum cu conostintele de aeromodelism.....
poze:
1) asa a lasat iepurasul cutiile la usa ce ma bucur ca venit mai repede.
1.JPG (71K)
Number of downloads: 231 2.JPG (73.39K)
Number of downloads: 219
2) aripi na arata ok nus super dar nici praf ok- content :good: nu e decupat nimica niente nothing, aici ii de lucru
3.JPG (71.78K)
Number of downloads: 201 4.JPG (71.25K)
Number of downloads: 198
4) al doilea strat de jucarii
5.JPG (69.47K)
Number of downloads: 189 6.JPG (57.27K)
Number of downloads: 230
#2
Postat 26 February 2011 - 10:38 AM
7.JPG (75.28K)
Number of downloads: 245 8.JPG (84.03K)
Number of downloads: 141 9.JPG (77.45K)
Number of downloads: 243
6) am vrut sa vad cat de urat arata . vai de capu ce placa :good:)
10.JPG (100.03K)
Number of downloads: 328
cu mizeria din camera sunteti deja obisnuiti deci nu o mai discutam :good:
na orisicum capabilitatile de zbor sunt bune zboara incet repede stabil si vine ca un sport jet la aterizare
ok prima intrebare/ajutor catre voi, o sa ma pun in curand sa scot formele afara cam tozti folosesc un material numit "PAPPEL" ptr interior . Unde se gaseste asa ceva la noi preferabil un magazin de aeromodelism?
eu unu nu am mai auzit, probabil voi da, asa ca multumesc ....
pappel.jpg (55.08K)
Number of downloads: 338
Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 26 February 2011 - 10:40 AM
#3
Postat 26 February 2011 - 01:01 PM
Felicitari pentru achizitie si sa o zbori cu placere.
Cu pappel-ul ala sigur te-ai intalnit, cel putin ca ambalaj pentru diverse componente aero. Eu am primit cateva motare electrice intr-un astfel de ambalaj. Este o aglomerare de scame de celuloza din hartie reciclata intr-o baza elastica de polimer. Este un "soi" de burete foarte dens alb sau cenusiu. Se taie bine cu o lama foarte ascutita altfel lasa scame.
Nu am vazut pe nicaieri la coala, nu este foarte greu dar nici foarte usor. ca material antisoc sau antivibratii este excelent.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#4
Postat 05 March 2011 - 03:44 PM
mai mult m-am apucat sa ma uit de ce am nevoie ca sa il finalizez
1) m-am pus sa scot formele din spate , trebuia ptr ca trebuie inlocuite cu altele care sa tina o sticla de cola de 2L . hopa fac reclama :lol:
1.JPG (73.4K)
Number of downloads: 92 2.JPG (70.5K)
Number of downloads: 92
2) dupa reusita de la punctul 1 am incercat sa le scot si pe cele din fata nu am reusit si le-am rupt . am luat cioacanul de lipit si am incercat din nou sa le scot a inceput sa mearga dar intr-un loc a inceput sa aibe fibra de sticla de suferit. am renuntat intrun final
3.JPG (74.99K)
Number of downloads: 85 4.JPG (47.99K)
Number of downloads: 79
3) formele nu sunt prinse extraordinar asa cat sa nu poti baga de vina vezi poza
5.JPG (54.05K)
Number of downloads: 75
acu am doua intrebari noi
1) cu ce se prind formele astea adica lemn + fibra substanta alba din poza ce este ? ce am cautat e ceva hysol sau ce ? si unde gasesc in ro preferabil magazin rc
6.JPG (44.8K)
Number of downloads: 101
2) ma tot gandesc ce servouri sa pun ptr flaps , trebe sa fie analogice, si doi eftine ma gandeam la HS-485HB pe 6V 6KG ar trebui sa fie suficient sau nu ?
ptr ventile retract+ frane folosesc HS-311 bune or fi si in rest vor fi digitale hyperion bb+mg 8kg respectiv 5 kg
total 11 servouri :)
#5
Postat 16 March 2011 - 09:51 AM
sus vreau sa pun un stut de aerisire vezi poza.
rez.jpg (23.87K)
Number of downloads: 137
intrebare daca zbori modelul pe spate nu va iesi combustibilul afara ?
nu ar trebui facut ceva de genu vezi poza 2.
rez2.jpg (41.31K)
Number of downloads: 132
raspunsuri la intrebarile anterioare
Citeaza
se prind cu epoxy . mie m-a fost recomandat un epoxy special cu intarire de 24 de h la care se adauga in amestec fibra de sticla fina de 0.3mm in momentul preparari.
Citeaza
nu ajung trebuie de aprox 8kg.
inca strang info inainte sa ma apuc de build
#6
Postat 16 March 2011 - 10:13 AM
Asa au toate benzinarele colegilor.
Fisiere atasate
-
Florin.jpg (114.52K)
Number of downloads: 127
#7
Postat 16 March 2011 - 10:29 AM
REAL DESIGN, la 16 March 2011 - 10:13 AM, a spus:
Asa au toate benzinarele colegilor.
multumesc RD
o sa incerc variant cu gatul suna bine :rofl: sper sa mearga ca eu folosesc pet cola 2L iar "gatul" are diametrul un pic cam mic
#8
Postat 16 March 2011 - 08:51 PM
Ce pompa folosesti?
Nu ai nevoie de stut de aerisire.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#9
Postat 16 March 2011 - 08:54 PM
la ce pompa de referi ? pompa de alimentare daca da o sa cumpar una manuala.
dar arisirea nu are simplu rol atunci cand tragi din rezervor sa se umple volumul de lichid luat cu aer ?
sau intreb si eu ?
Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 16 March 2011 - 08:54 PM
#10
Postat 16 March 2011 - 09:20 PM
Este vorba despre pompa de alimentare a turbinei sau crezi ca merge fara?
Pe stutul de alimentare este suficient un cap elastic care sa-ti faca compensarea pe masura ce pompa goleste rezervorul.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#11
Postat 16 March 2011 - 09:35 PM
comnean, la 16 March 2011 - 09:20 PM, a spus:
Este vorba despre pompa de alimentare a turbinei sau crezi ca merge fara?
Pe stutul de alimentare este suficient un cap elastic care sa-ti faca compensarea pe masura ce pompa goleste rezervorul.
sorry da nu pricep
pompa e legata la uat alimentarea se va face prin uat.
la rezervor o sa am numai un stut de unde va trage turbina combustibil, si m-am gandit ca mai imi trebuie inca un stut de aerisire, pe masura ce rezervoru se goleste. cap elastic ? poza unde pot gasi ?
mersi
#12
Postat 16 March 2011 - 09:49 PM
Adica asta:
Fisiere atasate
-
Picture%20021.jpg (133.86K)
Number of downloads: 144
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#13
Postat 16 March 2011 - 10:08 PM
am facut eu schema cum arata momentan
rezervor.jpg (29.13K)
Number of downloads: 111
, este rezervor ptr jetul meu dar e 159 de eur clar ca imi fac eu unul mai repede idea e ca si acela e prevazut cu stut de aerisire vezi poza sau se poate lega altcumva in asa fel incat sa renunti la stut ca eu nu am gasit tozti spunea ca asa e corect
Super Falcon GFK-Tank3.jpg (92.17K)
Number of downloads: 115
poti da un link la "Un capison din varnis siliconic" sa vad cum arata sau ce este ?
mersi
#14
Postat 17 March 2011 - 08:48 AM
Cel mai sigur cred ca este un fel de valva unisens elastica - intra aerul dar nu iese carburantul . Daca colegul la vazut sigur el exista si e o chestie destul de desteapta.
La metanoale cu pompa ( Yamada de exemplu ) se monteaza o astfel de valva unisens insa pentru a mentine presiunea in rezervor si ca sa nu se duca metanolul in motor pe partea pe care vine presiune - el trebuie sa mearga catre carburator.
O astfel de valva insa ar fi distrusa de benzina , de metanol nu - posibil sa existe pt. jet-uri ceva rezistent la Kerosen.
La benzinare prin varianta din poza NU ESTE SIGUR ca nu pica chiar nici un strop de carburant dar nu sunt probleme dar la un jet unde turbina atinge temperaturi mult mult mai mari riscul sa se aprinda acel strop e cred mai mare.
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 17 March 2011 - 08:50 AM
#15
Postat 17 March 2011 - 09:17 AM
Observatii depre circuitul pe care l-ai postat:
1. Intre pompa si turbina trebuie inserat un robinet astfel incat sa nu existe posibilitatea inundarii turbinei daca ceva din sistem nu functioneaza. Sunt si filmulete cu asa ceva cand datorita inundarii turbinei s-a ajuns la incendierea avionului fara posibilitate de a mai salva ceva.
2. Pendulul sigur il vei prevedea cu filtru de pisla
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#16
Postat 17 March 2011 - 09:48 AM
Credeam ca este o chestie speciala capisonul ala.
P.S.
Doar din curiozitate o sa incep sa caut si eu pe net .... asta daca nu ne mai spun cum au si ceilalti colegi cu Jet-uri.
#17
Postat 17 March 2011 - 09:55 AM
ce am gasit pana acum
Citeaza
mersi am sa pun . o sa pun si valve unisens
Citeaza
se gasesc multe dar sincer ma gandeam la astacred ca e ok diametru e de 5.8mm deci ajunge ptr 4mm cat am eu nevoie
Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 17 March 2011 - 10:00 AM
#19
Postat 17 March 2011 - 10:03 AM
Iamzoli, la 17 March 2011 - 09:55 AM, a spus:
ce am gasit pana acum
Stiu dar s-ar fi spus ca iar sunt rau ... asa se intampla cand DOAR vezi la altii - dar poate ..... cine stie ?
#20
Postat 17 March 2011 - 10:09 AM
pana acuma ma gandeam sa pun un stut de ventilare trag furtun il invart de cateva ori dupa gat dupa care il trag afara din mondel asa cum am gasit descris in linku de mai sus.
Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 17 March 2011 - 10:09 AM
#22
Postat 17 March 2011 - 12:59 PM
RD capisonul nu trebuie sa stea fest pe stut. Ideea este sa nu-ti dea combustibilul pe-afara. Daca ai doua maini dibace poti incerca.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#23
Postat 17 March 2011 - 01:07 PM
poza ceva o schema ? ca nu pricep? is io un pic mai prost asa. cum ii zice in engleza. stau si ma uit pe siturile dedicate jeturile si la fuel accesories nu gasesc "toate fetele sa apeleze la mine :D) " ti-am dat pm ai primit cu adresa mea de mail. dar o poti vedea adresa si daca dai pe profilul meu. numa ada info :D multumesc.
#24
Postat 17 March 2011 - 01:09 PM
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#25
Postat 17 March 2011 - 01:14 PM
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#26
Postat 17 March 2011 - 01:33 PM
Dupa aceasta super laborioasa tehnologie il ia si il priponeste, il baga, il pune peste stutul care iese din fuselaj, pe post de dop .
INSA nu fac aceasta chestie la furtunul pentru aerisirea, ventilarea rezervorului DOAR pe alimentare cand nu au valva aia speciala fie ca e 3W sau altceva.
Capisonul ala din furtun este elastic si are prostul obicei sa intre fest pe stut ba chiar sa se "lipeasca" de el si nu mai ai nici o sansa sa treaca vre un pic de aer - daca il faci dintr-un diametru mai mare sigur va zbura de acolo si mai bine ti-l pui mot la basca ca va avea exact acelasi efect.
Iamzoli ori este prea diplomat ori a intrat putin in ceata avand prea multe de rezolvat in timp scurt , eu insa sunt putin mai detasat si chiar urmaream cu interes subiectul deoarece am avut si eu in plan acelasi model dar cu motor cu elice nu cu turbina ... asta e .
P.S.
... poate ca Puya ar trebui sa isi revizuiasca versurile din Americandrim in care spune ca :
" Daca cineva descopera ceva.
Cercetatorii vin, clar, din America."
.....nu de alta dar avem o zona speciala la noi in tara, prietenii stiu unde !
#27
Postat 17 March 2011 - 01:33 PM
comnean, la 17 March 2011 - 01:14 PM, a spus:
poze din ppt trimis de comnean
acuma imi este clar .
o sa folosesc aceiasi idea ca in poza unu
ce mai mentionez si cred ca e corect ca aerisirea(festo) trebuie sa fie in partea de jos a modelulul deorece cand modelul va zbura pe spate festo va fi sus si aerisirea de la rezervor va fi jos. zic si eu cum dicteaza logica
mai e chestie din poza unu care imi pune intrebare ?????
dece de la rezervor pana la pompa se merge cu 6mm furtun iar apoi la pompa la turbina cu 4mm
dece nu direct 4mm peste tot ? ca eu asa ma gandeam
schema_1.jpg (116.17K)
Number of downloads: 113
schema_2.jpg (68.74K)
Number of downloads: 116
Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 17 March 2011 - 01:37 PM
#28
Postat 17 March 2011 - 05:18 PM
#29
Postat 17 March 2011 - 08:37 PM
Legatura dintre rezervor si pompa trebuie sa fie cat mai scurta posibil si de diametru mai mare pentru a evita formarea de bule si debit suficient pe partea de admisie a pompei.
Parerea mea.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#30
Postat 17 March 2011 - 09:10 PM
Puncual :
1 intai spuneti distinse domn ( era sa zic cercatator din America ) ca nu trebuie ventilare
Citeaza
Ce pompa folosesti?
Nu ai nevoie de stut de aerisire.
2 pe urma daca e tradare tradare sa fie dar sa stim si noi ... deci trebuie ventilare dar se foloseste CAPISON si se pune pe calea de ALIMENTARE
Citeaza
Este vorba despre pompa de alimentare a turbinei sau crezi ca merge fara?
Pe stutul de alimentare este suficient un cap elastic care sa-ti faca compensarea pe masura ce pompa goleste rezervorul.
3 surpriza , de fapt valoarea descoperirii ( de aici obsesia cu cercetatorul American )
CAPISONELUL lui Bunelu este OBTURAT - pe unde intra aerul ? nu conteaza
Citeaza
4 Surpriza continua ..... cunoscuti ca fiind mai secretosi din fire cercetatorii ( clar nu vin doar din America ) ca de .. sa nu li se fure ideea
constatam ca nu sunt chiar asa egoisti ei divulga secretul : aerul are pe unde sa intre ( si o spun cu tarie de 2 ( doua ) ori :
Citeaza
5 in ignoranta mea indraznesc sa spun ca un astfel de CAPISONEL ( ce imi place denumirea ) se pune ca dop pe furtunul de alimentare ca sa curga
benzina cand nu ai valva de alimentare ... nu dau cu quote ca e putin mai sus textul si ca aerisirea se face cu o bucla , doua ale furtunului de ventilare.
6 in final se ajunge la un consens si laboratoarele teritoriale ale colegului confirma ca amicul ( rau e doar sa vezi si sa nu te lase sa pui si tu manuta ) foloseste CAPISONELELE doar pentru transport ca sa nu curga
Citeaza
In final tot la brevet la OSIM s-a ajuns dar cu alta tema : Mot de Basca din Capisonelul lui Bunelu
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 17 March 2011 - 09:13 PM