Turnigy 9x
#481
Postat 05 September 2011 - 08:28 PM
http://www.rhcforum....post__p__509863
ne facem ca ploua pana uita nu tine.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#482
Postat 05 September 2011 - 08:41 PM
#483
Postat 05 September 2011 - 09:08 PM
Mihai_supy, la 05 September 2011 - 08:41 PM, a spus:
NU ! .... e mult mai simplu decat crezi : exersezi ca tipul din film si o reusesti sa schimbi pack-ul la statie la fel de repede ca si colegul nostru din Oltenia ! ( am trait sa o aud si pe asta - decat asa mai bine legi statia la acumulatorul de la Mobra sau de la Trabant ).
P.S.
Era sa uita ... intre cele doua schimbari o sa fii tare daca apuci sa pui si voltmetrul pe pack-ul vechi sa vezi ce tensiune are ca poate nu il mai schimbi ci doar il pui la loc - e simplu ... nu ? - eu deja m-am apucat de exersat !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 05 September 2011 - 09:13 PM
#484
Postat 05 September 2011 - 09:37 PM
Mihai_supy, la 05 September 2011 - 08:41 PM, a spus:
Pana la urma, 9x la ce voltaj incepe sa avertizeze? Este reglabil?
Fa ce am facut si eu la T9C, o descarcare completa a packului pe statie. Aflii cate ore te tine, si cat timp mai ai din momentul in care incepe alarma sa piuie.
Pana atunci, uite cum arata curba de descarcare:
http://blog.cafefoundation.org/wp-content/uploads/2010/10/typical-lifepo4-discharge-curve.jpg
#485
Postat 05 September 2011 - 09:42 PM
http://www.rhcforum....post__p__509863
ne facem ca ploua pana uita nu tine.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#486
Postat 05 September 2011 - 11:24 PM
Multa bafta.
#487
Postat 06 September 2011 - 08:33 AM
Dupa un week-end..plin de zbor (cu pauzele de reincarcare) tensiunea e 9,4V. Am lasat statia pornita...sa vad cat mai tine acumulatorul. Apoi o sa cuplez si iluminarea dispaly-ului...asa sa vad cat mai tine......La 9 v...o sa incarc acumulatorul..asa sa vad cat mai ia...Am citit..nici nu mai stiu pe unde ca fenomenul "deep discharge" nu se aplica la Life...adica pot fi golite de energie fara urmari dezastruoase.......oare merita experimentul?...
Incarcatorul meu are functia de LiXX discharge...si as putea sa o folosesc...sa vad pana unde se duce..(acolo zice de 6 V...)..mi se pare foarte mica tensiunea...
#488
Postat 06 September 2011 - 08:47 AM
#489
Postat 06 September 2011 - 09:09 AM
Mihai_supy, la 06 September 2011 - 08:47 AM, a spus:
Si mai ales, ce e de interes, de la beepait pana cand moare de tot, ala e timpul care trebuie sa il aflii, cat timp ai sa aduci modelul jos.
#490
Postat 06 September 2011 - 09:40 AM
Pentru cultura mea generala, la ce voltaj maxim ajunge acumulatorul LiFe 3 celule in timpul incarcarii? La mine ajunsese pe la 11.3 volti si-mi faceam griji ca nu e in ordine.
Aceasta postare a fost editata de adioperator: 06 September 2011 - 09:41 AM
#491
Postat 06 September 2011 - 10:01 AM
Mihai_supy, la 06 September 2011 - 08:33 AM, a spus:
Pe principiul babelor in biserica ... nu putem concluziona decat :
" .. 'geaba te-ai spalat, 'geaba te-ai rugat ..... "
Taman ala de la statie trebuie incarcat obligatoriu si ala de la receptie ...... daca cele de "forta" se descarca si taie ESC-ul tot mai ai comenzi sa il aduci jos in Dead Stick .
Daca insa cel din statie s-a dus ..... trebuie sa iei locul vestitul pistolar Billy the Kid .....
Daca totusi s-a dus ala de receptie de pe model ... musai chiloti peste strampi si Super Man scrie pe posesorul unei astfel de situatii
#492
Postat 06 September 2011 - 10:39 AM
#493
Postat 06 September 2011 - 12:30 PM
adioperator, la 06 September 2011 - 09:40 AM, a spus:
Am realizat o gresala de redactare, era vorba de 10,3 si nu 11,3 volti cum am scris mai sus. Curios mi-a parut faptul ca imediat dupa ce am primit acumulatorul, l-am pus pe incarcator si acesta a fost incarcat doar pana la 9,6 volti iar acum se icarca deja pe la 10,3.
#494
Postat 06 September 2011 - 12:30 PM
Drept este ca uneori, cand vad asemenea tensiuni ma apuc si apas gospodareste pe capacul locasului unde sunt acumulatorii respectivi si tensiunea afisata face neste lucruri interesante: creste, scade, bipaie, moare display-ul, revine ... semn ca trebuie sa aterizez modelul (daca nu l-am prafuit deja), sa scot capacul acumulatorilor si sa ma apuc sa-i reasez in locasurile lor, pentru ca sufera de contact imperfect.
Totusi, in ultima perioada, mai precis de prin iulie 20, n-am mai intampinat astfel de probleme, in ciuda iesirilor zilnice la zbor. Pot sa spun cu mana pe inima ca am vazut afisate pe display-ul statiei destul de frecvent si 8,6 volti si ... functioneste.
Acuma, desi presimt ca m-am bagat oarecum cam ca musca-n lapte, discutia fiind de acumulatorii life, eu avand NiMh, banuiesc ca undeva, pe la originile acesteia este si vorba de pragul de tensiune la care statia ... se inchide. La statia mea, nu pot sa spun ca am determinat acest prag, insa pot sa spun ca am vazut, asa cum spuneam si 7,ceva volti. Poate ... ajuta!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#495
Postat 06 September 2011 - 01:04 PM
#496
Postat 06 September 2011 - 08:06 PM
#497
Postat 06 September 2011 - 08:57 PM
Nu o mai chinuui...(astept sa traca timpu ca sa nu postez mai multe posturi...)...dupa 8 miute de beep-uri tensiunea 8,7 v...limita inferioara...deci timp suficient pentru a aduce si un planor din termica jos...
Cat am scris au trecut aproape 10 minute...si tensiunea e 8,6V..gata nu il mai chinui..la incarcat...
#498
Postat 06 September 2011 - 09:03 PM
#499
Postat 06 September 2011 - 09:28 PM
Asa cum s-a mai zis electronica din statie functioneaza cu 5V. Din cate stiu eu statia are vreo 3 regulatoare de tensiune (niste circuite integrate care din 9-12V scot 5V, pentru cine nu stie): unul este in modulul TX, unul pe placa de pe spatele statiei si inca unul pe cea cu microcontrolerul.
Pana aici toate bune si frumoase, ai zice ca pot sa folosesc 2S pana pe la 6,5V sau cat ma tine inima sa descarc celulele LiPo si o sa am 5V in statie insa in realitate datorita faptului ca acele regulatoare sunt cele mai ieftine asigurarea unei tensiuni de 5V nu se poate face decat cu o tensiune de intrare mai mare cu cel putin 2 V si un pic. Asa cum zicea Zen, 7,2V este o tensiune la limita de jos pentru Turnigy 9X.
Exista o solutie insa, schimbarea acelor componente cu altele, asa numitele regulatoare LDO ( Low Drop Voltage). Sunt un pic mai scumpe, 4-10 lei bucata in functie de performante insa au nevoie doar de o diferenta de 1,2V sau chiar mai putin peste cei 5V pe care trebuie sa ii furnizeze. Cu alte cuvinte pot avea o tensiune pe acumulator de 6,5 V si sa fiu inca in limite de siguranta in ceea ce priveste alimentarea statiei.
Avantajele solutiei 2S ar fi folosirea unui acumulator cu capacitate marita fata de 3S si un randament mai bun prin evitarea pierderii de energie prin disiparea de caldura.
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 06 September 2011 - 09:29 PM
#500
Postat 06 September 2011 - 10:47 PM
#501
Postat 07 September 2011 - 04:10 PM
https://www.youtube....HuEcHGiek&t=14s
Quad S500 cu Naza V2
EasyGlider Pro
#502
Postat 07 September 2011 - 05:54 PM
#503
Postat 07 September 2011 - 06:12 PM
Mihai_supy, la 06 September 2011 - 10:47 PM, a spus:
Informatia utila ar fi fost cat tine acumulatorul in discutie la respectiva statie? 10 ore, 50, 700?
#504
Postat 07 September 2011 - 08:12 PM
Oricum..decat nimh..clar..acest LiFe e mai bun...se incarca intr-o ora si ceva....si tine o saptamana...
un mic calcul ca sa pot sa dau un timp de functionare estimatic...5 iseisi a cate o ora /zi ori 4 zile + inca 10 ore de functionare....sa tot iasa cam 30 de ore de functionare...poate ceva mai putin..cu un acumulator Life de 1500 mah...si mai am si iluminare a afisajului....desi ziceam ca e inutila...in seara asta, in amurg...s-a dovedit chiar utila...
#505
Postat 07 September 2011 - 08:14 PM
#506
Postat 07 September 2011 - 10:10 PM
p_cipri, la 07 September 2011 - 04:10 PM, a spus:
Prin portul de programare se alimenteaza direct microcontrollerul fara trecerea prin regulatoare.
Eu merg pe LiPo 2s cu alarma la 7.4V, o solutie economica si sigura dupa cum a sugerat si Florinelu. Descarcarea pana la 3.7V pe celula asigura o viata lunga a acumulatorului, marja de siguranta destula si inca autonomie ridicata.
#507
Postat 08 September 2011 - 09:23 AM
#508
Postat 09 September 2011 - 11:21 AM
In rest ma descurc si cu capacul bateriilor fara probleme pt. ca am prins experienta cu statia in 35 Mhz dinainte. Receptorul a fost schimbat in garantie si pana acum ma declar multumit de achizitie.
Pe moment nu cred ca e necesar sa-i adaug ceva in plus
Bafta.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#509
Postat 09 September 2011 - 04:04 PM
eu i-am luat acumulator si lumina...si ceva receptoare in plus...si acuma am pe fiecare model cate un receptor..si nu mai e nevoie sa le tot schimb....
#510
Postat 22 September 2011 - 03:26 PM