Turbine Termice Informatii, cum functioneaza, dezbaterii
#92
Postat 05 July 2012 - 08:05 AM
#93
Postat 05 July 2012 - 06:43 PM
Zoli_jet
#94
Postat 16 July 2012 - 03:37 PM
#96
Postat 17 July 2012 - 07:28 AM
Oricum si pretul este interesant!
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#98
Postat 12 August 2012 - 10:28 PM
Iamzoli, la 02 July 2012 - 11:24 AM, a spus:
se pare ca sunt probleme cu turbina de la hk cu toate ca termenul de livrare era in feb 2012 ...dupa ce a fost trimisa una de test acum 5 saptamani la xjet ptr review(gratuit)...turbina nu fost inca testata...la intrebarea de ce nu?... motivul a fost " afara ploua si nu am putut" :D postand dintr-un garaj unde unul zicea ca putea construi o racheta balistica....
mai multi jetisti sunt de acord ca sa intamplat ceva cu ea ....iar acum probabil se asteapta sa i se trimita alta ptr a putea face filmul(sa nu stricam rep HK)...
radeam ca zicea xjet ca ploua afara si acuma a pierdut si terenul unde zbura din cauza unor probleme juridice (scuze etc)
la care raspunsul "we dont you to fly it, jut run it, run it, RUNNN it"
la acare altu ...acum ca nu mai ai teren de zbor...ai mai mult timp liber ...ai putea precum ...ai putea .... sa testezi o turbina ?
#99
Postat 12 August 2012 - 10:33 PM
#100
Postat 22 August 2012 - 05:15 AM
#101
Postat 22 August 2012 - 07:39 AM
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#102
Postat 22 August 2012 - 07:47 AM
#103
Postat 22 August 2012 - 01:07 PM
#104
Postat 22 August 2012 - 07:30 PM
fly, la 22 August 2012 - 01:07 PM, a spus:
Cum adica ai reparat turbina ?
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#105
Postat 23 August 2012 - 05:20 AM
#106
Postat 23 August 2012 - 05:23 AM
#107
Postat 23 August 2012 - 06:22 AM
P S el reconditioneaza turbosuflante auto
#108
Postat 18 September 2012 - 05:46 AM
#110
Postat 18 September 2012 - 11:19 PM
Este cea mai mare tampenie pe care am vazut-o vre-o data.
Cred ca tipul foloseste rulmenti de masina de spalat.
Rulmentii din turbine sunt ceramici.
In plus orice desfacere a ansamblului turbina compresor duce la reechilibrarea statica si dinamica a ansamblului.
Te-o fi pus vre-un dracusor sa desfaci asa ceva.
Inclusiv in Craiova cei care fac echilibrarea o fac mecanic (noroc cu echipamentul) si numai cu anumite kituri de reparatie pentru turbine.
Crede-ma ca stiu ce vorbesc, am fost in fabrica de asa ceva, am vazut echipamentele, metodele, procesul intreg si rezultatele.
Uita vrajeala de "criza" a spaniolului.
Parerea mea.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#111
Postat 19 September 2012 - 01:51 AM
comnean, la 18 September 2012 - 11:19 PM, a spus:
N-o fi avut omul bani sa cumpere rulmenti radial-axiali micuti si incearca sa improvizeze. Merge la un carut pentru butelii dar nu tine la turatii mari. Plus ca nu arata daca sau cum face colivia pentru noua varianta. Parerea mea e ca nu poti face dintr-un singur rulment radial de 1 euro bucata unul radial-axial pentru turatie inalta. Sau il faci dar de unica folosinta...
PS. De fapt la el ideea ar fi sa intoduca mai multa bile, Ce castiga pe partea asta pierde prin lipsa coliviei. Oricum, pentru solicitare axiala nu era nevoie de modificare constructiva ca si ala nemodificat se comporta la fel. Contactul se face pe aceleasi suprafete nefiind necesara prelucrarea celorlalte doua.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 19 September 2012 - 01:58 AM
Telefon: 0721 385365
#112
Postat 19 September 2012 - 08:18 AM
comnean, la 18 September 2012 - 11:19 PM, a spus:
echilibrarea statica inseamna echilibrarea fiecarei componente individual, daca nu ai facut damage sau ceva nu mai trebuie facuta
echilibrarea dinamica se face eletronica asupra asamblului, acuma, daca notezi pozitia compresorului si turbinei fata de shaft.... schimbi rulmenti pui la loc ar trebui sa mearga fara vibratii....sunt catva pe rcgroups care faca asta....chiar si in romania
wren vindea mai demult(nu am verificat daca si acuma) mv54 desasamblat ...acasa il asamblai erau marchate pozitile pe componente si iti faceai service-ul acasa in regim propriu....dar de obicei cand trimiti o turbina la maitenanta se curata camera de ardere ...compresor turbina si se rechilibreaza dinamic
#113
Postat 19 September 2012 - 10:59 AM
Nu vreau sa intru in polemica cu tine dar treaba cu marcatul si montajul dupa marcaj nu tine.
La static e OK la dinamic este complet fals.
La producatorii te turbine (turatii similare si mai mari) remontarea aceluiasi ansamblu de doua ori in exact aceeasi pozitie cere alta echilibrare dinamica. Vorbesc de ceea ce am vazut si nu din povesti.
Mai mult ma indoiesc ca WREN accepta asa ceva (sau accepta asa ceva) atata timp cat pentru a nu pierde garantia la maintenanta nu te lasa nici macar sa folosesti motorina.
Ascultati cu atentie soundul turbinei spaniolului si o sa auziti clar unde este problema la turatie medie si inalta.
In rest sunt perfect de acord cu bitex.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#114
Postat 19 September 2012 - 12:36 PM
cat despre wren , din pacate mai demult vindeau doar kituri, apoi au facut turbine complete si kituri iar acum vand doar turbine complete...
daca te indoiesti google stie mai bine dai "wren turbines kit" si gasesti destule threduri
uite un exemplu thread citat din postul 3 de catre wren
"The new Wren Mark IV kit can be assembled in an afternoon, produces 14 pounds of thrust and you can service it yourself !! Comes as a manual start or full autostart.
cheers,
_____________________________
Ron Ballard/Wren Turbines USA
http://www.wrenturbines.co.uk/usa/"
si o poza cum aratau
Turbine_kit.jpg (72.11K)
Number of downloads: 72
#115
Postat 19 September 2012 - 07:36 PM
Singura explicatie ar fi riscul mai redus de dezeechilibru la o turbina de putere mai mica (6.3 kgf thrust-compresor si turbina de dimensiuni mai mici-) dupa ce piesele au fost dezasamblate cu toate ca nici eu nu cred ce spun.
Inclusiv echilibrarea statica se face per ansamblu: turbina, ax compresor pe o masinarie intre varfuri (echipamentul este similar cu ca principiu cu cel folosit pentru elici dar are o freza mica in dotare care aplica mici frezaje pe compresor si turbina).
In romanica se pot vedea la lucru echipamentele la Honeywell Buc, in rest atelierele care repara chipurile turbine au echipamente SH in general si le folosesc dupa ureche oarecum.
P.S. Ca o dovada a ceea ce am zis arunca o privire la rulmentii de la WREN - material si preturi (in jur de 100 de coco bucata), cu toate ca in lumea turbinelor WREN-ul are preturi poleite.Direct de la makeri rulmentii sunt cu vre-o 20% mai ieftini deci oricum foarte scumpi!
Cum dreaq vroia spaniolul sa inlocuiasca rulmentii. Nu as accepta nici macar ca solutie de criza.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#116
Postat 20 September 2012 - 08:58 AM
Eu am luat spre exemplu o Futaba 14 MZ cu certificare pentru America si am vrut sa o trimit la Robbe pentru o verificare de rutina contra cost - au zis sa o trimit in America .. e ca si cum mi-as cumpara un BMW din State si la reprezentanta din Bucuresti m-a trimite in SUA pentru ca sa imi schimbe aia uleiul si filtrele - asta e politica lor.
Am montat o mobila de Bucatarie unui client si electrocasnicele clientul le-a cumparat de la Mielle - cel mai tare brand in domeniu si ca sa aveti o idee numai pe cuptor a platit cam 7 mii de euro - era si ultimul model aparut .
Cand au venit sa le monteze tehnicianul de la Mielle intai si intai si-a deschis Laptop-ul .... i-am spus ca daca vrea sa tina simpozion , conferinta ceva, sa ne spuna ca venim in ziua urmatoare ( era deja ora 22:00 ) ... asta ca sa ia fata clientului si sa justifice si costurile - oricum l-a montat stramb ( avea 120 Kg cuptorul ) si a treia zi ne-a rugat clientul sa il centram noi.
Nu era numai cuptorul de montat ci toate cele necesare intr-o bucatarie de lux nu in una normala.
Sunt multe lucruri care ani de zile au fost considerate tabu - servodirectia nu se repara - reprezentantele nici nu au kit-uri de reparatie, turbinele auto trebuiesc si ele inlocuite obligatoriu si la bani buni - nu se repara nici astea - si multe altele.
Vremurile au dovedit ca totusi nu e chiar asa - eu am reconditionat o turbina de Renault Megane si nu la super firma cu super scule si merge foarte bine - inca.
Posibil daca esti foarte meticulos si montezi reperele EXACT in aceleasi pozitii totul sa fie O.K. ca doar nu le dezechilibreaza grasimea de pe degete care ar ramane pe componente la montare demontare - nu as schimba insa tipul de rulmenti.
Posibil sa existe o diferenta daca testezi pe scule profi dar asta cred este similara cu un caz si anume :
- eram pustani in liceu si ne tot benoclam si noi ca baietii dupa scule de muzica - criteriul dupa care le apreciam era acela al spectrului de frecvente :
" - .. mamaaa .. ia uite buey .. amplifi-ul asta de la Akai are de la 50 Hz pana la 25.000 Hz ... "
Tatal unuia dintre colegi era un vestit dirijor al Romaniei la vremea aceea si ne asculata cum ne ciondaneam noi.
la un moment dat ne-a spus ca urechea umana nu percepe sunetele in tot acel spectru ci ca mai bine sa ne uitam dupa factorul zgomot de fond ca ala ar deranja mai rau ( fasaitul ala din boxe cand dai la maxim fara sa aplici semnal pe intrare )
Asa si cu turbinele .. posibil aparatul sa sesizeze ceva dar ea sa mearga bine merci fara sa strice ceva pe toata perioada pana la urmatoarea revizie.
#117
Postat 20 September 2012 - 09:42 AM
Adica merg dar fac urat. De aia nu-mi plac, cele care cica ar fi echilibrate dinamic sunt de la 100 USD in sus.
La masina mea Suzuki de doi bani au schimbat un rulment la cardan si au reechilibrat dinamic cardanul.
Sunt 100% de acord cu commean, poate merge si asa dar merge prost. Parca citisem ca cea mai mare problema a celor care isi faceau turbine singuri (din kit sau mesterite) era fix echilibrarea dinamica.
Apropo si motoarele outrunner sunt echilibrate dinamic.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#118
Postat 20 September 2012 - 11:13 AM
stiganas, la 20 September 2012 - 09:42 AM, a spus:
Adica merg dar fac urat. De aia nu-mi plac, cele care cica ar fi echilibrate dinamic sunt de la 100 USD in sus.
La masina mea Suzuki de doi bani au schimbat un rulment la cardan si au reechilibrat dinamic cardanul.
Sunt 100% de acord cu commean, poate merge si asa dar merge prost. Parca citisem ca cea mai mare problema a celor care isi faceau turbine singuri (din kit sau mesterite) era fix echilibrarea dinamica.
Apropo si motoarele outrunner sunt echilibrate dinamic.
Nu a zis nimeni sa nu fie echilibrate, ci doar ca daca a fost echilibrata odata si doar o remontam exact in aceleasi pozitii
exista sansa sa fie O.K. - posibil sa nu fie.
Eu am urmarit atent echilibrarile facute de colegul nostru Iamzoli la turbinele lui electrice .... daca era sa te iei dupa
firmele de renume ce a folosit el nu erau scule de echilibrat si teoretic nu ar fi functionat niciodata , ar fi trebuit dispozitive de echilibrare profi - e uite totusi ca a reusit - adevarat ca nu se compara cu o turbina pe keroseon ca regim de
functionare.
P.S.
Ai fost de fata cand ti-au echilibrat dinamic cardanul cardanul ca sa iti ia bani si pe chestia asta e usor ...... si daca ai fi fost de fata nu ii era greu sa il bazaie de 2-3 ori sa zica .. gata domnule, ufff ce greu a fost !
La Opel Vectra ultimul model (1,9 diesel) este mare problema cu volanta ( masa dubla ) .. nu tin, se strica nejustificat de repede.
Ca sa o inlocuiesti cu alta la reprezentanta ( originala Sachs ) te costa lejer peste 60 milioane ( si cu kit-ul ambreiaj daca tot umblii la ea ) .
Daca te duci la orice meanic priceput aceleasi piese le inlocuiesti cu doar 20-25 mil ( si tot original Sachs ).
Atat reprezentanta cat si mecanicul tot de la acelasi importator procura piesele.
#119
Postat 20 September 2012 - 02:21 PM
Principalul efect al unui dezechilibru major este distrugerea lagarelor datorita oscilatiilor arborilor si deformarea si uzura prematura a arborilor.
Turbinele de turatie inalta sunt concepute sa plece pe ulei (sau aer) la baza lagarului dupa care se se automentina in sustentatie in interiorul lagarului fara ca practic sa atinga peretii interiori ai acestuia. Asta este valabil la lagarele cu alunecare.
In cazul celor pe rulmenti lucrurile stau similar si oscilatiile nedorite conduc la uzuri premature in caile de rulare si intr-un final la griparea lagarelor si deformarea axelor.
La turbinele auto lagarele sunt lubrefiate si racite , la turbinele cu care noi ne jucam conditiile de functionare sunt mult mai nasoale neexistand circuit de ungere separat dar in schimb lagarul este cu rostogolire deci ajuta un pic.
Deci orice dezeechilibru oricat de mic nu va duce decat la uzura prematura daca zgomotul nu va deranjeaza deloc.
In plus, in timp, partea de turbina acumuleaza depuneri care vor afecta si ele echilibrarea dinamica a ansamblului care se roteste.
Exista turbine in industria auto la care turatiile de functionare (pentru a creste eficienta) ajung la peste 200kRPM iar la acestea specificatiile tehnice prevad limite de acceptabilitate pentru echilibrare (de obicei g/s) pentru mai multe turatii critice. De exemplu pot fi OK la 170kRPM si respinse din cauza dezechilibrului la 230kRPM.
Exista masini de echilibrat atat de precise incat daca desfaci un ansamblu turbina compresor deja echlibrat si rotesti relativ cele doau rotoare cu 3-5 deg intre ele, masina va sesiza dezechlibrul si va purcede la o noua echilibrare.
Personal, desi am desfacut vre-o cateva sute de turbine auto pentru diverse anchete, nu am reusit sa refac, pentru amuzament, pozitia relativa a componentelor din simplul motiv ca atunci cand se face asigurarea (contrapiulita, deformare, amprenta pe guler, etc) oricat de putin, piesele se rotesc relativ.Asa se intampla si la kit-ul nou.
Cel putin asta este parerea mea si cred ca se confirma si pentru inlocuirile de lagare la turbine la care nu se schimba componentele (din cauza depunerilor) - practic chiar insemnate piesele, reasamblate nu mai vor fi echilibrate ca la testul initial.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#120
Postat 20 September 2012 - 03:39 PM
Multam Commean de explicatii.
REAL DESIGN, la 20 September 2012 - 11:13 AM, a spus:
Ai fost de fata cand ti-au echilibrat dinamic cardanul cardanul ca sa iti ia bani si pe chestia asta e usor ...... si daca ai fi fost de fata nu ii era greu sa il bazaie de 2-3 ori sa zica .. gata domnule, ufff ce greu a fost !
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/