Modelism - RHC Forum: citire nivel combustibil rezervor masina - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

citire nivel combustibil rezervor masina masina e reala

#1 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 February 2011 - 12:41 PM

am urmatoarea problema. se da un matiz. vreau sa ii citesc nivelul de combustibil din rezervor. folosesc un device care ppoate citi o tensiune cu preziei destul de maricica, la milivolt (ex: pt o valoare de 7 volti imi arata 7000).
luat manual de service, citit acolo, am gasit firul de la indicatorul de bord si am montat deviceul meu. dracia merge cu o singura problema. are oscilatii foarte mari. ca in graficul atasat. am incercat sa micsorez precizia de citire. am luat doar doua cifre, gen 7.3 volti, dar degeaba. acum nu stiu intervalul de tensiune cand ar fi rezervorul gol-plin. dar nu cred ca aibe o plaja foarte mare. in manual nu zicea... ceva sugestii?
Imagine atasata: benzina2.jpg
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#2 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 February 2011 - 01:02 PM

oscilatiile sunt cu masina in mers, daca sta pe loc, totul e ok. dar acul ala nu oscileaza :ph34r:
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#3 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 14 February 2011 - 07:09 PM

Vezi postareahash84, la 14 February 2011 - 01:02 PM, a spus:

oscilatiile sunt cu masina in mers, daca sta pe loc, totul e ok. dar acul ala nu oscileaza :clapping:

Nu stiu cum este la Matiz, dar la Dacie era in rezervor un reostat bobinat. Acum, stau si cuget, pentru ca sa ai indicatia corecta, ar trebui ca device-ul tau sa consume acelasi curent ca indicatorul vechi. Deci as pune in paralel pe intrare in device o rezistenta. In plus, vechiul indicator integra, intrinsec, semnalul. In consecinta, as pune in paralel pe device-ul tau si un condensator...zic si eu.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 14 February 2011 - 07:09 PM

0

#4 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 February 2011 - 08:23 PM

Vezi postareadan_mitea, la 14 February 2011 - 07:09 PM, a spus:

In consecinta, as pune in paralel pe device-ul tau si un condensator...zic si eu.

asa o sa fac. pun maine un condensator de 100uF si vad ce se intampla. o sa incerc si un fel de integrator. incerc incerc :clapping:
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#5 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 February 2011 - 08:27 PM

Nu a mers cum ti-am zis?
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#6 Useril este offline   Bughy 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 188
  • Inregistrat: 09-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Interests:Robotica, Electronica, Mecanica

Postat 14 February 2011 - 09:46 PM

Eu unul cred ca ai putea sa faci urmatoarea chestie: Banuiesc ca citesti semnalul cu un microcontroler. Ai putea sa esantionezi mai rar de ex la 1 secunda si sa faci o medie a semnalului pe mai multe citiri. Daca ai o valoare foarte mare fata de media anterioara o poti neglija. De ce zic asta, mai ales la matiz nu scade notabil cantitatea de benzina din rezervor la fiecare 10 secunde sa zicem, Poate nici chiar intr-un minut. Iar treaba cu medierea este exact pentru a scapa de zgomot. Acul respectiv nu oscileaza pentru ca are o inertie mare si se misca mai greu la variatii rapide de tensiune.

Treaba cu condensatorul s-ar putea sa functioneze chiar foarte bine. Ceea ce vrei tu sa faci este un "low pass filter", sau "trece jos". Nu sunt insa sigur de condensatorul de 100uF. Mi se pare cam mare, desi nu pot sa spun exact. Cum am mai spus e posibil sa mearga perfect.


Succes!
"I reject the reality and substitute my own"
Bogdan
0742 796 172
0

#7 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 February 2011 - 03:57 PM

mda. faza cu medierea e buna. adica merge ok. problema e ca device-ul cu care citesc nu poate fi programat sa faca 10 citiri si apoi sa scuipe datele. am facut un filtru din ala (mersi gore) cu condensatorul de 100uF, am oscilatii, dar mai mici. ramane de jucat un pic cu valorile. va mai tin la curent
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#8 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 February 2011 - 04:59 PM

Mareste valoarea condensatorului si a rezistentelor.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#9 Useril este offline   RazvanTI 

  • Nick Anterior:incepator_rau
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 05-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Slobozia Ialomita

Postat 18 February 2011 - 11:38 AM

fluctuatiile sunt pentru ca se "balangane" benzina in rezervor (chiar daca rezervorul are din constructie "spargatoare de val"
ORICE ceas de-ti arata cata benzina mai ai in rezervor este construit cu un bimetal incalzit de o rezistenta cu nikelina inseriata cu potentiometrul bobinat din plutitor.
inertia termica a bimetalului fiind destul de maricica, ajuta la stabilitatea acului intr-un anume punct (functie de cata benzina ai in rezervor)
dupa cum spune si bughy incearca sa citesti macar o data la 10 secunde desi nici asa nu cred ca o sa fie destul de stabil (este posibil ca o data sa masori nivelul benzinei cand plutitorul este "pe val" si peste 10 secunde posibil ca plutitorul sa fie pe "aval" daca intelegi ce zic).
oricum... bafta si spune-ne si noua ce ai reusit.
Ãœber den Wolken !!! de natura broscar :)
http://modelmania.110mb.com/home.html
0

#10 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 18 February 2011 - 02:04 PM

Mai este ceva. Legatura intre tija plutitorului si reostat este cu joc mare. Special facut. Cand plutitorul oscileaza, reostatul ramane, aproximativ stabil. Bineinteles, doar Gore ti-a spus de condensatori....Glumesc.
Multa, multa bafta.
0

#11 Useril este offline   Bughy 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 188
  • Inregistrat: 09-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Interests:Robotica, Electronica, Mecanica

Postat 19 February 2011 - 11:41 PM

@RazvanTI Intradevar ceea ce spui tu cu bimetalul este valabil. Dar la orice masina pe care eu am vazut-o dupa anul 2000 chiar si 1998 (nu generalizez doar spun ce am vazut eu) nu mai exista bimetalul respectiv. Este un ceas format din doua bobine, in genul celor de multimetru analogic, dar fara magnet permanent. Au raspuns foarte rapid chiar de la tensiuni mici, insa ele sunt controlate in impulsuri, cu factor de umplere variabil. Din acest motiv nu oscileaza pentru ca prin impulsuri de face exact acea mediere. Recunosc ca nu am pus inca osciloscopul sa vad ce impulsuri sunt acolo, dar urmeaza cat de curand, poate il ajuta cu ceva hash84.
"I reject the reality and substitute my own"
Bogdan
0742 796 172
0

#12 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 19 February 2011 - 11:55 PM

Indicatorul cu bimetal era pentru voltmetrul de la Dacia. La indicatorul de combustibil era acel aparat cu doua bobine pomenit mai sus. Pe langa integrare era si faptul ca parghia de la plutitor avea acel joc imens la legatura cu reostatul.
Multa, multa bafta.
0

#13 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 March 2011 - 06:10 PM

am renuntat la ideea de a mai umbla la ceva hardware. aveam oscilatii chiar si de 0.5 - 1 volt. nu prea aveam cum sa razbesc asa. asa ca am umblat software la datele obtinute. am aplicat un filtru kalman si am obtinut asta :
Imagine atasata: Untitled.png
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro