Modelism - RHC Forum: Motor Brusless - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

Motor Brusless DIY la scara MARE

#31 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 February 2011 - 11:06 AM

CC la 50 Hz?Poate ne explici si noua cine a modificat legile fizicii intre timp. Deci , BLDC-urile sunt motoare de cc la care comutatia polilor e realizata de catre controller. Pt. a putea varia turatia, trebuie variata tensiunea pe bobina, cel mai usor se face cu un semnal dreptunghiular cu factor de umplere variabil. Pt. ca randamentul sa fie ridicat, frecventa e mare, de ordinul kHz-lor.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#32 Useril este offline   CYCLER 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 54
  • Inregistrat: 18-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 February 2011 - 11:31 AM

Deci d'aia cand am alimentat PWM un motor de stergator de parbriz de dacie avea mai multa putere la 100Hz decat la 1kHz ? :ph34r:

Aceasta postare a fost editata de CYCLER: 14 February 2011 - 11:31 AM

0

#33 Useril este offline   RVlad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 21-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 February 2011 - 12:27 PM

MlGore eu cred ca tu il cam iei pe NU in fata pentru tot ce inseamna diy ...
Vrei sa vezi care este freventa de lucru al unu bldc ? baga nu pe osiloscop , eu iti dau decat un indiciu forma undei nu este nicidecum rectangulara , si stebilizeaza deabia dupa o tensiune ceva mai mare .
Te asigur ca statorul accepta si frecvente cu lucru mai mari fara probleme .
crezi ca moatoarele de 200-300usd au statoare din permaloy ? Am vrut sa comand doua pachete de 5cm2 pentru un amplificator pe tuburi , pretul unui singur pachet se ridica la 165 usd ...
P.S vezi ca sunt si motoare bldc care conntrolate doar prin senzori hall , cei drept cu randament scazut .
0

#34 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 February 2011 - 05:28 PM

Pe osciloscopul ala software, prin placa de sunet, sigur nu e dreptunghiular; pe un Tektronix e foarte dreptunghiular. Cat despre partea diy, mai cauta prin posturile mele sa vezi ca am mai facut cate ceva. Nu stiu de ce, dar am impresia ca esti genul care se apuca de multe si nu termina nimic (sper sa ma insel). Iar apropo de electronica audio, putem discuta cate ore vrei tu (fara sa ma repet).
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#35 Useril este offline   RVlad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 21-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 February 2011 - 08:02 PM

Din coincidenta osciloscopul meu este tot tektronix , cei drept un model vechi 515A dar este arhisuficient pentru cata electronica stiu eu , si nu nu este decalibrat daca se injecteaza semnal rectangular arata unda rectangulara daca nu , nu .
Eu nu am spus ca stiu mai multe decat nimeni dar vreau sa imi vi cu ceva numere calcule , ceva " palpabil " ,adica poti sa zici "bai gigele miezu' ala de ferosiliciu se satureaza la frecventa de x hz uite aici dece " uite calcul pentru bobinaj cum faci tu este gresit " .
Pana una alta proiectul merge inainte , saptamana asta ar trebuii sa imi vina si magnetii , mai ramane de bobinat statorul care o sa fie un chin datorita formei de facut controlerul de taiat din carcasa si gata " e facut " :clapping:
0

#36 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 February 2011 - 08:22 PM

Ia Gigele, daca vrei sa-ti traduc ceva pe intelesul tau, spune-mi:

sites.google.com/site/sreenivasakothamasu/BLDC_Fundas.pdf

Documentul cateva "gherle" dar e un bun inceput!
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#37 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 14 February 2011 - 10:35 PM

Imi asum raspunderea pentru ce spun. Daca e careva pe forumul asta care doreste sa faca ceva si nu face sau care incepe sa faca ceva si nu termina, eu sunt ala. Nu-mi luati singurul merit!
Sa lasam treaba sa mearga si sa nu ne mai contrazicem inutil. Fiecare are argumentele lui. Pana la urma tot problema de comunicare este si discutia nu merge bine. Fiecare le stie pe ale lui.
Cu acceptul nostru sau nu, proiectul este inceput. Nu mai putem convinge sa fie altfel. Ajutam daca mai putem, aplaudam cu jumatate de palma cand celalalt reuseste sau fluieram din toata inima daca are un esec.

Multa bafta in tot ce faci, zarurile au fost aruncate. Parerea mea ca au si fost pierdute pe undeva, dar asta ma roade doar pe mine. Sper sa gresesc. Am tot spus-o si o s-o mai spun. Din punct de vedere tehnic, aproape orice este posibil. Diferenta intre ceva realizabil sau irealizabil este doar pretul. E doar parerea mea, nu e o regula.

Spor la treaba!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#38 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 February 2011 - 08:46 AM

Vlad, nu mi-o lua in nume de rau, apreciez pe oricine vrea sa-si faca ceva cu mainile lui. Vad ca cochetezi cu electronica audio, si pentru mine e o mare pasiune, in special partea de vechituri. Am 3 deck-uri, un mag (am avut mai multe), pick-up si o gramada de viniluri, pana si CD player-ul e din 1983 (un Denon DCD 1800). Am facut multe amplificatoare, inclusiv cu tuburi si am avut bafta sa am un profesor bun in ceea ce priveste trafurile de iesire; din pacate cu timpul stau prost iar aeromodelismul e un microb care mi-a "devorat" celelalte hobby-uri.
Acum, de ce am incercat sa te descurajez cu motorul: va tine doar de noroc chior sa obtii un randament bun al motorului, chestie esentiala la un mijloc de transport; eu as fi inceput cu proiectarea unui ESC care sa faca franare regenerativa (sa incarce acuu cand franezi prin transformarea mororului in generator, franarea mecanica fiind folosita doar la final).
Despre saturatie nu poate fi vorba pt. ca frecventele de comutare a polilor sunt mici, ea poate apare doar la motoare de turatie f.mare sau la cele cu foarte multe perechi de poli. Partea cu tolele de permaloy am aruncat-o ca sa vad cu cine stau de vorba iar reactia ta m-a convins ca nu esti pe langa subiect (ar fi aberent sa folosesti tole de permaloy in motoare cand ele costa cat costa si sunt si mai greu de prelucrat).
Succes!
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#39 Useril este offline   RVlad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 21-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 February 2011 - 01:12 PM

Nici eu nu pot spune ca totate "priectele " am reusit sa le termin cu succes defapt unele inca asteapta sa fie terminate , tot timpul am intampinat dificultati , deobicei totul se reduce la lipsa posibilitatilor de prelucrare si a banilor , dar cum mie imi plac in general " masinariile vintage " dureaza mult pana gasesti piese ( tektronix-ul il am de 5-6 ani desii atunci cand l-am luat din targul de vechituri a venit cu un set de lampi noi philips , tubul catodic era extrem de uzat , fiind lizibil doar in intuneric si cu luminozitatea la maxim ... )

Trecand peste asta eu sunt constient ca sunt sanse mari ca motorul sa nu fie suficient de bun decat pentru a une in functiune un banal ventilator , insa o sa il consider finalizat daca chiar la aceiasi putere o sa am un cuplu mai bun dar la o turatie ceva mai mare ( din cate am vazut eu majoritatea producatorilor si a constructorilor de dracii electrice recomanda/utilizezaza un raport de 1/6 )
0

#40 Useril este offline   RVlad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 21-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 February 2011 - 11:34 AM

Cam asa ar trebuii sa fie bobinat statorul 24 bobine cu 26 spire pe fiecare , rotorul o sa aiba opt poli magnetici a cate 4 bagnetii fiecare (NNNN SSSS )...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Sq46958.jpg

0

#41 Useril este offline   RVlad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 21-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 February 2011 - 06:01 PM

Se pare ca bobinarea este o adevarata utopie ... Nu pot face bobinrea pe sablon cu sarma de 1mm , o data scosa sarma dupa sablon , se intercaleaza si nu mai intra pe 'urechi" , iar daca bobinez direct pe rotor pe langa faptul ca dureaza enorm , am reusit de fiecaredata sa rup sau sa tai izolatia ( fie emailul fie izolatia de carton a rotorului deci scurt ) asa ca sunt decis sa fac bobinele din FY care datorita izolatiei mari suporta un curent mai mare la aceiasi grosime .
0

#42 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 February 2011 - 11:52 PM

Vezi ca la frecvente mari e mai bine sa bobinezi multifilar, adica cu mai multe fire subtiri puse in paralel a.i. sa ai aceiasi sectiune. (La frecvente mari, densitatea de curent creste pe exteriorul conductorului din cauza efectului pelicular)
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#43 Useril este offline   RVlad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 21-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 February 2011 - 12:11 AM

Ar fi ceva , daca merg pe mfy ( adica conductor litat ... ) este mult mai flexibil si in consecinta spirele stau aliniate corect si pot avea mai multe spire pe bobina .

Ca sa fiu corect , am sa spun ca proiectul este mai costisitor decat ma asteptam , si mult mai greu de facut , in plus sunt sanse mari sa nu fie la fel de puternic ca un banl electromoor de dacia :rolleyes: .
Daca as fi sa fac un calcul simplu folosind densitatea de curent care poate trece pe un conductor de 1mm si anume 4 A am decat 576W , destul de putin pentru volum mare de munca ....
0

#44 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 February 2011 - 12:40 AM

Nu la mfy ma refer eu, ci la conductor emailat de 0,3-0,5mm rasucite mai multe in paralel. Densitatea de curent scade pe masura ce cresti nr. de spire (implicit lungimea bobinajului) din cauza disipatiei termice. De ex la un transformator ce lucreaza la 50kHz cu un bobinaj la 2 V/ spira, un conductor de 1mmp suporta 30-40 A
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#45 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 18 February 2011 - 07:29 AM

Vezi postareavlad20, la 18 February 2011 - 12:11 AM, a spus:

Ar fi ceva , daca merg pe mfy ( adica conductor litat ... ) este mult mai flexibil si in consecinta spirele stau aliniate corect si pot avea mai multe spire pe bobina .

Ca sa fiu corect , am sa spun ca proiectul este mai costisitor decat ma asteptam , si mult mai greu de facut , in plus sunt sanse mari sa nu fie la fel de puternic ca un banl electromoor de dacia :) .
Daca as fi sa fac un calcul simplu folosind densitatea de curent care poate trece pe un conductor de 1mm si anume 4 A am decat 576W , destul de putin pentru volum mare de munca ....



cred ca pentru ceea ce vrei tu sa faci cel mai bine s-ar preta un alternator, pe care sa-l modifici.
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#46 Useril este offline   RVlad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 21-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 February 2011 - 10:55 AM

La tinsel sau litz wire nu ma gandisem dar era logic ca daca se foloseste in trafurile de medie si inalta frecventa din smps-uri ...

Cred ca pana la urma ca sa imi fie mai usor bobinarea am sa mai largesc fantele statorului in momentul de fata au o medie de 1.1mm , daca le tai de tot as avea 5mm , si nu as mai avea probleme cu introducerea spirelor chiar si dupa sablbon ...

Oldmann , prin achizitionarea unui alternator nu rezolv absolut nimic ba chiar am mai mult de munca , statorul v-a trebuii si el reboninat (care o sa fie mai greu avand in vedere ca este mai mic ) iar din rotor imi v-a fi de folos doar axul ...
0

#47 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 22 February 2011 - 04:04 PM

Poate reusesti sa faci rost de motor direct drive pt. masini de spalat LG. Sunt brushless de diametru mare, sunt constructori amatori de eoliene care le convertesc in generatoare cu magneti permanenti.

E un motor "placinta" radial outrunner de diametru mare, asta ajuta la cuplu. Magnetii originali cred ca sunt clasici, inlocuind-ul cu neodym se obtin cuplu si putere suplimentare

Ceva asemanator vezi aici: http://www.thebacksh...mill/FPdiss.asp , http://www.thebacksh...ll/assembly.asp
0

#48 Useril este offline   RVlad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 21-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 February 2011 - 04:26 PM

Am reusit sa bobinez motorul cu litzwire de 0.5 , subtire ce'i drept dar dasta am avut la indemana , si rotor de proba dintr-un cilindru e ferita magnetizat ( mai multi magneti de difuzor lipiti in intre ei ) am un consum de 20A faza masurat din esc la 24V , mxmul pe care il poate da esc=ul inainte de intra in protectie , urmeaza sa fac o volanta cu mngnetii si senzori hall .
urmeaza sa incropesc un esc mai teapman ndata ce imi vin mosfetii de la tme sper sa il pot faace sa lucreze la 3-5 khz :nea:
Dar din cauze necunoscute de mine NU porneste decat ajutat .

Motoare asemanatoare se gasesc si in lustrele cu ventilator , de facut bldc in ele merge dar nu imi inspira incredere "oala" aia din plastic ca sa prin un pininon de ea ....


Oricum este foarte mult de lucru iar daca "te arunci cu capul inainte " ca mine nu prea faci nimic ...
0

#49 Useril este offline   znecula 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 845
  • Inregistrat: 03-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 06 March 2011 - 08:24 PM

Se invarte motorul ala?
Sau ai abandonat?!
0

#50 Useril este offline   RVlad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 21-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 March 2011 - 12:49 AM

Da , am reusit sa il termin dar rezultatele sunt acelasi => pornire defectuasa , turatie mica , cuplu slab .
Trebuie sa inmprumut un tahometru pentru o masuratoare exacta dar ochiometric apreciez undeva sub 2000rpm , iar consumul din baterie maxim 55A in sarcina ( frana de pocktbike pusa pe ax ) probabil ar fi mai mare dar nu cred ca poate bateria sa dea mai mult .

In consecinta a fost cam o pierdere de timp , motorul facut de mine ne fiind adeecvat sa "plimbe" nimic . Ma gadesc ca ar fi mai usor si mai eficient folosirea a patru motoare "hub" de 1kw , pe un sasiu tip "kurvenleger" . Imagine atasata: Kurvenleger-Full.jpg
O asfel de constructie ar avea numeroase avantaje si din punct de vedere al stabilitatii si a centului de greutate mult mai jos , dar si dpvd problemlelor de aliniere create de foi/pinioane .
0

#51 Useril este offline   Margean 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 14-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Prea multe

Postat 14 March 2011 - 06:26 PM

Salut sunt nou pe acest forum,si am ajuns aici cautand date despre calculul bobinelor pentru motoare brushless.
De multa vreme strang date despre motoare electrice cu adevarat performante, iar cele mai performante motoare electrice sunt cele de pe Eliica.
Cred ca ar prinde bine tuturor sa vizioneze pe youtube filmuletele despre aceasta masina, in filmulete aratand cateva secvente si din modul in care sunt construite motoarele, cine stie poate se nasc ceva idei.
Eu sunt un adept categoric al masinilor electrice, drept pentru care la inceputul lui 2010 am achizitionat 24 magneti permanenti (NeFeB), pentru contstructia a doua motoare, unul pentru auto celalalt pentru un mini ATV.
Momentan inca ma mai documentez ( pe ultima suta de metrii) , pentru ca nu vreau sa stric bunatate de magneti.
Motoarele vor fi bobinate in genul celor de pe Eliica , daca va uitati bine la filmulete veti vedea ca fiecare stator (12 toate) are cate trei infasurari pe el , fiecare infasurare facandu-se cu cate doua randuri de sarma ( banuiesc un diametru de 1,2 mm).

Deci nu va dati batuti prea repede ,findca se pot face lucruri frumoase !
0

#52 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 09 April 2011 - 07:07 AM

Vlad, imi dai voie sa-ti arunc o trasnaie ce mi-a trecut prin minte acum? Incearca sa-l construiesti(sa nu-mi ceri calcule!) dintr-un alternator auto! La cat consuma convertizorul trifazat, nu mai conteaza 3-5A consumati de excitatia rotorului! Asta ca sa scapi de grija magnetilor! Statorul poate fi rebobinat cu spire mai putine si mai groase, dar tot trifazat, ca in varianta originala! Daca un alternator obisnuit scoate 14,4V/45-60A, inseamna ca puterea suportata de circuitul magnetic te satisface! Ai si avantajul unei constructii mecanice compacte. Presupun ca alimentarea o faci dintr-un acumulator auto de 12V si cateva zeci de Ah. Problemele rezultate din numarul de poli si turatie le rezolvi simplu, din raportul de transmisie la roata.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#53 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 09 April 2011 - 07:16 AM

OldMann, scuze, am vazut postarea ta, dupa ce am raspuns!
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#54 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 01 May 2011 - 12:29 AM

Vezi postareavlad20, la 13 February 2011 - 06:45 AM, a spus:

Pai si am spus eu ca il scot mai ieftin ? NU ! am spus doar ca un motor asemanator deabia impinge o trotneta , in consecinta ma indoiesc ca puterea lui reala este de 7 kw respectiv 2.5 kw .

Pe endless-sphere e o discutie despre electrificare biciclete si baietii au folosit un motor cam pe jumate (~800grame)
http://www.hobbyking...?idProduct=7870 in configuratie foarte simpla "friction drive" (adica motorul sprijinit direct pe roata!) si erau destul de multumiti de performante.

Citeaza

Another burn around a few blocks. I rode it with assist pretty much all the time, except on down hill runs, not trying to conserve batteries at all. Using WOT whenever possible.

Distance: ~6kms
Battery used: 4.5Ah 82 Wh (from a single 5s5000mah 20c pack)
Power Peak: 1800 watts
Amp peak: 103 Amps
Volt Min: 17.26 Volts
Efficiency: 13-14 wh/km.

I didn't have the Cycle Analyst on the bike, so I am not sure of the average speed etc. But I did have the GPS on. Looks like I was doing about 37-38kph on the flats, 30-35kph up the hills depending on how nasty they were.

Motor was warm to the touch at the end, and once I found my IR thermometer (~2 minutes after stopping) motor coils were at 45 deg-C. ESC was cool.


Index cu informatiile (constructie, poze, teste) constructorului http://www.endless-s...=322985#p322985

Ca sa vezi poze cred ca trebuie sa-ti faci cont (ca si aici pe rhc)

Ideea e ca motorul ala de zice Zen chiar scoate cat spune, cel putin 1-2kwatt daca e subturat tot scoti din el.
0

#55 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 01 May 2011 - 01:01 AM

PS nu te lua dupa asemanarea cu motoru de trotineta, ca ala-i capabil sa zboare "pasari" de 20kg

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 01 May 2011 - 01:04 AM

0

#56 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 01 May 2011 - 12:56 PM

Un moped facut cu motor din aceasi categorie (5kwatt, 190rpm/v, 1.4kg)

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 01 May 2011 - 12:56 PM

0

#57 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 06 May 2011 - 08:02 AM

Vezi postareavlad20, la 12 February 2011 - 07:12 AM, a spus:

... ba chiar am vazut un motor de "hub" de bicicleta care in loc de cupru folosea aluminu vopsit ..

cuprul conduce de 1,6 ori mai bine dar e de 3,3 ori mai greu decat aluminiul. La aceasi lungime si rezistenta electrica, aluminiul e de 2 ori mai usor, deci e folosit acolo unde e musai sa scada greutatea.
E drept ca ocupa mai mult spatiu, dar la motoarele hub problema e greutatea nu volumu.
0

#58 Useril este offline   Kinetix 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 15-October 05
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 14 June 2011 - 06:08 PM

Si totusi unii folosesc alternatoare (modificate sau nu) pentru a propulsa motociclete. Si sunt multumiti...
Vezi poza si aici: http://www.rcgroups....ad.php?t=905411
Succes!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: S40209191.JPG

0

#59 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 23 June 2011 - 03:27 PM

dap, alternatoru auto merita incercat. Cu doua variatoare, unu brushless unu pentru brushed.
- cu variatorul brushless se alimenteaza cele 3 faze ale statorului.
- cu variatorul pentru motoare cu perii se poate varia curentu de excitatie in rotor, adica se poate modifica KV-ul in f. de necesitati - cuplu mare (si eficienta) la turatie mica vs. turatie ridicata cuplu mai mic pt. viteze mari.
0

#60 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 23 June 2011 - 03:43 PM

si franarea regenerativa ar avea o solutie eleganta in cazul alternatorului: marind KV-ul (crescand tensiunea de excitatie pe rotor) a.i. tensiunea indusa s-o depaseasca pe cea furnizata de baterii, in teorie nu mai e necesara decat o punte redresoare in paralel cu ESC-ul brushless.
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro