Modelism - RHC Forum: Turbine Termice - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Turbine Termice Informatii, cum functioneaza, dezbaterii

#61 Useril este offline   CamilBM 

  • ex BIGfoot
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1013
  • Inregistrat: 02-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:UAV/F3A/JET/3D/1:1

Postat 28 March 2012 - 12:15 PM

Noua turbina HK.

Fisiere atasate


Fly to live
Live to fly

Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
0

#62 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8322
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 March 2012 - 01:15 PM

Unde ai vazut-o ? Ce stii despre ea, pret ?

Vezi postareaCamilBM, la 28 March 2012 - 12:15 PM, a spus:

Noua turbina HK.

0

#63 Useril este offline   CamilBM 

  • ex BIGfoot
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1013
  • Inregistrat: 02-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:UAV/F3A/JET/3D/1:1

Postat 28 March 2012 - 10:30 PM

Din cate am inteles va fi intre 60 si 80N. Pretul inca nu il stiu, dar stiu ca turbina va intra in aceeasi gama de pret ca si kingtech ul de aceeasi marime.
Fly to live
Live to fly

Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
0

#64 Useril este offline   cristanu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 30-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Braşov

Postat 14 April 2012 - 11:17 AM

Am căteva întrebări pentru începători în ale turbinelor:
- turbinele jet cat pot folosi ca şi combustibil motorina sau doar kerosenul (stiu că în manual nu se arată asta);
- la vechile turbine dacă adaugi costul kerostartului ajungi aproape la preţul uneia noi cu totul inclus , aşadar se merită sau nu achiziţionarea uneia vechi , ca generaţie , cu un kerostart ?(aici mă refer la preţul comparativ a jet cat p80se cu cel al p100);
- ce se ştie de turbinele jet craft ? Nu am găsit prea multe pe net.
Daţi-ne sfaturi pentru echiparea unui model de 10 kg (turbine noi sau second)
Vă salut.
0

#65 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 14 April 2012 - 03:39 PM

ptr un model de 10kg cel mai ideal este o turbina de 12kg
deci puteti sa mergeti cu un jetcat 120SE sau daca sunt bani jetcat 120-sx
despre jet craft nu stiu nimica dar iti sugerez sa mergi cu una dintre turbinele cunoscute si testate care merg fara probleme gen jetcat , behotec , wren,jetcentral ,kingtech etc
la una second cel mai important e numarul de ore...daca are multe ore trebuie sa te gandesti cand cumperi una daca are service in europa ...altfel te va costa mult maintenanta

toate merg teoretic pe motorina , DACA sunt gas start
problema cu motorina datorta rafinamentului este ca are un continut mai mare de sulf....iar in cazul jetcatului timpul pana la maintenta se va reduce drastic datorita resturilor care se vor depune... unii producatori au modificat standardul camerii de ardere ptr a combate acest fenomen si garanteaza operarea turbinii cu motorina...altii utilizatori zic ca ajuta 80% motorina +20% benzina
....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#66 Useril este offline   cristanu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 30-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Braşov

Postat 14 April 2012 - 06:51 PM

Mulţumesc pentru răspunsuri , dar vin alte întrebări:
-de unde procuri kerosen la noi în ţară (nu-mi spune de la aeroporturi)şi la ce preţ?
Nu de alta dar la consumul unei turbine la un zbor de 10 minute (în jur de 3-4 l ) dacă îl iei la preţul motorinei deja nu mai merită achiziţionarea unei turbine numai pe kerosen.
- uleiul de amestec mai găseşti şi în magazinele on line dar la noi ce se poate găsi?
Vă salut.
0

#67 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 14 April 2012 - 07:41 PM

pai nu prea ai cum sa faci rost de kerosen decat de acolo...pretul e mai mic decat cel de motorina parca 3 ron per litru...eu pot sa imi fac aici la arad rost de la binevuitori si buniii oameni din aviatia usoara...(acolo tre sa intrebi si tu)...initial am rulato si eu pe a mea pe kerosen dupa care am trecut pe diesel asa nu am stresul tot timpul de a procura kerosen..mai sunt si dezavantaje cu kerosen...unul ar fi ca de picura in masina ...e cam greu de scos mirosul
-ulei de amestec se gaseste aeroshell 500 la pilotshop.ro dar e la supra pret cam 100 de ron litru fata de pret real 11$....eu cumpar de prin strainatazti unde e cam 9-10 euro 1L....se poate folosi si ulei 2T full syntetic dar cel pentru turbine e mai bun(resista mai bine la temp mari, in rest identic)

... la motorina ai nevoie doar de 3% amestec deorece motorina deja contine ulei...

inca ceva turbinele pe motorina nu opereaza bine la temp sub 15 C datorita vascozitazi motorinei...

daca mergi pe jetcat e must kerosen
sau poti merge pe behotec care merge si pe moto (garantat de producator)("Behotec engines are certified to run on clean Diesel")...totul depinde de camera de ardere (ca ardere sa fie completa si duzele tre sa fie un pic mai mari)
....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#68 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 15 April 2012 - 12:16 PM

Jet A1, ca denumire comerciala costa 0.85-0.90 RON pe litru, nu se poate achizitiona practic de catre particulari.
Chiar si prin firme este destul de dificil de gasit datorita modului de livrare cu cisterna. De "procurat" nici gand, pentru ca, cel putin pentru armata este contingentat. Orice tentativa se soldeaza cu desfacerea contractului de munca.
Este mai usor de procurat AEROSHELL 500 decat kerosen.
Majoritatea turbinelor de noua generatie functioneaza cu amestec de motorina si ulei. Inclusiv EURO 5+ cu bio fuel este OK si nu sunt probleme nici la temperaturi scazute.
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#69 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 12 June 2012 - 01:17 PM

buna as dori sa intreb daca la motoarele wren cu pornire pe gas pot sa pun diesel,multumesc
0

#70 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 13 June 2012 - 10:47 AM

Vezi postareafly, la 12 June 2012 - 01:17 PM, a spus:

buna as dori sa intreb daca la motoarele wren cu pornire pe gas pot sa pun diesel,multumesc

in general toate care au pornire pe gas merg si pe diesel chiar am vb acum cateva luni cu cineva care lucreaza cu turbine 1:1 si mi-a spus acelasi lucru: datorita nivelului ridicat de sulf din diesel acesta se depune in timp pe pale si le dezechilibreaza si in timp blocheaza duzele (aia se vede cand incep sa apar probleme la aceleratie)+ resturi in camera de ardere

sfatul meu este sa scrii un mail direct la wren si sa ii intrebi pe ei...asa am procedat si eu...

problema ar mai fi si la pompa trimitele in mail si modelul pompei sa te asiguri ca duce...probabil va trebui sa setezi voltajul un pic mai sus ...(in caz ca nu vrea sa acelereze pana la turatia normala)

Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 13 June 2012 - 10:49 AM

....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#71 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 13 June 2012 - 01:21 PM

Poate va dau o idee. Pe aici se gaseste Kerosen la toate magazinele ce vand articole pentru camping. Se foloseste la incalzit, gatit si iluminat in corturi. Eu il cumpar pentru a spala motoarele.
Multa, multa bafta.
0

#72 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 June 2012 - 01:48 PM

Eu il cumpar pe firma direct de la un furnizor de pe Otopeni. Fara acte nu se vinde, si costa in jur de 7 lei/litru (pretul de pe factura e in jur de 9, dar pe kg ca asa se vinde). Ajunge la pretul asta pt. ca se adauga accizele ca pentru combustibil auto.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#73 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 13 June 2012 - 01:54 PM

scump domnule scump....acum 1 an se putea procura prin vestul tarii(nu vreau sa bag pe nimeni la zdup) la negru de pe aeroport si se vindea cu 3 lei / L ...acum probabil era mai scump....mergeau cateva masini(diesel) prin arad pe Kerosen fara probleme...chiar sapt trecuta am intrebat si mi sa spus ca nu se mai poate procura...
....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#74 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 June 2012 - 05:04 PM

Eu vorbeam de pretul cu acte, la negru nu ma intereseaza.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#75 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 14 June 2012 - 04:24 PM

Pretul pe acte este sub 1 RON conditiile sunt speciale. Si asta de la un amic care se ocupa de aprovizionare la CIZ Craiova. Acesta este pretul pentru armata, nu pot contrazice ce spune ML Gore, poate ca este un pret special pentru aplicatii civile.
Inclusiv pe firma pentru Kerosen sunt conditii speciale care trebuie indeplinite si nimeni nu livreaza cu butoiul.
Pt Fly - turbinele Wren sunt singurele (non china) de pe piata care nu accepta motorina si asta nu din cauza ca nu ar putea functiona si pe motorina ci exact din motivele expuse de Iamzoli. Restrictiile sunt impuse din cauza ca Wren-ul asigura garantie life time.
Pt. Dan Mitea - acel combustibil care de fapt este un lampant nu este tocmai cel mai indicat, nu are proprietati de ungere si in plus se vinde (in Romania) intre 6 si 8 RON /l.
Una peste alta este preferabil sa ai o turbina care accepta si motorina si daca se poate fara start pe gaz.
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#76 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 June 2012 - 09:16 PM

E imposibil ca un litru de kerosen sa coste 1 leu (merge doar daca e subventionat). Un baril de petrol brut e cca. 100$ adica cca. 360 lei. Acelasi baril are 159 de litri. O simpla impartire si obtinem pretul unui litru de petrol, adica cca. 2.25 lei. E imposibil sa obtii dintr-un litru de petrol 2,25 litri de kerosen.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#77 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 14 June 2012 - 10:40 PM

ML Gore nu vreau sa deschid o polemica cu tine dar vreau sa-ti spun ca pretul biletelor de avion este suportat in general de cei care circula pe ... sosea. Si asta pe gogoloi si nu numai in romanica.
Inca un mic indiciu: pretul aproximativ pentru 1t ( o tona aprox 1300 l) benzina rafinata in Iraq (neaditivata) de companii americane pentru USA este de 9USD/ tona! Puteti sa va interesati daca aveti ceva cunostinte pe la ai nostrii ca brazii care participa la escortare sau ca soferi pe masini cisterna in convoaiele USA in Iraq sau Afganistan.
Pretul oficial al barilului este un soi de bau bau pentru cei care trebuie imbroboditi.
Pretul de productie al unui litru de motorina, in rafinarie, in romanica este de sub 1 ron (in coloana de rafinare kerosenul vine un pic mai de sus si din acest motiv imi permit comparatia) , restul este taxa pe prostie. In acelasi timp combustibilul pentru aviatia militara este subventionat, dar de la sub un RON pana la 7 RON cat spuneti ca dati pe litru (sau 9 RON- daca am inteles eu bine) mi se pare cam multisor. Nu contrazic doar constat.
Am incercat si eu fara succes sa achizitionez 1-2 butoaie de JET A1, contracost, si va spun ca am facut ceva sapaturi la vremea aceea.
Am intrebat si in Cehia pe cei de la Model city si ei spuneau ca achizitioneaza kerosenul cam la fel ca pe la noi. Oficial este greu si acolo.
Iar la capitolul costuri si posibilitati de achizitie sunt de acord cu ce a spus Zoli. E mai rau acu' ca inainte cu 3-4 ani.
Si din acest motiv am decis sa imi cumpar o turbina care sa suporte si motorina.
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#78 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 June 2012 - 04:30 AM

E posibil sa ai dreptate si sa fim toti victimele unei conspiratii. Mie imi convine sa-l iau cu 7 lei litrul avand in vedere ca motorina e 6 lei. Se poate cumpara totusi motorina de la tiristi cu 2,5 lei. Ultimul zbor cu jetul m-a costat 384$ ca a fost pe kerosen (380 aripile si 4 kerosenul), daca eram pe motorina din parcare ma costa 381.5 probabil.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#79 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 15 June 2012 - 08:09 AM

nu nici o conspiratie...asa e, e pretul de productie e foarte mic ptr un l de motorina pretul creste din cauza logisticii de aduce combustibilul la end-user + apoi se mai aduaga cela 20 de taxe ale statului si de acolo pretul....
eu imi rulez turbina pe moto nu din cauza pretului dar din simplu motiv ca e mai comfortabil sa fac rost de motorina...cu kerosen ...hai sa ne intalnim in parcare noapteaa dupa cisterna scot si tie ...daca pot...etc...da tre sa iei 100 de L ca altfel nu mi se reteaza ....si asa mai departe

Gore 384 $ a fost taxa de initiere :D de acuma in colo nu mai platesti nimic :(
....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#80 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 23 June 2012 - 07:02 AM

multumesc pentru raspuns, am sa caut cel mai bine kerosen ,ceva magazine de modelism nu stiti care ar putea sa vinda ,chiar si din ungaria,eu sunt din bihor.
0

#81 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 24 June 2012 - 08:44 PM

In Ungaria ca pe la noi si cehi.
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#82 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 27 June 2012 - 06:30 AM

nu inteleg dece magazinele de specialitate din romania nu procura pt vinzare si kerosen , ca in lume se zboara destul de mult turbine si idealul este kero?
0

#83 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 June 2012 - 06:36 AM

Vezi postareafly, la 27 June 2012 - 06:30 AM, a spus:

nu inteleg dece magazinele de specialitate din romania nu procura pt vinzare si kerosen , ca in lume se zboara destul de mult turbine si idealul este kero?


Pt. ca in Romania suntem doar cativa care zboara jet?
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#84 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 28 June 2012 - 09:47 AM

Am un prieten modelist in UK.
S-a interesat de kerosen si a aflat ca si acolo sunt aceleasi restrictii ca si pe la noi.
Kerosenul se procura de la prietenii pe care tii faci pe la micile aeroporturi private. El are un prieten care detine un mic avion turboprop si acesta la randul lui ii aprovizioneaza pe modelisti cu kerosen.
Si acolo ai nevoie de firma iar cantitatile livrabile sunt multiplu de cisterna.
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#85 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 29 June 2012 - 01:16 PM

as dori sa intreb de ce cind bate lumina in gura compresorului unde sunt senzorii de turatie nu mai citeste rotatiile motorului,doar cind are umbra.
0

#86 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 29 June 2012 - 01:20 PM

petrol lampant se poate folosi?
0

#87 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 June 2012 - 02:18 PM

Vezi postareafly, la 29 June 2012 - 01:16 PM, a spus:

as dori sa intreb de ce cind bate lumina in gura compresorului unde sunt senzorii de turatie nu mai citeste rotatiile motorului,doar cind are umbra.


Pt ca turbina ta are senzor optic de turatie care este influentat de razele soarelui. Turbina e Wren?

Gazul lampant se poate folosi in locul kerosenului cu conditia sa fie gaz lampant curat, nu amestecat cu arome sau alte prostii.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#88 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 June 2012 - 06:45 PM

E-uri :wacko:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#89 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2860
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 29 June 2012 - 08:41 PM

am vazut o discutie despre cele SH..o sursa de inspiratie stie cineva asa ca documentare..THANKS
0

#90 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 29 June 2012 - 09:11 PM

da turbina e wren ,am gasit un site de unde pot sa cumpar petrol lampant pretul e cam mare dar asta e.adresa de net pentru petrol se numeste (www.petrollampant.ro)am scapat de stresul de a procura kerosen.multumesc de raspuns
0

Arata acest topic


  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro