Proiecte de iarna din atelierul lui TomCat numai 1:18 in varianta self-made
#1
Postat 11 January 2012 - 10:09 AM
Pentru marea majoritate dintre dumneavoastra genul ascesta de competitii este plictisitor si necunoscut, dar, odata intrat in cercul vicios al aeromodelismului de sala , parerea se cam schimba.
Si..... cum iarna este un sfesnic bun , cum vremea si temperaturile scazute de afara te forteaza sa te ascunzi in locuri calduroase , in lipsa semineului cu lemnele aprinse trosnind de zor si a fotoliului asezat la gura acestui semineu m-am decis ca a sosit vremea sa mai mesteresc cate ceva in ale lemnului. Asa ca ..... dupa o rasfoire temeinica a unor planuri si poze am dat intamplator peste ceva care mi-a atras pe deplin atentia . Este vorba despre cateva proiecte romanesti , destul de putin cunoscute.
Si.... cum nimeni nu prea incearca sa puna in valoare proiectele romanesti, am decis sa incerc sa le etalez eu la scara 1:18 , si daca se poate..... si zburatoare pe deasupra , asa ca , am inceput cu aeronava monoloc RM 12 sau ratusca cea urata, unul dintre proiectele de seama ale binecunoscutului inginer Radu Manicatide.
Este unul dintre inginerii care au contribuit la proiectarea si realizarea de aeronave de conceptie si constructie proprie. Acesta s-a născut la Iasi (aviz iesenilor, aveti cu ce va mandrii ), la 17 aprilie 1912 ca fiu al profesorului de pediatrie Mihail Manicatide, si a urmat Scoala Politehnică din Bucuresti si Scoala de Aeronautică si Constructii Automobile din Paris , în perioada 1931-1937. Încă din aprilie 1926 era preocupat de aviatie, câstigând cu un planor propriu, M-1, locul I la concursul de aeromodele si planoare. În 1931 a făcut scoala de pilotaj, luându-si brevetul. În 1935, a realizat avioanele monoloc RM-5 (cu greutatea maximă de 200 kg si viteza maximă de 120 km/h) si RM-7 (cu greutatea maximă de 240 kg si viteza maximă de 135 km/h).
Din anul 1939, inginerul Manicatide, specialist în structuri, a lucrat la IAR Brasov, ca sef al serviciului de studii structuri, apoi ca sef al atelierului de prototipuri si experimentări, unde a participat la realizarea avioanelor proiectate la IAR (IAR-27, IAR-37 si IAR-80) si a avioanelor sub licentă (IAR-79 - Savoia Marchetti, Me-109 - Messerschmitt). Continuându-si preocupările mai vechi, în 1942 a realizat la IAR Brasov avionul monoloc RM-9 (cu greutatea maximă de 350 kg si viteza maximă de 138 km/h). În 1944, Radu Manicatide a realizat avionul biloc cu ampenaj orizontal dispus în fată (tip rată), RM-11 (cu greutatea maximă de 530 kg si viteza maximă de 175 km/h), iar în 1949 a construit, tot la Brasov avionul biloc de scoală IAR-811 (cu greutatea maximă de 650 kg si viteza maximă de 150 km/h). Din 1950, la Uzina de Reparatii Material Volant - URMV 3, sub conducerea sa s-au construit avioanele IAR-813 (cu greutate maximă de 750 kg si viteza maximă de 192 km/h), cu care s-au obtinut recorduri omologate de Federatia Aeronautică Internatională. În 1953, a proiectat si realizat avionul bimotor IAR-814 (cu greutatea maximă de 2.030 kg si viteza maximă 272 km/h), cu care s-a obtinut, de asemenea, un record mondial de viteză pe circuit închis, omologat de FAI. Din 1955, tot la URMV 3, s-au construit avioanele IAR- 817 (greutate maximă 1.150 kg si viteza maximă de 175 km/h). Radu Manicatide s-a mutat la Bucuresti, la Întreprinderea de Avioane, realizând în serie IAR-818, intrat în dotarea aviatiei agricole si sanitare. În 1956 a creat avionul bimotor MR-2, derivat din IAR-814 (cu greutate maximă 2.080 kg si viteza maximă de 275 km/h). După 1967, Radu Manicatide, în colaborare cu Institutul de Mecanica Fluidelor si Cercetări Aerospatiale, a proiectat avioanele IAR-822, IAR-823, IAR-826 si IAR-827, care au fost realizate la ICA Ghimbav
Revenind la RM 12 pot spunedespre aceasta aeronava ca a fost realizata de catre Inginerul Radu Manicatide in anul 1953 la Uzinele de Reparatii Material Volant URMV3 din Brasov . Este un avion experimental cu ampenajele in fata tip rata, cu greutatea maxima de 230 kg si viteza maxima de 125 km pe ora.
Modelul este realizat la scara de 1:18 integral din lemn de balsa inpanzit cu hartie Japico. Este echipat cu un micro motor provenit de la un defunct elicopteras de camera si este alimentat cu un accu LiPo de 3,7 v si 180 mA autonomia de zbor circular a ratustii fiind de aproape 5 minute la o greutate totale de 34,8 grame. Daca totul v-a fi OK am sa va prezint si cateva filmulete pe care le v-oi face cu zborul inaugural al acestei machete la Cupa Eurocopter din data de 28-29 ian 2012 , eveniment care se va desfasura in incinta halei Eurocopter Brasov.
......si poate totusi
#5
Postat 11 January 2012 - 10:18 AM
Similar cu RM-ul si acest avion v-a fi echipat cu un micro motor electric pentru zborul in sala , asa ca...... mergem inainte.
Model realizat din balsa , inpanzit cu japico la scara 1:18. Pana acum are 39 grame, iar pana la finalizare , pentru a putea zbura nu trebuie sa depasesc greutatea de 55 grame. Totusi, sperante sunt sa nu depasesc greutatea , singura problema ar fi legata de motorizate care nu depaseste 10 grame (motor -3,8 grame si acuu- 4,9 grame)
Aceasta postare a fost editata de tom cat: 11 January 2012 - 10:18 AM
......si poate totusi
#6
Postat 11 January 2012 - 10:26 AM
Si acest model este construit la 1:18, din acelasi material, balsa. Modelul l-am gandit pentru a putea intra in categoria F-1-A.
...
Aceasta postare a fost editata de tom cat: 11 January 2012 - 10:25 AM
......si poate totusi
#8
Postat 11 January 2012 - 10:30 AM
Modelul , asemenea ca si predecesoarele lui produse in atelierul propriu , v-a fi echipar electric, iar ca o noutate am sa incerc varianta RC . Este destul de greu ceea ce incerc sa fac, mai ales la aceasta scara (1:18) dar sper sa reusesc. Pana in prezent totul se leaga de greutatea modelului si a electronicii , greutate care insumeaza motor, regulator, accu, receptor ,servo si nelipsita mataraie. Pana in acasta faza de constructie ( din poze) modelul l-am usurat cat am putut de mult, acum....... vedem rezultatele finale, cand oi ajunge la ele.
......si poate totusi
#13
Postat 11 January 2012 - 10:51 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#16
Postat 11 January 2012 - 02:03 PM
Multa, multa bafta, mestere.
#17
Postat 11 January 2012 - 02:50 PM
#18
Postat 11 January 2012 - 06:20 PM
PS>Fereste Zmeul de ochii lui Raoul,are si el o macheta din balsa facuta dupa o schita de pe jocul lui...e inebunit de model si de Red baron....iti explica el ce si cum.
Sa auzim de bine si multa bafta in continuare.
#19
Postat 11 January 2012 - 06:23 PM
#23
Postat 13 April 2013 - 08:49 PM
tom cat, la 11 January 2012 - 10:14 AM, a spus:
M-am conectat la acest forum al modelistilor in, primul rand, pentru ca ma consider modelist de foarte multi ani,si ,pentru ai raspunde acestui mincinos,care se foloseste de fotografiile cu machetele mele postate aici.cereti-i sa posteze pe sait planurile dupa care a realizat machetele si foto de final al machetelor.
#26
Postat 13 April 2013 - 09:01 PM
tom cat, la 11 January 2012 - 10:41 AM, a spus:
Sugestii nu, dar vad ca RECLAMATIILE au venit .. in tarile civilizate chestii d'astea legate de drepturile de copyright se lasa cu .... nasoleala ..
#27
Postat 30 June 2013 - 04:02 PM
tom cat, la 11 January 2012 - 10:18 AM, a spus:
Similar cu RM-ul si acest avion v-a fi echipat cu un micro motor electric pentru zborul in sala , asa ca...... mergem inainte.
Model realizat din balsa , inpanzit cu japico la scara 1:18. Pana acum are 39 grame, iar pana la finalizare , pentru a putea zbura nu trebuie sa depasesc greutatea de 55 grame. Totusi, sperante sunt sa nu depasesc greutatea , singura problema ar fi legata de motorizate care nu depaseste 10 grame (motor -3,8 grame si acuu- 4,9 grame)