citire nivel combustibil rezervor masina masina e reala
#1
Postat 14 February 2011 - 12:41 PM
luat manual de service, citit acolo, am gasit firul de la indicatorul de bord si am montat deviceul meu. dracia merge cu o singura problema. are oscilatii foarte mari. ca in graficul atasat. am incercat sa micsorez precizia de citire. am luat doar doua cifre, gen 7.3 volti, dar degeaba. acum nu stiu intervalul de tensiune cand ar fi rezervorul gol-plin. dar nu cred ca aibe o plaja foarte mare. in manual nu zicea... ceva sugestii?
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#3
Postat 14 February 2011 - 07:09 PM
hash84, la 14 February 2011 - 01:02 PM, a spus:
Nu stiu cum este la Matiz, dar la Dacie era in rezervor un reostat bobinat. Acum, stau si cuget, pentru ca sa ai indicatia corecta, ar trebui ca device-ul tau sa consume acelasi curent ca indicatorul vechi. Deci as pune in paralel pe intrare in device o rezistenta. In plus, vechiul indicator integra, intrinsec, semnalul. In consecinta, as pune in paralel pe device-ul tau si un condensator...zic si eu.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 14 February 2011 - 07:09 PM
#4
Postat 14 February 2011 - 08:23 PM
dan_mitea, la 14 February 2011 - 07:09 PM, a spus:
asa o sa fac. pun maine un condensator de 100uF si vad ce se intampla. o sa incerc si un fel de integrator. incerc incerc :clapping:
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#6
Postat 14 February 2011 - 09:46 PM
Treaba cu condensatorul s-ar putea sa functioneze chiar foarte bine. Ceea ce vrei tu sa faci este un "low pass filter", sau "trece jos". Nu sunt insa sigur de condensatorul de 100uF. Mi se pare cam mare, desi nu pot sa spun exact. Cum am mai spus e posibil sa mearga perfect.
Succes!
Bogdan
0742 796 172
#7
Postat 17 February 2011 - 03:57 PM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#9
Postat 18 February 2011 - 11:38 AM
ORICE ceas de-ti arata cata benzina mai ai in rezervor este construit cu un bimetal incalzit de o rezistenta cu nikelina inseriata cu potentiometrul bobinat din plutitor.
inertia termica a bimetalului fiind destul de maricica, ajuta la stabilitatea acului intr-un anume punct (functie de cata benzina ai in rezervor)
dupa cum spune si bughy incearca sa citesti macar o data la 10 secunde desi nici asa nu cred ca o sa fie destul de stabil (este posibil ca o data sa masori nivelul benzinei cand plutitorul este "pe val" si peste 10 secunde posibil ca plutitorul sa fie pe "aval" daca intelegi ce zic).
oricum... bafta si spune-ne si noua ce ai reusit.
http://modelmania.110mb.com/home.html
#10
Postat 18 February 2011 - 02:04 PM
Multa, multa bafta.
#11
Postat 19 February 2011 - 11:41 PM
Bogdan
0742 796 172
#12
Postat 19 February 2011 - 11:55 PM
Multa, multa bafta.
#13
Postat 03 March 2011 - 06:10 PM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()