PaunFD, la 12 March 2011 - 07:58 PM, a spus:
Turnigy 9x
#91
Postat 12 March 2011 - 09:38 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#92
Postat 12 March 2011 - 09:41 PM
Intervin pentru ca se tot perpetueaza aceste confuzii pe forumuri...
PS: cred ca ar trebui pinned un topic cu toate formulele de baza si necesare in modelism, pentru a nu mai exista nelamuriri sau confuzii :)
Aceasta postare a fost editata de Zen: 12 March 2011 - 09:44 PM
#93
Postat 12 March 2011 - 10:34 PM
PaunFD, la 12 March 2011 - 06:56 PM, a spus:
1,44 pe element e destul, lasa-i la incarcat cat zice in "instructiuni";dar daca incarcatorul e pentru un set de 4 acumulatori nu cred ca poate sa-i incarce pe toti 8 care intra in emitator, doar daca incarci fiecare set cu incarcatorul lui
Mai bine iti faci un pack din ei si il poti incarca in emitator, cu un incarcator care poate sa-i incarce "lent", cum e cel mai bine pentru ei.
Sau urmezi exemplul colegilor care folosesc LiPo si ii poti incarca mult mai repede( cu incarcator specializat)
#94
Postat 12 March 2011 - 11:00 PM
Ideea este ca un/o sursa de curent in afara de sarcina, da o anumita tensiune. Practic, orice alimentator de ... 12V da in liber, mai mult de 12V, facand ca atunci cand intra in sarcina, in functie de solicitarile la care a fost proiectata sa reziste, tensiunea aplicata sa nu scada sub ... 12V.
In cazul nostru, un acumulator care in mod normal da 1,2V, pentru ca cel putin la nivel teoretic aceasta este diferenta de potential care se creeaza intrele compusii chimici ce intra in reactia care ... in ultima instanta genereaza electricitatea. Daca va aduceti aminte, in liceu, aveati in laboratoarele de chimie o serie de elemente chimice care ... spuneau ele potentialul electric.
In fine, nu vreau sa fac o dezbatere pe aceasta tema, astfel ma rezum la urmatoarele: un acumulator care ... are o tensiune pe liber de 1.67V (de ex.), imi arata cat de viguroase sunt reactiile chimice la nivelul acestuia, fiind o metoda de masurare oarecum empirica a incarcarii reale a acestuia. Evident, ca de-a lungul timpului, am observat ca ... atunci cand acumulatorii (NiMh sau NiCd) sunt pe moare (si moartea zicea: "mai vreau"), acestia se descarca extrem de repede, in sensul in care tensiunea de pe acestia scade foarte repede de la 1.5V - 1.6V la ... 1,2 si mai jos, in functie de utilizare.
Tot ca o masura empirica de masurare a gradului de uzura al acumulatorilor, trebuie sa mentionez ca in timp, am observat ca acumulatorii uzati ... spre moarte, nu mai primesc curent, iar tensiunea pe care o dau acestia in "liber" nu mai urca peste o anumita valoare. Astfel, as putea spune ca acumulatorii care nu vor sa mai treaca de ... 1.4, sunt destul de uzati.
Ca sa masori ... amperi in timp ... ai nevoie de ... timp, sa descarci acumulatorii pe care ... tocmai i-ai incarcat. Ori, acumulatorii ii incarcasesi ca sa-i folosesti, in cazul topicului de fata, sa ... zbori un aeromodel folosind statia de emisie tg 9X, iar sa te apuci acum sa descarci acumulatorii urmarind curentul consumat in unitatea de timp ... si cat timp acumulatorii vor da acest curent, ma gandesc eu ca este contra-productiv. Cei 2500mAh, reprezinta o ... capacitate a acestora, dar ea in sine, nu prea poate fi masurata decat ... utilizandu-i.
Spre exemplu, acumulatorii lipo de 3 celule (sa zicem) se considera incarcati la maxim, indiferent de capacitatea acestora (adica indiferent daca sunt de 850mah, 1000mah, 2200mah, etc.) atunci cand tensiunea "la liber" masurata la bornele packului este de 12.8 - 12,9 (12.6), astfel pe fiecare celula avem 4.2 - 4.3V. Aaaaa, ca cu un pack de 850mah ai sa poti sa tii aveonul in aer 5min si ca un pack de 2200 il va tine in aer 25min, aia-i cam altceva ... parerea mea de "ne"specialist.
Practic, fiecare tip de acumulator, are o curba de descarcare in timp, iar ca parametrii sunt inclusi si tensiunile. Daca ne amintim, ESC-urile, "taie" alimentarea motoarelor, atunci cand tensiunea masurata de acestea, scade sub o anumita valoare, pentru a nu descarca packul sub limita ... refolosirii.
Ce Dumnezeu vibratii am la statie, sa am nevoie sa ... sudez acumulatorii intre ei si sa-i fac ... pack?! Am doar ... maini stangi, nu si vibratoare in ... palma :):p:p. In afara de asta, in cazul in care unul sau mai multi acumulatori individuali "cedeaza nervos", ii pot depista si inlocui mai usor. Oricum, nu mi-am propus sa tin acumulatorii astia ... 7 ani. In 7 ani ... Dumnezeu stie ce model voi mai zbura, sau daca va mai fi petrol pe planeta ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#95
Postat 12 March 2011 - 11:14 PM
PaunFD, la 12 March 2011 - 11:00 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#96
Postat 12 March 2011 - 11:21 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#97
Postat 12 March 2011 - 11:58 PM
Si eu am folosit la inceput 8 celule nimh GP in suportul statiei si ii incarcam in emitator pentru ca era tare greu sa deschid capacul.
Unii din cei care au folosit emitatorul cu suportul de baterii spun ca pot apare contacte imperfecte intre celule (cu toate ca ele intra cam fortat in suport) si chiar au pierdut modele din cauza asta. Cred ca suportul de baterii e "veriga slaba" in statia asta, oricum cam toate statiile bune au pack-uri de emisie (o exceptie care-mi vine in minte la ora asta e DX6i care are doar 4 celule nimh, dar are si incarcator pentru ele)
#98
Postat 13 March 2011 - 12:28 AM
Iti atasez patru exemple, baterii facute de Sanyo (taticul lor) si Panasonic, pentru Rx si Tx, NiMH si NiCd:
http://www3.towerhob...p?&I=LXLX47&P=0
http://www3.towerhob...p?&I=LXBGF7&P=0
http://www3.towerhob...p?&I=LXH335&P=0
http://www3.towerhob...p?&I=LXWX98&P=0
Te rog sa citesti cum trebuie incarcate.
In alta ordine de idei, daca dublezi capacitatea bateriei nu dublezi timpul de zbor. Il maresti, cu aproximativ, 30-40%. De ce? Deoarece greutatea sulpimentara te obliga sa zbori mai repede, deci vei avea un consum suplimentar de curent.
La intrebarea ta "De ce sa le tin sapte ani?" iti raspund, daca imi permiti, cu o alta intrebare: De ce sa le arunci inainte?
Multa bafta.
#99
Postat 13 March 2011 - 12:35 AM
Daca unii acumulatori cedeaza, ii schimbi pe toti. Nu poti incarca o baterie formata dintr-un melanj de celule vechi si noi.
Bafta.
#100
Postat 13 March 2011 - 12:57 AM
#101
Postat 13 March 2011 - 12:13 PM
Cum am mai spus, deja mi-am depasit bugetul achizitionand statia asta, iar cel putin, pentru juma de an, poate chiar un an, trebuie sa ma descurc cu ce am, iar cum treaba asta am cam facut-o toata viata ... am reusit sa devin un maestru intr-ale improvizatiilor, astfel pun in balanta cat se poate de mult, mai multi factori (pret, fiabilitate, anduranta, dificultatea realizarii, etc.) pe care-i analizez la sange.
Prefer sa incarc acumulatorii statiei, in holderul lor, pentru ca ... cel putin pe moment, am gasit o pozitie in care acumulatorii au contact bun, tensiunea de incarcare, asigura o incarcare fortata, dar buna si la maximum de potential pentru acumulatori, iar acestia, chiar daca se vor duce cu mult inainte de ... termenul lor de viata, costa cu mult mai putin decat m-ar costa un incarcator "destept" (care si aici trebuie sa-ti dai doctoratul, pentru ca ... sunt tot felul de incarcatoare asa-zis destepte, care ... fiecare se comporta intr-un anumit fel); munca in sine de a scoate acumulatorii din holder si a-i pune la loc ... ar putea duce in timp la fire intrerupte si alte defectiuni la holder, care numai ca diagnostic ar fi ... o durere mare de cap.
Apoi, nu stiu de ce, dar banuiesc ca desi pe incarcator/alimentator spune ca baga 1000mAh, banuiesc ca baga ceva mai putin, pentru ca ... daca ar sa calculez cum spune el, un set de acumulatori de 2500mAh, ar trebuie sa fie incarcati dupa 2 ore jumate, insa realitatea mi-a demonstrat ca ... acumulatorii ajung la maxim de tensiune (~1,65 - 1.67V) dupa mai bine de 4 ore si incep sa se incalzeasca cam tot atunci.
Pana acuma, n-am vazut eu, incarcatoare "destepte" care sa ridice tensiunea pe celula/element la mai mult de 1.45V (1.5V in unele cazuri) si se bazeaza pe incarcarea aia de tip "topping", care, probabil ca proces tehnologic s-ar putea sa fie mult mai eficient decat incarcarea care o practic eu (si nu de putina vreme ...), dar la finele acestui topping, ma indoiesc ca acumulatorul poate da o tensiune mai mare decat cea cu care a fost incarcat, adica 1.45 - 1.5V/element. Asta imi spune mie ca ... practic, incarcarea, oricat de "topping" ar fi ea, nu se realizeaza in volum complet.
E ca si cum as incarca un pack lipo la ... 3.9 - 4.0V/celula, in loc de 4.2 - 4.3V/celula, daca vreti. Cu siguranta, acest pack astfel incarcat, nu va fi incarcat complet. Pack-ul lipo, il va durea undeva ... mult in spate, in timp, ba chiar s-ar putea sa se simta bine, in schimb NiMh-urile ... (desi parerile sunt impartite) s-ar putea sa capete acel efect de "memorie" si sa nu mai accepte sa fie incarcate la maxim. Este doar o teorie, pe care am verificat-o in practica, de-a lungul mai multor ani si pana acuma, mi s-a confirmat ca fiind reala. Marturisesc ca in mintea mea, am cautat si oarece explicatii pentru care comerciantii ar vinde ... incarcatoare "destepte" care sa limiteze durata de viata a acumlatorilor ... chiar respectand cu strictete instructiunile lor, iar aceasta ar fi ca ... ei/producatorii, ca sa vanda acumulatori ... acestia trebuie sa se si strice, altfel toata lumea si-ar cumpara cate seturi de acumulatori au nevoie, apoi ... vreme de 7 ani ... producatorii n-ar mai vinde decat sporadic.
Pe de alta parte, realitatea m-a facut sa devin extrem de sceptic, cand vine vorba de ... "instructiuni" la multe produse, pentru ca ... daca e sa luam un aeromodel, oricare ar fi el ... o sa vedem ca "instructiunile" nu sunt complete si ca lucruri mai mult sau mai putin esentiale sunt cumva ... omise, iar cumparatorul trebuie sa le descopere ... pe propria lui piele, astfel citesc instructiunile, ma informeze mai in detaliu asupra lor, dar ... de urmat la sange ... mai slabut.
Chiar si statia asta in cauza, nu are specificat pe nicaieri in "instructiuni" polaritatea mufei de alimentare ... asa ca poti s-o prajesti cu succes, daca insisti. Apoi "garantia" ma indoiesc sa acopere faptul ca ai prajit statia pentru ca ... n-ai respectat polaritatea ...
E ca si cum m-as duce la medic si ... as avea incredere oarba ca ceea ce-mi spune el e ... 100% adevarat ..., dovedind o naivitate (ca sa nu spun prostie) inimaginabila din partea mea, sau si mai concret, ca si cum as avea incredere ca ... ceea ce spun guvernantii (romani - in cazul nostru) se va si implini ... In serialul "doctor House" se perpetueaza de la episod la episod sintagma conform careia "everybody lies", asa ca ...
De asemenea, cautand pe net in draci, informatii despre lipo, cu care marturisesc ca nu ma cunosc personal de prea multa vreme, am dat de ... tot felul de "studii" care imi confirma teoriile/observatiile in domeniu
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#102
Postat 13 March 2011 - 01:37 PM
@Vucea Radu: Pana la urma statia asta vine in doua variante, cu mufa de incarcare si fara?
#103
Postat 13 March 2011 - 02:05 PM
Chiar daca si in cazul descarcarii nu toata energia se duce la consumator(acumulatorul incalzindu-se) capacitatea de XmAh este data astfel incat respecta regula C=I*t la descarcare, in realitatea capacitatea lor fiind mai mare.
Trebuie neaparat mutat undeva subiectul asta ca s-a deraiat tare mult.
#104
Postat 13 March 2011 - 02:32 PM
#106
Postat 13 March 2011 - 03:49 PM
Aceasta postare a fost editata de Dan Andrei: 13 March 2011 - 03:49 PM
Yak 55 EP by Telink
Heli-T-Rex 450 Sport
HK450 pro
#107
Postat 13 March 2011 - 04:43 PM
De asemenea, eu personal, as incerca intai sa scot modulul usor din pozitia lui, cu statia pornita, apoi sa-l infig la loc, tinind cont de ... firul antenei care se va desfasura dedesubt si sa vad daca dupa aceasta mai este sau nu pe raza aia mica de actiune. Daca tot mai este ... as incerca sa scot modulul, sa pornesc statia, opresc statia, bag modulul la loc, pornesc statia (daca nu cumva am zis acelasi lucru, de doua ori ...)
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#108
Postat 13 March 2011 - 04:48 PM
#109
Postat 13 March 2011 - 05:17 PM
Cum faci testul de distanta? Tipul cu barba de la RcModelReviews zice asa:
"Just walk until it stops.
They have no power-down range test facility so walk as far as you think you need control and, if things are still working, fly.
If you're on your own you'll have to put the transmitter down (preferably about 1m from the ground) and carry the model in such a way that you can see the bind-light on the receiver. When the light goes out or starts flickering, you've reached the limit of the range.
You can expect at least 50% more range in the air than you get on the ground in most cases.
Remember -- these are *cheap* systems so you don't get the same fancy features (power-down range test, user-definable failsafe) as you get on the more expensive systems.
RcModelReviews"
#110
Postat 13 March 2011 - 05:23 PM
#111
Postat 13 March 2011 - 07:21 PM
Eu am 3 receptoare; 2 Turnigy si 1 HK cu 6 canale. Le-am binduit pe rand cu emitatorul, dupa care le-am incercat pe rand cu un servo conectat pe canalul 1.
Cand incercam al doilea receptor am vazut ca la actionarea mansei se misca si servo-ul legat la primul receptor (am uitat sa-i opresc alimentarea) impreuna cu cel legat la al doilea receptor.
Le-am pus un servo pe canalul 1 la fiecare si le-am alimentat pe toate 3, am miscat mansa si am vazut ca se misca toate 3 servo-urile. E normal asa ceva? :D
#112
Postat 13 March 2011 - 07:37 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#113
Postat 13 March 2011 - 07:48 PM
aurel10, la 13 March 2011 - 07:21 PM, a spus:
Eu am 3 receptoare; 2 Turnigy si 1 HK cu 6 canale. Le-am binduit pe rand cu emitatorul, dupa care le-am incercat pe rand cu un servo conectat pe canalul 1.
Cand incercam al doilea receptor am vazut ca la actionarea mansei se misca si servo-ul legat la primul receptor (am uitat sa-i opresc alimentarea) impreuna cu cel legat la al doilea receptor.
Le-am pus un servo pe canalul 1 la fiecare si le-am alimentat pe toate 3, am miscat mansa si am vazut ca se misca toate 3 servo-urile. E normal asa ceva? :D
Din cate am auzit si eu de la mai multa lume se pare ca este normal ca toate receptoarele alimentate sa functioneze in acelasi timp
#114
Postat 13 March 2011 - 08:21 PM
Probleme ar putea apare in cazul in care te dai cu doua modele in aceeasi zi, si trecand la al doilea uiti sa-i opresti alimentarea celui dintai (se mai intampla, nu? :D )
#115
Postat 16 March 2011 - 11:32 AM
#116
Postat 16 March 2011 - 12:09 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#117
Postat 16 March 2011 - 03:27 PM
#118
Postat 16 March 2011 - 03:32 PM
#120
Postat 16 March 2011 - 04:24 PM