Modelism - RHC Forum: Boeing 747 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Boeing 747 Scara 1:20

#121 Useril este offline   MR-JW 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 15-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 January 2019 - 11:03 PM

Vezi postareaflyghtmm, la 27 January 2019 - 10:00 PM, a spus:


Cate Kg are de nu poate sa zboare?

Atunci inseamna ca este model static?


Nu are voie sa zboare din cauza legislatiei. Avionul a fost facut si poate sa zboare foarte bine.
PS Nu te mai arunaca cu capul inainte citeste ce ti se spune , este spre binele tau.
0

#122 Useril este offline   flyghtmm 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 98
  • Inregistrat: 02-April 10

Postat 28 January 2019 - 06:24 AM

vad ca imi stergeti comentariile fara sa vorbesc urat de cineva...este asa greu sa imi spuneti cate KG are modelul?!
sincer cred ca este un model care nu va zbura niciodata pentru ca este prea greu ,tractiunea este insuficienta si constructorul nu are curaj!
Cand vrei sa faci ceva cauti solutii cand nu ,cauti scuze.
Observ ca in alte tari europene se zboara si modele de 100 kg aici de ce nu se poate?!
NU va mai deranjez cuibul!
Multumesc ca sunteti asa primitori!
0

#123 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 28 January 2019 - 10:19 AM

Vezi postareaflyghtmm, la 28 January 2019 - 06:24 AM, a spus:

vad ca imi stergeti comentariile fara sa vorbesc urat de cineva...este asa greu sa imi spuneti cate KG are modelul?!
sincer cred ca este un model care nu va zbura niciodata pentru ca este prea greu ,tractiunea este insuficienta si constructorul nu are curaj!
Cand vrei sa faci ceva cauti solutii cand nu ,cauti scuze.
Observ ca in alte tari europene se zboara si modele de 100 kg aici de ce nu se poate?!
NU va mai deranjez cuibul!
Multumesc ca sunteti asa primitori!

Modelul este foarte ok si poate zbura fara probleme, dar legislatia din tara noastra e un pic cum nu trebuie. In plus pentru un asemenea avion trebuie totusi niste conditii un pic diferite (o pista mai lunga daca e posibil si betonata, mult spatiu de manevra, nu e un 3D..).
Probabil intr-o tara normala ai fi gasit solutii!!
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#124 Useril este offline   flyghtmm 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 98
  • Inregistrat: 02-April 10

Postat 28 January 2019 - 10:35 AM

Vezi postareaoachidori, la 28 January 2019 - 10:19 AM, a spus:

Modelul este foarte ok si poate zbura fara probleme, dar legislatia din tara noastra e un pic cum nu trebuie. In plus pentru un asemenea avion trebuie totusi niste conditii un pic diferite (o pista mai lunga daca e posibil si betonata, mult spatiu de manevra, nu e un 3D..).
Probabil intr-o tara normala ai fi gasit solutii!!



Multumesc mult! Am in plan sa fac si eu unul....nu sunt foarte experimentat dar am un buget de aprox 20000 eur pentru el si caut pe cineva sa mi-l construiasca si eram curios de greutate si puterea motoarelor! :drinks:
0

#125 Useril este offline   DAC 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 495
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Gender:Male
  • Location:corbeanca ilfov

Postat 28 January 2019 - 10:51 AM

Draga flyghtmm, nu am fost prompt cu raspunsurile pentru tine , pentru ca nu am fost la domiciliu langa calculator.Pe mine ma bucura orice dialog pe tema aviatiei , si nu mai fi asa suparat , pentru ca nimeni din cei de fata nu te a ironizat......
Da , macheta este facuta , pregatita , pentru zbor si are o greutate la decolare de 30 kg.
Care sunt problemele ...
1. Legislatia actuala a Romaniei , cea veche in vigoare ,limiteaza RC la cincisprezece kg.(scriu cu litere pentru ca este defecta tastatura).Se demarase o actiune de modificare , in rau binenteles ,dar s a stopat in asteptarea noi legislatii europene acum in lucru , dupa ultimele discutii cu cei de la autoritatea aer.
2.Datorita faptului ca nu voi putea zbura cu el pe iarba , ar ramane solutia Strejnic ,pista asfalt a academiei de aviatie ; varianta aeroport civil....exclusa . Iti dai seama ca nu ma pot duce pe pista ,bag motoarele in plin si hai cu decolarea .Vor fi necesare multe tatonari , reglaje , scurte salturi , fara flaps , cu flaps etc , etc , sa vad daca este echilibrat, centrat , tractiunea in regula , simetrica , si iarasi etc etc...insemnand timp indelungat pe pista.
3. O alta mare surpriza , am avut o la Strejnic , dupa discutia avuta cu directorul de acolo al academiei , un om deosebit totusi, care m a asigurat de tot sprijinul , dar - dura lex sed lex - ....Mai nou, pentru a ridica un aeromodel , ei trebuie sa dea un NOTAM - informare aeronautica -.Asta inseamna ca toate institutiile a caror activitate este legata de spatiul aerian al Romaniei , trebuie sa ia la cunostiinta ca, eu , marele aeromodelist din Corbeanca , voi zgaria cerul patriei. Chiar si Deveselul va fi informat.....Probabil si tov.PUTIN , sa nu se sperie , si sa contracareze .In mare cam astea sunt problemele...Sincer , in vara asta regulile le voi ignora
0

#126 Useril este offline   flyghtmm 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 98
  • Inregistrat: 02-April 10

Postat 28 January 2019 - 10:57 AM

Vezi postareaDAC, la 28 January 2019 - 10:51 AM, a spus:

Draga flyghtmm, nu am fost prompt cu raspunsurile pentru tine , pentru ca nu am fost la domiciliu langa calculator.Pe mine ma bucura orice dialog pe tema aviatiei , si nu mai fi asa suparat , pentru ca nimeni din cei de fata nu te a ironizat......
Da , macheta este facuta , pregatita , pentru zbor si are o greutate la decolare de 30 kg.
Care sunt problemele ...
1. Legislatia actuala a Romaniei , cea veche in vigoare ,limiteaza RC la cincisprezece kg.(scriu cu litere pentru ca este defecta tastatura).Se demarase o actiune de modificare , in rau binenteles ,dar s a stopat in asteptarea noi legislatii europene acum in lucru , dupa ultimele discutii cu cei de la autoritatea aer.
2.Datorita faptului ca nu voi putea zbura cu el pe iarba , ar ramane solutia Strejnic ,pista asfalt a academiei de aviatie ; varianta aeroport civil....exclusa . Iti dai seama ca nu ma pot duce pe pista ,bag motoarele in plin si hai cu decolarea .Vor fi necesare multe tatonari , reglaje , scurte salturi , fara flaps , cu flaps etc , etc , sa vad daca este echilibrat, centrat , tractiunea in regula , simetrica , si iarasi etc etc...insemnand timp indelungat pe pista.
3. O alta mare surpriza , am avut o la Strejnic , dupa discutia avuta cu directorul de acolo al academiei , un om deosebit totusi, care m a asigurat de tot sprijinul , dar - dura lex sed lex - ....Mai nou, pentru a ridica un aeromodel , ei trebuie sa dea un NOTAM - informare aeronautica -.Asta inseamna ca toate institutiile a caror activitate este legata de spatiul aerian al Romaniei , trebuie sa ia la cunostiinta ca, eu , marele aeromodelist din Corbeanca , voi zgaria cerul patriei. Chiar si Deveselul va fi informat.....Probabil si tov.PUTIN , sa nu se sperie , si sa contracareze .In mare cam astea sunt problemele...Sincer , in vara asta regulile le voi ignora


Multumesc pentru raspuns!
Toate cele bune!
0

#127 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 28 January 2019 - 12:40 PM

Câteva precizări suplimentare având în vedere că ai scris că ești începător.
În general, în lumea aeromodelistică se folosește pe scară largă supramotorizarea. Asta dintr-un motiv întemeiat - decolarea mai ușoară și fără riscuri. Dacă nu apreciezi corect viteza de desprindere te scoate motorul. Un alt motiv este faptul că este foarte dificil să ții un aeromodel într-un rulaj îndelungat în linie dreaptă și pe măsură ce viteza crește, orice abatere se sfârșește cu înclinare și agățarea aripii de teren.
În particular, machetele se comportă similar cu aeronava reală. Partea proastă este că pilotul unei aeronave are în ochi instrumentele de bord și destulă practică să simtă în corp (fund și spate de regulă) tendințele aeronavei. La machete e mai greu. Trebuie să apreciezi, să prevezi și să anticipezi tendințele aeromodelului numai din punct de vedere vizual.
Un alt lucru neștiut, sau minimalizat de majoritatea aeromodeliștilor este efectul de sol. Acest fapt duce la distrugerea modelului ori la decolare, ori la aterizare. De ce ? La decolare efectul de sol apare înainte de atingerea vitezei de desprindere. În consecință, aeronava are tendința să se desprindă mai devreme și să plutească pe perna de aer formată. Un pilot fără experiență confundă această desprindere și va încerca să ridice modelul, numai că prin câștigul de înălțime se pierde efectul de sol și se trezește în limită de viteză și modelul se înfundă (cade). La aterizare se produce același fenomen ceea ce lungește aterizarea în lipsa flapsurilor și a voleților de frânare.
Sunt niște seriale cu înregistrări filmate în cabina piloților. Ai să observi că piloții anunță etape de viteză, iar în final se pronunță "rotate". Acest "rotate" înseamnă că s-a atins viteza necesară desprinderii în funcție de încărcarea aeronavei. Aeronava este ținută "forțat" pe sol până la atingerea vitezei de desprindere.

În mod special, macheta construită de DAC are o particularitate deosebită dată de avionul real - trenul de aterizare. La masa de 30 kg, cu motorizarea existentă, este perfect capabilă de zbor.
Particularitatea dată de trenul de aterizare este dată de faptul că la atâtea roți, frecarea este imensă. Roțile sunt relativ mici și vor fi frânate serios în iarbă. De aceea este recomandabilă testarea preliminară și prima decolare să se facă de pe asfalt, sau pământ bătătorit.
Aici a apărut problema legislației și nu neapărat pentru că ar fi interzis (încă) să se zboare cu un astfel de aeromodel, ci pentru că există un gol legislativ în ceea ce ne privește. În consecință cei responsabili nu știu ce să facă tinzând să asimileze aeromodelul cu o aeronavă și le este teamă să-și asume o simplă responsabilitate.

Hm. Mă opresc. V-am plictisit destul. :rofl:
URA şi la zbor fofezelor !
0

#128 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 28 January 2019 - 01:56 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 28 January 2019 - 12:40 PM, a spus:

Un alt lucru neștiut, sau minimalizat de majoritatea aeromodeliștilor este efectul de sol. Acest fapt duce la distrugerea modelului ori la decolare, ori la aterizare. De ce ? La decolare efectul de sol apare înainte de atingerea vitezei de desprindere. În consecință, aeronava are tendința să se desprindă mai devreme și să plutească pe perna de aer formată. Un pilot fără experiență confundă această desprindere și va încerca să ridice modelul, numai că prin câștigul de înălțime se pierde efectul de sol și se trezește în limită de viteză și modelul se înfundă (cade).


Dragule, sa traiesti o mie de ani.
Dupa noua ani, in sfarsit, am descoperit adevarul.
http://www.rhcforum....post__p__418607
Multumesc frumos si-l rog pe DAC sa neierte pentru ca i-am poluat topicul de exceptie.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 28 January 2019 - 01:56 PM

0

#129 Useril este offline   DAC 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 495
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Gender:Male
  • Location:corbeanca ilfov

Postat 28 January 2019 - 03:05 PM

Dane , placerea este de partea mea ; despre avioane si al lor zbor , aveti liber la poluare 24 din 24 .Stiinta sa fie.
Suplimentar la ceea ce a spus maestrul Viorel , vin cu o povestioara , americana , dinainte de razboi ; aveau boala , placerea , ca imediat dupa desprindere , trageau de avion cu viraj pe o parte , in faza in care viteza era in moment critic ; si acum urmeaza necazul : in acel viraj la V critic , aripa coboara , deci creste unghiul de atac si mai mult , iar la final dibaciul comanda scoaterea din viraj , cu bracarea in jos a eleronului binenteles , crescand si mai mult acest unghi , ducand in final la angajarea aripii respective , deci a avionului .Au pierdut multe avioane astfel, dupa care s au luat masurile necesare . De retinut un lucru : in zbor la viteze mici , la scoaterea din viraj , prima manevra care trebuie facuta ,este sa impingi de manse pentru a micsora unghiul de atac, dupa aceea actionarea eleroanelor , pentru evitarea angajarii ....asta este valabila binenteles si la aeromodele .
Cu stima si sa ne mai auzim
0

#130 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 28 January 2019 - 07:43 PM

Am un exemplu si la aceasta situatie:
http://www.rhcforum....post__p__680719
0

#131 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 28 January 2019 - 08:10 PM

Maestre Dan, să trăiești și matale. :)
E posibil ca ceea ce am scris să fie cauza necazului de atunci, dar după ce am citit ce ai scris atunci tind să înclin balanța în favoarea zonei de forfecare de la marginea unui curent termic - alt fenomen neștiut, sau minimalizat de aeromodeliști. Posibil ca pe capătul pistei să fi existat un curent ascendent. La trecerea deasupra ierbii ai dat direct în descendența de margine amplificată de faptul că erai direct pe direcția vântului. Fenomenul este extrem de brutal și dacă nu ai destulă înălțime ... . În școală, la planor, am fost instruiți în mod special să nu ieșim din termică pe direcția vântului, mai ales cu vânt de față, ci întotdeauna se iese pe lateral prin lărgirea virajului. Ei și lucrul ăsta l-am "uitat" chiar în zbor la un concurs și i-am spus juniorului să iasă din termică exact cum nu trebuie. Rezultatul a fost un flater brutal imediat, urmat de desprinderea unui plan și ... buf.
Nu mi-a părut rău de planor - l-am reparat fără probleme, dar fața juniorului și dezamăgirea de pe chipul lui a fost tragică. Și acum, când îmi aduc aminte, îmi pare rău că am fost atât de prostește de neatent.

Abia aștept ca nenea DAC să rezolve cumva și să vedem 747 zburând.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#132 Useril este offline   flyghtmm 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 98
  • Inregistrat: 02-April 10

Postat 16 July 2019 - 03:37 PM

Buna! Primul zbor....noutati?!🤔😊
0

#133 Useril este offline   DAC 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 495
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Gender:Male
  • Location:corbeanca ilfov

Postat 20 July 2019 - 07:18 AM

Draga prietene , scuza ma pentru intarziere , motivat crede ma , dar astept noua legislatie UE , care se pare va aparea in toamna asta .Sper sa fie - de bine - .
Am o intrebare , daca nu i cu banat, cei 20 000 E sunt alocati pentru a cumpara un astfel de model !
De ce nu incerci sa l faci tu
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro