Galionul "Sf. Ioan Botezatorul" Asamblarea galionului din "Mari corabii"
#211
Postat 14 April 2011 - 02:34 PM
Nu vreau hartza, efectiv nu inteleg care-i castigul! Multumesc pentru raspunsurile voastre!
#213
Postat 14 April 2011 - 05:57 PM
gl_mmm, la 14 April 2011 - 02:34 PM, a spus:
Cum spune si Pacific 231.000 mai jos, care dupa cum se vede e si membru de onoare si nu e degeaba, chila este COLOANA VERTEBRALA de ea se leaga totul, daca ea e stramba, atunci totul iti va iesi stramb. Ai in imagine un exemplu de chila "sarpe", adica foarte stramba (nu este a mea)...
Daca lipesti cele trei parti ale chilei pe rand cu coaste montate si punti pe fiecare nu iti dai seama daca este dreapta sau mai bine zis este foarte greu de indreptat... Vezi aici http://w w w.ship.deagostini. ru/forum/viewtopic.php?f=31&t=304&start=500 (incercati cu GOOGLE TRANSLATE e in ruseste si stergeti spatiile de la adresa dintre WWW si deoagostini .r u) ce a trebuit saracul om sa faca pentru a indrepta COLOANA...
Pacific 231.000, la 14 April 2011 - 11:49 AM, a spus:
1) sa verific daca chila se imbina corect cu etrava si etamboul;
2) sa lipesc cele trei componenete. Astfel, coloana vertebrala a navei de care multe depind va iesi bine;
3) pun coastele in chila sa vad cum se pozitioneaza;
4) pornesc la lipirea finala dupa ce am toata osatura.
Nu contest metoda de asamblare din aproape in aproape data de revista, cu siguranta ei au incercat-o si a iesit, dar ma intreb daca cel care a incercat asamblarea prima oara avea abilitati/cunostinte minime/medii sau era expert.
Ma gandesc ca atunci cand am 3 componente care trebuie sa se potriveasca, in final ar putea iesi asa:
a) === (perefect/recomamandat);
;) \\=// (nava sa fie asamblata in unghi);
c) \\=\\ (nava sa fie ca un S).
#214
Postat 14 April 2011 - 06:31 PM
#215
Postat 14 April 2011 - 06:31 PM
El3ctrikShobo, la 14 April 2011 - 05:51 PM, a spus:
Dar din pacate mie nu mi sa raspuns la intrebarea mea cu privire la vopsitul scarilor, daca sa le vopsim sau sa le lasam asa.
Astept raspunsuri.
Bafta!
Ai un model aici cum sa imbini scarile: http://www.ship.deagostini. ru/forum/viewtopic.php?f=31&t=304&start=360 (stergeti spatiul dintre deagostini si .ru)
Eu o sa le fac marginile culoarea mahonului si treptele natural
#216
Postat 14 April 2011 - 08:45 PM
Si acum sa revin la problema corpului navei (este opinia mea, nu inseamna ca este cea mai buna): o corabie adevarata era mare in comparatie cu un om (ma refer la o nava cu 3 punti de exemplu): oare nu lea-r fi fost usor sa o construiasca pe bucati mai mici si dupa aia sa o asambleze? Asa, ei puneau chila pe cale, montau etrava, etamboul si dupa aia incepeau sa puna varange. O singura nava am vazut-o facuta dupa metoda din revista, este vorba de submarinul Seawolf, dar acolo logica era ca trebuiau montate la interior multe componente care altfel nu mai intrau. Dar, treaba asta se facea intr-o epoca in care exista telemetrie si masini cu comanda numerica.
De ce a optat de Agostini pentru metoda asta (iarasi este ceea ce cred eu): este pentru a nu-si pierde unii apetitul. Nu zic ca nu se poate si cum spun ei, atata doar ca eu cred ca este mai greu.
Si acum sa raspund cuiva care ma intreba ce castigam noi astia "rabdatorii": pai fara a fi malitios, invatam din greselile altora mai nerabdatori, dar si mai important: corectiile se pot face mai usor: cand faci corectiile pe prima, a doua sau a III-a treime, care este referinta? Prima treime. O mica abatere a imbinarii chilei, corelata cu jocurile de la coaste, cred ca poate genera erori semnificative. Ce am eu si altii de castigat care o luam de la chila: pai referinta, este buna, dupa care pun coastele si vad cum le ajustez ca sa fie bine.
#217
Postat 14 April 2011 - 09:05 PM
Ceea ce vreau sa va spun, este ca am citit destul de multe despre nave, din pacate era galioanelor nu sta foarte bine ca documente de epoca, asa ca trebuie sa ne multumim cu ceea ce avem.
Un alt sfat pe care il dau si vine nu neaparat din navomodelism ci din modelism in general: cand utilizati aracet aveti grija ca, acesta este un adeziv bun, dar fiind pe baza de apa, se usuca greu. In aceste conditii, trebuie rabdare. Lipiti, asteptati sa se usuce adezivului si apoi continuati.
#218
Postat 14 April 2011 - 09:14 PM
#220
Postat 14 April 2011 - 09:45 PM
Bafta tuturor.
#221
Postat 15 April 2011 - 03:02 AM
daca maestrul Pacific 231.000 ar fi luat cite 10 puncte si o bila alba pt fiecare 2 mesaje ,pina acum ar fi doborit toate recordurile in materie de puncte si bile albe.domnia sa a facut la fel de mult bine acestui forum ca si cel care a pus bazele acestui forum. de aceea orice modelist fie el nou sau vechi in breasla sa se gindeasca de doua ori inainte sa contrazica ceva ce dl Pacific spune.
respectele mele maestre Pacific.
#222
Postat 15 April 2011 - 12:02 PM
chiar si metodele de constructie ale navelor reale,si rolul componentelor pe carele monteaza.
de asemeni ar trebui sa se gandeasca fiecare ce fel de macheta ar vrea sa faca,adica o corabie nou nouta sau una care a navigat si este afectata de exploatare.
corabiile nu erau lacuite,si nu erau facute din mahon cum am vopsit noi coastele.
se folosea stejar si lemn de pin pentru coca,lemn de tek pentru punti.
#224
Postat 15 April 2011 - 03:03 PM
2) Sunt dezamagit de scandurica pentru trepte! Am inceput sa tai treptele si unele s-au taiat bine, altele nu (se mai rupeau aschioare din ele) si nu mai au aceeasi sectiune (sunt deci mai subtiri) si ma gandesc ca vor avea joc mai mare si vor trebuie lipite mai cu grija de cat restul.
Si nici laterale nu sunt mai grozave: nu toate santurile au aceeasi adancime. Vor rezulta asadar diferente si scara nu va fi dreapta-dreapta... :yahoo:
Si a propos: voi cu ce le lipiti: tot cu aracet sau cu super glue? Ma gandesc ca daca le lipesc tot cu aracet, clar trebuie asteptat un pic mai mult si trebuie presate. Daca le lipesc cu super glue, trebuie sa ma misc repede.
Ma gandesc si ca, poate, ulterior as vrea sa le lacuiesc sau vopsesc si pe ele (scarile) si nu stiu peste care lipici ar "prinde" mai bine (ca oricum trebuie pus un pic in exces).
#225
Postat 15 April 2011 - 03:27 PM
thrax, la 14 April 2011 - 07:24 AM, a spus:
am cumparat ieri nr 11 si am vazut ca imi lipsesc 2 parti laterale pt a forma a doua scara.(in revista scrie ca sunt 4)
e si la voi la fel?
@thrax ai AICI un link cu numerele viitoate (le am de la rusi care vad ca pana acum sunt identice cu cele de la noi), pana la 20 deocamdata ca sa sti la ce te astepti cand iei numarul urmator...
#226
Postat 15 April 2011 - 04:42 PM
Totusi, desi mi-am propus sa nu dau sfaturi, ci sa las pozele sa vorbeasca, indraznesc totusi sa atrag atentia colegilor care inca nu s-au apucat de lipit (si sunt ne-profesionisti!) ca nu vor fi scutiti de ... provocari tehnice! Sigur ca avantajul imaginii de ansamblu va va fi de mare ajutor, dar lipitul coastelor pe chila este miezul! Daca aici nu reusiti un montaj ingrijit si corect, veti avea de furca mai mult. (Vedeti pozele cu bulelile mele! :angry2:) Ceea ce constat eu cu oarecare surprindere este ca si pozitionarea puntilor pe grinzi este cam la fel de importanta, in sensul ca si acest aspect contribuie mult la simetria navei si nu numai pozitia coastelor! Altfel spus, CRED ca si voi veti avea de depasit cam aceleasi obstacole ca si noi cei care am lucrat dupa ghid. Si unora si altora va urez succes si spor in tot ceea ce faceti! :) Pozeee ...
Maine am sa urc poze cu nr.11. Sunt asa caraghioase scaritzele ale! 8)
#227
Postat 15 April 2011 - 05:07 PM
columb, la 15 April 2011 - 03:03 PM, a spus:
2) Sunt dezamagit de scandurica pentru trepte! Am inceput sa tai treptele si unele s-au taiat bine, altele nu (se mai rupeau aschioare din ele) si nu mai au aceeasi sectiune (sunt deci mai subtiri) si ma gandesc ca vor avea joc mai mare si vor trebuie lipite mai cu grija de cat restul.
Si nici laterale nu sunt mai grozave: nu toate santurile au aceeasi adancime. Vor rezulta asadar diferente si scara nu va fi dreapta-dreapta... :angry2:
Si a propos: voi cu ce le lipiti: tot cu aracet sau cu super glue? Ma gandesc ca daca le lipesc tot cu aracet, clar trebuie asteptat un pic mai mult si trebuie presate. Daca le lipesc cu super glue, trebuie sa ma misc repede.
Ma gandesc si ca, poate, ulterior as vrea sa le lacuiesc sau vopsesc si pe ele (scarile) si nu stiu peste care lipici ar "prinde" mai bine (ca oricum trebuie pus un pic in exces).
1) Da, or sa ne ofere ei acest suport. Scria pe undeva ...
2) Eu am lipit cu super glue si a mers brici. Si nu am pus "in exces". Am scurs din tubul de super glue vreo 3-4 picaturi pe o bucata de plastic si am muiat fiecare (capat de) treapta in super glue si apoi am lipit pe un stalp al scarii. Apoi, ca sa-l lipesc pe al 2-lea, cu o fasie de balsa am muiat si am pus in santuri cate putin super glue. Imbinat cu cealalta parte si gata. Un pic de smirghel foarte fin pentru finisare, o mana de lac si gata scara.
#228
Postat 15 April 2011 - 06:37 PM
columb, la 15 April 2011 - 03:03 PM, a spus:
Exista CA care se intareste mai lent, care este mai vascos, astfel incat sa poti pune pe o piesa, sa ramana acolo si sa o pozitionezi cum vrei. Oferta este mare:
http://www.greatplan...s/gpmr6001.html
Personal sunt indragostit de ''Thick, Slow Cure CA-''
Exista aplicator pentru lucrari delicate:
http://www3.towerhob...p?&I=LXB970&P=7
Este halucinant, pentru mine, cum poti intinde capatul tevii pentru a o transforma intr-una mai subtire, fara sa se stranguleze.
Multa bafta, mestere.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 15 April 2011 - 06:38 PM
#229
Postat 15 April 2011 - 07:42 PM
avantajele sunt ca pe linga cantitatea mare de superglue are si un timp relativ mare de lipire.in tubul spray se afla activatorul.
http://www.apeltutka...sp?ProductID=46
Aceasta postare a fost editata de stamy: 15 April 2011 - 07:43 PM
user vechi:stamy
#230
Postat 15 April 2011 - 09:05 PM
celalalt, la 15 April 2011 - 03:27 PM, a spus:
mersi pt ajutor
dar am dat un mail celor de la DeA si si am primit urmatorul raspuns: Sesizarea dumneavoastra a fost inregistrata si in cel mai scurt timp posibil va vom expedia prin intermediul serviciului "Posta Romana" un colet cu valoare 0, ce va contine numarul 11 din colectia "Mari Corabii".
Precizam totodata ca in limita timpului disponibil va sosi la adresa dumneavoastra curierul pentru ridicarea produsului defect.
#234
Postat 16 April 2011 - 04:36 PM
Luati in seama ce sunt date, indiferent ca sunt date de mine, de Stamy, de Navigator etc.
Ce pot sa va spun, este ca aceasta nava "desfacuta" imita pe undeva metoda arsenal/amiralitate. De ce spun pe undeva? Pentru ca la acea metoda, coastele se fac ca in realitate din bucati si nu ca aici dintr-o bucata. In plus, ca urmare a realizarii din bucati, coasta are o constructie speciala care difera de la epoca la epoca. Orcum, La Belle nu a fost galion.
Realizarea acestui galion (ma refer la osatura) ca in realitate este dicila chiar daca "ajutam" modelul cu elemente confectionate de noi. Fiind spaniol, chila era din bucati asamblate in pana la care pana era in plan oblic vertical spre deosebire de cele englezesti la care pana era in plan oblic orizontal. Coastele erau mai dese (aproape lipite, nu lipite in borduri) si erau in 2 straturi suprapuse partial unele peste altele (nu complet ca la navele tarzii construite din lemn). Coastele cred ca erau ceva de genul (vazute din lateral):
| |
| |
| |
Scandurile puntii: ele erau prinse de traversele puntii (acele grinzi transversale care unesc sus extremitatile unei coaste) si etansate intre ele cu fibre amestecate cu smoala (parca asa era). Ca urmare, un spatiu intre aceste scanduri exista, pentru ca materialul de etansare se introducea dupa montajul scandurilor pe traverse. Pentru a da acest aspect, recomand colorarea scandurilor pe inaltime cu negru. Ideea nu imi apartine, am vazut candva cum cineva care isi confectiona singur filele, lua o scandura de o anumita lungime/latime/grosime si o vopsea cu negru pe fetele laterale mari. Cand taia la circular pe lungime, avea scandurile gata "smolite".
#236
Postat 17 April 2011 - 06:32 AM
user vechi:stamy
#238
Postat 17 April 2011 - 06:52 PM
#239
Postat 17 April 2011 - 07:53 PM
In cazul a) am filele gata facute de culoare galbena (ca in revista), le tin grupate si le colorez cu creionul (culoare neagra), cu pensula cu orice ca sa dau impresia ca intre file se afla calafatuiala.
In cazul :good: am o scandura (culoare galbena) si o colorez/vopsesc ca sa creez calafatuiala, dupa care la un circular, tai filele la grosimea dorita.