Cafeneaua F4C Discutii generale ce nu se incadreaza topicurile de constructie
#481
Postat 11 January 2015 - 02:07 PM
#482
Postat 11 January 2015 - 02:54 PM
Teo-Costin, la 11 January 2015 - 02:07 PM, a spus:
Nu, mie imi place stick-ul, si vreau sa ii pun un pilot, mitraliera si sa ii fac o schema realista de culori, nu eram sigur daca sa ii pun si lumini de navigatie, si cum fokker e.iii e singuru avion nemtesc care se apropie de forma stick-ului uite cum fac un model scale
#483
Postat 19 June 2015 - 07:24 AM
#484
Postat 19 June 2015 - 08:57 AM
Aceasta postare a fost editata de MADA: 19 June 2015 - 08:59 AM
#485
Postat 16 September 2015 - 10:29 AM
#488
Postat 18 September 2015 - 08:37 AM
#489
Postat 18 September 2015 - 11:08 AM
E simplu :
Cumperi (sau deja ai) un model scale .Se produc in serie milioane de Piper,Tiger Moth,Spitfire,Cessna,Taylor Craft,Corsair.....care arata frumos,sunt sub 15 kg.,pot fi adaptate pentru clasa H.
1. Ai de exemplu un Piper mare de 2-2,5 m cu motor ,sa zicem ,30 cmc(26 merge).
2.Cauti poze cat de cat clare de la un avion real ( e netul plin ).
- Afli al cui e (sa scri in documentatie) sau macar aerodromul de baza.Poti afla tot de pe net folosind numarul de inmatriculare.
- Da un mail la proprietar si roaga-l sa-ti raspunda cu confirmarea ca "obiectul " e inca in viata,zboara (sa zicem in Cleveland).
- Incearca sa obti cat mai multe detalii ale prototipului( asa ni se spune sa-i zicem originalului 1/1 ) ca sa faci modificarile.
- Lucrezi la,refacerea culorii,inmatricularilor,detaliilor( lampi,scari,geamuri,antene radio,roti....)
- Scrii in documentatie tot ce ai facut cu manuta ta ,descri materialele folosite,accesoriile,prefabricatele.
- Incerci sa faci o lista cu culorile folosite ( mai greu sa afli direct de la proprietar- cauta si asimileaza).
- Precizeaza caracteristicile tehnice ale prototipului si viteza maxima si minima.
- Declari pe propria raspundere ca tu esti autorul "operei" si modelul e in proprietatea ta.
- Precizezi daca prototipul e pentru acrobatie sau nu ( Piper nu e ,asa ca evolutia in zbor nu va fi acrobatica).
- Precizeaza viteza maxima a prototipului si calculeaza viteza la scara a modelului
Fa 3 dosare cu informatiile de mai sus la care adaugi minim 3 poze cu "obiectul original" si eventual poze cu detalii
Fa un desen in 3 plane la scara(poate fi orice scara incape pe format A3) si un marker de scala ( 1 cm = ....m)
Fa un desen cu subansamblele prototipului (aripi,fuselaj,suprafete comanda) din ce sunt facute si ce ai folosit la model.
Fati un program de zbor cu cam ce stie sa faca jucaria :
- decolare,zbor in dublu 8,zbor linie dreapta,touch&Go,glisada,ranversare....nefiind acrobat.Multe avioane militare nu au fost acrobate desi ai crede ca toate ar trebui sa fie.Daca-l declari acrobat ,adaugi : looping,opt cuban,zbor pe spate,tonou......
Te antrenezi ca sa poti face o evolutie cat mai scale.Problema e ca zborul sa fie continuu,lin,legat,fara zmucituri si ....cam ce fac eu ,"fitze".
E punctat zborul scale. Viteza va fi o problema.Ce te faci daca Piperul zboara la 120 km/ora si tu ai scara 1/4...Ar trebui sa zbori cu 40 km/ora ?
Asa ar trebui....in realitate trebuie avut grija ca la modelele scara 1/6,1/8 este imposibil sa zbori cu viteza scale.
Clasa e spectaculoasa ,nu costa foarte mult la modificari,modelele sunt deja calculate la semiscale,montarea si demontarea usoara.Merita incercat.
in 25 la Sterjnic poti veni cu ce ai,macar sa incerci sa te integrezi si sa vezi ce fac altii.
Anul trecut Brasovul a venit cu doua modele fara multe modificari : un Skywalker si un Tiger Moth superb.Ambele au luat distinctii.
#490
Postat 06 October 2015 - 07:45 AM
Multumesc mult
#491
Postat 06 October 2015 - 11:37 AM
Teo-Costin, la 06 October 2015 - 07:45 AM, a spus:
Multumesc mult
Ce draq iti trebuie ? .. nu vezi ca incet incet nu se mai tine nici F4C , nici F3A .... abia se strang 2-3 participanti ..
Doar pentru gargara ? .. sa facem teorie ? sau sa iasa cu scantei ? ...
#492
Postat 06 October 2015 - 11:45 AM
Zic si eu .....
#493
Postat 06 October 2015 - 12:13 PM
Sau crezi ca daca apare un astfel de topic pe forum se
construiesc singure ? .... Ori ai si tu nevoie de vre-un sponsor ? Ha ! Ha !
Sunt tutoriale cu exemple si etape detaliate de construcție
muuult peste ce ar putea sa îți ofere informațiile de pe un astfel de topic nou înființat .
Uite azi am aflat ca cineva lucrează la un Mustang imens de
4m .... Ai văzut ceva pe RHC legat de asta ?
Ai pasiune , ai plăcere si îți dorești . nu stai sa despici firul in paișpe ...
Îți dai demisia de la munca si te apuci .... ca o sa ai nevoie
de mult timp si de spațiu - atelier sa nu sara praful de fibra pe LED - ul 4k proaspăt achiziționat ..
#494
Postat 06 October 2015 - 02:11 PM
Teo-Costin, la 06 October 2015 - 07:45 AM, a spus:
Multumesc mult
Deschide un topic in F4C si se va putea muta ulterior. Are si Flypol unul de F4H, pentru Cessna.
#496
Postat 04 September 2016 - 07:18 AM
Pentru iubitorii de machete ,un pret foarte bun zic eu ! :drinks:
#497
Postat 06 September 2016 - 08:03 AM
Majoritatea concurentilor de la Campionat utilizau gyro cel putin pe directie, fapt confirmat pe unele forumuri si discutii pe facebook de catre unii.... deci e voie si cu gyro.
In regulament nu este specificat nicaieri, posibil intr-un buletin informativ emis ulterior.
#498
Postat 06 September 2016 - 03:05 PM
Zippo, la 06 September 2016 - 08:03 AM, a spus:
...........................................................................................
In regulament nu este specificat nicaieri, posibil intr-un buletin informativ emis ulterior.
In regulamentele vechi era stipulat ca nu e voie cu nici un sistem de stabilizare artificiala a modelului. Interdictia a disparut, cred, odata cu CM Spania (acum patru ani). Tot asa a disparut si referirea la pierderea unor piese in timpul zborului (se nota cu "0" intreg zborul - vezi Richard Crapp care a pierdut plafonul carlingii si parbrizul stang).
Asa, nemaifiind interzise explicit, sunt permise. Rau este pentru cei care au interdictie prin regulamentele nationale.
Australienii s-au simtit lezati de utilizarea stabilizatoarelor (giro+accelerometre+GPS).
Adrian
#499
Postat 06 September 2016 - 03:11 PM
Zippo, la 06 September 2016 - 08:03 AM, a spus:
Majoritatea concurentilor de la Campionat utilizau gyro cel putin pe directie, fapt confirmat pe unele forumuri si discutii pe facebook de catre unii.... deci e voie si cu gyro.
In regulament nu este specificat nicaieri, posibil intr-un buletin informativ emis ulterior.
Si mari maestri ca si Vitali Robertus am vazut ca zboara cu giro pe jet ,ajuta sa para mai real zborul.
#500
Postat 06 September 2016 - 05:16 PM
fly, la 06 September 2016 - 03:11 PM, a spus:
"Marele maestru" a fost depunctat masiv la CM din Franta pentru ca modelul nu prea era facut de el. In sprijinul afirmatiei stau filmuletele postate pe YouTube chiar de el. Cand a vazut ca nu mai tine cu declaratia falsa si-a luat jucariile (echipa urss) si a plecat. Cred ca din cauza lui Rusia nu a mai participat la CM de F4C.
In privinta giroscoapelor a fost o batalie mare ani de-a randul. Se spunea (pe buna dreptate) "ne batem in giroscoape" sau suntem punctati pentru abilitatile noastre de piloti. Acum, dupa ce FAI a scos din regulament imterzicerea giroscoapelor, cei ce prin regulamentele nationale nu au voie sa le foloseasca, se simt frustrati.
Cei care au vazut zborurile Antaresului sau Fuga-Magister-ului intrebau la tonoul lent: astea nu deviaza nici un mm de la atza?. Si nu deviau desi nu cred ca Antaresul 1:1 era in stare de asa ceva, chiar cu cel mai tare pilot.
Adrian
#501
Postat 06 September 2016 - 05:39 PM
atro, la 06 September 2016 - 05:16 PM, a spus:
In privinta giroscoapelor a fost o batalie mare ani de-a randul. Se spunea (pe buna dreptate) "ne batem in giroscoape" sau suntem punctati pentru abilitatile noastre de piloti. Acum, dupa ce FAI a scos din regulament imterzicerea giroscoapelor, cei ce prin regulamentele nationale nu au voie sa le foloseasca, se simt frustrati.
Cei care au vazut zborurile Antaresului sau Fuga-Magister-ului intrebau la tonoul lent: astea nu deviaza nici un mm de la atza?. Si nu deviau desi nu cred ca Antaresul 1:1 era in stare de asa ceva, chiar cu cel mai tare pilot.
Adrian
P.S. Pentru ca vorbeam de declaratii pun si pozele a doua declaratii de la F4C si doua de la F4H. De la C ale primilor clasati iar de la H, declaratia lui Dragos si cea a lui Mick Reevs.
Declaratie Andreeas Luthi
declaratie luthi.jpg (401.38K)
Number of downloads: 31
si declaratie Marc Levy
declaratie Marc Levy.jpg (396.36K)
Number of downloads: 30
Aceasta postare a fost editata de atro: 06 September 2016 - 05:42 PM
#503
Postat 06 September 2016 - 05:45 PM
declaratie Mick Reevs.jpg (392K)
Number of downloads: 27
Dupa cum vedeti, desi totul a fost facut de el, a concurat la H
#504
Postat 06 September 2016 - 08:00 PM
Ajuta mult la pastrarea unei traiectorii drepte in rulaj si decolare, pilotul fiind concentrat pe celelalte comenzi... numai zic ca la primele zboruri unde nu cunosti modelul este chiar util.
Faptul ca unii abuzeaza de astfel de stabilizatoare va duce cu siguranta la modificarea regulamentului... deja au fost unele contestatii de la norvegieni.
Pacat ca dupa atata timp nu avem o echipa completa la aceasta categorie.. imposibil nu este.
#506
Postat 06 September 2016 - 09:38 PM
Zippo, la 06 September 2016 - 08:00 PM, a spus:
.....................................................................................................................
Ar fi frumos sa fie asa (numai la decolare).
Am o jucarie care are giro pe trei axe si, in acelasi timp, are si accelerometre pe cele trei axe. Nu numai ca iti tine axa dar iti corecteaza si eventuala deriva din cauza vantului. La asa ceva ma gandeam cand vedeam acele tonouri atza pe un vant travers destul de puternic.
Nu l-am folosit inca dar se zice ca iti tine axele pe care nu dai tu comanda. Credeti ca la nivelul unui concurs va ezita cineva sa foloseasca asa ceva daca este permis?
Cred ca ati vazut si voi ca a aparut o sumedenie de receptoare care au stabilizator automat - iei mainile de pe comenzi, iti aduce modelul in zbor stabil, orizontal.
Aceasta postare a fost editata de atro: 06 September 2016 - 09:39 PM
#508
Postat 18 October 2016 - 07:46 AM
Regulament FAI: http://www.fai.org/d...iam/SC4_F4_2016
Aceasta postare a fost editata de Zippo: 18 October 2016 - 07:47 AM
#509
Postat 18 October 2016 - 07:52 AM
Peter Goldsmiths Trimming Sequence.pdf (57.61K)
Number of downloads: 15
Trim Chart.pdf (343.41K)
Number of downloads: 18