Mig 29 Foam
#1
Postat 17 January 2011 - 07:42 PM
In perioada imediat urmatoare voi finaliza un kit din polistiren Mig 29 (9-12a).
Detalii:
Anvergura 800mm
Suprafata portanta aproximativ 25.50dm.
Greutatea kit-ului gol este de 252gr.
Kit-ul este gandit pentru EDF de 55mm, sau pusher.
Kitul este din polistiren extrudat, botul din fibra de sticla, cabina din plastic.
Kitul este gandit ca si o platforma maleabila. Avionul poate fi construit de la varianta pusher, cu caracteristici de slowflyer pana la speed demon, tras in fibra de sticla cu motorizare bazata pe doua turbine de 55mm.
Am incercat sa-i mentin aspectul cat mai "la scara" cu cel real. Dintre kit-urile disponibile spre vanzare, cred ca este unul dintre cele mai apropiate de aspectul celui real. Totusi, eu il consider semi-scale. In functie de aptitudinile de constructie ale fiecaruia, se poate realiza o adevarata macheta din el.
Pe viitor, va fi disponibil si un "scale kit" pentru model. Exemplu: admisiile de deasupra lerx-urilor, tren de aterizare, conurile de exhaust, frana aerodinamica, interiorul cockpitului etc.
Un timp aproximativ de constructie, din cutie pana in linie de zbor, fara finisaje este cuprins in intervalul a 2-3 ore.
Modelul din poze va fi asamblat in varianta de pusher, si nu va beneficia de extra finisaje.
Multumesc pentru atentie,
Salutari
Mihai
RC Studio
#5
Postat 17 January 2011 - 09:18 PM
Poate te gandesti sa faci si un kit de IAR 80, cu siguranta va avea succes.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#7
Postat 20 January 2011 - 10:15 PM
raoul_bvand, la Jan 17 2011, 07:53 PM, a spus:
Stima ;)
Raoul putina rabdare ,poate sambata ii facem primul zbor tehnic....daca da,atunci veti vedea un film cu el... :rolleyes:
#9
Postat 22 January 2011 - 03:33 PM
Se pare ca astazi am primit binecuvantare de sus, si am reusit in sfarsit sa-l scot la putin aer.
Tin sa-i multumesc pe aceasta cale lui Danny_39 pentru ca s-a jertfit ca si pilot de incercare, si pentru ajutorul acordat cu ultimele pregatiri de zbor.
Setupul si cateva concluzii in urma primului zbor:
Accu: LiPo 2500
Motor Robbe 2445-08
Elice 6x4
Regulator 60a
Comenzi: mix elevon
Greutatea finala 805 gr.
Greutatea m-a cam dezamagit, ma asteptam sa fie mult mai mica. Undeva la 100gr consider ca se mai pot scoate de pe el, dar nu mai mult, nu in setupul acesta.
Zborul a fost cam scurt, au fost ceva interferente, sau poate probleme cu receptorul, si asta a scurtat toata treaba. Totusi sunt multumit de comportamentul in zbor. In ciuda vantului destul de puternic, a parut foarte stabil si docil. Sau ma rog, o fi fost indemanarea lui Dan :D
Din pacate maydenul a cam dat peste cap putin si constructia kitului, deoarece necesita cateva modificari majore. Am tinut foarte mult ca servo-urile sa nu fie vizibile, nici tijele de control (parghiile), si profundoarele sa se roteasca pe o axa de 45 de grade fata de fuselaj, ca si la avionul real. Aceasta necesita cativa pasi putin cam complicati la constructia modelului, adauga putina greutate, si prezinta un randament destul de slab, mai ales la viteze mici. Plus ca e nevoie si de indemnare a constructorului. Nu prea vreau sa intru in detalii, dar daca este cineva interesat putem discuta ingineria pe PM.
Voi aborda o varianta mai simpla pentru profundoare. De asemenea se pare ca necesita si prezenta unor eleroane. Pana la urmatorul zbor, voi gandi o varianta pe profundoare, eleroane, flapsuri si voleti in 3 servo-uri.
De asemenea, modificarea va aduce kitului si cateva parti din placaj debitate la laser, pentru rigidizarea suporturilor profundoarelor.
Deci inapoi la plansa de lucru. Este un pas inapoi, dar ma voi stradui sa recuperez in cel mai scurt timp.
Nu stiu daca am voie sa pun link cu filmul in post, daca nu am sa-l sterg
http://www.youtube.c...h?v=GOfhM2vBhPM
Pentru cei interesati pretul kitului va fi 35 eur. 150 ron aproximativ.
Salutare si numai bine,
Stima,
Mihai
#10
Postat 22 January 2011 - 03:48 PM
Nu te bagi si la un kit de IAR 80?
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#11
Postat 22 January 2011 - 03:51 PM
Comportamentul nu este surprinzator ci mi se pare corect pentru forma si anvergura aripii.
Asi incerca var. II cu 1100mm ca anvergura si doua EDF-uri.
Inca o data felicitari!
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#12
Postat 22 January 2011 - 04:39 PM
casper20, la Jan 22 2011, 03:48 PM, a spus:
Nu te bagi si la un kit de IAR 80?
Salutare,
Scriu in legatura cu cererile legate de IAR 80.
Personal nu cunosc avionul (ca si detalii amanuntite ma refer) si mi-e peste mana sa ma apuc acum de la zero de un proiect nou. Ce scara sa fie, ce tip de constructie, etc. Planurile luate de la 0, proiectul 3d etc. E foarte mult timp.
Deocamdata nu imi permit nici ca si timp si nici financiar sustinerea unui proiect nou. Un kit e o investitie enorma. Poate mai pe viitor, daca situatia se va imbunatati, imi voi putea permite un kit de IAR 80.
Ar merita cel putin tinand cont ca suntem romani pana la urma urmei.
Sper sa nu ma fi facut inteles gresit.
Stima,
Numai bine,
Mihai
PS - la ce fel de imbunatatiri te-ai gandit? Daca ai vre-o recomandare, e binevenita.
Mersi
Si 2 poze:
Aceasta postare a fost editata de pupetxls: 22 January 2011 - 04:51 PM
#13
Postat 22 January 2011 - 05:27 PM
Mixul se numeste Aileron/Elevator mix.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#14
Postat 23 January 2011 - 03:25 PM
Astazi inca o zi de zbor. Vremea in schimb mult mai buna.
Problema de receptie, regulator ce o fi, a persistat si astazi. Motorul sacadeaza, pierde din turatii. Inca nu stim unde e problema. Pe saptamana viitoare am sa le luam pas cu pas sa gasim problema.
Setup-ul a ramas acelasi ca si ieri, insa a mai fost trimat putin. Rezultatul a fost surprinzator in schimb. Problema de directie la viteze mici a disparut complet, si a devenit mult mai agil.
Pentru al doilea zbor din pacate mi s-au terminat bateriile la aparat, insa se pare ca se comporta bine si la acrobatii, urca pe verticala fara probleme.
In sfarsit dupa atatea batai de cap, astazi am primit primele satisfactii adevarate.
Mai jos link-ul cu filmul.
http://www.youtube.c...h?v=qQjYS_EImUI
Stima si numai bine,
Mihai
#16
Postat 23 January 2011 - 04:06 PM
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#17
Postat 23 January 2011 - 04:36 PM
In film se zboara si departe si de aici si senzatia ca abia se taraste - la urmatorul film sa faca niste treceri joase prin fata camerei la 4-5 metrii.
Adica ca sa ma fac inteles : cand mergi cu trenul .... stalpii de telegraf sau liniile de inalta tensiune de pe camp la mare distanta de calea ferata , par abia a se misca insa stalpii de langa calea ferata ...... vajjj, vajjj, vajjj nici nu poti numara !
Referitor la model :
L-as face mai mare si in ideea de acobat ( poate cineva va dorii sa ii puna si tren de aterizare) .
Adica : thrust vector ( sa vezi flip-uri ca un heli , vrie plata precum clatita si multe altele ) directie si eleroane super fun si o mltime de chestii de invatat fata de cele de viteza unde mergi mai mult drept si cu ochii pe el sa nu devina punct ..
Ma gandesc ca aripa fiind profilata si destul de groasa nu poti atinge performante de viteza si atunci nu e nici FunJet si nici Acro !
Plusa ca profundoarele ar trebui intarite cu fibra de sticla , posibil si directiile .
De munca o sa fie la finisaje ( chituit si vopsit ) caci asa arata ..... rau !
#18
Postat 23 January 2011 - 05:23 PM
Legat de vieza RealDesign are dreptate. Filmul este destul de prost, e facut cu aparat photo, si intr-adevar avionul e departe. De fapt avionul zboara foarte bine si are viteza mare. Fly-by-urile facute sunt cu nici jumatate de din throtle. Pe vertical urca fara probleme, nu se taraie, urca in viteza si se tot duce. Voi reveni probabil pe viitor cu ceva filmari.
Motorizarea ca si putere e ok, poate si prea mult.
La inceperea constructiei acestui model concret, am spus: va fi pusher si nu va avea finisaje. Deci, ideea era un parkflyer. Este putin mai mult de parkflyer. Cu gazul scazut zboara incet, si ma bucur ca este foarte stabil si la viteze mici, dar totodata este capabil si se comporta foarte bine si la viteze mari.
Pentru viteze mari, e varianta de twin EDF pe 55mm. Nu pot construi aceasta varianta pentru ca nu dispun de intubate acum, dar urmeaza si aceea. Atunci intr-adevar va fi foarte rapid.
Ca si finisaje sunt urmatorii pasi de facut: Dupa lipire, o finisare cu smirghel fin, care merge destul de repede, dupa care un strat de dispersit latex si deja e ok. Daca cineva doreste mai mult, se poate varianta care am vazut-o in alt topic pe acest forum, cu hartie si aracet, sau fibra de sticla. Fiecare cat doreste.
Legat de thrust vectoring, si alte variante. Modelul este o platforma maleabila. Fiecare client si-l poate adapta foarte usor la nevoile sale. In urma zborului de astazi am decis ca nici nu are nevoie de eleroane, flapsuri sau mai cine stie ce. Dar, revin, fiecare si-l poate construi cum doreste. Dupa finalizarea kit-ului, voi face un topic unde se vor discuta diversele posibilitati de construire, finisaje etc.
Legat de profundoare. Nu este cazul de rigidizare cu fibra sau altceva. Profundoarele sunt intarite cu o tija de carbon la aprox 45 de grade. Aceeasi este si axa pe care se misca profundorul, (taileron-ul in cazul de fata). Din acest motiv, nu-i vad la ce sa mai fie nevoie de fibra sau altele.
Salutari si numai bine,
Mihai
Aceasta postare a fost editata de pupetxls: 23 January 2011 - 05:29 PM
#19
Postat 23 January 2011 - 06:57 PM
Motorul tau e subdimensionat pt model, incarcarea e prea mica, vad din cum se misca, din felul cum vine la aterizare. Baga un ROXXY 3051/ 04 la 3S-2,5A pe o elice de 5. Sau alt motor la peste 3000rpm/V si care sa suga peste 40A la 3S (incearca daca ai sa-i dai peste 500W). O sa-ti placa :D
Ideea era ca arata bine si ar fi ok si sa zboare ca un jet.
#20
Postat 23 January 2011 - 07:05 PM
http://www.youtube.c...h?v=BwWp60M7iuE
http://www.youtube.c...h?v=cI3X19mTrIY
Al tau fiind mai ``voluminos``, cu suprafata mai mare, incarca-l mai mult cu motorizare mai puternica.
(sa nu zbori ca mine la minutul 2.20!)
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 23 January 2011 - 07:12 PM
#21
Postat 23 January 2011 - 07:47 PM
Multumesc pentru sfaturi.
Cred ca m-am facut inteles gresit.
Kitul, la vanzare este gol. Fiecare are libera alegere sa si-l echipeze cu ce doreste.
Se poate echipa si varianta pusher si varianta edf. Fiecare cum doreste in functie de cum il tin buzunarele.
Eu voi face doar o recomandare, in ceea ce priveste echiparea. La fel si cu asamblarea, tutorialul de constructie va fi doar o recomandare simpla si practica.
Acesta a fost unul din cele mai importante aspecte cand m-am apucat de proiect, sa poata sa serveasca o plaja cat mai mare de cerinte.
Salutare si numai bine,
Mihai
#24
Postat 23 January 2011 - 11:57 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#25
Postat 24 January 2011 - 11:51 AM
Da intr-adevar, este vopseaua lavabila standard. Astea mai noi, mai la "moda" sa zic asa sunt cu latex.
Mai pe viitor, voi incerca sa fac sa fie disponibila si hartie de invelit modelul, cu tot design-ul aferent. Panel-uri, cateva scheme diferite de camuflaj, rugina aferenta etc. Practic va fi un print, care se va taia in diferite forme predefinite, ca sa poata sa imbrace kitul perfect. Dar asta mai pe viitor, dupa finalizarea kit-ului.
Asta ar cam trebui sa ofere o solutie buna si simpla pentru finisare si sa-i ofere un look excelent.
Salutare si numai bine,
Mihai
#26
Postat 25 January 2011 - 02:50 PM
Am intampinat ceva dificulati legate de sistemul EDF. Am sa-i rog pe cei mai experimentati, daca pot sa imi ofere putin ajutor.
Kit-ul este gandit pentru sistem EDF de 55mm. Asta inseamna ca in locul unde vin montate intubatele diametrul este de 55mm. Dar, din cate am tot cautat pe net, se pare ca nu exista un standard pentru ce inseamna concret dimensiunea EDF-ului. Eu am, EDF de 64mm, si asta se refera la diametrul interior al intubatei, dar tot asa am gasit intubate de 64mm care aveau diametrul exterior de 64mm. Aceeasi problema o gasesc si la EDF-urile de 55mm. Am gasit la Lindinger de 55, care intr-adevar are diametrul exterior de 55 si care e ok. Insa tot asa am gasit si EDF de 55 care are diametrul exterior de 58mm.
Stau si ma gandesc ce e de facut pentru evitarea diverselor incompatibilitati.
Una dintre idei ar fi livrarea kit-ului cu EDF-uri de care sa ma asigur ca sunt compatibile, insa din pacate aceasta ar ridica pretul kitului. Lucru pe care nu mi-l prea doresc.
Multumesc anticipat pentru ajutor,
Stima si numai bine,
Mihai
#27
Postat 25 January 2011 - 06:39 PM
pupetxls, la Jan 25 2011, 02:50 PM, a spus:
Am intampinat ceva dificulati legate de sistemul EDF. Am sa-i rog pe cei mai experimentati, daca pot sa imi ofere putin ajutor.
Kit-ul este gandit pentru sistem EDF de 55mm. Asta inseamna ca in locul unde vin montate intubatele diametrul este de 55mm. Dar, din cate am tot cautat pe net, se pare ca nu exista un standard pentru ce inseamna concret dimensiunea EDF-ului. Eu am, EDF de 64mm, si asta se refera la diametrul interior al intubatei, dar tot asa am gasit intubate de 64mm care aveau diametrul exterior de 64mm. Aceeasi problema o gasesc si la EDF-urile de 55mm. Am gasit la Lindinger de 55, care intr-adevar are diametrul exterior de 55 si care e ok. Insa tot asa am gasit si EDF de 55 care are diametrul exterior de 58mm.
Stau si ma gandesc ce e de facut pentru evitarea diverselor incompatibilitati.
Una dintre idei ar fi livrarea kit-ului cu EDF-uri de care sa ma asigur ca sunt compatibile, insa din pacate aceasta ar ridica pretul kitului. Lucru pe care nu mi-l prea doresc.
Multumesc anticipat pentru ajutor,
Stima si numai bine,
Mihai
Pai daca ma gandesc bine tu ai un kit la care poti da variante :
1) -motor pusher -ai scris despre echiparea si s-a zburat in aceea configuratie care se poate achizitiona de la magazinele din Romania
2)-EDF-dai eventual link catre vanzator si/sau cumperi tu cateva si cine doreste >>kit+pret EDF
Parerea mea....
Aceasta postare a fost editata de danny_39: 25 January 2011 - 06:41 PM
#28
Postat 25 January 2011 - 07:22 PM
1 - se poate livra kit-ul cu un eventual " inel adaptor " aplicabil versiunii mai mici de EDF ?
2 - se poate livra kit-ul cu locas la diametrul mic - beneficiarul nu are decat sa majoreze cele doua diametre ca doar nu taie in otel tratat ci in spuma !
P.S.
Important este pe unde se baga aceste EDF -uri si daca exista trapa de acces pentru vizitare in vederea demontarii si inlocuirii !
#29
Postat 25 January 2011 - 08:06 PM
Se pare ca Dan are dreptate. Asa se va intampla. Voi achizitiona un stoc de EDF-uri pentru kit. Cine va dori sa cumpere kit-ul gol, il va lua gol, iar cine va dori sa-si achizitioneze si EDF-urile, le va putea achizitiona.
Cat despre trapa de acces, nu are concret, dar se rezolva cu un cutter in 10 secunde. Tinand cont ca e spuma, nu are rost sa-i mai gandesc cine stie ce inginerie acolo. Mai ales ca la cate kituri am avut "de fabrica" mai la toate era acelasi principiu. Odata ce l-ai instalat acolo ramane.
Salutare si multumiri pentru info,
Numai bine,
Mihai