Modelism - RHC Forum: Avion mic si usor pentru AP - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Avion mic si usor pentru AP demontabil, destinat concediilor

#1 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 16 February 2011 - 12:24 PM

Salutari tuturor!
Fiindca undeva prin gerul asta se vede si soarele, mi-am amintit ca o sa vina vara si concediile, uraaaa.. dar stai asa! Cu ce filmam litoralul Turciei, Greciei, Croatiei, etc (sau fiecare pe unde apuca prin tari mai destepte si mai ieftine)? Ca printre valize si copii nu mai incape in portbagaj baritai planorul sau avionul bimotor, baritai echipamentul FPV, cutiile cu 15 baterii de mii de mA, incarcatoare, scule, s.a.m.d.! Dar totusi, experimentand un concediu in Dalmatia (de ex), tare frumos ar fi sa filmam de sus puzderia de insulite si barcute, tobogane cu apa, volei feminin pe plaja :) .. nu? Un avion mare si destept, plin de echipamente FPV, GPS, OSD, giroscoape, camere, bbbrrrrrrrrr.. e greu de transportat si manipulat in spatii mici. Ca sa nu zic ca e periculos de inaltat in zone atat de aglomerate, sau scump de pierdut in mare in caz de.. Doamne fereste!
Sigur nu inventam noi apa calda, exista multe solutii cu logistica plauzibila. Dar ne-am batut totusi capul intr-o incercare de rezumare a calitatilor acestui avion. Lista este deschisa si chiar asteptam idei potrivite cu subiectul. Iata totusi o prima concretizare a rezumatului nostru:
Imagine atasata: front.jpg Imagine atasata: left.jpg Imagine atasata: perp1.jpg Imagine atasata: top.jpg

O singura modificare: pozitia camerei este gresita in aceste imagini. Camera trebuie sa fie plasata intre picioarele trenului de aterizare, cat mai jos ca filmarea sa nu fie incomodata de elice, dar deasupra axei rotilor. Ideal ar fi sa fie plasata intr-un suport pus pe arcuri sau amortizoare, menit sa anuleze o mare parte din vibratii. Insa ceva foarte usor, cat mai simplu.
CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

#2 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 16 February 2011 - 02:26 PM

Rezonez cu proiectul vostru. De mult imi doresc ceva mic, dar sa zboare bine, lent si stabil, sa nu fie periculos, sa suporte ceva vant, cu care sa filmez locurile pe unde ma plimb. Ar trebui sa decoleze scurt si sa aterizeze la fel. Cred ca sunt cam multe conditii. Plus, trebuie gasita o camera care sa faca filmari bune, sa fie ieftina si usoara. Cam SF, nu?
Chiar daca nu am sa fac nimic, am sa urmaresc topicul cu multa atentie.
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 16 February 2011 - 02:27 PM

0

#3 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 16 February 2011 - 02:32 PM

Vezi postareaBiciclistu, la 16 February 2011 - 12:24 PM, a spus:



O singura modificare: pozitia camerei este gresita in aceste imagini. Camera trebuie sa fie plasata intre picioarele trenului de aterizare, cat mai jos ca filmarea sa nu fie incomodata de elice, dar deasupra axei rotilor. Ideal ar fi sa fie plasata intr-un suport pus pe arcuri sau amortizoare, menit sa anuleze o mare parte din vibratii. Insa ceva foarte usor, cat mai simplu.


Pentru ca nu ne-am hotarat ( inca ) asupra vreunui model de camera am plasat un GoPro ( pentru ca il aveam deja modelat) . Cat despre pozitia camerei fata de trenul de aterizare trebuie sa gasim un compromis intre inaltimea lui si diametru elicei folosite .
0

#4 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 16 February 2011 - 02:38 PM

Daca vrei doar pentru filmare un quadro sau hexa se preteaza cel mai bine la o asemenea aplicatie.
E usor, e demontabil, aterizeaza si decoleaza pe verticala.
Daca vrei si FUN fara camera atunci ceva mai mic si usor ca un Ez* nu exista. Bine ii faci ampenaju orizontal demontabil sii ok.

Spor
PS: Preferabil e ca motorul sa fie pe spate (pusher) iar camera in fuselaj

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 16 February 2011 - 02:39 PM

0

#5 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 16 February 2011 - 02:40 PM

Avand greutatea camerei mult sub CG, se poate muta motorul pe o pozitie putin superioara fata de "mijlocul" fuselajului (desigur, cu testele de rigoare privind unghiul optim). Va arata putin ciudat, dar va fi mai convenabil la pozitionarea camerei sub nivelul elicei.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#6 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 16 February 2011 - 04:08 PM

Cum ziceam, sunt convins de existenta solutiilor deja testate si dovedite.. cu firescul pro si contra al fiecareia. Noi vrem ceva personalizat mulat mai bine pe bugetul, preferintele, cunostintele, dimensiunile, posibilitatile si dorintele noastre. Modelismul inseamna si testare, inventie, demontarea miturilor, probarea imposibilului, noi recorduri, etc.. nu doar traiul dulce in umbra solutiilor deja aplicate cu succes. In jumatate de an am construit, reconstruit, stricat, zburat si testat peste 10 modele "unicat" :) Din aceastea am pastrat numai unul, bimotor, care si el la randul lui mai poate fi inca imbunatatit.. etc, scuzati de digresiune!
Dupa calculele preliminare, vom iesi sub 1Kg (RTF) cu o anvergura relativ maricica (1,6m), o coarda de 24cm, profil semisimetric cu inaltimea de 3cm. Aripa demontabila, ampenaj orizontal demontabil, tren demontabil. Suportul camerei se prinde de tren, deci se demonteaza o data cu trenul. Imi plac eleroanele si nu as renunta la ele, insa e si asta o solutie de usurare / simplificare. Costul constructie este infim, cutia necesara transportului este rezonabila ca dimensiuni. Consumul de curent este mic, electronica necesara relativ putina si mai ieftina (motor, esc si servo toate micute). Montajul rapid si simplu. Decolare / aterizare scurte, stabilitate in vant buna (esential pe malul marii). In fine, noi consideram ca merita incercat :)

LE: sa nu uit, as prefera ca elicea sa fie pliabila

Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 16 February 2011 - 04:08 PM

CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

#7 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 17 February 2011 - 01:45 PM

Update:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: front2.jpg
  • Imagine atasata: left2.jpg
  • Imagine atasata: perp2.jpg
  • Imagine atasata: top2.jpg
  • Imagine atasata: perp2a.jpg

Aceasta postare a fost editata de pccdtk: 17 February 2011 - 01:50 PM

0

#8 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 03 March 2011 - 07:15 PM

Am mai schimbat putin pe ici si colo... de ex am preferat sa punem ampenajul orizontal sub cel vertical datorita simplitatii constructive. E mai usor de demontat. Dar schimbarea majora este aripa NEDEMONTABILA. Am "descoperit" un mod de a transporta aripa excelent in masina fara sa incomodeze pasagerii, independent de incarcare. Deasupra capetelor! Se intind doua corzi elastice intre manerele de deasupra usilor iar aripa se trece pe deasupra lor. E mai simplu la un break.
Asfel am mai scutit cateva grame renuntand la niste placaje si lonjeroane. Dupa calculele estimative ne incadram intr-un Kg in zbor, cu toata electronica, o baterie de 2.2A 3S si o camera foto/video de 120g (un BENQ DC W1220 deocamdata). Nu mai e mult si il probam la treaba :)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0106.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0107.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0108.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0112.jpg

CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

#9 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 03 March 2011 - 07:16 PM

Imagine atasata: IMG_0116.jpgImagine atasata: IMG_0117.jpgImagine atasata: IMG_0113.jpgImagine atasata: IMG_0114.jpgImagine atasata: IMG_0115.jpg

va urma
CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

#10 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 04 March 2011 - 03:42 PM

Nu mai stiu unde am gasit imaginea asta, dar m-a scutit de aripa demontabila

Imagine atasata: Soul4.jpg
CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

#11 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 09 March 2011 - 07:33 PM

Pana in acest moment avem 602gr, cu tot cu tren - care din pacate are 134gr :nea:
Nu stiu ce as putea face sa usurez trenul, e din dural de 1/20mm, placuta camerei e din aluminiu iar rotile nu par exagerate pt dimensiunea avionului.. si totusi imi scapa ceva!
In fine, mai am de pus 2 servouri, tijele, motorul cu esc, receiverul si bateria, sper sa ma incadrez in cele 400gr ramase pana la 1kg - dar devine certitudine ca greutatea aparatul foto va fi in afara acestui kg, ceea ce nu era in plan :clapping:

Imagine atasata: 1.jpgImagine atasata: 2.jpgImagine atasata: 3.jpgImagine atasata: 4.jpgImagine atasata: 5.jpgImagine atasata: 6.jpgImagine atasata: 7.jpg
CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

#12 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 09 March 2011 - 07:53 PM

Vezi postareaBiciclistu, la 09 March 2011 - 07:33 PM, a spus:


Nu stiu ce as putea face sa usurez trenul, e din dural de 1/20mm, placuta camerei e din aluminiu iar rotile nu par exagerate pt dimensiunea avionului.. si totusi imi scapa ceva!

Dupa niste calcule bazate pe dimensiunile observate in poze rezulta ca trenul fara roti ar trebui sa aiba 2.4g :o Esti sigur ca nu e dural de 1/2 mm? Chiar si asa, ar avea 24g rezulta ca rotile si suportul camerei au >100g :good: Roti din aluminiu?
It's difficult to make things simple!
0

#13 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 09 March 2011 - 10:57 PM

Huh? :)
Dom' inginer, nujtu ce calculesti matale, da' mie-mi da cu pi patrat, bre... Platbanda de dural desfasurata are 38cm si cam tot atatea grame. O roata are spre 22-23gr si axul cu piulita si saiba cam 7-8gr. 38+46+16=100gr, deci placuta de aluminiu are diferenta. Sau sunt io beat :)

Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 09 March 2011 - 10:57 PM

CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

#14 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 10 March 2011 - 04:43 PM

OK, eu calculasem cu lungimea platbandei de 60cm si latimea de 3cm. V = 1/20mm * 30mm * 600mm = 900mm3 .
m=ro*V = 2.7g/cm3 * 900mm3 = 2.43 g
It's difficult to make things simple!
0

#15 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 10 March 2011 - 05:07 PM

Cred ca 1/20 a vrut sa insemne, 1 mm grosime, 20 mm latime, nu-i asa? :pardon:

Aceasta postare a fost editata de protheus: 10 March 2011 - 05:09 PM

 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#16 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 11 March 2011 - 10:26 AM

Vezi postareaprotheus, la 10 March 2011 - 05:07 PM, a spus:

Cred ca 1/20 a vrut sa insemne, 1 mm grosime, 20 mm latime, nu-i asa? :unsure:



Pai.. hmmm, mie mi s-a parut evident, mai ales ca am pus si poze. Da, e vorba de 1mm grosime si 20mm latime; cand cumperi platbanda de la magazin aceastea sunt informatiile esentiale - ca lungimea de regula e de 1m la toate.


In fine, scuze pt ambiguitate!


@ZEN: m-ai pierdut in formule, sunt KO.. nu pricep cum platbanda din calculele tale de 60cm lungime, 3cm latime si grosime de oricat >0 poate cantari 2,43 grame :blush:
CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

#17 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 11 March 2011 - 08:25 PM

Vezi postareaBiciclistu, la 11 March 2011 - 10:26 AM, a spus:

nu pricep cum platbanda din calculele tale de 60cm lungime, 3cm latime si grosime de oricat >0 poate cantari 2,43 grame :lol:

Ia o folie alimentara de aluminiu si vezi :blush:

In fine, la 1/20mm chiar si dural fiind cred ca se indoia sub propria greutate... :blink:
It's difficult to make things simple!
0

#18 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 13 March 2011 - 11:33 AM

Sa zic ca a zburat.. e prea putin pt cat de frumos a stat in vant si a plutit peste Balta Mihailestiului. Avionul are 1100gr in zbor cu o baterie 3S de 2200mA si o camera foto de aprox 150gr (cu tot cu un mic suport din EPP). Demontat si pus in orice sacosa e simplu de transportat si consider eu ca e un compromis MAXIM care se poate face intre mobilitate si precizie.
CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

#19 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 13 March 2011 - 08:32 PM

Am zburat Sugar-free-ul de 3 ori :

1. Probleme cu receptorul si aproape prabusit dupa ce a evoluat foarte bine .
2. Am schimbat receptorul si l-am montat cat mai departe de esc. Zburat Ok si aterizat fara probleme.
3. Am montat camera amintita mai sus si a devenit greu de bot . Cu exceptia profundorului trimat destul de mult a zburat doar un pic mai repede.

Concluzii :

- vom fi nevoiti sa separam suportul camerei de tren pentru al monta chiar sub CG. Am rezolva astfel si rigidizarea nedorita a trenului de aterizare datorata traversei de aluminiu ( a suportului camerei ) montata prea aproape de axul rotilor .
- am schimba rotile de 85 mm diametru cu unele mai mici si implicit mai usoare.
- trebuie sa rigidizam ansamblul ampenajelor vertical si orizontal . Cele doua tije de carbon sunt subdimensionate motiv pentru care in zbor am compensat mai tot timpul vibratiile aparute .
- raspunde promt la actionarea tuturor suprafetelor de comanda si poate ar merita sa montam un giro pe eleroane.
- vom face alta bechie mai inalta . Cea din placaj de ~ 4 cm il cam face sa-si "taraie " profundorul .


Cam atat dupa primele zboruri.....

Aceasta postare a fost editata de pccdtk: 13 March 2011 - 08:37 PM

0

#20 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 03 October 2011 - 03:06 AM

Un filmulet de Sambata ( 1 oct.2011 ) cu micutu' :


0

#21 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 03 October 2011 - 05:49 AM

Imi place atat de mult, incat, incepe sa ma framante un gand.
Va multumesc pentru video si va doresc multa, multa bafta.
0

#22 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 03 October 2011 - 09:39 AM

Cu placere !!! ....daca te framanta gandul de a-l construi iti "crosetez" un plan pentru balsa .
0

#23 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 03 October 2011 - 01:13 PM

Multumesc frumos pentru oferta. Cand piticul responsabil va deveni de nestapanit voi plange la tine.
Multa, multa bafta si reusite in continuare.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro