Modelism - RHC Forum: Epo Parkjet - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Epo Parkjet O ganganie care chiar zboara! Sau epopeea primului ei zbor reusit

#1 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 14 February 2011 - 04:08 PM

Dupa multe zile in care dorinta de a avea acest model crestea proportional cu ... timpul petrecut in fata computerului pentru a-i urmari evolutia, intr-un final, am reusit de am facut rost de el.
Fisier atasat  Picture 746.jpg (183.66K)
Number of downloads: 153 Fisier atasat  Picture 747.jpg (194.27K)
Number of downloads: 161

Cand l-am primit, eram ... in timpul programului, asa ca m-am invoit, am dat o fuga la sucursala postala unde sosise coletul, m-am infipt la coada printre pensionarii nenorociti de ... mizeriile care-si spun oameni de ne mai si guverneaza, am asteptat cumintel si ... mi-am ridicat coletul.
L-am ridicat si cu el in brate, fuga la munca. Nu m-a rabdat inima sa stau cuminte si ... sa-l las inchis in cutia lui, pana la terminarea programului, asa ca ... am desfacut cutia si l-am vazut!!!! UAU CE FRUMOS ESTE ... chiar daca nu era montat, cu decalurile pe el ... tot era frumos.
Daca tot am desfacut cutia, m-am apucat sa-l si montez. In cutie, erau absolut toate partile componente despre care povesteau site-urile de specialitate ca trebuie sa fie, anume corpul aveonului, aripile, tijele de carbon, V-tail mixer-ul, motorul gata legat de ESC cu propsaver si elastic pentru prins elicea, elicea, lipiciul, cozile ... tot! Daca tot erau toate acolo ... cum prindeam cate 10-15 minute de "liber" de la atributiile de serviciu, cum tusti sa mai montez cate ceva la el!!! Oricum, prea complicat nu parea sa fie si nici n-a fost, chiar si pentru unul ca mine, cu 2 maini stangi ... asa ca, pana la sfarsitul orelor de progam, aveonul/gangania era montata si astepta cuminte receptorul radio-comenzii si ... acumulatorul, gata pentru zbor, sau cel putin asa credeam eu!!!!

Cum orele de munca s-au terminat, fuga acasa, sa-mi continuii munca si sa pregatesc gangania pentru zborul inaugural ... Acasa, am pus receptorul de la vechiul meu esec (A10 EDF cu motoare 370A cu perii), i-am lipit o parte de scai de podeaua ganganiei cu lipicul care venise odata cu aveonul, am procedat la fel si cu scai-ul accumulatorului si ... fuga la terenul de zbor!!!!
Acolo, am cuplat accumulatorul, am facut o re-verificare rapida, ochiometrica si ... proasta a verificarii comenzilor si cum toate pareau in ordine ... am pornit motorul, am aruncat in aer modelul si ... poc!!! Aveonul s-anfipt in pamint la nici 2 metri de mine, direct in bot!!! EEEE, zic eu, e prea greu de bot, las' ca-i dau elevoanele din trimm sa ridice botul aveonului si ... trebuie sa zboare!!! Zis si facut!!!
Dau din nou, turatie maxima la motor, il arunc cu mai multa forta, si ... imediat ce am avut mana libera, infig mana-n stick si trag la maxim de el, incercand sa ridic aveonul, dar ... in ciuda tuturor eforturilor mele, aveonul se-nfige in plina viteza in pamintul din care era format un musuroi de cartita!!!!
Rezultatul: suportul original al motorului, vraiste, motorul sarise din locul lui si cum nu apucasem sa-i tai motorul, s-a transformat intr-un veritabil blender si ... a tocat o bucata din eleronul din stanga, cozile amindoua, iar cum capota s-a desprins si ea si a ajuns in drumul elicii, a patimit si ea ... pierzand din material.
Nasol momente!!! Da' ce credeti ca m-am lasat?! Nuuuu!!!! Fuga acasa, improvizat un al suport de motor, infipt motorul acolo si ... din nou la zbor, de data asta ... cu o elice mai mare!!!! Ce elice?! Pai cum elicea de 5050 cu care venise, ii sarise inelul acela de centrare din mijloc si nu l-am mai gasit, iar elicea 6040 care o mai aveam eu prin casa, mi s-a parut ca nu aduce suficienta tractiune pentru greutatea modelului, am bagat un monstru de 8040 ... Rezultatul?! Alte doua crash-uri. Dar ... cele doua crash-uri reprezentau totusi un progres, pentru ca gangania, a zburat putin in linie dreapta, insa cand dadeam de stick sa se ridice in sus, se intorcea cu burta-n sus, spre stanga, ca un peste mort, iar eu, ca un guvid ce ma aflu inca, incercam sa ... fac continuarea de loopiing, insa altitunidea modelului facea ca iesirea din looping sa fie la ... 1-2m in pamint!

Dom'ne, zic, n-are suficienta putere motorasul asta 2211 - 2300KV!!!! Trebe' musai unu' mai mare!!!! Un coleg aermodelist constantean, sa-i dea Dumnezeu sanatate, pe numele lui Silviu, avea una bucata turnigy 2408/08 cu ESC-ul de rigoare si cu suportul de motor necesar. Stabilesc o zi in care sa-l stresez pe om si familia lui, iau gangania si o supunem operatiei de ... steroizi!!! Testez combinatia motor+elice+aveon, greutate, iar rezultatul era mai mult decat multumitor: aveonul, devenise o racheta, capabila sa se propulseze vertical ... pana in spatiu!!!

Cum curajul de a mai ridica de unul singur gangania ma parasise total, il sune pe Fernando si-l rog frumos sa-l zboare el, pentru ca in zbor, eventual sa ma invete si pe mine care-i duda si cum pot totusi sa-l duc!!! Zis si facut! Ne intalnim pe plaja la Modern, in C-ta, ia Fernando aveonul, ii verifica el, cu ochiul lui muuult mai profesionist, observa niste diferente pe la elevoane, le corectam si ... ma pune sa lansez eu din mana aveonul, in timp ce el era doar cu radio-comanda! Prima lansare, aveonul aterizeazo-cade putin mai dur, dar frumos totusi, pe burta, cum l-a facut mama lui sa aterizeze, la cca 10 metri de locul unde-l lansasem! Deci ... nici de data asta n-a zburat!!! O re-verificare, toate-s in parametrii, hai cu el sus, din nou. Doar ca ... vantul batea dinspre mare!!!
Fernando imi zice, sa-l aruncam in vant, trebuie sa-l aruncam spre mare!!! Mey, esti sigur?! - intreb eu temator!!! DAAA, zice el! Ok!!! Totusi, ne dam 20m mai in spate si ... il arunc! Incredibil! Zboara!!! Se zbatea violent, cand pe stanga, cand pe dreapta, insa Fernando il pune la orizontala si ... aveonul se ducea spre largul marii, asa ca Fernando, il inclina si ... incearca sa-l vireze mai accentuat. Wrong move! Aveonul, ca de obicei, se intoarce cu burta-n sus si ... pleosc, cu burta pe mare, cabina/capota sare si ... acolo ramane! Il aduc valurile la mal, intr-un apa totusi si-l iau sa decuplez cat mai repede acumulatorul si ... acasa la uscat cu el! Rezultatul final?! ESC-ul de imprumut de la Silviu, prajit! Motorul inca functional!

Intre timp, gandul ca aveonul in video-clipurile astora de pe youtube zbura, nu-mi dadea pace!!! Cum adica, la aia zboara si inca superb, iar la mine nu?! Unde Dumnezeu tot gresesc?!
Pai ... in primul rand, acumulatorul cu care am prabusit gangania de atatea ori era un lipo 2S, derivat dintr-un lipo 3s de ... 1800mAh!!!! care urcase greutatea aveonului, cu motorul original la ... 280-290grame!!! Apoi, cu Turnigy-ul 2408 cu ESC-ul lui, cu tot ajunsese la ... 330-340grame, in vreme ce in site-urile de prezentare a aveonului, abia de ajungea la 187grame cu acumulator cu tot. Chiar pe site-ul celor de la E-Flite, o versiune upgradata, abia ajunsese, fara acumulator, la ... 259 grame!!!!
Ok, zic, hai sa reduc greutatea aveonului! Asa ca, ii pun din nou motorul si ESC-ul originale, scot din scociul care-l pusesem la maxim, ii pun tije de carbon pe elevoane, ca sa le intaresc si ... ii cer imprumut lui Fernando una bucata acumulator lipo 2s de 450mAh si omul imi da si 2 elici 5040!!! Alta poveste!!! Aveonul ajunsese la mai putin de 220g! Acumulatorul insa, avea alta mufa de contact, asa ca ... am luat decizia de a nu-i tatia firele sa-l modific si sa-mi cumpar eu un acumulator de 800mah tot lipo 2S. Cum insa n-am putut sta linistit, am iesit cu gangania la plaja ... si l-am aruncat in aer, ca pe un DLG, sa-l vad cam cum se duce, in diferite setari statice la elevoane! Rezultatul, mai mult decat multumitor, aveonul planind cam ca un avion de hartie! Insa, dupa o setare mai neinspirata a elevoanelor, aveonul da cu ... bucatile alea de plastic de la elevoane de nisip si ... matrasesc dintr-o lovitura ambele servo-uri! Asa, am mai adaugat pe lista de cumparaturi ... inca 2 servo-uri!!!

Intre timp, seara de seara, mai "butonam" putin, noua mea dragoste, asa ca i-am pus un radiator pe ESC-ul original, i-am construit niste protectii sub cozi, pentru servo-uri, i-am scos plasticul in plus de pe receptor, i-am cusut cu ata neagra de papiota receptorul de podea si ... intr-un final, imi soseste materialele comandate, pentru reparatii!!! Vineri le primesc, cum ajung acasa, ma si apuc de lucru.
Ma apuc cu infrigurare scot servo-urile bulite, le pun pe cele noi, le trimez si ... fuga cu el la terenul de zbor! Terenul de zbor, la nici 100m de niste linii de inalta tensiune!!!
Arunc aveonul, fara motor, doar cu comenzile, sa-l vad cum se comporta ...! Rezultatul, bunicel! Bag jumate si putin motorul, arunc gangania in aer si ... si gangania zboara!!!! UAU!!! Zboara, fara sa se zbata stanga/dreapta, chiar isi pastreaza zborul la orizontala, perfect! Dupa 50m de zbor, pe directia liniilor de inalta tensiune, ma hotarasc ca ... trebuie sa-l inscriu in viraj si sa-l intorc spre mine. MMMMM nasol! Il inclin spre stanga, pe la un 30 de grade si ... trag de stick, ca si cum as vrea sa-l ridic!!! Foarte nasol! Aveonul se pune, ca de obicei cu burta-n sus!!! Din nou, eterna iesire din looping se afla in pamint, totusi, de data asta la numai 1cm ... Rezultatul?! Elasticul de la propsaver rupt si ... atat!!! Atat?! DA! Oricum, nu mai aveam al elastic la mine, asa a imi continui sesiunea de zbor, cu ... mult prea docilul Nemo/pluta!

Ajung acasa si ... tot incercam sa inteleg de ce gangania se intoarce cu cracii-n sus, cand vreau sa-l ridic in sus!!! Cu el alimentat, tot butonam servo-urile, tot testam miscarea de cuplu, cand ... la o privire mai atenta, observ ca elevonul din stanga se misca mai repede ca cel din dreapta! O chem pe nevasta-mea, care imi confirma ... impresia! Desfac legatura servo-elevoane si le iau la mana! Elevonul din stanga, se misca mult, mult mai usor decat cel din dreapta, iar tija de legatura la servo-ul din dreapta intrase mai greu si era mai fixa. Ma apuc, fac "jocurile" cu mana la elevoane, dau cu ulei de mecanisme fine pe la servo-uri si ... ochiometric cel putin ambele elevoane se miscau la unison.

Duminica dimineata, ajung acasa de la serviciu, iau gangania si ... dupa cca 100m de zbor in linie dreapta, datorita interferentelor, dau cu gangania de pamint, din nou! EEEEE mama ei de treaba! Dau din trimm sa urce, ii prind capota cu elastic, ca in poza si ... arunc din nou gangania! Incredibil!!! Gangania urca!!! Iau viraj spre stanga!!! Incredibil!!! Vireaza!!! Si ... in sfarsit, un zambet larg imi cuprinde fata, atat de larg, ca daca n-as fi avut urechile, as fi zambit ... in jurul capului, zambet, pe care-l am si acum! Il aterizez, il iau in mana, il arunc si ... ZBOAAARAAAA!!!!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#2 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 14 February 2011 - 06:15 PM

Da.
0

#3 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 14 February 2011 - 06:43 PM

Trebuie sa adaug ca este totusi extraordinar de agil si de raspunzator la comenzi, in special la tonouri. Cea mai mica atingere a stick-ului si imediat se inclina, urca sau coboara!

Cat este de rapid?! Inca nu pot sa raspund la intrebarea asta, pentru ca chiar cu 2S nu i-am dat acceleratia in plin, frica fiind foarte mare! Pot insa sa spun ca-i mult mai rapid decat "pluta" si accelereaza foarte repede. De fapt, inca sunt cu acceleratia la o dunga sub jumate, iar zborul este incredibil de rapid. La aterizare, insa, pot sa vin cu el fara motor deloc, pentru ca la cele 230-240g planeaza frumos.
Fisier atasat  Picture 748.jpg (187.31K)
Number of downloads: 107

Neaparat, acesta ganganie mica si zvapaiata are nevoie de o radio-comanda care sa stie dude din alea gen ... "dual-rate", macar pe eleroane. De asemenea, un 2.4ghz la radio-comanda, cred ca ar rezolva problema interferentelor si mi-ar permite un zbor mai sigur si mai ... placut. Pana una alta, bugetar fiind paduri cutreieram, iar mizeria de Boc/Marinerul cu faruri defazate m-au ars la salariu de mi-au mers fulgii, trebuie sa ... ma chinui cu ce am in dotare si sa invat nu numai sa tin gangania in aer cu radio-comanda din dotare, dar sa si fac din asta un zbor placut!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#4 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 14 February 2011 - 08:02 PM

Vezi postareaPaunFD, la 14 February 2011 - 06:43 PM, a spus:

Trebuie sa adaug ca este ..........


Chiar mai trebuie sa adaugi ceva ?..... eu credeam ca ai copiat manualual modelului si l-ai si tradus in cel putin 4 limbi de circulatie internationala dupa care l-ai postat putin mai sus . Asteptam completarile ulterioare .... cat traiesti inveti !

P.S.

Despre statie ai dreptate .. minim Fuaba T12 sau T14
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#5 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 14 February 2011 - 08:29 PM

Hai mai ... nu fi rau ... Am povestit tot ce am patimit de cand l-am primit, pana am reusit sa-l zbor si sa-mi incant ochiul privindu-l in aer, din mai multe motive, dar cel mai important zic eu ca ar fi ca ... oricare posibil viitor posesor de asa ceva sa ... citeasca si sa nu repete greselile pe care le-am facut eu.

Reclama, nu seamana mai niciodata cu ... realitatea. Iar faptul ca vezi aveon ca al tau, ca zboara si se comporta impecabil in mainile altora, intr-un videoclip de prezentare (sponsorizat sau nu) nu inseamna nici pe departe ca modelul trebuie sa se comporte la fel in mainile tale, chiar si pilot avansat fiind. In prea putine ocazii, realizatorii videoclipurilor dau toate detaliile necesar a fi stiute de un viitor-posibil proprietar de un anumit model, iar acestea (detaliile) fie le gasesti gresind personal si trantind modelul de pamint, lipindu-l si facandu-l tanc, fie ... dupa ce rasfoiesti sute de pagini de forumuri ...

Mie, personal, mi-ar placea sa nu fiu obligat sa trantesc un anume model nou, pentru a-i afla "secretele" si cu siguranta mi-as dori sa gasesc absolut toate informatiile si detaliile necesare, intr-un singur loc, iar cand ... aleg un anume model, sa stiu la ce sa ma astept.

Pana acuma, tot ce stiu despre ... aeromodelism, le-am invatat pe propria-mi piele, trantind modele de pamint, infigandu-le in copaci facandu-le praf si lipindu-le la loc ... si adunand ore de zbor, pe frig, vant, ceata, vreme frumoasa, etc. Prea putin am reusit sa invat, ajutat de altii, sau citind informatii la obiect pe diferite forumuri.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#6 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 14 February 2011 - 09:11 PM

L-as pune pe Ilie Dobre sa citeasca asta:
``EEEEE mama ei de treaba! Dau din trimm sa urce, ii prind capota cu elastic, ca in poza si ... arunc din nou gangania! Incredibil!!! Gangania urca!!! Iau viraj spre stanga!!! Incredibil!!! Vireaza!!! Si ... in sfarsit, un zambet larg imi cuprinde fata, atat de larg, ca daca n-as fi avut urechile, as fi zambit ... in jurul capului, zambet, pe care-l am si acum! Il aterizez, il iau in mana, il arunc si ... ZBOAAARAAAA!!!! ``

PS. esti un maestru al monologului interior. Imi place, mai baga!Te-as ``asculta`` mai mult decat poti tu scrie. :clapping:
0

#7 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3621
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 14 February 2011 - 09:35 PM

Sa sti ca are alt farmec cand inveti pe pielea ta aeromodelism, eu cand m-am apucat in Tg-Mures nu stiam nici un aeromodelist si am invatat pe pielea mea cu ce se mananca.

Da inainte ca esti pe drumul cel bun.
PS. ca si coincidenta primul model zburat a fost tot o aripa zburatoare dar homemade de 130cm anvergura.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#8 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 14 February 2011 - 11:06 PM

Un model home-made, in care n-ai investit decat munca si pasiunea ta ... cand il trantesti de mama terra, parca nu te doare sufletul asa de rau, apoi, chiar daca se imparte pe bucatile componente, mai mari sau mai mici ... macar stii ca tu l-ai facut si ... stii sa-l faci la loc, pe langa faptul ca ... ai invatat din propria-ti greseala.

In cazul meu, cand am dat prima data cu ... 600 de lei de pamint, caci atata am dat pe asta Fisier atasat  Picture 608.jpg (127.2K)
Number of downloads: 130 si l-am adus dupa mai multe trante de a ajuns asa Fisier atasat  Picture 615.jpg (139.46K)
Number of downloads: 126 si asa Fisier atasat  Picture 617.jpg (201.19K)
Number of downloads: 134 si ... intr-un interval de o luna zi de zi n-am reusit altceva decat sa-l arunc si sa-l adun pe bucati pentru a-l lipi din nou ... crede-ma ca astfel de dorinte se estompeaza vazand cu ochii!!!! De fapt, imi venea sa-l fac eu cu mana mea praf ... si sa ma las la ... mana mea cu sportul asta!

Nu mai povestesc de ... eventualele reprosuri ale nevestii, care ... putea oricand sa-mi spuna ceva de genul "ai dat o caruta de bani pe o prostie, care nici macar n-o poti folosi ... mie n-ai vrut sa-mi faci si/sau sa-mi dregi ..."", de parca eu nu eram constient ca ... pe criza asta, puteam gasi intrebuintari mult mai ... utile casei si familiei la cei 600 de lei sub forma de aeromodel, care tocmai s-au imprastiat pe tarla!!! Norocul meu ca ... nevasta-mea e o fata care ma accepta cu piticii mei de pe creier cu tot si ca in atata amar de viata impreuna ... s-a obisnuit cu mine ... (sa-i dea Dumnezeu sanatate!)
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#9 Useril este offline   Ice9 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1361
  • Inregistrat: 06-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC Helicopters

Postat 15 February 2011 - 11:26 AM

Nu vreau sa ma intelegi gresit, dar la 600 lei puteai sa te orientezi catre ceva "zburabil". Se intampla frecvent (mai ales la inceput) sa ne lasam furati de aspectul exterior, campanii iscusite de marketing, sau sa ne gandim la performantele avionului real fara sa ne documentam suficient, pentru ca apoi sa descoperim ca am investit banii intr-o pocnitoare.
Sunt deja pe piata modele consacrate, cu performante dovedite in timp si care nu fac altceva decat sa ofere SATISFACTIE pilotului, si nu altceva...
Bafta multa in continuare! Merita! :)
0

#10 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 15 February 2011 - 12:02 PM

Pai exact asta spuneam si eu!!! Cu 600 de lei, puteam sa-mi gasesc un model zburabil si in nici un caz nu dadeam atata amar de bani pe ceva care ... sta atarnat pe un perete, daca as fi stiut de la bun inceput ca sub aspectul atragator, extraordinar de frumos si realist se afla o ... mizerie, mizerie care daca chiar vrei s-o faci sa zboare, trebuie sa mai bagi in ea inca cel putin 300lei, iar ca ceea ce vezi pe net, pe youtube sau pe site-urile de prezentare ... nu se incadreaza in realitate!!!!
Daca as fi gasit rewiev-uri detaliate despre modelele disponibile in comertul romanelistic (unde intre noi fie vorba, se baga adaosuri de 300%, comparativ cu ... pietele de desfacere externe), in care sa se povesteasca pe intelesul tuturor care-i duda cu modelul respectiv, cu siguranta ca m-ar fi dus mintea si ... as fi ales ceva "zburabil", dar mai ales pretabil pentru nivelul meu de experienta si indemanare, la momentul respectiv, adica 0 (zero).

Practic, acesta este motivul pentru care am ales sa descriu si mai ales sa povestesc toaaate pataniile prin care am trecut, pana am reusit sa vad gangania pe cerul patriei! Pentru ca oricine vede modelul pe site-urile de specialitate, sa stie la ce sa se astepte si mai ales, sa nu repete greselile mele (de ex.).

Elicea cu care a venit gangania ... este invers orientata. Adica este de tip pusher, pentru un motor care se invarte invers (de la dreapta la stanga), in vreme ce motorul cu esc-ul au venit gata setate si se invarte ... "normal". Astfel, elicea "stock" nu realiza tractiunea maxima, pentru ca se invartea invers fata de cum era ea aerodinamic construita.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#11 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 16 February 2011 - 09:14 AM

Trebuie sa le MULTUMESC lui Raul si Camil pentru faptul ca m-au ajutat cu sfaturi si nu numai! Sa Va dea Dumnezeu Sanatate si tineti-o tot asa!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#12 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 16 February 2011 - 07:26 PM

Azi dupa masa, pe un frig patrunzator si un vanticel de cca 14kmh, am iesit la zbor. Dupa ce mi-am dat cu avionul mare (Pluta/Nemo) in ... burta, aceasta venind la aterizare, cu bateria golita, am incercat un zbor cu gangania! Zborul a inceput promitator, da' s-a terminat intr-o aterizarea-o tranta mai ciudata, datorita mizeriei de radiocomanda cu care tooot ma chinui, din lipsa de fonduri.

Iata aici un videoclip: http://www.youtube.c...h?v=0JqwP6vUfwM Nu prea se intele prea mare branza ... dar, din cauza unor interferente pe care mi le tot facea si in casa, la numai 5 metri distanta, interferente care-mi comandau servo-urile, gangania mi s-a intors odata cu burta-n sus, am apucat s-o scot de acolo, apoi ... inca odata si ...poc. Incidentul s-a soldat doar cu elasticul de la propsaver rupt si elicea indoita.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#13 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 16 February 2011 - 07:56 PM

Vezi postareaPaunFD, la 16 February 2011 - 07:26 PM, a spus:

Azi dupa masa, pe un frig patrunzator si un vanticel de cca 14kmh, am iesit la zbor. Dupa ce mi-am dat cu avionul mare (Pluta/Nemo) in ... burta, aceasta venind la aterizare, cu bateria golita, am incercat un zbor cu gangania! Zborul a inceput promitator, da' s-a terminat intr-o aterizarea-o tranta mai ciudata, datorita mizeriei de radiocomanda cu care tooot ma chinui, din lipsa de fonduri.

Iata aici un videoclip: http://www.youtube.c...h?v=0JqwP6vUfwM Nu prea se intele prea mare branza ... dar, din cauza unor interferente pe care mi le tot facea si in casa, la numai 5 metri distanta, interferente care-mi comandau servo-urile, gangania mi s-a intors odata cu burta-n sus, am apucat s-o scot de acolo, apoi ... inca odata si ...poc. Incidentul s-a soldat doar cu elasticul de la propsaver rupt si elicea indoita.

Ce-a fost asta? :o Cred ca daca vrei sa nu mai dai cu atatea avioane de pamant sa iti iei un Rc ca lumea.Recomand ETC62 care e in 2.4 iar pt ce iti trebuie tie este perfecta.Apoi in momentul in care vrei sa actionezi o suprafata de comanda sa fii sigur ca ea e ok actionata.Parerea mea,altfel o sa tot arunci cu banii pe avioane iar satisfactia se va lasa asteptata.Cert este ca esti ambitios.
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#14 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 16 February 2011 - 08:11 PM

O radio-comanda mizera!!! Aia a fost!!! E ... radio-comanda de la jegul ala de A10!
Aseara, mai ...bibileam la ganganie si am observat ca radio-comanda mai ... actioneaza servourile fara ca nimeni sa atinga stick-urile ... Chiar la un moment dat, am iesit cu ea in cadrul unei usi de termopan de aluminiu si mai uitam cu stupoare cum ... servourile o luau razna, ba chiar pornea si motorul. Antena era intinsa la maxim, ... antena pe model era si ea intinsa, departe de ESC, departe de orice ar putea influenta receptia ...
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#15 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 16 February 2011 - 08:34 PM

Vezi postareaPaunFD, la 16 February 2011 - 08:11 PM, a spus:

O radio-comanda mizera!!! Aia a fost!!! E ... radio-comanda de la jegul ala de A10!
Aseara, mai ...bibileam la ganganie si am observat ca radio-comanda mai ... actioneaza servourile fara ca nimeni sa atinga stick-urile ... Chiar la un moment dat, am iesit cu ea in cadrul unei usi de termopan de aluminiu si mai uitam cu stupoare cum ... servourile o luau razna, ba chiar pornea si motorul. Antena era intinsa la maxim, ... antena pe model era si ea intinsa, departe de ESC, departe de orice ar putea influenta receptia ...

Stai linistit ca aceeasi teapa am luat si eu atunci cand mi-am luat primul avion.RTF.Planorul cu care am invatat sa zbor.Dupa ce am trosnit 2 elici,am dat de acest forum si apoi am inteles cum sta treaba.Acum daca tot ai aflat despre ce e vorba in propozitie,macar sa nu mai persisti in greseli.Sincer eu nu zburam "gangania"cu acea statie.Cred ca ieseai mai bine daca iti luai Efly-ul cu tot cu cele 3 servo si un Easy Star si cred ca ieseai mai castigat.Aveai un model zburabil cu care puteai sa inveti si care iarta multe si in plus aveai si o statie decenta.
Reflecteaza.
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#16 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 10 March 2011 - 06:03 PM

Voi reinvia din propria-i cenusa Epo Park Jetul, precum pasarea phoenix, pentru ca azi mi-a sosit statia "paianjen", pe care am si butonat-o si am pregatit gangania pentru un zbor linistit, zic eu, comandat de aceasta ... cu epo, dr si ale nazbatii. Maine se anunta o zi cu ... 5kmh vant, ceea ce va fi chiar perfect, pentru un al t-spelea "maiden".
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#17 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 12 March 2011 - 09:27 AM

Am reinviat, cum spuneam, gangania, ajutat si de un Turnigy 9x, iar aceasta zboara si zboara frumos. Cu toate ca folosesc expo pe eleroane, tot naravasa este mai ales pe vant de peste 15kmh.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#18 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 09 May 2011 - 03:02 PM

Din 12 martie, pana in prezent, ganganelul a zburat aproape in fiecare zi cel putin juma' de ora si a zburat frumos. Intre timp, m-am date fiind conditiile meteo extrem de variate, m-au ajutat sa invat sa zbor cu el placut si lipsit de stres si/sau de emotii, indiferent de viteza vantului.
De-a lungul celor aproape 2 luni decand il "rup in gura" la terenul de zbor, am observat ca la viteze mici si cu vant de cca 11-16kmh, are o miscare ciudata, in sensul in care danseaza de fund, ca si cum ar ... derapa stanga/dreapta. Ca sa remediez aceasta tendinta, mintea m-a dus sa-i contruiesc un con care sa astupe sau mai bine zis sa imbunatateasca aerodinamica suportului motorului, suport care am presupus ca ar fi de vina pentru "dansul" respectiv. Acuma, dupa ce se va incarca din nou acumulatorul de 850mAh si va sta putin ploaia ... voi iesi sa vad daca ... am facut bine sau ... am adaugat greutate modelului degeaba.

Conul care acopera suportul motorului arata cam asa: Fisier atasat  Picture 774.jpg (194K)
Number of downloads: 69 Daca aveti ceva sugestii, m-ar bucura sa le citesc si eventual sa le si pun in practica ... in functie de posibilitati.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#19 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 10 May 2011 - 04:26 PM

Conul acela numai bine nu face... :huh:
Pe langa faptul ca nu poate sa-ti impiedice gangania sa derapeze (comportament caracteristic acestor tipuri de modele, late si scurte) iti creeaza niste turbulente datorita desprinderii bruste a fileului de aer, chiar inaintea elicei iar aceasta nu va mai avea aceeasi eficienta si va fi mai predispusa stall-ului. Conul ar fi bun daca diametrul lui ar fi mai mic astfel incat sa inveleasca frumos motorul, nu sa lase un spatiu mare intre el si acesta.

Pentru ca sa reduci driftul poti incerca marirea stabilizatoarelor verticale, cu marirea suprafetei catre spate, dar atentie la elice.
It's difficult to make things simple!
0

#20 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 10 May 2011 - 06:39 PM

Nici motorul nu se mai raceste ca inainte...zic si eu.
0

#21 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 10 May 2011 - 06:45 PM

Am incercat ieri un zbor cu conul si mi s-a parut ca se misca mai bine cumva. As incerca sa reduc distanta intre con si motor, insa ... motorul este mai ingust/are diametrul mai mic decat suportul acestuia care-i in fata motorului si ... conul ar iesi un fel de ... minge de rugby.

I-am facut stabilizatoare verticale si sub aripa, exact pe locul/in prelungirea in jos a celor din fabrica. In idee le-am facut pentru a-mi proteja tijele dintre servo-uri si eleroane, dar s-ar putea sa-mi prinda bine la atenuarea tendintei de derapare. O sa vad maine (daca n-o ploua ...)!

Fara con, suportul motorului, arata ca o ... moneda de 5 lei de pe vremea lui Ceausescu, din aia mare, care ... numai aerodinamica nu este, adica e un disc cu diamentrul de 3,5 cm perpendicular pe directia de deplasare. Azi, la zbor, n-am sesizat nici o deficienta, insa ... nici nu l-am fortat!

Oricum, voi incerca intr-o forma sau alta sa urmez sfatul tau, pentru care iti mutlumesc!

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 10 May 2011 - 06:50 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#22 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 06 July 2011 - 08:21 PM

Cum spunea @Zen, conul acela, numai bine nu facea, chiar taia mult din puterea motorului, drept urmare, l-am dat jos. Multumesc!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

11 useri citesc topicul
0 membri, 11 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro