Postat 28 January 2019 - 10:51 AM
Draga flyghtmm, nu am fost prompt cu raspunsurile pentru tine , pentru ca nu am fost la domiciliu langa calculator.Pe mine ma bucura orice dialog pe tema aviatiei , si nu mai fi asa suparat , pentru ca nimeni din cei de fata nu te a ironizat......
Da , macheta este facuta , pregatita , pentru zbor si are o greutate la decolare de 30 kg.
Care sunt problemele ...
1. Legislatia actuala a Romaniei , cea veche in vigoare ,limiteaza RC la cincisprezece kg.(scriu cu litere pentru ca este defecta tastatura).Se demarase o actiune de modificare , in rau binenteles ,dar s a stopat in asteptarea noi legislatii europene acum in lucru , dupa ultimele discutii cu cei de la autoritatea aer.
2.Datorita faptului ca nu voi putea zbura cu el pe iarba , ar ramane solutia Strejnic ,pista asfalt a academiei de aviatie ; varianta aeroport civil....exclusa . Iti dai seama ca nu ma pot duce pe pista ,bag motoarele in plin si hai cu decolarea .Vor fi necesare multe tatonari , reglaje , scurte salturi , fara flaps , cu flaps etc , etc , sa vad daca este echilibrat, centrat , tractiunea in regula , simetrica , si iarasi etc etc...insemnand timp indelungat pe pista.
3. O alta mare surpriza , am avut o la Strejnic , dupa discutia avuta cu directorul de acolo al academiei , un om deosebit totusi, care m a asigurat de tot sprijinul , dar - dura lex sed lex - ....Mai nou, pentru a ridica un aeromodel , ei trebuie sa dea un NOTAM - informare aeronautica -.Asta inseamna ca toate institutiile a caror activitate este legata de spatiul aerian al Romaniei , trebuie sa ia la cunostiinta ca, eu , marele aeromodelist din Corbeanca , voi zgaria cerul patriei. Chiar si Deveselul va fi informat.....Probabil si tov.PUTIN , sa nu se sperie , si sa contracareze .In mare cam astea sunt problemele...Sincer , in vara asta regulile le voi ignora