Modelism - RHC Forum: Turnigy 9x - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 62 Pagini +
  • « Prima
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Turnigy 9x

#1651 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 May 2015 - 07:49 PM

Dispozitivul poate fi perfect calibrat, problema este ca iarasi depinde de la sistem la sistem... la Futaba neutrul este la 1520us, pe cand la ceilalti este la 1500.
20uS la Futaba inseamn 5 click-uri de trim, nu chiar neglijabil... il reglezi pe Futaba si il dai unuia cu JR, si te intrebi de ce sughiti :)

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 05 May 2015 - 07:50 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#1652 Useril este offline   SID 

  • Search Prettys Womans in your town for night
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1449
  • Inregistrat: 26-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Usa
  • Interests:discussion

Postat 05 May 2015 - 08:14 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 05 May 2015 - 07:39 PM, a spus:

Nu ştiu dacă sunt perfecţionist. De fapt ştiu că nu mai sunt. Adevărul este că nu am recurs niciodată la funcţia de subtrim, dar asta nu înseamnă că nu ştiam despre ce e vorba. Întâmplarea face că răspunsul dat de dumneavoastră şi Stiganas e mult peste ce mă aşteptam. :rolleyes:

Am fost învăţat de când am început aeromodelismul să lucrez fără torsiuni şi mai târziu când a apărut şi varianta cu staţii să pun servo-urile pe "0" tocmai din considerentele deja enunţate în răspunsurile date. A devenit mai mult un reflex. Pun servo pe "0" cu un dispozitiv electronic special pentru asta, după care reglez din filetul braţelor de comandă poziţia suprafeţei de control să fie şi ea pe "0". Nu mi se pare a fi ceva deosebit. Până acum mi se părea o acţiune perfect normală.
Dispozitivul l-am verificat cu mai multe tipuri de staţii şi nu există diferenţe de poziţie deşi este o chinezărie super de ieftină.

Mă opresc aici, să nu poluez subiectul cu altceva şi încă o dată vă mulţumesc. :rolleyes:


Salve Vip
la mine la ( tgy 9X) subtrim extinde cursa servo-ului. Aici nu vorbesc despre "lenea" de a muta mecanic echeia servoului pe zero, o fac si mai fac tot ce spui tu mai sus, dar uneori dupa ce ai facut toate astea ai nevoie de ceva ajustari pe care le poti face din subtrim. De ce sa le faci de aici si nu din trim..., pt ca trimul sa fie "pe zero" sau la mijloc, in timpul zborului daca ai nevoie sa corectezi ceva o vei face din "trim" si nu din subtrim. Asta e o explicatie pe cat de simpla pe atat de logica .


P.S
Scz veteranilor care au scris mai sus, dar cu tot respectul nu-i vorba de lene...

Aceasta postare a fost editata de danysoft32: 05 May 2015 - 08:15 PM

0

#1653 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 05 May 2015 - 09:03 PM

Vezi postareadanysoft32, la 05 May 2015 - 08:14 PM, a spus:

Salve Vip
la mine la ( tgy 9X) subtrim extinde cursa servo-ului. Aici nu vorbesc despre "lenea" de a muta mecanic echeia servoului pe zero, o fac si mai fac tot ce spui tu mai sus, dar uneori dupa ce ai facut toate astea ai nevoie de ceva ajustari pe care le poti face din subtrim. De ce sa le faci de aici si nu din trim..., pt ca trimul sa fie "pe zero" sau la mijloc, in timpul zborului daca ai nevoie sa corectezi ceva o vei face din "trim" si nu din subtrim. Asta e o explicatie pe cat de simpla pe atat de logica .


P.S
Scz veteranilor care au scris mai sus, dar cu tot respectul nu-i vorba de lene...


Cazi în aceeași eroare ca și persoana cu care am avut discuția. Cursa unui servo nu poate fi extinsă dincolo de ce-i permite potențiometrul. În genere, cele clasice (uzuale) au o cursă de 120 de grade, deci 60 de-o parte și 60 pe partea cealaltă. La comenzile de eleron, profundor, direcție, întotdeauna vor funcționa cu + și - 60. La comanda de flaps și motor termic poți pune și seta comenzile să beneficiezi de o cursă mai mare, dar tot în interiorul celor 120 de grade. Mai există o gamă de servo-uri cu 140 și servo-urile speciale de 360 (sunt folosite la navo și mai nou la camerele de pe multirotoare).
Personal, prefer să fac trimajele finale din trim-ul principal (dacă este cazul).
URA şi la zbor fofezelor !
0

#1654 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 May 2015 - 09:05 PM

Ca sa intelegi de ce nu e bine sa aranjezi punctul de nul din servo/subtrim, descarca filmuletzul asta, o sa vezi cum este alterata simetria miscarilor, si ne spui dupa aia daca e corect sa nu o faci mecanic.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#1655 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 05 May 2015 - 09:12 PM

Vezi postarearenatoa, la 05 May 2015 - 07:49 PM, a spus:

Dispozitivul poate fi perfect calibrat, problema este ca iarasi depinde de la sistem la sistem... la Futaba neutrul este la 1520us, pe cand la ceilalti este la 1500.
20uS la Futaba inseamn 5 click-uri de trim, nu chiar neglijabil... il reglezi pe Futaba si il dai unuia cu JR, si te intrebi de ce sughiti :)


Corect, dar ai naibii "chineji" s-au gândit și la asta. Pe dispozitiv sunt două comutatoare. Pe unul se comută din 1520 la 1500 și celălalt comută pe viteze de răspuns.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#1656 Useril este offline   SID 

  • Search Prettys Womans in your town for night
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1449
  • Inregistrat: 26-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Usa
  • Interests:discussion

Postat 05 May 2015 - 09:21 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 05 May 2015 - 09:03 PM, a spus:

Cazi în aceeași eroare ca și persoana cu care am avut discuția. Cursa unui servo nu poate fi extinsă dincolo de ce-i permite potențiometrul. În genere, cele clasice (uzuale) au o cursă de 120 de grade, deci 60 de-o parte și 60 pe partea cealaltă. La comenzile de eleron, profundor, direcție, întotdeauna vor funcționa cu + și - 60. La comanda de flaps și motor termic poți pune și seta comenzile să beneficiezi de o cursă mai mare, dar tot în interiorul celor 120 de grade. Mai există o gamă de servo-uri cu 140 și servo-urile speciale de 360 (sunt folosite la navo și mai nou la camerele de pe multirotoare).
Personal, prefer să fac trimajele finale din trim-ul principal (dacă este cazul).


Nu cad in nici-o eroare...
Poate nu ai inteles sau m-am exprimat eu gresit...
Deci dupa ce ai "setat" servoul mecanic in poz de zero, si ai nevoie de ceva corectii le faci din subtrim. Asta am spus. Celelalte corectii daca sunt necesare in timpul zborului le faci din trim. Nu vb de extinderea cursei servoului peste limita sa, nici nu stiu daca se poate, vorbesc doar de corectii...http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/dry.gif

Aceasta postare a fost editata de danysoft32: 05 May 2015 - 09:24 PM

0

#1657 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 05 May 2015 - 10:30 PM

Uoof Dany.:D
Am răspuns la ce ai scris: "extinde cursa", ceea ce nu e posibil. Cu restul ai dreptate. Nu a negat nimeni. La diferențe mici nu este nicio problemă să muți neutrul din subtrim și nici nu apar dezechilibre pentru că oricum nu folosești toată cursa. Oricum, personal, prefer să fac reglajele fine tot cu ajutorul filetului de pe tija de comandă. Are pasul mai fin decât cel dat de stație.
Câtă vreme rămâi la zbor de plăcere e mai simplu. Pentru competiții ai nevoie de precizie cât mai mare. Trimajul e valabil pentru o viteză de evoluție. Schimbi viteza, se schimbă și valorile necesare trimajului, cu alte cuvinte ar fi necesar ca trimajul să se modifice în funcție de viteză, ceea ce nu știu dacă e posibil.
:)
URA şi la zbor fofezelor !
0

#1658 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 May 2015 - 05:44 AM

Vezi postarearenatoa, la 05 May 2015 - 09:05 PM, a spus:

Ca sa intelegi de ce nu e bine sa aranjezi punctul de nul din servo/subtrim, descarca filmuletzul asta, o sa vezi cum este alterata simetria miscarilor, si ne spui dupa aia daca e corect sa nu o faci mecanic.


Punctul de nul mecanic ( cand cursele sunt egale in ambele sensuri) se obtine arunci cand tija de comanda e perpendiculara pe echia de la servo si pe echia de pe suprafata de comanda (pe axele echiilor binenteles). Conditia aceasta nu se poate obtine de multe ori decat din subtrim intru-cat pasul danturii axului servoului nu permite asezarea in pozitie ideala.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#1659 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 06 May 2015 - 01:08 PM

Exact. Aceasta a fost situatia cand am atins functia respectiva. Am elevatoarele independente, fiecare cu servo-ul sau. Pentru ca bratele de la servo-uri sa fie, in pozitia de repaos, la 90 de grade, singura solutie a fost sa reglez din sub trim.
La servo-uri digitale si programabile se poate face acest lucru din servo...dar este cam acelasi lucru, nu?
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 06 May 2015 - 01:10 PM

0

#1660 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 06 May 2015 - 01:14 PM

Si asta doar din cauza ca numarul de dinti este impar, asa ca mecanic nu poti pune doua brate in oglinda la 180 grade unul fata de celalalt... oare de ce sa fi ales solutia asta toti producatorii de servo ? :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#1661 Useril este offline   SID 

  • Search Prettys Womans in your town for night
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1449
  • Inregistrat: 26-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Usa
  • Interests:discussion

Postat 06 May 2015 - 01:22 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 05 May 2015 - 10:30 PM, a spus:

Câtă vreme rămâi la zbor de plăcere e mai simplu. Pentru competiții ai nevoie de precizie cât mai mare. :)


Vip, nu vreau sa ma contrazic cu tine si nici n-o fac.
...si da, zbor de placere si cred ca toti zburam din placerea de a zbura (caci altfel nu am mai zbura...)
Facand referire la trim, sub trim, reglaje mecanice, toate astea trebuiesc facute, in functie de situatie, indiferent ca zbori de placere sau pt. competitii...
daca zbor la nivel de "amator" sau "de placere" asta nu inseamna ca-i mai simplu, ca de... nu esti in competitie si "lasa ca merge si asa ".

Bafta
Dan
0

#1662 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 06 May 2015 - 01:27 PM

Vezi postareadanysoft32, la 06 May 2015 - 01:22 PM, a spus:

Vip, nu vreau sa ma contrazic cu tine si nici n-o fac.
...si da, zbor de placere si cred ca toti zburam din placerea de a zbura (caci altfel nu am mai zbura...)
Facand referire la trim, sub trim, reglaje mecanice, toate astea trebuiesc facute, in functie de situatie, indiferent ca zbori de placere sau pt. competitii...
daca zbor la nivel de "amator" sau "de placere" asta nu inseamna ca-i mai simplu, ca de... nu esti in competitie si "lasa ca merge si asa ".

Bafta
Dan

Eu zbor ca sa devin Campion :rofl: :yahoo: :pardon:
Glumes,
Eu nu zbor de placere, eu zbor de stres :D.

Aceasta postare a fost editata de bogdan.motrici: 06 May 2015 - 01:28 PM

0

#1663 Useril este offline   SID 

  • Search Prettys Womans in your town for night
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1449
  • Inregistrat: 26-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Usa
  • Interests:discussion

Postat 06 May 2015 - 01:29 PM

Vezi postareabogdan.motrici, la 06 May 2015 - 01:27 PM, a spus:

Eu zbor ca sa devin Campion :rofl: :yahoo: :pardon:
Glumes,
Eu nu zbor de placere, eu zbor de stres :D.



Bravo tie. Esti tare, cand mai vi pe la Campina iti dau o cupa ...de vin Campionule :drinks: :drinks:
0

#1664 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 06 May 2015 - 01:35 PM

Vezi postareadanysoft32, la 06 May 2015 - 01:29 PM, a spus:

Bravo tie. Esti tare, cand mai vi pe la Campina iti dau o cupa ...de vin Campionule :drinks: :drinks:

Din pacate nu mai avem unde sa zburam calumea la Campina :(, copii au cerut loc de joaca si au avut :((. Portiunea aceea este mica si nu ma simt foarte comfortabil, merge oricum dar cu risc mai ales ca zburam cu groapa sub ele si in caz ca ramai fara baterie cam riscant cu aterizatul sa ajung inapoi pe pista.
Dar vin oricum sa bem :)))))))).
0

#1665 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 06 May 2015 - 06:20 PM

Vezi postareadanysoft32, la 06 May 2015 - 01:22 PM, a spus:

Vip, nu vreau sa ma contrazic cu tine si nici n-o fac.
...si da, zbor de placere si cred ca toti zburam din placerea de a zbura (caci altfel nu am mai zbura...)
Facand referire la trim, sub trim, reglaje mecanice, toate astea trebuiesc facute, in functie de situatie, indiferent ca zbori de placere sau pt. competitii...
daca zbor la nivel de "amator" sau "de placere" asta nu inseamna ca-i mai simplu, ca de... nu esti in competitie si "lasa ca merge si asa ".

Bafta
Dan


:drinks: Nu ne contrazicem. Nu are sens. Vorbim aceeaşi limbă. Nu e vorba de amator, sau profesionist. Nu există aşa ceva. Era vorba de modelele de competiţie (acrobaţie) unde ai nevoie de o precizie cât mai mare, altfel dai corecţii de te saturi.
Fiecare alege soluţia care i se potriveşte cel mai bine şi nu înseamnă că greşeşte. Problemele (cazul care m-a împins să pun o întrebare aici) apar când pui servo-urile cu furca. Exemplul de care vorbesc: cu 90% cursă pe eleroane, cu trim maxim într-o parte, eleroanele nu se aliniau. Mai aveau cam 4 grade deviaţie. Ce cursă mai rămânea pe servo-urile respective dacă mă băgam în subtrim să le duc pe un fals punct nul ?

Spor.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#1666 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 06 May 2015 - 06:22 PM

Vezi postareabogdan.motrici, la 06 May 2015 - 01:27 PM, a spus:

Eu zbor ca sa devin Campion :rofl: :yahoo: :pardon:
Glumes,
Eu nu zbor de placere, eu zbor de stres :D.



:drinks: :clapping:
URA şi la zbor fofezelor !
0

#1667 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 06 May 2015 - 06:31 PM

Vezi postarearenatoa, la 06 May 2015 - 01:14 PM, a spus:

Si asta doar din cauza ca numarul de dinti este impar, asa ca mecanic nu poti pune doua brate in oglinda la 180 grade unul fata de celalalt... oare de ce sa fi ales solutia asta toti producatorii de servo ? :unsure:


X-Files.
0

#1668 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 06 May 2015 - 06:36 PM

Vezi postareaMLGore, la 06 May 2015 - 05:44 AM, a spus:

Punctul de nul mecanic ( cand cursele sunt egale in ambele sensuri) se obtine arunci cand tija de comanda e perpendiculara pe echia de la servo si pe echia de pe suprafata de comanda (pe axele echiilor binenteles). Conditia aceasta nu se poate obtine de multe ori decat din subtrim intru-cat pasul danturii axului servoului nu permite asezarea in pozitie ideala.


Condiţia aceasta o obţinem totdeauna prin montarea sub un anumit unghi a întregului servo, în aşa fel încât levierul şi tija de comandă formează unghiul de 900. Nu o spun ca o laudă, ci aşa procedăm, aşa am "moştenit". O să fac nişte poze să le postez.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#1669 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 May 2015 - 07:20 PM

La statiile JR setarea flapsului la planoare se face atat cu offset mecanic cat si cu subtrim la maxim (e din manual). Asta din cauza ca flapsurile trebuie sa coboare la 90 grade si (eventual) sa urce foarte putin.

In final subtrim e inca o functie computerizata cat se poate de utila, de altfel e una din functiile primare in orice statie moderna. La heli o folosesc la greu, e mult mai usor sa dau subtrim 0.5mm decat sa muncesc la linkuri juma de ora, rezultatul e la fel (si nu, nu se pierde nimic din cursa, rezolutie, etc)
0

#1670 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 06 May 2015 - 07:21 PM

Asta e tare !
Adica avand un unghi de 360/25 (dinti la un servo futaba) = 14.4 grade intre pozitiile posibile ale unui bratz de servo, daca montezi servo-ul inclinat cu jumatate din valoarea asta, adica 7.2 grade, ai rezolvat simetria...

Asta X-Files !!!
... cu picioarele pe pamant ...
0

#1671 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 06 May 2015 - 07:23 PM

Vezi postareastiganas, la 06 May 2015 - 07:20 PM, a spus:

La statiile JR setarea flapsului la planoare se face atat cu offset mecanic cat si cu subtrim la maxim (e din manual). Asta din cauza ca flapsurile trebuie sa coboare la 90 grade si (eventual) sa urce foarte putin.

In final subtrim e inca o functie computerizata cat se poate de utila, de altfel e una din functiile primare in orice statie moderna. La heli o folosesc la greu, e mult mai usor sa dau subtrim 0.5mm decat sa muncesc la linkuri juma de ora, rezultatul e la fel (si nu, nu se pierde nimic din cursa, rezolutie, etc)


La jumatate de mm e insesizabil, dar am vazut unii incercand sa corecteze chiar si 30 grade ca nu gasesau suurubelnita potrivita in momentul ala :angry: Eu de genul asta de lene vorbeam.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#1672 Useril este offline   SID 

  • Search Prettys Womans in your town for night
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1449
  • Inregistrat: 26-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Usa
  • Interests:discussion

Postat 06 May 2015 - 07:26 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 06 May 2015 - 06:36 PM, a spus:

Condiţia aceasta o obţinem totdeauna prin montarea sub un anumit unghi a întregului servo, în aşa fel încât levierul şi tija de comandă formează unghiul de 900. Nu o spun ca o laudă, ci aşa procedăm, aşa am "moştenit". O să fac nişte poze să le postez.


Off ViP, ...ce o sa spun sper sa nu iei in serios ...o spun doar asa sa ne tachinam...
Intotdeauna tu ai raspuns la toate... si se pare ca degeaba comentam ca totusi tu stii cel mai bine...http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/pardon.gif
Nu uita sa pui si poze...


P.S
Inca odata am spus asta ca o gluma (si stiu ca stii de gluma sau sper ca stii...) ca sa te tachinez un pic ca tare iti mai place sa scrii.........http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/drinks.gif

Aceasta postare a fost editata de danysoft32: 06 May 2015 - 07:27 PM

0

#1673 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 06 May 2015 - 07:37 PM

Si nici nu e greu de realizat unghiul asta... la un servo de 32mm latime, 7.2 grade inseamna fix 4mm o margine mai ridicata decat cealalta.

Am nimerit bine, Viorel ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#1674 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 May 2015 - 07:42 PM

Pai daca nu gasesti surubelnita !!! Si vrei sa zbori. Folosesti ce ai: subtrim. Eu evit surubelnita pe camp, mai degraba bag subtrim (asta daca trebuie sa improvizez pe camp ceea ce nu-mi place)

Vezi postarearenatoa, la 06 May 2015 - 07:23 PM, a spus:

La jumatate de mm e insesizabil, dar am vazut unii incercand sa corecteze chiar si 30 grade ca nu gasesau suurubelnita potrivita in momentul ala :angry: Eu de genul asta de lene vorbeam.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 06 May 2015 - 07:43 PM

0

#1675 Useril este offline   SID 

  • Search Prettys Womans in your town for night
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1449
  • Inregistrat: 26-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Usa
  • Interests:discussion

Postat 06 May 2015 - 08:17 PM

Vezi postareastiganas, la 06 May 2015 - 07:42 PM, a spus:

Pai daca nu gasesti surubelnita !!! Si vrei sa zbori. Folosesti ce ai: subtrim. Eu evit surubelnita pe camp, mai degraba bag subtrim (asta daca trebuie sa improvizez pe camp ceea ce nu-mi place)




Nu ati inteles...?
Aici nu e vb de zbor la camp (de placere) e vb de "finete" pt. competitii si banuiesc ca in special pt.cele indoor (si aici "finetea" e mult mai mare se pare...http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/dry.gif)
0

#1676 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 06 May 2015 - 09:01 PM

Mamăăă ce am declanşat. :yahoo: :rofl:

O să pun poze, dar nu aici. Deja poluăm un subiect legat de radio.
Folosim metoda asta şi la F3P ce-i drept, pentru că tragem comenzile cu fir de kevlar dus-întors. Dacă nu ai unghiul de 90 (sau cât mai aproape, în special pe eleroane, la tonou iese tare aiurea. Pe lângă asta avem mare grijă ca punctul de aplicare a forţei pe pârghiile de pe suprafeţe să coincidă perfect cu proiecţia lor pe axa de rotaţie a suprafeţei de comandă. Dacă nu e aplicată corect, îţi induce deformări în depron şi te miri de ce modelul nu ascultă, pe lângă faptul că dispare şi simetria necesară în mişcarea suprafeţelor de comandă. În cazul modelelor de sală, am posibilitatea să prind servomecanismele la unghiul care mă mulţumeşte.
La modelele de exterior, aşa am fost învăţat de instructorul pe care l-am avut de pe la aproape 6 ani, plus o carte veche de modelism pe care o citisem la vremea respectivă, din scoarţă în scoarţă, plus experienţa primelor staţii ruseşti PILOT, am învăţat să înclinăm suportul de servo în aşa fel încât pârghia să fie perpendiculară pe tijă. În caz contrar era un dezastru să pilotezi cu aşa-ceva (de parcă nu ar fi fost de ajuns de dezastru staţiile alea). Pentru cine nu ştie, erau staţii fără DR, nu conta cât mişcai stick-ul, servo pleca pe maxim. Bine că nu am rămas cu Parkinson de la ele. :rofl:
E un lucru care mi-a intrat în reflex, nu neapărat perfecţionist. Dacă nu le fac aşa rămân cu o stare de disconfort pentru că ştiu că este soluţia cea mai bună din punct de vedere tehnic. Asta nu înseamnă că folosirea subtrim-ului o consider greşită, ci doar că am io un "pitic mai mult pe creier".
Am scris, anterior că folosesc şi eu subtrim la greu la setarea flapsurilor şi cursei trenului escamotabil, tocmai pentru că acolo îţi permiţi dintr-o plajă de 120 să alegi o cursă de 90, mai ales că la flapsuri chiar e necesară o cursă cât mai mare, cum spunea şi Stiganas şi cu siguranţă e ştiut de mulţi, în special de planorişti, sau cei care construiesc machete.
Normal că nu e eronat, la deviaţii foarte mici, să foloseşti subtrim, ba este mai comod, cum aţi spus şi voi.

Discuţia în contradictoriu am avut-o cu cineva care pusese, probabil, servo-urile pe "0" cu ajutorul staţiei şi receptorului. Posibil ca pe staţie să fi fost setat un trim, sau chiar subtrim, rezultatul fiind o decalare imensă a punctului de mijloc. Am încercat să-i explic ceea ce mi-aţi scris şi voi şi discutăm de ceva vreme şi el orăcăia că n-am habar ce e aia subtrim, că "subtrimul e trimajul trimajului". No aşe.


P.S. Stiganas, Renato, veniţi la Prejmer la sfârşitul lui Mai ?
URA şi la zbor fofezelor !
0

#1677 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 06 May 2015 - 09:09 PM

STS-ul plus ajutoarele pe urmele mele. :rofl: :clapping:
URA şi la zbor fofezelor !
0

#1678 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 06 May 2015 - 09:30 PM

Dupa increderea care am capatat-o la rapa, am decis sa vin, daca... bate vantul bine pentru modelele din dotare :D
Si pana atunci trebuie exersat aterizari la fix...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#1679 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 May 2015 - 09:37 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 06 May 2015 - 09:01 PM, a spus:

plus experienţa primelor staţii ruseşti PILOT, am învăţat să înclinăm suportul de servo în aşa fel încât pârghia să fie perpendiculară pe tijă. În caz contrar era un dezastru să pilotezi cu aşa-ceva (de parcă nu ar fi fost de ajuns de dezastru staţiile alea). Pentru cine nu ştie, erau staţii fără DR, nu conta cât mişcai stick-ul, servo pleca pe maxim. Bine că nu am rămas cu Parkinson de la ele. :rofl:





Te referi cred la statiile secventiale (totul sau nimic), nu la faptul ca nu aveau DR?
Cat despre servouri, link-uri si subtrim: un unghi de maxim 8 grade se poate corecta fara probleme din subtrim ai sa nu fie afectate cursele. Ce e peste 8 grade se poate rezolva mult mai elegant mutand echia pe servo. (8 grade au rezultat din exemplul lui Renatoa cu futaba: 35 dinti la antrax = un pas de 14.4 grade, adica o corectie de +- 7.2 grade).
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#1680 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 06 May 2015 - 10:59 PM

Vezi postarearenatoa, la 06 May 2015 - 09:30 PM, a spus:

Dupa increderea care am capatat-o la rapa, am decis sa vin, daca... bate vantul bine pentru modelele din dotare :D
Si pana atunci trebuie exersat aterizari la fix...



Aterizarea ca aterizarea, dar e şi timpul de zbor..., că băieţii, campionii, parcă le ţin agăţate, acolo, sus. Fain. :rolleyes:
pe 28 ar trebui să plec. Poate reuşesc să amân şi vin şi eu.

P.S. Gata. Lăsăm subiectul în pace. L-am poluat destul.
Am pus o întrebare, mi s-a răspuns, restul ... a povestit fiecare cum face şi ce face.

Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 06 May 2015 - 11:01 PM

URA şi la zbor fofezelor !
0

Arata acest topic


  • 62 Pagini +
  • « Prima
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

11 useri citesc topicul
0 membri, 11 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro