Turnigy 9x
#811
Postat 20 April 2012 - 11:40 AM
Asa ... ba il prind de cand ii dau motor trage de model in sus, ba trage in jos ... numa' cum trebuie nu. Si asta numai daca "sar calu' " si trec de jumatate de stick de throttle. Modelul are aprox 700g si cca 1100g tractiune - e vorba de Esky-Nemo/pluta.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#812
Postat 20 April 2012 - 11:56 AM
PaunFD, la 20 April 2012 - 11:40 AM, a spus:
Asa ... ba il prind de cand ii dau motor trage de model in sus, ba trage in jos ... numa' cum trebuie nu. Si asta numai daca "sar calu' " si trec de jumatate de stick de throttle. Modelul are aprox 700g si cca 1100g tractiune - e vorba de Esky-Nemo/pluta.
Pai si de unde sa stie mix-ul ala cand trage modelul in sus sau in jos ... daca tragea doar in sus sau doar in jos stiai o treaba .. asa s-ar putea sa accentueze anomalia .
Trebuie reglat modelul sau ... manuta si poate mai mult expo pe profundor !
#813
Postat 20 April 2012 - 08:20 PM
In functie de reglajul unghiului motor, trage ba in sus, ba in jos. Nu reusesc sa reglez unghiul motor astfel incat sa ... nu traga nici un sus nici in jos, aia era ideea! Acuma il reglez si ... trage in sus, apoi - daca umblu la el/unghiul motor sa-l fac sa traga in jos ... va trage prea in jos!
Nu-i problema de manunta si nici de expo, chiar nu este un model care sa necesite asa ceva, (pe el si-au facut ucenicia deja, 3 pasionati de zbor)este vorba de Esky Nemo - cu aripa mare groasa si deasupra fuselajului/trainer.
In mod clar eram ferm convins ca n-avea de unde sa stie mix-ul daca motorul trage in sus, sau in jos, insa asta pot sa i-o spun eu. Reglez unghiul motor, sau nu-l mai reglez deloc si-l las asa cum este acum si ... din mix fac modelul sa mearga pe traiectorie corecta indiferent de turatia motorului.
Pana acum, compensam si inca compensez asta din trim - in functie de turatia la care imi propun sa zbor modelul. Adica urcam modelul in aer, ridicam stick-ul de throttle la turatia la care doream sa zbor modelul si-l trimm-am astfel incat nici sa nu urce si nici sa nu coboare. De regula insa, preferam si inca prefer sa-l zbor cu stick sub jumatate, cand stabilitatea modelului anuleaza tendintele motorului, dar ... nu-mi permite urcari la verticala pe distante "decente", imi permite in schimb nelimitate looping-uri si poate alte manevre acrobatice, insa ... nu hoover, nu ... are suficienta viteza incat sa depaseasca/ajunga pescarusii ... si alte dude care ma sageata pe mine.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#814
Postat 21 April 2012 - 02:12 PM
Multa, multa bafta.
#815
Postat 21 April 2012 - 05:04 PM
Asta daca tot am statie "desteapta" ... Treaba asta cu mix-ul motor+profundor mi-a sugerat-o chiar cineva de aici, de pe forum ... iar pana sa citesc despre posibilitatea asta, traiam si zburam aveonul bine-mersi!
Uite asta-i cu "cunoasterea" asta ... pe masura ce aflii mai multe, vrei si mai multe si afli si mai multe si ... tot asa.
Acuma, nu mai dorm noaptea si nu mai zbor aveonul, pentru ca n-are mix-ul ala!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#816
Postat 21 April 2012 - 06:34 PM
PaunFD, la 21 April 2012 - 05:04 PM, a spus:
Asta daca tot am statie "desteapta" ... Treaba asta cu mix-ul motor+profundor mi-a sugerat-o chiar cineva de aici, de pe forum ... iar pana sa citesc despre posibilitatea asta, traiam si zburam aveonul bine-mersi!
Uite asta-i cu "cunoasterea" asta ... pe masura ce aflii mai multe, vrei si mai multe si afli si mai multe si ... tot asa.
Acuma, nu mai dorm noaptea si nu mai zbor aveonul, pentru ca n-are mix-ul ala!
Ati incercat sa folositi mix-urile 6 sau 7 din meniu?
Eu le-am folosit pentru a mixa flaps-profundor si doar cu ele am gasit varianta cea mai buna, se poate seta o curba in 5 puncte in functie de nevoi, in schimb, mix-urile 1-5 au o anumita proportie intre cele 2 canale de mixat.
Stima si spor la mix-uri.
P.S. Am sa incerc si eu sa vad daca iese ceva.....:rolleyes:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#817
Postat 21 April 2012 - 06:41 PM
Pana acum, am incercat numai mixul 4 si ... nu mi-a iesit nimic. Am sa incerc mixul 6 si apoi mixul 7 daca nu iese pe mixul 6.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#818
Postat 30 April 2012 - 06:17 AM
Chiar daca..in primele momente imi vedea sa o arunc cat colo, si doua ore bune de citit si butonat in loc sa zbor, acuma planorul meu are si flapsuri pe doua pozitii si spoilere...iar termicul ..o sa le aiba imediat.
Cel mai nasol a fost ca a uitat toate setarile, si a durat pana le-am pus din nou. Pana si receptoarele au trebuit rebinduite. Mai mult, acceleratia, care mergea doar de la a doua liniuta in sus acuma merge e jos, si e mai greu sa ma obisnuiesc. In rest, exelent - doar ca mai trebuie sa citesc sa reduc pasul trimerilor. Mixurile - o placere, intuitive, cu sunete.
Merci EBA.
#819
Postat 30 April 2012 - 11:22 AM
Mihai_supy, la 30 April 2012 - 06:17 AM, a spus:
Nu as crede, esti sigur? Partea RF nu are treaba cu firmware-ul statiei, intre ele este doar semnal PPM (analogic).
Aceasta postare a fost editata de Zen: 30 April 2012 - 11:23 AM
#820
Postat 30 April 2012 - 12:34 PM
#821
Postat 30 April 2012 - 05:50 PM
Fisiere atasate
-
IMG060.jpg (35.43K)
Number of downloads: 68
Aceasta postare a fost editata de ClearSkies86: 30 April 2012 - 05:52 PM
Piper J3 Cub 1.8 m - MVVS 6.5 cc
Yak 54 - depron -1 m
Edge 540 -depron
Turnigy 9X (V2) - er 9X
Zborul, ce fericire!
#822
Postat 30 April 2012 - 06:16 PM
adioperator, la 30 April 2012 - 12:34 PM, a spus:
Daca antenele sunt plasate pe masina, deloc.
#823
Postat 30 April 2012 - 06:17 PM
Zen, la 30 April 2012 - 11:22 AM, a spus:
Procesul de bind este soft, nu RF.
#824
Postat 30 April 2012 - 06:35 PM
renatoa, la 30 April 2012 - 06:17 PM, a spus:
Este soft, dar soft din partea RF, adica modul si rx, independent de partea care genereaza PPM, Atmega64 al carui firmware in discutie se schimba :)
#825
Postat 30 April 2012 - 08:19 PM
A mai patit cineva ceva asemanator?
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#826
Postat 30 April 2012 - 10:06 PM
#827
Postat 01 May 2012 - 09:09 AM
Fisiere atasate
-
IMG_0415.jpg (91.65K)
Number of downloads: 34 -
IMG_0416.jpg (88.04K)
Number of downloads: 32
#828
Postat 01 May 2012 - 01:37 PM
PaunFD, la 30 April 2012 - 08:19 PM, a spus:
A mai patit cineva ceva asemanator?
Meserie! Macar va impiedicati intre voi. Sper ca nu se ia. :drinks:
#829
Postat 01 May 2012 - 03:02 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#830
Postat 01 May 2012 - 04:20 PM
PaunFD, la 01 May 2012 - 03:02 PM, a spus:
Incercati amandoi o rebinduire (pe rand) , chestia asta e de neinchipuit.. :drinks:
#831
Postat 01 May 2012 - 04:49 PM
Sa vedem acuma, dupa ... Chiar de neinchipuit nu mi se pare, pentru ca producatorul spune undeva ca sanse sa se intample una ca asta sunt , dar sunt crunt de reduse!
Cum nenea Murphy ... sa-I dea Dumnezeu sanatate, spunea ca daca sunt sanse mici ca ceva sa mearga prost ... va merge prost, iaca dovada!
Acuma ma pregatesc sa ies la tura de seara si daca dau si de Gabi pe teren, vedem ce iese!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#832
Postat 01 May 2012 - 08:13 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#833
Postat 02 May 2012 - 06:39 AM
Live to fly
Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
#834
Postat 02 May 2012 - 07:55 AM
#835
Postat 02 May 2012 - 01:05 PM
EdiV12, la 01 May 2012 - 09:09 AM, a spus:
De aia s-au facut manuale. Ieri la zbor cu Dancerul mare mi se parea ca ceva nu e in regula - tocmai din cauza aceluli pas al trimurilor. Am citit, si rezolvat. Vedem azi cum se comporta.
Nici nu ma asteptam sa se fi schimbat rangeul dar i-am facut totusi un test pe sol la 600 m m-am oprit, abia se mai zarea modelul..
Acum , ca de obicei , o sa pun o mica intrebare. Stie cineva cum putem pune un variometru pe model, si sa ne emita la sol un semnal cand modelul urca?...stiu ca sunt (am vazut la altii)..dar putem adapta pe 9x asa ceva? cum? in ce banuti?
#836
Postat 02 May 2012 - 04:29 PM
#837
Postat 02 May 2012 - 06:22 PM
Referitor la intrebarea lui Mihai, sunt trei abordari:
- fie schimbi sistemul RF cu unul cu telemetrie, care sa trimita jos altitudinea,
- fie faci asta prin alta metoda independenta de telemetrie (433MHz, xBee, etc.)
- fie avionul "semnalizeaza" la sol cumva optic ca a detectat o termica.
Ultima e cea mai ieftina, au la HK un asemenea sistem, care la detectie misca violent directia, sistem de semnalizare cam discutabil.
Primele doua te pun sa scoti din buzunar mai mult decat a fost statia, dar prima pe langa vario iti mai aduce si un sistem RF mai bun decat al lui 9X, cu failsafe si de toate.
#838
Postat 02 May 2012 - 06:53 PM
Pana acum doar sistemele independente erau OK, de pilda la phoenix e un sistem de top:
SkyAssistant, variometru inregistrator pentru planoare RC
http://phoenixmodels...are-p-1905.html
e mai scump dar face ce trebuie.
La RR am vazut o statie Graupner HOTT cu vario care mergea foarte bine si un sistem vario Jeti care la prima vedere nu m-a impresionat.
Sistemul cu dat din coada il am si nu imi place. Eventual o sa il pun la vanzare pentru potentialii doritori.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#839
Postat 02 May 2012 - 07:08 PM
Eu zic de vario-ul facut de mine, care poate fi conectat in 3 moduri, si pentru sisteme non Frsky sau FPV/OSD.
Graupner foloseste acelasi senzor ca mine, diferenta doar de soft analiza altitudine si semnalizare.
Un video cum merge in lift aveti aici, liftul deplasandu-se cam cu 1m/sec.
http://exposureroom....c6550c5e500dd8/
#840
Postat 02 May 2012 - 07:36 PM
renatoa, la 02 May 2012 - 07:08 PM, a spus:
Eu zic de vario-ul facut de mine, care poate fi conectat in 3 moduri, si pentru sisteme non Frsky sau FPV/OSD.
Graupner foloseste acelasi senzor ca mine, diferenta doar de soft analiza altitudine si semnalizare.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/