Motor Brusless DIY la scara MARE
#31
Postat 14 February 2011 - 11:06 AM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#33
Postat 14 February 2011 - 12:27 PM
Vrei sa vezi care este freventa de lucru al unu bldc ? baga nu pe osiloscop , eu iti dau decat un indiciu forma undei nu este nicidecum rectangulara , si stebilizeaza deabia dupa o tensiune ceva mai mare .
Te asigur ca statorul accepta si frecvente cu lucru mai mari fara probleme .
crezi ca moatoarele de 200-300usd au statoare din permaloy ? Am vrut sa comand doua pachete de 5cm2 pentru un amplificator pe tuburi , pretul unui singur pachet se ridica la 165 usd ...
P.S vezi ca sunt si motoare bldc care conntrolate doar prin senzori hall , cei drept cu randament scazut .
#34
Postat 14 February 2011 - 05:28 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#35
Postat 14 February 2011 - 08:02 PM
Eu nu am spus ca stiu mai multe decat nimeni dar vreau sa imi vi cu ceva numere calcule , ceva " palpabil " ,adica poti sa zici "bai gigele miezu' ala de ferosiliciu se satureaza la frecventa de x hz uite aici dece " uite calcul pentru bobinaj cum faci tu este gresit " .
Pana una alta proiectul merge inainte , saptamana asta ar trebuii sa imi vina si magnetii , mai ramane de bobinat statorul care o sa fie un chin datorita formei de facut controlerul de taiat din carcasa si gata " e facut " :clapping:
#36
Postat 14 February 2011 - 08:22 PM
sites.google.com/site/sreenivasakothamasu/BLDC_Fundas.pdf
Documentul cateva "gherle" dar e un bun inceput!
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#37
Postat 14 February 2011 - 10:35 PM
Sa lasam treaba sa mearga si sa nu ne mai contrazicem inutil. Fiecare are argumentele lui. Pana la urma tot problema de comunicare este si discutia nu merge bine. Fiecare le stie pe ale lui.
Cu acceptul nostru sau nu, proiectul este inceput. Nu mai putem convinge sa fie altfel. Ajutam daca mai putem, aplaudam cu jumatate de palma cand celalalt reuseste sau fluieram din toata inima daca are un esec.
Multa bafta in tot ce faci, zarurile au fost aruncate. Parerea mea ca au si fost pierdute pe undeva, dar asta ma roade doar pe mine. Sper sa gresesc. Am tot spus-o si o s-o mai spun. Din punct de vedere tehnic, aproape orice este posibil. Diferenta intre ceva realizabil sau irealizabil este doar pretul. E doar parerea mea, nu e o regula.
Spor la treaba!
Telefon: 0721 385365
#38
Postat 15 February 2011 - 08:46 AM
Acum, de ce am incercat sa te descurajez cu motorul: va tine doar de noroc chior sa obtii un randament bun al motorului, chestie esentiala la un mijloc de transport; eu as fi inceput cu proiectarea unui ESC care sa faca franare regenerativa (sa incarce acuu cand franezi prin transformarea mororului in generator, franarea mecanica fiind folosita doar la final).
Despre saturatie nu poate fi vorba pt. ca frecventele de comutare a polilor sunt mici, ea poate apare doar la motoare de turatie f.mare sau la cele cu foarte multe perechi de poli. Partea cu tolele de permaloy am aruncat-o ca sa vad cu cine stau de vorba iar reactia ta m-a convins ca nu esti pe langa subiect (ar fi aberent sa folosesti tole de permaloy in motoare cand ele costa cat costa si sunt si mai greu de prelucrat).
Succes!
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#39
Postat 15 February 2011 - 01:12 PM
Trecand peste asta eu sunt constient ca sunt sanse mari ca motorul sa nu fie suficient de bun decat pentru a une in functiune un banal ventilator , insa o sa il consider finalizat daca chiar la aceiasi putere o sa am un cuplu mai bun dar la o turatie ceva mai mare ( din cate am vazut eu majoritatea producatorilor si a constructorilor de dracii electrice recomanda/utilizezaza un raport de 1/6 )
#41
Postat 17 February 2011 - 06:01 PM
#42
Postat 17 February 2011 - 11:52 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#43
Postat 18 February 2011 - 12:11 AM
Ca sa fiu corect , am sa spun ca proiectul este mai costisitor decat ma asteptam , si mult mai greu de facut , in plus sunt sanse mari sa nu fie la fel de puternic ca un banl electromoor de dacia :rolleyes: .
Daca as fi sa fac un calcul simplu folosind densitatea de curent care poate trece pe un conductor de 1mm si anume 4 A am decat 576W , destul de putin pentru volum mare de munca ....
#44
Postat 18 February 2011 - 12:40 AM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#45
Postat 18 February 2011 - 07:29 AM
vlad20, la 18 February 2011 - 12:11 AM, a spus:
Ca sa fiu corect , am sa spun ca proiectul este mai costisitor decat ma asteptam , si mult mai greu de facut , in plus sunt sanse mari sa nu fie la fel de puternic ca un banl electromoor de dacia :) .
Daca as fi sa fac un calcul simplu folosind densitatea de curent care poate trece pe un conductor de 1mm si anume 4 A am decat 576W , destul de putin pentru volum mare de munca ....
cred ca pentru ceea ce vrei tu sa faci cel mai bine s-ar preta un alternator, pe care sa-l modifici.
#46
Postat 18 February 2011 - 10:55 AM
Cred ca pana la urma ca sa imi fie mai usor bobinarea am sa mai largesc fantele statorului in momentul de fata au o medie de 1.1mm , daca le tai de tot as avea 5mm , si nu as mai avea probleme cu introducerea spirelor chiar si dupa sablbon ...
Oldmann , prin achizitionarea unui alternator nu rezolv absolut nimic ba chiar am mai mult de munca , statorul v-a trebuii si el reboninat (care o sa fie mai greu avand in vedere ca este mai mic ) iar din rotor imi v-a fi de folos doar axul ...
#47
Postat 22 February 2011 - 04:04 PM
E un motor "placinta" radial outrunner de diametru mare, asta ajuta la cuplu. Magnetii originali cred ca sunt clasici, inlocuind-ul cu neodym se obtin cuplu si putere suplimentare
Ceva asemanator vezi aici: http://www.thebacksh...mill/FPdiss.asp , http://www.thebacksh...ll/assembly.asp
#48
Postat 22 February 2011 - 04:26 PM
urmeaza sa incropesc un esc mai teapman ndata ce imi vin mosfetii de la tme sper sa il pot faace sa lucreze la 3-5 khz :nea:
Dar din cauze necunoscute de mine NU porneste decat ajutat .
Motoare asemanatoare se gasesc si in lustrele cu ventilator , de facut bldc in ele merge dar nu imi inspira incredere "oala" aia din plastic ca sa prin un pininon de ea ....
Oricum este foarte mult de lucru iar daca "te arunci cu capul inainte " ca mine nu prea faci nimic ...
#50
Postat 07 March 2011 - 12:49 AM
Trebuie sa inmprumut un tahometru pentru o masuratoare exacta dar ochiometric apreciez undeva sub 2000rpm , iar consumul din baterie maxim 55A in sarcina ( frana de pocktbike pusa pe ax ) probabil ar fi mai mare dar nu cred ca poate bateria sa dea mai mult .
In consecinta a fost cam o pierdere de timp , motorul facut de mine ne fiind adeecvat sa "plimbe" nimic . Ma gadesc ca ar fi mai usor si mai eficient folosirea a patru motoare "hub" de 1kw , pe un sasiu tip "kurvenleger" .
O asfel de constructie ar avea numeroase avantaje si din punct de vedere al stabilitatii si a centului de greutate mult mai jos , dar si dpvd problemlelor de aliniere create de foi/pinioane .
#51
Postat 14 March 2011 - 06:26 PM
De multa vreme strang date despre motoare electrice cu adevarat performante, iar cele mai performante motoare electrice sunt cele de pe Eliica.
Cred ca ar prinde bine tuturor sa vizioneze pe youtube filmuletele despre aceasta masina, in filmulete aratand cateva secvente si din modul in care sunt construite motoarele, cine stie poate se nasc ceva idei.
Eu sunt un adept categoric al masinilor electrice, drept pentru care la inceputul lui 2010 am achizitionat 24 magneti permanenti (NeFeB), pentru contstructia a doua motoare, unul pentru auto celalalt pentru un mini ATV.
Momentan inca ma mai documentez ( pe ultima suta de metrii) , pentru ca nu vreau sa stric bunatate de magneti.
Motoarele vor fi bobinate in genul celor de pe Eliica , daca va uitati bine la filmulete veti vedea ca fiecare stator (12 toate) are cate trei infasurari pe el , fiecare infasurare facandu-se cu cate doua randuri de sarma ( banuiesc un diametru de 1,2 mm).
Deci nu va dati batuti prea repede ,findca se pot face lucruri frumoase !
#52
Postat 09 April 2011 - 07:07 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#54
Postat 01 May 2011 - 12:29 AM
vlad20, la 13 February 2011 - 06:45 AM, a spus:
Pe endless-sphere e o discutie despre electrificare biciclete si baietii au folosit un motor cam pe jumate (~800grame)
http://www.hobbyking...?idProduct=7870 in configuratie foarte simpla "friction drive" (adica motorul sprijinit direct pe roata!) si erau destul de multumiti de performante.
Citeaza
Distance: ~6kms
Battery used: 4.5Ah 82 Wh (from a single 5s5000mah 20c pack)
Power Peak: 1800 watts
Amp peak: 103 Amps
Volt Min: 17.26 Volts
Efficiency: 13-14 wh/km.
I didn't have the Cycle Analyst on the bike, so I am not sure of the average speed etc. But I did have the GPS on. Looks like I was doing about 37-38kph on the flats, 30-35kph up the hills depending on how nasty they were.
Motor was warm to the touch at the end, and once I found my IR thermometer (~2 minutes after stopping) motor coils were at 45 deg-C. ESC was cool.
Index cu informatiile (constructie, poze, teste) constructorului http://www.endless-s...=322985#p322985
Ca sa vezi poze cred ca trebuie sa-ti faci cont (ca si aici pe rhc)
Ideea e ca motorul ala de zice Zen chiar scoate cat spune, cel putin 1-2kwatt daca e subturat tot scoti din el.
#55
Postat 01 May 2011 - 01:01 AM
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 01 May 2011 - 01:04 AM
#56
Postat 01 May 2011 - 12:56 PM
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 01 May 2011 - 12:56 PM
#57
Postat 06 May 2011 - 08:02 AM
vlad20, la 12 February 2011 - 07:12 AM, a spus:
cuprul conduce de 1,6 ori mai bine dar e de 3,3 ori mai greu decat aluminiul. La aceasi lungime si rezistenta electrica, aluminiul e de 2 ori mai usor, deci e folosit acolo unde e musai sa scada greutatea.
E drept ca ocupa mai mult spatiu, dar la motoarele hub problema e greutatea nu volumu.
#58
Postat 14 June 2011 - 06:08 PM
Vezi poza si aici: http://www.rcgroups....ad.php?t=905411
Succes!
#59
Postat 23 June 2011 - 03:27 PM
- cu variatorul brushless se alimenteaza cele 3 faze ale statorului.
- cu variatorul pentru motoare cu perii se poate varia curentu de excitatie in rotor, adica se poate modifica KV-ul in f. de necesitati - cuplu mare (si eficienta) la turatie mica vs. turatie ridicata cuplu mai mic pt. viteze mari.
#60
Postat 23 June 2011 - 03:43 PM