colectia Mari corabii!
#151
Postat 13 February 2011 - 12:47 PM
gl_mmm, nu vreau sa iti dau sfaturi dar traversele ancorelor de la acea vreme erau din lemn iar "inelele" din metal. La kit-ul Granado este la fel iar partea din lemn este vopsita ca atare. La fel le-am vazut si la modelele din muzeul marinei franceze din Paris. Acolo mi-am petrecut o zi intreaga in admiratie in fata machetelor realizate incepand cu secolul XVII. Recomand tuturor modelistilor de navo si nu numai sa viziteze muzeul in cauza. Am toata admiratia pentru ce au realizat machetistii din acea epoca fara CNC, cianacrilat, strung de ceasornicarie si alte asemenea ajutoare.
#152
Postat 13 February 2011 - 06:50 PM
#153
Postat 13 February 2011 - 07:15 PM
Paul_L, la 13 February 2011 - 06:50 PM, a spus:
Foarte multi au facut cerere pentru nr. 1. Operatorii au foarte mult de lucru. Insa inca il mai gasesti pe piata!
#154
Postat 13 February 2011 - 07:40 PM
gl_mmm, la 12 February 2011 - 07:59 AM, a spus:
Mai trebuie data o mana.
salut! a iesit super ce ai facut pana acum. cred ca ai uitat sa desenezi cuiele sau sa pui cepuri.
o sa te "urmaresc" in continuare. eu nu ma apuc pana nu am primele 4 numere. :rolleyes:
bafta in continuare
#156
Postat 13 February 2011 - 08:10 PM
Abia acum ma gandesc ca era bine sa-l fi cumparat si trimis unuia care are nevoie.maine cand trec pe acolo verific si daca mai e il iau si anunt.
Equinox, deschisesem si eu un topic..."trusa de scule" tot in ideea asta.mi-au insirat acolo baietii toate "jucariile" din lume.unele pentru faza in care nu cumperi kit si altele pentru montaj si finisare.
Aceasta postare a fost editata de Teddy: 13 February 2011 - 08:12 PM
#157
Postat 13 February 2011 - 09:56 PM
citiat:
"Lungimea unei file de punte, la o nava reala era intre 4si 6 m.De aici puteti calcula pentru scara dorita.Nuanta lemnului pe care il folositi la trebuie sa fie deschisa.Esente de lemn pe care le puteti folosi:corn-aproape alb,par-f putin spre maroniu,dud-spre galbui,tuya-si el f putin spre galbui,bambus-e perfect pentru ca are fibra destul de vizibila-dar fiti atenti la marimea ei adica sa fie si ea cat de cat la scara.cand lipiti filele,lipitile direct cu aracet negru pe care il puteti prepara voi.Dupa ce ati terminat de lipit-slefuiti - faceti cepurile(aici am doua metode f bune,dar vb alta data despre ele),dupa care slefuiti dinou,de data asta f bine ,apoi frecati puntea cu o bucata de lemn de tei pana capata luciu dar nu prea accentuat.Oputeti lasa asa sau sa ii dati o mana de ulei de in sicativat.DOAR ATAT!!!
NU MAI DATI CU LAC!!!!!!!!!!!!!CA STRICATI TOT!!!!!!!!!!!!"
pun acest citat pt ca vad ca multi dintre cei care se autonumesc "incepatori" dau sfaturi,fara sa fi studiat inainte cam tot ce se gaseste pe net legat de construirea unei nave de epoca. acest citat il puteti gasi pe acest forum la urmatorul topic:http://www.rhcforum.ro/topic/11804-prima-macheta/page__st__30 , iar fostul coleg de forum care spune ceea ce am citat eu se numeste DRAKE.
imi cer scuze daca am am jignit sau deranjat pe cineva.
#158
Postat 13 February 2011 - 10:40 PM
gl_mmm, la 13 February 2011 - 08:32 AM, a spus:
Nu numai ca este functionala, este in serviciul activ al marinei militare americane. Are acelasi statut ca orice portavion.
Cat priveste fotografia nr. 16, eu zic ca este un cabestan. In gaurile, patrate de sus se introduc bucati de lemn (manele....parca), cu care se roteste. Pe partea centrala se infasoara parama sau lantul ancorei, care trebuie trasa.
In partea de jos este un dispozitiv de tip clichet, pentru a impiedica rotirea in sens invers.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 13 February 2011 - 10:45 PM
#160
Postat 14 February 2011 - 08:28 AM
jeli, la 13 February 2011 - 09:56 PM, a spus:
:rolleyes:
... pun acest citat pt ca vad ca multi dintre cei care se autonumesc "incepatori" dau sfaturi,fara sa fi studiat inainte cam tot ce se gaseste pe net legat de construirea unei nave de epoca ...
:angry: Nu am dat niciun sfat, nimanui! Am postat doar ceea ce am lucrat eu pana acum. Si am sa continui! :angry: Iar galionul am sa mi-l fac exact asa cum cred eu de cuviinta, indiferent daca place altora sau nu. Dealtfel, imi voi asuma cu foarte mare placere erorile si stangaciile a.i. rezultatul final sa ma reprezinte. Si chiar daca voi mai face unele sugestii sau recomandari le voi face strict prin prisma experientelor personale legate de acest galion.
Si de ce trebuie sa studiez "cam tot ce se gaseste pe net"??? Nu vreau sa devin campion mondial! Ma simt excelent bibilind in timpul liber la barcuta asta! De ce as vrea sa oare sa schimb asta?
PS jeli, poate ca nu te-ai referit (numai) la mine in acel post! Dar asa m-a scos din sarite ...
#161
Postat 14 February 2011 - 10:51 AM
#162
Postat 14 February 2011 - 12:30 PM
#163
Postat 14 February 2011 - 01:16 PM
O alta intrebare este : In documentatie si prezentari se spune ca dimensiunile sunt 78x66 cm . Cum modelul e tridimensional clar o dimensiune lipseste . 78 e clar lungimea . Ce sa fie 66 ? Inaltimea ? Cam asa ar fi dupa proportii dar atunci adincimea cit sa fie ? Intreb pentru ca as vrea sa-i fac o cutie de sticla in care sa depozitez modelul si in timpul constructiei care va dura dupa cum se vede .
Aceasta postare a fost editata de Paul_L: 14 February 2011 - 01:18 PM
#165
Postat 14 February 2011 - 07:49 PM
dupa inca 2-3 numere...vor trebui bicanci la comanda, cu tot cu cutie, nu?:clapping:)
#166
Postat 14 February 2011 - 08:41 PM
Verifica asta dupa ce ai numerele 3 si 4
Pentru cei ce vor sa lege tunurile, nu sa le lipeasca, poate e mai bine sa nu lipeasca puntile pentru a face ancorarea tunurilor mai usoara.
#167
Postat 14 February 2011 - 10:28 PM
Revin cu intrebarea
Daca vreau sa construiesc inca o corabie in paralel cu cea de la deagostini, pot sa folosesc la toata corabia lemn de balsa?
Am vazut pe un anumit site de navomodele (ma abtin sa-i dau numele) lemn de balsa de diferite dimensiuni, se poate folosi sau trebuie folosit neaparat placaj?
Merci de raspuns.
#168
Postat 14 February 2011 - 10:40 PM
Multa bafta!
Telefon: 0721 385365
#170
Postat 14 February 2011 - 10:53 PM
Pe parcursul lucrarii o sa incerc sa va tin la curent cu evolutia lucratilor.
Ceea ce nu v-am spus este ca cea de-a doua corabie care vreau sa o fac in paralele cu cea de la deagostini as vrea sa o fac la scara 1:25 adica dublu fata de cea din revista.
O sa ma bazez pe dimensiunile pieselor din revista si o sa le dublez dimensiunea pt a doua corabie.
Sper sa iasa ceva.
Merci inca odata.
#171
Postat 14 February 2011 - 10:54 PM
ccosti69, la 14 February 2011 - 10:44 PM, a spus:
Telefon: 0721 385365
#172
Postat 14 February 2011 - 10:58 PM
ccosti69, la 14 February 2011 - 10:44 PM, a spus:
Poti folosi balsa pentru intreg corpul navei (vezi topicul meu Flota lui columb) dar exista mici probleme: e foarte mult de munca, e foarte greu sa dai corpului simetrie, si balsa e destul de scumpa, in schimb face minuni daca umpli intre coaste cu balsa, se prelucreaza mult mai usor decat lemnul de tei si da o rezistenta destul de mare, DAR daca lucrezi o nava cu cala deschisa nu ai cum sa bagi balsa, singura solutie ramane placajul
#173
Postat 15 February 2011 - 09:55 AM
Cateva opinii personale, nu sfaturi:
Dan Stroie, la 13 February 2011 - 12:47 PM, a spus:
Super aceasta idee! :) Intradevar, traversa din metal arata cam banal si ... nerealist. Dupa ce am sa finisez bine ancorele, imi propun sa vopsesc traversa intr-o culoare diferita de cea a ancorei a.i. sa para ca este din lemn. Cele 4 inele metalice reprezentate pe traversa le voi vopsi tot in culoarea corpului ancorei.
Poti pune o poza cu o astfel de ancora?
Catris, la 13 February 2011 - 07:40 PM, a spus:
Intentionat am "uitat" sa desenez cuiele sau cepurile. Nu-mi plac deloc! Raportand ochiometric la scara intregului velier, mi se par disproportionate - prea mari. Tinand cont ca este o punte intermediara si ca voi acoperi complet bordurile!!! inca pot sa gresesc. :) Sper insa sa descopar varianta cea mai placuta ochiului (meu) dar si comoda d.p.d.v. constructiv.
Equinox, la 13 February 2011 - 08:10 PM, a spus:
O scula fara de care nu vei reusi sa dai un aspect ingrijit puntii este scalpelul. Trebuie sa decupezi din scandurile puntii acele fante de montaj si cu un cutter obisnuit nu cred ca se poate. Eu mi-am luat din Praktiker o trusa de scule de-astea ... nici nu stiu cum se cheama. Are vreo 20 de lame de diferite forme si dimensiuni. Daca vrei pun o poza cu trusa.
In rest, poti (si trebuie) sa mai si improvizezi.
Paul_L, la 14 February 2011 - 01:16 PM, a spus:
Si eu am sa-i fac o "cusca" (din carton, in prima faza): aprox. 90 x 80 x 40 (lungime x inaltime x latime), dimensiuni in cm.
rba, la 14 February 2011 - 08:41 PM, a spus:
Verifica asta dupa ce ai numerele 3 si 4 ...
Nu am slefuit deloc nici coastele si nici etrava! Le-am imbinat conform instructiunilor: aracet, impinse bine una in alta, cu asigurarea unghiului de 90 de grade! Atat! ... Nu sunt deloc multumit de felul in care arata piesele imbinate pana acum dar sper sa ma insel eu. Am o puternica impresie ca dimensiunile si pozitia decupaturilor nu sunt foarte exacte. Vezi poza mea acolo unde se imbina prima coasta din prova cu etrava ... coasta depaseste cu 3-4 mm etrava!
Abia astept urmatoarele numere! :)
Respect!
#174
Postat 15 February 2011 - 10:22 AM
Pentru gl_mmm:
http://www.jotika-lt...onst075_lrg.jpg
E una din pozele de pe site cu ancore. Inelele de pe partea din lemn par vopsite. Probabil ca acele piese nici nu sunt din lemn. Se poate afla exact daca inelele sunt repere separate sau se livreaza tot subansamblul, daca iti faci timp sa cauti in documentatia de pe site a navei Granado. Eu am descarcat tot ce am gasit in pagina despre Granado (planuri, instructiuni de montaj, lista de repere - aceasta specifica si materialul din care este realizat fiecare reper). Sunt vreo sase fisiere pdf, de unde se pot extrage ceva informatii despre metodele de lucru specifice. Presupun ca si celelalte modele de vanzare de acolo au documentatie la acelasi nivel, probabil se completeaza unele pe altele, asa ca voi mai aloca ceva timp documentarii inainte de a incepe asamblarea corabiei. (Intre timp am de construit un velier RC functional, pentru ca se apropie cu pasi mari sezonul de competitii). Fiind incepator in domeniu, nu am timp sa reinventez roata , mai ales ca exista un bagaj de cunostinte disponibile impresionant, gata de a fi consultat. Plus discutiile de pe forum, de unde apar idei interesante. Voi alege la momentul respectiv solutiile care mi se vor parea cele mai potrivite cu dotarea si experienta mea.
#175
Postat 15 February 2011 - 10:28 AM
"Anterior colectia a mai fost lansata la centrele de presa, intradevar la numarul 4 aceasta intrerupandu-se, insa pentru imbunatatiri.
In momentul de fata aceasta colectie s-a relansat, s-au adus mai multe modicari in cadrul acesteia, calitatea revistei si a pieselor din corabie este la un grad mai inalt decat anterior.
Ne cerem scuze pentru inconvenientul creat anterior insa va precizam totodata ca aceasta colectie nu se va mai intrerupe, ajungand pana la numarul 100."
Eu oricum o cumpar, risc! :)
Aceasta postare a fost editata de adytza: 15 February 2011 - 10:29 AM
#177
Postat 15 February 2011 - 12:51 PM
Se poate intampla ca si prin frecarea aceea sa faci ce trebuie, dar "fenomenul" se refera la operatii mai mult mecanice (slefuire, raschetare, curbare, poate presare), cam la tot ce poti face pentru a potrivi sau aranja piesele ansamblului inainte de montare.
Telefon: 0721 385365
#178
Postat 15 February 2011 - 02:34 PM
Etrava = Element de rezistenţă aflat la prova navei si care închide corpul acesteia. Este partea cu care nava îşi deschide drumul la înaintarea prin apă.adica etrava ramine in afara baghetelor.
in cazul modelului din revista mari corabii,ceea ce vedeti inaintea primei coaste nu este etrava.pe dvd-ul din revista s-ar putea sa apara termeni eronati din cauza traducerii defectuase.personal nu am vazut acest dvd,dar am vazut alte dvd-uri cu prezentari de kit-uri,si la toate traducerile sint jalnice(nu ma refer doar la termeni marinaresti).
#179
Postat 15 February 2011 - 04:51 PM
bitex, la 14 February 2011 - 10:40 PM, a spus:
Multa bafta!
Scuze de off-topic, dar aceeasi problema o am si eu. Vreau sa construiesc La Nina de la 0 si in Cluj nu gasesc lemn de balsa. Am fost la Baumax si la Praktiker iar cei de-acolo nici nu au auzit de acest tip de lemn. As prefera sa cumpar personal, cel putin la inceput, sa vad si eu lemnul inainte de-a-l achiziona, apoi as putea comanda de pe acel site.
Legat de kit-ul de la DeAgostini, eu stau pana la nr 10 cel putin, abia apoi m-apuc de el. Pana atunci mai capat ceva experienta din constructie Ninei.
Spor.